آرشیو بهمن ماه 1401

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

سئو دسته ها و برچسب ها در وردپرس

یکی از نامفهوم ترین بخش های سئو وردپرس، روش بهینه سازی گروه ها و برچسب هاست. بخش اعظمی از افراد از نقش این صفحه ها در بهینه سازی مطلع نبوده و برخی با اقدامات اشتباه خود دراین باره، به بهینه سازی تارنما آسیب ارائه میکنند. 

آموزش سئو مشهد


درین پست یاد خواهید گرفت که تفاوت بین دسته و برچسب چیست و در سئو هر کدام از این گونه صفحات باید به چه مواردی دقت داشت.
شیت مجموعه بندی چیست؟
مجموعه ها به شما امکان می دهند تا چند پست را تیم بندی فرمائید. چنین شیت ای مانند شیت وب لاگ شماست، با این تفاوت که صرفا پست های یک گروه معلوم در آن نمایش داده می‌شوند. در هنگام ایجاد کرد یک پست شما گزینه ای مبنی بر انتخاب یک یا تعدادی تیم در دست دارید. در حالی که در بخش صفحه ها وردپرس چنین امکانی وجود ندارد. 

آموزش سئو در مشهد


یک پوسته باصرفه شده وردپرس گروه هر پست را مانند تصویر زیر در بردکرامب نمایش می‌دهد.

صفحه ها دسته های وبسایت ممکن می باشد که دارای سایدباری مشابه با پست ها باشند. این آیتم به پوسته وب سایت شما وابسته می‌باشد، البته در اکثر اوقات مواقع صفحه های پست و مجموعه ها دارای طرح بندی مشابهی می‌باشند. معمولا صفحه دسته دارای عنوان ها پست ها، تصاویرشان و همینطور توضیح کوتاهی از آنهاست. همچنین در انتهای آنها شماره ای برای صفحه بندی تمای پست های یک دسته وجود دارد.

یکی از معماری های عالی در وب سایت اینست که همگی پست های یک مجموعه در یک تیم قرار گرفته و نام دسته در منوی اساسی قرار گیرد. یک وبسایت معمولی غالبا دارای چنین ساختاری می باشد:



سئو صفجه مجموعه ها
از نگاه بهینه سازی صفحه ها دسته ها دارای یک سری موضوع هستند. نقص‌ محتوای تکراری یک کدام از این مفاد است. صفحه دسته ای که دارای توضیحات ابتدایی پست هاست، محتوای مستقلی ندارد، به دلیل آنکه این اطلاعات متعلق به صفحه های پست هاست. این مورد در تارنما های فروشگاهی نیز وجود دارد. درین گونه وب سایت ها غالبا برگه مجموعه بندی دارای لیستی از تولیدات بوده و محتوای اورجینالی معمولا ندارد.

بدین ترتیب استخراج مرتبه در صفحات دسته بندی کار دشواریست. به خیال همین نقص‌ می‌باشد که گوگل در بسیاری از مواقع عشق مند می باشد که به جای ورقه دسته، شیت محصولی از آن گروه را در نتایج جستجو نمایش دهد.

با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه میشوید که در خیلی از مواقع صفحات دسته بندی در نتیجه ها جستجو نمایش داده نمیشوند. تنها در شرایطی گوگل دست به نمایش صفحه ها تیم ها می زند که این صفحه های نسبت به پست ها کیفیت بیشتری داشته و در عین درحال حاضر بیشتر کاربران نیز از جستجوی کلمه کلیدی به‌دنبال شیت مجموعه مورد نظر باشند.

صفحه های گروه بندی در چه زمانی برای بهینه سازی موثر میباشند؟

تیم ها در وب لاگ ها و تارنما های شرکتی اکثر اوقات برای افزایش عملکرد وب سایت و یافتن ساده تر مطالب توسط کاربران به کار گیری میشوند. آنها نسبتاً از حیث سئو عملکرد خاصی ندارند. اما در وبسایت های فروشگاهی، خدماتی یا حتی گردشگری، مجموعه ها نقش مهمی دارا هستند، به دلیل آن که می توانند به عنوان صفحات فرود سایت باشند.

مثالی برایتان مطرح می کنیم. تصور می کنیم که شما وب سایتی دارید که در آن به معرفی “ویلاهای اجاره ای شمال ایران” پرداخته اید. در سایت شما گروه هایی با نام “ویلاهای رامسر”، “ویلاهای بابلسر” و از طرفی دیگر صفحات خود ویلا مانند “ویلای 2000 متری در رامسر” وجود دارند.

وقتی که کاربران به جستجوی “اجاره ویلا در رامسر” می پردازند، شما انتظار دارید که کاربران بر روی ورقه گروه ویلاهای اجاره ای رامسر فرود بیایند، نه اینکه وارد صفحه یکی‌از ویلاهای رامسر شوند. در حالتی که که گوگل در‌این اکران صفحات مجموعه بندی شما را در حاصل جستجو نمایش ندهد، احتمالا گزینه به‌این شکل هست که این موتورجستجو صفحه های ویلاها را صفحه های ارزشمند تری نسبت به گروه ها فکر می کند.

اما چه‌گونه بر این ایراد فائق شویم؟

نحوه هایی وجود دارا هستند که خواهیم توانست به سایت خود کمک کنیم تا گوگل صفحات دسته ها را در نتیجه ها جستجو نمایش دهد. در صدر صفحه یک دسته بایست عنوان و متا دیسکریپشن خیر داشته باشد.



انتخاب عنوان ورقه برای گروه ها همانند دیگر صفحات وبسایت می‌باشد و از همان ضوابط تقلید می کند.

در گام‌بعدی صفحه مجموعه بایستی محتوای اورجینالی داشته باشد. برای حل این ایراد بایستی درحد یک سری گزاره محتوا به این صفحات اضافه نمائید. این محتوا غالبا در بالای ورقه نمایش داده می شود. ولی در حالت کلی بالا یا ذیل بودن آن به تنظیمات پوسته وبسایت وابسته می‌باشد. در صورت انجام صحیح این کارها، برگه مجموعه بندی شما دارای یک عنوان بهینه، متا دیسکریپشن دیدنی و یک تگ هدر H1 خوب خواهد بود.

به دنبال خوب می باشد که صفحه های دوم به بعد از آن یک مجموعه بندی را نوایندکس فرمایید. مثلا در‌صورتی‌که در یک دسته دارای 100 پست بوده و هر کاغذ دسته نهایتا 10 پست را در خود جای دهد، شیت آن گروه به ده صفحه دیگر نیز تقسیم می گردد. بهتر می‌باشد که برای جلوگیری از محتوای تکراری صفحه های دوم به آن‌گاه را نوایندکس نمایید. همگی این اقدامات در جهت بهینه سازی داخلی عالی صفحه دسته ها هست.

به دنبال به مسائل پیشرفته تر سئو مجموعه ها در وردپرس میپردازیم.

فرض می کنیم که شما تمامی این اقدامات را ایفا داده، اما باز هم مشاهده می کنید که گوگل همچنان شیت پست ها را به جای ورقه دسته ها نمایش می‌دهد. بنابراین نیاز است که در چنین شرایطی دست به اقدامات بیشتری بزنیم.

مطمئن شوید که بردکرامب قابل کلیکی در صفحات گروه ها و پست ها وجود داشته و همچنین اسکیما مارک آپ بردکرامب نیز پیکربندی گردیده‌است.در مثال ما بردکرامب برای صفحه یک ویلا به طور پایین خواهد بود:

صفحه اصلی > ویلاهای رامسر > ویلای 2000 متری لب آب

در اینجا ویلاهای رامسر بایستی داری لینکی به ورقه گروه ویلاهای اجاره ای رامسر باشد. در گام بعدی بایست لینک و پیوند هایی داخلی به یار انکر تکست های مناسب برای شیت ویلاهای رامسر ساخت و ساز فرمائید. به عنوان مثال در محتوای شیت “ویلای 200 متری لب آب” می توانید عبارت “ویلای رامسر” را به شیت دسته ویلاهای رامسر لینک دهید.

این لینک های داخلی به گوگل کمک می کند تا متوجه اهمیت بیشتر ورقه دسته خواهد شد. همچنین کاربران نیز میتوانند به طور بهتری در وبسایت گردش کنند.

در انتها محاسبه نمایید که نام مجموعه سهوا در نام یکی از پست ها وجود نداشته باشد. در صورت وجود چنین شرایطی گوگل احتمالا متوجه صفحه مقصود مورد نظر شما نخواهد شد. به عنوان مثال عنوان “ویلای رامسر – ویلای اجاره ای 2000 متری” عنوان مناسبی برای یکی‌از پست ها در تیم ویلای رامسر نخواهد بود.

عنوان ورقه یک پست باید اختصاصا درباره ویژگی های خود ویلا بوده و عبارت مربوط به مجموعه در آن نباشد. همچنین محتوای آن نیز بایستی به جای تکیه بر روی نام شهر بر روی ویژگی های خود ویلا تمرکز داشته باشد. مفاهیم بالا را می قدرت در هر وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی به شغل توفیق. نحوه پایان جز تکنیک های پیشرفته تر بهینه سازی دسته و آرشیو ها به شمار می رود.

برگه برچسب چیست؟
با اضافه کردن هر برچسب در هر پست، شیت ای برای آن ایجاد می گردد. یو آر ال پیشفرض صفحه های برچسب به طور www.yourdomain.com/tag/tag-name می‌باشد.

برچسب همانند مجموعه ها اجازه مجموعه بندی پست ها را میدهد.
کاغذ برچسب معمولا دارای قالب مشابهی با شیت دسته است.
برگه برچسب ها غالبا در منو نمایش داده نمیشوند، مگر اینکه شما به دلیلی آن را در این نصیب قرار دهید.
صفحات برچسب ها نیز دارای نقص‌ مشابهی با صفحه های مجموعه ( نبود محتوای جدا) هستند.
همان بهینه سازی که برای صفحات مجموعه ها در بخش پیشین مطرح شد، برای صفحات برچسب ها نیز قابل اجراست. در اکثر اوقات مفاد صفحات برچسب با غرض بهبود عملکرد سایت و کمک به کاربران ساخت و ساز شده و کارکرد دیگری ندارند. در بخش اعظمی از مورد ها به چشم می خورد که کاربران لغت ها مشابهی با نام مجموعه و نام پست را در برچسب ها به فعالیت می برند که این مورد به هیچ عنوان از نگاه سئو خوب نیست.

حتی ما در چندین وهله مشاهده کرده ایم که به ازای جستجوی نام برند به جای کاغذ اصلی، صفحه برچسب در حاصل جستجو نمایش داده گردیده‌است که این مورد به هیچ عنوان تاثیر خیر در تجربه کاربری ندارد.

راهکارهای سئو ورقه برچسب ها
در بسیاری از سناریوها پیشنهاد میشود که برچسب هایی که شیت فرود محسوب نمی شوند (برنده برچسب ها اینگونه می‌باشند) را جدید ایندکس نمائید. با این شغل موتورهای جستجو این صفحه های را در حاصل جستجو نمایش نمی دهند. این کار موجب صرفه جویی در زمان شما و بهینه تر شدن وب سایتتان میشود.

دقت داشته باشید که پس از نوایندکس کردن برچسب ها، یو آر ال های آنها را از نقشه وبسایت منزه فرمایید. چنانچه به هر دلیلی علاقه مند به ایندکس شدن بعضی از برچسب های وب سایت می‌باشید، از آنها به توجه در صفحات سایت استعمال کرده و در این استعمال زیاده روی نکنید.

اما چه‌گونه صفحات برچسب ها را نوایندکس کنیم؟

نحوه انجام این کار به قالب یا افزونه سئو نصب شده در تارنما وابسته می باشد. در صورتیکه از افزونه Yoast seo استعمال می کنید، بایستی از منوی آن به بخش “ظاهر جستجو” و بعد از آن به تب “طبقه بندی ها” بروید. قسمت برچسب ها را یافته و گزینه “نمایش برچسب‌ها در حاصل جستجو” را به “نه” تغییر دهید.




افزونه سئو Yoast سئو Premium (یواست بهینه سازی)
عده بندی
قسمت گروه و برچسب به صورت پیشفرض در همه سایت های وردپرسی وجود دارند. اکثری از افراد بهینه سازی این بخش ها را نادیده می‌گیرند، اما همانطور که مشاهده کردید، در نظرنگرفتن آن تاثیر منفی بر روی سئو خواهد گذاشت.

قبل از ایفا هر گونه تغییر تحول بر روی تیم ها و برچسب ها به ساختار سایت خود دقت نمائید. اگر صفحه های دسته های تارنما صرفا با هدف هدایت کاربران به بخش های دیگر تارنما ساخت شده اند و قرار نیست که در نتایج جستجو به نمایش در بیایند، بهتر هست که آنان‌را نوایندکس کرده و آدرس آنها‌را از نقشه سایت نیز منزه نمائید. اما در‌صورتی‌که صفحه های مجموعه ها مانند مثال سایت اجاره ویلا برای سئو مهم می باشد، آنان‌را بهینه سازی کرده و سیگنال های مناسبی از آنان به گوگل ارسال کنید.

راجع به صفحات برچسب ها نیز در‌صورتی‌که صرفا به آنان برای نمایش در نتیجه ها جستجو نیاز دارید، ایندکسشان فرمایید، وگرنه نیازی به حضور آنها در ایندکس گوگل نیست. احتمال استخراج رتبه برای شیت برچسب ها بسیار زیر هست، به این ترتیب بهترین راه‌حل در اغالب سناریوها، نوایندکس کردن آنهاست.
۰ ۰

سئو تکنیکال – سئو آن پیج – سئو آف پیج: بررسی و مقایسه


سئو تکنیکال مهمترین قسمت سئوی سایت به شمار می‌رود و مقصود سئو تکنیکال این هست که صفحه ها وبسایت برای موتورهای جستجوگر قابل شناسایی، خزیدن و ایندکس شدن باشند. در‌این حالت ابتدایی‌ترین پیش‌نیاز سئوی وب سایت امان می‌شود و شانس حصول سکو بیشتر میگردد. سئو تکنیکال یکی از تکه‌های پازل سئوی جامع یک سایت می‌باشد. 

آموزش سئو در مشهد


اکثر وقت ها متخصصین بهینه سازی و صاحبان وبسایت از seo تکنیکال یا بهینه سازی فنی برای بهبود سکو در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند. درین نوشته‌ی‌علمی به تعریف‌و‌تمجید seo تکنیکال خوا هیم پرداخت و پاسخ سوال seo تکنیکال چیست را خوا هیم داد. در ادامه یک بازرسی لیست از نکات مهم در تحقیق seo تکنیکال تارنما را با هم مرور خوا‌هیم کرد. 

آموزش سئو مشهد


بهینه سازی تکنیکال چیست؟
بهینه سازی تکنیکال (Technical سئو) در واقع پروسه بهینه‌سازی یک برگه یا وب سایت هست به گونه ای که ربات موتورهای جستجو گر مانند گوگل بتوانند آن کاغذ را شناسایی، فهم و شعور و ایندکس کنند. هدف اساسی این می باشد که کاغذ مورد نظر بوسیله موتورهای جستجو دیده شود و بتواند مرتبه بگیرد.
شما میتوانید بهترین و مفیدترین محتوا را برای کاربرانتان ایجاد کرد کنید. از آن محتواهایی که اغلب کاربران خوششان خواهد آمد و موجب جلب متکی بودن و افزایش فروش شما خواهد شد. اما در صورتیکه موتورهای جستجو قابلیت دیدن شیت و ایندکس کردن آن را نداشته باشند تک تک وقت، انرژی و سرمایه‌گذاری شما در تشکیل داد محتوا به هدر خواهد رفت. اهمیت seo تکنیکال اینجا مشخص میشود.
seo تکنیکال مربوط به جنبه‌های پشت پرده تارنما میباشد و موتور پرورش سایت در صفحه های جستجو به شمار می‌رود. مواردی مثلا معماری وب سایت، سئو برای تلفن همراه و ریسپانسیو بودن وب سایت و سرعت تارنما از قسمت‌های گوناگون سئو فنی می باشند. سئوی وبسایت از جنبه فنی، غامض‌ترین حوزه از بهینه سازی تارنما برای موتورهای جستجو می‌باشد و دارای اهمیت فراوانی هست.

اولی قدم در سئو تکنیکال بررسی وبسایت و آگاهی از وضعیت فنی تارنما می باشد. در گام دوم، غرض نرم افزار‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف سایت از حیث بهینه سازی تکنیکال است.


سایتت به seo نیاز داره؟
هر سایتی برای رتبه خریداری نمودن، به seo نیاز داره. در شرایطی که تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.
از اینجا استارت کن
میخوام بیشتر خیال بگیرم
سئو تکنیکال – بهینه سازی آن پیج – سئوی آف پیج: رسیدگی و مقایسه
seo جنبه‌های مختلفی دارااست. برخی افراد سئو را به صورت کلی به سه بخش seo تکنیکال، سئو آن پیج (On-page بهینه سازی) و سئو خارجی (Off-Page seo) تقسیم بندی می‌کنند. در نصیب آینده به رسیدگی مضمون‌ و معنی هر کدام از این اصطلاحات در دنیای سئو می‌پردازیم.


– سئوی خارجی (Off-Page بهینه سازی)
سئو خارجی یا سئو آف پیج بیان‌کننده محبوبیت و اعتبار وب سایت شما نزد موتورهای جستجو از طریق کسب رای پشت گرمی از سایر وب سایت‌ها میباشد. وجود لینک و پیوند وبسایت شما در سایر وب سایت‌های مرتبط آرم دهنده اعتبار بیشتر سایت می باشد. به این پیوند‌ها بک لینک می گویند. تعداد و کیفیت لینک‌ها اعتبار ورقه را نزد موتور جستجوی گوگل افزایش میدهد. به تمامی اقداماتی که در راستای تشکیل داد لینک و بهبود اعتبار وب سایت اعمال می‌شود offpage یا سئوی آف پیج می گویند.

– بهینه سازی آن‌ پیج (On-Page seo)
بهینه سازی آن پیج یا seo درون صفحه‌ای (بهینه سازی داخلی) اشاره به محتوای مو جود در تارنما دارد که به موتورهای جستجو به عنوان مثال گوگل می گوید این وبسایت درباره چیست. سئو آن پیج دربرگیرنده متن جایگزین تصاویر (alt text)، پیوند‌های داخلی، تگ‌های H1-H6، عنوان ورقه و متادیسکریپشن، سئو آدرس صفحات و غیره میباشد. در دست گرفتن کامل سئو آن پیج در دست مدیر وبسایت و متخصص seo میباشد.

– بهینه سازی تکنیکال (Technical سئو)
seo تکنیکال را هم می‌توان یک تحت شاخه از بهینه سازی آن پیج در لحاظ گرفت چون همگی چیز در در اختیار گرفتن شماست. تفاوت مهم seo تکنیکال با بهینه سازی آن پیج و سئوی خارجی چالش‌ها و پیچیدگی‌های مو جود در سئو سئو تکنیکال تارنما است.
۰ ۰

نوشتن محتوای بلندتر در سئو


آیا به تازگی با seo آشنا شده و نمیدانید از کجا بایستی استارت به یادگیری آن فرمائید؟ نگران نباشید، حتی با رعایت اصول اول بهینه سازی نیز می توانید رتبه سایت خود را به طور فوق العاده ای ارتقاء دهید. در این نوشته‌ی‌علمی به معرفی اصول سئو برای مبتدیان پرداخته ایم.
seo چیست و چرا ما به آن نیاز داریم؟ 

آموزش سئو مشهد


اجازه بدهید که از همین سوال شروع کنیم. seo مخفف عبارتی با مضمون‌ بهینه سازی برای موتورهای جستجوست و هدف از آن اعتقاد از شانس استخراج سکو بالا در نتیجه ها جستجو میباشد. به همین سادگی که بیان شد، بهینه سازی به معنای seo تارنما و محتوای آن به گونه ایست که موتورهای جستجو مانند گوگل قدرتمند به درک سایت و محتوای آن باشند. در فایده شانس استحصال جایگاه در جستجوی کلمه ها کلیدی مورد نظر ما افزایش مییابد. 

آموزش سئو در مشهد



ولی چرا ما به seo نیاز داریم؟ آیا تاکنون پیش آمده که بعد از جستجو در گوگل به کاغذ دوم، سوم یا فراتر از آن بروید؟ در اکثر اوقات مواقع خیر. پاسخ به‌این سوال در همینجا پنهان است. با ارتقا رتبه سایت و محتوای آن در حاصل گوگل، شانس کلیک کردن کاربران بر روی آن افزایش یافته و در بهره وبسایت شما به درامد بیشتر خواهد رسید. مطمئنا این بهره همان چیزیست که تمامی ما در وب سایتمان در پی آن هستیم.

به‌دنبال به معرفی و تفصیل مهم‌ترین اصول بهینه سازی پرداخته ایم.

1. نوشتن محتوای بلندتر


طبق فاکتورهای سکو بندی گوگل، محتوا هنوز مهم ترین فاکتور بهینه سازی و جایگاه بندی تارنما ها محسوب می شود و در‌پی نیز فاکتورهای بک لینک و پیوند و رنک برین مطرح می‌باشند. مراد محتواییست که در شکل وبلاگ یا ویدیو منتشر شده و قوی به جذب مخاطبین خود میباشد.

از نگاه بهینه سازی محتواهای برتر قدرت بیشتری در دستیابی درجه دارا‌هستند، به این دلیل که مشتمل بر لغات کلیدی بیشتری بوده و همچنین اطلاعات بیشتری را در دسترس کاربران قرار میدهند. آقای Nail Patel یک کدام از شناخته شده ترین متخصصین سئو فقید، در تفحص ای که داشته اشاره کرد می‌باشد که محتوای که شانس استحصال سکو بالایی دارااست، باید در عین داشتن کیفیت، طولی با دست‌کم 2000 کلمه و واژه داشته باشد. کیفیت محتوا از مداقه زیادی شامل است، به دلیل آن که کاربران به سمت محتوایی جذب می‌شوند که اختصاصی و جالب باشند.

پست های بلندتر همچنین موجب ارتقاء پارامتر Dwell Time نیز می گردند. Dwell Time به مقدار زمانی گفته میشود که مخاطب پس از ورود به وب سایت از طریق نتایج جستجو مجددا به آن برمیگردد. محتواهای بلندتر و کیفیت عالی تر موجب نگهداری کاربران در سایت شده و آنها‌را ترغیب به بیشتر قرائت می کند. بیشتر بودن این پارامتر از حیث گوگل به معنای جذابیت بیشتر محتوا میباشد و از این رو گوگل از آن در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند.

2. نوشتن محتوای جدید


در کنار پست های رفیعتر، گوگل انتشار محتوای نو در تارنما ها را نیز دوست دارااست. استدلال این فرمان نیز اینست که کاربران از محتوای تازه استقبال می کنند و همینطور این فرمان نشانه فعال بودن تارنما نیز هست.

همه ما می دانیم که ساخت محتوای کیفیت خوب به طور دائمی شغل دشواری است. بدین ترتیب برخی به جای ساخت‌و‌ساز محتوای جدید می توانید اقدام به بروزرسانی محتواهای مو جود کنید.

به سادگی اقدام به تشکیل داد محتوای نو و مرتبط با محتواهای دوستداشتنی و دیرین تارنما کرده و آنان را با تاریخ بازنویسی جدید مجددا در دسترس کاربران قرار دهید. یکی از زمان های عالی برای اجرا این کار بروزرسانی پست هاییست که در آنان اشاره به سال گردیده‌است. برای مثال پستی با عنوان بهترین تکنیک های سئو در سال 2019 از این گونه پست هاست. این گونه پست ها را میتوان با اضافه کردن یک‌سری تکنیک نو به پستی با عنوان بهترین تکنیک های سئو در سال 2020 تبدیل کرد. فراموش نکنید که این پست را با تاریخ بروزرسانی نو مجددا منتشر فرمائید.

3. به کارگیری از لغات کلیدی


استفاده از کلمات کلیدی امری ضروریست. کلمه ها کلیدی بایستی به طوری انتخاب شوند که بیان کنده موضوع محتوا بوده و از طرفی با منظور و نیاز کاربران هم در یک راستا باشد.

لغت ها کلیدی محتوای شیت می بایست با مورد آن مرتبط باشند تا موتورهای جستجو بتوانند آن را به صدق ایندکس کنند. مطمئنا شما نمیخواهید که با انتخاب کلمات کلیدی نامرتبط با تولیدها یا وبلاگ خود موتورهای جستجو را سردرگم فرمایید.

با این اکنون تمرکز شما نیز بایستی بر روی لغات کلیدی باشد گه کاربران مقصود شما به جستجوی آنان می‌پردازند. شاید برگه ای از سایت شما در یک واژه و کلمه کلیدی مرتبه یک را دستیابی کند، ولی مادامی کسی آن را جستجو نکند، ترافیکی نیز استحصال نخواهید کرد. این کار همانند عرضه محصولیست که خواهانی ندارد.

ابزارهای جستجوی عبارات کلیدی متنوعی وجود دارند که میتوانند به شما امداد کنند که کاربران و مشتریان شما از چه عباراتی برای یافتن محتوای مورد نظرشان در موتورهای جستجو استعمال می کنند. ابزارهایی مانند Ubersuggest و Kwfinder در‌این عمل به شما یاری می کنند.

همچنین می‌توانید از کلمات کلیدی بلند (long-tail keywords) و عبارات کلیدی LSI نیز برای ارتقا سایت و ارائه اطلاعات با جزییات بیشتر به کار گیری نمائید تا موتورهای جستجو به فهم بهتری از محتوا برسند.

لغات کلیدی بلند آنهایی هستند که اشاره در معنای خاص تری دارا هستند. در صورت استعمال از لغت ها کلیدی رفیعتر در محتوا، احتمال دستیابی کاربرانی که دقیقا در پی آن محتوا هستند افزایش می یابد. برای مثال می توان به کلمه کلیدی بهترین کوله پشتی پیاد روی زنانه اشاره کرد. این گونه کلمه ها معمولا دارای لغات بیشتری میباشند و به طور دقیقی خواسته کاربران را اشکار می کنند.

شاید تعداد جستجوی این کلمات کلیدی کمتر باشد، البته احتمال استحصال مرتبه و تبدیل کاربران به مشتری در آنها بیشتر می‌باشد. بنابریان قطعا قیمت امتحان کردن را دارا هستند.

عبارات کلیدی LSI آنهایی می باشند که با واژه و کلمه کلیدی اساسی محتوا در ارتباطند. مراد ما فقط لغت ها هم خانواده نیست، بلکه لغات کلیدی از نظر مفهومی همان مضمون‌ را می دهند نیز در این لیست قرار میگیرند. استفاده از این گونه لغات کلیدی موجب ادراک عالی محتوا می شود.

امروزه موتورهای جستجو به جای توجه به لغت ها کلیدی به مضمون‌ آن ها بیشتر اعتنا می کنند و به کار گیری از کلمه ها کلیدی LSI میتواند به آن‌ها درین راستا کمک کند. از جمله در‌حالتی که محتوای مورد نظر شما درباره مشورت کردن بهینه سازی باشد استفاده طبیعی از عبارات کلیدی ذیل نیز میتواند امداد کننده باشد:

مشاور سئو و بازاریابی اینترنتی
مشاور بازاریابی seo
شرکت مشورت کردن seo
بهترین مشاورین سئو
کارشناس بازاریابی بهینه سازی
خدمات بازاریابی سئو
این کلمه ها کلیدی با مورد واژه و کلمه کلیدی اصلی در باب بوده و به گوگل در استخراج مضمون‌ محتوا امداد می کند. این گونه آن ها اعتقاد بیشتری از مسئله محتوا کسب می کنند. معمولا ما طبیعتا از این لغت ها کلیدی در متن محتوا استفاده می کنیم، اما اعتنا به مفاد از دست رفته خالی از لطف نیست.

در نقطه پایان ذکر این نکته ضروریست که به هیچ عنوان درین کار نباید افراط کرد، چرا که استعمال زیاد قادر است به معنای Keyword Stuffing از حیث گوگل تلقی گردد. در شرایط کلی میان متخصصین بهینه سازی در به کار گیری از لغات کلیدی LSI اختلاف نظرهای زیادی وجود داراست.

4. seo عنوان برگه، متا دیسکریپشن و تگ های هدر
تا این جای شغل شما یک محتوای بلند و با ارزش داشته و از لغات کلیدی در آن استعمال نموده اید. در حال حاضر وهله آن است که به سراغ عنوان ورقه، تگ های هدر و متا دیسکریشپن برویم.

عنوان شیت


عنوان برگه یک کدام از توانا ترین فاکتورهای موءثر در بهینه سازی داخلی و حصول رتبه میباشد. در حالتی‌که جدید با عنوان شیت آشنا شده اید بایست بدانید که این عنوان در نتیجه ها جستجو این گونه نشان داده میشود:

جهت seo عنوان شیت نظارت لیست ذیل را رعایت نمایید:

برای هر مورد از صفحه ها می بایست مخصوص باشد
طول آن خوب هست که از 60 کاراکتر بیشتر نباشد
عنوان ورقه بایستی حاوی کلمات کلیدی هدف باشد
در صورت عدم استفاده از لغت ها کلیدی در عنوان صفحه، شانس استحصال جایگاه را از دست خواهید داد. این عنوان بایستی کلمه ها کلیدی باشد که با شیت و محتوای آن مرتبط باشد. این عنوان به موتورهای جستجو اعلام می کند که محتوای ورقه درخصوص چیست و مطابق با چه لغت ها کلیدی بایستی ایندکس شود.

گوگل محتوای کاغذ را از روی عنوان آن تشخیص می‌دهد، به این ترتیب از صفحات آن اعتقاد و باور حاصل کنید. اخلاق و رفتار خود در هنگام کار با گوگل را به خاطر بیاورید. با کلیک بر روی دکمه enter یا search احتمالا شما نگاه خود را محدود به سه مورد اولیه جستجو میکنید. در بین این سه گزینه نیز موردی که دارای عنوان عالی و دارای هیجان تری باشد، شانس کلیک بیشتری از طرف شما خواهد داشت.

خلال کلمه ها کلیدی از کلماتی که به تمجید عالی محتوا نیز می پردازند به کارگیری نمائید. مثلا کلماتی مانند چه گونه، بهترین، فراگیری، نقد و بازرسی با اضافه شدن به عنوان ورقه می‌توانند جذابیت بیشتری برای آن ساخت‌و‌ساز کنند. همچنین گوگل نیز از کالا دقیق محتوا آگاه می‌گردد. برای دانایی از این الگوها میتوانید از ابزارهای جستجوی کلمه ها کلیدی نیز بهره ببرید.

دقت داشته باشید که عبارات کلیدی، وسیله ای برای جلب نظر کاربران و تعریف‌و‌تمجید محتوای شماست و نیازی به به کارگیری بی طریق از لغت ها کلیدی نیست. برای گزینش عنوان ها جذاب تر و تشکیل داد ابداع می‌توانید از ابزارهای مرتبط کمک بگیرید.

متا دیسکریپشن


متا دیسکریپشن گزاره کوتاهیست که در حاصل جستجو و در تحت یو آر ال نتیجه ها به چشم می‌خورد. متا دیسکریپشن می بایست در تگ کدهای HTML صفحه استفاده شده و طول آن نهایتا 160 کاراکتر باشد.

نوشتن متا دیسکریپشن خوب مهم می‌باشد، به دلیل آنکه می تواند کاربر را به کلیک بر روی سایت ترغیب کند. البته ممکن میباشد که گوگل از متا دیسکریپشن شما به کار گیری نکرده و دست به جایگزینی آن نیز بزند. در هر صورت یک کدام از جاهاییست که گوگل به آن اعتنا کرده و در فهم محتوای برگه از آن به کارگیری می نماید.

به کار گیری از لغت ها کلیدی در متا دیسکریپشن نیز ایده نه محسوب می شود، چرا که در صورت وجود کلمات گزینه جستجو کاربران در متا دیسکریپشن، این کلمه ها پر رنگ تر شده و لحاظ کاربران را به خود جلب می نماید.
۰ ۰

تاثیر بک لینک بر سئو و نحوه دریافت آن


آیا همگی بک لینک ها پر ارزش می‌باشند؟
در حالی که بک لینک و پیوند ها روی هم رفته موادسازنده مطلوبی برای سایت شما میباشند، البته تمامی بک لینک و پیوند ها به اندازه بقیه با ارزش نیستند. برخی از آن ها ذاتاً سودمندتر هستند و از بعضا دیگر نیز در صورت قابلیت و امکان بایستی اجتناب خواهد شد. فهم کارداران تأثیرگذار بر قیمت بک لینک و پیوند برای لینک سازی و آنالیز سلامت بک لینک های وبسایت شما بسیار اساسی می‌باشد. 

آموزش سئو مشهد



1. بک لینک و پیوند های فالو در مقابل نوفالو
صاحبان وبسایت ها می‌توانند تعیین کنند که بک پیوند های تشکیل داد شده برای دیگر تارنما ها امکان انتقال اعتبار را داشته باشند یا نه. یک لینک نوفالو (Nofollow)، اعتبار پیش فرض یک لینک را که به طور عامیانه “link juice” نامیده می‌گردد، به دامنه سایت پیوند شده منتقل نمی کند. در مقابل لینک و پیوند فالو (Follow) این فعالیت را ایفا میدهد. در حالی که بک لینک و پیوند های فالو مطلوب تر هستند، بک لینک های جدید فالو از سایت های بسیار معتبر همچنان می توانند برای ارتقای برند شما موثر باشند. 

آموزش سئو در مشهد



(جالب اینجاست که از نگاه سئوی محلی بک پیوند های فالو یا نوفالو از سایت های مرتبط به یک اندازه باارزش میباشند.)

2. اعتبار دامنه
بک لینک و پیوند های به دست آمده از دامنه های معتبر معمولاً بها بیشتری نسبت به بک پیوند از وبسایت های بی کیفیت، نو تاسیس یا اسپم دارند. تا حد امکان باید از ساخت و ساز بک لینک در وب سایت های اسپم اجتناب شود.

3. ارتباط سایت های به هم لینک شده
گوگل به طور کامل می‌تواند فهم کند که وبسایت های به هم لینک و پیوند شده چقدر با یکدیگر مرتبط میباشند. درصورتی که یک وبسایت خدمات seo به فروشگاه کفش کوهنوردی شما لینک دهد، بک‌پیوند مرتبطی محسوب نمی‌شود و احتمالاً به اندازه بک پیوند دریافتی از یک وبلاگ کوهنوردی اعتبار منتقل نمیشود.

4. مکان پیوند
همان گونه که معماری سایت برای گوگل اساسی می‌باشد، جایگاه یک بک لینک و پیوند در برگه نیز دارای اهمیت است. از جمله، بک لینکی که در فوتر یک برگه قرار میگیرد، احتمالا به اندازه بک لینکی که در جمله اولِ یک متن وجود دارد باارزش نباشد.

5. تعداد بک لینک ها
بک لینکی که دربین صدها یا هزاران لینک در یک ورقه فهرست شده است، احتمالاً به اندازه بک لینکی که میان تعداد کمتری لینک قرار گرفته میباشد، نفیس نیست. در صورتی‌که از بحث ارزش بک لینک و پیوند فراتر برویم، کاربر هم به رنج قادر است لینک سایت شما را دربین صدها پیوند پیدا کرده و روی آن کلیک کند. در بهره ارزش چنین بک لینکی بسیار تحت میباشد.

6. انکر تکست
انکر تکست لغات قابل مشاهده ای میباشد که یک پیوند را در درون محتوا نمایش میدهد و اکثر وقت ها نیز زیر آن‌ها خط کشیده شده و رنگی قابل تفکیک از دیگر متن داراست. از جمله در عبارت “تاثیر انکر تکست روی seo“، عبارت “تاثیر انکر تکست روی seo” انکر تکست برای این لینک محسوب می شود. انکر تکستی که بتواند آیتم ورقه لینک شده را خوب نمایش دهد، از لحاظ seo بها بیشتری برای بک لینک ساخت می کند. متن های مختصر، مرتبط و غیر عمومی معمولا ترجیح داده میگردند.

از جمله، لینک دادن به این پست با انکر تکست “تاثیر بک لینک در seo” به لینکی با انکر تکست “اینجا را کلیک نمایید” ترجیح داده میگردد.

تاثیر بک لینک های منفی در seo
در کنار شیوه‌های بسیار نه که برای ساخت بک پیوند و کمک به seo تارنما شما وجود دارند، بک لینک و پیوند‌سازی دارای نصیب ظلمت نیز است که از نظر موتورهای جستجو مشکلاتی برای تارنما شما ایجاد کرد می‌کند و می‌تواند کارایی‌های شمارا به هیچ و پوچ سوق دهد. این استراتژی‌ها عموماً به عنوان طرز‌های «کلاه سیاه» شناخته میگردند و افراد فعال در این نوع استراتژی، قانون ها گوگل را نقض می کنند.

مثلا، خرید بک پیوند به جای دستیابی آن‌ها با تولید محتوا و افزایش اعتبار سایتتان، یکی‌از این استراتژی های کلاه سیاه میباشد. اکثر افرای که به این استراتژی ها کشیده میشوند، غالبا در ادامه خرید یک یا دو بک لینک نیستند، و در نهایت تعداد زیادی از آن ها را یک جا خریداری می کنند. مطمئن باشید که ساخت صدها بک لینک نو، آن هم به طور ناگهانی، سبب ساز تحت پا گذاشتن مقررات گوگل می گردد.

راه‌های دیگری نیز برای ایجاد کرد بک لینک و پیوند با طریق های کلاه سیاه وجود دارااست. برای مثال خرید دامنه‌های مختلف و لینک دادن همه آن ها به یکدیگر به شکلی که در نهایت به وب‌تارنما شما اشاره می‌کنند، یکی‌از‌از سایر از این نوع نحوه هاست. مطمئن باشید هر استراتژی از این دست که به ذهنتان خطور کند، شخص دیگری پیش از این به آن فکر کرده و آن را ایفا کرده است. در سود گوگل از آن با خبر میباشد. گوگل مانند پدر و مادری هست که همه چیز را می بیند و به طور عامیانه حتی پشت سرش هم چشم دارد. شما قرار نیست الگوریتم های گوگل را به بازی بگیرید، براین اساس خوب میباشد به جای هدر دادن وقت و انرژی خود برای استراتژی های کلاه سیاه، به استراتژی های مطمئن پیوند سازی پایبند باشید.

چه‌طور بک لینک و پیوند دریافت کنیم؟
تشکیل داد بک پیوند برای وبسایت شما نیازمند فرصت و سعی بسیار می باشد. در اینجا 7 شیوه ساده معرفی کرده ایم تا با به کار گیری از آن‌ها اقدام به ساخت گونه های بک لینک ها برای سایت خود نمایید.

لینک و پیوند تارنما خود را در پروفایل های رسانه های اجتماعی سایت اضافه کنید.
در گوگل به‌دنبال پستی بگردید که فعلا سکو خیر دارااست و آن گاه آن را بهبود و پیشرفت دهید.
پست‌هایی با که با چرا و چه‌طور استارت می شوند ایجاد فرمایید و بعد اینفوگرافیک و کلیپ به آنها اضافه نمایید. این فرمت ها معمولا بک لینک بیشتری نسبت به پست های استاندارد دریافت می کنند.
راهنماهای جامع بنویسید. این پست های طولانی حاوی یک‌سری هزار کلمه می باشند و هر زاویه ای از مورد را پوشش میدهند.
پست مهمان در وبلاگ ها و سایت های دیگر بنویسید.
با اینفلوئنسرها در حوزه استحصال وکار خود تماس بگیرید و درباره‌ی نوشته‌ی علمی ای در سایت خود با آنان حرف فرمائید. از آن ها درخواست فرمائید که به آن لینک دهند.
با اینفلوئنسرهای فعال در کسب و کار خود رای زنی نمائید و آنگاه یک لینک و پیوند از مصاحبه برای آنان ارسال نمائید، بی‌شک آن‌ها به تارنما شما لینک خواهند اعطا کرد.
شما همچنین میتوانید بک لینک تارنما های رقبا را پژوهش فرمائید. مخصوصا رقبایی که جایگاه خیر در حاصل جستجو دارا هستند.

یک ابزار یافتن بک لینک مانند SEMrush می تواند به شما در‌این شغل کمک کند، بنابراین می توانید به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد کرد بک پیوند، آن دامنه ها را هدف قرار دهید.
۰ ۰

URL های کنونیکال (Canonical)


وردپرس شناخته شده ترین سیستم مدیر محتوا در دانا است. با استعمال از این CMS میتوان از یک وب سایت کوچک تا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را ساخت و رئیس کرد. به کارگیری از وردپرس به حدی معمول است که حتی سایت کاخ سفید آمریکا نیز با وردپرس ایجاد شده است. 

آموزش سئو مشهد



بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که وردپرس گزینه نه برای بهینه سازی باشد. یا حداقل، قادر است کاندیدای نه باشد.

وردپرس یک ابزار می‌باشد. همانند هر ابزاری جهت به کارگیری بایستی دانش کار با آن ابزار را بلد باشید. می‌توانم شرط ببندیم که به ازای هر سایت وردپرس باصرفه، هزاران سایت وردپرسی ضعیف از حیث سئو وجود داراست. در بیشتر این موردها هم عیب از ابزار نیست، بلکه شخص استفاده کننده نتوانسته از ابزار به خوبی به کارگیری کند.

به دلیل آنکه فارغ از نصب یکسری پلاگین، تم مناسب، داده های seo و دانش کافی نمی قدرت یک سایت بی نقص از نگاه سئو به وجود آورد.

تفحص وردپرس از جنبه های متعدد
قبل از تحقیق وردپرس در فاکتورهای سئو داخلی، اجازه دهید که نقاط قوت و ضعف این پلتفرم را مرور کنیم.

نقطه قوت
انتخاب فقط یک نقطه قوت سئو برای وردپرس عمل مشقت است، به این دلیل‌که مزیت تبارک وردپرس نسبت به رقبا اینست که عملا قابلیتی به صورت پیش فرض برای سئو ابتدایی وجود ندارد، به این دلیل‌که همه چیز از آغاز بهینه میباشد. البته مطمئنا نیاز به نصب یکی دو افزونه است، البته امکانات پیش فرض وردپرس نیازی به تغییر و تحول ندارند.

در صورتیکه مشکلی هم در seo یک قسمت برایتان به وجود بیاید، افراد زیادی وجود دارا‌هستند که قبلا به آن نقص‌ برخورده و برای حل آن راهکارهایی ارائه کرده اند، به این دلیل که تعداد تارنما های وردپرسی بسیار زیاد هست. براین اساس با یکی‌از دو جستجو معمولی می‌توانید در حداقل زمان به بهترین راه حل دست پیدا فرمایید.

بنابراین نقطه قوت وردپرس در بهینه سازی، در دسترس بودن کلیه اطلاعات و ابزارهای مایحتاج است. با وجود تعداد کاربران بالای این سیستم رئیس محتوا، دغدغه ای برای حل اشتباهات وجود ندارد.

نقطه ضعف
تعیین تم نامناسب می‌تواند منجر به از دست رفتن وب سایت وردپرسی شما خواهد شد.

متاسفانه بخش اعظمی از تم های وردپرس سوای ذهنیت بهینه سازی گسترش پیدا کرده اند. تم هایی که در ظاهر خوب می باشند، شاید در درون ابدا از نظر سئو بهینه نباشند. متاسفانه بعضا تم ها بدجوری شمارا در مخمصه می اندازند و مهاجرت از آنها نیز بسیار دشوار میباشد.

به این ترتیب در گزینش تم با گاز و باصرفه بودن ساختار آن دقت نمایید. وجود تم زیبایی که عملا کمکی به دیده شدن وب سایت شما در نتایج گوگل نکند، سود ای نخواهد داشت.

نقطه تاریک
عملا نقطه ظلمات در گفت و گو seo وردپرس وجود ندارد.

شاید بعضی از افراد معتقد باشند که نیاز به ویژگی های پیش فرض بیشتری در وردپرس احساس می‌گردد. البته با وجود افزونه های بسیار عالی راجع‌به seo، همان خوب که گروه پیشرفت دهنده وردپرس درگیر گسترش هسته اصلی آن باشد.

اصول بهینه سازی داخلی در وردپرس
آیا در وردپرس کنترل خیر بر روی فاکتورهای seo داخلی وجود دارااست؟ بله، با نصب دو سه افزونه می‌توانیم کنترل بی نقص بهینه سازی داخلی را بر عهده بگیریم.

اعتنا داشته باشید که داشتن کنترل بر روی بهینه سازی داخلی به معنای بهینه سازی آن نیست. برای seo داخلی وبسایت نیاز می باشد که استارت دانش نه نسبت بدین فاکتورها داشته باشید.

عنوان بهینه سازی و متا دیسکریپشن
در وردپرس قابل کنترل است؟ بله.

نکته: در مثال های این قسمت از افزونه Yoast seo مستعمل میباشد.

عنوان ورقه همچنان یکی مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی می باشد. یک متا دیسکریپشن توصیفی بهتر هم می‌تواند درصد احتمال کلیک بر روی بهره جستجو را افزایش دهد.

با نصب افزونه Yoast سئو میتوانید عنوان و متا دیسکریپشن را در هر نوشته و صفحه در در دست گرفتن خود داشته باشید. همچنین پیش نمایشی از طریق دیده شدن آن برگه در نتیجه ها جستجو ببینید.



همان گونه که مشاهده می‌کنید، Yoast seo به شما امداد می کند تا فرمت استانداردی را در هر نوشته، برگه و هر نوع پست دیگری پیاده سازی نمائید.
از جمله تصویر پایین طریق پیکربندی Yoast seo در کاغذ گروه بندی را نشانه می‌دهد.
URL برگه
در وردپرس قابل کنترل میباشد؟ بله.

سفارش ما به کارگیری از دو تا سه کلمه و واژه برای نامک (Slug) هر پست میباشد. این نامک عالی است مشمول واژه و کلمه یا عبارات کلیدی باشد. برای جدا کردن کلمه ها هم خوب است از خط تیره به کار گیری فرمائید.

نکته: در صورت تغییر تحول URL باید ریدایرکت 301 از آدرس پیشین به آدرس نو ساخت فرمائید. نسخه premium افزونه Yoast سئو دارای این امکان میباشد، اما برای مدیر خوب ریدایرکت ها سفارش ما استعمال از افزونه Redirection هست.

URL های کنونیکال (Canonical)
در وردپرس قابل در اختیار گرفتن میباشد؟ بله.

در وب سایت های کوچک تر نیازی به نگرانی دراین باره نیست. اما در صورتیکه که تنی چند از صفحات مشابه با لغت ها کلیدی یکسان در وب سایت شما وجود داشته باشد، شاید وقت آن باشد که یک URL کنونیکال برای این صفحات مشابه تهیه کنید. به کار گیری از این قابلیت و امکان از محتوای تکراری هجران می کند.
تنظیمات کنونیکال در تب پیشرفته Yoast seo در هر پستی وجود دارد.
امکان ایندکس شدن صفحه ها
در وردپرس قابل کنترل میباشد؟ بله.

متا تگ robots به گوگل اعلام می کند یک صفحه را ایندکس بکند یا نه.

: از گوگل درخواست می کند تا ورقه را ایندکس کند.
: از گوگل درخواست می کند تا شیت را ایندکس نکند.
نیازی به استعمال از گزینه اولیه نیست، چرا که در صورت عدم وجود و دارا بودن استانداردهای اولیه، گوگل آن شیت را ایندکس خواهد کرد. البته با قرار دادن آن هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

برای نوایندکس کردن ورقه کافیست از تنظیمات Yoast seo در هر پست مقدار “نه” را برای “به موتورهای جستجو اجازه نمایش این نوشته را می دهید؟” تعیین کنید.
همچنین این قابلیت در Yoast سئو وجود دارد که یک نوع پست را به صورت کلی در وبسایت نوایندکس فرمایید. به عنوان در مثال زیر پست تایپ “صفحه های فرود” به صورت گروه جمعی نوایندکس گردیده‌است. برای رسیدن به این تهیه کافیست مسیر زیر را در داشبورد وردپرس طی فرمائید:

seo > ظاهر جستجو > گونه های محتوا
تگ های هدر (تیترها)
در وردپرس قابل در دست گرفتن میباشد؟ بله.
تگ های هدر به گوگل کمک می کنند تا ساختار صفحه ها وب سایت را بهتر شعور کنند.
از جمله تگ h1 باید به عنوان تیتر اولیه ورقه باشد، تگ h2 به عنوان تیتر فرعی و تگ h3 نیز تیر فرعی تر تیر فرعی باشد.

وردپرس از طیف کبیر تگ های هدر از h1 تا h6 را حمایت می کند.

اسکیما (Structured data)
در وردپرس قابل در اختیار گرفتن است؟ بله.

Schema یا Structured data به گوگل یاری می کند تا:

نوع محتوای یک پست را ادراک کند (فرمان پخت، نقد و تحقیق، فرآورده، مقاله آموزشی).
ماهیت وبسایت را فهم کند.
از این داده ها در کنار نتایج جستجو استفاده کند.
با به کار گیری از Yoast seo می‌توانید نوع اسکیمای هر پست را تعیین نمائید.
همچنین این تنظیمات در پایین هر پست هم وجود دارااست.
افزونه Yoast seo دو بلوک Yoast FAQ و Yoast How-to را به ویرایشگر گوتنبرگ اضافه کرده است تا از این اسکیما به راحتی به کارگیری نمایید.
نمونه اسکیمای FAQ با استعمال از گوتنبرگ بدین شکل به چشم می خورد:
بلاک How-to نیز مانند شکل پایین است:
کافیست سوالهای و درپی آن فرآیند فعالیت را ثبت کنید تا اسکیما مارک آپ مناسب به طور اتومات در شیت شما به وجود خواهد آمد.
۰ ۰

بهینه سازی کد های سایت با w3c validator


بهینه سازی کد های سایت را بیاموزید – چطور و چرا می بایست آنان‌را با صرفه کنیم ؟ سورس کد وبسایت به عنوان هسته مهم طراحی و بارگزاری آن محسوب می شود و دسته ای از یک سری فایل منقطع ولی مرتبط با هم میباشد.
یکی از مهم‌ترین فاکتور های سئو و بهینه سازی کد اساسی قالب سایت میباشد 

آموزش سئو مشهد


کدهای وب سایت گروه ای از کد های اچ تی امل ال ، جاوااسکریپت و استایل های قالب می‌باشند که با علائم html , css , js شناخته می‌شوند
این کد ها معمولا حجم زیادی را اشغال می کنند و به طبع باید حجم آن‌ها کاهش داده گردد و فشرده سازی شوند.
چنانچه مایل به سئو کدهای قالب به وسیله می‌باشید ، میتوانید پیشنهاد آن را در وب سایت ما ثبت کنید یا با شماره تلفن 44871861 تماس بگیرید تا در کمتر از یک هفته آحاد کدهای قالب تارنما شما با صرفه و فشرده سازی شود.
چرا بایستی کد تارنما را فشرده سازی کنیم؟
فشرده سازی کد سایت از این جهت اهمیت داراست که در سرعت بارگزاری وب سایت و ارتقاء رضایت کاربران ارتباط بی واسطه دارااست

در برخی از قالب ها نیز باید کدها به صورت درون خطی میان کدهای مهم قرار بگیرند و از پوشه اصلی خود خارج شوند. همچنین فولدر های اصلی نیز در بین خطوط کدنویسی فاصله هایی زائد دارند که حذف این فواصل عنایت زیادی دارااست. 

آموزش سئو در مشهد



سئو کد های سایت برای گوگل و عملکرد بهتر تارنما یک فرآیند کاملا تخصصی و نیازمند احاطه بدون نقص بر اصول طراحی وب دارااست که بایستی با دقت بی نقص صورت بپذیرد.

فشرده سازی نه تنها بهبود عملکرد بلکه ارتقا سرعت و همچنین تطبیق قالب با گونه های مرورگرها را در ادامه خواهد داشت. درضمن وقتی که کد ها فشرده می گردند ترازو مصرف ترافیک ماهیانه هاست نیز کاهش مییابد. از دیگر مزایای سئو کدها می توان به کاهش درخواست های ارسالی و دریافتی از سرور اشاره داشت.

طرق سئو سورس کد وب سایت
برای سئو وبسایت و seo کد های وبسایت شروع بایستی پژوهش کاملی از موقعیت کد و قالب انجام شود. در نوشته‌ی علمی 5 ابزار مجانی پژوهش بهینه سازی مهم ترین وبسایت هایی که دراین مورد می‌توانند یاریگر باشند را معرفی کرده ایم.

بعد از اینکه شرایط سایت استیناف شد می بایست از روش های سئو مناسب با تمرکز به لهجه اپ نویسی وبسایت مورد نظر به کار گرفت. یکی‌از مشکلات رایج در کد ها ، قدیمی بودن اوامر آنهاست که باتوجه به بروزرسانی html5 بایستی اصلاح شوند. همچنین حذف ارور هایی که در تفحص ارائه شده معمولا با رنگ فرمز معین شده اند نیز یک کدام از راه‌های اصلی هست.همچنین می‌توانید با به کارگیری از ابزار دستیابی سورس کد تارنما، ملاحظه کنید که حالت کدهای هر برگه چه‌طور می باشد.

بهینه سازی کد های وب سایت با w3c validator
اولا این کد ها می بایست قابل شناسایی و خواندن برای گوگل باشند و اعتبار آن‌ها در نزد گوگل تایید شده باشد م

عمولا برای تست کدهای تارنما از تارنما w3c validator که یک تارنما جامع و مرجع و مورد قبول گوگل میباشد به کار گیری می‌شود

به کار گیری از تگ های نادرست و توضیحات نامناسب در کد ها توسط این وب سایت برای هر کاغذ ای از سایت که بخواهید معلوم می گردند و میتوانید آن را برطرف فرمائید

برای بهینه سازی کد وب سایت در وردپرس معمولا بعضی از افراد از افزونه های آماده به کارگیری می کنند

هرچند این شغل به سایت شما یاری می کند اما از دید ما که چند سال در این زمینه کار کرده ایم خیلی هم مناسب نیست

خود افزونه های کدهای اضافی تشکیل داد می کنند که موجب کاهش سرعت وبسایت می‌شود

بهتر میباشد برای سئو کد های استایل و جاوا اسکریپت خودتان دست به عمل شوید و به صورت دستی فایل ها را فشرده سازی نمایید

با توجه به اینکه تعداد فولدر هایی که بایستی با صرفه و فشرده شوند بسیار زیاد میباشد اما ارزشش را دارد که با صرف یه خرده وقت این فعالیت را دستی اعمال دهید

ابزار سئو کد های css و javascripts
در صورتی که در گوگل جستجو فرمائید ” ابزار آنلاین کاهش حجم css , js ” می توانید بعضی از وبسایت هایی که به فشرده سازی کد ها امداد می کنند را بیابید

این نکته را نیز فراموش نکنید که seo و ابزار بهینه سازی کد های css با javascripts متعدد میباشد

همیشه یک بک آپ از سایت خود داشته باشید تا در‌حالتی که که اشتباهی در هریک از اجزا سایت مرتکب شدید نحوه برگشتی داشته باشید

برخی در برخی از تارنما ها به علت سابق بودن قالب ، فشرده سازی منجر به بهم ریختگی وب سایت میشود

در نسخه نو html5 خیلی از مقررات کدنویسی تغییر کرده و باید مراقب باشید که از روش های سابق به کار گیری نکنید

همچنین باید سعی کنید که به غیر از حجم تصاویر ، حجم پوشه های استایل و جاوای سایتتان بیشتر از 100 کیلوبایت نشود

مزایای بهینه سازی کد های وب سایت
بهینه نمودن کد وب سایت مزایای زیر را به هم پا داراست

ارتقا سرعت وب سایت در بارگزاری اول و انتقال به صفحه های دیگر

افزایش رضایت کاربران و صرف زمان مجال بیشتر روی وبسایت شما

منظم شدن کدهای وبسایت و ارتقا خوانایی آنها برای گوگل

از در میان بردن خطاهای سایت w3c validator

کاهش مشکلات در وبسایت GTMETRIX (یکی‌از مهم ترین ابزار تست وب سایت )

رفع اشتباهات و خطاهای موجود در قالب وبسایت

اگرکه بتوانید به صحت این فعالیت را انجام دهید و زمان پاره ای به صفحه اولیه گوگل خواهید رسید

همچنین هم در این مورد به شما خدمات رسانی می کند که می‌توانید با شماره 44871861 تماس بگیرید

مطالب مرتبط ذیل جهت تحقیق سفارش میشود:

سئو قالب تارنما با این 11 نکته کلیدی
ارتقای مهارت seo از مبتدی تا پیشرفته
به حساب آوردن کلی و انتخاب مرتبه تارنما با الکسا ALEXA
بهترین راه‌های seo در سال 2020 را بشناسید
۰ ۰

بدترین و وحشتناک ترین روش های سئو کلاه سیاه


استراتژی های سئو برای جایگاه بندی وب سایت بسیار موءثر هستند و در کارهای بازاریابی اینترنتی نیز کاربرد دارا هستند. بسیاری از این تکنیک ها سبب می گردند ارتقا مرتبه وبسایت شما شتاب بیشتری بگیرد و زودتر به موفقیت برسد. اما برخی از افراد میل دارا هستند با به کار گیری از روش های seo کلاه سیاه روند seo موتورهای جستجو را به عنوان یک جنگ آموزش سئو مشهد در لحاظ بگیرند و در بهره برای به زانو در آوردن رقبا دست به هر کاری می زنند، حتی در صورتی‌که از روشهای متقلبانه و سیاه استفاده کنند. البته متخصصین سئو کلاه سفید موتورهای جستجو را به عنوان شرکای خود میبینند که برای کمک به استخراج و کارها و وبسایتهای معتبر در ساخت لینک و هدایت کاربران به وب سایت ها فعال‌سازی شده اند.
در‌این نوشته‌علمی قصد داریم علاوه بر معرفی سئو کلاه سیاه، روشها و تکنیک هایی که شدیدا به وب سایت ضربه می‌زنند را رسیدگی کنیم تا شما با شناخت آنها، هرگز وب سایت خود را به خطر نیندازید و از جریمه گوگل در تامین باشید. بطور کلی، اگر روش ها و تکنیکهای سئو به سه مجموعه تقسیم شوند، می‌توانیم انها را با سه عبارت، کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه کدبندی کنیم. روشهای متقلبانه و غیر قابل قبول برای گوگل، بلک هت یا کلاه سیاه هستند. آموزش سئو در مشهد
سئو کلاه سیاه چیست؟
seo کلاه سیاه (در انگلیسی: Black Hat seo) تکنیک و استراتژی هایی هستند که به زبان معمولی، متقلبانه و کاملا مخرب می‌باشند و اگرچه قابلیت دارد در مقطع زمان کوتاهی هم نتیجه ها مثبتی در رتبه وبسایت داشته باشند، ولی در نهایت سبب به جریمه شدن وبسایت در گوگل می شوند. به عنوان مثال استتار بخشی از محتوای کاغذ یکی انجام کلاه سیاه هست. وقتی واقعه می‌ افتد که یک وبسایت محتوایی را به خزنده موتور جستجوی خاصی نشانه می‌ دهد که با آنچه یک استفاده کننده انسانی می‌بیند گوناگون هست. یعنی دو نسخه متفاوت را به یک کاربر اینترنتی و موتورجستجو آرم میدهد.

در نحوه های کلاه سیاه، فرد به غلط یا به علت عدم درایت کافی یا عمدا قصد دور زدن قوانین گوگل را داراست و بجای اینکه تمرکز بر روی دستیابی رضایت کاربران باشد، فریب موتور جستجو درنظر گرفته می‌گردد که کاملا نادرست است.



راه‌های کلاه سیاه ، تکنیک هایی بر خلاف با قوانین موتورهای جستجو می باشند که با هدف بهبود جایگاه وبسایت انجام می‌شوند. این نحوه ها خیلی وارفته منجر به جریمه تارنما میشوند. به ویژه که در سالهای اخیر با تقویت و بروزرسانی الگوریتم های گوگل، شناسایی این نحوه ها خیلی شل و ول تر از قبل شده و شک نکنید در صورتی هریک از این نحوه هایی که درپی توضیح میدهیم را روی تارنما خود اجرا نمایید در برهه زمانی فرصت کمی جریمه می شوید که قادر است مشمول حذف یک یا یک سری کاغذ و حتی حذف آحاد وب سایت از حاصل باشد.

مخرب ترین روش های سئو کلاه سیاه
تکنیکهای black hat یا seo کلاه سیاه ، به یکسری دسته و معیار تقسیم بندی می گردند. مواردی که مربوط به سئو داخلی می باشند و بعضا از دست اندرکاران offpage seo را هدف قرار می دهند. گوگل نسبت به اقدامات کلاه سیاه بسیار حساس می‌باشد و در صورت مشاهده هریک از این شیوه ها در یک دامنه ، متناسب با سطح تقلب یا خطا وب سایت را جریمه می کند.

نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی و بسیار اصلی : علت جریمه وب سایت توسط گوگل

در نوشته ی علمی علل جریمه سایت بوسیله گوگل تعداد زیادی از فاکتورهای متقلبانه و مضر را توضیح داده ایم. اما تمامی آنها در دسته کلاه سیاه قرار نمی گیرند. تکنیک های سئو کلاه سیاه تاثیر منفی بیشتری روی تارنما دارا‌هستند. پس خیلی دقیق تر این فاکتورها را توضیح خوا هیم بخشید.

با بروزرسانی معیارهای بهینه سازی سایت در گوگل ، اکثری از روش های قدیمی نه تنها کاربردی ندارند بلکه با تاثیر منفی در مجموعه بندی کلاه سیاه ها قرار می گیرند.

در صورتی‌که در پی یک فعالیت تجاری بلند زمانه در اینترنت می‌باشید مسلما از روش های کلاه سیاه خودداری کنید زیرا قابلیت و امکان دارد این طریق های در کوتاه روزگار تاثیر مثبتی روی سئو داشته باشند اما در عرض چندین روز یا تعدادی هفته باعث به حذف کامل وب سایت شما از موتور جستجو میشوند.



بک پیوند نخرید!
بک پیوند ها از یک دامنه و سورس جدا از دامنه شما دریافت میگردند و بک لینک هایی که متناسب با مقررات گوگل نیستند تاثیرات به طور کامل منفی روی seo خواهند داشت.

بسیاری از وبسایت ها برای اینکه بتوانند لحاظ موتورهای جستجو را جلب کنند اقدام به خرید و یا اجاره بکلینک های برهه زمانی دار می کنند. صاحبین این سایت ها خاطر می کنند هرچه بک لینک بیشتری خریداری کنند شانس حصول سکو های خوب در گوگل را ارتقاء داده اند. در صورتی که اینگونه نیست. هر نوع بک پیوند را نخرید! لینک و پیوند های اسپم، بی کیفیت، فیلتر شده و بک لینک و پیوند های هدفمند در رمزه نحوه های کلاه سیاه قرار گرفته اند. در قبلی اینگونه خلا ولی زمانی که گوگل الگوریتم های رسیدگی لینک و پیوند خود را آپدیت کرد در عرض 24 ساعت بسیاری از وبسایت هایی که از این روش کلاه سیاه استفاده کرده بودند را از نتیجه ها حذف کرد.

به شما توصیه می کنیم نوشته ی علمی ضرروی ( نحوه های پیوند سازی صحیح برای بهبود seo وبسایت ) را برای استخراج اطلاعات بیشتر استیناف نمایید.

ثبت پیوند در قسمت نظریات
این شیوه از دو منظر قابل مطالعه هست. اول برای فردی که لینک سایت خود را در نصیب اظهار نظر یک سایت دیگر ثبت می کند و دوم برای وبسایتی که نظرات و لینک های بی ربط را در نصیب دیدگاه ها تایید می نماید.

به این نوع لینک دهی، اسپم گفته می گردد که از روش های اساسی seo کلاه سیاه هست هم برای سایت نخستین و هم تارنما دوم! مخصوصا وقتی که مطالب و عنا وین دو تارنما هیچ ربطی به هم نداشته باشند. گوگل را دستکم نگیرید، این گزینه را به سرعت تشخیص می دهد و جریمه خواهد کرد.

نسخه برداری محتوا یا محتوای تکراری
محتوای تکراری یا duplicate content یکی از دیگر از روش های سئو کلاه سیاه هست که هم با نسخه برداری و سرقت مطالب از یک دامنه دیگر ایجاد کرد می‌گردد و هم با تکرار مطالب در صفحات یک سایت.

حتی در‌حالتی که شما مطلبی را از سایت یا کاغذ ای دیگر بردارید و لغات آن را جابجا فرمایید و یا تغییر‌و تحول دهید باز هم بوسیله موتورهای جستجو قابل شناسایی و در حکم محتوای تکراری می باشد. این طرز به عنوان article spinning شناخته می شود و خود یکی‌از تکنیک های مخرب کلاه سیاه است.

تولید اتوماتیک محتوا
همانطور که می دانید بازاریابی محتوا یک کدام از چیره ترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات هست که تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو نیز داراست اما به شرط اینکه اصولی و درست انجام شود. برای تولید محتوای مناسب بایستی زمان و انرژی مناسبی صرف شود و بسیاری از اشخاصی که در ساخت و ساز محتوا به نقص‌ می‌خورند متاسفانه به سراغ نرم افزارها و روش های ایجاد خودکار محتوا میروند. ساخت اتوماتیک یا content automation یکی شیوه های بهینه سازی کلاه سیاه است که برای موتورهای جستجو تماما قابل تشخیص است و جز محتوای بی کیفیت و سبب به جریمه محسوب می شود.

محتوای مخفی cloaking
ممکن هست متوجه شوید که در تارنما محتوای پنهانی وجود دارد. این وقتی واقعه می افتد که حتی یک پیوند برای بازدیدکننده وب سایت نامرئی باشد، ولی توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد. تا قبل از این بعضا از فونت های خیلی ریز به کارگیری می کردند یا حتی برای فونت و دور نما از یک رنگ به کار گیری می کردند تا لغات دیده نشوند.

محتوای نهفته یا cloaking یکی از طرز های مخرب سئو کلاه سیاه هست که در‌این‌صورت‌ ربات های کاوش گر یک متن را می‌بینند ولی استفاده کننده متن و محتوایی مختلف را مشاهده می کند. در اینکه ربات های کاوشگر تمام ساختار ورقه را بازرسی و ایندکس می کنند شکی نیست و هنگامی که تشخیص دهند محتوایی در برگه به شغل رفته که آن ها می‌بینند ولی از لحاظ کاربران پنهان و مخفی می‌باشد، این فعالیت را تخلف تشخیص میدهند.



حقیرکردن بخشی از محتوا ، قراردادن محتوا با فونت سفید در بگراند سفید و لینک های مخفی غیرقابل مشاهده بوسیله کاربر تمامی از روشهای cloaking محسوب میشوند.

مخفی کردن مشتمل بر فریب دادن نمایه ساز موتور جستجو هست تا تفکر کند چیز دیگری است و در بهره مجبور به ارسال داده های اشتباه به کاربران شود.

ایجاد کرد صفحات doorway
صفحات Doorway صفحاتی در وب می‌باشند که فقط با هدف بهبود ترافیک تارنما ها بصورت هدفمند طراحی و تشکیل شده اند به نحوی که برای کلمات یا کلمات کلیدی خاصی به کاربر ارائه می‌شوند و علاوه بر اینکه جز شیوه های seo کلاه سیاه محسوب می شوند دارای محتوای اسپم و بی ارزش برای کاربران می باشند.

صفحات doorway خلال ایجاد ترافیک مضر برای تارنما، کاربر را از نتیجه جستجو مایوس می کند. از جمله فرض فرمایید شما با لینکی مواجه شده اید یا صفحه ای را جستجو کرده اید که در نتایج با عنوان (خرید کفش زنانه با تخفیف) قابل مشاهده می‌باشد اما زمانی که وارد ورقه می‌شوید با عنوان و محتوایی راجع‌به با کفش مردانه مواجه میشوید، در این صورت شما وب سایت را بلافاصله رخنه‌ می کنید و این موجب افت رنک وبسایت مربوطه می شود.

استفاده از لغت ها کلیدی نامرتبط یک کدام از‌از سایر از ترفندها است، به خصوص هنگامی که با ترفندهای ذکر شده در بالا ترکیب خواهد شد. با استعمال از این لغات کلیدی می‌توانید ترافیک را از یک‌سری منبع به یک تارنما هدایت کنید، حتی بعضا از آن‌ها لینک های باکیفیتی هستند.

اسپم کردن لغت ها کلیدی
افراط در به کار گیری بیش از حد لغت ها کلیدی در متن یکی از از سایر از این روشهاست. این شیوه مشتمل بر تعداد زیادی کلمات کلیدی در محتوا می‌باشد که آن را غیرقابل تلاوت می کند. آیا تا به حال پستی را دیده اید که به طور مکرر تبلیغی را با کلمه ها خاصی نمایش دهد؟ واضح می‌باشد که این وب سایت در کوشش برای بهبود جایگاه است. این یکی اقداماتی است که بخش اعظمی از برای بهبود درجه خود جاری ساختن می دهند.

ممکن می‌باشد مخاطب متوجه نشود که شیت حاوی متن نامرئی، تگ عنوان و متا تگ می باشد، اما مرورگر این عمل را می کند. در‌حالتی که یک پست حاوی یک واژه و کلمه کلیدی به طور مکرر باشد، گوگل می تواند فیلتری را برای کاهش رتبه و یا بدتر از آن، مسدود کردن سایت قرار دهد. استخراج به چگالی کلمه کلیدی ایده آل می تواند بسیار غامض باشد، اما تاسی از یک قانون کلی این فعالیت را سهل وآسان می کند.

طبق آمار بدست آمده از نظارت گران وب سایت ها، بهترین چگالی برای عبارات کلیدی در یک برگه در بین یک تا 2.5 درصد از کل محتواست. استفاده افراطی و بیشتراز حد یکی از طرز های کلاه سیاه است که هرچند در پیشین به کار گیری میشد البته امروزه منسوخ می‌باشد.

سایر شیوه های سئو کلاه سیاه
همچنین صفحات دارای رفتار مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان ها و سایر بدافزارها، مزارع لینک و پیوند، بازنویسی لینک و پیوند، ریدایرکت های غلط، ساخت زیردامنه هایی و بسیاری دیگر از روش ها میباشند که جز کلاه سیاه ها به حساب می آیند.

استفاده از یک شیت فرود بیشتراز حد با صرفه شده نیز یک تکنیک بهینه سازی کلاه سیاه هست. که مشابه داشتن یک شیت فرود قانونی نخواهد بود. دراین باره، از هر روشی برای اصلاح بیش تر از حد یک محتوای با کیفیت و بعد به کارگیری از آن برای هدایت افراد به آن وب سایت استعمال میشود. این به معنای افزودن تمام روش های گذشته در فضای دیجیتال بیان شده می باشد.

چنانچه میخواهید وب سایت خود را توسعه و گسترش دهید، مطمئن شوید که از این موارد اجتناب می کنید، استراتژی های بازاریابی و سئو خود را عاقلانه انتخای فرمایید و به رقابت غیراخلاقی فکر نکنید. کوشش نمایید طرز هایی برای بهبود شرافتمندانه سکو سایت در نتایج ارگانیک گوگل بیابید.

پاسخ سوال های متداول:

بهینه سازی کلاه سیاه چیست؟

کلاه سیاه یا Black Hat تکنیک هایی در بهینه سازی می‌باشند که از متکی به فریب موتور جستجو میباشند و قصد به دور زدن قوانین با مقصود ارتقا سکو سریع در نتایج جستجو را دارند

مخرب ترین روش های کلاه سیاه کدامند؟

اصلی ترین روشهای کلاه سیاه که تاثیر مخربی بر تارنما دارا هستند؛ نسخه برداری محتوا، لینک سازی اسپم، خرید بکلینک، محتوای پنهان، اشباع صفحه ها با کلمه ها کلیدی، ساخت‌و‌ساز اتومات محتوا، صفحات فرود بیشتراز حد با صرفه شده و…

گوگل چه برخوردی با شیوه های کلاه سیاه دارد؟

پاسخ کاملا هویدا می باشد، سایت شمارا جریمه و از نتیجه ها حذف میکند. حتی در صورتی‌که در دوران کوتاهی هم سکو بهتری در نتایج استحصال نمائید، اما خیلی سریع بعداز شناسایی وب سایت شما به عنوان تارنما متقلبی که شیوه های کلاه سیاه را ایفا کرده، جریمه میشود.
۰ ۰

11 نکته کلیدی در سئو قالب سایت


یکی‌از قسمت هایی در seo تارنما که کمتر به آن اعتنا میشود بهینه سازی پوسته تارنما میباشد که باتوجه به به کارگیری بیشتر موسسه ها از سیستم های رئیس محتوا مانند وردپرس امری ضروری برای کاهش دادن منزلت سایت در گوگل محسوب می‌شود. یک پوسته از چند نوع اپ نویسی به کارگیری می نماید تا خلال بارگزاری درست ، جذابیت های تصویری هم داشته باشد. 

آموزش سئو مشهد


seo پوسته به انگیزه ابهام هایی که دارااست کمتر آیتم اعتنا اشخاص سئوکار قرار میگیرد چنانچه که در صورتی‌که پوسته با صرفه نباشد قابلیت ترفیع وب سایت در نتیجه ها گوگل بسیار مشقت بار و طولانی میشود. معمولا یکی دلایل بالا و زیر رفتن مکرر وب سایت ها در نتیجه ها به انگیزه عدم سئو مطلوب پوسته میباشد که می بایست نگاه ویژه ای به آن داشت.

بهینه سازی پوسته تارنما با 11 نکته کلیدی
در‌این نوشته ی علمی 11 نکته کلیدی برای seo پوسته تارنما را به شما ارائه میدهیم تا با تحقیق این مقاله توانگری سئو پوسته را بدست آورید.

بهینه سازی پوسته تارنما با کاهش وسعت فولدر های css و js آموزش سئو در مشهد
او‌لین نکته ای که می بایست در بهینه سازی پوسته وب سایت به آن اعتنا داشت کاهش وسعت و فشرده سازی فولدر های css و js میباشد. به‌این مفهوم که تک تک مسافت هایی که فی مابین خطوط کدنویسی این فولدر ها وجود داراست یک به یک می بایست حذف شوند. شما میتوانید به طور دستی از بخش ویرایشگر پوشته این شغل را اجرا دهید اما در حالتی‌که می‌خواهید این شغل یکباره و با سرعت بالا برای همه فولدر ها صورت پذیرد میتوانید از پلاگین های seo مثل autoptimize استعمال نمایید.

در شرایطی که داده ها بیشتری دراین باره نیاز دارید این مقاله به شما توصیه می شود : seo کد های وبسایت

بهینه سازی پوسته تارنما با فشرده سازی کدها
ترکیب کردن فولدر های css و js پوسته
بعداز اینکه فولدر های استایل و جاوا در وب سایت فشرده سازی شد اینک وهله این میباشد که تعداد این پوشه ها را کاهش دهید تا پوسته با سرعت بیشتری بارگذاری گردد. برای seo پوسته وب سایت شما بایستی کل فولدر های css را یک دست و مخلوط فرمایید و به همین شکل نیز تک تک پوشه های جاوااسکریپت پوسته را در یک پوشه js تصویب نمائید.

داخل خطی نمودن پوشه های استایل و جاوااسکریپت
یکی‌از دیگر از چاره های seo پوسته این میباشد که بعد از یکدست سازی کد های js و css می‌توانید جای اینکه آن‌ها را با لینک و پیوند مربوطه در شیت فراخوانی فرمائید تک تک محتویات پوشه را در بخش مربوطه قرار دهید. این فعالیت منجر می‌گردد که وسعت پوسته به شدت تحت بیاید و در seo آن اثر بسیار مثبتی داراست.

بهینه سازی و حذف ایموجی و شکلک ها در کد پوسته تارنما
معمولا پوسته هایی که به طور فراهم به کار گیری میشوند در قلب کد های خویش ایموجی و یا این که شکلک هایی را دارا‌هستند که برای موتور های کاوش قابل تشخیص وجود ندارد به همین استدلال شایسته ترین راه و روش حذف آنان برای بهبود بهینه سازی است

بارگزاری فونت های گوگل در فوتر
در پوسته اساسی فونت ها در هدر بارگزاری میشوند که موجب تلاش منفی پوسته میشود و برای بهینه سازی این آیتم قطعا می بایست فونت های گوگل را در فوتر فراخوانی کرد. این مقصود هم با کدنویسی در هسته مهم پوسته و هم استعمال از پلاگین ها قابل کسب میباشد.

هنگامی که فونت های منحصر به فرد در فوتر و با تانی بارگذاری میشوند، سرور جواب سریعتری برای بارگزاری پوسته خواهد بخشید و این مراحل با بهبود تجربیات کاربری ، لحاظ خزنده های گوگل و موتورهای کاوش را نیز برای امتیازدهی مثبت به تارنما شما جلب می نماید.

کاهش فرصت بارگزاری کل پوشه ها
مجموع پوشه هایی که یک پوسته را تشکیل میدهند اعم از استایل ، جاوااسکریپت و html می بایست seo شوند و با کاهش وسعت و حذف کدهای زائد ، مجال بارگزاری آنان کاهش یابد.

کاهش فرصت بارگزاری ، یعنی ارتقا سرعت تارنما که یک کدام از مهمترین فاکتورها از لحاظ گوگل مخصوصا از سال 2015 به آن‌گاه در مرتبه بندی و اعتباردهی به تارنما ها میباشد. پس به طبع برای بهینه سازی پوسته وبسایت بایستی با فشرده سازی آحاد پوشه های جان دار ، سرعت بارگزاری را ارتقاء اعطا کرد تا مجال وصال به شیت نخستین گوگل کاهش یابد.

تفاوت رنگ فونت ها با موضوع پوسته
یکی نکاتی که برای موتور های کاوش خیلی اساسی میباشد و معمولا خیلی معدود به آن اعتنا میشود ساخت تمایز و کنتراست کافی در بین رنگ فونت ها و دور‌نما پوسته میباشد. به کار گیری از رنگ تیره در دور‌نما پر‌نور و یا این که برعکس می‌تواند یکی‌از راه‌حل های اساسی بهینه سازی پوسته تارنما باشد که می‌تواند موجب ارتقاء زیبایی وب سایت نیز گردد.

در نوشته‌علمی اثر زیبایی پوسته بر seo این مقاله را به طور ظریف تشریح کرده ایم که جهت پژوهش برای هواداران جز پیشنهادات ویژه ماست.

seo پوسته وبسایت با بارگزاری jquery در فوتر
Jquery یک کدام از کتابخانه های جاوااسکریپت میباشد که در بخش اعظمی از وب سایت ها به کارگیری میگردد که یک کادر ورک از پیش اماده است و بخش اعظمی از الزامات پوسته را سوای نیاز به کدنویسی دوباره مهیا میاورد. ولی به انگیزه وسعت بالایی که داراست می‌تواند همت پوسته را ذیل اثر قرار دهد به همین استدلال موردنیاز میباشد که در فوتر تارنما بارگزاری خواهد شد.

حذف فولدر های استایل و جاوااسکریپ های فارغ از استعمال
به خواسته کارایی خوب بهینه سازی پوسته وبسایت به طبع بدین قسمت اعتنا فرمایید و پوشه های استایل و جاوایی که در پوسته وب سایت فارغ از استعمال میباشند را حذف فرمایید. درصورتی که از مرورگر کروم به کار گیری میکنید در نصیب developer tools میتوانید قسمت هایی از این فولدر ها که آیتم استعمال نیستند و با رنگ قرمز رنگ اکران داده شدند را برای هر شیت ببینید.

حذف پلاگین و ماژول های مازاد
پلاگین ها معمولا برای بهبود seo پوسته وبسایت گزینه به کارگیری قرار می‌گیرند البته استعمال نابجا و بیشتراز حد از پلاگین و ماژول های مازاد میتواند پوسته را هنگفت نماید و علاوه توشه کاهش سرعت آن باعث افت جایگاه در گوگل خواهد شد.

در حالتی که پلاگین ای را نصب نموده اید که فعلا از آن استعمال نمی‌کنید به طبع هم آن را و هم اطلاعاتی را که بر روی هاست شما ذخیره کرده را حذف کنید.

برطرف کردن add expire headers
این نادرست وقتی صورت می‌دهد که برهه زمانی فرصت قابل قبولی برای کش مرورگر جهت ذخیره سازی پوشه های مهم پوسته تعریف‌و‌تمجید نشده باشد. به عنوان مثال زمانی شما از یک وب سایت بازدید میکنید بعضا از فولدر های اساسی مثل لوگو یا این که جاوا اسکریپت های اساسی پوسته روی مرورگر شما برای زمان مجال خاصی ذخیره میشوند و برای بازدید های آینده دیگر نیاز وجود ندارد که مجددا این پوشه ها از پوسته وب سایت دانلود و بارگزاری شوند. از روش دستکاری و افزودن کد دستوری مربوطه در پوشه htaccess می‌توانید این اختلال را حل نمایید.
۰ ۰

تاثیر ساب دامین ها در سئو


در‌این نوشته‌ی علمی معنی ساب دامین subdomain و تاثیر آن در بهینه سازی را توضیح می دهیم. احتمالا تا به اینک در جستجو های آنلاین و بازدید از صفحات متفاوت ، ساب دامنه های مختلفی را مشاهده کرده اید. ولی آیا می دانید چرا شرکت ها از ساب دامین ( تحت دامنه ) به کار گیری می کنند چه مزایایی را برای تارنما به هم پا داراست؟ 

آموزش سئو مشهد


یک ساب دامنه ، زیرشاخه ای از دامنه اساسی محسوب می شود که یک کلمه و واژه یا عبارت پیش از نام دامنه قید می‌شود و آدرس آن مثلا به این صورت نوشته می‌شود: subdomain.yourdomain.com
ساب دامین را می توان به عنوان یک وبسایت اختصاصی به کاربران معرفی کرد که میتواند سعی و اهداف متفاوتی نسبت به دامنه های اصلی داشته باشد. معمولا باتوجه به سرویس هاستینگی که خریداری کرده اید می توانید کاملا بدون‌پول ساب دامین های متعددی بسازید.
مقصود ما بیشتر بیان اهمیت ساب دامین ها در پیشرفت در عملکرد سایت و ارتقای بهینه سازی و در سود دستیابی جایگاه خوب به ازای تعداد زیادی از لغات کلیدی مرتبط در گوگل میباشد. 

آموزش سئو در مشهد


کاربرد های ساب دامین
در حقیقت یک ساب دامنه بخشی از یک وب سایت میباشد که توسط موتورهای جستجو به عنوان یک آدرس مستقل شناخته میگردد و حتی در تحقیق و تجزیه رسیدگی وب سایت نیز به صورت جداازهم رنک بندی میگردند. از subdomains می توان برای گسترش سایت و حتی برای تقویت بهینه سازی به کار گرفت.
برخی اوقات شما نمی خواهید صفحه ها خاصی از سایت ( مثل دکان ، انجمن یا وب لاگ ) با بقیه صفحات در یک فهرست بندی یا کتگوری قرار بگیرند. بهترین خط مش برای این عمل به کارگیری از ساب دامنه هاست.
میزبانی وب لاگ
بعضی از موسسات به دلایلی مثل ایجاد طراحی متعدد با قالب اصلی وبسایت و یا تمایز در بین مطالب وبلاگ با محتوای اصلی ، علاقه دارند بلاگ خود را غیر وابسته از صفحه ها مهم نمایش دهند.

در هر صورت در حالتی که تارنما شما دارای یک وب لاگ حجیم و با مطالب زیاد میباشد خوب هست از ساب دامین استعمال نمایید تا نظم و یکپارچگی بهتری داشته باشد.

بعضا میبینیم که خیلی از وبسایت ها از ساب دامنه ها به عنوان آدرس انجمن یا هواخواهی نیز استفاده کرده اند که نوع طراحی متفاوتی داراست

تشکیل داد فروشگاه آنلاین با ساب دامنه
معمولا وب سایت های شرکتی که یک فروشگاه آنلاین کوچک نیز دارند میتوانند از قابلیت و امکان ساب دامنه برای طراحی فروشگاه اینترنتی به کارگیری کنند. به دلیل اینکه نوع طراحی قالب و سئو فروشگاه های اینترنتی با تارنما های معمولی تفاوت های مهم دارد این کار بسیار موءثر و کارساز می‌باشد و می‌تواند قسمت فروشگاهی وبسایت را از صفحه ها دیگر غیر وابسته نماید.

تفکیک مناطق و موقیعت های مختلف
اکثری از شرکت ها و حتی برند های معتبر به خواسته تفکیک خدمات و تولید ها و مشتریان براساس موقعیت جغرافیایی و بخشها محل اقامت ، از پایین دامنه ها استعمال می کنند. برای مثال فرض فرمایید دامنه ای با آدرس example.com باشد و شرکت برای مشتریان تهران این ساب دامین را ارائه داده : Tehran.example.com و برای مشتریان شیراز این آدرس: shiraz.example.com

تیم بندی تولید ها
قابلیت و امکان دارد که تولید ها جانور در فروشگاه اینترنتی شما از گروه های گوناگون و با تعداد و فراوانی بالایی باشند. برای همین می توانید آنان را از طریق ساب دامین ها تیم بندی فرمایید و تولیدها مرتبط را در دسته یک پایین دامنه قرار دهید. یا در‌صورتی‌که خدمات متفاوتی را ارائه می دهید ، برای هر نوع از خدمات یک شاخه مخصوص ایجاد کرد فرمایید.

ساخت نسخه موبایل
بخش اعظمی از طراحان وب سایت از ساب دامین برای ساخت و ساز نسخه موبایل تارنما استعمال می کنند. معمولا آدرس این نوع دامنه ها بصورت m.example.com مشخص میگردد. اما پیشنهاد ما این می‌باشد که قالب های ریسپانسیو را برای سایت خود گزینش نمائید که امکان سازگاری با نسخه های موبایل را نیز داشته باشند. هرچند که مستقل کردن آدرس صفحات تلفن همراه با ساب دامنه ها نیز در حالتی‌که با رعایت اصول بهینه سازی باشد ضرری ندارد.

تاثیر ساب دامین ها در seo
طبق گفته مت کاتس یکی از مدیران گوگل ، ساب دامین ها به عنوان سایت هایی مجزا از دامنه اساسی برای موتور جستجوی گوگل محسوب میگردند. این بدان معناست که می‌توانید برای هر مورد از تحت دامنه های گزینه استعمال ، طراحی و اعتبار اختصاصی به فردی ساخت و ساز فرمایید. ساب دامنه ها با استناد به موارد پایین در سئو تاثیر می گذارند.

چگونه ساب دامین در سئو تاثیر مثبت داراست
ثبت کلیدواژه در url ساب دامین
بعضی اوقات قابلیت به کار گیری از لغات کلیدی خاصی را در URL های صفحه های وجود ندارد ولی ، با subdomains خیلی شل تر می‌توانید این عمل را انجام دهید ، مخصوصا برای عبارات طولانی و یا کلماتی که رقابت شدیدی در گوگل دارند. در عین فعلا هنگامی که شما یک زیردامنه را به یک عبارت کلیدی اختصاص دهید شانس رقابت را برای تصاحب رده های بالاتر در موتور جستجو افزایش داده اید.

بهبود تجربه کاربری با ساب دامنه
در صورتی سایتی حجیم و پر‌از محتوا دارید ، مخصوصا هنگامی که کل مطالب در یک حوزه نیست ، تجربه کاربری پایینی برای سایت خود ساخت‌و‌ساز کرده اید. یکی از فاکتورهای اصلی از نگاه گوگل ، رضایت کاربران و مجال حضور آنها روی وبسایت می‌باشد و در صورتی که مسیریابی و یافتن صفحه های برای استفاده کننده دشوار باشد این امتیاز ذیل خواهد آمد و تاثیر منفی دارد. ولی به کار گیری از ساب دامین امکان مجموعه بندی مطالب و صفحه ها را آماده می کند و منجر بهبود تجارب کاربری میگردد

ارتقاء اتوریتی دامنه
اگرچه ساب دامنه ها منقطع از تارنما به شمار میروند اما افزایش اتوریتی آن‌ها میتواند در ابتدا بردن اتوریتی تمام دامنه موءثر باشد. به این دلیل‌که در هر ساب دامنه به یک کلیدواژه ، محصول و یا خدماتی خاص پرداخته میشود و هم راستایی مطالب موجب تقویت توان آن می‌گردد.
۰ ۰

اهمیت بهینه سازی محتوا


غرض این نوشته‌ی‌علمی ساده می‌باشد، قرار است به شما درک صدق از مداقه ساخت محتوا در بهینه سازی بدهد و نماد دهد که چه کاری میتوانید ایفا دهید تا مطمئن شوید این دو با هم هماهنگ می‌باشند. آموزش سئو در مشهد
دلایل اهمیت سئو چیست
برای آماده ساختن درجه بهتر و ترافیک جستجوی طبیعی، کوشش متداوم لازم می‌باشد.
در صورتی‌که به دیده شدن، قرار به چنگ آوردن در ورقه اولیه گوگل و ترافیک طبیعی نیاز دارید، باید خود را متعهد به ساخت مداوم محتوا و seo محتوا کنید.
محتوا و seo
در بهترین وضعیت، محتوا مسیری را برای سایت ساخت و ساز می‌کند که می‌تواند وب سایت را به صدر جایگاه بندی موتورهای جستجو برساند.
اما چرا گفتم بهترین وضعیت؟ چون در بدترین وضعیت، میتواند موجب جریمه‌های غیرقابل جبرانی از طرف گوگل گردد.
همان طور که وارد این بحث می‌شویم، فهم و شعور بهتری از معنای محتوا، بها سئو محتوا و چگونگی تولید محتوای باصرفه شده به دست خواهید آورد که به دیده شدنتان در موتورهای جستجو کمک می‌کند.
قبل از اینکه تحقیق کنیم التفات محتوا در سئو چیست بیایید با یک تعریف و تمجید شروع کنیم. آموزش سئو مشهد
“محتوا” به چه معناست؟
ارائه یک تعریف و تمجید دقیق برای محتوا که مورد توافق همگی بازاریابان باشد نسبتاًً غیر ممکن خواهد بود.
اما با این حالا لی اودن، مدیر استدلال بازاریابی TopRank، تعاریفی از محتوا را از بازاریابان سراسر عالم عده‌آوری کرد که میتواند نقطه استارت نه برای ما باشد.
هایدی کوهن، بازاریاب فعال، محتوا را این‌گونه تمجید می‌کند:
اطلاعاتی مفید و کیفیت بالا که داستانی را به روش‌ای مرتبط با یک قضیه با هدف ساخت تعامل یا یک حس به استفاده کننده منتقل می‌کند.
محتوا که به صورت زنده یا غیرزنده ارائه می شود، قادر است با استفاده از قالب‌های مختلفی به عنوان مثال متن، تصویر، ویدیو، صدا و یا… ارائه شود.

در حالی که توضیحات کوهن درست است، ولی این هم اساسی می‌باشد که بدانیم تمامی محتواهایی که ما می‌بینیم همیشه با کیفیت و مفید نیستند.

درواقع محتواهای بد زیادی در اینترنت وجود داراست که هیچ نوع اطلاعات مفید و مرتبطی به خواننده نمی‌دهند.

درک هالپرن، بنیانگذار Social Triggers، در تعریفی ساده‌تر البته مشابه، میگوید:

محتوا به هر شکلی (صوتی، متنی، ویدیویی) وجود دارد و به مصرف کنندگانش اطلاعات یا آموزشی را در یک مسئله ارائه می‌دهد و یا آنان را مشغول می‌کند.

هالپرن هم داراست محتوایی را تمجید می‌کند که دست‌کم برای مخاطبان مورد نظر مرتبط و اثر گذار است.

در صورتی از تعریف‌و‌تمجید کردن «کیفیت» محتوا بگذریم، می‌توانیم با نگاه کردن به ده‌ها نوع متعدد محتوای دیجیتال، فهم و شعور بهتری از این مسئله داشته باشیم.

در این مرحله، شما باید شعور خیر و خوبی از چیستی محتوا و بعضا از قالب‌های مختلفی که می‌توان آن را ارائه کرد، داشته باشید.

اما دقیقاً چه ارزشی برای سئو دارااست و چرا اینقدر مهم می‌باشد که این دو با هم عمل کنند؟

ارزش سئوی محتوا چیست؟
گوگل، سلطان موتورهای جستجو، روزانه بیش از ۶٫۷ میلیارد جستجو را پردازش می‌کند.

و از آنجایی که ما در زمینه‌ی بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو کلام می کنیم، به‌این مضمون‌ می‌باشد که مراجعه به گوگل برای پاسخ دادن بدین سؤال اندیشه خیر می‌باشد.

چنانچه بخواهیم تاریخچه بهینه سازی را بازرسی کنیم، متوجه می‌شویم که لری پیج و سرگی برین در سال ۱۹۹۸ گوگل را با یک غرض تأسیس کردند:

سازماندهی و قابل دسترس کردن اطلاعات فقیه

آن هدف امروز نیز به همان شکل مانده هست. با این حال، شیوه سازماندهی آن اطلاعات در طی سال‌ها کمی تغییر کرده می باشد.

الگوریتم های گوگل دائماً در عملکرد برای ارائه نتایج موءثر و مرتبط در کسری از ثانیه میباشند.

حاصل اثرگذار و مرتبطی که Google در تلاش می‌باشد ارائه دهد، همان محتواهایی میباشند که در سرتاسر وب در دسترس می باشد.

این محتواها مطابق مفید بودن و ارتباط آنان با کاربری که جستجو را جاری ساختن می‌دهد (هدف جستجو) سکو بندی می‌شوند.

و این بدان معناست که برای اینکه محتوای شما به هیچ عنوانً بها سئو داشته باشد، باید برای جستجوگران موءثر باشد.

چه طور مطمئن شوید که یک محتوا مفید است؟ گوگل در پاسخ دادن به این سؤال نیز به ما امداد می‌کند.

بهینه سازی نویسی چیست
توصیه آنها این هست که وقتی شروع به تولید محتوا میکنید، مطمئن شوید که موردها پایین رعایت شده باشد:

کارآمد و آموزنده: در شرایطی که سایتی را برای رستوران فعال‌ساز‌ی می کنید، می‌توانید مکان ، ساعات شغل، اطلاعات تماس، منو و یک وب لاگ برای به اشتراک گذاشتن رویدادهای آینده داشته باشید.
ارزشمندتر و مفیدتر از وبسایت‌های دیگر: در صورتی درباره ی شیوه تربیت فرزند می‌نویسید، مطمئن شوید که نوشته‌ی‌علمی شما مطالب بیشتری یا نگرش متفاوتی نسبت به مقالات متعدد دیگر راجع به یادگرفتن فرزند به استفاده کننده می‌دهد.
معتبر: اعتبار سایت خود را با استفاده از تحقیقات اساسی، نقل عهد و پیمان‌ها، پیوندها، تحلیل ها و توصیفات نشان دهید. بیوگرافی نویسنده یا نظرها مشتریان حقیقی و واقعی می‌تواند به ارتقاء اعتبار و شهرت وب سایت شما کمک کند.
باکیفیت: محتوای سایت شما می بایست منحصر، خاص و کیفیت خوب باشد و نباید بهم ریخته باشد، به خیال داشته باشید که محتوای شما بایستی در جایگاه اول برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان ساخت‌و‌ساز گردد یعنی یک تجارب کاربری خوب، نه اینکه فقط در موتورهای جستجو مرتبه خوبی بگیرید.
جذاب: با افزودن تصاویری از تولیدات، تیم یا خودتان، رنگ و لعاب به سایت خود بدهید! مطمئن شوید حواس بازدیدکنندگان با ایرادات املایی، حقایق خطا یا استایل نادرست پرت نمی‌شود. تبلیغات بیش از حد نیز میتواند حواس را پرت کند، بازدیدکنندگان را با تعامل از طریق به‌روزرسانی‌های منظم، کادر نظرات یا ویجت‌های شبکه‌های اجتماعی سرگرم کنید.
هنگامی که این المان‌ها در جای خود قرار بگیرند، پتانسیل قیمت سئو محتوای خود را به حداکثر میرسانید. و درواقع بدون آن ها، محتوای شما ارزش بسیار کمی خواهد داشت.

البته، ساخت محتوای خوب فقط قطعه این پازل نیست. یک جنبه فنی نیز وجود داراست که می بایست از آن با خبر باشید.

که ما بعداً در‌این نوشته ی علمی در باب آن حرف خوا هیم کرد.

Maddy Osman یک منبع جامع درباره ی چگونگی نظارت قیمت سئوی یک محتوا درست کرده که بیشتر راجع به این موضوع توضیح میدهد.

موقتی، می‌قدرت فایده گرفت که ارزش بهینه سازی محتوا به میزان اثر گذار، آموزنده، پر ارزش، معتبر و جالب بودن آن بستگی دارااست.

یادگرفتن سئو محتوا: صفر تا صد

التفات بهینه سازی محتوا
دلیل مهم بودن محتوای باصرفه شده بی آلایش هست، سوای آن در موتورهای جستجو سکو‌ای نخواهید گرفت.

البته، همان طور که پیش از اینً به طور خلاصه به آن اشاره کردیم، مهم است شعور کنیم که عوامل متعددی در اینجا نقش دارا هستند.

از یک طرف، شما تشکیل داد محتوا را دارید.

بهینه سازی محتوا در طی ساخت با اطمینان از اینکه محتوای شما کاربر محور می باشد و از سفارش‌های ارائه شده در نصیب قبل تبعیت می‌کند، جاری ساختن می‌شود.

اما مخاطب محوری به چه معناست و چه تفاوتی با گونه های دیگر محتوا داراست؟
مخاطب محوری به لهجه ساده بدین معناست که شما بر روی آنچه مخاطبان می‌خواهند بشنوند بیشتر از آنچه می خواهید درباره آن سخن کنید، تمرکز می‌کنید.

و آنطور که ما متوجه شدیم، در صورتیکه به دنبال جایگاه گرفتن در موتورهای جستجو میباشید، تولید محتوای موءثر و مرتبط همان کلید برد شماست.

در بخش دیگر seo، نکات seo تکنیکال قرار دارا هستند.

این مشتمل بر عواملی مانند لغت ها کلیدی، عنوان بهینه سازی، متا دسکریپشن و ساختار URL در سئو می‌باشد.

و این همان چیزی می باشد که پیرو درباره ی چگونگی ایجاد محتوای با صرفه شده در موردش صحبت خواهیم کرد.

به چه شکل یک محتوای مناسب برای seo تولید کنیم؟
هنگام ساخت و ساز محتوای بهینه شده، تعدادی مرحله وجود داراست که باید آن‌ها‌را دنبال کنیم.

آن‌ها عبارتند از:

۱. بازرسی کلمات کلیدی انجام دهید و قضیه خود را تعیین نمائید
متوجه شدیم که مقصود اصلی شما بایستی ساخت‌و‌ساز محتوای استفاده کننده پایه باشد، تفحص لغات کلیدی برای باور یافتن از محتوای نتایج از طریق موتورهای جستجو ضروری می باشد.

هنگام تعیین کلمه ها کلیدی و آیتم باید به یکسری نکته اعتنا داشته باشید:

روی عبارات کلیدی تمرکز کنید.

از کلمه ها کلیدی بسیار رقابتی با جستجوهای خیلی زیاد اجتناب فرمائید و روی کلمه ها کلیدی زمانبر تمرکز فرمائید.
از یک ابزار سئو مناسب و قابل اتکا برای تحقیق عبارات کلیدی استفاده کنید.
آیتم محتوا را با واژه و کلمه کلیدی منطبق دهید.
آموزش پژوهش لغات کلیدی

۲. طرح کلی و قالب خود را برای خوانایی عالی بهینه کنید
همانگونه که در حالا ایجاد کرد طرح کلی خود هستید، مطمئن شوید که محتوای اساسی خود را طوری قالب بندی می‌کنید که به قطعات کوچک تقسیم خواهد شد.

خوا‌نندگان آنلاین، دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند. و در صورتی‌که مقاله شما فقط مشمول یک گزاره والا باشد، آن را نخواهند خواند.

بجای آن عالی هست برای مثال‌های ۱ تا ۲ جمله‌ای به کارگیری نمائید، حتی در‌حالتی که به ۳ تا ۴ پاراگراف کوتاه‌تر هم تبدیل شوند، اشکالی ندارد.

همچنین بایستی مطمئن شوید که هر ۱۵۰ تا ۳۰۰ کلمه یک زیرموضوع و یا محتوای بصری دارد تا تجارب را دیدنی‌تر کند.

خرید بعدازظهر بهینه سازی
همانطور که از نمودار زیر می‌بینید، تعامل سایت بر رتبه طبیعی آن تأثیر می گذارد.



و درصورتی که میخواهید تعامل را ارتقاء دهید، خوانایی بسیار مهم می‌باشد.

نمونه‌ای از محتوا با قالب بندی مناسب

این نمونه‌ای از ورقه‌ای می باشد که برای خوانایی بهتر بهینه گردیده‌است:



همان گونه که میبینید، بیشتر جملا‌ت صرفا یک یا دو گزاره هستند.

متن هم می توانید با نوشتن ذیل موضوعات در هر ۱۰۰-۲۰۰ واژه و کلمه جذاب نمایید.

نمونه‌ای از محتوا با قالب بندی ضعیف

اما تصور کنید پستی وجود دارد که خوانند‌گان را سریع فراری می دهد.

حتی محتوا هم ممکن است خوب باشد، نقص‌ آن جملات و گزاره‌های بسیار طولانی است.

با قالب بندی بهتر، نویسنده به راحتی می تواند میانگین وقتی که بازدیدکنندگان در وب سایت سپری می‌کنند را ارتقاء دهد.

یادگرفتن محتوا نویسی وب سایت

۳. به مورد و کلمه کلیدی هدف خود بچسبید
همان طور که استارت به نوشتن محتوای خود میکنید، اهمیت همراهی با زمینه را در لحاظ داشته باشید و کلیدواژه‌ای را که تعیین کرده‌اید مقصود قرار دهید.

همت نکنید همگی چیز را در یک محتوا بگنجانید و کوشش نکنید ده ها کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.

اعمال این کار نه فقط اتلاف وقت زیادی هست، بلکه شمارا از ساخت و ساز «مفیدترین و مرتبط‌ترین» محتوا در باب موضوع خود باز می دارد.

روی موضوعی که به عنوان موضوع تعیین کرده‌اید تمرکز فرمائید و مرتبط با آن مورد و واژه کلیدی مربوطش بنویسید.

۴. به ب‌سایت‌های معتبر پیوند‌ بدهید
از آنجایی که گوگل مشخص کرده است که اعتبار یک ادله مهم seo می باشد، لینک و پیوند دادن به سایت‌های مرتبط، قابل اتکا و معتبر می‌تواند موجب این خواهد شد که موتورهای جستجو محتوای شمارا معتبر بینند.

پیوند سازی چیست

با این فعلا، مطمئن شوید که کلماتی که برای لینک دادن به کار گیری میکنید در واقع مربوط به سایتی می باشد که کاربر به آن منتقل می‌شود.

از جمله بدین جمله دقت کنید:

“شما بایستی بدانید که به چه شکل یک عنوان قانع کننده ساخت‌و‌ساز کنید.”

در‌صورتی‌که می‌خواهید به منبعی لینک و پیوند دهید که به خواننده نشان دهد چگونه عنوان‌های قانع‌کننده ساخت‌و‌ساز کند، می بایست نصیب پررنگ علامت داده شده در پاراگراف پایین را پیوند دهید:

“شما بایستی بدانید که چه‌طور یک عنوان قانع کننده تولید فرمائید.”
۰ ۰