آرشیو آذر ماه 1401

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

چگونه می توانیم در لینک سازی داخلی موفقی داشته باشیم؟


نسبتاً همه مقالاتی که با لینک سازی داخلی آغاز می گردند با ابهام هایی یاور می‌باشد.
از طرفی دیگر میتوان بیان کرد لینک و پیوند سازی داخلی مفهومی بی آلایش دارد و همه ی اشخاص با مقداری دقت میتوانند آنرا اجرا دهند.
عدم وضوح و عنایت پیوند سازی داخلی مرتبط با تئوری و فرایند آن است.
بدین ترتیب لینک و پیوند سازی هم معمولی و هم پیچیده میباشد.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد


استراتژی های مرتبط با پیوند سازی داخلی از تکنیک های اصلی و قدرتمند در سئو و بازاریابی محتوا محسوب میگردند.
استراتژی های پیوند سازی داخلی در محتوا
ارتقاء و پیشرفت در بازاریابی محتوا راهی ساده برای بهینه سازی سایت و ارتقاء مرتبه تارنما میباشد.
افزون بر آن، پیوند سازی داخلی در مقالات و ایجاد کرد محتوا کاری می باشد که می توان بطور مداوم آن را اجرا اعطا کرد.
ممکن می باشد اطلاعاتی که اینجانب در این نوشته ی علمی با شما به اشتراک میزام؛ درحد علم دارای تخصص seo حرفه ای و با تجربه باشه.
البته باید بدانید اقدامات اجرائی آن برای هر شخص نو کاری نیز در حوزه سئو مفید خواهد بود.
مضمون‌ لینک سازی داخلی
پیوند سازی داخلی شغل خیلی رنج وجود ندارد. در لینک و پیوند سازی داخلی به صفحات داخلی یک تارنما، لینک داده می‌گردد .
لینک سازی داخلی یکی از صفحه ها باطن وبسایت را به یک برگه ی دیگر در آن تارنما متصل می نماید.
سعی فرمائید به لینک های داخلی عنایت متعددی دهید. التفات این لینک ها حتی بیشتر ازلینک های فرنگی میباشد.
چون بهینه سازی لینک های داخلی خیر تنها سبب ساز ارتقا بازید سایت شما میشود، بلکه قادر است نقش موثری در کیفیت تکان ربات های خزنده ی گوگل در صفحه های وب سایت شما داشته باشد.

پس بطور مختصر می قدرت خاطرنشان کرد که لینک سازی داخلی سبب بهبود ایندکس شدن نشانی های وب سایت شما در نتیجه ها جستجوی موتورهای گوگل میشود.

لینک سازی داخلی یک کدام از مهمترین فاکتورهای ارتقا seo وبسایت و بالابردن جایگاه وب سایت در گوگل می‌باشد.

اصول و مقررات پیوند سازی داخلی
شما هر چقدر هم که در شغل seo حرفه ای باشید گشوده هم این اصول یاری می نماید تا مهارت های پیوند سازی داخلی خویش را ارتقاء دهید.

سه مقصود مهم در لینک و پیوند سازی داخلی:

پیوند سازی داخلی به یوزرها شما امداد می نماید تا به راحتی در صفحه های مورد نظرشان جابه جا شوند.
لینک سازی داخلی هماهنگی و سلسله مراتب یک سایت را تعیین می نماید.
پیوند سازی داخلی درجه بندی تارنما و ارزش و اعتبار آن را در کلیه صفحه ها سایت تقسیم می نماید.
مداقه پیوند سازی داخلی
داده ها جامع و استراتژی های هدفمند در مورد لینک سازی داخلی یه خرده پیچیده هستند.

بطور کلی پیوند سازی داخلی سبب ارتقاء سکو بندی سایت می‌گردد.

با پیوند سازی داخلی مسیرهای مشخصی برای ربات های خزنده موتورهای کاوش فراهم می‌شود .

این کار سبب افزایش زمان زمان بازدید کنندگان سایت می‌گردد.

می اقتدار چنین تمجید نمود که لینک سازی داخلی تعداد بازدید کنندگان از صفحه های تارنما را بالا برده و سبب ارتقا رتبه تارنما می گردد.

به چه شکل قادر خواهیم بود در لینک سازی داخلی موفقی داشته باشیم؟
محتوای انبوه و با کیفیت خوب ساخت فرمائید
تعداد صفحه ها تارنما خویش را ارتقا دهید تا بتوانید لینک های داخلی متعددی ساخت فرمایید.

او‌لین قدم برای داشتن لینک و پیوند سازی داخلی قادر این هست که استراتژی بازاریابی محتوایی خویش را توانا نمایید.

ترازو محتوایی که تولید می‌کنید در لینک و پیوند سازی داخلی بسیار اصلی می‌باشد و این دو اثر مستقیمی بر روی یکدیگر می‌گذارند.

وقتی که شما محتوای متعددی ساخت کنید کلیک بیشتری خواهید داشت.

هر چه صفحه های تارنما شما بیشتر باشد و شما به آنان پیوند بدهید لینک سازی داخلی شما قوی ترخواهد شد.

برای اینکه سئوی شما موءثر و قدرتمند باشد به یک استراتژی کارکشته نیاز دارید.

ابزارها یا این که نرم‌افزار ی لینک و پیوند سازی گوناگونی مانند KW FINDER وجود دارند که به شما یاری می نمایند تا لغت ها کلیدی مطلوب و تاثیرگذاری برای محتوای خویش پیدا فرمائید و بوسیله آن محتواهای با کیفیتی ایجاد کرد کنید.

از انکرتست برای پیوند دهی استعمال فرمائید
واژه انکرتست برای بازاریابان حرفه‌ای که به درنگ ارتقای چگونگی محتوایی و ارتقا سکو وب سایت خویش هستند واژه ی شناخت میباشد.

انکرتست عبارت مو جود در یک متن یا این که نوشته ی علمی می باشد که به سایتی دیگر لینک می‌گردد.

انکرتست قسمتی از یک لینک و پیوند است که یوزرها آن را مشاهده نموده و قادرند بر روی آن کلیک نمایند.

سعی فرمائید در لینک سازی داخلی از انکرتست قابل قبولی استعمال فرمائید.

الگوریتم های گوگل برای ایندکس کردن صفحه ها و تجزیه و احتساب کلمات کلیدی و همینطور مطالعه لینک و پیوند های داخلی بسیار هوشمند کار می نمایند.

فعالیت انکرتست این میباشد که به گوگل اطلاع می‌دهد محتوایی که لینک و پیوند گردیده‌است، دارنده چه موضوعی می باشد.

از دو نوع لینک دهی دوری کنید
بسیار از سایت ها لینک و پیوند های متعددی به شیت ی مهم خویش میدهند.

به مکان این کار همت فرمائید چگونگی صفحه ها داخلی سایت را بالا برده و سئوی وب سایت را سئو کنید.

بازاریابان تازه وارد غلط رایجی دارند که یوزرها را به کاغذ تماس با ما یا این که درباره ما متصل میکنند.

آنان در انتهای یک شیت با کلماتی مانند “برای داده ها بیشتر با ما تماس حاصل نمایید” یا این که ” اینجا کلیک نمایید” آن ورقه ی وبسایت را به برگه ی مهم یا این که صفحه ی تماس با ما لینک می نمایند.

هیچ وقت صفحات وب سایت را به شیت ی تماس با ما یا این که درباره ما پیوند نکنید.

غرض مهم شما پیش از تمرکز بر روی موتورهای کاوش باید یوزرها سایت باشد.

هنگامی دسترسی به ورقه ی اصلی وب سایت برای یوزرها به راحتی با یک کلیک بر روی کلماتی مانند تماس با ما باشد، این پیوند دهی ارزشی نخواهد داشت و از نظر موتورهای کاوش نیز بی بها خواهد بود.

می قدرت اظهار‌کرد شایسته ترین و طبیعی ترین لینک دهی در بازاریابی محتوا در اعماق محتوای وبسایت وجود دارااست.

به نحوی پیوند سازی فرمائید که یوزرها را جذب نماید
لینک و پیوند سازی داخلی مستلزم دقت یوزرها هست تا بر روی آن کلیک نمایند.

یوزرها به لینک های آموزنده یا این که جذاب اعتنا می نمایند. یکی از مهم‌ترین مزایای لینک سازی داخلی افزایش تعامل یوزرها با صفحات وبسایت می‌باشد.

برای مثال زمانی که کاربری در صفحات وبسایت شما در‌پی یافت کردن مورد متبوع خویش می باشد و به یک لینک و پیوند آموزشی مربوط به آن آیتم عکس العمل می نماید به احتمال زیاد روی آن پیوند کلیک می نماید.

این کلیک زمان هنگامی که مخاطب در وب سایت شما می‌گذراند را ارتقاء داده و ترافیک وبسایت را بالا می‌برد.

صفحه ها مرتبط را به یکدیگر لینک دهید
در لینک سازی داخلی صفحات و مقالاتی که با یکدیگر مرتبط هستند را با هم لینک کنید.

از جمله اگر در سایت خویش کاغذ ای تحت عنوان غذای سگ دارید و در ورقه ی دیگر با تیتر قفس طوطی، این دو کاغذ هیچ ارتباطی به لحاظ منطقی با یکدیگر ندارند.

براین اساس لینک دهی این دو ورقه به یکدیگر هیچ ارزشی برای این صفحه های درپی نخواهد داشت.

البته اگر به مکان شیت ی غذای سگ، کاغذ ای با تیتر غذای طوطی داشتید؛ لینک و پیوند دهی به شیت ی قفس طوطی می توانست هم برای اربران و هم برای موتورهای کاوش بسیار موءثر باشد.

پس تا جایی که امکان دارد صفحه های مرتبط را با یکدیگر پیوند فرمائید.

از لینک و پیوند فالو به کارگیری فرمایید
لینک و پیوند های فالو بصورت پیش فرض با ساخت پیوند ساخته میشوند.

این پیوند ها قیمت شیت ی مبدا را به کاغذ ی مقصد منتقل می نمایند، بدین ترتیب پاره ای ارزش و اعتبار برگه ی مقصد ازطریق برگه ی مبدا گزینش می‌گردد.

پیوند های فالو بیشترین اعتبار را نزد موتورهای جستجوی گوگل دارا هستند. تا میتوانید از این لینک ها استفاده فرمایید.

از لینک و پیوند های داخلی در محتواهای خویش بصورت منطقی به کار گیری نمایید
بایستی بدانید که نیازی وجود ندارد به طبع از تعداد متعددی لینک داخلی به کارگیری فرمائید.

شیوه نامه گوگل راجع‌به لینک های داخلی بسیار وا رفته میباشد.

گوگل می گوید در هر کاغذ بصورت منطقی از لینک های داخلی استفاده فرمائید.

اما هیچ کس نمی داند که چه تعداد لینک داخلی در یک نوشته‌علمی می تواند منطقی باشد.

تعداد پیوند های داخلی را با تمرکز به قیمت و اثرگذار بودن آنان، تکراری نبودن آنان و پیوند دهی صفحه های مربوط به هم گزینش نمایید.

منفعت گیری

صاحبان وبسایت و متخصصین بهینه سازی در پروسه بهینه سازی وب سایت بیشتر روی پیوند سازی فرنگی تمرکز می نمایند.

ولی نمی توان التفات لینک و پیوند های داخلی و seo آن‌ها‌را برای بک لینک های فرنگی نادیده گرفت.

اکثری از متخصصین بهینه سازی حرفه‌ای مداقه متعددی به لینک و پیوند های داخلی نمی دهند؛ بدین ترتیب در حالتی‌که می خواهید شاهد ارتقاء دیده گیر بازدید کنندگان وب سایت خویش باشید و همینطور ترافیک وبسایت را بالا ببرید، لینک سازی داخلی را جدی بگیرید.

گوگل از لینک های داخلی به کارگیری می نماید تا بفهمد محتوای شما چیست و چقدر باارزش می باشد.

ربات های گوگل با تعقیب کردن لینک ها در یک تارنما صفحات گوناگون آن وبسایت را تفحص کرده و سپس به آن قیمت میدهند.
۰ ۰

روش های لینک سازی داخلی


زمانی که ما محتوایی نو را روی وب سایت خویش بارگزاری میکنیم، بایستی عملکرد کنیم این محتوا را از طرز لینک و پیوند سازی اصولی به قسمت های اصلی و گران بها تارنما مرتبط سازیم تا با این فعالیت به اعتبار این صفحه های را بالا ببریم.
پیوند سازی داخلی یکی شایسته ترین، نادر هزینه ترین و اساسی خیس از تمامی نادر ریسک ترین شیوه های seo وبسایت بوده که از آن می‌اقتدار در کنار محتوای عالی برای بهبود مرتبه تارنما و مقاله ها حتی‌در عبارات کلیدی لبریز رقابت و طاقت فرسا نیز بهره برد.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد


زمانی که ما نوشته ی علمی ای را روی تارنما خویش بارگزاری میکنیم محتوای ما به طور اتوماتیک در بعضا صفحه ها نشر می‌یابد. مثلا در شیت مهم تارنما، محتوای تازه پایین هدینگ هایی مثل «جدید ها»، «واپسین مقاله ها» و … از این شیت لینک و پیوند داخلی اخذ میکند که‌این مورد برای ما بسیار نفیس و اصلی نیز است.
یک کدام از دیگر از فضاهایی که محتوای نو ما از آن لینک و پیوند می گیرد شیت برچسب ها و گروه ها (دروردپرس)، است این صفحه های با دقت به مقالاتی که در پیشین پایین تگ هایی خاص در آن منشر گردیده‌است، از التفات خاصی برای ما برخوردارند.
کته: اکثری از تارنما ها مثل وب لاگ کانون ایجاد اشتغال دانش کده طهران در مقاله ها خویش به طور خود کار برخی محتواهای مرتبط و پرمخاطب را به مخاطب توصیه میدهند. این نیز یک کدام از دیگر از پیوند های داخلی میباشد که به طور اتوماتیک در برخی تارنما ها درج می گردد.
خلاصه مقاله
طبق آنچه که گفته شد ، هنگام بارگزاری محتوای تازه بر روی وبسایت، به طور خود کار در میان ۱ الی ۳ لینک و پیوند داخلی کیفیت عالی به مقاله تازه ما داده میگردد.
البته ضعف این لینک و پیوند ها چه چیزی میتواند باشد؟ صراحت دارد، موقتا بودن این لینک و پیوند ها
برای همین ما می بایست به اندیشه پیوند سازی های داخلی باشیم که بتواند به صورت مستمر محتوای مارا تقویت نماید تا در کنار این پیوند های اتومات، قیمت مرتبه نوشته‌ی‌علمی مارا در سرپ بهبود ببخشد.
طبق داده های عددی آنالیتیکس حدود ۸۰٪ از یوزرها ما پس از این محتوا، به رسیدگی دو نوشته‌ی علمی ذیل پرداخته اند:
۱۰ تکنیک seo تکنیکال که مجموع متخصصان seo می بایست بدانند
راهنمای جامع بروزرسانی مقاله ها برای بهبود seo وبسایت
طرز های پیوند سازی داخلی
آنچه در‌این نوشته خوا هیم داشت
طریق نخستین لینک و پیوند سازی داخلی
طریق دوم لینک و پیوند سازی داخلی
گردآوری بندی و نکات اساسی!
تالیف کننده
علی سخا
طرز نخستین پیوند سازی داخلی
یکی‌از مرسوم ترین طریق های پیوند سازی داخلی که به رویش نوشته‌علمی و همینطور صفحه ها اساسی شما یاری می‌نماید، به کار گیری از عبارات کلیدی اساسی تحت عنوان انکر تکست (ancher text) می باشد.
از جمله نوشته‌ی‌علمی ای که اکنون سرگرم به استیناف آن می باشید در حوزه یادگرفتن seo هست پس اینجانب این نوشته‌ی‌علمی را از روش کلماتی مثل سئوسایت، فراگیری seo و … می بایست به لندینگ یادگرفتن seo تارنما که برای اینجانب قیمت بالایی دارااست پیوند کنم.

این عمل دو مزیت اصلی برای اینجانب دارااست:
الف) مخاطب با تفحص نوشته‌ی علمی قادر است از روش این لغات وارد صفحه ها مقصود و اصلی اینجانب گردیده و بخشی از قیف بازاریابی منرا طی می‌نماید.
از آنجایی که‌این صفحه های برای اینجانب قیمت بالایی دارا‌هستند، پس اینجانب کارایی کردم درین صفحه ها نکات و مطالب مفیدی را مطرح کنم، این زمینه بعد از ورود استفاده کننده به لندینگ پیج ها، بهبود تجربیات استفاده کننده را در‌پی خواهد داشت.

ب) برخی اشخاص میپندارند که ما نباید از مقاله ها تازه به صفحه های سابق خیس پیوند بدهیم به دلیل آنکه محتوای ما فعلا قیمت و جایگاهی ندارد!
این اعتقاد تا حد متعددی اشتباه می باشد به دلیل آنکه مقصود اولیه ما در سئو وب سایت بایستی مخاطب باشد، لینک و پیوند سازی داخلی از مقاله‌ها تازه به قسمت های اساسی و مرتبط تارنما تجربیات مخاطب را بهبود می بخشد.
از طرف دیگر با این طریق پیوند سازی، صفحه های دیرین توشه دیگر به وسیله خزنده های گوگل ایندکس گردیده و جداگانه از بهبود اعتبار این مقاله ها، تازگی آن‌ها نیز محافظت میشود.

نکته: شما میتوانید از این لغات و گزاره های کوتاه در پوسته انکر تکست برای لینک و پیوند دهی به مقاله ها مرتبط نیز به کار گیری نمایید.



طرز دوم لینک و پیوند سازی داخلی
یکی از دیگر از معمول ترین و قدرتمندترین طرز های پیوند سازی داخلی که به بهبود درجه نوشته ی علمی شما یاری می‌نماید استعمال از مقاله‌ها کهن تحت عنوان مرجعی برای پیوند دهی می باشد.
چه‌گونه؟
شما مقاله‌ها دیرین و دارای اعتبار را که در مجموعه بندی و زمینه شبیه با نوشته‌ی علمی نو میباشد را می بایست پیدا نمایید و از آن به نوشته‌ی‌علمی نو لینک و پیوند بدهید. ( با به کار گیری از جمله ها و لغت ها مرتبط تحت عنوان انکر تکست)
گوگل مجموع مقاله ها و صفحه ها دیرین شمارا پیش از این ایندکس کرده و با اعتنا به عبارات، مورد و مضمون‌ محتوا، به شما جایگاه ای تخصیص داده میباشد.

خب چه طور می‌اقتدار شایسته ترین مقاله ها تارنما را پیدا کرد؟

از جمله اینجانب می خواهم به طریق دوم برای نوشته‌ی علمی ای که در هم اکنون استیناف آن می‌باشید (در حوزه seo) پیوند سازی اعمال دهم. برای این فعالیت در گوگل، در مقابل عملگر site: نشانی وب سایت و در پی واژه کلیدی مهم خودم را کاوش می کنم.
به تصویر تحت توجه فرمائید:

شایسته ترین طریق پیوند سازی داخلی

با این نحوه اینجانب می توانم مقاله‌ها توانمند تارنما خودم در حوزه seo را پیدا کرده و از آنها به نوشته‌ی‌علمی نو پیوند داخلی بدهم. با این عمل ضمن اخذ پیوند داخلی عالی و کیفیت عالی، مقاله‌ها سابق شما نیز آپ دیت رسانی خواهند شد.



توده بندی و نکات اصلی!
با این دو طرز شما میتوانید لینک و پیوند سازی داخلی قدرتمندی داشته و مقاله ها نو خویش را به خیر در SERP رویش دهید، در پی رعایت موارد ذیل قادر است چگونگی فعالیت شمارا بهبود ببخشید:

برای پیوند سازی داخلی ۴-۵ لینک و پیوند کافی است، ابدا متن خویش را پر از پیوند نکنید.
لینک و پیوند سازی هدفمند داشته باشید، از جمله در حالتی که مقاله‌ها شما از نگاه موضوعی به هم مرتبط وجود ندارد و یا این که فکر میکنید استفاده کننده روی آن لغت ها کلیک نمی‌نماید، این عمل را اعمال ندهید.
مطلقا مقاله‌ها تازه خویش را از روش سرچ کنسول به گوگل معرفی فرمائید.
همین حال استارت فرمایید و مقاله‌ها نو خویش را ازین به آن گاه بررسی نمائید.
۰ ۰

چند راهکار عالی برای کاهش افت ترافیک سایت


افت ترافیک وبسایت به صورت ناگهانی یکی‌از رایج ترین مشکلاتی است که بیشتر صاحبان وبسایت ها دست‌کم یکبار با آن روبرو شده اند. همان طور که می دانید ترافیک، یک کدام از فاکتورهای اصلی در سئو وب سایت است.
همگی تارنما ها نوسانات زیادی در ترافیک وبسایت خود دارا هستند. طبیعتا شما میدانید که ترافیک طبیعی سایت شما می بایست چه میزانی داشته باشد تا مبنی بر آن تشخیص دهید که بازدیدهایتان کاهش یا ارتقاء پیدا کرده است.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد


در‌حالتی که شما یک افت بازدید وب سایت شدید را مشاهده کردید، مطمئنا قبل از هر کاری آخرین تغییراتی که بر مراحل کارهای سایت خود پیاده سازی کرده اید را به شرایط نخستین خود باز می گردانید.
سفارش ما این می باشد که این عمل را اجرا ندهید؛ چراکه دلایل افت ترافیک سایت در گوگل ممکن هست گوناگون باشند و این افت ترافیک تارنما شما ارتباطی با تغییرات اخیر ساخت شده به وسیله شما نداشته باشد.
او‌لین قدمی که باید بردارید، اطمینان نتایج کردن از این میباشد که افت بازدید وب سایت شما ارتباطی با تاریخ نشر آن نداشته باشد. بعضا از افراد در همان روزی که محتوای خود را انتشار داده اند، انتظار دارند که ترافیک بالایی از سمت SERP ها برای آنها جذب گردد. اما می بایست اعتنا داشته باشید که این ترافیک دریافتی، مجموع ترافیکی نیست که قرار هست برگه وب سایت شما دریافت کند.
البته باید به‌این نکته هم اعتنا داشته باشید که وجود نوسان در معیار ترافیک ورودی تارنما، چیز طبیعی است و فقط زمانی این مورد قادر است موجب نگرانی شما خواهد شد که این افت ترافیک رو به رویش باشد.
مورد اساسی آینده این می باشد که مشکلات فنی سایت خود را گزینه تفحص قرار دهید. چراکه ممکن است شخص شما و یا وبمستر تارنما کد اشتباهی را وارد نموده باشد که از به نمایش در آمدن ترافیک سایت پرهیز می کند؛ در حالی که هیچ تغییری در پروسه بازدید تارنما شما پدیدار نشده میباشد.
در پایان، خبر ها را مطالعه نمائید. آیا مشکلاتی مثل قطعی برق، تعطیلات یا برخی مورد ها دیگر وجود داراست که ممکن است منجر افت ترافیک وبسایت شما شده است یا خیر. در صورتی تمامی موردها گفته شده را مطالعه کردید و متوجه شدید که منبع نقص‌ افت بازدید تارنما از آنها نیست، سفارش میکنیم که نکاتی که به‌دنبال برای شناسایی و مرتفع کردن دلایل افت ترافیک تارنما در گوگل نقل گردیده است را با دقت استیناف فرمائید.

1) بازرسی جریمه های گوگل
درصورتی که سایت شما از طرف گوگل به صورت مکرر جریمه میشود، شما یک افت بسیار شدید در ترافیک خود را مشاهده خواهید کرد؛ چراکه جریمه گوگل می تواند رنک صفحات سایت را به شدت کاهش دهد که همین آیتم در افت بازدید وب سایت نقش موثری داراست.

نکته ای که می بایست بدانید این میباشد که بیشتر جریمه های صورت گرفته به وسیله گوگل، به صورت خودکار می باشند و کمتر پیش می آید که پرسنل گوگل به صورت دستی یک تارنما را پنالتی کنند. برای مطالعه جریمه شدن سایت خود، عالی هست که به حساب کاربری Google Search Console خود سر بزنید و اعلان های جان دار را مورد استیناف قرار دهید.

در‌صورتی‌که پیغام خاصی را در کنسول جستجوی گوگل پیدا کردید، احتمالا دلیلش این میباشد که شما در فعلا به کارگیری از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه در روند کاری خود می‌باشید و یا محتواهایی را منتشر کرده اید که مطابق با اصول و اهداف گوگل نبوده می باشد. مطمئنا بعداز رفع این مورد، جریمه گوگل از تارنما شما برداشته گردد و شما دوباره می توانید ترافیک و بازدید مناسبی از SERP های این موتور جستجو به دست بیاورید.

2) مقایسه کانل های ترافیکی خود
اینکه شما متوجه شوید وب سایت شما از چه مسیرهایی ترافیک خود به استحصال می کند، میتواند بسیار مفید و کارساز باشد. در صورتی‌که از تبلیغات پولی به کارگیری می کردید، علت کاهش بازدید وبسایت شما میتواند این باشد که دیگر هزینه ای برای تبلیغ های خود نکرده اید و ترافیک دستیابی شده از این‌شیوه، دیگر قرار نیست برای شما در لحاظ گرفته گردد.

اینکه کاربران از طریق شهرت برند شما وارد وبسایت بشوند و یا اینکه یک لینک و پیوند نظرشان را جذب کرده و بر آن کلیک می کنند نیز دو کانال ترافیکی گوناگون اند. اکنون در‌حالتی که کاهش ترافیک تارنما دارید، ممکن است دلیلش افت محبوبیت برند شما باشد و در واقع کمتر کسی می‌خواهد وارد سایتی گردد که مرتبط با برند شما هست. در فایده کاری که بایستی اعمال دهید این میباشد که ایرادات شرکت و تجارت خود را مرتفع کرده و آن‌گاه با توان هرچه آحاد از اصول seo در مراحل کاری خود به کارگیری فرمائید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بهبود تجارت با بهینه سازی و تبلیغات ppc
توصیه مولف این می باشد که اولیه مقاله بالا را خوانده و آن‌گاه ادامه این نوشته ی علمی را بخوانید.

3) توقف به کارگیری از تبلیغات کلیکی
احتمال دیگر این هست که ترافیک دریافتی از تبلیغات پولی در موقتا تولید تداخل در ترافیک طبیعی شما است. این مورد خیلی شایع نیست ولی ممکن میباشد که واقعه بیفتد؛ از طرفی، سرمایه گذاری در ترافیک های پولی ممکن می‌باشد باعث کاهش ترافیک طبیعی شما شود البته در عین اینک کلاً ترافیک را ارتقاء خواهد اعطا کرد.

فعلا مورد ای که وجود دارد این می‌باشد که تبلیغات پولی شما برای لغت ها کلیدی است که ممکن است هیچ ارزشی برای کسب و کار شما نداشته باشند. فقط راه و روش دانستن این زمینه که آیا تبلیغات پولی شما تاثیری در مراحل افزایش ترافیک و بازدید تارنما شما داشته است یا خیر، این میباشد که استفاده از این تبلیغات را متوقف نمائید و نتایج را در نقطه نهایی با یکدیگر مقایسه فرمائید.

4) بازرسی بک لینک و پیوند های از دست رفته
افت بازدید وب سایت,افت ترافیک وب سایت,دلایل افت ترافیک سایت

در صورتی‌که ترافیک تارنما شما دربین یک‌سری ورقه خاص تقسیم گردیده است و ترافیک ارجاع داده شما افت کرده است، این گزینه علامت دهنده این هست که شما بک پیوند بعضی از این صفحه های خود را از دست داده اید.

در حالتی که فقط بعضا از صفحه ها ترافیک خود را از دست داده اند و دیگر صفحه های وب سایت همچنان در اکنون جذب بازدید می‌باشند، این نماد میدهد که آن صفحات نخستین، بک لینک و پیوند های خود را از دست داده اند.

فعلا برای ایجاد کرد دوباره این لینک های از دست رفته، توصیه میکنیم آغاز به اشخاصی که لینک ها را به شما داده بودند، نشانی اینترنتی ارسال کرده و علت حذف بک لینک و پیوند های خود را جویا شوید یا اینکه شما با یک بازنویسی دوباره محتوای خود بتوانید بک لینک ها را دوباره به دست بیاورید. در برخی موارد ممکن می‌باشد که رقیب کسب و کار شما، بک پیوند مورد نظر را از آن خود کرده است و یا اینکه مطلبی که لینک کاغذ تارنما شما در آن قرار داشته میباشد، کلاً حذف گردیده است.

اینکه شما بخواهید دوباره بک لینک های خود را به دست بیاورید، ممکن هست مقداری معضل برانگیز باشد. ولی جای نگرانی نیست؛ چراکه محتوای شما یک بار توانسته است که از وب سایت های دیگر پیوند دریافت کند. به این ترتیب مطمئن باشید که این محتوای مورد نظر برای بار دیگر نیز خواهد توانست کوشش خیر و خوبی را از خود علامت دهد.

5) بی بها بودن بک لینک ها
باید بدانید که همگی بک لینک ها گران بها و قادر نیستند. اگر یک تارنما اسپم به محتوای شما پیوند داده باشد، گوگل ممکن هست که تصور کند شما برای این بک پیوند ها هزینه ای پرداخت کرده اید و در فعلا به کار گیری از تکنیک های seo کلاه سیاه میباشید. در بهره کیفیت خوب بودن لینک های مرتبط با سایت شما عنایت زیادی دارااست و در صورت نادیده گرفتن این گزینه یکی از دلایل افت ترافیک وبسایت در گوگل میباشد.

فعلا اینکه شما به عمد یا غیر عمد این لینک و پیوند ها را دریافت کرده اید، بایستی سریعا از صاحب و مالک سایت مورد نظر درخواست نمایید تا لینک و پیوند های مورد نظر شمارا از وبسایت خود حذف کند. پس از انجام این کار، احتمالا کاهش ترافیک وب سایت نخواهید داشت.

6) تحقیق کارایی رقبا
در شرایطی‌که نسبت به رقبای خود ترافیک کمتری دریافت میکنید، می بایست بدانید که این آیتم حتما آرم دهنده این نیست که قطعا سکو سایت نادر گردیده است. بلکه ممکن میباشد که رقبای شما در هم اکنون ارائه محتواهای بسیار ارزشمندتری نسبت به شما می باشند و یا روی هم رفته به شدت بر سئو وب سایت خودکار می کنند.

در این زمینه دو کار وجود دارد که شما می توانید اعمال دهید؛ اول اینکه تمرکز خود را بر عبارت های کلیدی و استراتژی هایی قرار دهید که رقبایتان هنوز توجهی به آنها ندارند و دوم اینکه بر ارتقا کیفیت سعی خود متمرکز شوید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

7) بهبود رنکینگ تارنما
درصورتی که از رقبای تارنما خود جا ماندید، طبیعتا صرفا عامل افت ترافیک، این هست که شما نتوانسته اید از رقبای خود پیشی بگیرید و در نهایت با افت رتبه وب سایت مواجه شده اید. در این‌وضعیت‌ فقط کاری که بایستی جاری ساختن دهید این است که سئو تارنما خود را به متخصصین مو جود دراین مورد بسپارید تا آنها رنک های برتر را برای شما به ارمغان بیاورند. توجه داشته باشید که چنانچه از کارشناسان بی تجربیات سئو وب سایت در این مورد به کار گیری فرمائید، ممکن می باشد که آسیب های جدی به بیزنس شما وارد شود.

8) مشکلات SERP
دلایل افت ترافیک سایت در گوگل,علت کاهش بازدید وب سایت,علت کم شدن ترافیک

گه گاه، محتوای مورد نظر شما رنک بسیار نه دارد و حجم جستجوی عبارت کلیدی هم بسیار بالا میباشد. فقط مشکلی که علت کاهش بازدید وبسایت میباشد، این میباشد که کاربران لینک و پیوند شما‌را می بینند ولی بر آن کلیک نمیکنند. این مورد ارتباطی با فعالیت های شما ندارد؛ چراکه گوگل تصمیم گرفته است برای برخی از عبارت های کلیدی از Answer Box های خود به کار گیری کند تا با به کار گیری از آن، کاربران را با سرعت بسیار بیشتری به آنچه که می‌خواهند، برساند.

نکته ای که بایستی بدانید این هست که گوگل در این Answer Box خود پاسخ مناسبی برای پرسش کاربر ارائه می کند و این پاسخ را از بهترین محتوای مو جود حصول کرده و پیوند شیت وبسایت را در زیر این جعبه پاسخ قرار می دهد.

در منفعت فقط راهی که ممکن میباشد افت ترافیک وب سایت را برای شما به حداقل برساند، این میباشد که شما همگی عملکرد خود را بکنید تا در این جعبه پاسخ قرار بگیرید. در صورتی‌که در این باره پیروز نبودید، توصیه می‌کنیم که قطعا از متخصصین بهینه سازی سایت کمک بگیرید.

9) استیناف نوع کاغذ و نوع ترافیک
برای اینکه بتوانید به خیر علت کاهش بازدید وبسایت را شناسایی نمائید، سفارش می کنیم در اولین مرحله، صفحاتی که تحت بیشترین فشار دراین باره میباشند را از دیگر جدا نمائید و بهینه سازی های ساختار یافته را بر روی هر یک از آن ها پیاده سازی فرمایید. افت ترافیک یک گروه در تارنما قادر است علتش اشتباهات seo باشد که با یک تفحص بی آلایش میتوانید شخصا آن را برطرف فرمایید.

10) عنایت تجارب کاربری
تجارب کاربری التفات زیادی برای پروسه شغل های وبسایت میتواند داشته باشد و بر تمام آن‌ها به طوری تاثیرگذار هست. اکنون در بعضی مورد ها ممکن میباشد که تجربیات کاربری را به دلایل مختلفی مجبور باشید تغییر دهید و از یک سبک نو در ارائه خدمات خود برای کاربران استفاده نمائید. ترجربه کاربری به این برهان مداقه داراست که مقصود کلی گوگل ارتقا رضایت کاربرانش است.

در‌پی همین مورد، تجربه کاربری را به یکی فاکتورهای جایگاه بندی SERP های خود تبدیل کرده است. با بازرسی وب سایت های بلندتر میتوانید به راحتی متوجه شوید که تجارب کاربری یکی‌از تقدم های آنها میباشد. شما نیز باید تجربیات کاربری را در فرآیند سئو سایت خود به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

طبیعی میباشد که این تغییر سبک برای بازه زمانی وقتی موجب افت ترافیک وب سایت گردد. در فایده جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه بعد از مدتی شما کاربران منحصر به فرد به خود را جذب محتواهایتان خواهید کرد. البته دقت داشته باشید که در حالتی‌که این روزگار مجال، خیلی زمان بر شد، باید استراتژی تغییر تجربیات کاربری خود را سریعا تغییر دهید تا دوباره سایت شما ترافیک و بازدید اولیه خود را دریافت کند.

سخن نقطه پایان درباره‌ی افت بازدید وب سایت
هنگامی که میزان ترافیک تارنما شما کاهش یافته می باشد، بسیار اساسی می باشد که با ارائه مطالب باارزش و تمرکز روی تجربه کاربری فوق العاده، به شیوه های اصلی جذب کاربر برگردید. زمانی این کار را جاری ساختن دهید، تارنما شما در درازمدت خطاها مربوط به افت ترافیک نخواهد داشت. همچنین در شرایطی‌که بتوانید همه اصول سئو را در یک راءس معتبر فراگیری seo به صورت شخصی بیاموزید، مطمئنا با چنین مشکلاتی در کارهای آتی خود مواجه نخواهید شد.
۰ ۰

الگوریتم MUM گوگل چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟


وقتی که الگوریتم MUM گوگل معرفی شد، کلیه متخصصین seo بدین سود رسیدند که گوگل ساز و عمل خویش را برای کاوش خوب یوزرها در مجموع تغییر و تحول داده میباشد. به گفته گوگل، کلیه می بایست تصور خویش از ربات‌های گوگل و آنچه که برای رساندن استفاده کننده به غرض کاوش اعمال میدهند را تماماً از ذهن خویش تمیز کرده و به بینش جدیدی برسند. موتور جستجوی غول پیکر گوگل، واپسین بروز رسانی خویش را تحت عنوان پاسخی که ما به‌دنبال آن بودیم تا جستجوی اینترنتی را بصری‌خیس و فراگیرتر کنیم، فعال سازی کرد.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد



در حالی که ابتکار‌های گذشته بر اساس یادگیری ماشین (machine learning) بر پایه ی چند سبک فراگیری برای وظایف گوناگون میباشد، غرض در MUM استعمال از فقط یک سبک برای همگی وظایف مرتبط با indexing، بازیابی داده ها و سکو بندی میباشد.

بی آلایش‌سازی سبک‌های یادگیری ماشین (machine learning) مزایای متعددی برای تلاش کاوش داراست، البته پیش از اینکه بتوانید کاملا متوجه گردید که وسیع ترین تغییر تحول با الگوریتم MUM گوگل چه چیزی را آرم می دهد، آغاز می بایست بفهمید که در اینجا با چه چیزی سروکار داریم.

الگوریتم MUM گوگل چیست؟
MUM مخفف Multitask Unified Model میباشد. این یک فناوری نو برای جستجوی گوگل در حیث گرفته گردیده که برای نخسین بار در می 2021 معرفی شد. در فصل‌پاییز سال 1401 که‌این بروز رسانی معرفی شد، اساتید بهینه سازی وب سایت متوجه شدند که گوگل فعلا با هوش تصنعی یا این که شعور و پردازش گویش طبیعی فعالیت می‌نماید و به سوال‌های جستجوی بغرنج با داده‌های چندوجهی جواب میدهد.

MUM یک‌سری زبانه میباشد و داده ها را از فرمت‌های رسانه‌های گوناگون برای جواب به سؤالات پردازش می‌نماید. MUM ضمن متن، تصاویر، کلیپ و فولدر‌های صوتی را نیز شعور می‌نماید و این خویش یک توسعه و گسترش گران قدر در الگوریتم‌های گوگل به حساب میآید.



الگوریتم MUM گوگل چه‌طور شغل می‌نماید؟
در فصل پاییز سال 2021 گوگل الگوریتم MUM گوگل را تحت عنوان الگوریتم تکامل یافته خویش به همگان معرفی کرد. الگوریتمی که به گفته کارشناسان گوگل، 1000 موازی بلندتر و توانا‌خیس از الگوریتم BERT میباشد. هر دو آن ها از فناوری پردازش گویش طبیعی (natural language) فایده می برند ولی مام گوگل بالاتر از آنچه که فکر کنید، ظواهر گردیده‌است.

MUM برای بهبود چگونگی کاوش گوگل مهیا سازی گردیده و از یکسری حرفه‌آوری ساخته شده تا نتایجی که به یوزرها اکران داده می شود، خوب و از دید معنایی قربت متعددی به غرض استفاده کننده از کاوش باشد.

وظایفی که به عهده الگوریتم MUM گوگل میباشد:

الگوریتم MUM می بایست یک فهم صحیح و جامعی از علم عالم داشته‌باشد
این الگوریتم بایستی بتواند همگی 75 لهجه زنده جهان را شعور نماید. لازمه این مسئله، شناخت با لهجه‌ها با سبک زبانی خودشان میباشد
در کنار این مفاد بایستی توانگری بالایی در شعور تصاویر، صداها و کلیپ برای کاوش داشته‌باشد
طبق بیانات گوگل درباره این الگوریتم می‌قدرت مورد ها تحت را استنباط کرد:

غرض گوگل در به کار گیری از این الگوریتم، این میباشد که کاوش به لهجه‌های گوناگون را در سطح فی مابین المللی به یک سطح کیفی مشترک برساند. این یعنی چگونگی نتایجی که به یوزرها در آمریکا ایالات متحده اکران داده میگردد، می‌بایست کیفیت عالی داده اکران داده‌گردیده با یوزرها ما با آی پی اهل ایران، یکی از باشد.
مقصود دیگر گوگل در به کارگیری از الگوریتم مام گوگل، این میباشد که همگی داده‌ها در پوسته‌های متفاوت رسانه را کاملا پژوهش فرمایید و شایسته ترین نتیجه ها را به یوزرها هنگام کاوش اکران دهد. این یعنی غرض گوگل در اکران داده‌ها به مخاطب، روی محتوای متنی تمرکز ندارد، بلکه تلاش دارید در پوسته‌های متفاوت رسانه، یعنی ویدئو، تصویر و… شایسته ترین و کیفیت بالا‌ترین نتیجه ها را اکران دهد.


مقایسه دو الگوریتم BERT و MUM
الگوریتم BERT مخفف عبارت (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) در سال 2019 معرفی شد و تغییرات اصلی در اکران داده‌ها در کاوش یوزرها در گوگل، تشکیل داد. یوزرها بعداز این بروز رسانی حاصل بهتری را در گوگل می‌دیدند و نسبتاًً متوجه این تغییرات گردیده بودند. البته این نقطه پایان روایت خلا. گوگل با رسیدگی‌های که اجرا بخشید متوجه شد که هنوز بایستی موتور کاوش گر خویش را بروزتر نماید. این شد که با معرفی الگوریتم MUM گوگل تغییرات 1000 موازی کارکشته‌خیس و خوب در چگونگی اکران داده‌ها به یوزرها، تشکیل داد.

آیا الگوریتم MUM گوگل یک فاکتور سکو بندی در نتیجه ها گوگل میباشد؟
شاید با اعتنا به اطلاعاتی که تا اینجای شغل درباره الگوریتم مام گوگل اخذ کردید، به فیض برسید که‌این الگوریتم خویش، یک استدلال مرتبه بندی صفحه های در حاصل گوگل میباشد و منجر تغییرات مهم در جایگاه وبسایت‌ها می شود، ولی مشقت بار در اشتباهید. به طبعً این الگوریتم روی جایگاه صفحه ها متعدد وبسایت‌های متفاوت، موءثر میباشد. زیرا بعضا از صفحه ها به غلط در حاصل نخستین گوگل قرار گرفته‌اند و این الگوریتم در راستای اکران لینک و پیوند‌های کیفیت عالی به یوزرها، تارنما‌هایی که به صحت براساس اصول seo وب سایت، سئو نشده‌اند را با افت درجه روبرو می‌نماید.

به گفته گوگل، این الگوریتم فاکتور سکو بندی محسوب نمیشود ولی صاحبان تارنما‌ها می‌بایست مدبرانه‌خیس در دعوا ساخت محتوا برای صفحه ها متفاوت، فعالیت نمایند و در کوشش باشند که با کیفیت‌ترین محتواها را به یوزرها غرض خویش، نشانه دهند.

مام گوگل یک سبک هوش تصنعی گویش میباشد که با حرفه‌آوری‌های گوناگون سعی در این دارااست که داده‌های بهتری را به یوزرها در طول کاوش لغت ها کلیدی گوناگون، علامت دهد.
۰ ۰

آیا یک تجارت قادر است بعد از مدتی اعمال seo را متوقف نماید؟


جایی که صنعت قادر است تأثیر داشته باشد مرتبط با رقابت میباشد. چنانچه شما در هم اکنون ساخت یک مغازه طلا و جواهرات و جواهر آنلاین می‌باشید و تصمیم دارید واژه کلیدی "جواهرات" را seo نمائید، بهینه سازی وبسایت شما گران خیس و فرصت بلندتر از seo برای یک جواهر فروشی برای خردسالان میباشد که واژه و کلمه کلیدی "جواهرات عالی برای خردسال ها" را مقصود قرار می‌دهد. این به‌این عامل میباشد آموزش سئو در مشهد که رقابت بر روی واژه و کلمه کلیدی نخستین بسیار بسیار بیشتر میباشد؛ براین اساس چهت نیل به سکو های رفیعتر عمل بسیار بیشتری می طلبد.
با این اکنون، بهینه سازی برای وبسایت جواهرات شما عنایت بیشتری ندارد. صرفا بحران بیشتری داراست. بهینه سازی برای هر دستیابی و کاری، صرف حیث از صنعت یا این که رقابتی که داراست، عنایت داراست. این به‌این برهان میباشد که شما نمی توانید اکثری از کارداران پیرامون خویش را در اختیار گرفتن نمائید، البته میتوانید seo خویش را در اختیار گرفتن فرمایید و در حالتی که میتوانید مستقیماً بر ترافیک، درجه و فروش وبسایت خویش تأثیر بگذارید، چرا این فعالیت را نمی‌کنید؟
با اجرا مداوم بهینه سازی، یک‌سری سال دیگر تجارت آنلاین شما بسیار غالب میباشد. سایت شما به راحتی پیوند اخذ می نماید، وبسایت شما به چشم میخورد و شما شاهد پرورش منظم فروش می باشید. آیا می‌توانید بعداز اینکه کلیه چیز عالی به حیث رسید، دیگر نگران seo نباشید؟
خیر! در واقعیت اساسی وجود ندارد که چقدر پیروز می‌شوید. در هر شکل هیچ زمان نباید seo سایت خویش را متوقف فرمایید. حتی مطرح ترین و سودآورترین شرکت ها عالم مانند amazon هنوز هم در سطوحی از بهینه سازی به کار گیری می نمایند. رقبای شما مدام در کوشش می‌باشند تا از شما عالی باشند و موتورهای کاوش مدام در درحال حاضر تغییر تحول خواهند بود. تازمانیکه seo وبسایت خویش را ادامه ندهید، شانس سئو در مشهد چندانی برای مراقبت موفقیتی که پیدا نموده اید نخواهید داشت.
به این ترتیب، به صورت خلاصه حتی زمانی که پیروز شدید، نباید seo را متوقف فرمائید. در حالتی  که این شغل را ایفا دهید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که توفیق شما بسیار کوتاه دوران میباشد.
seo تارنما خویش را به چه کسی بسپاریم؟
صنعت seo به صورت مداوم در هم اکنون توسعه میباشد و برای محافظت سکو خویش در حاصل کاوش، بایستی در جریان واپسین روندها باشید. شما به یک کمپانی یا این که کارشناس بهینه سازی دارای اعتبار نیاز دارید که بیزنس شمارا تماماً فهم کرده و برای طراحی چاره های بهینه سازی در جهت ارتقا ترافیک ارگانیک وبسایت شما یاری دهد.
هنگام گزینش یک کمپانی seo برای همیاری ، تحقیق یک سری برهان کلیدی اصلی میباشد.
تلاش قبل
موسسات دارای اعتبار بهینه سازی مثال امور و ایده ها مشتریان را منتشر می نمایند. این به شما قابلیت میدهد تا شغل های گذشته آنها‌را مرور کرده و گزینش نمایید که آیا این مجموعه برای بیزنس شما مطلوب میباشد یا این که نه. شما می بایست یک کمپانی سئویی را تعیین فرمائید که میتوانید به آن متکی بودن داشته باشید و نظارت سابقه کمپانی به شما امداد می نماید تا یقین بیشتری در تصمیم آموزش سئو مشهد خویش برای همیاری با آن ها داشته باشید.
نرخ‌گذاری
هنگام گزینش یک کمپانی بهینه سازی، ارزش به تنهایی نباید استدلال گزینش کننده باشد. در حالی که شما به احتمال زیاد میزان دارایی نامحدودی ندارید، ولی بدانید که هزینه برای seo به نوعی یک سپرده گذاری برای بیزنس شماست. در‌صورتی‌که شرکتی وعده سرویس ها seo ارزان را بدهد، به احتمال زیاد چگونگی را فدا خواهد کرد. شرکت های بایستی سرویس ها سفارشی، منصفانه و کیفیت خوب ارائه دهند تا بتوانید از کمپین های seo خویش بیشترین فایده را ببرید.
۰ ۰

اولین موتور جستجوی اینترنت


به حیث میرسد که‌این روز ها معاش سوای موتورهای جست‌وجو ممکن وجود ندارد. هرچقدر که به وب متعلق‌خیس می‌شویم، به به عبارتی اندازه تعلق ما به‌این موتورها هم ارتقاء پیدا می‌نماید. این تعلق آن‌قدر زیاد گردیده که فعل «گوگل کردن» به تمدن کلمات دارای شهرت دنیا خط مش پیدا نموده است. با اعتنا به مجاورت شدن به سالگرد به دنیاآمدن یکی‌از او‌لین موتورهای جست‌وجو، تصمیم آموزش سئو در مشهد گرفتیم که به‌شکل خلاصه و اثرگذار، تاریخچه موتورهای کاوش را ارایه دهیم.

اولی موتور جست‌وجو؛ یک پروژه‌ی دانشجویی

بخش اعظمی از یوزرها نمی‌دانند که او‌لین موتور جست‌وجو در واقعیت یک پروژه‌ی دانشجویی بوده میباشد. در سال ۱۹۹۰، این پروژه به وسیله «آلن امتیج» در دانشکده مک‌گیل به عنوان «آرچی» (Archie) پیشرفت پیدا کرد. این موتور جست‌وجو داده ها ذخیره‌گردیده در کامپیوترهای ذیل کانال را پژوهش می کرد. به دنبال، پروژه‌ای دانشجویی به اسم «گوفر» (Gopher) از جانب «برند مکیل» در دانش گاه مینسوتا گسترش یافت. گوفر مبنایی برای بسط‌ی موتورهای جست‌وجو مدرن شد.

اولی موتور جستجوی اینترنت: W3 Catalog

اولی موتور جستجوی اینترنت W3 Catalog اسم دارااست که در تاریخ ۲ سپتامبر ۱۹۹۳ به وسیله «اسکار نیرسترش» در کالج ژنو تولید شد. برعکس موتورهای جستجوی دیگر که محتواهای گوناگون را در گوشه و کنار اینترنت پیدا می‌نمایند، این موتور کاوش همان گونه که از اسمش پیداست، بیشتر تحت عنوان کاتالوگ فعالیت می کرد. در آن مجال تعداد وبسایت‌های پر اسم و رسم و پرفایده زیاد عدم وجود، به همین خیال مطالب مو جود در آن وب سایت‌ها در‌این موتور کاوش فهرست می‌شدند تا یوزرها بتوانند شل‌خیس به آن دسترسی پیدا نمایند. ولی این موتور کاوش قدمت متعددی نکرد و در ۸ سپتامبر ۱۹۹۶ بازنشسته شد.

اکسایت؛ او‌لین موتور جست‌وجوی تجاری

در ذکر تاریخچه موتورهای کاوش می بایست بگوییم یک‌سری سال آنگاه، موتورهای سئو در مشهد جست‌وجو به‌جایی رسیدند که می‌توانستند به‌شکل تجاری آیتم به کار گیری قرار بگیرند. «اکسایت» (Exite) در سال ۱۹۹۳ اخلاق شد که‌این هم یک پروژه‌ی دانشجویی بود. در سال ۱۹۹۵، اکسایت به‌تیتر یک موتور جست‌وجوی تجاری عرضه شد و رویه را برای غول‌هایی مانند یاهو و گوگل هموار کرد. قسمتی از آوازه اکسایت به خیال یاری به بسط‌ی موتور جست‌وجوی مایکروسافت در آخرها ده سال‌ی ۹۰ میباشد. هم زمان با نقطع ی عطف تصاحب کردن گوگل، سقوط اکسایت هم آغاز و درنهایت با پولی خیر‌چندان زیاد به یک کمپانی دیگر فروخته شد.
۰ ۰