چرا crawl budget یا بودجه خزش اهمیت دارد؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

چرا crawl budget یا بودجه خزش اهمیت دارد؟


گوگل همواره برای رسیدگی وب سایت های متعدد از ربات های خرنده یاری می‌گیرد. این ربات های crawler با مطالعه سایت های متعدد، به گوگل در انتخاب مرتبه بندی حاصل می کنند. با اینکه گوگل از تحت ساخت های عظیمی به کارگیری می کند، البته همچنان ترجیح میدهد به صورت باصرفه از آنان استفاده کند. گوگل نمی تواند برای مطالعه میلیون ها وب سایتی که وجود دارد، همه منابع و ربات های خود را به فعالیت گیرد. به همین دلیل است که مفهومی به عنوان دارایی خزش را رونمایی کرد. طبق این معنا، وبسایت ها مبنی آموزش سئو مشهد بر معیارهایی بودجه خزش دریافت می کنند. به‌دنبال خواهیم اذعان کرد که بودجه خزش یا کرال باجت چیست؟ چه‌گونه Crawl budget را ارتقاء دهیم؟
بودجه خزش چیست؟
کلاً امکانات گوگل برای استیناف وبسایت های متفاوت بسیار زیاد میباشد؛ اما در این بین می بایست تعادلی را در بین تمامی سایت ها برقرار کند. یعنی یک وبسایت نباید به صورت مداوم آیتم استیناف ربات ها قرار بگیرد، در حالی که وب سایت دیگر بوسیله ربات ها مطالعه نشود.
ولی نرخ خزش وبسایت چیست؟ دارایی خزش یا کراول باجت به میزان میزان دارایی ای گفته میشود که مطابق آن ربات های خزنده یک فرصت خاصی را برای تفحص وب سایت شما در نظر میگیرند. آنگاه بر پایه ی آن فرصت، صفحه ها متعدد سایتتان را ایندکس و تحقیق می نمایند.
فرض فرمایید میزان دارایی وب سایت وب آموزش سئو در مشهد در ماه صرفا 200 نوبت باشد؛ فعلا درصورتی که نتوانیم به صحت از این میزان دارایی به کار گیری کنیم، با نقص‌ ایندکس نشدن صفحات سایتمان مواجه خوا هیم شد. برای غربت از این حادثه باید دو اقدام را اعمال دهیم:
مدیریت میزان دارایی خزش
افزایش دارایی خزش تارنما





طریق انتخاب بودجه خزش تارنما توسط گوگل
در صدر بهتر است بدانیم که گوگل چطور بودجه خزش را برای هر وب سایت مشخص می کند؛ گوگل برای این فعالیت به دو گزینه در وب سایت اعتنا می کند.

منابع هاست یا فضای نگهداری اطلاعات سایت
واحد سنجش شغل در وب سایت و ساخت و ساز محتوا
اما منابع هاست و تشکیل داد محتوا چه نقشی در انتخاب میزان دارایی خزش تارنما دارند؟



نقش منابع هاست وبسایت در بودجه خزش (Crawl limit / host load)
یکی از اقداماتی که در زمینه seo منفی روی سایت شما انجام می‌دهند، حملات ddos میباشد. درین تهاجم ها تعداد زیادی درخواست را به سرور شما ارسال می کنند و در این زمان وب سایت شما به دلیل کاهش منابع، از دسترس خارج میگردد.

ربات های گوگل نیز مانند کاربران، زمانی که به سایت شما مراجعه می کنند بخشی از منابع سایتتان را درگیر می کنند. اینک در صورتیکه منابع تارنما شما کافی نباشد، ربات ها از تفحص وب سایت شما منصرف خواهند شد.

در بهره واحد سنجش میزان دارایی خزش را برای تارنما شما کاهش می دهند. ولی چطور ترازو منابع هاست شمارا اندازه گیری می کنند؟

تفحص تعداد دفعاتی که ربات های گوگل وبسایت شما‌را خزش کرده و با نقص‌ مواجه شده اند.
تعداد سایت هایی که روی سرور مهم سایت قرار گرفته اند.
در زمینه ی نکته دوم بایستی بگوییم که موسسه ها هاستینگ یک سرور بسیار گرانقدر را به کمک نرم افزارهای منحصر به چندین سرور کوچک تقسیم می کنند.

ربات های خزنده تعداد وب سایت هایی که جمعاًًَ روی سرور اصلی قرار گرفته اند را مطالعه می کنند. هر چه این سرور بزرگتر به تارنما های بیشتری اختصاص داده شده باشد، هر مورد منابع کمتری در دست دارا‌هستند.







واحد سنجش فعالیت در وبسایت یا تقاضای خزش (Crawl Demand / Crawl Scheduling)
بعد از اینکه ربات های خزنده منابع هاست شمارا پژوهش کردند، به ترازو کار شما در وبسایت دقت می کنند. در واقع ترازو شغل شما در تارنما و تعداد محتواهایی که ساخت‌و‌ساز می کنید، نوعی ارسال درخواست برای خزش مجدد وبسایت خواهد بود.

ربات های گوگل برای رسیدگی محبوبیت و اعتبار یک سایت به تعداد بک لینک و پیوند های با ارزش آن سایت دقت می کنند؛ از طرفی برای تعیین توان صفحات داخلی و انتخاب میزان دارایی خزش نیر به لینک های داخلی آن برگه توجه می کنند.

ضمن تمامی این ها، گوگل پژوهش می کند که هر چندین وقت یکبار محتوای جدیدی در تارنما شما منتشر میگردد و محتواهای کهن بروز می‌شوند یا خیر؟

البته نوع صفحه ها سایت در تعیین میزان دارایی خزش نیز اثر گذار است. به عنوان مثال صفحاتی که شامل دسته بندی یک مال خاص هستند، دارایی خزش بیشتری دارا هستند؛ چرا‌که دائما محصول ها جدیدی به آن‌ها اضافه میگردد. این در حالیست که صفحات کالا دارایی خزش کمتری دارا‌هستند، زیرا کمتر بروزرسانی میگردند.



چرا crawl budget یا دارایی خزش التفات دارااست؟
هجران از دزدی محتوا
در نوشته‌ی‌علمی \\\\\\\" افزایش سرعت ایندکس \\\\\\\" گفتیم که یکی دلایل دزدی محتوا، عدم ایندکس به موقع محتوای تارنما شما می باشد. اما این چه ارتباطی با دارایی خزش وبسایت داراست؟

همان گونه که گفتیم بودجه خزش یا کراول باجت به برهه زمانی گفته میگردد که ربات های گوگل در طول آن یک وب سایت را ایندکس و پژوهش می کنند.

اکنون فرض فرمائید سرعت ایندکس در سایت شما به دلیل کم بودن دارایی خزش وب سایت بسیار زیر هست. در‌این مجال شما محتوایی را که مجال های زیادی روی آن کار کرده اید در وبسایت منتشر می کنید. اما به همین دلایل بیان شده، ایندکس نمیشود. درین اکنون یکی از رقبای شما با فهمیدن این گزینه همان محتوا را در وب سایت خود منتشر می کند و سرعت ایندکس وبسایت او نیز به مراتب از شما بیشتر میباشد. در نتیجه گوگل محتوای شمارا به نام رقیبتان ثبت می کند.



افزایش بازدید بیشتر از سایت
فرض کنید شما محتوایی را درباره‌ی یک آیتم ترند در جامعه نوشته و در سایتتان منتشر می کنید. در حال حاضر به دلیل اینکه سرعت ایندکس وب سایت شما بالا می باشد، محتوا تخت گاز به چشم میخورد. در سود در برگه اولیه گوگل قرار گرفته و بازدید زیادی را جذب می کند. پس می اقتدار اذعان کرد در اکثری از مواقع ارتقا دارایی خزش و سرعت ایندکس سایت، سبب ارتقاء بازدیدکنندگان نیز خواهد شد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.