چند راهکار عالی برای کاهش افت ترافیک سایت

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

چند راهکار عالی برای کاهش افت ترافیک سایت


افت ترافیک وبسایت به صورت ناگهانی یکی‌از رایج ترین مشکلاتی است که بیشتر صاحبان وبسایت ها دست‌کم یکبار با آن روبرو شده اند. همان طور که می دانید ترافیک، یک کدام از فاکتورهای اصلی در سئو وب سایت است.
همگی تارنما ها نوسانات زیادی در ترافیک وبسایت خود دارا هستند. طبیعتا شما میدانید که ترافیک طبیعی سایت شما می بایست چه میزانی داشته باشد تا مبنی بر آن تشخیص دهید که بازدیدهایتان کاهش یا ارتقاء پیدا کرده است.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد


در‌حالتی که شما یک افت بازدید وب سایت شدید را مشاهده کردید، مطمئنا قبل از هر کاری آخرین تغییراتی که بر مراحل کارهای سایت خود پیاده سازی کرده اید را به شرایط نخستین خود باز می گردانید.
سفارش ما این می باشد که این عمل را اجرا ندهید؛ چراکه دلایل افت ترافیک سایت در گوگل ممکن هست گوناگون باشند و این افت ترافیک تارنما شما ارتباطی با تغییرات اخیر ساخت شده به وسیله شما نداشته باشد.
او‌لین قدمی که باید بردارید، اطمینان نتایج کردن از این میباشد که افت بازدید وب سایت شما ارتباطی با تاریخ نشر آن نداشته باشد. بعضا از افراد در همان روزی که محتوای خود را انتشار داده اند، انتظار دارند که ترافیک بالایی از سمت SERP ها برای آنها جذب گردد. اما می بایست اعتنا داشته باشید که این ترافیک دریافتی، مجموع ترافیکی نیست که قرار هست برگه وب سایت شما دریافت کند.
البته باید به‌این نکته هم اعتنا داشته باشید که وجود نوسان در معیار ترافیک ورودی تارنما، چیز طبیعی است و فقط زمانی این مورد قادر است موجب نگرانی شما خواهد شد که این افت ترافیک رو به رویش باشد.
مورد اساسی آینده این می باشد که مشکلات فنی سایت خود را گزینه تفحص قرار دهید. چراکه ممکن است شخص شما و یا وبمستر تارنما کد اشتباهی را وارد نموده باشد که از به نمایش در آمدن ترافیک سایت پرهیز می کند؛ در حالی که هیچ تغییری در پروسه بازدید تارنما شما پدیدار نشده میباشد.
در پایان، خبر ها را مطالعه نمائید. آیا مشکلاتی مثل قطعی برق، تعطیلات یا برخی مورد ها دیگر وجود داراست که ممکن است منجر افت ترافیک وبسایت شما شده است یا خیر. در صورتی تمامی موردها گفته شده را مطالعه کردید و متوجه شدید که منبع نقص‌ افت بازدید تارنما از آنها نیست، سفارش میکنیم که نکاتی که به‌دنبال برای شناسایی و مرتفع کردن دلایل افت ترافیک تارنما در گوگل نقل گردیده است را با دقت استیناف فرمائید.

1) بازرسی جریمه های گوگل
درصورتی که سایت شما از طرف گوگل به صورت مکرر جریمه میشود، شما یک افت بسیار شدید در ترافیک خود را مشاهده خواهید کرد؛ چراکه جریمه گوگل می تواند رنک صفحات سایت را به شدت کاهش دهد که همین آیتم در افت بازدید وب سایت نقش موثری داراست.

نکته ای که می بایست بدانید این میباشد که بیشتر جریمه های صورت گرفته به وسیله گوگل، به صورت خودکار می باشند و کمتر پیش می آید که پرسنل گوگل به صورت دستی یک تارنما را پنالتی کنند. برای مطالعه جریمه شدن سایت خود، عالی هست که به حساب کاربری Google Search Console خود سر بزنید و اعلان های جان دار را مورد استیناف قرار دهید.

در‌صورتی‌که پیغام خاصی را در کنسول جستجوی گوگل پیدا کردید، احتمالا دلیلش این میباشد که شما در فعلا به کارگیری از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه در روند کاری خود می‌باشید و یا محتواهایی را منتشر کرده اید که مطابق با اصول و اهداف گوگل نبوده می باشد. مطمئنا بعداز رفع این مورد، جریمه گوگل از تارنما شما برداشته گردد و شما دوباره می توانید ترافیک و بازدید مناسبی از SERP های این موتور جستجو به دست بیاورید.

2) مقایسه کانل های ترافیکی خود
اینکه شما متوجه شوید وب سایت شما از چه مسیرهایی ترافیک خود به استحصال می کند، میتواند بسیار مفید و کارساز باشد. در صورتی‌که از تبلیغات پولی به کارگیری می کردید، علت کاهش بازدید وبسایت شما میتواند این باشد که دیگر هزینه ای برای تبلیغ های خود نکرده اید و ترافیک دستیابی شده از این‌شیوه، دیگر قرار نیست برای شما در لحاظ گرفته گردد.

اینکه کاربران از طریق شهرت برند شما وارد وبسایت بشوند و یا اینکه یک لینک و پیوند نظرشان را جذب کرده و بر آن کلیک می کنند نیز دو کانال ترافیکی گوناگون اند. اکنون در‌حالتی که کاهش ترافیک تارنما دارید، ممکن است دلیلش افت محبوبیت برند شما باشد و در واقع کمتر کسی می‌خواهد وارد سایتی گردد که مرتبط با برند شما هست. در فایده کاری که بایستی اعمال دهید این میباشد که ایرادات شرکت و تجارت خود را مرتفع کرده و آن‌گاه با توان هرچه آحاد از اصول seo در مراحل کاری خود به کارگیری فرمائید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بهبود تجارت با بهینه سازی و تبلیغات ppc
توصیه مولف این می باشد که اولیه مقاله بالا را خوانده و آن‌گاه ادامه این نوشته ی علمی را بخوانید.

3) توقف به کارگیری از تبلیغات کلیکی
احتمال دیگر این هست که ترافیک دریافتی از تبلیغات پولی در موقتا تولید تداخل در ترافیک طبیعی شما است. این مورد خیلی شایع نیست ولی ممکن میباشد که واقعه بیفتد؛ از طرفی، سرمایه گذاری در ترافیک های پولی ممکن می‌باشد باعث کاهش ترافیک طبیعی شما شود البته در عین اینک کلاً ترافیک را ارتقاء خواهد اعطا کرد.

فعلا مورد ای که وجود دارد این می‌باشد که تبلیغات پولی شما برای لغت ها کلیدی است که ممکن است هیچ ارزشی برای کسب و کار شما نداشته باشند. فقط راه و روش دانستن این زمینه که آیا تبلیغات پولی شما تاثیری در مراحل افزایش ترافیک و بازدید تارنما شما داشته است یا خیر، این میباشد که استفاده از این تبلیغات را متوقف نمائید و نتایج را در نقطه نهایی با یکدیگر مقایسه فرمائید.

4) بازرسی بک لینک و پیوند های از دست رفته
افت بازدید وب سایت,افت ترافیک وب سایت,دلایل افت ترافیک سایت

در صورتی‌که ترافیک تارنما شما دربین یک‌سری ورقه خاص تقسیم گردیده است و ترافیک ارجاع داده شما افت کرده است، این گزینه علامت دهنده این هست که شما بک پیوند بعضی از این صفحه های خود را از دست داده اید.

در حالتی که فقط بعضا از صفحه ها ترافیک خود را از دست داده اند و دیگر صفحه های وب سایت همچنان در اکنون جذب بازدید می‌باشند، این نماد میدهد که آن صفحات نخستین، بک لینک و پیوند های خود را از دست داده اند.

فعلا برای ایجاد کرد دوباره این لینک های از دست رفته، توصیه میکنیم آغاز به اشخاصی که لینک ها را به شما داده بودند، نشانی اینترنتی ارسال کرده و علت حذف بک لینک و پیوند های خود را جویا شوید یا اینکه شما با یک بازنویسی دوباره محتوای خود بتوانید بک لینک ها را دوباره به دست بیاورید. در برخی موارد ممکن می‌باشد که رقیب کسب و کار شما، بک پیوند مورد نظر را از آن خود کرده است و یا اینکه مطلبی که لینک کاغذ تارنما شما در آن قرار داشته میباشد، کلاً حذف گردیده است.

اینکه شما بخواهید دوباره بک لینک های خود را به دست بیاورید، ممکن هست مقداری معضل برانگیز باشد. ولی جای نگرانی نیست؛ چراکه محتوای شما یک بار توانسته است که از وب سایت های دیگر پیوند دریافت کند. به این ترتیب مطمئن باشید که این محتوای مورد نظر برای بار دیگر نیز خواهد توانست کوشش خیر و خوبی را از خود علامت دهد.

5) بی بها بودن بک لینک ها
باید بدانید که همگی بک لینک ها گران بها و قادر نیستند. اگر یک تارنما اسپم به محتوای شما پیوند داده باشد، گوگل ممکن هست که تصور کند شما برای این بک پیوند ها هزینه ای پرداخت کرده اید و در فعلا به کار گیری از تکنیک های seo کلاه سیاه میباشید. در بهره کیفیت خوب بودن لینک های مرتبط با سایت شما عنایت زیادی دارااست و در صورت نادیده گرفتن این گزینه یکی از دلایل افت ترافیک وبسایت در گوگل میباشد.

فعلا اینکه شما به عمد یا غیر عمد این لینک و پیوند ها را دریافت کرده اید، بایستی سریعا از صاحب و مالک سایت مورد نظر درخواست نمایید تا لینک و پیوند های مورد نظر شمارا از وبسایت خود حذف کند. پس از انجام این کار، احتمالا کاهش ترافیک وب سایت نخواهید داشت.

6) تحقیق کارایی رقبا
در شرایطی‌که نسبت به رقبای خود ترافیک کمتری دریافت میکنید، می بایست بدانید که این آیتم حتما آرم دهنده این نیست که قطعا سکو سایت نادر گردیده است. بلکه ممکن میباشد که رقبای شما در هم اکنون ارائه محتواهای بسیار ارزشمندتری نسبت به شما می باشند و یا روی هم رفته به شدت بر سئو وب سایت خودکار می کنند.

در این زمینه دو کار وجود دارد که شما می توانید اعمال دهید؛ اول اینکه تمرکز خود را بر عبارت های کلیدی و استراتژی هایی قرار دهید که رقبایتان هنوز توجهی به آنها ندارند و دوم اینکه بر ارتقا کیفیت سعی خود متمرکز شوید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

7) بهبود رنکینگ تارنما
درصورتی که از رقبای تارنما خود جا ماندید، طبیعتا صرفا عامل افت ترافیک، این هست که شما نتوانسته اید از رقبای خود پیشی بگیرید و در نهایت با افت رتبه وب سایت مواجه شده اید. در این‌وضعیت‌ فقط کاری که بایستی جاری ساختن دهید این است که سئو تارنما خود را به متخصصین مو جود دراین مورد بسپارید تا آنها رنک های برتر را برای شما به ارمغان بیاورند. توجه داشته باشید که چنانچه از کارشناسان بی تجربیات سئو وب سایت در این مورد به کار گیری فرمائید، ممکن می باشد که آسیب های جدی به بیزنس شما وارد شود.

8) مشکلات SERP
دلایل افت ترافیک سایت در گوگل,علت کاهش بازدید وب سایت,علت کم شدن ترافیک

گه گاه، محتوای مورد نظر شما رنک بسیار نه دارد و حجم جستجوی عبارت کلیدی هم بسیار بالا میباشد. فقط مشکلی که علت کاهش بازدید وبسایت میباشد، این میباشد که کاربران لینک و پیوند شما‌را می بینند ولی بر آن کلیک نمیکنند. این مورد ارتباطی با فعالیت های شما ندارد؛ چراکه گوگل تصمیم گرفته است برای برخی از عبارت های کلیدی از Answer Box های خود به کار گیری کند تا با به کار گیری از آن، کاربران را با سرعت بسیار بیشتری به آنچه که می‌خواهند، برساند.

نکته ای که بایستی بدانید این هست که گوگل در این Answer Box خود پاسخ مناسبی برای پرسش کاربر ارائه می کند و این پاسخ را از بهترین محتوای مو جود حصول کرده و پیوند شیت وبسایت را در زیر این جعبه پاسخ قرار می دهد.

در منفعت فقط راهی که ممکن میباشد افت ترافیک وب سایت را برای شما به حداقل برساند، این میباشد که شما همگی عملکرد خود را بکنید تا در این جعبه پاسخ قرار بگیرید. در صورتی‌که در این باره پیروز نبودید، توصیه می‌کنیم که قطعا از متخصصین بهینه سازی سایت کمک بگیرید.

9) استیناف نوع کاغذ و نوع ترافیک
برای اینکه بتوانید به خیر علت کاهش بازدید وبسایت را شناسایی نمائید، سفارش می کنیم در اولین مرحله، صفحاتی که تحت بیشترین فشار دراین باره میباشند را از دیگر جدا نمائید و بهینه سازی های ساختار یافته را بر روی هر یک از آن ها پیاده سازی فرمایید. افت ترافیک یک گروه در تارنما قادر است علتش اشتباهات seo باشد که با یک تفحص بی آلایش میتوانید شخصا آن را برطرف فرمایید.

10) عنایت تجارب کاربری
تجارب کاربری التفات زیادی برای پروسه شغل های وبسایت میتواند داشته باشد و بر تمام آن‌ها به طوری تاثیرگذار هست. اکنون در بعضی مورد ها ممکن میباشد که تجربیات کاربری را به دلایل مختلفی مجبور باشید تغییر دهید و از یک سبک نو در ارائه خدمات خود برای کاربران استفاده نمائید. ترجربه کاربری به این برهان مداقه داراست که مقصود کلی گوگل ارتقا رضایت کاربرانش است.

در‌پی همین مورد، تجربه کاربری را به یکی فاکتورهای جایگاه بندی SERP های خود تبدیل کرده است. با بازرسی وب سایت های بلندتر میتوانید به راحتی متوجه شوید که تجارب کاربری یکی‌از تقدم های آنها میباشد. شما نیز باید تجربیات کاربری را در فرآیند سئو سایت خود به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

طبیعی میباشد که این تغییر سبک برای بازه زمانی وقتی موجب افت ترافیک وب سایت گردد. در فایده جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه بعد از مدتی شما کاربران منحصر به فرد به خود را جذب محتواهایتان خواهید کرد. البته دقت داشته باشید که در حالتی‌که این روزگار مجال، خیلی زمان بر شد، باید استراتژی تغییر تجربیات کاربری خود را سریعا تغییر دهید تا دوباره سایت شما ترافیک و بازدید اولیه خود را دریافت کند.

سخن نقطه پایان درباره‌ی افت بازدید وب سایت
هنگامی که میزان ترافیک تارنما شما کاهش یافته می باشد، بسیار اساسی می باشد که با ارائه مطالب باارزش و تمرکز روی تجربه کاربری فوق العاده، به شیوه های اصلی جذب کاربر برگردید. زمانی این کار را جاری ساختن دهید، تارنما شما در درازمدت خطاها مربوط به افت ترافیک نخواهد داشت. همچنین در شرایطی‌که بتوانید همه اصول سئو را در یک راءس معتبر فراگیری seo به صورت شخصی بیاموزید، مطمئنا با چنین مشکلاتی در کارهای آتی خود مواجه نخواهید شد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.