نوشتن محتوای بلندتر در سئو

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

نوشتن محتوای بلندتر در سئو


آیا به تازگی با seo آشنا شده و نمیدانید از کجا بایستی استارت به یادگیری آن فرمائید؟ نگران نباشید، حتی با رعایت اصول اول بهینه سازی نیز می توانید رتبه سایت خود را به طور فوق العاده ای ارتقاء دهید. در این نوشته‌ی‌علمی به معرفی اصول سئو برای مبتدیان پرداخته ایم.
seo چیست و چرا ما به آن نیاز داریم؟ 

آموزش سئو مشهد


اجازه بدهید که از همین سوال شروع کنیم. seo مخفف عبارتی با مضمون‌ بهینه سازی برای موتورهای جستجوست و هدف از آن اعتقاد از شانس استخراج سکو بالا در نتیجه ها جستجو میباشد. به همین سادگی که بیان شد، بهینه سازی به معنای seo تارنما و محتوای آن به گونه ایست که موتورهای جستجو مانند گوگل قدرتمند به درک سایت و محتوای آن باشند. در فایده شانس استحصال جایگاه در جستجوی کلمه ها کلیدی مورد نظر ما افزایش مییابد. 

آموزش سئو در مشهد



ولی چرا ما به seo نیاز داریم؟ آیا تاکنون پیش آمده که بعد از جستجو در گوگل به کاغذ دوم، سوم یا فراتر از آن بروید؟ در اکثر اوقات مواقع خیر. پاسخ به‌این سوال در همینجا پنهان است. با ارتقا رتبه سایت و محتوای آن در حاصل گوگل، شانس کلیک کردن کاربران بر روی آن افزایش یافته و در بهره وبسایت شما به درامد بیشتر خواهد رسید. مطمئنا این بهره همان چیزیست که تمامی ما در وب سایتمان در پی آن هستیم.

به‌دنبال به معرفی و تفصیل مهم‌ترین اصول بهینه سازی پرداخته ایم.

1. نوشتن محتوای بلندتر


طبق فاکتورهای سکو بندی گوگل، محتوا هنوز مهم ترین فاکتور بهینه سازی و جایگاه بندی تارنما ها محسوب می شود و در‌پی نیز فاکتورهای بک لینک و پیوند و رنک برین مطرح می‌باشند. مراد محتواییست که در شکل وبلاگ یا ویدیو منتشر شده و قوی به جذب مخاطبین خود میباشد.

از نگاه بهینه سازی محتواهای برتر قدرت بیشتری در دستیابی درجه دارا‌هستند، به این دلیل که مشتمل بر لغات کلیدی بیشتری بوده و همچنین اطلاعات بیشتری را در دسترس کاربران قرار میدهند. آقای Nail Patel یک کدام از شناخته شده ترین متخصصین سئو فقید، در تفحص ای که داشته اشاره کرد می‌باشد که محتوای که شانس استحصال سکو بالایی دارااست، باید در عین داشتن کیفیت، طولی با دست‌کم 2000 کلمه و واژه داشته باشد. کیفیت محتوا از مداقه زیادی شامل است، به دلیل آن که کاربران به سمت محتوایی جذب می‌شوند که اختصاصی و جالب باشند.

پست های بلندتر همچنین موجب ارتقاء پارامتر Dwell Time نیز می گردند. Dwell Time به مقدار زمانی گفته میشود که مخاطب پس از ورود به وب سایت از طریق نتایج جستجو مجددا به آن برمیگردد. محتواهای بلندتر و کیفیت عالی تر موجب نگهداری کاربران در سایت شده و آنها‌را ترغیب به بیشتر قرائت می کند. بیشتر بودن این پارامتر از حیث گوگل به معنای جذابیت بیشتر محتوا میباشد و از این رو گوگل از آن در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند.

2. نوشتن محتوای جدید


در کنار پست های رفیعتر، گوگل انتشار محتوای نو در تارنما ها را نیز دوست دارااست. استدلال این فرمان نیز اینست که کاربران از محتوای تازه استقبال می کنند و همینطور این فرمان نشانه فعال بودن تارنما نیز هست.

همه ما می دانیم که ساخت محتوای کیفیت خوب به طور دائمی شغل دشواری است. بدین ترتیب برخی به جای ساخت‌و‌ساز محتوای جدید می توانید اقدام به بروزرسانی محتواهای مو جود کنید.

به سادگی اقدام به تشکیل داد محتوای نو و مرتبط با محتواهای دوستداشتنی و دیرین تارنما کرده و آنان را با تاریخ بازنویسی جدید مجددا در دسترس کاربران قرار دهید. یکی از زمان های عالی برای اجرا این کار بروزرسانی پست هاییست که در آنان اشاره به سال گردیده‌است. برای مثال پستی با عنوان بهترین تکنیک های سئو در سال 2019 از این گونه پست هاست. این گونه پست ها را میتوان با اضافه کردن یک‌سری تکنیک نو به پستی با عنوان بهترین تکنیک های سئو در سال 2020 تبدیل کرد. فراموش نکنید که این پست را با تاریخ بروزرسانی نو مجددا منتشر فرمائید.

3. به کارگیری از لغات کلیدی


استفاده از کلمات کلیدی امری ضروریست. کلمه ها کلیدی بایستی به طوری انتخاب شوند که بیان کنده موضوع محتوا بوده و از طرفی با منظور و نیاز کاربران هم در یک راستا باشد.

لغت ها کلیدی محتوای شیت می بایست با مورد آن مرتبط باشند تا موتورهای جستجو بتوانند آن را به صدق ایندکس کنند. مطمئنا شما نمیخواهید که با انتخاب کلمات کلیدی نامرتبط با تولیدها یا وبلاگ خود موتورهای جستجو را سردرگم فرمایید.

با این اکنون تمرکز شما نیز بایستی بر روی لغات کلیدی باشد گه کاربران مقصود شما به جستجوی آنان می‌پردازند. شاید برگه ای از سایت شما در یک واژه و کلمه کلیدی مرتبه یک را دستیابی کند، ولی مادامی کسی آن را جستجو نکند، ترافیکی نیز استحصال نخواهید کرد. این کار همانند عرضه محصولیست که خواهانی ندارد.

ابزارهای جستجوی عبارات کلیدی متنوعی وجود دارند که میتوانند به شما امداد کنند که کاربران و مشتریان شما از چه عباراتی برای یافتن محتوای مورد نظرشان در موتورهای جستجو استعمال می کنند. ابزارهایی مانند Ubersuggest و Kwfinder در‌این عمل به شما یاری می کنند.

همچنین می‌توانید از کلمات کلیدی بلند (long-tail keywords) و عبارات کلیدی LSI نیز برای ارتقا سایت و ارائه اطلاعات با جزییات بیشتر به کار گیری نمائید تا موتورهای جستجو به فهم بهتری از محتوا برسند.

لغات کلیدی بلند آنهایی هستند که اشاره در معنای خاص تری دارا هستند. در صورت استعمال از لغت ها کلیدی رفیعتر در محتوا، احتمال دستیابی کاربرانی که دقیقا در پی آن محتوا هستند افزایش می یابد. برای مثال می توان به کلمه کلیدی بهترین کوله پشتی پیاد روی زنانه اشاره کرد. این گونه کلمه ها معمولا دارای لغات بیشتری میباشند و به طور دقیقی خواسته کاربران را اشکار می کنند.

شاید تعداد جستجوی این کلمات کلیدی کمتر باشد، البته احتمال استحصال مرتبه و تبدیل کاربران به مشتری در آنها بیشتر می‌باشد. بنابریان قطعا قیمت امتحان کردن را دارا هستند.

عبارات کلیدی LSI آنهایی می باشند که با واژه و کلمه کلیدی اساسی محتوا در ارتباطند. مراد ما فقط لغت ها هم خانواده نیست، بلکه لغات کلیدی از نظر مفهومی همان مضمون‌ را می دهند نیز در این لیست قرار میگیرند. استفاده از این گونه لغات کلیدی موجب ادراک عالی محتوا می شود.

امروزه موتورهای جستجو به جای توجه به لغت ها کلیدی به مضمون‌ آن ها بیشتر اعتنا می کنند و به کار گیری از کلمه ها کلیدی LSI میتواند به آن‌ها درین راستا کمک کند. از جمله در‌حالتی که محتوای مورد نظر شما درباره مشورت کردن بهینه سازی باشد استفاده طبیعی از عبارات کلیدی ذیل نیز میتواند امداد کننده باشد:

مشاور سئو و بازاریابی اینترنتی
مشاور بازاریابی seo
شرکت مشورت کردن seo
بهترین مشاورین سئو
کارشناس بازاریابی بهینه سازی
خدمات بازاریابی سئو
این کلمه ها کلیدی با مورد واژه و کلمه کلیدی اصلی در باب بوده و به گوگل در استخراج مضمون‌ محتوا امداد می کند. این گونه آن ها اعتقاد بیشتری از مسئله محتوا کسب می کنند. معمولا ما طبیعتا از این لغت ها کلیدی در متن محتوا استفاده می کنیم، اما اعتنا به مفاد از دست رفته خالی از لطف نیست.

در نقطه پایان ذکر این نکته ضروریست که به هیچ عنوان درین کار نباید افراط کرد، چرا که استعمال زیاد قادر است به معنای Keyword Stuffing از حیث گوگل تلقی گردد. در شرایط کلی میان متخصصین بهینه سازی در به کار گیری از لغات کلیدی LSI اختلاف نظرهای زیادی وجود داراست.

4. seo عنوان برگه، متا دیسکریپشن و تگ های هدر
تا این جای شغل شما یک محتوای بلند و با ارزش داشته و از لغات کلیدی در آن استعمال نموده اید. در حال حاضر وهله آن است که به سراغ عنوان ورقه، تگ های هدر و متا دیسکریشپن برویم.

عنوان شیت


عنوان برگه یک کدام از توانا ترین فاکتورهای موءثر در بهینه سازی داخلی و حصول رتبه میباشد. در حالتی‌که جدید با عنوان شیت آشنا شده اید بایست بدانید که این عنوان در نتیجه ها جستجو این گونه نشان داده میشود:

جهت seo عنوان شیت نظارت لیست ذیل را رعایت نمایید:

برای هر مورد از صفحه ها می بایست مخصوص باشد
طول آن خوب هست که از 60 کاراکتر بیشتر نباشد
عنوان ورقه بایستی حاوی کلمات کلیدی هدف باشد
در صورت عدم استفاده از لغت ها کلیدی در عنوان صفحه، شانس استحصال جایگاه را از دست خواهید داد. این عنوان بایستی کلمه ها کلیدی باشد که با شیت و محتوای آن مرتبط باشد. این عنوان به موتورهای جستجو اعلام می کند که محتوای ورقه درخصوص چیست و مطابق با چه لغت ها کلیدی بایستی ایندکس شود.

گوگل محتوای کاغذ را از روی عنوان آن تشخیص می‌دهد، به این ترتیب از صفحات آن اعتقاد و باور حاصل کنید. اخلاق و رفتار خود در هنگام کار با گوگل را به خاطر بیاورید. با کلیک بر روی دکمه enter یا search احتمالا شما نگاه خود را محدود به سه مورد اولیه جستجو میکنید. در بین این سه گزینه نیز موردی که دارای عنوان عالی و دارای هیجان تری باشد، شانس کلیک بیشتری از طرف شما خواهد داشت.

خلال کلمه ها کلیدی از کلماتی که به تمجید عالی محتوا نیز می پردازند به کارگیری نمائید. مثلا کلماتی مانند چه گونه، بهترین، فراگیری، نقد و بازرسی با اضافه شدن به عنوان ورقه می‌توانند جذابیت بیشتری برای آن ساخت‌و‌ساز کنند. همچنین گوگل نیز از کالا دقیق محتوا آگاه می‌گردد. برای دانایی از این الگوها میتوانید از ابزارهای جستجوی کلمه ها کلیدی نیز بهره ببرید.

دقت داشته باشید که عبارات کلیدی، وسیله ای برای جلب نظر کاربران و تعریف‌و‌تمجید محتوای شماست و نیازی به به کارگیری بی طریق از لغت ها کلیدی نیست. برای گزینش عنوان ها جذاب تر و تشکیل داد ابداع می‌توانید از ابزارهای مرتبط کمک بگیرید.

متا دیسکریپشن


متا دیسکریپشن گزاره کوتاهیست که در حاصل جستجو و در تحت یو آر ال نتیجه ها به چشم می‌خورد. متا دیسکریپشن می بایست در تگ کدهای HTML صفحه استفاده شده و طول آن نهایتا 160 کاراکتر باشد.

نوشتن متا دیسکریپشن خوب مهم می‌باشد، به دلیل آنکه می تواند کاربر را به کلیک بر روی سایت ترغیب کند. البته ممکن میباشد که گوگل از متا دیسکریپشن شما به کار گیری نکرده و دست به جایگزینی آن نیز بزند. در هر صورت یک کدام از جاهاییست که گوگل به آن اعتنا کرده و در فهم محتوای برگه از آن به کارگیری می نماید.

به کار گیری از لغت ها کلیدی در متا دیسکریپشن نیز ایده نه محسوب می شود، چرا که در صورت وجود کلمات گزینه جستجو کاربران در متا دیسکریپشن، این کلمه ها پر رنگ تر شده و لحاظ کاربران را به خود جلب می نماید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.