آرشیو اسفند ماه 1401

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آنالیز رقبا در سئو


با توسعه تکنولوژی و افزایش شغل در اینترنت، روز آپ تو دیت بر تعداد وبسایت ها افزوده شد؛ در این بین فقط منش رقابت با این وب سایت ها، آنالیز سایت رقیب می باشد. در واقع شما می بایست پیش از هر کاری وبسایت رقیبان قدرتمند خود را پیدا کرده و شیوه تلاش آنها‌را تحقیق نمایید. ولی برای تحلیل رقبا در بهینه سازی باید چه اقداماتی انجام دهید؟ به دنبال به صورت کامل به شما یادگرفتن داده ایم.
چطور تارنما رقیبان را تحلیل کنیم؟
1. شناسایی رقبای اساسی تارنما
فرقی نمی کند که در چه حوزه ای کار می کنید، به هر حال آموزش سئو مشهد در هر موضوع ای سایت های چیره تر و قدیمی تر از شما وجود دارا هستند. شما بایستی پیش از هر کاری سایت هایی که به عنوان رقیب مهم شما شناخته می شوند را شناسایی فرمائید. از جمله در صورتی در حوزه فروش اثاثیه آرایشی فعالیت می‌کنید، ضمن دیجی فرآورده، باید در‌پی رقبای دیگری که صرفا در همین حوزه کار می کنند، باشید.
ولی چطور رقبای اصلی خود را پیدا کنیم؟
پیدا کردن رقبای اساسی سایت ابدا کار سختی نیست؛ خوشبختانه ابزارهای زیادی برای این شغل به صورت بدون پول و یا پولی در اختیار شما قرار داده گردیده است. اما اولین و ساده ترین منش برای پیدا کردن رقبای اصلی وبسایت خود، جستجو لغات کلیدی هدف سایت می باشد. با جستجوی این کلمات، وب سایت هایی را خواهید رویت کرد آموزش سئو در مشهد که بیشترین درجه را با این کلمات داشته و می اقتدار نتیجه گرفت که این وب سایت ها رقبای مهم شما در آن حوزه خواهند بود.
علاوه بر این‌راه‌حل، شما می توانید از وب سایت MOZ نیز یاری بگیرید؛ کافیست واژه کلیدی مرتبط با سایتتان را در این ابزار جستجو فرمایید تا بتوانید لیستی از سایت های فعال در همین مورد را مشاهده کنید.



2. آنالیز سئو سایت رقیب
بعداز آنکه رقبای اصلی خود را شناسایی کردید، باید به بررسی رقبا در سئو بپردازید؛ هدف اصلی شما هم از شناسایی آنها دقیقا این مسئله است که از طریق کوشش آنها الگو بگیرید. برای رسیدگی seo وبسایت رقیب می بایست کلیه صفحه های وبسایت را به صحت تحقیق فرمائید. کلمات کلیدی هر برگه و شیوه به کار بردن آنها‌را نیز مورد رسیدگی قرار بدهید.

تلاش فرمائید در این مرحله به عنوان یک استفاده کننده معمولی در وبسایت شغل نمائید و نقاط ضعف و قوت وب سایت را شناسایی فرمایید. برای مثال در صورتی‌که تارنما رقیب از سرعت بالایی شامل است، عملکرد کنید علت این موضوع را فهمیده و از آن استفاده نمایید.

همچنین شما می توانید اقدام به یافتن کلمه ها کلیدی سایت رقیب فرمائید. به این شیوه که در‌صورتی‌که سایت رقیب با واژه کلیدی خاصی مرتبه داراست، طریق ساخت محتوا، عنوان گذاری، توضیحات متا، تصاویر و ویدیو های درون متن و ... را نیز به دقت تفحص فرمایید. با این کار می‌توانید به نیاز و ذوق وسلیقه کاربر در همان حوزه پی برده و وبسایت قوی تری نسبت به رقیب داشته باشید.

ابزار هایی مانند similarweb، گوگل آنالیتیکس و Screaming frog برای رسیدگی سئو اطلاعات سودمندی به شما خواهند اعطا کرد.

خلال این یکی میزان های موثر در بهینه سازی، سرعت تارنما می‌باشد؛ بنابراین پژوهش سرعت تارنما رقیب را فراموش نکنید. شما برای این فعالیت می‌توانید از تارنما GTMETRIX کمک بگیرید.



3. تحقیق محتوای وبسایت رقیبان
محتوا هر چیزی در سایت اعم از متن، عکس، نمودار، پادکست و… می باشد. در واقع مقصود از مطالعه محتوا وب سایت رقیب، ایده به چنگ آوردن از آنها و تشکیل داد محتوا برای تارنما خودتان هست. شما می‌توانید به صورت دستی آحاد صفحه ها سایت را استیناف کنید. اما این عمل وقت زیادی را از شما میگیرد؛ ما یک رویه ساده تر به شما خاطر میدهیم.

در گوگل نام سایت رقیب را بعد از واژه و کلمه Site سرچ کنید. نتایج جستجو مشتمل بر کلیه صفحات شناخت شده ی وب سایت رقیب می باشد؛ به این ترتیب دیگر نیاز به گشتن جمعاَ صفحه ها وب سایت رقیب نیست؛ شما با تمرکز به عنوان محتوا، کاغذ مورد نظر را انتخاب می کنید.

یکی مهم ترین صفحاتی که باید آن را شروع رسیدگی فرمائید، ورقه اصلی وب سایت هست. شما باید نقاط قوت و ضعف صفحات مهم وبسایت رقیبانتان را ارزیابی کنید. سپس با دقت به آنچه برداشت کردید، برگه اصلی وبسایت خود را طراحی نمایید. یکی از‌از سایر از صفحاتی که بایستی مورد تحقیق قرار بگیرد، آنالیز شیت ی تولیدها است. احتساب شیت ی محصولات میتواند اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار دهد:

چه چیزی باعث ارتقاء رضایت مشتری گردیده است؟
طرز ی تبلیغ و متقاعد سازی رقیب چیست؟
آشنایی با استراتژی های قیمت گذاری رقیب


4. مقایسه تارنما خود و رقبا
بعداز آنکه seo و محتوای سایت رقبا را بازرسی کردید، باید روش عملکرد آن ها را با تارنما خود مقایسه فرمائید. مثلا در شرایطی که وبسایت رقیب در کلمه و واژه ای درجه داشته و شما ندارید، بایستی برای آن برنامه ریزی نمائید. البته باید به این نکته توجه فرمائید که در برخی از کلمات کلیدی رقابت زیادی وجود دارااست و اساسا وب سایت ها نوباوه باید با لغت ها ساده تر و با رقابت کمتری کارشان را شروع کنند.

علاوه بر لغات کلیدی، نحوه لینک و پیوند دهی، تعداد رپورتاژ های تارنما رقبا، نحوه قرار تصاحب کردن المان ها در صفحات مختلف و ... را نیز با تارنما خود مقایسه کرده و در صورت قابلیت و امکان از آن ها ایده بگیرید.



5. انتخاب کلمات کلیدی مقصود و مناسب با سایت
پس از طی کردن پروسه بالا، می بایست لغت ها کلیدی هدف تارنما خود را پیدا کنید. در واقع اقدامات بالا به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با مورد سایت را پیدا نمائید. پیش از اینکه برای ساخت محتوا اقدام فرمائید، می بایست علت قدرت رقبا در آن عبارات را مطالعه نمائید. عوامل زیر در قدرت یک سایت موثر می باشد:

اعتبار دامنه
تعداد بک لینک های وبسایت
شغل در شبکه های اجتماعی
سن دامنه
و...
اکثری از سایت ها صرفا به دلایلی که گفته شد در گوگل منزلت مناسبی داشته و در آن کلمه کلیدی محتوای مفیدی را عرضه نکرده اند. به همین ادله تنها صرف اینکه سایتی با واژه و کلمه کلیدی ای جایگاه دارد، اقدام به الگو برداری از آن نکنید. بدین نکات دقت کرده و آنگاه لغات کلیدی را برای تارنما خود گزینش فرمایید؛ به این دلیل که در بیشتر وقت ها مرتبه خریداری نمودن با برخی از لغت ها کلیدی دشوار بوده و بایستی کلمه و واژه دیگری را گزینش فرمائید.



6. استیناف بک لینک های رقبا
یکی از سخت ترین بخش های سئو، جستن تارنما های معتبر برای فراهم کردن بک پیوند هست. بک لینک و پیوند به سایت شما اعتبار بخشیده و گوگل بها بیشتری به تارنما شما خواهد بخشید. یکی از اهداف مهم نظارت بهینه سازی وب سایت رقیب، جستن بک لینک و پیوند های آنها می باشد. برای اینکه بتوانید یک استراتژی فوق العاده برای دریافت کردن بک لینک و پیوند داشته باشید، باید روش لینک سازی رقبا، انکرتکست هر لینک، موقعیت وب سایت های لینک و پیوند دهنده و ... را تفحص نمایید. برای شناسایی بک لینک های وبسایت رقبا و تهیه لیستی از وب سایت های مناسب برای بک لینک و پیوند، می توانید از ابزارهای مختلفی که به دنبال معرفی می کنیم، استفاده نمائید:

توصیه ما برای به حساب آوردن بک پیوند رقیبتان سه ابزار ذیل می‌باشد:

ابزار وب سایت AHREF
ابزار تارنما ALEXA
ابزار تارنما MOZ


4. چک شبکه های مردمی رقیب
امروزه شبکه‌های‌اجتماعی به عنوان مثال ابزار اساسی برای بیزنس میباشند. شما باید حتما صفحه ی اجتماعی رقیب خود را رصد فرمائید. پیدا کردن صفحه اجتماعی آنها عمل مشقت نیست و اصولا آدرس آن در وب سایتشان قرار گرفته است. اما شما می بایست به صورت هدفمند شبکه های عمومی رقبا را محاسبه فرمایید. شروع به محتوای جانور بپردازید و تفحص نمائید کدام محتوا سبب ساز جذب بیشتر مشتری شد‌ه‌است.

آنگاه به ظاهر و صفحه آرایی پست هایی که در شبکه اجتماعی آن ها وجود دارد، اعتنا فرمایید مطالعه هشتگ های رقیب را فراموش نکنید؛ شما می بایست هشتگ های موءثر را پیدا کنید و از بهترین آن‌ها در شبکه اجتماعی خود استعمال نمایید. حتما نقاط ضعف رقیبانتان را پیدا نمائید واز تکرار نقاط ضعف رقبا در کار خود دوری کنید.



6. تفحص برند رقبا
برند شما ضمن تاثیری که روی بهینه سازی سایتتان داراست، بر روی فروش محصول ها هم اثر گذار هست؛ شما باید حتما برند رقیبتان را بررسی نمائید. برای اینکار می‌توانید از ابزار های شنود شبکه‌های‌اجتماعی به کار گیری کنید. با استفاده از این ابزار، هر فرصت که نام وب سایت رقیب شما در شبکه‌های‌مردمی آورده گردد، شما مطلع می‌شوید. شما با این شغل می‌توانید نظر ها مخاطبان درخصوص رقیب را به دست آورید.

ابزار های شنود شبکه‌های‌عمومی اشکال مختلف دارند. شما با سرچ کردن می‌توانید آن‌ها‌را پیدا فرمایید. وب سایت GOOGLE ALERT نیز به صورت رایگان میتواند به شما دراین باره کمک کند. عملکرد این وب سایت به صورت پایین می‌باشد:

شما نام رقبا را درین سایت ثبت نام می کنید؛ آنگاه هر زمان نام رقبا صدا زده شد، به شما نشانی اینترنتی زده می گردد.f
۰ ۰

مفهوم و 7 راهکار مهم سئو خارجی یا Off Page SEO

مضمون‌ و 7 راهکار اساسی offpage seo یا این که Off Page seo
مضمون‌ سئو فرنگی یا این که Off Page بهینه سازی برخلاف سئوی داخلی که روی وبسایت‌ها و پیاده سازی و عملکرد داخلی آنان اجرا میگردد، مشمول تغییرات و اقداماتی میباشد که خارج از مرزهای وبسایت اعمال می شود. به لهجه ساده سئو یعنی جایگاه وب سایت در موتورهای کاوش خوب باشد. چاره نه که سبب ساز جابجایی ترافیک بیشتر به سمت سایتتان میگردد. بهینه سازی یکی از اقدامات اصلی در دنیای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود و بهتر شدن آن به زیاد کردن فروش و فراتر رفتن بازدید تجارت آنلاینتان ختم می شود. 

آموزش سئو مشهد


از لحاظ تخصصی، دو منش مجزا که متخصصان seo برای بهبود سکو سایتتان اجرا می دهند که آن پیج و offpage seo یا این که Off Page بهینه سازی نامیده می شود. هرمورد از طریق‌ها بر روی یک بخش از وبسایت اجرا میگردد که در‌این نوشته‌ی علمی می خواهیم سئوی آف پیج یا این که Off Page سئو را گزینه پژوهش در اختیار بگذاریم. به شما سفارش می‌کنیم این مقاله را پژوهش کنید.

هر اقدامی که روی سرعت تارنما، لغات کلیدی مربوط به محتوا، تفحص میزبانی و بهبود آن، بهینه سازی پیاده سازی آن و ساخت کانتنت مطلوب و غیره که در داخل سایت شکل می گیرد را آن پیج بهینه سازی اسم گذاری می‌نمایند. در مقابل آن کلیه مواقعی که در فارغ یک وب سایت گزینه مطالعه قرار می‌گیرد و بر روی رده آن در موتورهای کاوش مثل گوگل، یاهو، بینگ و غیره تاثیر میگذارند را offpage seo یا این که Off Page بهینه سازی می‌نامند. شما در این مقاله با راهکارهای سئو آف پیج یا این که Off Page بهینه سازی آموزش سئو در مشهد آشنا می شوید. خواهشمندیم تا انتهای این نوشته‌علمی همراه ما باشید.

۷ مبادرت اصلی برای بهبود offpage یا این که Off Page سئو!
offpage یا این که Off Page بهینه سازی وبسایت با بک لینک و پیوند
بک پیوند تبلیغاتی میباشد که از روش آن لینک و پیوند به صفحه ها مختلف وبسایت داده میگردد. این لینکها مفید و دارای اعتبار هستند و کاربرانی که در جستجوی داده ها مربوط به وبسایت هستند را به سمت آن می‌فرستد. به نترسی میشود اظهار کرد که یکی‌از مهم‌ترین و مهم‌ترین کارداران در زیاد شدن جایگاه تارنما به شمار می‌رود. اما یادتان نرود که درصورتی که محتوای سایت و هاست تان، از چگونگی بالایی برخوردار نباشد، اخذ بک لینک تاثیری ندارد. پس در حین خرید هاست به چگونگی آن توجه نمایید.

۱۰ محتوای ارتقا دهنده بازدید تارنما
وبلاگ
وب لاگ‌ها شایسته ترین روش برای معرفی بیزنس شما به مخاطبین می‌باشند. ایجاد نوشته ی علمی‌های خوب و مطلوب با محتوای اثر گذار که به اضافه ارتقاء سطح داده ها یوزرها، آن‌ها‌را با حرفه و تولید ها شما هم آشنا می‌نماید. بلاگ استدلال مفیدی برای ترویج سایت است که با ساخت بک لینک‌های موثر از آن میگردد ترافیک تارنما را به طور چشمگیری زیاد کرد.
رپورتاژ خبری و offpage seo یا این که Off Page بهینه سازی
رپورتاژ در تبلیغات اینترنتی تحت عنوان یک گزارش یا این که گفتگو برای معرفی افراد یا این که برندها در وبسایت‌های خبری پر طرفدار درج می‌گردد. این رپورتاژ اطلاع رسانی به طور یک خبر تبلیغاتی منتشر میگردد. گزارشی از کار بیزنس شما که به وسیله مدیریت تبلیغات یا این که ارتباط ها همگانی در وبسایت‌های خبری بزرگ و پربازدید گذارده می‌شود. با دقت به اینکه داده های عددی بازدید این وب سایت‌های خبری بسیار بالا هست، احتمال کلیک کردن روی خبر و داخل شدن به سایت شما خیلی بالا می‌رود. پس یوزرها اینترنتی مطالعه با مطالعه محتوای تبلیغاتی شما، از خصوصیت‌های وبسایت، سرویس ها و محصولاتتان با خبر می شوند و نام مارک شما تحت عنوان یک مارک دارای اعتبار در ذهن عموم باقی می ماند.

به اضافه این مزیت، هزینه درج رپورتاژ اطلاع رسانی در وبسایت‌های خبری پربیننده کمتر از گذاشتن اطلاع رسانی بی واسطه می باشد و میتواند توجیه اقتصادی قابل قبولی برای تبلیغات هم داشته باشد. مدیران بیزنس و بازاریابی‌های آنلاین، از این قابلیت و امکان برای جابجایی ترافیک بالا به وبسایت استعمال می‌نمایند که‌این دستور یاری متعددی به بهبود سئوی سایتتان می‌نماید.

تصویب جای در گوگل مپ چه گونه می باشد؟
عمل در فروم ها و تأثیر آن روی offpage یا این که Off Page بهینه سازی
فروم های مربوط به فعالیت سایتتان که مشمول اشخاص و گروه‌های متعددی می باشد را بیابید. با عضویت در این فروم ها و با ساخت بک لینک و پیوند‌های مطلوب به وبسایت و جواب به سؤالات یوزرها، به بهبود سئوی سایتتان یاری فرمایید. با این کار سایتتان در معرض دید اشخاص متخصصی که در حوزه‌ کسب و کار شما فعال هستند قرار می‌گیرد.

کانال‌های اجتماعی و offpage یا این که Off Page سئو
امروزه کانال‌های اجتماعی مقصد یوزرها خیلی متعددی در دنیای تبارک وب هستند. اشخاص خیلی متعددی در حین شبانه روز با تبلت یا این که گوشی گوشی، بیشتر وقت خویش را در فضای مجازی سپری می‌نمایند. تولید صفحات کاربری در کانال‌های اجتماعی مانند رخ‌بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و غیره به بالاترین داده های عددی بازدید تارنما ختم می‌گردد. گذاشتن پست‌هایی مثل معرفی سرویس ها، برگزاری فستیوال، تخفیفات بعدازظهر‌ای، قرعه کشی و غیره بازدید موثری را به سمت سایتتان روانه می‌نماید که در کنار لینک داخلی، گذاشتن لینک و پیوند بدون واسطه به صفحه ها گوناگون سایت در کانال‌های اجتماعی به اعتبار حصول و کارتان یاری می‌نماید.

ویدیوی تبلیغاتی
شما میتوانید با ساخت کردن ویدیوهای مربوط به آیتم‌ای که در آن عمل میکنید، با معرفی محصول ها و خدماتی که ارائه می‌دهید، مخاطبان زیادتری را به سمت سایتتان جذب فرمایید. همچنین به اشتراک گذاری در تارنما‌های معتبری مثل یوتیوب، آپارات و غیره با زیاد کردن داده های عددی بازدید سایت، موجب بهبود سئو آن می‌گردد.

عضویت در موتورهای کاوش و محتوا و سئو آف پیج یا این که Off Page سئو
شما بایستی سایتتان را به موتورهای جستجوی پربازدید و دارای اسم و رسم دانا بشناسانید. با نام نویسی در گوگل، یاهو، الکسا و غیره امتیاز سایتتان را زیاد فرمائید. همچنین پس از به چاپ رساندن هر نوشته‌علمی نو در وب لاگ، آن را در سایت‌های دارای اعتبار مقاله ها، که دایرکتوری دارای اعتبار می باشند بفرستید. این اقدامات احتمال چشم شدن وب سایت و مقالاتتان را زیاد می‌نماید و یوزرها خیلی متعددی را به سمت سایتتان می‌کشاند.

اصطلاحات رایج در بازاریابی اینترنتی
تأثیر offpage یا این که Off Page سئو بر روی رتبه تارنما
هر دو مورد سئوی آف پیج یا این که Off Page seo و آن پیج در بهبود جایگاه سایتتان تأثیر گذار میباشند و متخصصان بهینه سازی به صورت ظریف و حرفه ای آنها‌را استیناف می‌نمایند. این دو، مثل دو بازوی seo هستند که در کنار هم دیگر رتبه سایت را به صفحه شروع نتایج جستجوی گوگل، یاهو و غیر منتقل می‌نمایند. برای به کار گیری از سرویس ها بهینه سازی با اشخاصی مشورت کردن کنید که دراین باره شناخت کافی برای ارتقاء بهینه سازی وبسایت و اقدامات سئوی آف پیج یا این که Off Page seo آن را اجرا می دهند. امید داریم که با مطالعه این نوشته‌علمی با مضمون‌ offpage seo یا این که Off Page بهینه سازی آشنا گردیده باشید.



ممنون که تا انتهای این نوشته‌ی علمی در ارتباط سئو آف پیج یا این که Off Page سئو بود همراه وبسایتبودید. امید خواهیم داشت مطالب و نکات نقل شده برای شما موءثر، کاربردی و آموزنده واقع گردیده باشد. همینطور شما میتوانید در شکل گرایش برای رسیدگی مقاله‌ها مرتبط از روش پیوند‌های زیر داده ها موثر و آموزنده‌ای درخصوص با دیجیتال مارکتینگ، seo، تجارت اینترنتی و غیره به دست آورید.
۰ ۰

کیورد استافینگ چیست و چطور دچار آن نشویم؟


یکی‌از مطرح ترین خطاها seo کاران مبتدی، تکرار بیش تر از اندازه کلمه ها کلیدی در محتوا میباشد. به‌این شغل کیورد استافینگ میگویند. در‌این مقاله میخواهیم به شما بگوییم کیورد استافینگ چیست و چطور در گیر آن نشویم؟ و در غایت نیز راهکارهای جایگزین Keyword Stuffing را برایتان گفته ایم.
کیورد استافینگ چیست؟

آموزش سئو مشهد


تکرار بیشتراز اندازه یک واژه کلیدی در محتوا را کیورد استافینگ می‌گویند. کیورد استافینگ ترکیبی از دو عبارت keyword در معنای کلمه و واژه کلیدی و Stuffing در معنای لبریز کردن، میباشد. در سال های قبلی که هنوز الگوریتم های گوگل بروز نشده بودند، تکنیک کیورد استافینگ راهی برای استخراج مرتبه محتوا بود.

برای مثال در شرایطی‌که محتوایی با 1000 واژه راجع به ارتقا seo تارنما ساخت‌و‌ساز می کردند، بیش تر از 60 توشه این واژه را در محتوا به شغل می بردند. گوگل نیز برای این محتوا بها خاصی قائل می‌شد و نگاه ویژه ای به آن میکرد؛ به این دلیل‌که اینطور تصور می‌کرد که محتوای شما دقیقا در خصوص به عبارتی واژه کلیدی میباشد. 

آموزش سئو در مشهد



ولی رفته رفته و با توسعه الگوریتم های گوگل مانند فلوریدا، الگوریتم پاندا و الگوریتم Hummingbird این نحوه خیر فقط کارساز و اثرگذار خلا، بلکه به محتوا و جایگاه آن جراحت هم می‌رساند. امروزه استعمال از این تکنیک نوعی اسپم محسوب گردیده و پشت گرمی گوگل را به محتوا معدود می نماید.
آیا تکنیک keyword stuffing میتواند سبب ساز توفیق وب سایت خواهد شد؟
همان گونه که گفتیم کیور استافینگ در معنای تکرار بیشتراز حد کلمه و واژه کلیدی در محتوا میباشد. البته آیا این تکنیک میتواند برای تارنما و محتوای شما موثر باشد؟

عالی میباشد لحاظ گوگل را دراین باره بدانیم؛ گوگل در کاغذ developers سایت خودش به‌این زمینه اشاره می نماید که : بمباران کلمه ها کلیدی سبب ساز میگردد مخاطب یک تجارب منفی نسبت به وبسایت شما بدست بیاورد؛ براین اساس به مکان استعمال از تکنیک کیورد استافینگ، عالی میباشد بر ایجاد محتوای اثر گذار و مخاطب پسند تمرکز نمایید.

پس سود می گیریم حیث گوگل درباره این تکنیک منفی میباشد؛ ولی مدام هم نمی اقتدار به ایده ها گوگل پشت گرمی کرد. از جمله لحاظ گوگل راجع‌به ایجاد کرد بک پیوند این میباشد که اصلا خودتان مبادرت به لینک و پیوند سازی نکنید. البته ایجاد کرد بک لینک و پیوند یکی‌از تکنیک های اساسی برای ارتقا درجه تارنما میباشد، ولی در‌حالتی که اصولی ساخته گردد.

البته در زمینه ی کیور استافینگ، حیث گوگل تماما صحت دارد و به کار گیری از این تکنیک میتواند یوزرها را دلسرد کرده و آن ها را خسته نماید.



چطور کیورد استافینگ شما‌را پنالتی می نماید؟
بعضی از وبمستران ناخواسته از تکنیک کیورد استافینگ به کار گیری می نمایند؛ به دنبال می‌خواهیم طریق هایی را به شما بگوییم که ناخواسته و یا این که آگاهانه این تکنیک را در محتوای خویش پیاده می‌کنید. شاید در نگاه نخستین فکر کنید که گوگل یا این که یوزرها متوجه این مسئله نخواهند شد، البته می بایست بدین نکته اعتنا نمایید که هر آنچه در وبسایت خویش پیاده می‌کنید را گوگل شعور و ضبط می نماید.



1. به کار گیری بیشتراز حد از کلمه و واژه کلیدی به مکان Alt تصاویر
تعداد متعددی از وبمستران به غلط واژه کلیدی مهم محتوا را تحت عنوان متن جایگزین یا این که برچسب تصاویر استعمال می نمایند. آنان تصور می نمایند که با تکرار بیش تر از اندازه واژه و کلمه کلیدی اساسی محتوا در توضیحات متا یا این که تیتر، می‌توانند لحاظ گوگل را جلب کرده و سکو آن محتوا را ارتقا دهند. البته در واقع تکرار این عمل به گوگل می فهماند که شما از تکنیک های نادرست و یا این که کلاه سیاه استعمال میکنید.

البته واژه و کلمه کلیدی مهم محتوا را در توضیحات متا و تیتر چندبار تکرار کنیم؟

شایسته ترین عمل به کارگیری از 3 الی 4 کلمه و واژه کلیدی مهم و فرعی در توضیحات متا و به کارگیری از حداکثر 2 کلمه و واژه کلیدی در تیتر محتوا میباشد.



2. همرنگ کردن لغات کلیدی با مورد محتوا
یکی‌از تکنیک های سابق و بسیار خطرناک بهینه سازی کاران، همرنگ کردن لغات کلیدی با دورنما محتوا میباشد. آن ها با تکرار بیشتراز اندازه واژه و کلمه کلیدی و آنگاه همرنگ کردن آن با موضوع محتوا، عملکرد می نمایند که چگالی کلمه و واژه کلیدی را ارتقا دهند.

برخی از آن‌ها نیز با مخفی کردن واژه و کلمه کلیدی در پشت تصاویر محتوا، تکنیک کیورد استافینگ را پیاده می نمایند. شاید اینطور فکر کنید که گوگل این عبارات کلیدی را ندیده و متوجه آن‌ها نخواهد شد؛ ولی مشقت بار در نادرست می باشید!

الگوریتم های گوگل با پیشرفتی که داشته اند، بضاعت و توان تشخیص این تکنیک های نادرست را داشته و در او‌لین زمان درجه محتوا را کاهش داده یا این که شمارا جریمه می نماید.
۰ ۰

با 15 راهکار سایت خود را سئو کنید


نظارت لیست بهینه سازی، لیستی از اقدامات ما یحتاج برای سئو وب سایت میباشد.
هنگامی که وب سایت خویش را جدیدا راه‌اندازی می کنید مورد نیاز میباشد تا برای سئوی آن از به عبارتی روز اولیه طرح ریزی نمائید.
تحلیل لیست بهینه سازی به شما یاری میکند تا استراتژی سئوی وبسایت خویش را از روز نخستین معلوم کرده و بدانید می بایست چه قدمهایی برای سئو تارنما تان بردارید.
درین راهنما، ۱۵ قدم اساسی آموزش سئو مشهد برای سئو تارنما های جدید احداث را لیست کرده ایم که مورد نیاز میباشد به طبع تمامی این موردها را برای سئوی وبسایت تان عملی نمائید.
با رعایت و عملی کردن این اقدامات روی تارنما تان، می توانید با خاطر ریلکس تارنما خویش را پیشرفت داده و آن را برای درجه به دست آوردن در کلمه ها و لغت ها طاقت فرسا خیس سئو یا این که بهینه سازی فرمائید.
مرحله نخستین: اسم دامنه تارنما خویش را با تمرکز تعیین فرمائید.
اسم دامنه یکی‌از عواملی میباشد که در seo وبسایت اثر بخش اعظمی داراست.
مهم‌ترین نکته در گزینش اسم دامنه این میباشد که اولا به خاطرسپاری آن برای مخاطبین سهل و آسان باشد.
به این دلیل که در حالتی که اسم دامنه شما 

آموزش سئو در مشهد

به سادگی به ذهن سپارده خواهد شد، به ندرت تبدیل به برندتان خواد شد و اشخاص با جستجوی اسم دامنه شما در گوگل به برندسازیِ استحصال و کارتان و اثر آن روی بهینه سازی، امداد بسیار متعددی میکنند.
نکته آتی در گزینش اسم دامنه این میباشد که خوب میباشد این اسم دامنه را به طوری تعیین فرمائید که در آن لغت ها کلیدی مهم یا این که مقصود تان باشد.
ولی این قضیه برای وب سایت های فارسی گویش پاره ای طاقت فرسا میباشد و کلمات متساوی انگلیسی هم پیش از این خریداری گردیده اند و نمیتوان اسم دامنه آزادی پیدا کرد.
ولی گوگل در درک فینگیلیش هم شعور خیر و خوبی دارااست، براین اساس میتوان از هم اندازه فینگیلیش هم برای اسم دامنه بهره مند شد.
فراموش نکنید که به هیچ وجه در اسم دامنه تارنما تان از – استفده نکنید.
مرحله دوم: یک هاست مطلوب برای تارنما خویش تنظیم فرمائید.
یکی‌از عامل ها اصلی و اثر گذار در سئوی وبسایت، سرعت بار گذاری بالای آن میباشد.
گوگل مخصوصا به‌این گزینه عنایت بسیار متعددی می‌دهد.
در‌حالتی که تارنما شما نیاز به مجال متعددی برای بار گذاری شدن داشته باشد، کاربر خسته گردیده و از تارنما تان بیرون میگردد.
این آیتم از نگاه گوگل نهفته نخواهد ماند و می‌تواند اثر منفی روی سئوی تارنما تان داشته باشد.
همینطور سرعت زیر وب سایت سبب ساز ساخت تجربیات کاربری بد برای استفاده کننده گردیده و نرخ خروج وبسایت تان را ارتقاء خواهد بخشید که‌این آیتم هم اثر منفی روی seo خواهد داشت.
گرچه شیوه های مختلفی برای ارتقاء سرعت وب سایت وجود دارااست، البته او‌لین قدم برای ارتقا سرعت تارنما، گزینش یک هاست مطلوب میباشد.
بخش اعظمی از اشخاص برای اینکه متحمل هزینه بالایی نشوند، وقتی که وبسایت خویش را ساخت میکنند به هاستینگ های بی چگونگی و ارزان ارزش روی می‌آورند، با این آرزو که ابعاد وب سایت شان را به هاست بهتری منتقل نمایند.
البته در لحاظ داشته باشید که صرفه جویی در هزینه هاست قادر است برای تان ضررهای جبران ناپذیری داشته باشد.
همینطور هنگامی که وب سایت شما بزرگتر می گردد، شغل جابجایی آن به یک هاست تازه هم دردسرهای خودش را داراست.

پس عالی میباشد از هاست های کیفیت بالا به کار گیری فرمایید.

سفارش ما هاست نت افراز میباشد که از چگونگی و سرعت قابل قبولی برخوردار‌است.

مرحله سوم: جستن کلمات کلیدی
تفحص و کشف کردن کلمه ها کلیدی یکی مهم ترین و او‌لین قدم های بهینه سازی میباشد.

به مراد ایفا سئوی اصولی موردنیاز میباشد تا آغاز لیستی از عباراتی که مخاطبین غرض تان در گوگل کاوش میکنند را پیدا کرده تا بتوانید سعی های seo وبسایت را روی این لغت ها متمرکز نمایید.

ابزارهای مختلفی برای کشف کردن عبارت های کلیدی وجود دارااست که می‌توانید از آنان استعمال فرمائید.

یکی شایسته ترین ابزارها به کار گیری از خویش گوگل میباشد.

کافی میباشد عبارت گزینه نظرتان را در گوگل کاوش نمایید و ملاحظه کنید دیگر چه عباراتی را گوگل به شما سفارش می دهد؟


این ها به عبارتی چیزهایی میباشد که مخاطبین شما در گوگل پیرو آن می‌باشند.

همینطور می‌توانید از ابزار بدون‌پول Google Keyword Planner به کارگیری فرمایید.

با به کار گیری ازاین ابزار به لیستی از لغات مرتبط دسترسی خواهید داشت که می بایست وب سایت تان را برای آن‌ها سئو فرمایید.

اما در لحاظ داشته باشید که در گزینش عبارت کلیدی بایستی به واحد سنجش رقابت آن هم دقت نمائید.

درصورتی که وب سایت شما نو احداث میباشد به رنج می توانید برای لغت ها مالامال رقابت مرتبه بگیرید.

برای همین خوب میباشد عملکرد های سئوی خویش را متمرکز روی کلمات آسوده خیس و به اصطلاح کلمات کلیدی دنباله دار فرمائید.

طریق کشف کردن عبارت کلیدی و گزینش شایسته ترین عبارت ها با اعتنا به واحد سنجش رقابت، در عصر ساخت محتوای seo گردیده به طور تماما عملی و گام به گام فراگیری داده شد‌ه‌است.

مرحله چهارم: ساختار تارنما تان را برنامه ریزی فرمائید.
درصورتی که وب سایت شما اخیرا فعال سازی گردیده باشد و تعداد صفحه های و نوشته های پاره ای داشته باشد، ممکن میباشد ساختار وبسایت اکنون چندان اساسی به حیث نرسد. ولی فعالیت زیرکانه این میباشد که از به عبارتی روزهای اولیه احداث تارنما تان، معماری آن را طرح ریزی نمایید.

داشتن یک ساختار صحیح و اصولی روی سئوی وب سایت تان و جایگاه به چنگ آوردن برای کلمه ها مشقت بار و رقابتی بسیار تاثیرگذار میباشد.

برای اکثر اینترنت سایتها، یک ساختار اصولی، هرمی صورت میباشد.


به طوری که کاغذ اساسی در اولِ این هرم جای‌دارد و مهم ترین صفحه ها وب سایت ( به صورت معمول کاغذ هایی که در فهرست مهم شما قرار دارا هستند ) صحیح در پایین آن قرار دارا‌هستند. آنگاه به‌دنبال و در پایین این صفحه ها، شما میتوانید زیرشاخه ها و صفحه های مستقل ای را که در باطن آنان جای‌دارد اضافه فرمایید.

وقتی که از قبلی معماری تارنما خویش را طراحی برنامه می‌کنید، مطمئن گردید که تارنما شما به مهم ترین نوشته ها، گروه بندی ها و صفحه ها حق تقدم می‌دهد.

معمولا این صفحه های را در منوی تارنما قرار می‌دهیم.

همینطور مطمئن گردید که دسترسی به مهم ترین صفحه ها تارنما شما برای بازدید کنندگان هم به سادگی میسر باشد. این مورد به بهبود تجربیات کاربری وب سایت تان یاری کرده و اثر بسیار خیر و خوبی روی seo وب سایت تان خواهد داشت.

خلال این با رعایت این گزینه، به‌تدریج که تارنما شما بزرگتر شد و از صفحه ها و نوشته های بیشتری بهره مند شد، یک ساختار به طور کامل دارای انسجام و اصولی خواهید داشت و به راحتی می توانید برای دشوارترین لغات کلیدی در گوگل درجه حصول فرمائید.

مرحله پنجم: وبسایت تان را برای گوشی seo فرمایید.
یوزرها تلفن همراه روز آپ تو دیت در اکنون ارتقاء می‌باشند و الگوریتم های گوگل هم مداقه بسیار ویژه ای به وب سایت هایی که برای تلفن همراه باصرفه گردیده اند می‌دهند.

براین اساس در حالتی که می خواهید در کمپین های دیجیتال مارکتینگ خویش غالب باشید و وبسایت تان را برای بهینه سازی seo نمایید بایستی به گوشی دوست بودن وب سایت تان عنایت دهید.

یکی قدم های اصلی برای وب سایت های جدید احداث، به کار گیری از پوسته های عکس العمل گرا و تخصص دارد.

خوشبختانه امروزه اکثر پوسته های وردپرس برخورد گرا می‌باشند و از این بابت مشکلی نخواهید داشت.

اما بایستی قالبی را تعیین نمایید که وب سایت شما‌را در گوشی به شایسته ترین شمل اکران داده و از طرفی منوها و دسترسی ها را در گوشی برای یوزرها سهل نماید.

یکی شایسته ترین پوسته های پیشنهادی ما، بی تم میباشد.

درین پوسته می توانید یک منوی تماما منحصر به فرد برای تلفن همراه تولید نمایید.

برای فراگیری فعالیت با این پوستهِ دیدنی می توانید از این عصر آموزشی به کار گیری فرمائید.

مرحله ششم: هر کاغذ را برای یک عبارت غرض seo فرمایید.
همانگونه که گفته شد شالوده و مبنا seo تفحص عبارت کلیدی میباشد.

اما می بایست بدانید این عبارت کلیدی را چه طور روی وبسایت و محتوای تان غرض قرار دهید.

یکی خطاها بزرگی که اشخاص مبتدی و تازه کار مرتکب آن می شوند این میباشد که برای یک عبارت کلیدیِ غرض، چند شیت را بهینه سازی میکنند.

با این شغل گوگل از کجا بایستی بداند که کاغذ مد لحاظ شما برای جایگاه به دست آوردن کدام میباشد؟

پس مهم ترین کاری که در اولِ فعال‌ساز‌ی وبسایت و سئوی آن بایستی ایفا دهید این میباشد که عبارت کلیدی اساسی و غرض خویش را مشخص و معلوم کرده و آن‌گاه برای هریک از این کلمات، فقط یک برگه معین یا این که یک گروه بندی را بهینه سازی فرمائید.

هر شیت بایستی یک مضمون‌ کلیدی را مقصود قرار دهد.

برای مثال در حالتی‌که عبارتِ “کفش کوهنوردی” را روی یکی‌از پست های وب سایت و همینطور روی یکی‌از گروه بندی ها بهینه سازی فرمایید، نمیتوانید شاهد استحصال درجه برای هرمورد از این صفحه ها باشید.

چون گوگل نمیداند بالاخره شما می‌خواهید گروه بندی وب سایت تان را با عبارت کفش کوهنوردی در گوگل بالا بیاورید و یا این که پست وبلاگی گه منتشر نموده اید؟!

بدین گزینه از به عبارتی روز نخستین اعتنا ویژه ای داشته باشید، تا کارایی های بهینه سازی وبسایت تان با ناکامی مواجه نشود.
۰ ۰

نحوه راه اندازی آنلاین شاپ


امروزه این امکان برای مردم آماده شد‌ه‌است تا بتوانند با کمترین سرمایه یک تجارت آنلاین راه اندازی کرده و فروش زیادی را تجربه کنند. یک کدام از کسب و کارهای پربازدید این روز ها، فعال سازی آنلاین شاپ است. ولی سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود، این می باشد که آنلاین شاپ یعنی چه؟ چه‌طور آنلاین شاپ بزنیم؟ بهترین ایده های فعال‌ساز‌ی آنلاین شاپ کدام است؟ برای فعال‌سازی هر مورد از آنلاین شاپ ها می بایست چه اقداماتی اجرا دهیم؟ در پی این نوشته‌ی علمی به صورت آموزش سئو مشهد کامل بدین سوال پاسخ داده ایم.
آنلاین شاپ چیست؟
امروزه همه ما حداقل یکبار خرید اینترنتی را تجارب کرده ایم؛ به دکان های آنلاینی که در مورد های متعدد عمل می کنند و هزینه سفارشات را به صورت آنلاین دریافت میکنند، آنلاین شاپ میگویند. فعلا اغلب مردم ترجیح می دهند کلیه محصولات مورد نیازشان را به صورت آنلاین خریداری کنند؛ آنان با این عمل میتوانند در حین و هزینه های خود صرفه جویی کنند.
اما سوالی که مطرح می‌گردد، این میباشد که چه‌گونه آنلاین شاپ بزنیم؟ فعال سازی چه آنلاین شاپی مالامال فایده می‌باشد؟

پیرو بیشتر در این باره کلام کرده ایم:
آموزش سئو در مشهد


طریق فعال سازی آنلاین شاپ
روی هم رفته به دو صورت می قدرت برای راه‌اندازی آنلاین شاپ اقدام کرد:

1. راه اندازی آنلاین شاپ به یاری شبکه های مردمی

2. ساخت آنلاین شاپ به امداد سایت

به طبع شما هم کانال ها و پیج های فروش مختلفی را در شبکه های عمومی دیده اید که هرکدام به فروش محصولی مشغول هستند. البته متاسفانه بسیاری از این شبکه های مردمی امنیت کافی نداشته و در بسیاری از مواقع ممکن میباشد هم از دسترس مدیریت آنلاین شاپ و از دسترس مشتریان خارج گردد. در این مجال هست که کلیه زحمات شما یک شبه به باد خواهد رفت.

در بسیاری از مواقع در صورت از دسترس خارج شدن آن شبکه اجتماعی، مشتریان دیگر کار کشته به پیدا کردن شما نخواهند بود و شما برای همیشه بخش زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید بخشید. شاید صرفا طرز حلی که به ذهنتان برسد، تشکیل داد اکانت در شبکه‌های‌اجتماعی متفاوت برای آنلاین شاپتان باشد. اما در این‌شرایط‌ نیز نمی توانید همگی مشتریان را از خود راضی نگه داشته و آنها‌را مراقبت نمائید.

علاوه بر عدم امنیت شغلی کافی در‌این فضاها، عدم مدیریت صحیح بیزنس و پاسخگویی به موقع و درست به مشتریان، یکی از‌از سایر از ایرادات فعال‌ساز‌ی آنلاین شاپ در شبکه‌های‌عمومی است.

در مقابل همگی این معایب، استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار و تولید ها از ملزومات هست؛ اما نباید صرفا به آنها تکیه کنید!

البته چاره چیست؟

همان طور که در صدر گفتیم، ساخت سایت برای راه‌اندازی آنلاین شاپ بهترین ایده خواهد بود. با این فعالیت نه تنها امنیت کافی خواهید داشت، بلکه می‌توانید به راحتی به مشتریان پژوهش و آن‌ها را مدیریت فرمایید. حتی با بهینه سازی و سئو سایتتان می‌توانید مقام سایتتان را ارتقاء بدهید. به طوریکه تنها با سرچ نام برند یا مال خاصی، به کاربران نشانه داده شوید.
۰ ۰

نحوه تست فایل robots.txt


کلاً یک وبسایت بوسیله ربات های خزنده مورد بازرسی قرار می گیرد؛ این ربات ها روز آپ تو دیت هوشمند تر شده و مطابق الگوریتم های نو، بروز میشوند. این امکان برای شما آماده می باشد که ربات های خزنده را در دست گرفتن کرده و دسترسی آن‌ها را محدود فرمایید. یکی از شیوه های محدود کردن دسترسی ربات های گوگل، بازنویسی پوشه Robots.txt است. اما فولدر Robots.txt چیست؟ این فولدر چه کاربردی دارااست؟ در‌پی به صورت بی نقص در این زمینه سخن کرده ایم و یادگرفتن تشکیل داد پوشه robots txt در وردپرس را نیز قرار داده ایم. آموزش سئو مشهد
فایل Robots.txt چیست؟
موتورهای جستجو به کمک ربات های خزنده خود می توانند تارنما های متعدد را تحقیق کنند؛ البته این قابلیت و امکان برای شما وجود دارااست که جهت جنبش یا به عبارتی مسیر جنبش ربات های خزنده را مشخص و معلوم فرمائید. این عمل به امداد پوشه ربات امکان پذیر است. پوشه Robots.txt، در واقع یک پوشه متنی بی آلایش است که در مسیر اساسی آموزش سئو در مشهد وب سایت یا روت دایرکتوری ( Root Directory ) قرار می‌گیرد.
این پوشه بخش های قابل دسترسی یا محدوده شده برای ربات ها را تمجید می کند. به کمک اطلاعاتی که در این فولدر قرار می دهید، می توانید به ربات های خزنده بگویید که کدام یک از صفحات سایت را دیده و ایندکس کنند و کدامیک را نادیده بگیرند. می توان اینطور گفت که اولین چیزی که ربات های خزنده در وبسایت شما مشاهده می کنند، همین پوشه میباشد. شما میتوانید اطلاعات این فایل را با جستجو آدرس ذیل مشاهده کنید:
تشکیل داد فولدر robots.txt
پیش از آنکه برای تشکیل داد فولدر robots.txt اقدام نمائید، اطمینان حاصل نمایید که چنین فایلی وجود ندارد؛ برای این کار کافیست آدرس www.YourWebsite.com/robots.txt را سرچ نمائید. در حالتی که با صفحه 404 مواجه شدید، یعنی این فایل وجود ندارد.
اما در شرایطی که با برگه ای مشتمل بر کدهای User-agent و … روبرو شدید، باید برای مدیریت پوشه به در اختیار گرفتن پنل هاست سایتتان رجوع‌کنید. برای ویرایش فولدر robots.txt، آن را در یک ویرایشگر متنی ساده باز کرده و تغییرات لازم را اعمال نمایید. سپس آن را ذخیره کرده و جایگزین فولدر قبل فرمایید.
ولی اگر چنین فایلی در هاست سایتتان خلا، از طریق اپلیکیشن Notepad ویندوز یک پوشه متنی بسازید و با نام robots آن را ذخیره کنید؛ آنگاه دستورها گزینه نظرتان را در آن درج کرده و بعداز انبارکردن، آن را در روت مهم وبسایت آپلود نمائید.
نکته بسیار مهمی که می بایست به آن دقت فرمائید، این میباشد که فایل robots.txt به حروف والا و کوچک حساس میباشد. برای مثال اگر بخواهید برای فایلی با نام File.php محدودیتی تشکیل داد کنید و به خطا در فایل robots.txt، نام آن را file.php بنویسید، هیچ محدودیتی برای آن اعمال نکرده اید.
طریق تست فایل robots.txt
در شرایطی‌که بخواهید از روش ساده به کار گیری فرمایید، بایستی فولدر robots.txt را باز کرده و دستورات درون آن را رسیدگی فرمائید. البته روش حرفه ای تری نیز وجود دارد که شما میتوانید به کمک ابزار تست فایل robots.txt در کنسول گوگل آن را تست فرمائید.
برای استفاده از این ابزار روند تحت را طی فرمائید:
شروع وارد وب سایت Google Search Console شوید
روی بخش robots.txt Tester کلیک نمایید
مورد Test را تعیین فرمایید
اگرکه مشکلی در فولدر robots.txt وجود نداشته باشد، دکمه قرمز‌رنگ تست، به رنگ سبز و Allowed تغییر می کند. البته در صورتی مشکلی باشد، فرمان نقص‌ دار هایلایت و معین می شود. خلال این، این ابزار امکانات دیگری را نیز در چنگ شما قرار می دهد؛ مثلا میتوانید از طریق نصیب URL Tester، آدرس صفحات گوناگون سایت را استیناف نمائید تا متوجه شوید که برای ربات ها مسدود شده اند یا خیر.
همچنین به یاری این ابزار می‌توانید محتویات پوشه robots.txt را تغییر تحول بدهید. البته برای اعمال تغییرات در سایتتان، باید محتوای بازنویسی شده را جایگزین محتوای قبلی در فایل robots.txt در هاست خود نمائید. برای این عمل کافیست بعداز بازنویسی متن، روی دکمه Submit کلیک کنید تا به بخش آینده بروید. در قسمت بعدی شما می توانید پوشه robots.txt را دانلود فرمائید، بعد فولدر تازه را جایگزین پوشه گذشته نمائید. در نهایت بدین برگه برگشته و دکمه Submit را بزنید.
فراگیری تشکیل داد فایل robots txt در وردپرس
مواردی که در ابتدا برای ایجاد کرد فولدر robots txt گفته شد، برای وردپرس نیز قابل انجام میباشد. اما نکاتی را می بایست در این مورد رعایت نمائید:

نکته نخستین

در سال های قبل برای مسدود سازی دسترسی ربات ها به پنل مدیر وبسایت وردپرس، باید از طریق پنل مدیریتی وردپرس، اقدام می کردیم. اما در سال 2012 با بروزرسانی وردپرس، دیگر این فعالیت ضرورتی نداشت؛ به دلیل آن که وردپرس به صورت پیشفرض قابلیتی را به تگ هدر فولدر اضافه کرده که تگ noindex و مسدود سازی یا disallow در آن گنجانده گردیده‌است. در منفعت کاغذ پنل مدیر تارنما وردپرس سوای هیچ اقدام خاصی از لیست ایندکس موتورهای جستجو خارج گردیده است.



نکته دوم

در وردپرس به صورت پیشفرض فایل robots.txt با نام فایل مجازی robots.txt یا Virtual robots.txt خاطر میشود. یعنی شما نمی توانید به صورت بدون واسطه به این فولدر دسترسی داشته و آن را ویرایش فرمائید. شما میتوانید صرفا از طریق باز کردن آدرس http://www.example.com/robots.txt در مرورگر به این فولدر دسترسی داشته باشید.

آیین نامه پیش خیالی که در فولدر robots.txt قراردارد، به صورت زیر می‌باشد:

User-agent: *

Disallow: /wp-admin/

Allow: /wp-admin/admin-ajax.php

طبق این فرمان، ربات ها اجازه دسترسی به ورقه admin-ajax.php را دارند؛ اگر میخواهید دسترسی به این صفحه را غیر فعال نمایید، بایستی به تنظیمات وردپرس رفته و آیتم Search Engine Visibility را فعال نمایید.



تشکیل داد robots.txt وردپرس
برای تشکیل داد فولدر robots.txt در وردپرس استارت وارد هاست سایتتان بشوید؛ بعداز آنجا روی مورد File Manager کلیک نمایید تا بتوانید پوشه ها متفاوت جانور در سایتتان را ملاحظه کنید.



پس از ورود بدین گزینه، مسیر /public_html/ را انتخاب فرمائید. موقتا فایلی که با نرم افزار notepad یا هر نرم افزار ویرایشگر متن دیگری که ساخته اید را با نام robots.txt ذخیره و روی هاست آپلود فرمایید. برای این عمل کافیست مورد Upload را تعیین و پوشه را به هاست خود اضافه کنید.

خلال این شما می توانید با کلیک روی گزینه \\\\\\\\\\\\\\\" FILE+ \\\\\\\\\\\\\\\" طبق تصویر تحت، در فیلد New File Name، فایلی را با نام robots.txt وارد کرده و در نهایت Create New File کلیک نمائید تا فایل شما ساخته شود.



در حال حاضر به امداد امرها پایین میتوانید پوشه robots.txt را کنترل فرمائید؛ پیش از آن بایستی بدانید که فولدر robots.txt از دو امر و قانون تقلید می کند. این قانون ها به شرح زیر خواهد بود:

User-agent: به کمک این امر می توانید مشخص نمائید که چه نوع رباتی به دایرکتوری های هاست شما دسترسی خواهد داشت.
Disallow: این امر مشخص می کند که ربات ها اجازه ورود به چه مسیرهایی را در هاست ندارند.
مثلا در شرایطی که در هاست خود پوشه ای با نام \\\\\\\\\\\\\\\"new folder \\\\\\\\\\\\\\\" دارید و می‌خواهید که ربات ها به آن دسترسی نداشته باشند، می بایست قطعه کد زیر را در فولدر robots.txt خود قرار بدهید:

User-agent: *

Disallow: /new folder/

اوامر گزینش سطح دسترسی پوشه robots.txt در وردپرس
کلاً گوگل ربات های مختلفی را طراحی کرده است که هر یک وظیفه استیناف مورد خاصی را در سایت ها دارند. به عنوان مثال ربات Googlebot وظیفه ایندکس صفحه ها را دارد یا ربات Googlebot-image، برای پژوهش تصاویر یک وبسایت طراحی گردیده است. شما میتوانید دسترسی همگی این ربات ها را به امداد امرها پایین محدود نمایید:

محدود کردن دسترسی به یک تصویر:

user-agent: Googlebot-image

disallow: /photo/

غیر فعال کردن دسترسی به مجموع سایت:

Disallow: /



غیر فعال کردن دسترسی به یک فایل خاص:

Disallow: /name-folder/

Disallow: /name-folder/file/

محدود کردن به دسترسی به یک فایل:

Disallow: /name-folder/name-file.format (pdf,jpg,...)

محدود کردن پوشه‌هایی به فرمت خاص:

Disallow: /*.gif$

Disallow: /*.pdf$

Disallow: /*.docs$

دسترسی نقشه تارنما در پوشه robots.txt:

به صورت کلی شما می‌توانید به دو نحوه نقشه سایتتان را به گوگل معرفی فرمایید؛ برای این فعالیت میتوانید از سرچ کنسول یا فایل robots.txt به کار گیری نمایید. البته پیش از آن خوب میباشد با مطالعه نوشته ی علمی \\\\\\\\\\\\\\\" طراحی وب سایت مپ \\\\\\\\\\\\\\\" نقشه سایتتان را بسازید. بعد خوب میباشد از طریق سرچ کنسول نقشه سایتتان را به گوگل معرفی نمایید؛ برای این کار بایستی سایتتان را در سرچ کنسول ثبت کرده باشید. در مقاله \\\\\\\\\\\\\\\" ثبت تارنما در سرچ کنسول \\\\\\\\\\\\\\\" به شما یادگرفتن های مایحتاج را داده ایم.

اما در صورتیکه می‌خواهید از طریق فولدر robots.txt این عمل را جاری ساختن بدهید، باید قطعه کد ذیل را به پوشه خود اضافه فرمایید:

Sitemap:https://example.com/sitemap.xml

طریق بازنویسی پوشه robots.txt در وردپرس
با دقت به آنچه گفته شد، امکان بازنویسی بدون واسطه فولدر robots.txt در وردپرس وجود ندارد. به همین عامل می بایست برای بازنویسی آن، یک فایل تازه را ساخت کرده و در هاست مجدد بارگذاری کنید. زمانی که فولدر نو robots.txt ساخته می‌شود، فولدر مجازی به صورت خودکار غیر فعال میگردد.



ضرورت داشتن پوشه robots.txt چیست؟


در‌حالتی که که این پوشه در هاست سایتتان آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات های موتورهای جستجو میتوانند به آحاد صفحات وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آنان را مورد پژوهش قرار دهند.

در حالتی که پوشه robots.txt به درستی در وب سایت آپلود نشود، چه میگردد؟

در‌حالتی که این پوشه به صحت تنظیم نشده باشد یا به صورت بدون نقص در هاست آپلود نشده باشد، ربات های خزنده مانند گذشته همه صفحات وب سایت را ایندکس می کنند. در واقع ربات ها دستوراتی را جاری ساختن می کنند که به صورت دقیق و منطبق با رفتار آنها تعریف شده باشد. در غیر اینصورت وظیفه طبیعی و اساسی خود را جاری ساختن میدهند.



دلایل اساسی استعمال از پوشه robots.txt
1. پیشرفت در عملکرد بهینه سازی وبسایت
وبسایت های والا و پربیننده، روزانه هزاران بار بوسیله ربات های متعدد گزینه پژوهش قرار می گیرند. این ربات ها در طی دو مرحله یعنی مطالعه و ایندکس، وب سایت را استیناف می کنند. حال فرض فرمایید روزانه بیشتراز صدها ربات یک سایت را مطالعه کنند؛ این حادثه منجر کند شدن سرعت بارگذاری سایت گردد. به این دلیل که تک تک بخش های تارنما و هاست، ذیل تاثیر هزارن ربات قرار گرفته میباشد.

لازم به ذکر است که این مورد برای سایت های معدود بازدید، تاثیر کمتری دارد. اما به هر جهت تارنما هایی که می بایست روزانه ترافیک زیادی را هندل کنند، با اضافه شدن حجم زیادی از ربات ها نیز، مبتلا نقص‌ خواهند شد. به همین جهت میباشد که سئوکاران برای بهبود سرعت تارنما، دسترسی ربات ها را محدود می کنند. در واقع با این فعالیت اجازه تفحص بعضی از بخش های تارنما که از دید بهینه سازی اهمیت کمتری دارند را به ربات ها نمی دهند.



2. مدیریت دسترسی موتورهای جستجو
از همه گیرترین دلایل به کار گیری از فایل robots.txt، محدود کردن دسترسی ربات های خزنده به بخش های گوناگون یک سایت میباشد. حتما این سوال برایتان پیش خواهد آمد که چرا برخی از صفحه های نباید ایندکس شوند؟ ایندکس شدن بعضا از صفحه های سایت میتواند نتیجه ها نامطلوبی را برای شما داشته باشد.

مثلا فرض نمایید شما به مناسبت های متعدد، جشنواره ای را در وب سایت خود برگزار می کنید و برای این جشنواره ها صفحاتی را تشکیل داد میکنید. ضرورتی ندارد که ربات های خزنده این صفحه ها را ایندکس کنند؛ به این دلیل‌که بعد از مدتی غیر فعال شده و از طرفی بار محتوایی زیادی نیز ندارند. به همین عامل در فولدر robots.txt، ذکر میکنیم که این صفحه های ایندکس نشوند.

به این دلیل که در صورت ایندکس شدن، ممکن میباشد به عنوان صفحات زامبی یا بی ارزش شناخته شوند. لازم به ذکر می باشد که ایندکس نشدن یک برگه از سایت، به معنای دیده نشدن آن ورقه توسط مخاطب نیست. فقط در نتایج آورده نشده و به وسیله ربات ها تحقیق نمیشود.



3. رئیس لینک و پیوند های تارنما
یک کدام از تکنیک های seo کلاه سیاه، تکنیک URL Cloacking میباشد؛ در واقع در این تکنیک شما آدرس یک کاغذ را از نظر موتورهای جستجو پنهان می کنید. یکی از دلایل استعمال از فایل robots.txt، رئیس همین صفحه ها هست. با این تکنیک شما میتوانید آدرس صفحه های را از لحاظ مخاطب و موتور جستجو نهفته نگه دارید.

بیشترین کاربرد URL Cloacking، در سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing مشاهده میشود. با این فعالیت شما میتوانید پیوند های ایجاد کرد شده در Affiliate را مدیریت کرده و آدرس آنها‌را نهفته نمائید. در نهایت کاربر ناچار می‌گردد روی آنها کلیک کند.



در نقطه پایان

در این محتوا به شما گفتیم که فایل Robots.txt چیست و چه کاربردی داراست؟ همانگونه که گفتیم به امداد پوشه Robots.txt میتوانید ربات های خزنده گوگل را تا حدی کنترل کرده و از ایندکس شدن و پژوهش صفحه های بی ارزش نیز هجران نمائید. با این عمل می توانید بودجه خزش سایتتان را صرف صفحه های باارزش تر فرمایید و در فایده بهینه سازی تکنیکال سایتتان را ارتقاء دهید.
۰ ۰

چرا crawl budget یا بودجه خزش اهمیت دارد؟


گوگل همواره برای رسیدگی وب سایت های متعدد از ربات های خرنده یاری می‌گیرد. این ربات های crawler با مطالعه سایت های متعدد، به گوگل در انتخاب مرتبه بندی حاصل می کنند. با اینکه گوگل از تحت ساخت های عظیمی به کارگیری می کند، البته همچنان ترجیح میدهد به صورت باصرفه از آنان استفاده کند. گوگل نمی تواند برای مطالعه میلیون ها وب سایتی که وجود دارد، همه منابع و ربات های خود را به فعالیت گیرد. به همین دلیل است که مفهومی به عنوان دارایی خزش را رونمایی کرد. طبق این معنا، وبسایت ها مبنی آموزش سئو مشهد بر معیارهایی بودجه خزش دریافت می کنند. به‌دنبال خواهیم اذعان کرد که بودجه خزش یا کرال باجت چیست؟ چه‌گونه Crawl budget را ارتقاء دهیم؟
بودجه خزش چیست؟
کلاً امکانات گوگل برای استیناف وبسایت های متفاوت بسیار زیاد میباشد؛ اما در این بین می بایست تعادلی را در بین تمامی سایت ها برقرار کند. یعنی یک وبسایت نباید به صورت مداوم آیتم استیناف ربات ها قرار بگیرد، در حالی که وب سایت دیگر بوسیله ربات ها مطالعه نشود.
ولی نرخ خزش وبسایت چیست؟ دارایی خزش یا کراول باجت به میزان میزان دارایی ای گفته میشود که مطابق آن ربات های خزنده یک فرصت خاصی را برای تفحص وب سایت شما در نظر میگیرند. آنگاه بر پایه ی آن فرصت، صفحه ها متعدد سایتتان را ایندکس و تحقیق می نمایند.
فرض فرمایید میزان دارایی وب سایت وب آموزش سئو در مشهد در ماه صرفا 200 نوبت باشد؛ فعلا درصورتی که نتوانیم به صحت از این میزان دارایی به کار گیری کنیم، با نقص‌ ایندکس نشدن صفحات سایتمان مواجه خوا هیم شد. برای غربت از این حادثه باید دو اقدام را اعمال دهیم:
مدیریت میزان دارایی خزش
افزایش دارایی خزش تارنما





طریق انتخاب بودجه خزش تارنما توسط گوگل
در صدر بهتر است بدانیم که گوگل چطور بودجه خزش را برای هر وب سایت مشخص می کند؛ گوگل برای این فعالیت به دو گزینه در وب سایت اعتنا می کند.

منابع هاست یا فضای نگهداری اطلاعات سایت
واحد سنجش شغل در وب سایت و ساخت و ساز محتوا
اما منابع هاست و تشکیل داد محتوا چه نقشی در انتخاب میزان دارایی خزش تارنما دارند؟



نقش منابع هاست وبسایت در بودجه خزش (Crawl limit / host load)
یکی از اقداماتی که در زمینه seo منفی روی سایت شما انجام می‌دهند، حملات ddos میباشد. درین تهاجم ها تعداد زیادی درخواست را به سرور شما ارسال می کنند و در این زمان وب سایت شما به دلیل کاهش منابع، از دسترس خارج میگردد.

ربات های گوگل نیز مانند کاربران، زمانی که به سایت شما مراجعه می کنند بخشی از منابع سایتتان را درگیر می کنند. اینک در صورتیکه منابع تارنما شما کافی نباشد، ربات ها از تفحص وب سایت شما منصرف خواهند شد.

در بهره واحد سنجش میزان دارایی خزش را برای تارنما شما کاهش می دهند. ولی چطور ترازو منابع هاست شمارا اندازه گیری می کنند؟

تفحص تعداد دفعاتی که ربات های گوگل وبسایت شما‌را خزش کرده و با نقص‌ مواجه شده اند.
تعداد سایت هایی که روی سرور مهم سایت قرار گرفته اند.
در زمینه ی نکته دوم بایستی بگوییم که موسسه ها هاستینگ یک سرور بسیار گرانقدر را به کمک نرم افزارهای منحصر به چندین سرور کوچک تقسیم می کنند.

ربات های خزنده تعداد وب سایت هایی که جمعاًًَ روی سرور اصلی قرار گرفته اند را مطالعه می کنند. هر چه این سرور بزرگتر به تارنما های بیشتری اختصاص داده شده باشد، هر مورد منابع کمتری در دست دارا‌هستند.







واحد سنجش فعالیت در وبسایت یا تقاضای خزش (Crawl Demand / Crawl Scheduling)
بعد از اینکه ربات های خزنده منابع هاست شمارا پژوهش کردند، به ترازو کار شما در وبسایت دقت می کنند. در واقع ترازو شغل شما در تارنما و تعداد محتواهایی که ساخت‌و‌ساز می کنید، نوعی ارسال درخواست برای خزش مجدد وبسایت خواهد بود.

ربات های گوگل برای رسیدگی محبوبیت و اعتبار یک سایت به تعداد بک لینک و پیوند های با ارزش آن سایت دقت می کنند؛ از طرفی برای تعیین توان صفحات داخلی و انتخاب میزان دارایی خزش نیر به لینک های داخلی آن برگه توجه می کنند.

ضمن تمامی این ها، گوگل پژوهش می کند که هر چندین وقت یکبار محتوای جدیدی در تارنما شما منتشر میگردد و محتواهای کهن بروز می‌شوند یا خیر؟

البته نوع صفحه ها سایت در تعیین میزان دارایی خزش نیز اثر گذار است. به عنوان مثال صفحاتی که شامل دسته بندی یک مال خاص هستند، دارایی خزش بیشتری دارا هستند؛ چرا‌که دائما محصول ها جدیدی به آن‌ها اضافه میگردد. این در حالیست که صفحات کالا دارایی خزش کمتری دارا‌هستند، زیرا کمتر بروزرسانی میگردند.



چرا crawl budget یا دارایی خزش التفات دارااست؟
هجران از دزدی محتوا
در نوشته‌ی‌علمی \\\" افزایش سرعت ایندکس \\\" گفتیم که یکی دلایل دزدی محتوا، عدم ایندکس به موقع محتوای تارنما شما می باشد. اما این چه ارتباطی با دارایی خزش وبسایت داراست؟

همان گونه که گفتیم بودجه خزش یا کراول باجت به برهه زمانی گفته میگردد که ربات های گوگل در طول آن یک وب سایت را ایندکس و پژوهش می کنند.

اکنون فرض فرمائید سرعت ایندکس در سایت شما به دلیل کم بودن دارایی خزش وب سایت بسیار زیر هست. در‌این مجال شما محتوایی را که مجال های زیادی روی آن کار کرده اید در وبسایت منتشر می کنید. اما به همین دلایل بیان شده، ایندکس نمیشود. درین اکنون یکی از رقبای شما با فهمیدن این گزینه همان محتوا را در وب سایت خود منتشر می کند و سرعت ایندکس وبسایت او نیز به مراتب از شما بیشتر میباشد. در نتیجه گوگل محتوای شمارا به نام رقیبتان ثبت می کند.



افزایش بازدید بیشتر از سایت
فرض کنید شما محتوایی را درباره‌ی یک آیتم ترند در جامعه نوشته و در سایتتان منتشر می کنید. در حال حاضر به دلیل اینکه سرعت ایندکس وب سایت شما بالا می باشد، محتوا تخت گاز به چشم میخورد. در سود در برگه اولیه گوگل قرار گرفته و بازدید زیادی را جذب می کند. پس می اقتدار اذعان کرد در اکثری از مواقع ارتقا دارایی خزش و سرعت ایندکس سایت، سبب ارتقاء بازدیدکنندگان نیز خواهد شد.
۰ ۰

از طرح های نشانه گذاری هر جا که ممکن است،استفاده نمایید


Mediative با این تحقیق در حیث داراست بداند که عموم در کجا از صفحه نتیجه ها گوگل استعمال می نمایند، چه محلهایی بیشترین کلیک و کدام بخش صفحه نتیجه ها بیشترین بازدید را دارد و اینکه چه گونه یک کلیک روی لیست قادر است تمجید مختصات گوگل را تغییر تحول دهد.
Mediative اخذ که برگه نتیجه ها گوگل در ده سال های قبلی تکامل یافته میباشد به طوری که یوزرها موتورهای کاوش، شیت را پیش از کلیک، نسخه برداری (دید کلی از آن در ذهنشان تصویب می‌شود) می نمایند.
درسال 2022 هنگامی که اولی آموزش سئو مشهد حاصل مطالعات ردیابی دیده از Mediative منتشر شوید، ذکر شد که اکثر زمان ها اشخاص در جستجوی خویش از یک الگوی مثلثی خاص تبعیت می نمایند. آنان وقتی که یک برگه منفعت گوگل گشوده میشود، آغاز به سمت چپ بالا یعنی مکانی که لیستها در آنجا قرار گرفته می باشد نگاه می نمایند و بعد به طور افقی پایین می آیند و ادامه مطالب را میخوانند. این محدوده که سبب ساز تمرکز نگاه ها می‌گردد، \"مثلت طلایی\" گوگل نامیده میگردد. طبق نتایج این بازرسی، در شرایطی که وب سایت شما در این مثلث نباشد، شانس شما برای اینکه بوسیله یک کاوش کننده چشم گردد، کاهش می‌یابد.
ولی نتایجی که در صدر آرم داده می شوند، مدام در آنجا باقی نمی مانند، به این جهت کاوش کنندگان کارایی می نمایند که از سایر محدوده های برگه فایده نسخه برداری کنند و کارایی می نمایند شایسته ترین لیست تارنما ها را که طبیعی هستند (تبلیغاتی نباشند) پیدا کنند. لیستی که قبلا در درجه اولیه قرارداشته است، ممکن می باشد به آموزش سئو در مشهد پایین برگه جابجا گردد در حالی که بیشترین نرخ کلیک، علی رغم ورود لینک و پیوند های جدید که سبب تغییردر وضعیت شده است، هنوز حفظ شده است.

ورود دستگاه های تلفن همراه سبب گردیده است که کاوش کنندگان، نسخه برداری خویش را به طور عمودی به مکان افقی اجرا دهند. آنها سریع ترین شیوه را کاوش می نمایند تا بتوانند لیستهای خویش را سریعتر مشاهده کنند.

یکی از بزرگترین تغییرات ورقه حاصل گوگل از 9 سال پیش تا کنون این بوده می باشد که گوگل همت می نماید اشخاص را روی ورقه حاصل خویش تا مجال هنگامی که قادر است متوقف کند.

یک نمونه در این مورد گراف علم است. طبق مطالعات Mediative، وقتی که کاوش کنندگان از جمله عبارت \" آب وهوا درNew Orlean \" را کاوش می نمایند، شیت نتایجی که ارائه می شود، نشان میدهد که دقیقا آنان دنبال چه چیزی می باشند. از کمپانی کنندگان منظور شد که روی لینکی که گمان می نمایند به نیاز اطلاعاتی آنان مجاورت می باشد کلیک کنند حتی در شرایطی‌که کلیک نمیکنند آن را تعیین کنند. حاصل این تحقیق بعد از به وجود آمدن گراف علم، علامت داده میباشد که 80% عموم به ورقه حاصل نگاه می نمایند اما تنها 44% کلیک می نمایند. وقتی که گوگل بتواند جواب صحیح و جامعی را به کاوش کنندگان ارائه دهد، تعداد پیوند های بالایی تا 36% کاهش مییابد (اما با استعمال گراف علم) البته در شکل نبودن این گراف تعداد کلیک به 80% افزایش میدهد.

البته به چه شکل دستیابی و امور می توانند در ابتدا این تغییرات باقی بمانند و مطمئن شوند که در لیست اساسی قرار گرفته اند؟

مدام برای اینکه در بالا بمانید، می بایست 4 مورد تحت را به خاطر داشته باشید:

1. رعایت اصول اصلی seo، مدام اساسی میباشد
همت فرمایید از محتوای تازه و اسکن نشده به کار گیری نمایید و اینکه محتوای شما، نیاز اطلاعاتی مشتری را برآورده سازد. سعی کنید غیر از کلمه ها کلیدی و تگهای متا، از تکنیک های on-page و off-page بهینه سازی که شما میتوانید با آن، سایتتان را در جای های پر طرفدار برگه نتایج قرار دهید، به کار گیری فرمایید. این نکته قابل توجه را به خاطر داشته باشید که استراتژی بهینه سازی مدام از یک الگوی واحدی تاسی نمی نماید.

2. از طرح های نشانه گذاری هر جا که ممکن می باشد،استعمال کنید
Mediative در سال 2022 متوجه شد که شیت حاصل گوگل پست های مرتبط با وبلاگ را می‌تواند با به کارگیری از طرح ها نشان گذاری گردیده مثل عکس و اسم تالیف کننده اکران دهد، حتی هنگامی که به طور کامل از ورقه اولیه به دور باشد که به طورمیانگین این لیست حدود 15.5% نرخ کلیک را به خویش تخصیص داده میباشد.

نکته: در اگوست سال 2022، گوگل نشان گذاری تالیف کننده را تماما حذف کرد البته هنوز نتایج جان دار، نمونه نه از کیفیت استعمال از طرح نشانه گذاری تالیف کننده میباشد تا تارنما استحصال وکار شما بیشتر در صفحه نتایج گوگل نشان داده خواهد شد و کلیک بخورد و ترافیک آن ارتقا پیدا کند.

درین استیناف، از کمپانی کنندگان منظور شد که \" فرض نمایند که یک کسب و کار را آغاز کرده اند و می‌خواهند که یک کمپانی، میزبانی وبسایت آن‌ها‌را برعهده بگیرد. با به کارگیری از گوگل، کمپانی هایی که میزبانی اینترنت ارائه میدهند را پیدا نمایند. \" ورقه حاصل گوگل به طور پایین نمایش داده می شود:

نسبتاً دو لینک و پیوند \"Five Best Web Hosting Companies\" و \"10 Best Web Hosting Companies\"،45% کلیک را از آن خویش کرد. به صورت همگانی پستهایی دارنده کلیک بالا هستند که در عناوین آنها عباراتی مانند:

\"شایسته ترین...\"

\"مطالعه ....\"

\"5 تا از بالاترین....\"

\"به چه شکل به....\"

براساس گفته گوگل، \" نماد گذاری درون صفحه به موتورهای کاوش یاری می نماید تا ادراک صدق از داده ها برگه اینترنت بدست آورند و فیض بهتری را تولید کنند. موقتا گوگل از آرم گذاری برای رتبه دهی به تارنما ها استعمال نمی نماید ولی این نکات سبب ساز می‌گردد که به موتورهای کاوش کمک کند تا سریع خیس وب سایت شمارا پیدا نمایند و در بهره ترافیک وبسایت شما فراتر رود.\"

طرح آرم گذاری احتمالا از ابزارهای مورد به کارگیری بهینه سازی میباشد که زمان طلایی را به شرکتهای میدهد تا از ابزار پذیرش گوگل استعمال کنند. معیارهای کاوش، علامت میدهد که تنها 0.3% اینترنت سایتها از طرح نشانه گذاری استعمال می نمایند و هنوز بیشتراز یک سوم نتایج گوگل دربرگیرنده قطعه هایی می‌باشد که دارنده داده ها و بها بی نیاز می باشد. مطابق گزارش BruceClay.com، تکه های بی نیاز می تواند CTR را در میان 15 تا 50 درصد ارتقا دهد که در فایده سایت ها با به کار گیری از طرح علامت گذاری، رتبه تارنما خویش را ارتقا دهند.

طرح علامت گذاری را می توان برای افزایش جایگاه بندی ستاره ای، تعداد بازدیدها و ارزش به صفحه نتایج گوگل، بهره برد.



3. مقصود یوزرها خویش را بدانید
با درک کردن اینکه یوزرها هنگامی که جستجویی را اعمال می دهند دنبال چه چیزی می باشند، می تواند مقدار تلاشی که شما می بایست اجرا دهید تا در لیست اساسی یا این که به عبارتی ورقه نتیجه ها گوگل(ورقه اول) آرم داده گردید را انتخاب نماید، ولی این فعالیت سوای بودجه و منبع فوق العاده طاقت فرسا می باشد. می بایست دقت داشته باشید که مشتریان شما، می خواهند تا شما با برندهای صاحب اسم یا این که وب سایت هایی با سکو های بالا ، رقابت فرمایید.

کسب و کار شما وقتی اساسی می‌باشد که شما در او‌لین لیست یا این که ورقه نخستین حاصل گوگل علامت داده گردید بنابراین این تعلق بالایی به مقصود یوزرها و توان مارک شما دارااست. کلید مهم این است که غرض استفاده کننده خویش را مدام در محوراصلی عمل خویش قرار دهید و این هنگامی بدست میاید که شما با اشخاص حقیقی معاش تان، سخن کنید. از آن‌ها بپرسید که زمانی که دنبال سایت شما هستند، دقیقا چه چیزی می‌خواهند؟ محتوای مطلوب، چیزی هست که اشخاص و یوزرها دنبال آن میباشند که‌این سبب ساز میگردد تارنما شما‌را مدام تحت عنوان یک منبع قرار دهند.

ولی هنگامی وجود داراست که بیزنس نمی تواند در برگه اول یا این که لیست مهم علامت داده گردد. همانگونه که پیش از این گفته شد، تکنیک های وجود دارااست که شما درصفحه نخستین یا این که لیست مهم نماد داده گردید البته وقتی شانس شما دراین مکان ها معدود می باشد، کوشش نمائید مکانهای دیگر شیت نتایج گوگل مانند جای 4 یا این که فراتر تمرکز کنید که ساده خیس میتوانید جایگاه بهتری و بالاتری کسب فرمایید. همانطور کهGord Hotchkiss تیتر کرد، یوزرها دنبال داده ها \"قطعه ای\" در شیت نتیجه ها گوگل می‌باشند و به عبارتی قطعه یکسان را در صفحه نتیجه ها گوگل دنبال می نمایند تا داده ها مورد نیاز خویش را پیدا نمایند(الگوی مثلثی). قرار تهیه کردن قطعه در بالای لیست، برای خیلی از استخراج و امور اثرگذار میباشد. ایده قطعه بندی را میتوانید در صورت تحت ببینید.

پژوهش ها Mediative نشان می‌دهد که هر چیزی که بالای شرایط 4 لیست علامت داده گردد، 85 % شانس کلیک را دارد. براین اساس اگر دستیابی وکار شما در موقعیت 1 وجود ندارد ولی فراتر از وضعیت 4 نمایش داده می شود، تجارت شما هنوز شانس چشم شدن را داراست. یوزرها انتظاردارند که گوگل به عبارت گزینه جستجوی آن ها، شایسته ترین بهره را ارائه دهد. مطالعات نشان می‌دهند که تنها 1 درصد یوزرها مایل بودند که روی صفحه ها آجل یا این که به عبارتی ورقه 2 کلیک کنند. بدین ترتیب درصورتی که شما در ورقه نخستین وجود ندارید، می اقتدار اذعان کرد شما در گوشه و کنار آنلاین نیستید.

4. seo و جستجوی پرداختی را ادغام نمائید
اگرچه لیست اساسی، مکانی می باشد که بیشتر استحصال و امور کوشش می نمایند در آن جایگاهی بدست آورند البته می بایست دقت داشته باشید که لیست های پرداختی (مراد وقتی می‌باشد که شما هزینه ای را پرداخت میکنید و در برگه نخستین علامت داده گردید) را تحت عنوان جزیی از استراتژی دیجیتال خویش فراموش نکنید. نرخ کلیک برای لیست های هزینه گردیده در ده سال قبل ، تغییرات جزیی داشته می‌باشد. تبلیغاتی که در شیت سمت راست بالا نمایش داده میشود تا بتوانند توجهات را به خویش جذب نمایند .ولی عمل در این نصیب نسبتاً نیست. چونکه یوزرها گرایش دارا‌هستند مطالب را همچون دستگاه های گوشی به طور عمودی بخوانند.

همینطور پژوهش ها Mediative علامت داده هست، تجارت هایی که پرداخت هزینه کرده اند، اثر بیشتری را شم کرده اند. دراین تفحص ازشرکت کنندگان پرسیده شد\" فرض فرمایید شما در هم اکنون هجرت به New Orlean می‌باشید و دنبال مکانی می گردید که بتوانید با دوست خویش شام تمایل فرمایید. با استعمال از گوگل مکانی را پیدا نمایید \" کمپانی کنندگان دو رستورانی را پیدا کردند که برای تبلیغات خویش هزینه کرده بودند:opentable.com و remoulade.com

opentable.com توسط 84% کمپانی کنندگان چشم شد و 26% بر روی آن کلیک شد اما بر روی remoulade.com فقط 2% کلیک شد ولی 73% بازدید کننده داشت. امروزه لیستهای پرداختی رو به ارتقاء است و این طرز به یک نوع نحوه تجارت تبدیل شده است.با پرداخت هزینه، این احتمال وجود داراست که نرخ کلیک تارنما شما در هر زمان فراتر برود و برندسازی شما آسانتر شود.
۰ ۰

بروزرسانی هسته دقیقا چیست؟


بعد از اطلاعیه ای که در یک آگوست 2018 توسط گوگل اعلام شد، بسیاری از کارشناسان سئو سردرگم شده اند. آنان نمی دانند که در کنار تغییر و تحول سکو سایت، چه چیزهای دیگر تغییر و تحول یافته می‌باشد.
اطلاعیه گوگل در این مورد به این شکل بوده است:
“در این هفته ما دست به بروزرسانی عظیم در هسته الگوریتم گوگل زدیم، همچنان که این کار را چند بار در سال اعمال میدهیم.”
ولی واضح بود که اکثر زمان ها کارشناسان سئو از این توضیح راضی نبودند. برای مثال حیث یکی از آنان به این شکل بوده است:

“باز هم بروز رسانی، ما دلمان برای روزهایی که گفته می شد چه چیزی آموزش سئو مشهد تغییر پیدا کرده تنگ شد‌ه‌است. اتفاقات زیادی در یک وبسایت در اینک رخ دادن است و چنین اطلاعیه های گنگی تشخیص اشکالات را مشقت بار می کند و همچنین فرصت زیادی از ما می گیرد.”

بروزرسانی هسته دقیقا چیست؟
در صدر بهتر می‌باشد که این زمینه را برای شما روشن کنیم. گوگل روزانه صدها تغییر در الگوریتم خود می دهد و دستکم یک کدام از آنان والا است. بخش اعظمی از الگوریتم هایی که آنان را با نامشان میشناسیم (مانند پنگوئن، پاندا، کبوتر، فرد و غیره) برای معین کردن نوع تغییر ایفا شده در الگوریتم گوگل به کار میروند.

راجع به الگوریتم پنگوئن آموزش سئو در مشهد مسئله پایین پوشش، اسپم کردن در لینک سازی بود. همچنین الگوریتم کبوتر با سئو محلی درباره ی بود. همه آنها دارای هدفی مشخص بودند.

در‌این موارد گوگل اکثر زمان ها توضیحاتی دراین مورد به ما ارائه می داد و ما می توانستیم با به کار گیری از اطلاعات کسب شده به پژوهش مجدد وبسایت خود پرداخته و درباره ی مسئله گزینه دعوا، تجدید لحاظ کنیم.

البته بروزرسانی هسته چیز دیگریست. تا آنجا که متوجه شده ایم، یک بروز رسانی در هسته مشتمل بر تغییر در خود الگوریتم اساسی است. منظور همان الگوریتمیست که فی مابین 200 تا 500 فاکتور بر روی آن موثرند.

چیزی که به حیث میرسد اینست که در این نوع بروز رسانی ها، گوگل دست به تغییر در مداقه، ترتیب یا وزن این فاکتورها میزند. به همین برهان آن‌ها درین موارد توانمند به توضیحات دقیقی درباره کاهش یا افزایش تاثیر یک کدام از پارامترها نیستند.

تصور کنید که گوگل دست به تغییر ترازو تاثیر 42 پارامتراز 200 پارامتر فرضی خود بزند. مطمئنا رتبه ها دچار تغییر‌و تحول خواهد شد، ولی نمی توان ادله تغییر سکو را به یک پارامتر نسبت داد. کل تغییرات در‌این 42 پارامتر موجب تغییر تحول در رتبه تارنما ها شده اند.

مطمئنا آیتم به همین سادگی نیست، اما چنین ترسیمی میتواند طرز نه برای تصور کردن بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل باشد.

در اینجا مثال فرضی پیچیده تری را بیان می‌کنیم، مثالی که گوگل هیچگاه برایمان نخواهد زد:

“در‌این بروزرسانی ترازو تاثیر لغت ها کلیدی در H1، 2% ارتقاء پیدا کرده، تاثیر HTTPS 18% بیشتر شده و بها وجود کلمات کلیدی در عنوان کاغذ 9% کم شده می باشد.”

برای بسیاری از اشخاصی که به صورت آماتوری در سئو فعالیت می کنند، چنین بیانیه هایی قابل ادراک نیست. به صورت ابتدایی می توان گفت که گوگل واحد سنجش مداقه دست اندرکاران موثر در یک کاغذ را تغییر داده می باشد. به عنوان مثال قیمت پیج رنک را نادر کرده یا درصد التفات فاکتورهای دیگری را دستخوش تغییر کرده هست. چنین مسائلی هیچگاه توسط گوگل فاش نمی شود.

این ساده ترین توضیح برای این گونه بروز رسانی هاست. به طور پیچیده تر می توان ذکر کرد که گوگل دست به آزمایش هایی با استعمال از مدل یادگیری ماشینی خود زده است و متوجه شده که نتایج تازه عکس العمل بهتری نسبت به نتایج پیشین داشته می‌باشد. مهندسین نمی توانند در چنین شرایطی بفهمند که تاثیر چه ارزش هایی کم یا بیشتر گردیده است، به دلیل آنکه نوع یادگیری ماشینی به این گونه می‌باشد.

ما میدانیم که گوگل از سیستم های احتساب نتایج جستجو فایده می برد. بهره این نظارت هاست که مشخص می کند کدام الگوریتم بر دیگری ارجحیت دارد. دقت داشته باشید که این سیستم به تقدم بندی تارنما ها نمی پردازد.

به چه شکل می اقتدار یک وبسایت آسیب دیده از بروزرسانی هسته را ترمیم کرد؟
برخلاف بروز رسانی هایی که دارای نام های معلوم بوده و قسمتی مشخصی را تحت تاثیر قرار می دهند، یک بروزرسانی در هسته احتمالا مجموعه ای از مواردیست که دچار تغییر‌و تحول شده اند.

وب سایت ها به ازای عبارت آیتم جستجو در رقابت با یکدیگر قرار دارند و علت کاهش سکو وبسایت شما در یک کلمه کلیدی به خصوص نمی تواند بدین دلیل باشد که نیروی سومین موجب آن گردیده است.

به صورت معمولی تر گوگل کار کشته به ارائه دستور مشخصی برای وبسایت های مبتلا افت رتبه نیست، چرا‌که این دستور العمل از سایتی به وبسایت دیگر متعدد می‌باشد. علت کاهش جایگاه سایت شما به‌این برهان بوده می باشد که وب سایت های دیگری عملکرد کرده اند تا در فاکتورهای دیگری خوب از شما کار کنند.

آیا کلیه رقبایتان واژه کلیدی را در تگ H1 قرار داده اند؟ در حالتی‌که شما چنین کاری نکرده و مرتبه سایتتان افت کرده است، پس احتمالا این گزینه یکی از فاکتورهای حاذق رتبه بندی می‌باشد و بهتر می‌باشد که شما نیز به انجام چنین کاری اهتمام ورزید.

در حقیقت بروزرسانی های هسته الگوریتم گوگل، موجب جریمه شدن سایتی نمی شود، بلکه دیگر وب سایت ها به خیال و خاطر وجود پارامتر دیگری، جایزه دریافت کرده اند.

تصور کنید که وبسایت شما در دل محتواهای خود دارای انکر تکست زیادی می‌باشد، در حالی که دیگر تارنما ها در زمینه ساختار محتوا شغل بهتری کرده اند. درصورتی که گوگل اثر انکر تکست ها را کاهش داده و بهای بیشتری به ساختار محتوا دهد، در منفعت آن تارنما شما دچار افت مرتبه میشود.

در حقیقت معیار این تغییرات بیشتر از یکی دو مورد می‌باشد و ادغام این تغییرات موجب کاهش یا ارتقاء سکو سایت شما می‌شود. یافتن نقاوط قوت سایت رقبا عمل آسانی نیست و این همان مورد ایست که سئوکارهای حرفه ای را درگیر خود کرده است.

توصیه مهم ما در هنگام غلبه بر بروزرسانی های هسته، دقت به موردها زیر می باشد:

نیت استفاده کننده از جستجو
کیفیت محتوا
ساختار وبسایت
اوامر گوگل
در نهایت در شرایطی‌که حتی به مرتبه یک گوگل نیز دست پیدا کردید، دست از عملکرد بر ندارید، به این دلیل‌که تارنما در جایگاه دوم هیچگاه دست بردار نخواهد بود. شاید درین نوشته‌ی علمی دنبال یک چاره مشخصی بودید، اما واقعیت داستان همین می باشد. هیچ کسی تاکنون نگفته که بهینه سازی، عمل آسانیست.
۰ ۰

چه اتفاقی در Mobile First Index گوگل افتاده است؟


به تازگی افراد فعال در حوزه بهینه سازی پست های زیادی را درباره اطلاعیه ای در ارتباط Mobile First Index در کنسول سرچ گوگل، منتشر کرده اند. شواهدی نیز وجود دارا هستند که نشانه می دهند بروزرسانی بزرگی در Mobile First Index گوگل اتفاق افتاده میباشد.
بسیاری از آنان گزارش کرده اند که گوگل به طور بی سابقه ای آموزش سئو مشهد در گوگل سرچ کنسول به آنها اطلاع داده که وبسایت ذیل نظرشان به Mobile First Index هجرت کرده است.

آیا این یک بروزرسانی در الگوریتم گوگل محسوب می شود؟
خیر، این یک بروزرسانی در الگوریتم گوگل نیست. در واقع ایندکس موبایلی گوگل بروزرسانی شده و مطمئنا بزرگتر از پیش گردیده‌است. بروزرسانی های گوگل عموما به آنهایی گفته می شود که موجب تغییر در الگوریتم درجه بندی آن میگردند.

آنچه که فعالان حوزه سئو مشاهده کرده اند در واقع اطلاعیه ای راجع‌به تغییرات وسیع در ایندکسیست که گوگل از آن در فرایند جایگاه بندی به کارگیری می کند. تغییری که گزارش شده اینست که سایت های بیشتری نسبت به قبل در Mobile First Index گوگل قرار گرفته اند.

آیا بروزسانی پهناور ای از طرف گوگل در طریق میباشد؟
گوگل معمولا بروزرسانی های پیش رو را اعلام نمی کند. این موتور آموزش سئو در مشهد جستجو به بروزرسانی مکرر الگوریتم های خود در دوران های وقتی کوتاه می پردازد.

این امکان وجود داراست که گوگل قصد به بروزرسانی و تعیین مرتبه مجدد وب سایت ها بر پایه ی ایندکس تازه خود گرفته باشد. اما این قضیه صرفا یک فرضیه است.

چه اتفاقی در Mobile First Index گوگل افتاده میباشد؟
در گفت‌و‌گو ای که با آقای Dave Davies از وب سایت Beanstalk شده او توضیحاتی را در این زمینه ارائه داده است:

“من به شخصه تصور میکنم که این زمینه آخرین اطلاعیه ایست که گوگل به کاربران در باب نسخه موبایل سایتشان داده و به طور غیر مستقیم از آنها خواسته که به این گزینه اعتنا ویژه ای کنند.”

پاسخ رسمی گوگل
در هنگام نوشتن این خبر هنوز اعلامیه رسمی از طرف گوگل داده نشده میباشد. چیزی که اشکار هست، اینست که گوگل حجم ایندکس موبایلی وبسایت را ارتقا داده و اتفاقات در پیش رو نیز غیر قابل پیش بینیست.
۰ ۰