آرشیو شهریور ماه 1402

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

استراتژی محتوا چه مواردی را شامل می‌شود؟

در صورتی در چندین وقت پیشین عبارت بازاریابی محتوا یا این که ساخت و ساز محتوا به گوش شما نخورده باشد، احتمالاً برای این بوده که در دفتر خویش حضور نداشتید و به تعطیلات رفته بودید. چرا که امروزه دیگر هر تجارت آنلاین (و آفلاینی) درباره بازاریابی محتوا حرف می‌نماید. ولی استراتژی محتوا چطور؟ آیا تا به حال این کلمه و واژه به گوشتان خورده است؟ آیا هیچ ایده‌ای دارید آموزش سئو مشهد که استراتژی محتوا به چه معناست؟

در دنیای بازاریابی اینترنتی، عبارت بازارایابی محتوا با گاز در اکنون تبدیل شدن به یک کدام از لغت ها پر مصرف است. ولی هیچ شکی هم وجود ندارد که بازاریابی محتوا امری بسیار اصلی و ضروری برای هر کسب و کار اینترنتی میباشد و همه اقداماتی که یک تجارت آنلاین درین راستا اجرا می‌دهد تاثیرگذار خواهد بود. البته عبارت استراتژی محتوا نیز به اندازۀ بازاریابی آموزش سئو در مشهد محتوا اصلی میباشد، با اینحال کمتر کسی به آن اشاره می‌نماید.

اکنون ممکن می باشد این پرسش برای شما پیش بیاید که مگر استراتژی محتوا به عبارتی بازاریابی محتوا وجود ندارد؟ پاسخ سریع به پرسش شما این هست: نه! استراتژی محتوا یک عبارت بسیار محصل میباشد و مورد ها بسیار متعددی را مشتمل بر می‌شود. در حالی که بازاریابی محتوا تنها بر روی یک بخش از استراتژی محتوا تاکید دارااست.

درک تفاوت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا و همینطور کیفیت کارکرد این دو در کنار یکدیگر، از بنیادی‌ترین نیازها برای توفیق تجارت آنلاین شماست. پس در این مقاله می خواهیم تفاوت‌های در میان این دو عبارت را کاوش کنیم و در عین اکنون ارتباط دربین آن‌ها‌را توضیح دهیم.

استراتژی محتوا چیست؟


با یک جستجوی بی آلایش در وبسایت ویکیپدیا به تعریفی ساده از استراتژی محتوا می رسیم: «طراحی برنامه، گسترش و مدیر محتوا-چه به طور نوشتار و چه در رسانه‌های دیگر». به عبارت دیگر می‌قدرت اعلام کرد که استفادۀ صحیح از محتوا در بخش‌ها و بعدها متعدد یک کسب و کار را استراتژی محتوا می‌گویند.

استراتژی محتوا اشاره به پروسه ایجاد،‌ ذخیره و توزیع محتوا طبق نرم افزار‌ای سازمان‌یافته، حول محوری مشخص و معلوم و برای مخاطبانی از پیشین رقم خورده میباشد. توفیق این فرآیند باید مجموعاَ چرخۀ قدمت محتوا، بر اساس شاخص‌های روشنِ عددی اندازه‌گیری خواهد شد. استراتژی محتوا شما بایستی هویّت محتوا از حیث ساختار و مدل را مشخص کند و چارچوب‌های محتوا را برای کلیۀ دپارتمان‌های کمپانی گزینش کند.

برای اینکه مضمون‌ استراتژی محتوا را به صدق شعور کنیم، بیایید فرض کنیم که میخواهیم یک منزل بسازیم. برای ساخت منزل، آغاز به طرح و نقشه نیاز داریم. نقشه‌‌های ساختمانی، طرح‌هایی پر جزئیات می باشند که تمام بعدها و زوایای ساخت یک منزل را قبل از آنکه پی‌ریزی و عملیات ساخت و ساز شروع خواهد شد، به ما آرم می‌دهند. این طرح‌ها و نقشه‌ها، اندازه‌های ظریف، جای لوله‌کشی‌ها و سیم‌کشی‌ها، حتی محل ظریف نورگیری اتاق‌ها، در و پنچره‌ها را به ما علامت می‌دهند.

می اقتدار بیان کرد، استراتژی محتوا در واقعیت مساوی همین طرح‌ها و نقشه‌ها در زمینه ایجاد کرد محتوای یک تجارت میباشد و نماد میدهد که به چه شکل بایستی از محتوا چهت نیل به هدف ها تجاری بهره مند شد.

استراتژی محتوا چه مواقعی را شامل می‌گردد؟
یک استراتژی محتوایِ بهتر و ظریف به آحاد سوال های مربوط به به کارگیری از محتوا جواب می دهد. سوالاتی از قبیل:

چرا محتوای فعلی بایستی منتشر گردد؟
با نشر این محتوا به کدام سمت میرویم؟
این محتوا چه وقتی می بایست به مخاطبان نشانه داده گردد؟
مشتریان ما چه اشخاصی می باشند؟
از این محتوا انتظار چه برخورد هایی را داریم؟
پس از تکثیر این محتوا، چه کاری می بایست اجرا دهیم؟
زمانی که شما جواب بعضی از این سوال های را پیدا کردید، زمان آن می باشد که برای سوالات اساسی‌تری نیز جواب بیابید:

مخاطبین شما به چه نوع محتوایی نیاز دارا هستند یا این که چه نوع محتوایی را از شما انتظار دارند؟
چه کسی محتوای شما‌را ساخت و ساز و منتشر می‌نماید؟
هرچند وقت یکبار محتوای تازه ایجاد می شود؟
عکس العمل مخاطبان نسبت به محتوای شما چیست؟
سوال هایی که در‌این نوشته‌علمی فهرست گردیده اند، موردها مهمی می‌باشند که در هنگام تدوین استراتژی محتوا می بایست در لحاظ گرفته شوند. این مراحل مستلزمِ وقت گذاشتن، بازرسی، تامل و اپلیکیشن‌ریزی ظریف هست. با ایجاد یک استراتژی محتوای ظریف و عالی، خواهید دانست که چه طور بایستی از محتوا چهت نیل به هدف ها تجاری خویش به کارگیری فرمایید.

همینطور بسیار مهم میباشد که استراتژی محتوای خویش را در طی‌های وقتی معلوم آپدیت فرمائید. صراحت دارد که تغییر تحول ندادن استراتژی محتوا در وقت شما صرفه‌جویی می‌نماید، البته اینکار در طولانی برهه زمانی تجارت شما‌را به خطر می اندازد. به این دلیل‌که نیازها و منظور‌های مخاطبان شما مرتباً در اینک تغییر میباشد. براین اساس پیشنهاد می‌کنیم هر سال استراتژی محتوای خویش را تغییر دهید و در شکل نیاز حتی محتواهای خویش را نیز بروز فرمایید.
۰ ۰

نظارت اثر هدینگ در درجه و ترافیک وبسایت


نظارت اثر هدینگ در درجه و ترافیک وبسایت
جهت رسیدگی معیار اثر هدینگ در مرتبه و ترافیک وب سایت ، پژوهشی بر روی وب سایت های والا و بازدید زیاد و داراری قدمت دامنه بیشتر از 3 سال صورت گرفته میباشد که به صورت معدل هریک حدود 460 کاغذ داشتند و در برهه زمانی فرصت 90 روز و در سه دوران یک  آموزش سئو مشهد  ماهه انجام گردیده است.

بدین ادله وبسایت های سابق و بزرگتر برای این تست گزینش گردیده اند که عامل ها بیرونی کمتری روی آن ها اثر گذار میباشد ، درحالیکه برای سایتهای کوچکتر که بازدید مقداری در ماه دارا هستند اینطور وجود ندارد و یک تغییر تحول خرد سکو آنان در نتیجه ها را شدیدا آموزش سئو در مشهد  تغییر و تحول می‌دهد.

آنگاه برای نظارت اثر هدینگ ها و اجرای یک‌سری آزمایش متفاوت ، صفحه های هر وب سایت به 4 تیم تقسیم گردیده اند.

مجموعه نخستین: صفحاتی که دست نخورده و فارغ از تغییر‌و تحول باقی ماندند. چه این صفحه ها از هدینگ به کار گیری کرده باشند یا این که نه. غرض این بوده که تغییرات ترافیک با سپری شد مجال برای این صفحه های سنجیده شود.

دسته دوم: این تیم مرتبط با صفحاتی میباشد که از h1 تحت عنوان هدینگ اساسی و h2 و h3 نیز در آن‌ها مستعمل میباشد.

گروه سوم ، صفحاتی می باشند که هیچ یک از هدینگ های h1 تا h6 در آن به کار گیری نشده بود و در عین درحال حاضر کل مطالب و فونت محتوا یک صورت و متساوی بوده میباشد.

تیم چهارم ، مانند مجموعه سوم از هیچ هدینگی به کار گیری نشده ، البته برای بعضی سرفصل ها یا این که قسمت هایی از شیت از فونت بولد و پررنگ مستعمل میباشد که سایز آن مقداری بزرگتر از فونت اساسی برگه میباشد.

حاصل بدست آمده برای دسته اولیه و دوم
تیم اولیه ارتقاء ترافیک 2.89٪ درصدی را تجارب کرده اند.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم ، هیچ تغییری در صفحه ها تیم نخستین تولید نشده میباشد. البته آنان طبیعتا در مقام بندی و ترافیک کاوش با سپری شد فرصت پرورش جایگاه داشته اند.

این فیض ، اثر چندان متعددی را آرم نمی دهد، چون 2.89٪ نمی تواند جهش بزرگی باشد.

با پژوهش مجموعه دوم ، حاصل بسط 2.72 درصدی را نشانه میدهد که نسبت به دسته اولیه تغییرات خیلی چشمگیر نبوده میباشد.

به خیال داشته باشید که برخی از صفحه ها تیم نخستین ، از آغاز از هدینگ استعمال می کردند و چند دیگر از صفحه ها هیچ سیرتکامل سرفصلی نداشتند.

فیض تفحص برای صفحه ها سوای هدینگ
در دسته سوم که هیچ نوع از هدینگ های 6گانه به کار گیری نشده بود و سایز فونت آحاد مطالب یک اندازه بود ، سود جالبی رقم خورد و کاهش 3.53 درصدی بازدید برگه مشاهده شد‌ه‌است.

این عدد به تنهایی نمی تواند افت متعددی را نشانه دهد ، البته هنگامی که آن را با دسته اولیه و دوم و هنگامی که از هدینگ استعمال میشود ، مقایسه میکنیم تغییرات بیشتراز 6 درصد مشاهده می شود که‌این اختلاف قابل تفکر میباشد.

در تست دیگری که روی گروه سوم انجام یافته ، پژوهش کرده اند که‌این افت ترافیک ، ناشی از اثر هدینگ ها در seo بوده یا این که تجارب کاربری و امکان خوانایی.

نتیجه ها نشانه می‌دهد که میانگین فرصت حضور یوزرها روی صفحه های نام برده ، 12 درصد کم شده که می اقتدار فیض گرفت درج کل متن ها با سایز یکسان بر امکان خوانایی نیز اثر منفی دارااست.

در تیم چهارم که از هدینگ استعمال نشده ، ولی فونت برخی از سرفصل ها پررنگ و بزرگتر از دیگر مطالب بوده ( یعنی نسبت به مجموعه 3 خوانایی بهبود داده گردیده) ، ترافیک ورقه 2.85 درصد ارتقاء داشته میباشد.

باتوجه به‌این نتیجه ها می قدرت اظهار کرد ، اگرچه ممکن میباشد هدینگ ها جز مهم‌ترین فاکتورهای سکو بندی نباشد ، ولی می‌توانند تغییرات هرچند اندک در seo و ترافیک وبسایت ساخت نمایند.

وقتی که در سرفصل های یک کاغذ از اندازه فونت بزرگتری به کار گیری میکنید ، برای یوزرها و موتورهای کاوش مهم‌ترین نصیب شیت و مقصود هر قسمت در ورقه را مشخص و معلوم می‌کنید و شعور آنان از محتوا بیشتر شود.

هدینگ ها چه تاثیری در seo دارا‌هستند؟
زمانی هر 4 تیم را با هم مقایسه میکنیم ، دسته اولیه شایسته ترین فیض را استحصال نموده است که ادله اساسی آن می‌تواند عدم تغییر و تحول و ثبات محتوا و هدینگ ها در ورقه دانست.

طبق نتیجه ها بدست آمده ، به حیث نمیرسد که هدینگ ها تأثیر متعددی در جایگاه بندی داشته باشند. ولی قابلیت و امکان داراست در‌حالتی که این تست در هنگامی بیشتر از 90 روز صورت بپذیرد ، نتیجه ها تماما متفاوتی بدست آید ، البته طبق تجارب ما ، بعید میباشد تغییراتی محسوسی چشم خواهد شد.

در مجموع می بایست اعلام‌کرد تجارب کاربری و امکان خوانایی برای گوگل التفات متعددی دارااست و داشتن هدینگ ها یا این که به کارگیری از سایز گوناگون برای سرفصل ها و قسمت های اصلی یک کاغذ میتواند در خوانایی اثر داشته باشد و به بهبود مقام وبسایت در مرتبه بندی یاری کند.
۰ ۰

Navigational Keywords


Navigational Keywords
فاز آجل از مهاجرت خرید مشتری، فاز دقت است. مشتری در‌این مرحله به تعیین های جان دار دسترسی داراست و داده ها کلی را داراست و قصد داراست در امر یک مال یا این که سرویس یا این که مارک  آموزش سئو مشهد خاص کاوش نماید.

درین مرحله مشتری در انتظار میباشد تا توصیه ویژه ای اخذ نماید تا به سایت شما مراجعه نماید. در‌این مرحله میباشد که از کلمه ها کلیدی navigational به کار گیری می نماید که به غرض آموزش سئو در مشهد  خویش برسند.

ضمن اینکه ممکن میباشد مشتریان درین مرحله نشانی دامنه یک تارنما را در گوگل کاوش نمایند، لغات و عباراتی را کاوش می نمایند که آنان را به سایت متبوع پند نماید. تعدادی نمونه را در‌پی رسیدگی میکنیم.

نام کالا
نام مارک
نام سرویس
محل .....
خصوصیت .....
ارزش ....
ساعت کاری .....
ایده ها در زمینه‌ی .....
ارسال بدون پول .....
برای مثال یک فروشنده قاب گوشی موبایل ممکن میباشد با مقصود قرار دادن این تیم از کلمه ها سود جذابی اخذ نماید. عباراتی مثل:

قاب گوشی موبایل در طهران
خصوصیت های قاب گوشی سبک سیلیکونی
فروشنده های قاب گوشی محیط اینجانب
خریداران درین مرحله پیرو اطلاعاتی درخصوص یک مارک خاص یا این که یه سفارش ویژه مثل تخفیف می باشند. در سود لغات کلیدی که مارک شمارا نیز در خویش دارااست یاری می نماید تا سایت و تولیدها شما بیشتر در نتیجه ها کاوش چشم شوند.

محتوایی برای صفحه ها مال خویش ساخت فرمائید که هم برای مشتریان بالقوه که هنوز قصد خرید کالا شما‌را ندارند اثرگذار باشد و هم برای مشتریانی که در فاز informational می باشند و نیاز به داده ها بیشتر از تولیدها و سرویس ها شما دارا‌هستند.

Transactional Keywords
واپسین مرحله از مهاجرت خرید مشتری فاز تبدیل (conversion) است. این مرحله ای میباشد که مشتری اقدامی انجامی خواهد بخشید. این مبادرت ممکن میباشد خرید، دانلود کتاب، کامل شدن یک هیبت باشد.

مقصود از جستجوی اینگونه کلماتی اعمال یک معامله در پوسته خرید یک فرآورده یا این که خدمت میباشد. در‌این مرحله مخاطب فراهم میباشد تا اقدامی ایفا دهد و از لغات کلیدی transactional به کار گیری خواهد کرد تا بتواند مبادرت خویش را اجرا دهد.

این لغات کلیدی معمولا دربرگیرنده کلمه ها ذیل می‌شود:

خرید موبایل آیفون
کد تخفیف دیجی متاع
دانلود سریال منزل پوشالی
پیشنهاد پیتزا
فروش تردمیل
رزرو بلیط هواپیما
وعده دیدار با مشاور
از کجا لپتاپ ایسوس بخرم؟
درین مرحله دکان های اینترنتی می بایست از لغات کلیدی transactional به علاوه اسم مارک در محتوای خویش استعمال نمایند تا مخاطب را به مقصود متبوع خویش برسانند.همینطور برای کاربرانی که مارک خاصی مدنظرشان وجود ندارد می‌توانید درین صفحه ها ضمن به کار گیری از کلمه ها کلیدی transactional از کلمه ها کلی برای تعریف خصوصیت های جنس یا این که سرویس به کار گیری فرمائید.

از کلمه ها کلیدی transactional برای توسعه و گسترش محتواهایی به کار گیری فرمایید که به مشتری یاری می نماید تا در فاز تبدیل، خرید خویش را ایفا دهد. محتواهای تولید گردیده بایستی مشتمل بر هیبت نام نویسی، دمو آنلاین، مشورت کردن بدون‌پول و ... باشد.

تعیین عبارات کلیدی یکی قسمت های ابتدایی پروسه بهینه سازی وب سایت است . درصورتی که گزینش لغات کلیدی (keyword research) به صحت صورت پذیرد، پروسه تدوین استراتژی محتوایی و تدوین روز‌نگار محتوایی نیز به صحت پیش خواهد رفت البته چنانچه کلمه ها کلیدی سایت خویش را به صحت تعیین نکنید ممکن میباشد منجر گردد تا محتواهایی که در مسیر پروژه بهینه سازی اجرا می دهید، همت ما یحتاج را برای تارنما شما نداشته باشد.
۰ ۰

پلاگین Rocket Lazy Load


پلاگین Rocket Lazy Load
و چهارمی مورد به کارگیری در صورتی‌که که هیچ یک از پلاگین‌های بالا مراد شمارا محیا نکرد ، پلاگین Rocket Lazy Load می باشد. پلاگین‌ای بدون‌پول از ساخت کنندگان پلاگین WP Rocket میباشد. اکنون این پلاگین بیشتر از 6 هزار نصب فعال دارااست و امتیاز 4.2 از 5 امتیاز را اخذ نموده است. درصورتی که درپی یک پلاگین بار گذاری تنبل معمولی و با سرعتی بهتر میگردید ، یک کدام از شایسته ترین گزینش‌های شما این پلاگین میباشد. این پلاگین تنظیماتی را بر روی تصاویرشاخص ، همه تصاویر مو جود در مقاله‌ها و ابزارک‌ها، آواتار‌ها و شکلک‌ها آموزش سئو مشهد ساخت می‌نماید.

یکی‌از مزیت‌های این پلاگین نداشتن هیچ کتابخانه جاوااسکریپتی مانند جی‌کوئری در خویش میباشد و کدهای اسکریپت آن کمتر از 2 کیلوبایت میباشد. هیچ مورد‌ای برای تهیه و تنظیم ندارد و خیلی بی آلایش نصب و بار گذاری تنبل  آموزش سئو در مشهد  فعال میگردد.
سود گیری و پیشنهاد‌ها
هر چهار مورد‌‌ی بیش‌ترین کوشش را برای بهبود سرعت وبسایت شما، بارگذاری تنبل تصاویر و کلیپ‌ها و در غایت برای seo عکس اعمال می دهند. اینکه کدام را برای فعالیت در اینترنت‌سایتتان تعیین نمائید یک گزینش فردی میباشد و براساس کوشش و همینطور به نوعی که ترجیح می‌دهید تصاویر و ویدئو‌ها بارگذاری شوند بستگی داراست.

در حالتی که شما تصاویرتان را پیش از آپلود سئو نمی کنید و مسلما هم به آن ها نیاز دارید ، عالی میباشد که از پلاگین a3 Lazy Load به کار گیری فرمایید ، چون این پلاگین به شما تصاویری باصرفه گردیده تحویل خواهد اعطا کرد.
چنانچه شما تصاویرتان را پیش از آپلود سئو می کنید و در پی این می‌باشید که با دست‌کم همت شایسته ترین تحویل ممکن را به مخاطب ارائه دهید ، با پلاگین BJ lazy load به هیچ مشکلی بر نمی خورید. پلاگین Rocket Lazy Load نیز دیگر تعیین شما می تواند باشد.
در‌حالتی که شما تصاویرتان را پیش از آپلود seo میکنید و قصد دارید که خلال بارگذاری تنبل ، بتوانید مورد‌های اضافه‌تری مانند خرد‌خیس کردن پوشه‌های جاوااسکریپت و سی اس اس و همینطور تغییر‌و تحول جای آن‌ها به فوتر را داشته باشید ، خوب میباشد که از پلاگین Lazy Load TX به کار گیری فرمایید.
بار گذاری تنبل یکی یک سری تکنیک مو جود برای ارتقاء سرعت تارنما وردپرس شماست. با این حالا ، در حالتی‌که از تصاویر و ویدئو‌های متعددی در اینترنت سایتتان استعمال می کنید می بایست بدانید که بار گذاری تنبل پتانسیل آن را دارااست که اثر عمیقی بر ارتقا سرعت داشته باشد. علاوه‌بر این ، زمانی که از بارگذاری تنبل استعمال میکنید ، یکسری تکنیک دیگر نیز وجود دارا هستند که میتوانید آنان‌را هم در حیث بگیرید و با طراحی آن شایسته ترین سرعت کارایی را در سایت خویش احساس فرمائید.

پلاگین‌ دیگری را نیز در مورد بار گذاری تنبل وردپرس می شناسید که عالی از پلاگین های معرفی گردیده فعالیت می‌نمایند ؟ آن را با ما در نصیب نظرها به اشتراک بگذارید.
تطهیر جدول Wp_options و بارگیری اتوماتیک اطلاعات
امروز قصد داریم تا نگاهی به جدول wp_options در مقر داده وردپرس خویش کنیم. در کل این حیطه مشتمل بر همه عملکردهای وردپرس و مقر داده میباشد که در بیشتر تایم ها به آن اعتنا نمی شود.

با دقت به بارگیری های خود کار اطلاعات در قالب ها و پلاگین های وردپرس دقت نکردن بدین جدول (مخصوصا در وبسایت‌های پر بازدید و سابق) می‌‌تواند منجر کندی ورقه‌ها و همینطور کاهش سرعت وبسایت و در سود seo وبسایت شما خواهد شد.

نکاتی که در تحت به شما فراگیری می دهیم را نظارت نمائید تا خاطر بگیرید که چطور جدول wp_options را نظارت، عیب‌یابی و پاک سازی فرمائید.

جدول wp_options چیست و چه وظایفی داراست ؟
جدول wp_options دربردارنده همه نوع داده مرتبط با سعی تارنما وردپرسی شما هست ، دا‌ده‌هایی مانند :

نشانی سایت ، نشانی وردپرس ، نشانی اینترنتی مدیریت ، گروه‌بندی پیش‌فرض، تعداد مقاله‌ها در هر ورقه ، فرمت فرصت و …
تنظیماتی منحصر ابزارک‌ها ، پلاگین‌ها و قالب‌ها
داده‌های موقت ذخیره گردیده
مورد ها تحت در جدول wp_options وجود دارااست که یکی‌از آنها‌را که در سعی تارنما نقش بخش اعظمی داراست را مالامال‌رنگ کردیم:

option_id
option_name
option_value
autoload ( بارگیری خود کار)
یک کدام از مهمترین مواقعی که بایستی در ارتباط با wp_options بدانید ، استحضار داشتن از بخشی به اسم بارگیری اتوماتیک (autoload) است. این قسمت دربرگیرنده دو متغیر آری و نه (yes or no) میباشد . که در اصلً برای در دست گرفتن تابع wp_load_alloptions() استعمال می‌گردد. داده‌های Autoload ، داده‌هایی می باشند که در هر کاغذ وردپرسی شما انجام می شوند.

دقیقا مانند غیرفعال کردن بارگیری بعضا از کدهای جاوااسکریپت در برخی از صفحه های سایت ، این قسمت نیز به راحتی غیرفعال و فعال می‌گردد.

مجموعاَ ، داده‌های Autoload به طور پیش‌فرض در همه جداول بر روی “yes” تهیه و تنظیم گردیده‌اند که با اعتنا به اینکه برخی از پلاگین‌ها نیازی وجود ندارد که در همگی صفحه های بارگیری شوند، بوسیله بسط دهندگان بارگیری خودکارشان (autoload) غیرفعال می شود.

تجربیات آرم داده میباشد که وجود مقدار متعددی autoload در جدول wp_options میتواند منجر خلل در تارنما وردپرس شما گردد.

در ذیل به تنی چند از خطاها معمول این گروه اشاره میکنیم:

داده‌ها کلاً به وسیله خویش پلاگین‌ها بارگیری اتومات میشوند و نیازی وجود ندارد که در همه صفحه ها بارگیری شوند و مثلا داده‌های هیبت تماس نیازی وجود ندارد که در آحاد صفحه های وبسایت بار گذاری شوند ، براین اساس خوب میباشد که متغیر داده Autoload را بر روی “no” قرار دهید.
پلاگین‌ها و قالب‌ها را حذف می کنید البته هنوز پیکربندی مخصوصشان در جدول wp_options وجود دارا هستند . این بدان معناست که ممکن میباشد سایت در هنگام بارگیری، داده ها غیر ضروری سابق را نیز بارگیری اتوماتیک نماید.
برخی از پیشرفت دهندگان به‌مکان استعمال از جداول اختصاصی خویش پلاگین و‌ یا این که قالب ، داده‌های فرآورده خویش را در جدول wp_options ذخیره می‌نمایند. برهان‌هایی برای هر دو طرف وجود داراست، به عنوان مثال بعضا از بسط دهندگان عشق ای به استعمال از جداول یکتا برای پلاگین خویش ندارند. به هر حالا ، جدول wp_options جهت قرارگیری صدها سطر داده ها پیاده سازی نشده میباشد و عالی میباشد که seo خواهد شد تا منجر کاهش سرعت وبسایت نشود.
حداکثر مجاز به کارگیری از autoload در یک سایت وردپرسی چقدر میباشد؟ این مقدار میتواند در هر نوع اینترنت سایتی متعدد باشد اما در مجموع وسعت داده‌ها معمولا عالی میباشد در بین 300 کیلوبایت تا 1 مگابایت باشد.

وقتی که شما آغاز به تحقیق جدول wp_options میکنید با حجمی حدود 3 تا 5 مگابایت مواجه میشوید که مطلقا چیزهایی را بایستی غیرفعال یا این که به صورت کلی حذف فرمائید تا جدول و داده‌های autoload سئو شوند. چنانچه هنگام نظارت با حجمی بیشتر از 10 مگابایت مواجه شدید ، بایستی بیان کنم که موقعیت بحرانی میباشد و بایستی سریعا به نظارت جدول wp_options بپردازید. با این درحال حاضر ، کلام ما بدین مفهوم وجود ندارد که در حالتی که نظارت نکنید با نقص‌ مواجه میشوید البته مجموعاَ در صورتی‌که از درحال حاضر seo را آغاز فرمایید ، ایرادات بعدی را پیشگیری کرده و همینطور سرعت وب سایت و seo اینترنت سایتتان را بهبود می بخشید.
۰ ۰

Cloudflare چیست و روش فعال‌سازی و یادگیری پیکربندی آن


Cloudflare چیست و طریق فعال‌سازی و فراگیری پیکربندی آن
کلودفلر یا این که به انگلیسی Cloudflare یک کمپانی ارائه دهنده سرویس ها کانال تحویل محتوا (CDN) ، دارنده پیکربندی DNS توسعه یافته، نگهداری کننده از حمله ها DDOS و سرویس ها امنیتی است. آن‌ها به انگیزه ارائه SSL بدون پول و ارتقاء سرعت و پیکربندی باصرفه DNS ، و تحویل دادن یک کانال کار کشته و کار کشته مشمول بیشتر از 100 سرور متفاوت در سراسر دنیا آوازه بسیار متعددی در جامعه و صنعت کانال و اینترنت آموزش سئو مشهد  به دست آورده‌اند.

آن ها به وسیله موسسات اسم آشنا و مشهوری مانند گوگل ، مایکروسافت و کوالکام حفاظت میگردند و از مشتریان دارای شهرت آن ها می توانیم به سیسکو ، zendesk ، Digital Ocean و nasdaq آموزش سئو در مشهد  اشاره کنیم.

اما وب سایت‌های والا اهل ایران همچون دیجی جنس و بامیلو هم نیز در مقطعی از مجال از این خدمت CDN قادر به کارگیری می‌کردند، پس مداقه بالای یادگیری و فراگیری فعال سازی CDN رو با این نکته بیشتر متوجه میشیم.

در‌صورتی‌که شما درپی یک رویه آسوده برای بهبود سرعت وب سایت و ارتقاء امنیت وبسایت وردپرسی خویش می‌باشید، وب سایت Cloudflare.com با امکاناتی که به شما ارائه می دهند یکی‌از شایسته ترین گزینش‌های شماست.

بیشتر مشتریان وب سایت Cloudflare از خدمت مجانی این مجموعه به کارگیری می‌نمایند، در خدمت بدون پول این موسسه به شما یک پنل با قابلیت به کارگیری از CDN با پهنای باندی نامحدود، SSL بدون‌پول اما با یکسری امکاناتی محصور داده میگردد.

درین پست فراگیری به کارگیری از سی دی ان cloudflare کارایی گردد به جنبه‌های متعدد این ابزار پرداخته خواهد شد.

نکته: برای به کار گیری از خدمت های مجانی Cloudflare شما بایستی DNS مخصوصی که‌این تارنما برای دامنه شما می‌سازد را روی دامنه خویش تهیه و تنظیم فرمائید و این بدان معناست که شما با به کارگیری از Cloudflare قابلیت داشتن DNS مخصوص با اسم دامنه خویش را ندارید.

فراگیری نصب کلود فلر (Install Cloudflare)
خب به فراگیری نصب cloudflare رسیدیم، در فراگیری راه اندازی کلود فلیر تصور شد‌ه‌است که شما از گذشته یک حساب کاربری در وبسایت Cloudflare تولید نموده اید. در صورتیکه تا به حالا درین تارنما نام نویسی نکردید ، وارد تارنما Cloudflare گردید و نام نویسی فرمائید به دلیل آنکه برای به کارگیری از کلودفلر به طور طبیعی نیاز به نام نویسی میباشد.

مرحله نخستین – افزودن وب سایت در کلودفلر
بریم که یادگرفتن پیکربندی cloudflare رو استارت کنیم. وارد حساب کاربری خویش در تارنما Cloudflare گردید و روی “+ Add Site” کلیک نمائید و معطل بمانید تا برگه افزودن وبسایت گشوده خواهد شد.
در برگه گشوده گردیده نشانی وبسایت وردپرسی و یا این که غیر وردپرسی خویش را وارد نمائید و روی “Add Site” کلیک نمایید. (اعتنا داشته باشید که نیازی به وارد کردن http/https و www. وجود ندارد و برای به کار گیری از کلودفلر cloudflare صرفا نشانی دامنه کافیست).
بعد از تصویب تارنما شما بایستی، پلن آیتم نظرتان را گزینش نمایید، پس به مرحله دوم یعنی تعیین پلن میرویم.

مرحله دوم – گزینش پلن
در مرحله آتی یادگرفتن به کار گیری از CDN تارنما Cloudflare شما بایستی بسته یا این که Plan کلودفلر خویش را تعیین فرمائید که ما در‌این یادگرفتن بسته مجانی را تعیین می کنیم، برای هاست‌های داخلی (هاست جمهوری اسلامی ایران) پلن بدون‌پول پیشنهاد نمی شود.

پس از تعیین بسته متبوع روی Confirm کلیک می‌کنیم . برای اگاهی بیشتر از تجهیزات بسته ها به نصیب Plan تارنما Cloudflare رجوع کنید.

بعداز پذیرش و گزینش پلن، یکسری دقیقه بایستی در انتظار بمانید تا او‌لین پیکربندی مرتبط با سایت شما تحقیق و صورت بپذیرد.
مرحله سوم – تهیه DNS در کلودفلر
در مرحله سوم فراگیری پیکربندی cloudflare به بخش اساسی DNS ها می رویم. کلودفلر برای DNS ها به شما دو سرویس ارائه می‌نماید (On Cloudflare و Off Cloudflare) که او‌لین سرویس استعمال از CDN و تجهیزات امنیتی میباشد و دیگری نیز صرفا متصل کردن یکی‌از رکورد ها از روش کلودفلر به سروری دیگر میباشد و در‌این سرویس هیچ قابلیت CDN و امنیتی به شما وابستگی نمی‌گیرد و شما بی واسطه به سرور مقصد متصل میشوید .

بیشتر یوزرها بسته به نیازشان عملکرد می‌نمایند که هرچیزی که کلود فلر سفارش می‌نماید را در DNS خویش رعایت نمایند .

برای اینکه مطمئن گردید که رکورد DNS شما به کلودفلر متصل میباشد و از سرویس ها CDN و امنیتی آن به کارگیری می‌نماید به ابر جلوی رکورد DNS نگاه فرمایید و مطمئن گردید که نارنجی میباشد و در صورتیکه نارنجی وجود ندارد با یک کلیک رو ابر، آن را به ابر نارنجی رنگ تغییر تحول دهید (این عمل منجر فعال شدن تجهیزات کلود فلر در رکورد DNS شما می‌گردد).

همینطور درصورتی که شما رکوردهای اضافه‌ای مانند رکوردهای MX در دامنه خویش دارید عملکرد فرمایید که آن رکوردها را از Cloudflare جداگانه فرمائید و برای جداسازی می بایست قابلیت و امکان به کار گیری از سرویس ها CDN را در آن رکورد غیرفعال فرمائید (ابر رنگ طوسی به معنای غیرفعال میباشد).

وقتی که کلیه رکورد ها را وارد کردید روی Continue کلیک نمائید . این رکوردها را بعدا نیز می توانید در هرزمان که خواستید تغییر‌و تحول دهید.
۰ ۰

نظارت آبشاری بااستفاده از ابزار آزمایش سرعت Pingdom


نظارت آبشاری با به کارگیری از ابزار آزمایش سرعت Pingdom
یک کاغذ اینترنت در مجموع از یکسری ساختار مانند HTML،‌CSS،JS، تصاویر و ویدئو‌ها تشکیل می گردد. هر یک از این‌ها یک درخواست را وقتی که شما میخواهید یک برگه اینترنت را مشاهده‌ فرمائید ارسال می‌نمایند. کلاً، هرچه تعداد درخواست‌های تارنما شما فراتر باشد، تارنما شما کندتر میشود البته مدام هم صحیح وجود ندارد، در گه گاه از جمله در Lazy Load با بالا رفتن درخواست‌ها شاهد ارتقا سرعت نیز می شوید. در تحت ما قصد داریم که همه نصیب‌های ابزار Pingdom را تحقیق کنیم، هر بخش مرتبط با تلاش کلی وبسایت را تماما برایتان توضیح دهیم و به روش آموزش سئو مشهد  نظارت آبشاری حاصل بپردازیم.

نگاهی کوتاه به Pingdom
زمانی که شما وبسایت وردپرس خویش را در Pingdom وارد می کنید، Pingdom به شما یک رتبه کارایی، فرصت بار گذاری، وسعت کلی وبسایت و تعداد درخواست‌ها را نماد می دهد می‌اقتدار خاطرنشان کرد ساختاری مشابه به وب سایت GTmetrix دارااست و در صورتی نوشته‌علمی ارزیابی Gtmetrix را رسیدگی کرده باشید به اینگونه خصوصیت‌هایی نیز اشاره کردیم. مثلا، در پایین ما سایت perfmatters.io را گزینه نظارت قرار دادیم . همان گونه که می بینید در او‌لین آزمایش سایت مرتبه ۱۰۰ را از ۱۰۰ نمره به دست آورد و در تحت ۹۰۰ میلی‌ثانیه بار گذاری می گردد. همانگونه که مشاهده میکنید این وبسایت از ۹۶ درصد وبسایت‌های آزمایش گردیده در‌این ابزار سریع‌خیس آموزش سئو در مشهد  میباشد.
ما یک تست دیگر بر روی این تارنما اجرا دادیم که فیض آن بار گذاری ۴۹۱ ثانیه‌ای شد. چه اتفاقی برای سایت زمین‌خورد؟ این حادثه زمانی که چند توشه یک تارنما را در Pingdom تست می کنید واقعه میفتد که استدلال آن وجود کش‌ در مرورگر مخاطب، سرور و DNS می باشد. برای شعور خوب این دستور به نصیب چک آبشاری مراجعه نمائید.
آیا می خواهید که فیض بهتری در آزمایشات Pingdom داشته باشید؟ با اعتنا به نوع سایت شما و نوع تنظیمات آن هیچ تضمینی در اینکه شما سکو تلاش ۱۰۰ را از ۱۰۰ نمره بگیرید وجود ندارد البته با صرف چند ساعت وقت برای seo اینترنت سایتتان میتوانید بهبود سکو را از امروز آغاز نمایید. در بعضا از مواقع تجربیات کاربری ممکن میباشد مکان چیز‌هایی که خواندید را لبریز‌نماید و شما در نصیب هایی نیازی به سئو محتوا نداشته باشید. هیچوقت تجارب کاربری (UX) را فراموش نکنید. البته مطمئن باشید که با آموزشی که ما در پایین به شما می دهیم می توانید همگی فرآیند رساندن تارنما به فیض‌ای مانند سود بالا را حافظه بگیرید.

دیدگاه کارایی (Pingdom Performance Insights)
قسمت نگرش کارایی (به عبارتی Insights) ابزار Pingdom، یک کدام از نصیب‌های بسیار اساسی و امداد کننده درین ابزار هست. همه داده ها گنجانده گردیده در‌این نصیب با اعتنا به قانون ها دیدگاه همت گوگل (Insights) می باشد. به صورت کلی،‌ درصورتی که شما بتوانید این نصیب را در وبسایت خویش بهبود دهید، بایستی شاهد کاهش فرصت بار گذاری سایت خویش باشید.
Leverage Browser Caching
یکی رایج‌ترین ایرادات اشخاص در هنگام تست سایت در ابزار‌های آزمایش سرعت مقابله با خطای Leverage Browser caching است. این نادرست به انگیزه وجود خلل HTTP Cache header در سرور شما میباشد.

Remove Query Strings
یکی‌از دیگر از مسائل رایج مو جود در آزمایشات گزینه Remove Query Strings است. پوشه‌های CSS و JS در هنگام بار گذاری شدن در پوشه HTML تارنما نسخه های خویش را نیز لینک و پیوند‌ها قرار‌ می دهند. مانند :‌domain.com/file.min.css?ver=4.5.3 .برخی از سرور‌ها و پروکسی‌ها قابلیت و امکان کش کردن این فولدر‌ها هنگامی این‌سیرتکامل لینک و پیوند میشوند ندارند. پس با حذف نسخه از پیوند‌ها شما میتوانید سیستم کش سایت خویش را بهبود داد. برای حل این خلل می توانید از پلاگین بدون‌پول Query Strings Remover در وردپرس به کارگیری فرمایید تا به طور اتومات عملیات حذف نسخه‌ها صورت بپذیرد.
Serve static content from a cookieless domain

Parallelize Downloads Across Hostnames
این ایراد به انگیزه وجود محدودیت در HTTP/1.1 و اتصال به طور همزمان مرورگر به وبسایت است ، که در بیشتر سرور‌ها ۶ اتصال میباشد. این هشدار بیشتر در سایت هر پر طرفدار و مالامال‌درخواست نمایان می شود. در قبل فقط کاری که می‌توانستیم اعمال دهیم کار Call Domain Sharding بود. با این درحال حاضر، در حالتی که از خدمت CDN استعمال می کنید و خدمت CDN شما از HTTP/2 جانبداری می‌نماید، می توانید این هشدار را نادیده بگیرید چون فعلا دانلود‌های شما در یک سری سرور تقسیم بندی میگردد.
Specify a Vary: Accept-Encoding header
۰ ۰

کاهش جستجو دی ان اس (Reduce DNS lookups)


کاهش کاوش دی ان اس (Reduce DNS lookups)
کاوش DNS هنگامی مفهوم پیدا می نماید که میخواهید IP نشانی یک هاست را بدست آورید. مرورگر تا وقتیکه کاوش بی نقص نشود نمی‌قدرت کاری ایفا دهد. کاهش اسم هاست های منحصربفرد ممکن میباشد فرصت جواب دهی را ارتقاء دهد. توصیه می کنم به طبع نوشته ی علمی جالب و بدون نقص رفع خطای Reduce DNS lookups را تحقیق فرمائید. همچنین نوشته ی علمی 8 منش ارتقاء سرعت و کاهش فرصت بار گذاری DNS Lookups در جهت کامل شدن این نوشته ی علمی آموزش سئو مشهد  نیز هست.

قرار دادن CSS در صدر و JS در زیر (Put CSS at the top and JS at the bottom)
قرار دادن stylesheets در مدرک رمز برگه ممنوع بوده به این ترتیب مرورگر رندر را مسدود می سازد تا نیاز به عنصرها redraw کاغذ نباشد. در بیشتر مفاد یوزرها با یک شیت سپید رو به رو می‌شوند تا‌هنگامیکه کاغذ کاملا بار گذاری گردد. این همینطور به شما یاری می نماید که یک برگه اینترنت استاندارد بر طبق با استاندارد W3 ساخت و ساز فرمایید. به همین عامل میباشد که گفته میشود کد جاوا اسکریپت را در تحت برگه قرار دهید. توضیحات بیشتر درباره این فاکتور بسیار تاثیرگذار را در نوشته‌علمی حل Defer parsing of JavaScript آموزش سئو در مشهد  بخوانید.

اثر تصاویر و عکس ها در سرعت وبسایت
بعد ها تصویر را مشخص و معلوم نمایید (Specify image dimensions)
مرورگر شما پیش از آن که برگه ای را لود نماید به رندر کردن تصاویر باطن آن میپردازد. گزینش بعدها تصویر یاری می‌نماید تا سرعت لود را کاهش بخشید. در صورتی‌که بعدها مشخص و معلوم نشده باشد بعداز بارگیری تصاویر، مرورگر شما سرعت لود آن ارتقا مییابد. برای اجرا این فعالیت در ویژگی ها طول و پهنا تصویر را معین فرمایید. در نوشته ی علمی رفع ارور Specify image dimensions به نکات جالبی اشاره کرده‌ایم.

seo تصاویر (Optimize images)
تصاویر مداقه اکثری در وب سایت داشته و بایستی به آن دقت داشت. در صورتی‌که تصویری به کار گیری فرمائید که رنگ مناسب یا این که چگونگی قابل قبولی ندارد مطلقا گزینه دقت یوزرها و بازدیدکنندگان سایت قرار نمی‌گیرد. به این ترتیب هرگاه به ساخت محتوایی در وبسایت خویش میپردازید تلاش نمایید به مورد گزینش تصویر اعتنا اکثری داشته باشید. عملکرد نمائید تصاویری که در وب سایت خویش ذخیره میکنید از نوع JPEG باشد چون این فرمت بسیار متداول بوده و به صورت با صرفه گردیده ای میباشد. شما با فشرد یک سری کلید CTRL+SHIFT+ALT+S یک تصویر را ذخیره فرمایید و آن را در فتوشاپ به seo بپردازید. در نوشته‌ی‌علمی رفع ارور Optimize images به تشریح این مورد و اشکال راه حل‌ ها برای CMS های متعدد نظیر وردپرس و جوملا پرداخته‌ایم.

یک کدام از کردن عکس‌های خرد
بدین ترفند به لهجه انگلیسی Combine images using CSS sprites گرفته میگردد، ترکیب تصاویر به طریق CSS Sprites که منجر می‌گردد عکس های خرد وبسایت که هرمورد نشانی غیر وابسته برای بارگذاری شدن دارا‌هستند را در پوسته یک عکس بلندمرتبه‌خیس در وبسایت فراخوانی کنیم، یعنی در شرایطی‌که ۱۰ عکس خرد دارید، آنها را مخلوط نماییم و به یک عکس والا‌خیس تبدیل کنیم، این عمل غیروابسته از اینکه سبب کاهش کلی وسعت وب سایت می گردد، منجر کاهش تعداد درخواست‌ها هم نیز می شود. در نوشته‌ی‌علمی یادگرفتن CSS sprites بیشتر به‌این قضیه پرداختیم و نمونه جالبی از وب سایت دیجی متاع درین نوشته‌ی علمی زده گردیده است و قطعا نوشته‌ی علمی را پژوهش کنید.



طرق دیگری برای سرعت بخشیدن به ورقه اینترنت وجود دارااست که ما در عصر یادگرفتن GTmetrix به صورت تخصصی‌خیس و بی نقص‌تری پرداختیم و همچنین در بدور فراگیری ویدیویی ارتقا سرعت وبسایت هم نیز به صورت بی‌نظیری ۸ ساعت فقط درباره سرعت تارنما به طور عملی فراگیری داده‌ایم، ولی درین نوشته‌ی علمی ما تلاش کردیم از مهم ترین مواقعی که حتی بلاگ نویسان معمولی هم بایستی اعتنا نمایند، حافظه کنیم. ولی سرعت تارنما مقصود مهم وجود ندارد ولی در شرایطی که سایتی مقطع فرصت بار گذاری زمانبر داشته باشد، به طبع راه و روش وصال آن به توفیق مشقت بار خواهد بود. وبسایت های مختلفی وجود داشته که سرعت لود سریعی دارا‌هستند و توانستند به توفیق برسند.

نکته: قبل از اعمال تغییرات، به طبع بک آپ تنظیم فرمایید، سوال ها و طریقه‌های خویش را می توانید در نظرها به اشتراک بگذارید.

لغات کلیدی: نکات اصلی ارتقا سرعت وردپرس، ترفندهای ارتقاء سرعت، ترفندهای بهبود سرعت، نکات طلایی برای بیشتر کردن سرعت وبسایت، شایسته ترین نکات برای بالا بردن سرعت وبسایت، نکات تاثیرگذار در ارتقا سرعت، ترفندهای seo سرعت وبسایت
۰ ۰

متداول‌ترین پیغام‌هایی که شما می توانید در آن خطای HTTP 500 را مشاهده فرمایید


با ارائه‌دهنده سرویس ها وب خویش تماس حاصل نمایید. اگه مرورگر، رایانه و کانال شما همه در حالا فعالیت کردن می باشند و اینترنت‌وبسایت آیتم نظرتون گزارش میده که وبسایت برای اون‌ها در هم اکنون فعالیت کردنه، عامل نقص‌ 502 Bad Gateway می‌تونه به خیال مسائل مرتبط با کانال باشه که به طور طبیعیَ ارائه‌دهنده سرویس ها وبِ (ISP) شما دراین مورد می بایست آموزش سئو مشهد  پاسخگو باشه.
بعدا رجوع نمایید. درین مرحله از عیب‌یابی (که شما اعمال داده‌اید)، پیغام ارور 502 Bad Gateway به صورت انقطاع زمینه‌ای محسوب میشه که ممکنه ناشی از ارائه‌دهنده سرویس ها وبِ (ISP) و یا این که کانال اینترنت‌وبسایت باشه؛ حتی ممکنه در شرایطی که تماس بی واسطه گرفته باشید، یک کدام از این دو برای شما اثبات گردیده باشه. پس یک راهکار اینه که طاقت داشته باشید و فرصت دیگری رو برای مراجعه به‌این وب سایت آموزش سئو در مشهد  در حیث بگیرید.
رفع خطای ۵۰۲ در CDN ابرآروان؛ احتمال داره شما از CDN ابرآروان به کارگیری نمایید (اگه نمی‌دونید CDN چیه، مطلقا نوشته ی علمی CDN چیست رو رسیدگی فرمایید) و با خطای 502 Bad Gateway مواجه بشید. در‌این‌صورت ایراد می‌تونه از در دسترس نبودن سرور اساسی صاحبخانه وبسایت باشه. همینطور بلاک شدن درخواست‌ها از سوی فایروال سمت هاست شما، یکی‌از دلایل احتمالی دیگر می باشد. در این حالت سفارش میکنیم با هاست در تماس باشید.
نکته: ممکنه هاستینگ شما و ابرآروان هر دو به صدق شغل نمایند و مشکلی نداشته باشند، ولی وبسایت شما Down باشه و خطای ۵۰۲ رو اکران بده. در این‌حالت این احتمال وجود داره که تنظیمات (کانفیگ) CDN به صحت اجرا نشده باشه و بهتره از یه دارای تخصص بخواید این عمل رو برای شما اجرا بده.
رفع خطای ۵۰۲ در Cloudflare؛ درباره طریق رفع ارور ۵۰۲ در وبسایت cloudflare اگه شما مدیر سرور یا این که هاست سایتی رو برعهده دارید و با این غلط روبه‌رو گردیده‌اید، توصیه میکنیم جهت برطرف کردن غلط به حامی سرور خریداری گردیده تیکت ارسال نمایید.
به دلیل آن که هنگامی اینگونه خطایی مشابه به تصویر ذیل مشاهده میشه، یعنی وبسایت کلودفلر به خیر و خوبی عمل می‌کنه و غلط رو تشخیص داده، اما نتونسته رابطه قابل قبولی با سرور تارنما شما برقرار کنه.
اگه از وبسایت وردپرسی به کار گیری میکنید و با خطای 502 Bad Gateway مواجه شدید، بهتره نخستین از سمت هاستینگ ایراد رو پیگیری نمائید. همینطور بهتره به ۱۵ روشی که بالا اشاره کردیم اعتنا داشته باشید و عملکرد فرمایید از تعدادی دستگاه و وب گوناگون وارد تارنما بشید. البته اگه به فیض نرسیدید و نقص‌ برطرف نشد، ممکنه انگیزه ارور ۵۰۲ پوسته یا این که پلاگین‌های وبسایت شما باشه. درین حالت می بایست پلاگین‌ها رو یکی از یک کدام از غیرفعال نمائید و پس از یک سری ثانیه وب سایت رو مجدد بار گذاری فرمایید و ملاحظه کنید اختلال برطرف گردیده یا این که خیر. اگه پلاگین‌ها مشکلی نداشتند، می‌تونید موقتی پوسته رو تغییر‌و تحول بدید تا متوجه بشید آیا نقص‌ از پوسته بوده.

اگه مدیریت تارنما هستی، این بخش رو پژوهش کن
به‌تیتر رئیس تارنما یا این که مدیریت بهینه سازی وب سایت، شما می بایست سریع‌خیس از یوزرها از وجود خطای ۵۰۲ در وب سایت (یا این که هر نوع خطای دیگری) با خبر بشید. اگه بهینه سازی برای شما مهمه و دوست دارید درجه‌های بهتری در گوگل داشته باشید تا یوزرها بیشتری وارد تارنما شما بشن و همچنین اگه دوست دارید تجربیات کاربری (UX) بهتری رو برای یوزرها‌تون آماده فرمائید، بهتره از ابزارهای بهینه سازی به کارگیری نمایید تا تارنما شما رو مانیتور نمایند و گونه های خطاهای بهینه سازی رو به شما اگاهی تن.
ارور 500 Internal Server چیست
خطای 500 Internal Server error که معنای آن نقص‌ در سرور داخلی500 هست یک کدام از متداول‌ترین کد شرایط‌های HTTP در مشقت کدهای 5xx میباشد. ارور 500 به‌این مفهوم میباشد که زمینه یا این که موضوع‌ای نادرست بر روی خدمت‌دهنده‌ی اینترنت‌وبسایت (سرور یا این که هاست) جای دارد که سرور یا این که خدمت‌دهنده توانا به تشخیص ظریف خلل وجود ندارد که وجود این غلط در مقطع فرصت زمان بر به عنوان مثال بالای ۶ ساعت، تاثیری بسیار نامناسب بر روی seo و بازاریابی آنلاین حصول وکار شما داراست.

ولی اکثر خطاهای 5xx به جز خطای 503، این تاثیر بد در seo را دارا‌هستند و در‌صورتی‌که سریع‌خیس رفع نشود ممکن میباشد ربات‌های گوگل این اشتباه را مشاهده نمایند. برای همین به شما در صدر گفته شد که به طبع از ابزارهای مانیتورینگ استعمال فرمائید.

آیا شما رئیس تارنما میباشید؟ در شرایطی که خطای سرور داخلی 500 را در یک یا این که بیشتراز یک شیت از اینترنت‌تارنما خویش مراعات کردید، به خواسته اخذ راهکارها یا این که پیشنهادات خوب، به نحوه‌های رفع ارور 500 Internal Server error در اینترنت‌تارنما خویش که در تحت ورقه جای دارد مراجعه‌نمایید.

پیغام خطای 500 Internal Server error ممکن میباشد به صورت‌های زیادی نمایان گردد به دلیل آنکه هر اینترنت‌سایتی قادر است و اذن داراست این پیغام را به دلخواه خویش سفارشی سازد همچون شیت 404 که پیاده سازی هر سایتی بر روی این غلط مختلف میباشد.
خطای 500 وب سایت readme که کاستومایز کرده
بعضا از متداول‌ترین پیغام‌هایی که شما می توانید در آن خطای HTTP 500 را مشاهده فرمایید به طور پایین میباشد:

500 Internal Server Error
HTTP 500 - Internal Server Error
Internal Server Error
HTTP 500 Internal Error
500 Error
HTTP Error 500
500. That's an error
هنگامی که یک ارور سرور داخلی مثل ارور 500 توسط‌ اینترنت‌سایتی که شما در اکنون بازدید از آن می باشید چهره می دهد، این غلط را در هر مرورگر، سیستم ادله و حتی تلفن هوشمندتان نیز قابل رویت میباشد، در بخش اعظمی از تایم ها یک خطای 500، در پنجره‌ی مرورگر وب به صورت و شمایل بقیه صفحه های نمایان می شود (به ذکر دیگر این نادرست به صورتی نمایان میشود که یک ورقه‌ی معمولی در مرورگر اینترنت نمایان می‌گردد).
۰ ۰

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ؛ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

یک پرسش: تا الان چند دفعه گردیده برای خرید محصولی به تارنما‌های گوناگون راز زده باشید، ولی در غایت هیچ کدام نظرتان را جلب نکند؟ یا این که چندبار گردیده به وب سایت دیجی جنس یا این که یک فروشگاه آموزش سئو مشهد آنلاین دیگر رفته ولی بعداز تحقیق تولیدها متبوع، از خرید پشیمان گردیده باشید؟
خب در واقع هم ما، هم شما و به هیچ عنوانً تمامی یوزرها سطح اینترنت بارها وارد تارنما‌های فروشگاهی گردیده و فارغ از اینکه خریدی ایفا بدهیم؛ از آن خارج آمده‌ایم. این خوی دائمی مخاطب برای صاحبان استخراج و شغل های اینترنتی یک کابوس میباشد.

آموزش سئو در مشهد


ولی درین در بین، برخی از این مدیران حصول و شغل های اینترنتی، یک عمل داهیانه می‌نمایند؛ ریتارگتینگ! در واقع آنها به یاری کمپین‌های ریمارکتینگ یا این که ریتارگتینگ، مخاطبانی که پیش از اینً قصد خرید مال و... داشته‌اند را مجدد به خرید ترغیب می‌نمایند. البته چطور؟

در‌این نوشته‌علمی تماما به شما توضیح میدهم که بازاریابی دوباره چیست و چطور می توانید به امداد آن فروش وبسایت آنلاین خودتان را ارتقا بدهید.

ریتارگتینگ چیست؟




ریتارگتینگ در لغت در معنای غرض‌گذاری مجدد میباشد. البته در علم ها بازاریابی در معنای پیاده‌سازی نوعی از تبلیغات برای آن تیم از کاربرانی میباشد که تا قبل از اینً به اینترنت‌وب سایت شما راز زده اما خرید نکرده‌اند. در واقع مقصود ریتارگتینگ فروش به مخاطبان پیشین وبسایت میباشد. این هم یکجور غرض‌گیری دوباره میباشد دیگر، خیر؟

بگذارید یک نمونه بزنیم:

به عنوان مثالً امروز شما در نقش یک مشتری در گوگل عبارت «خرید صندلی» را کاوش می کنید؛ در حاصل به سراغ اینترنت‌وب سایت x میروید و تعدادی دقیقه تولیدها گوناگون او‌را تحقیق میکنید. ولی در غایت بیخیال خرید گردیده و از وبسایت بیرون می شوید. یک ماه بعد از آن به وبسایت y که یک تارنما خبری پربیننده میباشد میروید؛ البته به محض ورود میبینید که در کنار شیت، تبلیغ یک سبک صندلی از وبسایت x قرار داده گردیده!

در واقع اینجا یک ریمارکتینگ یا این که بازاریابی دوباره انجام یافته و پروسه آن این چنین بوده: داده ها شما در تارنما فروشگاهی ذخیره گردیده، بعداز اینکه مال را نخریدید، اطلاعاتتان به وبسایت دوم که یک تارنما خبری و تبلیغاتی میباشد، داده گردیده. آنگاه به محض ورودتان به وبسایت دوم، وبسایت شمارا شناخته و کوشش می‌نماید با یک تبلیغ ریتارگتینگ، به خرید به عبارتی جنس ترغیب‌تان نماید.

خب، پیش از اینکه به سراغ کیفیت اجرای ریتارگتینگ و اشکال آن برویم؛ عالی میباشد نخستین به 2 پرسش اصلی پاسخ بدهیم:

چرا ریتارگتینگ التفات دارااست؟
یادم است سال پیش در یک کلاس فراگیری بازاریابی دیجیتال تعدادی ده ساعته کمپانی کرده بودم؛ در به عبارتی یکی‌از دو گردهمایی نخستین بود که یکی‌از کمپانی‌کنندگان با حزن رو به معلم عصر کرد و ذکر کرد:«از بین بازدیدهای سایتم تعداد اشخاص خیلی یه خرده خرید می‌نمایند و این منرا به شدت نگران کرده.»

مدرس از وی پرسید یعنی از هر 100 نفر بازدید‌کننده چه تعداد کالا می خرند؟ خاطرنشان کرد حدود 5 نفر! در پی مدرس با تعجب به وی اظهار‌کرد: «وب سایت شما الان در شایسته ترین حالت ممکن جای دارد زیرا نرخ تبدیل 5 درصد در سطح اینترنت، یک نرخ تبدیل خوب و برای بعضا رویایی میباشد»

آن روز و با اعتنا به اطلاعاتی که معلم به ما اعطا کرد؛ متوجه شدیم نرخ تبدیل اصولی در سطح اینترنت در بین 1 تا 5 درصد میباشد. این یعنی در‌صورتی‌که هزار نفر به وبسایت شما رمز بزنند؛ حدود 950 نفرشان فارغ از خرید از آن بیرون می گردند!

البته ما بایستی بیخیال آن 950 نفر بشویم؟ در وضعیت معمولی پاسخ مثبت میباشد البته هنگامی که پاره ای داهیانه شغل کنیم و بدانیم قیمت هر استفاده کننده چقدر بالاست، مسلما پاسخ منفی میباشد. شما به یاری کمپین‌های متفاوت ریتارگتینگ و ریمارکتینگ می توانید از در بین به عبارتی 950 نفری که قرار نبوده از سایتتان خرید نمایند؛ مشتریان جدیدی به دست بیاورید. خلال این به امداد این طریق بازاریابی دوباره؛ می توانید حتی خریداران پیشین اینترنت‌سایتتان را هم به خرید مجدد فرآورده ترغیب نمایید!

چیزی که در موردش صحبت میزنم، به معنای حقیقی وواقعی یک اعجاز میباشد و این اعجاز میتواند پول متعددی را به سمت تجارت اینترنتی شما روان نماید! خب، الان فرصت آن میباشد که به سراغ اصل زمینه رفته و به صورت بدون شوخی با آن آشنا شویم:


دنبال یه شغل لبریز درآمد از اینترنتی؟
تو عصر زمان‌های اینترنتی شایسته ترین رویه رو بهت نشون میدیم!
برای مشورت بدون‌پول، همین الان با ما تماس حاصل نمایید.
آغاز می‌کنم021-58438داخلی 1
فروش با ریمارکتینگ چطور اعمال میگردد؟
مهم ترین جزء تبلیغات ریتارگتینگ کوکی‌ها می‌باشند. البته کوکی چیست؟

یک‌سری ماه پیش در یک کدام از وب سایت‌های فروشگاهی کشور‌ایران در هم اکنون گشت و گذار بودم که یک مال خاص نظرم را به خودش جلب کرد؛ ردیاب بچه! در واقع این فرآورده یک گردن آویز خرد میباشد که به گردن خردسالان آویخته میشود و پس از پر‌نور شدن، مجموع مسیر طی گردیده بوسیله آنان‌را به تلفن پدر و مادر می‌فرستد. وقتی که ویژگی ها این کالا را خواندم، حافظه "کوکی‌ها" افتادم!

در واقع کوکی یک یا این که چندین تکه کد اپلیکیشن نویسی به لهجه جاوا اسکریپت میباشد که در طی داخل شدن شما به یک وبسایت، در مرورگرتان ذخیره میگردد. درپی این کوکی‌ها داده ها متفاوت مثل مسیری که در وبسایت طی کرده‌اید را در خودشان ذخیره می‌نمایند.

مسلما بخوانید: چرا محتوای وب سایت تان بک پیوند نمی گیرد؟
در واقع به امداد همین کوکی‌ها، وبسایت داده ها شمارا ذخیره می‌نماید؛ متوجه می‌گردد از کدام صفحه های بازدید داشته و به کدام محصول ها عشق و علاقه‌مندید و در غایت این داده ها را در دست سیستم‌های بازاریابی دوباره مثل گوگل قرار میدهد. پس از این سیستم اورده شده به امداد داده ها، در او‌لین برخوردی که با شما دارااست، تلاش می‌نماید با تبلیغات شمارا به مسیر تذکر آن اینترنت‌وبسایت یا این که مال خاصش هدایت نماید. براین اساس فهمیدیم که در ریتارگتینگ همگی چیز به یاری کوکی‌ها ایفا میشود.

ولی یک پرسش: تمامی وبسایت‌ها کوکی‌های خودشان را روی مرورگر مخاطب ذخیره می‌نمایند؟

خیر! در حالتی‌که شما میخواهید اینترنت‌سایتتان از این تکنیک به کار گیری کرده و داده ها استفاده کننده را ذخیره نماید؛ بایستی یک کد ریتارگتینگ از سیستم گزینه نظرتان اخذ کرده و آن را در وبسایت خودتان قرار دهید. براین اساس کد ضمن لود کوکی و اخذ داده ها لازم، آن‌ها‌را به طور اتومات به سیستم متبوع ارسال می‌نماید. ولی این را هم بدانید که شما آزادید کوکی‌ها را در صفحه های آیتم نظرتان و خیر همگی صفحه های بار گذاری نمایید.
۰ ۰

رفع خطای 504 سمت سرور


یک ترفند دیدنی برای کابرانی که با خطای 504 واکنش می‌نمایند
معمولا وقتی یک وب سایت کاملا Down یا این که به اصطلاح خوابیده می گردد (به ویژه درصورتی که تارنما Down گردیده از اینترنت‌تارنما‌های دوستداشتنی و پرمخاطب باشد) در توییتر دعوا‌های متعددی پیرامون آن می‌گردد. بدین ترتیب در شرایطی‌که حین ورد به وب سایت‌های دارای شهرت یا این که گران قدر با خطای 504 مواجه شدید، میتوانید به‌این توئتیر رمز بزنید و با یک کاوش به داده ها مایحتاج درباره خطاهای اخیر در آن وبسایت برسید. به عنوان مثال می‌اقتدار از هشتک هایی مثل #websitedown در توییتر بهره برد برای یافت کردن یک وب سایت خاص. مثلا هنگامی که تارنما فیسبوک برای بازه کوتاهی Down شد هشتک facebookdown در‌این کانال اجتماعی آیتم به کارگیری متعددی قرار گرفت. یا این که تارنما آمازون هم در‌این کانال اجتماعی آیتم مقصود یوزرها قرار گرفته و با هشتک amazondown تویت های اکثری را می بینیم. در واقع این نحوه، ترفندی خوب برای استحضار از حالت دیگر تارنما‌ها آموزش سئو مشهد  به جز توییتر میباشد.

کیفیت رفع خطای 504 سمت سرور
پژوهش موقعیت سرور
بخش اعظمی از مواقع بروز نادرست به هیچ وجهَ تقصیر شما که صاحب و مالک و مدیریت وبسایت می باشید، وجود ندارد و از طرفی این نقص‌ ربطی به یوزرها ندارد. درین موقعیت سرور خویش را پژوهش نمائید؛ و با قابل انعطاف افزارهای مختلفی سرور را آیتم آزمایش و چک قرار دهید. خواسته از اپ به عبارتی CMS های جانور و مجانی در فضای آموزش سئو در مشهد  نت میباشد.

ترافیک هنگفت
ترافیک خیلی هنگفت ممکن میباشد به بروز خطای 504 سبب ساز خواهد شد (مراد از ترافیک به عبارتی بازدید یوزرها میباشد) ، حتی در‌این وضعیت خطای 503 هم میتواند به وجود آید. می بایست ظریف نظارت کرد.

سئو مقر داده
در وردپرس، به صورت ویژه پیغام‌های خطای 504 بعضی وقتها به جهت مقر‌های داده‌ای ساخت‌و‌ساز می گردند. افزونه seo مقر داده WP-DB را نصب فرمایید، آن گاه سعی نمائید “DB را تعمیر نمائید”، شغل را با “با صرفه‌سازی DB” ادامه دهید و ملاحظه کنید این عمل اثرگذار میباشد یا این که نه. (خواسته از DB به عبارتی مقر داده میباشد)

فولدر HTACCESS
همینطور از صحت فولدر HTACCESS خویش به ویژه در حالتی که وردپرس را نصب دوباره کرده‌اید، مطمئن گردید.

آپ دیت کردن اسکریپت
ممکن میباشد پس از آپ دیت کردن اسکریپت یا این که پلاگین ای با اینگونه مشکلی مواجه گردیده باشید و پلاگین نتواند با سرور شما رابطه برقرار نماید و در صفحاتی که آن پلاگین بار گذاری می‌گردد با ارور 504 روبه‌رو گردید.

مشکلت رابطه فی مابین سرور مهم و سرور CDN
مسلما شما تارنما cloudflare را میشناسید ما در نوشته‌ی علمی فراگیری cloudflare به‌این مسئله اشاره کردیم و نادرست 504 همگام به کارگیری از این کانال تحویل محتوا یا این که به عبارتی CDN بسیار میباشد و انگیزه ممکن میباشد این باشد که در‌این مسیر رابطه میان سرور مهم و سرور CDN مشکلاتی چهره داده باشد و در اصل این ایرادات موقت می باشند.

برقراری تماس با کمپانی صاحبخانه
آخر و عاقبت این که برقراری تماس با کمپانی صاحب خانه (اینترنت‌وبسایت) خویش را آیتم اعتنا قرار دهید. ممکن میباشد خطای 504 که در زمینه‌ی اینترنت‌وبسایت شما تاسیس شده است به مسائلی ناشی از (کمپانی صاحبخانه) برگردد که مستلزم رفع میباشد.

نقطه پایان بندی
خطای 504 هم همچون خطاهای 5XX التفات بالایی در بهبود تجربیات کاربری و همینطور seo وب سایت داراست. مدام کارایی نمائید از یک هاست مطمئن و دارای اعتبار برای میزبانی وب سایت خویش استعمال نمائید. این ارور مشابهت بسیار متعددی با خطای 502 دارااست و در شرایطی که منش‌شغل های بالا را ایفا دادید البته پیروز نشدید می‌توانید خطای 502 را نیز رسیدگی و ترفندهایی که در آن یادگرفتن داده گردیده را به فعالیت بگیرید. خطاهای منزلت 4XX مثل خطای 400 ، خطای 401 ، خطای 403 ، خطای 404 و خطای 408 هم همچون خطای 504 قادر است بر روی عواملی که بیان کردیم تاثیرگذار باشد.
امید داریم این نوشته ی علمی برای شما موثر واقع گردیده باشد.
۰ ۰