آرشیو دی ماه 1401

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

لینک سازی داخلی به مهم‌ترین مطالب در صفحه اصلی


لینک‌های داخلی تارنما رو ‌می‌شه با درهای یک ساختمون بزرگ و آکنده‌از اتاق تشبیه کرد. وجه شباهت «پیوند» و «در» اینه که هر دو، شیوه های ارتباطی به قسمت‌های متعدد می باشند. لینک‌های داخلی کارشون اینه آموزش سئو در مشهد که طریق ارتباطی فی مابین صفحات متفاوت وب سایت درست کنند و درهای ساختمون کارشون اینه که طرق ارتباطی میان اتاق‌ها درست کنند.
همونطور که برای طراحی اصولی یه ساختمون، نیاز به نقشه و نرم‌افزار و تخصص هست، پیوند سازی داخلی صحیح هم نیاز به یادگیری نکاتی داره که مورد مهم همین مقاله ست. در‌این نوشته‌ی‌علمی تلاش می‌کنم مهم ترین نکاتی که نتایج دانش‌اندوزی و تجربه ما از پروژه‌های گوناگون میباشد رو در چنگ شما عزیزان قرار بدم تا در سایتتون استعمال نمایید. همچنین اشتباهات رایج در آموزش سئو مشهد نحوه ایجاد کرد لینک داخلی رو خدمتتون می‌گم تا رسیدگی نمایید و از جاری ساختن چنین اشتباهاتی پرهیز کنید.
لینک و پیوند سازی داخلی برای وردپرس یا وب سایت منحصر به فرد؟
فرقی نداره وب سایت شما وردپرسی می‌باشد یا اختصاصی. آموزش تشکیل داد پیوند داخلی برای وردپرس و همینطور برای همگی نوع سایت منحصر به فرد و غیر منحصربه‌فرد توی این نوشته‌ی‌علمی وجود داره.
نظر ها کاربران:
مطلقا نظر ها کاربران رو رسیدگی فرمائید. بیش از ۲۰۰ حیث و سوال متعدد در انتهای این نوشته‌ی‌علمی ثبت شده که می‌تونه برای یادگیری تکنیک های لینک و پیوند سازی داخلی حرفه‌ای به شدت آموزنده باشه.
سرفصل‌های پست [مخفی کردن]
1 فرق لینک داخلی (Internal Link) و لینک خارجی (Backlink)
2 اهمیت لینک و پیوند سازی داخلی برای seo
2.1 تاثیر تعداد نوشته‌ی علمی در پیوند سازی داخلی برای سئو
2.2 لینک و پیوند سازی داخلی به مهم ترین مطالب در شیت اصلی
2.3 لینک سازی متنی
2.4 ایجاد کرد لینک داخلی در وب سایت به تعداد مناسب
2.5 ارتقاء اعتبار با بهترین طریق لینک سازی داخلی
2.6 به اشتراک گذاری اعتبار صفحه ها به وسیله تشکیل داد لینک و پیوند داخلی
2.7 ارزش افزوده پیوند داخلی با لینک سازی داخلی حرفه‌ای
2.8 تشکیل داد پیوند داخلی اصولی برای ساخت چرخه طبیعی در تارنما
2.9 متن صحیح اَنکر برای لینک سازی داخلی (Anchor Text)
2.10 مداقه رنگ لینک در ایجاد کرد لینک داخلی
3 سوالات متداول در شیوه لنیک سازی داخلی وب سایت (اساسی)
4 عده‌بندی فراگیری لینک و پیوند سازی داخلی در تارنما
فرق لینک داخلی (Internal Link) و لینک و پیوند خارجی (Backlink)
در ابتدا لازمه تفاوت لینک داخلی و خارجی رو بدونیم. این مقدمه برای دوستانی است که مبتدی و تازه کار می باشند و اگه شما فرقشون رو می‌دونید، برید سراغ تیتر بعدی.
البته خیلی خلاصه و ساده بگیم؛ زمانی ما از یک صفحه سایتمون (از جمله mizfa.com/article) به ورقه دیگه‌ای باز هم در سایت خودمون (به عنوان مثال mizfa.com/product) پیوند بدیم، در اینجا یک پیوند داخلی (Internal link) ساختیم. ولی اگه یه سایت دیگه (مثلا mizfa.ir)، وبسایت ما (mizfa.com) رو لینک و پیوند کنه، بدین نوع لینک‌ها اصولا بک پیوند (Backlink) یا همون لینک خارجی می‌گن.
هر دو نوع لینک و پیوند مداقه زیادی در بهینه سازی دارا هستند؛ البته رعایت اصول لینک سازی داخلی در بهینه سازی مقدم بر بک لینک فراهم کردن از سایت‌های دیگه ست (تحت توضیح می‌دم چرا). تمرکز ما در‌این نوشته‌ی‌علمی هم طبعاً روی آموزش لینک و پیوند سازی داخلی می باشد.
مداقه پیوند سازی داخلی برای بهینه سازی
بهینه سازی لینک و پیوند های داخلی به بازدیدکنندگان امداد می‌کنه تا شانس بازدید از سایر صفحات تارنما شما رو به خواسته رفع نیازهای خودشون داشته باشند. به عبارتی سبب ساز می‌شه کاربران زمان بیشتری رو در سایتتون صرف کنند. در بهره بیشتر با برند مجموعه‌تون و همچنین تولیدات و خدماتتون آشنا می‌شن که می‌تونه به مرور منجر ارتقاء فروش بشه.
یه مداقه دیگه پیوند سازی داخلی اینه که به پیکربندی وب لاگ شما امداد می‌کنه تا محتواهایی که نوشتید از دید ساختاری، منسجم و پیوسته باشن. این انسجام و پیوستگی به کاربران امداد می‌کنه تا تجربه بهتری داشته باشند و مشخص‌تر بتونند نیازشون رو برطرف کنند. همچنین، شما از این‌راه محتواهای مرتبطی که دارید رو هم پروموت می کنید.

دیگر مداقه یادگیری پیوند سازی داخلی صحیح اینه که می‌تونه به چگونگی جنبش ربات گوگل در صفحه های تارنما شما امداد کنه. ربات گوگل هنگام خزش (Crawling) صفحه، از طریق لینک و پیوند‌ها وارد صفحات آینده می‌شه. اگه اصول پیوند سازی داخلی رو رعایت فرمائید و لینک سازی منطقی و قدرتمند‌ای داشته باشید، ربات گوگل بیشتر و سریع‌تر صفحه های شما رو می‌بینه و اگه مثلا محتوای ورقه‌ای رو به‌روزرسانی کرده باشید، گوگل سریع‌تر متوجه تغییراتش می‌شه و ایندکس می‌کنه. پس به طور خلاصه، لینک داخلی منجر بهبود ایندکس شدن آدرس‌های وب‌وبسایت شما در نتیجه ها می‌شه.

از طرفی، یکی از مهم‌ترین سنجش‌های تعامل کاربران “نرخ پرش یا Bounce rate” می باشد. هر چقدر شما بانس ریت کمتری داشته باشید، یعنی هر چقدر درصد کاربرانی که تنها یه برگه از وب سایت شما رو مشاهده می‌کنن و آنگاه به هر دلیلی خارج می‌شن کمتر باشه، نسبتاً میشه منفعت گرفت که لینک سازی داخلی نه دارید. آیا با میزان اساسی بانس ریت آشنایی دارید؟ نوشته‌علمی بانس ریت چیست ما رو به طبع استیناف نمایید.

فعلا که با تاثیر پیوند سازی داخلی بر سئو آشنا شدیم، وهله بدین می‌رسه که ترفندهای پیوند سازی داخلی رو بدونیم تا بتونیم پیوند‌های تندرست، اثر گذار و کار کشته بسازیم. پیرو به آموزش ۱۰ مورد از موثرترین راهکارها دراین مورد می پردازیم. با رعایت این قواعد، به مرور بهینه سازی داخلی و تجارب کاربری سایت شما بهبود پیدا می‌کنه.

تاثیر تعداد نوشته ی علمی در لینک و پیوند سازی داخلی برای سئو


یک کدام از مهم ترین جنبه‌ها در ساخت پیوند های داخلی و تدوین یک استراتژی مناسب، در نوبت اولیه داشتن مطالب با کیفیت و متفاوت می باشد. خیلی از کارشناسان سئو این آیتم رو یکی مهم‌ترین اصول پیوند داخلی در seo می‌دونند که خیلی ساده به شما امکان تشکیل داد پیوند‌های بیشتر رو می‌ده.
قبل از اینکه شما برقرار کردن ارتباط در میان مقاله ها رو شروع نمائید، به مشخص کردن یک استراتژی محتوایی قادر احتیاج دارید. این استراتژی می‌تونه در بهبود کیفیت پیوند‌های داخلی هم به‌کار برده بشه.
موقتا استراتژی در ساخت‌و‌ساز محتوا و مطالب یعنی چی؟ یعنی داشتن یک اپ هدفمند، قوی و منظم برای تشکیل داد محتوا و اینکه بدونید هفته آنگاه و ماه بعد، چه محتوایی قراره تشکیل داد بشه، قراره چه نوع استعمال‌ای بشه، بوسیله چه کسی ساخت و ساز میشه و چه هنگامی برای انتشارش مناسبه.

لینک و پیوند سازی داخلی به مهمترین مطالب در شیت اصلی


لینک دادن به مهمترین و دوست داستنی‌ترین مطالب در شیت مهم، یک مزیت برای نگه‌داشتن بازدیدکننده و بهینه سازی وب سایت هست که تاثیر مستقیمی در بهبود نرخ دفع کاربری داره. یه برهان خیلی اصلی تو ترافیک وبسایت شما، بازدید از شیت اساسی تارنما می‌باشد. با داشتن لینک و پیوند‌های مناسب در برگه اساسی یا صفحات لندینگ پیج، می‌تونید مخاطب رو تشویق به مفتوح کردن اون پیوند نمائید.
این صفحه ها دوست داستنی و پر بازدید رو میشه با ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا حتی سرچ کنسول معلوم کرد. صفحاتی که بیشترین بازدید و وقت گیر‌ترین مجال فرصت معدل رو دارا‌هستند، بهترین گزینش برای لینک سازی داخلی می‌باشند و اکثر اوقات، قابلیت و امکان تشکیل داد لینک و پیوند به طور اصولی و کاربرپسند رو دارا‌هستند.

لینک سازی متنی


موقتا و از نگاه ربات گوگل، پیوند‌هایی که درون متن وجود دارا‌هستند نسبت به لینک و پیوند‌هایی که به‌تنهایی (سوا متن پاراگراف) قرار دارا‌هستند، بها و مداقه بیشتری دارا‌هستند. یعنی تو تصویر بالا، پیوند‌های شماره 1 و 2 که باطن پاراگراف میباشند، قیمت سئویی بیشتری نسبت به لینک و پیوند شماره 3 دارند. چرا؟
به خیال اینکه این پیوند‌ها به وسیله محتوای متنی احاطه‌ شده‌اند. نمونه این نوع لینک‌ها رو می‌تونید توی همین مقاله ملاحظه کنید. این موضوع به موتورهای جستجو مثل گوگل کمک می‌کنه تا متن پیشین و بعداز پیوند رو به‌ عنوان معیاری برای مرتبط بودن لینک و پیوند به اون متن در لحاظ بگیرند. همچنین میشه گونه های کلمه ها کلیدی (کوتاه، زمانبر، برند و…) رو به این شکل درون متن ها پیوند‌دار کرد؛ البته به طور اصولی، نه به طور اسپم.
با این ترفند، به کارگیری از عبارات کلیدی به لینک های داخلی امداد می‌کنه تا توی ذهن بازدیدکننده خوب جا بگیره. گوگل این متن‌ها رو برای کاهش تعداد لینک و پیوند‌های اسپم در نمایش جستجوها ردیابی می‌کنه.
براین اساس اگه شما می‌خواید امتیاز نه در حاصل موتورهای جستجو بگیرید، بایستی به اصول لینک و پیوند سازی داخلی در بهینه سازی مطالب سایتتون دقت ویژه داشته باشید و لینک و پیوند‌های ساخت شده در پست‌های شما می بایست مرتبط با گزینه و به طور اصولی در متن‌ها درج بشه.
البته منظورم این نیست که از لینک‌های در بین جمله‌ها به کار گیری نکنیم. اتفاقا برعکس، به کار گیری از این نوع لینک و پیوند داخلی توصیه میشه. به دلیل آنکه چنین موضوعاتی اگه جذاب باشند، دقت کاربر رو جلب می‌کنند و سبب ساز میشن مخاطب بیشتر در وبسایت ما بمونه و به‌طور کلی اثر مثبتی دارا‌هستند. صرفا نکته‌ای که درباره این پیوند‌ها وجود داره و مورد مشاجره ما میباشد، اینه که بها بهینه سازی این نوع لینک و پیوند‌ها نسبت به پیوند‌های داخل متنی کمتره.
۰ ۰

مهم ترین عوامل مؤثر در عدم رتبه گیری سایت


آیا به در حال حاضر برایتان پیش آمده که بخواهید اعتبار دامنه سایت را به یکی از مشتری هایتان یا یکی‌از همکارهای نو واردتان که هیچ گونه آشنایی گذشته از seo ندارند توضیح بدهید، ولی ندانید که از کجا می بایست آغاز آموزش سئو مشهد فرمائید؟! یا شاید هم به عنوان یک کارشناس سئوی مبتدی و تازه کار مشتاقید با این مضمون‌ اصلی دنیای سئو بیشتر آشنا شوید. در این راهنما با لهجه ساده میبینیم که اعتبار دامنه چیست.
فهرست موزش سئو در مشهد
مراد از اعتبار دامنه چیست؟
اعتبار دامنه (Domain Authority یا به اختصار DA) امتیازی فی مابین 1 تا 100 میباشد که مبتنی بر حالت رتبه بندی وبسایت ها به دامنه هر سایت داده می‌شود. در واقع این عدد به تک تک یک سایت داده می گردد و نه به برخی از صفحه های آن.
این فاکتور بوسیله خود گوگل معرفی نشد! بلکه MOZ به عنوان یکی از مهمترین منابع و ابزارهای بهینه سازی چنین پارامتری را تمجید کرد. البته از آنجایی که DA از همان شروع فاکتور بسیار اثر گذار و گویایی بود، با گاز در میان متخصصین seo ترویج پیدا کرد و به یک فاکتور دوستداشتنی و اساسی برای تفحص میزان اعتبار سایت ها تبدیل شد.
اعتبار دامنه تارنما در واقع میتواند حالت سکو بندی صفحات یک وبسایت را در SERP (برگه نتیجه ها موتورهای جست و جو) پیشبینی کند. طبیعتاً هر چه عدد Domain Authority بالاتر باشد، یعنی میانگین سکو بندی صفحات این سایت وضعیت بهتری دارد.
نکته حائض اهمیت؛ DA یکی‌از مقایسه ای می باشد!
بله، عدد اعتبار دامنه موقعیت رتبه بندی وبسایت را نماد میدهد، اما نه وضعیت مطلق آن را؛ بلکه می‌گوید حالت این وبسایت به نسبت وب سایت های دیگر چگونه هست!
از جمله سایت قدرتمندی مانند Facebook.com را تصور کنید. در صورتی‌که این وبسایت یک میلیارد بک پیوند تازه بگیرد، عدد DA آن بالا رفته و DA سایر وب سایت ها تحت می رود. چون سایت های دیگر به نسبت این وب سایت، توان کمتری پیدا می کنند.
ضمناً می بایست اشاره کنیم که رقابت در اعتبار دامنه های بالا (مثلاً بالاتر از 70) بسیار تنگاتنگ می باشد. به همین خیال و خاطر است که رسیدن از DA 20 به 30 بسیار شل و ول تر از رسیدن از DA 70 به 80 می باشد.
آپ دیت اعتبار دامنه تارنما در سال ۲۰۱۹
اوایل سال 2019 بود که آپ دیت Domain Authority 2.0 توسط MOZ معرفی شد. در این آپ دیت جدید، از الگوریتم یادگیری ماشین قدرتمندتری به کارگیری می‌گردد تا پیشبینی گردد که گوگل چه قدر از این دامنه در نتایج خود به کارگیری می کند.
طبق این آپدیت از جمله در صورتی احتمال این که دامنه A در حاصل گوگل نماد داده خواهد شد بیشتر از احتمال نمایش دامنه B باشد، عدد Domain Authority دامنه A هم بیشتر از دامنه B می‌باشد.
اعتبار دامنه در تارنما های صفر
فرض فرمائید وب سایتی جدید طراحی شده و هیچ کاری هم برای سئو آن اعمال نشده میباشد. در‌این‌صورت اعتبار دامنه این تارنما «۱» خواهد بود. درحال حاضر هر چه فرصت یپیش برود و تکنیک های سئوی بیشتری روی این وب سایت پیاده خواهد شد، این عدد بیشتر و بیشتر می گردد.
طریق محاسبه اعتبار دامنه چیست؟
ابزارهایی مانند MOZ برای احتساب اعتبار دامنه یک وب سایت، همه صفحات آن سایت را که در موتورهای جست و جو ایندکس یا شناسایی شده اند، مطالعه می کند. آن گاه مطابق ده ها دلیل گوناگون، یک کدام از به اعتبار دامنه آن وبسایت می دهد.
التفات اعتبار دامنه و توضیح آن به لهجه معمولی
مسلما شما هم این را میدانید که توضیح دادن سئو و مزایای سئو میتواند عمل خیلی دشواری باشد مخصوصا در‌صورتی‌که بخواهید جوری توضیح بدهید که فرد از شنیدن آن همگی اطلاعات نترسد. کانسپت های زیادی در این فی مابین وجود داراست اما نکته ی مهم این میباشد که شما به طوری این مقوله را به این افراد علل خصوص به مشتریان خود توضیح دهید که آنان متوجه این فرمان اساسی شوند و بدانند چه نوع اقداماتی در این فی مابین قادر است سبب شود تا تجارت آنان رونق گیرد. پیشنهاد ما به شما این میباشد که این مورد را به ساده ترین موقعیت ممکن توضیح دهید چراکه این مورد به اندازه ی کافی برای افراد غیر آشنا با سئو بغرنج خواهد بود.

مهمترین فاکتورهای مرتبه بندی صفحات در کاغذ نتیجه ها جست و جو

فاکتورهای جایگاه بندی به هنگام جستجوی مخاطب
فرض فرمایید کاربری میخواهد در اینترنت سرچ کند. پس یکی موتورهای جست و جو را باز می کند و چیزی را تایپ می کند. آن‌گاه چشم به راه مشاهده نتیجه جست و جو میگردد. اکنون به سود سرچ کاربر فکر کنید. چرا این سود به مخاطب نمایش داده گردیده است؟

ادله این میباشد که فاکتورهای مرتبه بندیِ جست و جو به این فایده رسیده اند که اینها بهترین نتایج جست و جو برای پرسش یا واژه کلیدی ای هستند که استفاده کننده آن را وارد کرده است.

از آنجایی که دامین اتوریتی می خواهد مرتبه بندی کل صفحه های یک وبسایت را تخمین بزند، پس فاکتورهای مرتبه بندی گوگل، همان فاکتورهایی می‌باشند که در محاسبه اعتبار دامنه اهمیت دارا‌هستند.

به‌دنبال مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در اعتبار دامنه را مرور می کنیم.

۱- ارتباط محتوا با ورقه
محتوای باطن صفحه هاِ وبسایت باید با هدفی که از ایجاد کرد آن برگه داشته اید همسو باشد. نوشتن یک تیتر فریبنده برای محتوایی که ارتباطی به آن ندارد کاربران را فراری میدهد. همینطور گوگل هم با الگوریتم های پیشرفته خود این عدم هماهنگی را می‌فهمد و شمارا به جایگاه های رفیعتر خود نخواهد توفیق.

۲- تعداد بک لینک و پیوند ها
درصورتی که بپرسید که مهمترین عامل ارتقاء رتبه بندی صفحه ها و افزایش اعتبار دامنه وب سایت چیست، پاسخ مطلقاً بک پیوند ها هستند. بک لینک ها رأی متکی بودن تارنما های دیگر به شما محسوب میگردند (به خصوص درصورتی که از نوع Follow باشند).

بک لینک و پیوند ها به حدی برای گوگل اساسی هستند که در همان سال های بدور که الگوریتم های آن بسیار محدودتر بودند، الگوریتم Page Rank وجود داشت که میزان اعتبار وبسایت ها را مبنی بر تعداد و کیفیت بک پیوند های آن می سنجید. ولی رفته رفته الگوریتم های دیگر هم به یاری Page Rank آمدند تا روی محتواها و تشخیص طبیعی بودن بک لینک ها هم رسیدگی بیشتری داشته باشند.

کلاً هر چه بک پیوند های بیشتر و کیفیت خوب تری داشته باشید، هم DA سکو بالاتری در حاصل گوگل خواهید داشت و هم DA بالاتری خواهید گرفت.

۳- کیفیت پیوند ها

کیفیت پیوند ها
یادمان باشد که کیفیت از مهم ترین مباحثی می‌باشد که در مقوله بک لینک و پیوند سازی می بایست به آن اعتنا کنیم. کیفیت بک لینک به اندازه ای مهم میباشد که بهتر می باشد به جای تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت، تنها چند بک پیوند کیفیت عالی در هر ماه بگیرید.

از کدام وب سایت ها بهتر است بک لینک بگیریم؟ اولیه از همه وبسایت هایی که خودشان هم بک پیوند های زیادی گرفته اند. پیرو آن نیز می توان خاطرنشان کرد تارنما هایی که اعتبار دامنه بالایی دارا هستند. همینطور به طبعً به سراغ سایت هایی بروید که ارتباط موضوعی با شما دارا‌هستند. این برای گوگل بسیار اصلی هست که لینک و پیوند هایتان از منابع مرتبط دیگر باشد.

اگر می خواهید با بک پیوند ها و نقش آنها در سئوی تارنما ها بیشتر آشنا شوید، می‌توانید خصوصی به راهنمای «نقش بک لینک در seo» بزنید.

مهم ترین عوامل مؤثر در عدم درجه گیری سایت
درصورتی که یک ورقه از سایت مرتبه درستی نگیرد، تنها دو ادله درین فی مابین می تواند سبب این عدم جایگاه گیری خواهد شد:

ورقه هیچ ارتباطی با مورد و محوریتی که از آن انتظار می رود نداشته باشد.
برگه نتوانسته با دریافت بک لینک اعتبار کافی را از تارنما های دیگر به دست آورد.
نام های دیگر اعتبار دامنه در ابزارهای متعدد
همان طور که گفتیم نام Domain Authority ابداع MOZ بود. به همین ادله هم نام واحد و مشترکی برای آن وجود ندارد. مثلا این فاکتور در الکسا با نام «Competitive Power» یا همان اقتدار رقابتی نمایش داده میشود. در SEMrush این پارامتری را با نام امتیاز اعتباری یا «Authority Score» می‌شناسیم.

باید بدانیم که تمامی این ابزارها مشابه یکدیگر می‌باشند و یک فعالیت را اجرا میدهند. البته این که شما کدام یک را برای سنجش وب سایت تعیین می‌کنید به خواست خودتان بستگی داراست.

استیناف اعتبار دامنه سایت خود یا دیگران
شل و ول ترین خط مش درک کردن اعتبار دامنه وب سایت، استفاده از خود ابزار MOZ میباشد. در داشبورد این ابزار و از منوی سمت چپ، مورد «Link Explorer» را گزینش کنید. یا در نصیب «Keyword Explorer» گزینه «SERP Analysis» را انتخاب فرمائید.

درحال حاضر کافی است دامنه مد نظرتان را در نوار جست و جو وارد فرمایید تا عدد DA آن را ببینید.



چه قدر می توان به عدد اعتبار دامنه وب سایت اعتماد کرد؟
شکل دیگر این سؤال اینگونه میباشد: آیا میتوان اعتبار دامنه را بازنویسی کرد؟ بله! عدد دامین اتوریتی میتواند تصنعی باشد. وبسایت هایی میباشند که با برگزاری کمپین های ناگهانی یا دریافت بک لینک و پیوند های تصنعی بیش از حد، در طی کوتاهی به عدد بالایی از اعتبار دامنه می رسند.

پس روش تشخیص حقیقی بودن اعتبار دامنه چیست؟ میتوانید از ابزارهایی مانند «Website seo Cheker» استفاده نمایید. درین ابزار در نصیب «Check History of Domain Authority» میتوانید تاریخچه اعتبار یک دامنه خاص را مطالعه فرمائید.



در حالتی‌که نموداری که نشان داده می شود در یک دوران بسیار کوتاه، پرورش زیاد داشته، احتمالاً بایستی فرض را بر این بگذاریم که اعتبار این دامنه حقیقی نیست. در یک نمودار اعتبار دامنه حقیقی، تغییرات ملایم و آهسته هستند.

دنیای رقابتی بک لینک ها را جدی بگیرید

دنیای رقابتی لینک و پیوند ها را جدی بگیرید
شاید به لحاظ شما هم منصفانه نباشد، چراکه بعضا از وبسایت ها دارای هزاران بک لینک می‌باشند و اعتبار فوق العاده ای دارا هستند و بعضا دیگر تنها تعداد محدودی بک لینک دارا هستند. پس رقابت فی مابین این دو نمی تواند عادلانه باشد. بله صراحت دارد دقیقاً همینطور میباشد.

ولی شما می بایست بدانید که در‌این میدان رزم در کدام گروه میخواهید قرار بگیرید. تیمی که همگی سلاح های جنگی را داراست یا تیمی که صرفا با آب پاش آماده رزم گردیده‌است. مالامال اشکار است که یک تیم سئوی توانا و پیش کسوت در‌این دربین قادر است به شما کمک کند تا در تیم قدرتمند تر قرار گیرید و با بهبود seo سایت خود شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشید.

کاربرد اعتبار دامنه چیست؟
همانگونه که اشاره کردیم، اعتبار دامنه سایت به نوعی حالت سئوی آن وب سایت را روشن می کند. براین اساس از عدد DA می توان فهمید که آیا این وبسایت سئوی نه دارد یا نه.

مثلا فرض فرمائید می‌خواهید به یک تارنما رپورتاژ بدهید. خب می دانیم که خوب میباشد رپورتاژهایمان را به وب سایت هایی بدهیم که سئوی خیر دارا‌هستند. در این حالت زمانی از چنین وب سایت هایی بک لینک و پیوند می گیریم، اعتبار این بک لینک ها هم بیشتر هست. موقتا یک کدام از از روش هایی که می‌توانیم از شرایط درجه بندی تارنما مد نظر آگاه شویم Domain Authority آن میباشد.

ضمن این زمانی میخواهید به تارنما هایی که قبلاً سئو کرده اید در رزومه تان اشاره فرمایید هم میتوانید این عدد را بیاورید. در گزارش هایی نیز که به عنوان متخصص سئو به کارفرمای خود می دهید، میتوانید به رشد عدد DA اشاره نمایید.

تفاوت اعتبار لینک و پیوند ها در وبسایت های متعدد

تفاوت اعتبار پیوند ها در سایت های مختلف
منحنی بالا نشانی از ارتباط اعتبار یک تارنما و واحد سنجش بک لینک و پیوند های موجود در آن سایت می‌باشد. لینک به چنگ آوردن از وبسایت های والا تر میتواند اعتبار بیشتری را به نسبت تارنما های کوچک و وب لاگ ها برایتان به ارمغان آورد.

پس برای شروع دریافت بک پیوند، اولیه با ابزارهای آنالیزی مانند MOZ اعتبار دامنه و دیگر پارامترهای وب سایت های مد نظرتان را بسنجید تا بتوانید در راه درستی از لینک و پیوند سازی قدرم بردارید.

میزان مشقت کلمه کلیدی، فاکتوری کمک کننده برای رسیدن به DA بالا
در صورتیکه در روند رسیدگی کلمه ها کلیدی می خواهید کلماتی را گزینش نمایید که شانس شمارا برای ارتقاء DA بالا ببرند، می بایست رنج عبارات کلیدی را رصد کنید. رنج یا Difficulty کلمه ها کلیدی را می‌توانید در قسمت Keyword Research ابزار MOZ ببینید.

مثلا عدد سختی عبارت «مربیگری بیسبال» ۴۶ میباشد. این در حالی است که عبارت «مربیگری اسکواش» عددی با سختی ۱۸ را به شما نمایش خواهد بخشید. چراکه این ورزش کمتر از بیسبال برای عامه مردم شناخته شده است، پس محتوای کمتری از آن موجود می‌باشد و شما با رقبای کمتری دراین باره به رقابت خواهید پرداخت.
۰ ۰

چطور با دامنه های قدیمی تر رقابت کنیم؟


تاثیر عمر دامنه در بهینه سازی هنوز هم یکی از نقاط اختلاف متخصصین سئوست! به این ترتیب برای پاسخ دادن به این سؤال باید به تجارب ثابت شده قبلی و نقل قول متخصصین سئو اعتماد کنیم. پس در این راهنما یار ما باشید تا باهم ببینیم آموزش سئو در مشهد که میزان تاثیر طول عمر دامنه در بهینه سازی در عمل چه قدر می‌باشد؟
منظور از عمر دامنه چیست؟
یک دامنه از هنگامی متولد می شود که آموزش سئو مشهد برای اولین بار ثبت و فعال می‌گردد. منظور از ثبت کردن دامنه، همان خرید دامنه هست. توجه فرمائید که عمر سایت متفاوت از عمر دامنه می‌باشد. چون ممکن است مثلاً دامنه ای را الآن ثبت کنیم، البته طراحی و پیشرفت وب سایت آن را 1‌سال آن گاه شروع کنیم. پس اینجا مراد ما دقیقاً سن «دامنه» می‌باشد نه سن وب سایت.
عمر دامنه در دنیای seo
وقتی در دنیای seo از عمر دامنه حرف می‌زنیم، منظورمان این می‌باشد که کوشش های سئوی این دامنه از چه وقتی شروع شده اند. اینجا یک نکته حائض اهمیت داریم! بالاتر گفتیم که قدمت یک دامنه به زمانی برمی گردد که آن را ثبت کرده اید. اما در‌صورتی‌که بخواهیم به صورت تخصصی درباره تاثیر عمر دامنه در بهینه سازی صحبت کنیم، بعضی اوقات دامنه های زمانی متولد می گردند که اولین بار توسط موتورهای جست و جو ایندکس شده اند!
فرض نمایید دامنه خود را سه هفته پیش ثبت کرده اید و امروز دامنه تان برای اولین بار بوسیله گوگل شناسایی یا اصطلاحاً ایندکس شد (یعنی در لیست سایت های گوگل قرار گرفت). در‌این‌صورت‌ عمر دامنه در seo، میتواند از امروز حساب خواهد شد و نه از سه هفته پیش.
نکته مهم: این که عمر دامنه دقیقاً از فرصت ثبت آن می‌باشد یا از وقتی که به وسیله گوگل ایندکس می شود، به صورت قطعی معین نیست و بین متخصصان سئو درباره آن اختلاف نظر هست! اما از آنجایی که اکثر متخصصین seo همان تاریخ ثبت دامنه را مبدأ عمر دامنه می‌دانند، ما هم از اینجا به آن‌گاه منظورمان از عمر دامنه، زمانه وقتی می باشد که از ثبت دامنه می گذرد و نه از فرصت ایندکس شدن آن.
آیا عمر دامنه بر سئو تأثیرگذار هست؟
خب همانطور که نخستینِ راهنما هم اشاره کردیم، تاثیر عمر دامنه در seo و معدود و کِیف آن ثابت شده نیست. در حالی که «جان مولر» از کمپانی گوگل گفته که طول عمر دامنه تاثیری بر بهینه سازی و جایگاه بندی سایت های ندارد، تجربیات علامت می دهند که سن دامنه بر سئو بی تاثیر هم نیست!
طبق رسیدگی های انجام شده، اگر دو وب سایت از همه لحاظ شبیه به هم باشند (مثل محتوا، بک لینک، سئوی تکنیکال و …)، آن سایتی در جایگاه بالاتر می نشیند که دامنه آن سن بیشتری داشته باشد.
سابق بودن دامنه، به معنی معتبر بودن آن نیست!
این که یک دامنه عمر زیادی داشته باشد، به خودی خود اتکا گوگل را جلب نمی کند. ولی این دامنه معمولاً پتانسیل بیشتری برای مرتبه بندی بالا دارد. چرا؟ چون احتمالاً پیش از اینً بک پیوند هایی دریافت کرده یا قدم هایی هرچند کوچک برای بهینه سازی برداشته هست. از طرفی گوگل میداند که این دامنه مدت هاست که وجود داراست. پس می‌گوید شاید مالکان آن ثابت قدم و با سابقه باشند.

پس یک دامنه سابق می تواند بستر ایدئالی باشد برای این که کوشش های سئویتان زودتر به نتیجه برسند. البته هرگز نمی توان روی دیرین بودن دامنه به تنهایی برای سکو بندی عالی حساب کرد.

“یک دامنه قدیمی با محتوای ضعیف و لینک سازی های غلط، هیچ زمان از تارنما های جدیدی که محتوا و پیوند سازی خیر و خوبی دارند جلو نمی زند!”

سابق بودن یک دامنه در چه صورت قادر است روی سئو تأثیر مثبت داشته باشد؟
درصورتی که که دامنه از دید seo صفر نباشد. فرض فرمایید یک برند قدیمی، ۱۰ سال پیش یک دامنه را برای خود خریده و یک سایت را روی آن فعال‌ساز‌ی کرده است. ولی در حین سال جاری ها هیچ کاری برای سئوی آن نکرده می‌باشد. درین‌وضعیت‌ این دامنه فرقی با یک دامنه جدید ندارد.

ولی یک نکته دیگر هم وجود دارد. شاید این دامنه خودش کاری برای سئویش نکرده باشد؛ البته سایت های دیگر به دلیل شناختی که از برند آن داشته اند، به آن لینک و پیوند داده باشند. این بک لینک ها بسیار ارزشمندند و می توانند تأثیر مثبت زیادی روی سئوی آن داشته باشند.

براین اساس، تاثیر عمر دامنه در بهینه سازی در یک از دو حالات زیر مثبت و ملموس می باشد:

سایت مورد نظر مدت زیادی است که تلاش هایی هر چندین کم برای سئوی خود می کند. به خصوص در صورتیکه دریافت بک لینک هم جزو این کارایی ها بوده باشد.
سایت تلاشی برای سئو نداشته، البته سایت های دیگر به واسطه نام آن برند، بدین دامنه لینک داده اند.
ریسک خرید دامنه های قدیمی را در حیث بگیرید!
در صورتی‌که تصمیم گرفته اید به جای ثبت یک دامنه تازه، به سراغ خرید دامنه های دیرین بروید، باید حواستان را به یک نکته مهم جلب کنیم و آن «تاریخچه دامنه» می‌باشد.

تاریخچه دامنه بدون شک و تردید در موقعیت آینده سئوی آن مؤثر هست. حتی در صورتی وبسایت قبل دامنه را تماما حذف کرده و یک وب سایت تازه روی آن دامنه فعال‌سازی نمایید، باز هم تاریخچه دامنه در بهینه سازی مهم می باشد! یا حتی در شرایطی‌که مالک قبلی ثبت نام خود را رسماً باطل کرده و دامنه را به شما منتقل کند!

مثلا شاید این دامنه در قبلی در حوزه های غیررسمی ای فعالیت می کرده که مورد پسند گوگل نبوده هست. یا شاید تکنیک های سئوی کلاه سیاه زیادی داشته و در نهایت به وسیله گوگل جریمه یا حتی پنالتی (اخراج از آحاد نتایج گوگل) شده است.

همه این موارد گوگل را بدین دامنه بدبین می کنند. تا جایی که ممکن می باشد وقتی دوباره سایتی را با این دامنه بالا می آورید، گوگل همان شروع از رتبه بندی آن هجران کند! این امر به میزان سیاه و بد بودن سئوی گذشته این دامنه بستگی دارد.

همه اینها را گفتیم تا گوشزد کنیم که در شرایطی‌که می‌خواهید یک دامنه قدیمی را بخرید، قطعاً سوابق آن را جست و جو کنید و مطمئن شوید که مشکلاتی دورازشوخی در نوع فعالیت یا سئوی خود نداشته می باشد. برای تفحص تاریخچه دامنه می توانید از ابزاری مانند «Wayback machine» در Internet Archive به کار گیری نمایید. برای بازرسی تاریخچه یکسال پیشین Domain Authority دامنه نیز می‌توانید از «websiteseochecker» به کارگیری فرمائید.

ولی در هر صورت پیشنهاد ما این است که ریسک این تعیین را کنار بگذارید، یک دامنه تازه بخرید و باقدرت روی سئوی آن عمل فرمائید.

چطور با دامنه های قدیمی تر رقابت کنیم؟
من دامنه به طور کاملً جدیدی دارم؛ آیا جایگاه های رفیعتر گوگل را به دامنه های دیرین می بازم؟ خیر، ابداً چنین نیست. بالاتر هم گفتیم که تاثیر عمر دامنه در بهینه سازی، در بهترین حالت قادر است آخرین عذر و بهانه گوگل برای دادن جایگاه بالاتر به یک سایت باشد. بنابراین در شرایطی که سایت شما سئوی بهتری داشته باشد، گوگل هیچ گاه دامنه های دیرین تر را بلندتر از شما نمی داند.

مهمترین کارهایی که می‌توانید برای جلو زدن از دامنه های کهن اجرا دهید عبارتند از:

تحقیق لغت ها کلیدی درست
تولید محتوای کیفیت خوب و سئوشده طبق یک نرم‌افزار منظم
دریافت بک لینک و پیوند از منابع معتبر و مرتبط
توجه به تجربه کاربری تارنما، به خصوص در نسخه گوشی
تحقیق دائم روند ایندکسینگ و رفع مشکلات صفحاتی که ایندکس نشده اند
عمر دامنه ها را از کجا پیدا کنیم؟
عمر دامنه های شناخته ای مثل خود Google.com، Yahoo.vom، Amazon.com و … را می توانید با یک سرچ بی آلایش در گوگل پیدا فرمایید. اما اگر در ادامه سن یک دامنه خاص میگردید، میتوانید از ابزارهایی مانند «Whois» به کار گیری نمائید.

در این ابزارها کافی است نام دامنه را وارد فرمائید تا یک سری اطلاعات مهم آن را مشاهده کنید؛ ازجمله تاریخ ثبت دامنه، نام صاحب و مالک دامنه، نوع هاست و … .

در نقطه پایان
تاثیر عمر دامنه در سئو به اندازه ای نیست که یک دامنه جدید نتواند از آن جلو بزند. چراکه همه چیز به استراتژی های سئوی سایت ها و اجرای دقیق یا ضعیف آنان بستگی دارد.

در حالتی‌که دامنه جدیدی دارید که مایلید مسیر سئوی آن را به طور جدی شروع فرمائید، می توانید از خدمات seoبه شغل گیری کنید. طراحی استراتژی های لینک سازی و تولید محتوا دو تا از مهم‌ترین خدمات این شرکت هستند که می توانند درجه بندی سایتتان را تسریع کنند.
۰ ۰

چگونه می توانم برای داده های بزرگ آماده شوم؟


کلان داده تاثیر زیادی بر تجارت و بازاریابی گذاشته می‌باشد. برای هر فرد روی زمین، تخمین زده می‌گردد که در هر ثانیه ۱.۷ مگابایت داده تولید می‌شود. شرکت‌ها در حالا گردآوری‌آوری و تجزیه و احتساب داده‌ها می باشند تا راه و روش آموزش سئو در مشهد خود را برای مقابله با چالش‌ها و مشکلات بهبود بخشند – ۹۷.۲ درصد سازمان‌ها روی داده‌های تبارک و هوش تصنعی و مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
گوگل یک شرکت داده گران قدر می باشد. الگوریتم‌های پیچیده آنان حجم وسیعی از داده‌ها را به‌صورت آنلاین فهرست‌بندی می‌کنند و آن ها را گروه‌بندی می‌کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مرتبط را از طریق جستجوی جستجو آموزش سئو مشهد پیدا کنند.
آپ تو دیت رسانی Bert آخرین تغییر تحول در نحوه ارائه اطلاعات مرتبط بوسیله گوگل به جستجوگران است. موتور جستجو در پردازش زبان طبیعی غامض‌تر هست و بهتر می تواند قضیه و مقصود جستجوی کاربر را تعیین کند. شرکتهای نمی توانند تاثیر قابل توجهی که وسیع داده بر بهینه سازی و SEM دارا‌هستند را نادیده بگیرند.
چگونه شرکت های میتوانند از داده های گران قدر برای پیشرفت در عملکرد بازاریابی جستجو استعمال کنند؟
چه‌طور میتوانم برای داده های بزرگ فراهم شوم؟
در بازار رقابتی امروزی، تکیه بر تکنیک های نخستین سئو دیگر گزینه ای برای شرکت هایی نیست که در‌پی توسعه و گسترش حضور آنلاین خود می باشند. شرکت ها برای شناسایی فرصت های تازه و فراهم نمودن مزیت رقابتی در حاصل جستجو بایستی از قدرت داده های بلندمرتبه استفاده کنند.
شناسایی منابع داده
ابزارهایی مانند SemRush، Google Search Console و Ahrefs نگرش‌های خیر ارائه میدهند، ولی با پیچیده‌تر شدن الگوریتم‌های جستجو، ادغام داده‌ها از منابع مختلف حیاتی است.
تلاش سئو زمانی که سایر بخش های کسب و کار از آن حفاظت می کنند به طور قابل توجهی افزایش می یابد. گروه seo شما نمی تواند برای هر فاکتور جایگاه بندی بدون همکاری بازاریابی محتوا، تیم UX و مدد مشتری seo کند. نگرش‌های دستیابی‌شده از تجزیه و بررسی گرانقدر داده‌ها باید به شما در تعریف بهترین طریق‌های seo در سطح شرکت کمک کند.

گزینش کنید که کدام حوزه‌ از دید شما نیاز به بهبود دارد و مشخص نمائید کدام منابع داده میتوانند بینش هایی را ارائه دهند تا به شما در افزایش عملکرد در آن مناطق کمک کنند.

هنگامی که منابع داده مناسب را شناسایی کردید، بایستی یک خط لوله داده فعال سازی نمائید تا آن داده ها را برای تجزیه و تحقیق مهیا فرمایید.

معیارهای مناسب را شناسایی کنید
پس از تعیین ابزارها و منابع داده مناسب، اندازه گیری کوشش های خود با ردیابی معیارهای مناسب بسیار مهم است. دستیابی به ترافیک افزایش یافته برای یک عبارت جستجوی خاص ممکن است یک دستاورد مثبت بهینه سازی به نظر برسد، اما این می‌باشد که افزایش ترافیک در واقع سبب همت بیزنس می‌شود. از معیارهای بیهوده اجتناب نمایید و روی معیارهایی تمرکز کنید که مستقیماً با KPIهایی که کارایی کسب و کار را هدایت می کنند (تبدیل ها، نگهداری مشتری، تعامل تارنما) مرتبط می‌باشند.

رشته آوری های گزینه استعمال در داده های گرانقدر چیست؟
استفاده از ابزارها و فناوری های Big Data مناسب برای بهبود عملکرد بازاریابی جستجو بسیار اصلی است. ابزارها و فناوری‌های مناسب می توانند مجال‌های تازه را آشکار کنند، استفاده کارآمد از منابع وقتی را ارتقا دهند و همت تاکتیک‌های سئو جانور را بهبود بخشند.

۱. ابزارهای تجزیه و چک عبارات کلیدی
حتی با توسعه های گوگل در پردازش گویش و مسئله جستجو، لغت ها کلیدی برای seo ضروری می باشند. اینکه چه‌گونه از لغت ها کلیدی به نه استفاده می کنید تأثیر قابل توجهی بر ترافیک ارگانیکی که از حاصل جستجو ایجاد کرد می کنید دارااست. پژوهش و تجزیه و چک لغات کلیدی برای شناسایی تایم ها برای محتوای جدید و هدایت ترافیک وب هدفمند به وب سایت شما حیاتی است. ابزارهایی مانند SemRush و Ahrefs منابع فوق العاده ای از داده ها برای اطلاع رسانی استراتژی سئوی شما میباشند.

۲. ابزارهای رتبه بندی
اینکه بتوانید رتبه بندی جان دار خود را انتخاب فرمایید برای تلاش های سئوی شما بسیار مهم می باشد. ابزارهای جایگاه‌بندی به شما قابلیت و امکان میدهند شناسایی فرمایید که کدام استراتژی‌ها انجام می شوند و به شما امداد می‌کنند تا تلاش‌های خود را روی ناحیههایی برای بهبود متمرکز نمایید، و به شما قابلیت می‌دهد ترافیک را افزایش دهید و بازگشت سرمایه همت‌های seo خود را بهبود بخشید.

ابزارهای جایگاه‌بندی مانند Google Search Console و Authority Labs، حجم وسیعی از داده‌ها را با سرعتی سریع پردازش می‌کنند و روند دستی ترال در صفحات نتیجه ها جستجو را حذف می‌کنند.

۳. ابزار محتوا
همانطور که بیل گیتس به پیمان دارای شهرت گفته است؛ محتوا شاه است. کیفیت و ارتباط محتوای شما سکو بندی جستجوی سایت شمارا تعیین می کند. با این در حال حاضر، ارائه مداوم ایده‌های جدید برای محتوایی که مخاطبان شما را درگیر می‌کند و برای بهینه سازی بهینه‌سازی می‌گردد، یک چالش قابل توجه می‌باشد.

ابزارهایی مانند Buzzsumo حجم زیادی از داده‌های گرانقدر را پردازش می‌کنند و علامت می‌دهند که کدام محتوا در مرتبه‌بندی جستجو و در رسانه‌های اجتماعی برای یک موضوع خاص عملکرد نه دارد. این ابزارها میتوانند به شما در شناسایی ایده های جدید برای محتوا و پیگیری روندهای محتوا به راحتی یاری کنند.

چه‌گونه از داده های تعالی در seo استعمال کنیم؟

مشتریان بالقوه شما از هزاران عبارت جستجو برای یافتن اطلاعات راجع‌به نقاط درد و راه حل های ممکن استفاده می کنند. تجزیه و آنالیز این داده ها دید بهتری از مشتریان شما ارائه میدهد و نگرش های ارزشمندی را برای اطلاع رسانی عملکرد های seo ارائه می دهد.

۱. رسیدگی لغت ها کلیدی
Google Ads Keyword Planner و SemRush شمارا حاذق می سازد تا داده های جستجوی وسیع ای را که توسط گوگل عده گردیده‌است پردازش نمائید. پرس و جوهای جستجو را می توان بر اساس حجم جستجو، تم ها و رقابت جستجو فیلتر کرد.

تجزیه و ارزیابی این داده ها میتواند پرس و جوهای جستجویی را که حجم جستجوی بالایی دریافت می کنند برجسته کند، البته همچنین پرس و جوهای مرتبطی را که رقابت کمتری دارند آرم دهد. لغات جستجو با حجم بالا البته رقابت کم فرصتی عالی برای ارتقاء روءیت کرد جستجو و جذب ترافیک بیشتر به سایت شما ارائه می دهند.

از آنجایی که گوگل در فهم زمینه جستجو مهارت بیشتری پیدا می‌کند، به کارگیری از هدف پشت جستجوی جستجو برای فراهم نمودن دیدگاه‌های عملی که میتواند به بهینه‌سازی سئو و بازاریابی محتوا کمک کند، حیاتی می‌باشد.

برای مثال، می توانید داده های جستجو را برای شناسایی لغات جستجوی راه‌حل پردازش نمائید:

چه طور؟
چرا؟
چی؟
راهنماها
نکات
شناسایی این نوع جستجوها فرصت هایی را برای یاری به مخاطبان شما برای فهم و شعور مشکلات/اهدافشان، ایجاد پشت گرمی و آموزش مخاطبان در امر محصول ها و خدمات شما آماده می کند.
۲. افزایش عملکرد عبارات کلیدی موجود
تجزیه و ارزیابی بزرگ داده seo محدود به آشکار کردن فرصت های تازه نیست. همچنین قادر است دیدگاه هایی در مورد صفحه ها وب ساخت‌و‌ساز شده و استراتژی seo شما ارائه دهد.

تجزیه و محاسبه داده های جستجوی موجود برای بهبود عملکرد صفحه ها وب خروجی ضروری هست. به عنوان مثال، می‌توانید صفحات با محتوای نازک را برجسته کنید.

Google Search Console ابزاری بهتر برای مالامال نقاشی کردن کلمات جستجویی می‌باشد که قبلاً برای آن ها در نتایج جستجو سکو‌بندی شده‌اید و تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها و حالت معدل ​​در نتایج جستجو برای آن کلمه ها.

گزارش‌های Search Analytics این داده‌های جان دار را قابل دسترسی و عملی می‌کنند و نیاز به فرض و حدس‌زنی را کاهش می دهند. این تجزیه و تحقیق دقیق از داده های جستجو حیاتی می‌باشد. این به شما کمک می کند کلمات کلیدی محتوای وب سایت را شناسایی فرمایید، اما همچنین تضمین می کند که استراتژی کلمه کلیدی و ساختار سایت شما از عبارات کلیدی با ارزشی که مخاطبان شما به کار گیری می کنند برای یافتن اطلاعات درخصوص تولیدات شما استفاده می کند.

۳. چک رقابتی
پهناور داده شما را حاذق می سازد تا بررسی دقیقی از رقبای خود اجرا دهید و سعی بازاریابی و سئوی خود را بهبود داد. گونه های ابزارهای مدرن برای امداد به شما در تجزیه و بررسی رقبا در جهت انالیز بهینه سازی وجود دارد.

با تجزیه و چک این داده‌ها، میتوانید عبارات جستجویی را که رقبای شما برای آن ها درجه‌بندی می‌کنند، شناسایی نمائید که کدام لغات کلیدی تلاش آن ها را هدایت می‌کنند، و شیوه‌هایی را برای افزایش عملکرد سئوی خود شناسایی نمایید. شرکت‌هایی که از این ابزارهای جدید تجزیه و بررسی والا داده استعمال می‌کنند، می‌توانند سعی‌های سئوی خود را مطابق داده‌های دقیق، نه بهترین روش‌های بهینه سازی خیالی، قرار دهند.

چه طور می قدرت داده های تعالی را در SEM اجرا کرد؟
عظیم داده برای همت های seo مدرن ضروری است اما برای اطلاع رسانی بازاریابی جستجوی پولی نیز حیاتی می باشد. نرم‌افزار های SEM حجم عظیمی از داده ها را ساخت و ساز می کنند که میتوانند برای پیشرفت در عملکرد کمپین ها مورد استفاده قرار گیرند.

کمپین های جستجوی پولی این داده ها را به طور طبیعی در سود ردیابی سعی کمپین و راه اندازی کمپین ها به روشی ساختاریافته ساخت می کنند. این داده ها برای بهینه سازی سعی و استعمال از اتوماسیون در کمپین های PPC حیاتی میباشند.

با ترکیب داده‌های SEM با داده‌های داخلی (CRM، داده‌های فروش، تاریخچه خرید)، شرکت‌ها می‌توانند از تجزیه و نظارت برای تبدیل این داده‌ها به بینش‌های عملی برای افزایش عملکرد و خودکارسازی مناقصه PPC برای بهبود کارایی استفاده کنند.

1. اتوماسیون PPC
مرحله ۱: همه داده های آفلاین و آنلاین را یکپارچه کنید.

مرحله ۲: از تجزیه و نظارت و یادگیری ماشین برای مدل سازی رابطه بین داده ها (تلاش کلمه کلیدی، نتایج تبدیل، داده های پیش گویی شده) استعمال نمایید.

مرحله ۳: قیمت لغت ها کلیدی را بر حسب درآمد نتیجه ها از هر کلیک تخمین بزنید.

مرحله 4: ابزارهای اتوماسیون PPC از کلیه منابع داده برای اتخاذ تصمیمات دقیق در مناقصه به کار گیری می کنند.

ابزارهای اتوماسیون PPC می‌توانند از یکسری نسخه از مجموعه داده های شما برای به حساب آوردن و تنظیم استراتژی های مناقصه بسته به ویژگی های فردی (نوع دستگاه، کردار مصرف کننده، حوزه‌ جغرافیایی) استفاده کنند. نرم افزار PPC قادر است ارتباط در میان تبدیل ها، کلیک ها و بخش های استفاده کننده را آشکار کند.

شرکت‌ها می‌توانند منابع داده‌های شما را پردازش کنند تا مشخص کنند کدام بخش‌های استفاده کننده بیشترین قیمت را دارا‌هستند و استراتژی توصیه قیمت را مبتنی بر بازده مورد انتظاری که تحقیق داده‌ها پیش‌بینی می‌کند، تنظیم کنند.

استعمال از داده های بلندمرتبه برای اطلاع رسانی کمپین های جستجوی پولی برای ارتقاء سعی و کوشش حیاتی می باشد. این ابزارها همچنین می توانند ROAS و ROI کمپین ها را حدس کنند. هر چه داده های بیشتری بتوانید استعمال کنید، بیشتر می توانید سعی های PPC را با صرفه کنید.
۰ ۰

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟


چه‌گونه به ورقه نخستین گوگل برسیم؟
در حالتی که شما هم وبسایت شخصی یا سایت شرکتی دارید و می‌خواهید به صفحه اول گوگل بیایید، بایستی بدانید که طرز سختی در پیش دارید. بی شک این روزها عملکرد همگی کسب‌وکارها و هزینه‌ای که درخصوص seo و تشکیل داد محتوا اجرا می‌دهند این می باشد که خودشان را به شیت نخستین گوگل برسانند. وگرنه کاغذ دوم که صرفا برای نهفته کردن جنازه مناسب هست!

پس اعتنا کنید که نه‌تنها بایستی عمل را به متخصصان بسپارید، بلکه باید صبر کافی هم داشته باشید تا به منفعت برسید. یادتان باشد چنانچه بتوانید بهتر شغل نمائید، شاید دیرتر به برگه نخستین گوگل برسید، ولی حاصل به‌دست آمده به یادماندنی و طولانی مجال خواهد بود.

ولی میتوانید خیلی زود جزو حاصل رفیعتر گوگل باشید، به شرط اینکه بخواهید روی کلمه و واژه «خرید و فروش ارز روی قله دماوند» رتبه بگیرید!

درین نوشته‌ی علمی به شما می گوییم که برای رسیدن به کاغذ اول گوگل بایستی چه کارهایی ایفا دهید و چه مسیری را پشت سر بگذارید. پس در حالتی که میخواهید جزو نتیجه ها بلندتر باشید، این نوشته‌ی‌علمی از را از دست ندهید.

قبل از اینکه وارد دعوا اساسی بشیم, بهتر می باشد مقداری آمار مربوط به سئو و جستجوهای کاربران را استیناف کنیم:

هر روز بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل اجرا میگردد.
بیش تر از 75 درصد از کاربرها صرفا روی نتیجه ها برگه اول گوگل کلیک می‌کنند و به هیچ وجه به صفحه دوم نمی‌پروسه.
بیش تر از 70 درصد کلیک ها تنها روی 5 فایده اولیه ایفا می‌شود.
93 درصد خریدهای اینترنتی با از گوگل و دیگر موتورهای جستجو شروع میشود.
رتبه اول گوگل به تنهایی بیش از 40 درصد کلیک‌ها را دریافت می‌کند.
نگاهی به طور تحت بیندازید تا متوجه شوید کلیک روی نتایج گوگل چطور از سکو اولیه به آن‌گاه کاهش پیدا می‌کند.



رسیدن به ورقه یک گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن، از ایده تا جاری ساختن
این ایام وبسایت یکی از مهمترین میزان دارایی‌های هر دستیابی‌وکاری میباشد و اکثری از شرکت‌ها در فضای وب با هم رقابت می‌کنند. به همین استدلال همگی تلاششان را به کار می گیرند تا بتوانند ترافیک بیشتری را به سمت سایتشان هدایت کنند و فروش بیشتری داشته باشند.

البته رقابتی‌شدن فضای کسب‌وکار سبب شده تا یک کدام از محرمانه حادثه‌ها و رقابت‌های منفی هم شکل بگیرد که می‌توان به دو گزینه پایین اشاره کرد:

اولیه اینکه گوگل باید همیشه الگوریتم‌ها و استانداردهای جایگاه‌بندی خودش را به‌روزرسانی کند تا بتواند بهترین نتایج را به مخاطبان نمایش دهد. این گزینه اساسا خودش بد نیست، ولی ممکن میباشد خیلی سریع جایگاه‌های شما را دستخوش تغییر کند یا دستیابی‌وکارها برای رسیدن به مرتبه‌های بالاتر دست به هر کاری بزنند.
دوم اینکه کاربرها هم در تشخیص منابع موثق و وب سایت‌های خوب که محصولات باکیفیت دارا‌هستند دچار نقص‌ می‌شوند.
با این موقتی به صورت کلی برای اینکه به صفحه اولیه گوگل برسید 2 شیوه اصلی پیش روی شماست:

چنانچه خیلی عجله دارید و دنبال نتیجه ها سریع میباشید، بایستی سراغ تبلیغات کلیکی گوگل یا همان ادوردز بروید.
اما در شرایطی‌که می خواهید حاصل طبیعی از گوگل داشته باشید و یک عمر خیالتان وا رفته باشد که توانسته‌اید بهره با کیفیت و به یاد ماندنی بگیرید، بایستی روی سئو و تولید محتوا عمل کنید.
به دنبال نوشته‌علمی به طور کامل هر دو روش را تفحص می‌کنیم.

رسیدن به کاغذ اول گوگل با تبلیغات کلیکی گوگل ادز (Google Adwords)
مهم‌ترین روشی که شما را سریع جزو رتبه‌های بالای کاغذ اولیه گوگل قرار می‌دهد و دراین مورد مخاطب زیادی هم دارااست، گوگل ادز میباشد. البته یادتان باشد این‌راه برای وب سایت‌هایی مناسب است که قادر است هزینه قابل‌توجهی برای تبلیغات کلیکی بپردازند یا خلی عجله دارا‌هستند که برای بازه زمانی مشخص و معلوم، در بالا نتایج گوگل باشند.

در واقع پرداخت هزینه به گوگل در مقابل کلیک که در اصطلاح دیجیتال مارکتینگ به آن CPC یا Cost Per Click گفته می‌گردد، یک طرز تبلیغاتی متداول میباشد که سال‌هاست جزو مهم‌ترین منابع درآمدی گوگل به شمار می‌رود.

در‌این‌شیوه شما در شبکه تبلیغات گوگل که با اسم ادوردز Adwords شناخته می‌گردد، یک کمپین تبلیغاتی می‌سازید و لغت ها کلیدی‌ای را وارد می‌کنید که میخواهید روی آنان در نتایج جستجو بالاتر باشید.

هنگامی کمپین موردنظرتان را ساختید، می‌توانید معلوم کنید که تبلیغات شما کجا نمایش داده شود. به عنوان مثال:

صرفا در سایت گوگل و زیرمجوعه‌هایش مانند یوتیوب و... .
در تارنما‌ها و اپلیکیشن‌هایی که طرف قرارداد با سیستم تبلیغاتی گوگل میباشند.
بعد از این شغل کمپین شما فعال میشود و با جستجوی عبارات کلیدی مورد نظر، کاربر قادر است سایتتان را بالاتر از دیگر نتایج در ورقه نخستین گوگل ببیند.

برای اینکه عالی متوجه این گزینه شوید می توانید تصویر تحت را ببینید:



در‌این تصویر می‌بیند که روی واژه و کلمه بلیط هواپیما 4 بهره نخستین به صورت تبلیغات کلیکی از تارنما‌های مختلف نمایش داده شدند. سود پنجم اولی سایتی است که به صورت ارگانیک روی این واژه و کلمه جایگاه گرفته‌اند.

همان‌طور که مشخص می باشد در کنار مفاد تبلیغاتی در بالای نتایج دو کلام AD قرار گرفته می باشد که نماد می دهد این لینک‌ها در عوض پرداخت هزینه توانسته‌اند در درجه‌های بالاتر قرار بگیرند.

اما سوال مهم اینجاست که هنگامی می توانیم با پرداخت هزینه به بالاترین مرتبه‌ها برسیم، چرا نباید این عمل را ادامه دهیم؟ چرا باید زمان زیادی را بهینه سازی و بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو کنیم؟

برای رسیدن به جواب این سوال عالی هست شروع به استیناف مزایا و معایب گوگل ادوردز بپردازیم.

مزایای گوگل ادز:
امکان نمایش تارنما فارغ از نیاز به زمان خاص به میلیون‌ها استفاده کننده تلفن همراه و دسکتاپ
قابلیت مقصود قرار دادن کمپین روی لغات کلیدی دلخواه
قابلیت تعیین نوع سایت‌هایی که میخواهیم تبلیغات در آن نمایش داده شود (در شبکه تبلیغاتی گوگل یا خارج از آن)
امکان باصرفه‌سازی کمپین و اصلاح کلمات کلیدی برای کاهش هزینه‌ها
امکان غرض قرار دادن مجدد مخاطب یا تبلیغات ریتارگتینگ وجود دارد که منجر ارتقا فروش میشود.
معایب گوگل ادز:

به دلیل تحریم‌ها قابلیت و امکان فعال کردن کمپین برای دامنه‌های ir وجود ندارد.
با دقت به ارزش ارز، هزینه گوگل ادز برای همه مقرون‌به‌صرفه نیست.
به دلیل تحریم‌ها بسیاری از مورد‌های هدفمندی کمپین برای کشور‌ایران فعال نیست.
هزینه هر کلیک به خصوص روی کلماتی که جستجوی بالایی داشته باشند بسیار زیاد است.
بعد از غیر وابسته‌شدن کمپین دیگر جایگاه‌ شما فی مابین مرتبه‌های رفیعتر نخواهد بود.
با مطالعه این آیتم‌ها به راحتی متوجه می‌شویم که گوگل ادوردز بیشتر برای برندهای گران قدر و شرکت‌هایی مناسب که رقابت شدیدی دارا‌هستند و می‌توانند هزینه آن را بپردازند.

علاوه بر اینکه یادتان باشد در سیستم ادوردز صرفا تا وقتی به گوگل پول بدهید در شیت نخستین هستید و هم زمان با توقف کمپین وبسایت شما از نتیجه ها حذف میشود. همچنین باید بدانید که خرید ادوردز هیچ ربطی به seo و استحصال حاصل طبیعی ندارد.

کسب فایده در صفحه اول گوگل با یاری seo
seo یعنی وب سایت را به صورتی بهینه‌سازی کنیم که در حاصل گوگل جایگاه خیر بگیرد و ترافیک ارگانیک به سمت آن روانه شود. برای اینکه بتوانید در seo وبسایت برنده شوید، بایستی مفاد مختلفی را در نظر بگیرید، اما مهم‌ترین کار داشتن استراتژی میباشد.

فرض نمائید می خواهید روی کلمه و واژه «تور استانبول» فعالیت فرمائید تا به برگه نخستین گوگل برسد.

اولیه با یک جستجوی بی آلایش به رتبه‌های برتر تحت می‌رسید:



همان‌طوری که این تصویر مشاهده می کنید، نتیجه ها رفیعتر مربوط به تارنما‌های بسیار توانا می‌باشد که مجموعه حرفه ای و بودجه‌های آنچنانی برای seo دارا هستند. به همین برهان رقابت با آنان واقعا شغل ساده‌ای نیست، به ویژه که روی کلمات کلیدی با پررقابت و پول‌ساز جایگاه‌های خیر دارا‌هستند.

پس برای رسیدن به کاغذ نخستین گوگل باید چه عمل کنیم؟
برای این فعالیت می‌توانید فرایند پایین را انجام دهید و مطمئن باشید با کمی طاقت و کارایی به موفقیت می سید.

1- تمرکز روی لغت ها کلیدی زمان بر
تا قبل از این اشاره کردیم که بهره دریافت کردن روی کلمات کلیدی کوتاه خیلی دشوار میباشد و وبسایت‌های کودک هم نمی‌توانند خیلی زود روی آنان سکو بگیرند. این سایت‌ها باید برای رقابت به سراغ عبارات کلیدی طولانی بروند که رقابت در آنها کمتر میباشد و وارفته‌تر می‌قدرت سکو گرفت.

کلمه کلیدی کوتاه و پر رقابت: تور استانبول
کلمه کلیدی وقت گیر و نادر رقابت: تور استانبول نوروز 1401
نکته: لغت ها کلیدی اساسی فقط 30 درصد از حجم جستجو را تشکیل میدهند و 70 درصد از کاربران برای رسیدن به منظور‌هایشان، لغت ها کلیدی زمان بر را جستجو می‌کنند. از طرفی کلمات کلیدی وقت گیر کاربران بیشتری را به مشتری تبدیل می‌کند.




تارنما آمازون 57% از فروشش رو وام دار لغت ها کلیدی وقت گیر است

کاربرانی که کلمه ها کلیدی زمانبر را جستجو می‌کنند، دقیقا میدانند چه چیزی میخواهند و در مرحله تعیین می‌باشند. یعنی جستجو می‌کنند تا چیزی که به دنبالش هستند بخرند. البته کاربرانی که عبارات کلیدی مهم و کوتاه را جستجو می‌کنند، هنوز در مرحله دوراندیشی قرار دارا هستند و صرفا در‌پی دستیابی اطلاعت در زمینه‌ی سوالشان میباشند.

پس تمرکز روی کلمات کلیدی وقتگیر‌تر باعث می گردد در بازار نادر‌رقابت‌تری حضور پیدا نمائید و خیلی شل‌تر بتوانید بهره بگیرید.

2- تمرکز روی ساخت محتوای باکیفیت به‌صورت ماهر و مداوم
حتما بارها شنیدید که محتوا فرمانروا است و الان تمامی تارنما‌های گرانقدر به این اطمینان رسیده‌اند که واقعا محتوا شاه است. هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه محتوا به تارنما‌ها اعتبار و رتبه عالی بدهد. ولی که seo هم خیلی اساسی هست تا محتوای شما دیده گردد.

تمرکز روی لغات کلیدی طولانی این مزیت را دارااست که می توانید شل و ول‌تر به منفعت برسید و رقابت کمتری وجود دارد. اما برای کلمه ها کلیدی اصلی می‌توانید برای یک شیت از سایت، یک سری واژه و کلمه کلیدی در حیث بگیرید و همان شیت را روی عبارات متفاوت بالا بیاورید. البته برای کلمه ها کلیدی وقت گیر نمی‌قدرت این عمل را اعمال اعطا کرد.

از جمله وقتی در خصوص «تور استانبول عید باستانی 1401» مطلبی منتشر می‌کنید، معین هست که کلمه و واژه کلیدی و خواسته شما چیست و دیگر نمی‌توانید این صفحه را برای کلمات دیگر هم در نتایج بالا بیاورید.

هنگامی از کلمه ها کلیدی وقتگیر به کارگیری می کنید بایستی معیار ساخت و ساز مطالب وب سایت را هم بالا ببرید. به همین برهان باید برای لغات کلیدی طولانی، صفحه ها مختلفی در وب سایت ساخت نمایید و هر شیت را برای یک واژه و کلمه بهینه‌سازی کنید.

محتوایی که برای تارنما ایجاد می‌کنید باید 2 استاندارد کلی را رعایت کنند:

اولیه میزان ایجاد کرد محتوا: وبسایت‌های حاذق و مرتبه‌دار به طور معدل 16 مقاله در ماه منتشر می‌کنند.
دوم حجم محتوای تولیدی: پیشتر آورده شده بود که طول مطالب وبسایت‌های برتر گوگل بیشتر از 2000 واژه و کلمه است. البته یادتان باشد تعداد لغت ها ابدا فاکتور مرتبه‌بندی گوگل نیست و مطالبی با لغت ها کمتر هم جایگاه‌های خیر می‌گیرند. اما چون مطالب طولانی کامل‌تر و جامع‌تر می باشند می‌توانند درجه‌های بهتری بگیرند.


در این تصویر می‌بینید که هرچه ترازو تکثیر محتوا در سایت بیشتر گردد به همان میزان سرعت و معیار ایندکس شدن صفحه ها وب سایت در گوگل هم بالاتر می‌رود که می تواند یک امتیاز مثب باشد. البته یادتان باشد اسپم کردن و منتشرکردن سریع محتوای بی‌کیفیت نه‌صرفا به شما کمک نمی‌کند، بلکه سبب ساز تشکیل داد صفحه ها زامبی میشود که دارایی خزش شمارا مجموع می‌کنند.

در کنار اینکه تشکیل داد محتوا باید منظم باشد، می بایست به حجم محتوای تولیدی هم اعتنا ویژه‌ای داشته باشید. بدون‌شک هدف از ایجاد کرد محتوا ساخت و انتقال قیمت به استفاده کننده می‌باشد. براین اساس می بایست محتوایی ایجاد کرد کنیم که پاسخگوی سوال و نیاز کاربران باشد.

گوگل هم در سمت مقابل براساس الگوریتم‌هایی که دارد، تارنما‌ها را فیلتر می‌کند و به ترتیب نمایش می‌دهد. طبیعی می باشد که گوگل وب سایت‌هایی را در برگه اول نمایش می دهد که فکر می کند بهترین پاسخ به سوال مخاطب در آن ها وجود دارااست.

در‌این تصویر می بینید که طبق مطالعه‌های اعمال گرفته بیشتر تارنما‌های شیت نخستین روی عبارات کلیدی مختلف، بیش از 2000 کلمه و واژه محتوا دارا‌هستند. البته این آیتم به طور کامل به نیاز و نیت کاربر بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن می‌باشد کاربر شما دنبال یک مال باشد و در منفعت تنها یه توضیح کوتاه برای خرید او کافیست. به همین عامل الگوریتم رنک برین معرفی شد.



موردها اصلی برای رسیدن به کاغذ اولیه گوگل
در کنار محتوا دست اندرکاران دیگری هم در بهینه سازی سایت و حضور در شیت اول اساسی میباشند که درپی به استیناف اجمالی آن‌ها میپردازیم.

تعداد بک لینک و پیوند
در کنار محتوای عالی، هنوز هم بک‌پیوند یکی از مهم ترین فاکتورهای سکو به دست آوردن تارنما‌هاست و نمی‌قدرت تاثیر آن را نادیده گرفت.

در باب بک ‌پیوند می بایست نکات زیر را در نظر بگیرید:

هرگز و هیچ وقت و هیچ وقت پیوند نخرید.
تا حد ممکن بک‌پیوند‌ها از سایت‌های مرتبط و به‌صورت رپورتاژ ایجاد کرد شوند.
پیوند سایدبار تاثیر منفی دارد و بهتر میباشد بک لینک و پیوند در میانه متن به وجود خواهد آمد.
بک‌لینک و پیوند‌ها باید به‌صورت فالو و نوفالو باشند تا برای گوگل طبیعی جلوه کنند.
از سایت‌های اسپم و غیرمرتبط پیوند ساخت نکنید.
در ایجاد کرد لینک و پیوند عجله نکنید و به تعداد بالا لینک و پیوند نسازید.
بک لینک از تارنما خوب و با اعتبار واقعا بالا به اندازه صدها لینک و پیوند ضعیف برای شما تاثیر میگذارد. بد نیست بدانید که در تشکیل داد بک لینک و پیوند هیچوقت کمیت مهم نیست، بلکه این کیفیت پیوند‌های ساخته شده است که روی حاصل وب سایت شما تاثیر می‌گذارد

ریسپانسیو بودن تارنما
همه می دانیم که تعداد کاربران تلفن همراه از دسکتاپ هم پیشی گرفته و فعلا بیشتر افراد کارهایشان را با موبایل تلفن همراه انجام میدهند. گوگل هم به خیر این آیتم را می داند و دقت خاصی به کاربران موبایل دارد. چنانچه وب سایت شما روی موبایل‌های موبایل و تبلت به درستی نمایش داده نشود، نباید توقع داشته باشید به مرتبه‌های عالی گوگل برسید.

پس در شرایطی‌که سایتان را چند سال پیش طراحی کرده‌اید، می بایست به تفکر طراحی دوباره آن به صورت عکس العمل‌گرا Responsive باشید تا بتوانید نیازهای کاربران موبایل را هم برآورده نمایید.

سایتی ریسپانسیو میباشد که روی هر سایز برگه نمایش از گوشی گرفته تا تلویزیون هوشمند به درستی نمایش داده شود.

سرعت وب سایت
گفتیم که گوگل توجه خاصی به کاربران موبایل پیدا کرده است و یک کدام از دست اندرکاران اساسی برای کاربران تلفن همراه این است که وب سایت در سریع‌ترین زمان ممکن باز خواهد شد. این روز ها کاربران به هیچ عنوان صبر ندارند و کافیست وب سایت شما مقداری با ژرف اندیشی بار گذاری خواهد شد، اینجاست که بلافاصله آن را می‌بندند و به سراغ وبسایت هم محلی میروند یا دوباره به گوگل برمی‌گردند! گوگل خیلی از این گزینه خوشش نمی‌آید.

مواردی که در سرعت تارنما تاثیر دارند:

نوع قالب وبسایت و واحد سنجش عکس و گرافیک مصرف شده در آن که سبب کندی می شود.
سیستم رئیس محتوایی که سایت را با آن طراحی کرده‌اید.
نوع برنامه نویسی و معیار به کار گیری از جاوا و CSS در سایت.
هاست و سرویس میزبانی وب سایت که می بایست کیفیت نه داشته باشد (در شرایطی‌که کاربران شما از درون کشور ایران میباشند بهتر هست از هاست داخلی استعمال فرمائید).
اتوریتی دامنه
گوگل زمان‌ها از معیاری به نام پیج رنک برای ستجش اعتبار تارنما‌ها استفاده می‌کرد که این ترازو از 0 تا 10 بود و سایتی که به 10 نزدیک‌تر میشد مشخص بود محبوبیت خاصی برای گوگل دارااست.

ولی نمایش این معیار سبب ساز شد بعضا از مدیران سایت‌ها به پندار سواستفاده از پیج رنک بیفتند و به سراغ فروش پیوند و کارهایی این چنینی بروند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت دیگر از پیج رنک Pagerank نگهبانی نکند.

بعداز این شرکت MOZ تصمیم گرفت معیار جدیدی را با نام اعتبار یا اتوریتی Authority ساخت کند که از 0 تا 100 بود و با تحقیق فاکتورهای مختلفی در تارنما، این امیتاز معلوم میشد. طبیعتا امتیاز هر سایتی به 100 نزدیک‌تر باشد یعنی معتبر میباشد!

اما یادتان باشد قابلیت و امکان تقلب و دستکاری درین میزان MOZ بالاست و گوگل هم آن را به عنوان فاکتور سکو‌بندی در لحاظ نمی‌گیرد. ضمن اینکه برای خرید رپورتاژ هم به اتوریتی دقت نمائید، اما معیار اصلی شما برای تصمیم‌گیری نباشد.

امنیت سایت
گوگل بارها اعلام کرده است که تارنما‌ها می بایست آموزش سئو در مشهد به سمت امنیت بیشتر و استفاده از SSL بروند و حتی‌در نسخه تازه مرورگر کروم وب سایت‌های بدون ssl را به صورت insecure یا غیر ایمن نمایش میدهد تا به نوعی مدیران سایت‌ها را مجبور به به کار گیری از ssl کند.

خرید و فعال‌ساز‌ی این سند هزینه چندانی برای شما ندارد و می توانید آموزش سئو مشهد با نگهبانی هاستینگ تماس بگیرید و این سرویس را برای وب سایت خودتان فعال کنید.

هزینه قرار خریداری نمودن در شیت نخستین گوگل چقدر می باشد؟
بگذارید خیال شمارا شل و ول کنیم: «وارد شدن به شیت اولیه گوگل، به حوصله نیاز دارااست و بها مشخصی ندارد»؛ به این ترتیب حتی درصورتی که به شما پیمان دهند که در عرض یک ساعت سکو سایتتان را افزایش دهند، مطمئن باشید که شیوه مناسبی را گزینش نکرده‌اند.

گوگل موتور جستجوی هوشمندی میباشد که نمی‌توانید با الگوریتم‌ها و بات‌های جستجوگر گوگل، جوک فرمایید. این موسسه در زمان سال چند دفعه الگوریتم‌های سنجش سایت‌ها را تغییر‌و تحول میدهد تا ارتقای سکو وبسایت در گوگل مطابق استعداد وب‌وبسایت صورت بگیرد. موقتا در صورتیکه گوگل شما‌را متخلف و خطاکار شناسایی کند، به کلی شانس خود را برای ارتقای رتبه تارنما در گوگل از دست می‌دهید. پس شکیبا باشید و بدانید که مرتبه اول گوگل با طاقت به دست میاید و تنها با پرداخت پول خیر!

برای رسیدن به کاغذ اولیه گوگل چقدر فرصت مایحتاج است؟
تخمین مجال ما یحتاج برای ارتقای درجه وب سایت به مراد نمایش در شیت اولیه گوگل، متغیر هست. البته برای اینکه خاطر شما وا رفته گردد، خوب می‌باشد بدانید که استحصال این رده، در کمتر از 3 ماه ممکن نیست. می‌توانید در کنار به کار بستن سفارش‌های تخصصی برای ارتقای رتبه وبسایت خودتان، کمپین‌هایی برای افزایش نرخ بازدید از سایتتان اجرا کنید. ولی دنبال به دور زدن گوگل نباشید و درانتظار بمانید تا طبیعتا پرورش نمائید.
۰ ۰

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو


هر چیزی اصولی داراست و سئو هم از این موضوع استثنا ندارد.

البته اصول seo چیست و چه مواقعی را بایستی در یادگیری سئو در لحاظ داشته باشیم که یک وب سایت صحیح و معالجه داشته باشیم. سایتی که گوگل دوستش داشته باشد. 

آموزش سئو در مشهد



پیش از اینکه برویم سراغ اصول مبنا ای سئو، اصول فعالیت موتورهای کاوش مانند گوگل را خیال بگیرید.

پژوهش نمائید که گوگل چطور محتواها را کشف می‌نماید و به آنان جایگاه می دهد.

آحاد اصول بهینه سازی را می شود به طور تحت خلاصه کرد: 

آموزش سئو مشهد



محتوا، پیوند و قبلا دو عدد هم مطمئن گردید که موتور کاوش مثل گوگل، می تواند محتوای شمارا ببیند.

با این در حال حاضر اصول دیگری هم وجود دارااست که به طبع می بایست به آن‌ها توجه داشته باشید.

کیورد ریسرچ را نباید فراموش فرمایید
مطلقا پیش از آغاز کار seo، درباره کلمه ها کلیدی که یوزرها شما در مستطیل گوگل وارد می‌نمایند تحقیق نمائید و کشف نمائید که آن ها چه‌گونه خواسته خویش را در گوگل کاوش می‌نمایند.

همچنین همت فرمایید بفهمید که غرض کاربر از جستجوی عبارتی خاص چیست؟ آیا می‌خواهد یک نوشته‌ی علمی بلند بخواند یا این که ترجیح می دهد یک ویدئو ببیند.

برای هر واژه کلیدی یک برگه جدا داشته باشید
در seo هیچ چیز اصلی خیس از این وجود ندارد که برای کلمات کلیدی مقصود خویش صفحه های غیروابسته داشته باشید.

پس مطمئن گردید که برای هر گروه کلمه کلیدی یک برگه غیر وابسته داشته باشید طوری که هیچ دو برگه ای در سایتتان نباشد که یک گروه واژه کلیدی را مقصود بگیرند.

برای مثال برای کلمه کلیدی اصول seo و اصول پایه ای بهینه سازی می بایست یک برگه داشته باشیم خیر دو برگه جداگانه.

seo همه چیز وجود ندارد (منابع دیگر ترافیک هم اساسی می باشد)
یکی از اصول seo که به طبع می بایست به آن اعتنا فرمایید این می‌باشد که شما در وب آمده اید که بیزنس فرمایید.

پس اساسی وجود ندارد از چه طریقی بدین مقصود برسید. سئو تنها یکی طرق افزایش درآمد سایت شماست.

شیوه های دیگری هم وجود دارااست که با آن‌ها فروش سایت خویش را ارتقاء دهید.

مانند تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات همسان، تبلیغات بنری، تبلیعات سوشیال مدیا، شغل در کانال‌های اجتماعی و الی نقطه نهایی.

اثر کانال‌های اجتماعی بر سئو
هنوز که هنوز می باشد (در طی تایپ کردن این نوشته ی علمی)، بر راز اینکه سیگنال‌های کانال‌های اجتماعی روی بهینه سازی تاثیرگذار می باشند یا این که نه، فی مابین عموم (بخوانید متخصصین seo) رخداد نظری نیست.

برخی میگویند سیگنال‌هایی مانند تعداد لایک و کامنت، معیار اشتراک گذاری URL‌ها در آنها به صورت مستقیم روی seo اثر دارا هستند.

بعضا هم می‌گویند اگر اثر داشته باشند به صورت غیر بی واسطه اثر دارند. اصول محتوا نویسی برای شبکه‌های‌عمومی را رعایت فرمایید.

اثر غیر بی واسطه یعنی اینکه به عنوان مثال شغل داشتن در کانال‌های اجتماعی روی چشم شدن سایت و در غایت افزایش سرچ مارک یا این که پیوند خریدن به طور طبیعی اثر دارااست.

با وجود این اختلاف، رمز یک چیز توافق وجود دارد. آن هم اینکه طبیعی این میباشد که هر تجارت دورازشوخی ورقه‌ای به اسم خویش در کانال‌های اجتماعی دارای شهرت داشته باشد و لااقل در یکی از دوتای آن حضور فعال داشته باشد.

seo یک روزه وجود ندارد و یک شغل وقتگیر زمانه است
در شرایطی‌که سایت شما تازه احداث می باشد، نباید انتظار داشته باشید که دو تا سه ماه استارت عمل، ترافیک قابل توجهی روانه وبسایت شما خواهد شد. تغییرات خویش را حیث کنید و حوصله نمایید. seo غوره را حلوا می‌نماید.

تکنیکال seo را بیاموزید
به طبع نرم‌افزار‌ای بریزید برای اینکه HTML و کار با فولدر‌های داخل هاست مانند htaccess را خاطر بگیرید.

لازم وجود ندارد مسلما بتوانید PHP بنویسید یا این که بتوانید یک پوسته قشنگ پیاده سازی نمایید.

خیال و خاطر بگیرید که برای مثال چطور باید ریدایرکت جاری ساختن داد یااینکه کدام کد مربوط است به جاوا اسکریپت و کدام مربوط است به اسکیما و کدام یک مربوط هست به css.

در صورتی‌که بتوانید ریکوئست های سرور را پایین بیاورید یا این که سرعت وبسایت را بالا ببرید چه بهتر البته در صورتیکه بلد نیستید مطلقا کسی را داشته باشید که‌این کار را برای شما جاری ساختن دهد.

اصول سئو در نویسندگی را خیال و خاطر بگیرید
به بهینه سازی داخلی خویش حتما برسید. قطعا بروید مطالعه نمائید که همگی چیز از تگ تایتل تا تگ آلت تصاویر سر جایشان باشد.

مسلما مطمئن گردید که آحاد محتواهای اصلی شما پیوند داخلی دارند. خیال بگیرید که برای تایپ کردن یک محتوای عالی چه مواقعی را می بایست رعایت نمایید.

پیوند بیلدینگ را بیاموزید
از اصول توسعه یافته سئو این است که پیوند بیلدینگ را بلد گردید. بدانید که برای جایگاه دادن به اشکال محتواهای متفاوت چه استراتژی ای بچینید.

بدانید اگر یک وب سایت خبری دارید سئوی آن با یک تارنما فروشگاهی و یک سایت فروشگاهی با سایت فروشگاهی دیگر متعدد هست.

ضابطه ماز در seo یا این که mozlow in seo را ادراک نمایید
در صورتی بخواهیم اصول seo را با جزئیات بیشتری گشوده کنیم می بایست مراجعه کنیم به هرم ماز. هر چند به اعتقاد و باور اینجانب مکان پیوند‌ها در این هرم می بایست زیر‌خیس باشد.

به این دلیل که بدون لینک می بایست دوران‌ها حوصله نمائید تا گوگل ترافیک قابل توجهی به وب سایت شما ارسال نماید.

دسترس‌پذیری
اولین و پایه ای ترین اصل از اصول سئو این میباشد که سایت شما قابل دسترسی باشد.

یعنی ربات‌های گوگل بتوانند وبسایت شما‌را به راحتی بخزند.

پس مطمئن گردید در جاهای پایین بررسی فرمائید که محتواهایی که در سکو فراهم نمودن شما اثر دارند، در دسترس ربات‌ها قرار دارا‌هستند.

فایل ربات
پوشه robots.txt خویش را تفحص نمائید. مطمئن گردید که به وسیله فرمان خاصی اذن دسترسی به ربات گوگل به محتوای متبوع بسته نشده باشد.

عدم فعال بودن گزینه نوایندکس آحاد وبسایت در وردپرس و پرستاشاپ و …

در بعضی سیستم‌های مدیر محتوا مانند وردپرس و پرستاشاپ مورد‌ای وجود دارااست که بازدارنده از ایندکس شدن تک تک وب سایت توسط گوگل و دیگر موتورهای کاوش می‌شود. قطعا محاسبه نمائید که‌این مورد فعال نباشد.

نبود فرمان ایکس ربات نوایندکس
به غیر از فولدر ربات روشی وجود داراست که می‌توان در زمان اخذ جواب از سرور، به ربات اظهار‌کرد محتوای متبوع را ایندکس مکن. این عمل از روش امر ذیل ایفا می‌شود.

header(“X-Robots-Tag: noindex”, true);

مطمئن گردید که‌این دستور برای محتوای متبوع نیست.

ریموال نشدن تمام دامنه
بازرسی نمایید که از روی عمد یا این که سهو درخواست حذف تمام یا این که برگه‌ای از وب سایت به گوگل نداده باشد. می‌توانید از نصیب removal سرچ کنسول از این آیتم استحضار پیدا نمایید.

نوایندکس نکردن محتوای اصلی
مسلما تحقیق نمایید که امر نوایندکس در head محتوای شما وجود نداشته باشد. این فعالیت را از روش نگاه کردن به سورس کاغذ ایفا دهید.

محتوای دیدنی و بی نقص
محتوایی که می‌نویسید حتما با پیش بینی مخاطب باشد. اصول بهینه سازی در نویسندگی همین میباشد و دیگر هیچ چیزی وجود ندارد.

هر وقت محتوا می‌نویسید به هیچ عنوان تصور کنید که برای موتور کاوش نمی‌نویسید. رعایت اصول seo در ایجاد محتوا را خیال و خاطر بگیرید.

ابدا تصور کنید که موتور جستجویی نیست. محتوای شما مثل فروشنده حاضر در دکان شما هست.

چنانچه فروشنده بد عنق باشد، پاسخ مشتری را صحیح ندهد، کاری نکند که مشتری وقت بیشتری را در فروشگاه شما بگذراند و به سایر افراد بنامد، فروشنده شما به درد نمی خورد.

محتوایی که می‌نویسید سعی نمایید انشا نباشد. عملکرد فرمایید تصور کنید که کاربر دنبال چیست و پاسخ اورا مهیا کنید.

در حالتی که نمی‌دانید چه بنویسید یا این که اندیشه‌می کنید‌ مخاطب محتوا را نمی‌خواند، آنوقت انشا بنویسد.

ولی یک انشا با فرمت خوشگل بنویسد. انشایی بنویسید که مدرس انشا نمره 20 به آن بدهد. درباره محتوای عالی بیشتر بخوانید.

seo کیورد
فعلا که محتوا را برای کاربر نوشته اید، برای سرچ انجین هم بهینه سازی فرمائید و به آن کیوردهایتان را اضافه کنید. کیوردهایی که عموم کاوش می‌نمایند.

تجارب کاربری بهتر
سایت شما (که محتوا هم جز آن هست) باید تجربیات کاربری خوب داشته باشد.

طوری که استفاده کننده نخواهد دکمه بازگشت را زده و سود دیگری را در گوگل ببیند. طوری که کاربر مجدد مارک شمارا سرچ کرده و به سایت شما برگردد.

محتوای قابل اشتراک گذاری
محتوای شما می بایست بایستی طوری باشد که در تارنما‌های گوناگون به آن پیوند داده گردد link earning یا این که لااقل طوری وانمود فرمائید که وبسایت‌های مختلف به آن لینک و پیوند داده اند link building.

تایتل و یو ار ال و متا توضیحات برای سی تی ار
به جز اینکه تایتل و متای توضیحات را به غرض گوگل باصرفه می کنید، طوری بنویسدشان که کاربر هم بخواهد روی آن کلیک نماید. به این دلیل که شیت ای که سکو گرفته باشد البته کلیک نخورد منفعت ای هم ندارد.

اسکیما مارکاپ و اسنیپت‌ها برای جلب توجه در سرچ
برای اینکه فایده مرتبط با وبسایت شما در صفحه کاوش بهتر چشم گردد و همینطور CTR شما فراتر رود، خوب میباشد که روی اسکیما های مرتبط عمل کنید.

مثلا در صورتی متاع هست کارایی کنید اسکیمای جنس را در وبسایت جایگذاری کرده و داده ها مورد نیاز را در آن بگنجانید.

یا این که اسکیمای FAQ را در صفحات سرویس ها خویش در حیث بگیرید تا بهره شما سهم بیشتری را در ورقه کاوش به خودش تخصیص دهد.

موقتا که با اصول اساسی بهینه سازی آشنا شدید، خوب می باشد بدانید سئوی شما چه دستاوردی برایتان داشته می‌باشد.

روش‌ها و گونه های اندازه گیری نتیجه ها seo
یکی از دیگر از اصول سئو که می بایست حتما به خیال داشته باشید این می‌باشد که باید منفعت شغل های سئویی خویش را اندازه بگیرید. شما میتوانید بسته به پروژه، مفاد زیر را اندازه بگیرید.

میزان کلیک و ترافیک کلی وبسایت (یا این که کیورد متبوع)
یکی‌از طریق‌های اندازه گیری بسط شغل، این میباشد که واحد سنجش کلیک روزمره را در سرچ کنسول پایش کنیم.

میتوانید این فعالیت را برای یک صفحه یا این که یک‌سری شیت خاص ایفا دهید، یا این که هم آحاد تارنما را در حیث بگیرید.

سکو صفحه یا این که صفحه های متبوع
در شرایطی‌که پروژه یا این که وب سایت شما متعلق به یک ورقه یا این که چندین صفحات خاص میباشد، بهتر میباشد سکو صفحه متبوع را پایش کرده و واحد سنجش بسط را بر پایه ی ارتقا یا این که کاهش درجه بسنجید.

اما می توانید این‌راه را با شیوه قبل ترکیب نمائید.

یعنی مشاهده کنید برای چه کلماتی کاغذ متبوع درجه بالاتری می‌گیرد و آیا به صورت کلی ترافیک و واحد سنجش کلیک آن کاغذ برای کل کلمه ها، افزایش پیدا می‌نماید یا این که نه.

چرا که ممکن است برای واژه مهم که متبوع شماست سکو شیت ارتقا پیدا نکند، اما برای تعداد متعددی واژه و کلمه کلیدی طولانی خیس، ترافیک بگیرد. پس روی هم رفته بسط نتایج گردیده است.

نرخ کلیک
برای بعضا حالات خاص می توانید افزایش نرخ کلیک را هم در حیث بگیرید.

به این دلیل‌که گاهی بعضا پروژه‌ها بدین شکل میباشد که استفاده کننده روی مجموع حاصل شیت اولیه کلیک می‌نماید.

با این موقتا ممکن هست روی یک سود بیشتر از سایر کلیک شود با اینکه نسبتا مرتبه زیر تری داراست.

این اتفاق بدین برهان است که تایتل و متای توضیحات با صرفه تری دارااست و برای استفاده کننده جالب خیس می باشد.
۰ ۰

دامین آتوریتی به چه معنا است؟


پیج آتوریتی و دامین آتوریتی چیست؟ پیج و دامین آتوریتی جایگاه ای می باشد که به وبسایت شما داده می‌گردد و برای seo وب سایت و از دید گوگل اصلی می‌باشد.

پیج و دامین آتوریتی امتیازی از 0 تا 100 به تارنما شما می باشد.

پیج و دامین آتوریتی به طور خلاصه معیاری می‌باشد که متخصصان سئو به آن دقت می کنند و به امداد آن ضعف ها و نقاط قوت فعالیت خود را پیدا می کنند و با یاری تغییراتی که موردنیاز میباشد در محتوای خود بدهند، به مرتبه بالاتری در وب سایت ها می رسند.

معیار آتوریتی در واقع آرم دهنده این هست که یک تارنما با کاغذ خود می تواند چه مقام بهتری در گوگل و موتورهای جستجو داشته باشد.

متخصصان بهینه سازی برای پژوهش قدرت یک تارنما به سراغ پیج و دامین آتوریتی می روند و این برای آن‌ها یک ملاک است که بوسیله وبسایت MOZ و با عددهای بین 0 تا 100 داده می گردد.

به دنبال درباره مضمون‌ و کاربرد پیج آتوریتی و دامین آتوریتی در بیشتر با این گزینه آشنا خوا هیم شد.



پیج آتوریتی به چه مضمون‌ هست؟
در یک تعریف کلی در ارتباط ب|
یعنی میزان محبوبیت کاغذ شما از لحاظ محتوا، تعداد بازدید کاربران و همچنین معیار تکثیر آن در اینترنت چه اندازه است.

البته نکته ای که وجود دارد این می باشد که باید بدانید همیشه رتبه شیت اساسی وب سایت شما با سایر صفحه ها متعدد است.

پیج آتوریتی برای هر برگه از وبسایت شما امتیازی فی مابین 0 تا 100 از طریق ماز را در نظر می گیرد.



دامین آتوریتی به چه مضمون‌ است؟
در تعریف‌و‌تمجید دامین آتوریتی بایستی بگوییم در دامین آتوریتی فقط به اعتبار دامنه تارنما اعتنا می گردد که معمولا نمره آن از پیج آتوریتی بیشتر میباشد.

به عنوان مثال در‌حالتی که شما دستیابی و کاری دارید و در فضای مجازی نیز دارای تارنما میباشید و در موتورهای جستجو در شیت اولیه مرتبه و منزلت هفتم را دارید، در‌حالتی که که بخواهید رده شما بالاتر باشد بایستی آتوریتی شما از وبسایت های بالاتر شما بیشتر باشد.(این چیزیه که مابقی میگن من شخصا اینو قبول ندارم!! )

تفاوت پیج و دامین آتوریتی
شاید در نگاه کلی بتوان اظهار‌کرد که پیج اتوریتی پیش بینی درباره امتیاز احتمالی یک ورقه از دیدگاه عددی میباشد و دامین آتوریتی احتمال سکو گیری آحاد دامنه سایت میباشد.

البته نکته جذاب توجه این می باشد که هر دو آنها یعین پیج و دامین آتوریتی از طریق فاکتورهای یکسان و رتبه بندی عددی 0 تا 100 ماز بدست می‌آید و بسیار شبیه به هم می باشند.

در حالی که دامین آتوریتی تمام دامنه وبسایت شمارا تفحص می کند، پیج آتوریتی به یک ورقه توجه دارااست.



آیا پیج و دامین آتوریتی بر seo تاثیر دارد؟
موضوعی که برای برخی از افراد بi وجود می آید این میباشد که آیا منفعت پیج و دامین آتوریتی در سئو وب سایت موءثر هست.

در قدم نخستین باید بدانید که اگر به عنوان یک کارشناس بهینه سازی درگیر به کار می‌باشید و یا صاحب سایتی می‌باشید که بهینه سازی آن برای شما مداقه داراست، بایستی بر روی سیستم خود اکستنشن MOZ را نصب نمائید

که با کمک آن و با گاز می‌توانید امتیاز آتوریتی وبسایت های دیگر را نسبت به تارنما خود به دست آورید و همچنین امتیاز وبسایت خود را نیز به دست آورده و از این‌شیوه نقاط ضعف آن را برطرف کرده و سئو سایت خود را ارتقا دهید.

در واقع این سیستم یک وسیله کمکی برای بالا بردن جایگاه وبسایت است.

چه‌طور می قدرت امتیاز پیج آتوریتی خود را افزایش داد
برای ارتقا امتیاز از پیج آتوریتی باید مواردی به شرح پایین را رعایت کد:

ساخت محتوای کیفیت عالی و مناسب می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. همت نمایید تا برای وبسایت خود محتوای منحصر به فرد بسازید تا گوگل نیز به عنوان یک وبسایت مرجع به شما نگاه کند.
عمل در شبکه‌های‌مردمی در میزان بازدید و در منفعت امتیاز شما تاثیرگذار است. این شبکه ها مانند شعبه های کار شما و وبسایت شما محسوب میشوند
ساختن بک لینک و پیوند بهتر یکی شروط مهم می‌باشد
به کارداران و مورد ها بهینه سازی داخلی وب سایت خود توجه کنید و همگی موارد و ریز جزئیات را به نه رعایت کنید.
لینک و پیوند داخلی داشته باشید و به نیکی با یاری آن ها میان صفحه های سایت خود ارتباط برقرار فرمائید که در seo سایت شما بسیار موثر خواهد بود.


روش های بالا بردن دامین آتوریتی
چه روش هایی برای بالا بردن دامین آتوریتی وجود دارااست ؟

بایستی بگویم که تغییر تحول در دامین اتوریتی عمل معمولی ای نیست زیرا دست اندرکاران زیادی را پایین پوشش دارد و بر روی آن تاثیرگذار می باشند.

شاید بتوان یکی عامل ها اثر گذار بر آن را بهبود seo وبسایت عنوان کرد و همچنین دریافت و ورود لینک و پیوند های معتبر به سایت را می قدرت یکی‌از کارداران تاثیرگذار دانست.

1- از تارنما هایی که گوگل اعتباری برای آن‌ها قائل نیست لینک و پیوند نیاورید.

2- لینک های جدیدی که به وبسایت خود می آورید مسلما ایندکس نمایید.

3- مراقب باشید که دامین آتوریتی شما ضعیف نباشد

4- مراقب باشید که در مراحل لینک سازی وبسایت خود تغییرات ناگهانی ایجاد کرد نکنید.

نکاتی خلاصه درخصوص با پیج و دامین آتوریتی
برای فهم و شعور بیشتر این دو گزینه به دلیل مشابهت و نزدیکی آن‌ها به یکدیگر، یک سری آیتم را به صورت خلاصه راجع‌به با پیج و دامین آتوریتی بیان می کنیم:

_ نکته اولیه و اساسی این هست که وب سایت با اتوریتی بیشتر و بالاتر از نگاه گوگل محبوب تر می باشد.

_ ارتقاء سکو سایت تا مرز عدد 40 کاری شل ولی از آن به آنگاه برای بدست آوردن امتیاز بیشتر نیازمند توجه و دقت به مطالب بیشتری میباشد.

_ شاید بتوان اظهار‌کرد که ترازو مهم دامین آتوریتی می‌باشد و التفات آن از پیج آتوریتی بیشتر است.

_ نمره پیج و دامین آتوریتی از 0 تا 100 و توسط الگوریتم شرکت ماز داده می گردد.

_ هرچه آتوریتی وب سایت شما بالاتر باشد، قابلیت و امکان قرار اماده ساختن نوشته‌ی علمی وبسایت شما در برگه اولیه جستجو بیشتر می‌گردد.

_ نمره 10 تا 30 امتیازی معمولی محسوب می شود.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد



_ درجه 40 تا 50 مرتبه ای خوب محسوب می شود.

_ مرتبه 50 تا 60 در پیج و دامین آتوریتی یک سکو عالی می‌باشد.

_ گرفتن سکو بالای 70 قادر است یک حالت بهتر و یک مرتبه فوق العاده باشد.

و در پایان:

در شرایطی که که شما با این سیستم شغل نکرده و یا نمی دانید که با MOZ چه طور امتیاز وبسایت خود را از دید پیج و دامین آتوریتی به دست آورید، می توانید از کارشناسان مک گرفته و امتیاز بهینه سازی وب سایت خود را با امداد آن‌ها پیدا کرده و یا نقاط ضعف آن را پیدا کرده و seo سایت خود را بهبود دهید.
۰ ۰

انواع جعبه های پاسخ گوگل


باکس جواب گوگل (Google Answer Box) چیست؟ چرا اهمیت داره؟ آیا می دونین میانگین مجال جستجوی گوگل تنها ذیل یک دقیقه است؟

اشخاص سریعاً آنچه رو که نیاز دارن، پیدا می کنن.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد



بدین ترتیب اگه می‌خواهید این مشتری ها را بگیرین، می بایست در بالاترین مرتبه بازی خویش و نتایج کاوش باشین.

خصوصیت هایی مانند باکس جواب گوگل، جواب ها رو سریع ارائه میده، بدین ترتیب مهم ترین نکته اینه که همت کنین برای این موقعیت تحت عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی موتور کاوش یا این که سئو سکو بندی کنین.

با این وجود باکس جواب Google چیست؟ چرا اساسی هست؟ چه‌طور می تونین تارنما خویش رو برای آن seo کنین؟ اینجانب در این پست از سئوروز به این سؤالات جواب خواهم اعطا کرد.

برای استخراج داده ها بیشتر درخصوص مداقه باکس جواب گوگل به پژوهش ادامه به‌این و هفت نکته برای seo این وضعیت دلخواه رو پژوهش کنین.

باکس جواب گوگل (Google Answer Box) چیست؟
باکس جواب گوگل کادری میباشد که در بالای حاصل جستجوی ارگانیک ظواهر میشه.

باکس جواب که تحت عنوان اسنیپت ویژه یا این که “موقعیت 0” نیز شناخته میشه، با به کارگیری از محتوای وب سایت متبوع، جواب مختصری به درخواست مخاطب ارائه میده.

باکس های جواب گوگل می تونن مشتمل بر متن، تصاویر، فیلم ها، لیست ها و جداول باشن.



اسنیپت ویژه موقعیتی می باشد که تمامی مشاغل چهت نیل به آن همت می کنن، چون جستجوگران آغاز کمپانی خویش رو می بینن.

چرا Google باکس جواب گوگل داره؟
Google باکس های جواب گوگل رو برای ارائه سریع جواب سوای اینکه کسی برای پیدا کردن داده ها کلیک کنه، ساخت نموده است.

جواب های بی واسطه Google با جابجایی Google از یک موتور کاوش به یک موتور جواب هماهنگ میباشد.

چرا باکس جواب گوگل برای تجارت ما اساسی میباشد؟
هنگامی به جواب های بدون واسطه Google نگاه می کنین، احتمالاً تعجب می کنین که چرا این باکس برای بیزنس شما التفات داره.

در اینجا سه دلیل وجود داره که می بایست به باکس جواب گو|

1: شما قبل از همگی در حاصل ارگانیک یا این که طبیعی ظواهر میشین
یکی‌از مهم ترین دلایل سئو برای باکس جواب Google اینه که شروع در نتایج جستجوی ارگانیک ظواهر میشین.

وقتی که کاربر کاوش می کنه، پیش از سایر لیست های ارگانیک، باکس جواب Google رو می بینه (درصورت وجود این مورد).

این رو باید در حیث داشته باشین، چون اسنیپت های پررنگ 8٪ کلیک رو از منفعت ارگانیک زیر آن می گیرن.

زیرا این سود در صدر ظواهر میشه، اشخاص بیشتری روی آن کلیک می کنن.

باکس جواب Google برای بیزنس شما مهمه، چون شما استارت ظواهر میشین و سبب میشه اشخاص بیشتر روی تارنما شما کلیک کنن.

2: مارک شما بیشتر در معرض روءیت کرد قرار می گیره
زمانی در قاب جواب Google ظواهر میشین، در معرض قرار گیری مارک رو برای کسب و کار خویش ارتقا میدین.

اشخاص بیشتری مارک شما رو می بینن، چون شما در بالای نتایج کاوش ظواهر میشین.

حتی اگه پیش از ورود به هر سایتی کاوش کنن و جواب اسنیپت ویژه رو بخونن، بازهم مارک شما در معرض مشاهده کرد قرار می گیره.

آنها منبع داده ها رو خواهند روئت کرد و می دونن که از کمپانی شما آمده میباشد.

نود و پنج درصد از ترافیک کاوش به کاغذ نخستین نتیجه ها میره.

بنابراین، اگه در بالای آن حاصل قرار بگیرین، احتمال اینکه اشخاص تجارت شما رو ببینن و روی لینک و پیوند ورقه شما کلیک کنن، بیشتر خواهد بود، که‌این سبب ارتقاء معیار مواجهه با مارک شما میشه.

3: می تونین در رقابت شدید دنیای مجازی، قبل از تمامی “از خط پایان” عبور کنین
هنگامی که در اسنیپت ویژه ظواهر میشین، پیش از رقبای خویش از خط نقطه نهایی عبور می کنین.

اگه مطالب مختصری بنویسین که با‌گاز به سؤال کاوش جواب بده، شانس بیشتری برای حضور در اسنیپت ویژه دارین.

به این ترتیب، اگه داده ها شما مختصر و بهتر باشه، می تونین اسنیپت ویژه رو نسبت به رقبای خویش غالب بشین.

این پروسه به شما قابلیت میده از رقبا جلوتر باشین، به خصوص اگه وب سایت شما در نتایج کاوش جایگاه بالایی نداشته باشه.

همانطور که مشاهده می کنین، اسنیپت ویژه به شما امکان میده رقبای خویش رو به دور بزنین تا جستجوگران شروع شما رو ببینن.

تکامل باکس جواب گوگل
باکس جواب در واقع از سال 2013 وجود داشته. با این حال، از زمان تکامل جستجوی صوتی و تلفن همراه، این جواب های سریع اسنپ شات در محبوبیت عظیمی فرو رفتن.

گونه های باکس های جواب گوگل
باکس های جواب به سه نوع اصلی تقسیم میشن:

جملا‌ت


فهرست ها


جداول


همانگونه که مشاهده می کنین، محدودیتی برای درخواست ها وجود نداره که بتوان با یک باکس جواب به آن‌ها جواب بخشید.

بالاخره گوگل استاد تجارب کاربری است و می دونه که هنگامی میخواهیم معنای معاش رو بفهمیم، فقیه رو تصاحب کنیم یا این که یک لوله بهتر قرمز پیدا کنیم، سریعاً به جواب نیاز داریم.

از سه نوع بالا، باکس های جواب جمله محبوب ترین نوع هستن 81 درصد از همه باکس های جواب به این هیبت ارائه میشن.

استراتژی باکس جواب گوگل: روش بهینه سازی موقعیت 0
آیا شما آماده آغاز ساخت یک استراتژی باکس جواب گوگل هستین که به شما یاری کنه تا برای اسنیپت ویژه سکو بندی بشین؟

اگرچه نمی تونین ضمانت کنین که‌این بهینه سازی ها شرایط بالاتری رو نگهداری می نمایند، ولی می تونین با استفاده از آنان شانس حضور در حالت 0 رو ارتقاء به‌این.

هفت طریق بهینه سازی برای باکس جواب Google
1: جواب های مختصر ارائه به این

اگه میخواهید برای فریم جواب گوگل seo بشین، به صورت خلاصه به سؤالات مخاطب جواب به این.

از جمله، شما مطلبی درباره ی روش تعیین نمره اعتبار عالی نوشتین.

و می‌خواهید برای اسنیپت ویژه مرتبه بندی بشین. شما مطالب خویش رو با بخشی به عنوان “نمره اعتبار بهتر چیست؟” آغاز می کنین.

تفکر می کنین کدام نمونه تحت عنوان اسنیپت ویژه دارنده جایگاه بندی بیشتری میباشد؟

نمونه: نمره اعتبار خوب بسته به مقیاس های مختلف گوناگون میباشد.

برخی از مقیاس ها میگن نمره ای مانند 600 منصفانه میباشد، در حالی که دیگر افراد آن رو تحت عنوان نمره بد طبقه بندی می کنن.

دامنه ها گوناگون خواهد بود، البته اگه یک نرم افزار اعتباری مانند Credit Karma داشته باشین، می تونین نمره ای از این دست رو بد یا این که منصفانه استیناف کنین.

بدین ترتیب، اگه نمره اعتباری شما از 300-629 میباشد، خیلی خوب وجود ندارد.

گشوده هم، شما باید مقیاس آیتم استفاده خویش رو رسیدگی کنین، ولی …

اگه میخواهید در قاب جواب Google ظواهر بشین، می بایست به سؤالات مهم جواب به‌این یا این که داده ها مرتبط با یک مورد رو تا حد ممکن خلاصه کنین.

محتوای خویش رو وقتگیر نکنین یا این که برای مدام به پاسخ پرسش بپردازین، بهتره تماما به سؤال جواب داده و بعداً آن داده ها رو توسعه به‌این.

2: محتوای با با کیفیت و هیبت طولانی ساخت کنین

روش دیگه ای برای حضور در قسمت باکس جواب های بی واسطه Google تشکیل داد محتوای با با کیفیت و هیبت زمانبر می‌باشد.

اگه می خواهید فرصتی برای حضور در اسنیپت های ویژه تری داشته باشین، باید داده ها عمیقی رو به مخاطبان خویش تحویل به‌این.

برای اکثر نتیجه ها کاوش که باکس جواب Google ارائه میده، کاغذ جانور در قاب به کاغذ محتوای با کیفیت بالا و پژوهش گردیده برمی گرده.
۰ ۰

ابزارهای مربوط به تغییر فرمت‌ها را بیشتر بشناسید

سئو تصویر چیست؟
seo تصویر را می‌توان به عنوان پروسه مربوط به seo تصاویر شناخته می‌شود. در این‌حالت‌ موتور جستجوی Google به سادگی می تواند سایت شما‌را پیدا کرده و شما را در نتایج مربوط به تصاویر مرتبه بندی کند. هر چقدر که seo عکس شما خوب باشد، در منفعت می توانید انتظار داشته باشید که جایگاه تارنما شما در بخش Google Images عالی خواهد شد. سئو تصویر علاوه بر بهبود سکو تارنما شما در قسمت Google Images برای سئو کلی وب سایت شما نیز از مداقه بسیار زیادی برخوردار‌است.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد


بهینه سازی عکس میتواند شامل عناصری مانند نوع فرمت‌های تصویر، اندازه عکس و سایر مختصات تعیین شود. می بایست در نظر داشته باشیم که به کار گیری از تصویر یونیک یا نسخه برداری رایتینگ عکس نیز بر seo تصویر در Google تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت که ولی درین خصوص در ادامه توضیحات بیشتری را در دست شما قرار میدهیم.

بهینه سازی تصویر را می‌قدرت یکی از ارکان مربوط به on page بهینه سازی دانست. در بسیاری از موارد نادیده گرفته می گردد و همین مورد منجر می‌گردد تا شما موقعیت بسیار خیر با seo تصویر دارید تا بتوانید نسبت به رقبای خود عالی شغل کنید. با به کار گیری از ترفندها و طرز‌های سئو تصویر که به دنبال بیشتر راجع به آنها با شما کلام خوا‌هیم کرد، شما میتوانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را بهبود بخشید. بیشتر در خصوص سئو چیست بخوانید.

7 گام seo تصویر برای موتور جستجوی Google
با دقت به اهمیت seo تصویر، در این نصیب از نوشته ی علمی هگزلا با شما همدم هستیم تا در مورد روند سئو تصویر اطلاعاتی را در دست شما قرار دهیم.

گام اولیه: کاهش حجم تصاویر
سرعت وبسایت شما از مهم‌ترین عامل ها در بهینه سازی به شمار می‌رود و شما می بایست حتما سرعت وبسایت خود را در بیشترین موقعیت ممکن تهیه و تنظیم نمائید. از این روی شما باید بدین خواسته، حجم تصاویری که در تارنما خود قرار می‌دهید را کاهش دهید. این مورد به عنوان یک عامل رتبه بندی فعال از نگاه Google به شمار می‌رود و با کاهش حجم تصویر شما حاذق میباشید که مشاهده کرد مثبتی از سوی گوگل داشته باشید.

به مراد این که بتوانید بهترین تصاویر با حجم معدود را در تارنما خود قرار دهید، می توانید از ابزار PageSpeed Insights به کار گیری فرمائید. این ابزار گوگل به شما امداد می‌کند تا احتساب‌های Google راجع به تصاویر را داشته باشید و اگرکه سرعت وب سایت شما به واسطه حجم بالای تصاویر کم شده باشد، به اطلاع شما خواهد رساند.


فشرده سازی عکس های سایت و کم کردن حجم تصویر و تاثیر زیاید روی سرعت سایت دارااست.
تصاویری که حجم بالایی دارند، معمولا باعث می شوند که سرعت بارگزاری صفحه کاهش پیدا کند. سئوی تصویر و سرعت کاغذ با یکدیگر به صورت بدون واسطه در خصوص می‌باشند و از این روی به شما پیشنهاد میکنیم که مسلما از روش‌های کاهش حجم تصاویر به کارگیری نمایید. این کار می تواند مشمول تغییر و تحول فرمت تصاویر و همچنین به کارگیری از ابزار Compressor باشد که در ادامه توضیحات بیشتری را درباره ی آن با شما به اشتراک خوا هیم گذاشت.

گام دوم: به کار گیری از فرمت صحیح تصاویر
اگر بخواهیم ابزار PageSpeed Insight را باز هم به عنوان مرجعی جهت بهینه سازی تصویر بیان کنیم، بایستی بگوییم که به کار گیری از فرمت صحیح نیز از مداقه بسیار بالایی شامل است. این ابزار گوگل به شما سفارش می دهد که فرمت تصاویر شما برای به کار گیری در وبسایت، JPG XR، JPEG 2000 یا WebP باشد که اما ما به‌دنبال بیان خوا هیم کرد که برای seo تصویر عالی میباشد از فرمت WebP به کار گیری نمائید و چرا این فرمت در دنیای امروز ارتقاء سرعت سایت وردپرس تا این حد گزینه دقت قرار گرفته می‌باشد.

چرا این ابزار سفارش می‌کند که فرمت تصاویر خود را بر روی موردها فوق قرار دهید؟ چرا که این فرمت‌ها برای رمزگذاری تصاویر بسیار دیدنی‌تر میباشند و سرعت بالاتری دارند. از دیتای موبایل کمتر استفاده می‌کنند و در نهایت بهینه سازی وب سایت شمارا بهبود می بخشند!

گام سوم: اندازه تصاویر متناسب با مقیاس وب سایت شما باشد
قدم‌بعدی در راستای سئو تصویر را می‌توان استفاده از اندازه مناسب تصویر دانست. در واقع باید به CMS گزینه به کارگیری برای طراحی سایت توجه نمائید. از جمله برخی از CMS ها توصیه می‌کنند که تصاویر به صورت مربع و 2048*2048 پیکسل باشد. در‌این‌موقعیت‌‌ می‌توانید انتظار داشته باشید که سئو تصاویر شما به بهترین شکل صورت بپذیرد. در بخش‌های بعدی همین نوشته‌علمی آموزشی در مورد بعدها و اندازه‌های عکس آیتم استفاده در تارنما بیشتر سخن خواهیم داشت.

گام چهارم: از تصویر یونیک، غیر اسکن به کارگیری نمایید
به کار گیری از تصویر یونیک می تواند منتهی شود تا شما در seo تصویر عالی عمل کرده و سئو تصویر را کیفیت بالا بیشتری اجرا دهید. به‌این مراد می‌توانید یک خالق محتوای گرافیکی استخدام نمائید و یا از تارنما‌های ارائه خدمات مربوطه استعمال نمائید. عکس‌های استوک استعمال نکرده و همواره کارایی نمایید که محتوای تصویری را خودتان بسازید. این فعالیت سبب ساز می شود تا تارنما شما رتبه بهتری را از دید بهینه سازی تصویر دریافت کند.

گام پنجم: از عنوان، زیرنویس و Alt تصویر استعمال نمائید
در راستای seo تصویر در تارنما خود میتوانید این سه خصوصیت را در نظر داشته باشید. زمانی که گوگل تصمیم می‌گیرد که کدام عکس‌ها را به مخاطبین خود نمایش دهد، نیاز به اطلاعات داراست. شما می‌توانید برای ارسال اطلاعات برای گوگل از عنوان، زیرنویس و Alt تصویر استفاده فرمایید. این مسئله به معنای آن است که شما اطلاعات لازم برای گوگل را ارسال کرده‌اید. در پی بیشتر راجع‌به این موضوعات با شما حرف خواهیم کرد.

Alt تصویر چیست؟ متن جایگزین یا Alt به عنوان نگرش تجربیات کاربری ارائه میگردد و ورقه خوان گوگل میتواند تشخیص دهد که تصویر در مورد چه موضوعی هست. آیا برای مخاطب با تمرکز به جستجوی انجام داده شده مناسب میباشد؟ در حیث داشته باشید که Alt حتی زمانی که سرور وب سایت شما از مدار خارج گردد، باز هم امکان نمایش را دارد.

با این وجود می‌قدرت اعلام‌کرد که از نگاه جایگاه بندی، متن جایگزین یا Alt تصویر به عنوان مهم‌ترین طرز ابراز وجود وبسایت شماست. همچنین شما میتوانید لغت ها کلیدی مورد نظر ورقه را درین بخش وارد فرمائید. این کلمه ها می تواند توصیفی نباشد و از این روی شما بایستی به طبع از آن به کار گیری داشته باشید.

عنوان: باید در نظر داشت که عنوان تصویر نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار‌است. به صورت بی واسطه گوگل اعلام نکرده میباشد که استفاده از عنوان ضروریتی در مرتبه بندی سئو تصویر شما دارد. با این موقتی بهتر است یک عنوان برای عکس خود در حیث بگیرید.
زیرنویس: اطلاعات تشریحی راجع به عکس را می‌اقتدار به صورت زیرنویس عکس قرار بخشید. این زیرنویس در سایت در بخش ذیل تصاویر قرار داده می گردد و از مداقه بسیار زیادی برخوردار هست. به منظور آن که بتوانید ایجاد کرد محتوای ماهر فرمائید، خوب است در سئو تصویر از زیرنویس نیز استعمال شود.
گام ششم: اشتراک گذاری یکدست عکس در شبکه‌های‌عمومی
همگی ما می‌دانیم که اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی از مداقه بسیار زیادی شامل است. در بهینه سازی تصویر نیز این گزینه از التفات بسیار زیادی برخوردار بوده و به همین مراد پیشنهاد می گردد که قطعا از برچسب‌های HTML استعمال داشته باشید. این فعالیت منجر می گردد که به صورت خودکار تصاویر شما در صورت بوک و توییتر نیز منتشر شود و همین قضیه سبب ساز میگردد که ترافیک سایت شما با به کارگیری از سیگنال‌های شبکه اجتماعی بیشتر خواهد شد.

در شرایطی‌که که مطمئن نیستید کدهای مربوطه در HTML شما وجود دارند می‌توانید از پلاگین‌های تصویر استعمال نمایید که بدین منظور آیتم استعمال قرار میگیرد. به عنوان مثال پیاده سازی تگ‌های Open Graph از مداقه بسیار زیادی برخوردار میباشد و در CMS شما می‌تواند همت بسیار زیادی داشته باشد. همچنین به کارگیری از بهینه سازی Friendly Images به عنوان یک پلاگین سئوی تصویر به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید seo تصویر خود را بهبود اعطا کرد که اما در زمینه‌ی این ابزار در ادامه توضیحات بیشتری را در دست شما قرار میدهیم.

گام هفتم: استعمال از لیزی بارگذاری تصویر را دورازشوخی بگیرید
در نهایت می بایست در حیث داشته باشید که برای سئو تصویر عالی هست که از Lazy Load یا بارگذاری تنبل به کارگیری نمائید. این فعالیت سبب ساز میگردد که تا وقتی که نیاز به نمایش دادن تصاویر نیست، آن ها در شیت شما بارگذاری نشوند و همین دستور باعث می‌گردد تا شما بتوانید مجال فرصت بارگیری وب سایت را کاهش بخشیده و وبسایت خود را با سرعت بالاتری به نمایش در بیاورید. گوگل در قسمت PageSpeed Insights نیز تایید می‌کند که به کارگیری از این‌شیوه در سرعت تارنما خوب کوشش بسیار زیادی را دارا میباشد.
۰ ۰

لینک سازی لینک خراب (Broken)


لینک سازی پیوند خراب (Broken)
لینک سازی لینک و پیوند حاد یکی استراتژی های محبوب لینک و پیوند بیلدینگ من می‌باشد.

چرا؟ به جای درخواست بدون واسطه پیوند، با Broken Link Building یا همان لینک سازی لینک خراب، به تارنما شخصی قیمت میدین. در اینجا طرز ایفا این کار آمده می باشد:

Check My Links یا LinkMiner رو نصب کنین

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد


هر دوی این ابزارها به‌سرعت لینکهای وخیم رو در هر کاغذ (از داخل مرورگر Chrome خود) پیدا می کنن.

من به شما آرم خواهم بخشید که چه‌طور از آن ها در یک دقیقه به کارگیری کنین.



صفحه ها رو با تعداد زیادی لینک خروجی پیدا کنین
هرچه صفحه لینک و پیوند بیشتری داشته باشه، احتمال حاد شدن یکی از آن‌ها بیشتر می باشد.

صفحه ها منابع در اینجا بسیار عالی شغل می کنن. براین اساس در صورت رغبت از رشته های جستجوی بالا برای ایجاد صفحه ها منابع به کار گیری کنین.

لینک و پیوند های شکسته رو پژوهش کنین
در مرحله اول پلاگین نصب شده رو اعمال می کنین. آن‌ها پیوند های حاد رو در آن کاغذ آرم میدن:



درباره لینک های خراب به صاحب و مالک سایت ایمیل ارسال کنین
در نقطه پایان، به شخصی که آن برگه رو در مورد پیوند (یا لینک های) وخیم ایفا می کنه، اطلاع داده و اجازه به‌این محتوای سایت شما رو با آن جایگزین کنه.

این نوشته ای هست که من سفارش می کنم:

قضیه: اختلال با [نام وب سایت آنان]

سلام [نام]،

آیا هنوز سایت خود رو آپ دیت می کنین؟

من در اینک جستجوی محتوا در [موضوع] بودم که به صفحه عالی شما برخورد کردم: [عنوان برگه یا URL]

با این حال، متوجه شدم که به نظر میرسه یک‌سری لینک و پیوند شغل نمی کنن:

[URL های پیوندهای وخیم]

همچنین، من به تازگیً [خلاصه مطالب مختصر] رو منتشر کردم. این ممکن می باشد جایگزینی مناسب برای [اشاره به یک لینک و پیوند خاص شکسته] باشد.

در هر صورت، امیدوارم این به شما کمک کند.

با قدردانی،

[اسم شما]

تکنیک Skycraper
تکنیک Skycraper درخصوص یافتن محتوای دوست داستنی، تشکیل داد حتی یک کپی عالی و خریداری نمودن بک لینک هم طبیعتا و هم پس از تماس با افراد مناسب هست.

هر چقدر وب سایت شما بک لینک بیشتری داشته باشه، از اعتبار بیشتری برخوردار میشه و این به معنای شانس بیشتر صفحه برای مشاهده در SERP است.

این تاکتیک لینک بیلدینگ شبیه روش ایجاد کرد یک افق خراش است: شما بالاترین ساختمان جان دار رو می گیرین، تعدادی طبقه دیگه اضافه می کنین تا به بلندترین اسمان خراش تبدیل بشین.

خوشبختانه برای یادگیری تکنیک Skycraper نیازی به استخدام مجموعه عظیمی از مهندسان و سازندگان ندارین. صرفا یک فنجان چای بنوشین و نکات من رو بخونین!

چه گونه با به کار گیری از تکنیک Skycraper بک لینک و پیوند کیفیت عالی بگیریم:
محتوای قابل لینک و پیوند پیدا کنین
یک نسخه برداری خوب بنویسین
با تارنما های مرتبط و مناسب برای درخواست بک لینک تماس بگیرین
مرحله نخستین: جستن محتوای قابل لینک و پیوند
اولین قدم در هر کار بهینه سازی Skyscraper یافتن بعضا از صفحات مرتبط با تعداد زیادی بک لینک می باشد.

من مطمئن هستم که شما عبارات کلیدی اساسی خود رو می دونین یا اینکه می تونین یک مطالعه دقیق درباره کلمات کلیدی انجام بدین.

با جستجوی معمولی عبارت کلیدی مهم در Google، اولین ایده های محتوا رو می بینین. به پایین صفحه برین و نتیجه ها کهن تر رو ببینین.



البته از کجا می دونین کدام یک از این نتیجه ها رفیعتر بیشترین تعداد بک پیوند رو داره؟ آیا محتوای بالقوه Skycraper می‌باشد؟

اشکار می باشد که شما بایستی صفحه ها رو با به کارگیری از بعضا از ابزارهای رسیدگی راجع به بک لینک و پیوند رسیدگی کنین.

روش های بسیاری برای ایفا آن وجود داره. مانند تجزیه و رسیدگی محتوای خوب در Rank Tracker که اولین ابزاری هست که به تکنیک Skycraper کمک می کنه.

می تونین درین ابزار لغات کلیدی خود رو رئیس کنین. تمام کاری که برای یافتن محتوا با تعداد زیادی بک لینک باید انجام به این،

اینه که پروژه خود رو باز کرده، به داشبورد Map Keyword برین و تب Keyword Difficiency رو به روز کنین.

در اینجا، صفحه های دارای جایگاه بلندتر به یار فاکتورهای اساسی سئو مورد تجزیه و ارزیابی قرار خواهند گرفت. تارنما های لینک و پیوند دهنده به تب صفحه رو تحقیق کنین.



آنگاه صفحه های با بیشترین پیوند در سئو SpyGlass رو پیدا کنین. شما می تونین با seo SpyGlass تحقیقات مرتبط با بک لینک رو اجرا بدین.

ابزار رو روشن کرده، به File> New Project: Expert Options> create numerous projects برین و URL هایی رو که برای تجزیه و ارزیابی بک پیوند ها نیاز دارین، وارد کنین.



مورد Enable expert options رو بدون تیک کنین. روی Finish کلیک کنین تا سئو SpyGlass به طور خود کار یکسری پروژه رو برای صفحات وب مشخص شده ایجاد کرد کنه.

به این ترتیب وقتی که بررسی تمام شد، می تونین با استعمال از منوی کشویی پروژه در بین نتایج جابجا بشین:



داده های بک پیوند رو مشاهده کنین تا با گاز چشم انداز Skycraper خود رو پیدا کنین.

هدف ما یافتن صفحه ای می باشد که بیشترین تعداد لینک دهنده به آن نشان داده شده باشه.

در پروفایل بک لینک و پیوند، می تونین صرفا پیوند هایی رو که به ورقه لینک در نظر گرفته شده اشاره دارن، تحت برخی ملاحظات فیلتر کنین.



خلال این، می تونین کمی مقایسه دامنه برای مطالعه اعتبار وب سایت ها اجرا به این.

به Domain Strength و Total Backlinks اعتنا کنین.

می تونین ببینین که چه کسی از حیث اعتبار رقیب شما نیست، و همچنین عده ای که اعتبار زیادی به ساخت پیوند دارن رو شناسایی کنین.

آنگاه با به کارگیری از WebSite Auditor محتوای دارای بیشترین اشتراک رو پیدا کنین.

آیا میخواهید محتوایی پیدا کنین که در شبکه های مردمی نیز دوست داستنی باشه؟

آیا تکنیک Skycraper می تونه در باب پلتفرم هایی مانند شکل بوک فعالیت کنه؟

می تونین جواب این سؤال رو با داشبورد صفحه ها WebSite Auditor’s اجرا به این. شروع باید WebSite Auditor رو راه اندازی کرده و برای سایتی که میخواهید پست های پرطرفدار خود رو در آن پیدا کنین، برای مثال وبسایت رقیب، یک پروژه ساخت و ساز نمایید.

توجه داشته باشین که ساخت‌و‌ساز پروژه برای یک دایرکتوری یا ذیل دامنه خاص در تارنما مانند www.website.com/blog یا blog.website.com احتمالاً مفیدتر خواهد بود.

بعد از اینکه این ابزار URL های وب سایت رو جمع کرد، به ماژول Pages برین و یک فضای کاری تازه با فاکتورهای محبوبیت شبکه‌های‌عمومی اضافه کنین.

می تونین با زدن دکمه + کنار شیت های مو جود، این موردها رو اضافه کنین.



دکمه Update Factors رو فشار بدین تا WebSite Auditor خیلی سریع بیشترین اشتراک پست های رقیب شما رو نشانه بده.



با سه تاکتیک بالا، شما باید بتونین لیستی از صفحه های رو ایجاد کنین که برنده به جذب ترافیک ارگانیک، بک پیوند، دامنه های ارجاع با کیفیت و اشتراک شبکه‌های‌مردمی میشن.

از چنین صفحاتی معمولاً به عنوان “میزان دارایی های قابل لینک” نام برده میشه: محتوای با باکیفیت که شایسته بک لینک و پیوند هست، زیرا بازدیدکنندگان آن رو دوست دارن.

فقط بخاطر داشته باشین که دارایی های قابل لینک و پیوند همیشه نوشته‌علمی های مفصلی نیستن: آن ها می تونن یک ویدیوی وایرالی، یک اینفوگرافیک دوستداشتنی، یک برنامه آنلاین بدون پول و غیره باشن.

بدین ترتیب اگه واقعاً اهل نوشتن متن نیستین، گزینه ای رو انتخاب کنین که مناسب سطح مهارت و تجربیات شما باشه.

مرحله دوم: اصلاح کردن محتوای Skycraper
درسته که این گزینه به طور کاملً واضح می‌باشد؛ بله، شما می بایست محتوای بهتر ساخت و ساز کنین تا لینک های پر ارزش مورد نیاز برای شیوه Skycraper رو بدست بیارین.

نکته بهتر اینه که لازم نیست از شروع استارت کنین. شما فعلا لیستی از ایده های خوب دارین، صرفا می بایست آنها رو دوباره به یک چیز منحصر، چیزی گران قدر تر، چیزی که مردم دوست دارن به آن لینک میدن، تبدیل کنین.

در اینجا چند نکته در خصوص باکیفیت کردن محتوای مناسب Skycraper آورده شده:

شروع باید اعتنا اطلاعات رو از نقطه نظر Skycraper مطالعه کرده و به سؤالات زیر پاسخ به‌این:

آیا در متن تضاد وجود داره؟
آیا می توان مطالعات تحقیقاتی به روزتری برای پیوند به دست آوردن پیدا کرد؟
آیا شما برای اصلاح اطلاعات غلطی که پیدا کردین تخصص دارین؟
آیا نوشته‌ی‌علمی جامع است، یا می تونین آن رو کامل تر کنین؟
دامنه ارجاع مشکوک می باشد؟
برای استحصال لینک از این روش لازم نیست بیش تر از حد خلق کننده باشین.

صرفا با جزییات بیشتر از نویسندگان پیشین باشین، ایرادات رو تصحیح کنین و آمارهای پرطرفدار رو جمع کنین.

حتی می تونین محتوای وقت گیر تر و با جزئیات بیشتر فراهم کنین. بهتر، اگه هیچ مغایرتی در پست ها پیدا نکردین، آیا می تونین ایده های بیشتری به مقاله اضافه کنین؟

شما می تونین با آوردن مثال های جدید،مطالعات موردی، فیلم ها، تصاویر، اینفوگرافیک ها، پیوند ها، اسلایدها، نقل قول ها و دسترسی به مشاهیر دارای شهرت، اعتبار بیشتری بدین پست به این.

مطمئناً می دونین که متن های وب برای درجه بندی در موتورهای جستجو باید دست‌کم 300 واژه و کلمه رو در نظر بگیرن.

همچنین ممکنه تفکر کنین که خواندن زمان بر مدت بازدید کنندگان شما رو می ترسونه.

طول پست وبلاگ آنلاین برای موضوعات و بلاگ های متعدد مختلف است، البته کلاً، بیشتر نویسندگان seo معتقدن که متن های طولانی تر در Google سکو بهتری دارن.

طبق اطلاعات جدید Hubspot، طول ایده آل وبلاگ ها با نوع و هدف آن‌ها همخوانی داره.

مثلا، پست های بلاگ “چه‌گونه؟” با بهترین زمان تحقیق دربرگیرنده 1700 تا 2100 واژه و کلمه است.

فهرست ها می بایست در حدود 2300 تا 2600 کلمه و واژه باشن و صفحات ستون ممکنه حتی 4000 واژه داشته باشن.

هدف تکنیک Skycraper این نیست که وب لاگ هایتان رو برای قرائت بسیار بی نظیر کنین: مقصود اینه که آیتم رو کاملا مطرح کرده، و سوای خسته کردن خواننده گان به سؤالات آن ها پاسخ به‌این.

نکته بعدی اینه که باید روی طراحی پررنگ برگه عمل کنین. بعضی وقت ها تنها چیزی که برای بردن لینک های بیشتر لازمه، اینه که از گردآوری متمایز بشین.

این تمایز می تونه با ساخت و ساز جذابیت و مختلف جلوه دادن پست ها بوجود بیاد. اضافه کردن تصاویر عالی تا فعالیت مجدد روی یک قطعه در یک ویدیو یا اینفوگرافیک گزینه های شما برای برجسته کردن طراحی هستن.

هر مورد را که انتخاب می کنین، مطمئن بشین که سود آن به یاد ماندنی و مهم می باشد. یک مثال خوب، جدول تناوبی Search Engine Land از دست اندرکاران موفقیت بهینه سازی هست.

این مورد به طبعً محتوای جدیدی نیست، البته روشی جدید (بیاد ماندنی و بدیع) برای مشاهده موضوعی غیر اصیل می باشد.



آنچه محتوای شما رو وایرال و ویروسی می کنه و باعث میشه مردم به آن مداقه داده و لینک و پیوند بدن، بستگی به صنعتی داره که در آن شغل می کنین.

اما یک جز در فرمول “محبوب کردن محتوا” وجود داره که هیچ وقت شکست نمی خوره؛ احساسات. مطالعات علامت میده که رنگ های احساسی به شدت با محبوبیت محتوا ارتباط دارن.

رمانتیک مانند اضطراب، هیبت و عصبانیت، اکثر اوقات با محتوای ویروسی مرتبط هستن. همیشه یک حس نباید مثبت باشه تا تأثیر زیادی بذاره.

سه گوهر وجود داره که داستان ها رو به پرفروش ترین ها تبدیل می کنه: تعجب، لبخند، ارعاب.

این سه حس کلی محتوای مشترک و لینک داده شده رو معمولاً بیشتر تحریک می کنه. برای مثال، می توان یک روایت کلی در زمینه ی رانش زمین در اندونزی نوشت که محلی رو ویران می کنه.

داستان احتمالاً به دلیل احساساتی که برانگیخته، بیشتر مورد توجه قرار می گیره اضطراب و شم عدم امنیت. اما همچنین دقت بیشتر افراد مرتبط با این حوزه‌ خاص نیز جلب میشه.

مرحله 3: برای درخواست لینک با افراد مناسب تماس بگیرین
انتشار محتوای منحصر به فرد و انتظار برای افزایش ارگانیک بک لینک و پیوند و رتبه ممکنه به سادگی ماه ها طول بکشه.

روش لینک سازی شما باید منظم و پیشگیرانه باشه. فرصت آن فرا رسیده که قسمت نقطه پایان تکنیک Skycraper رو عملیاتی کنیم، بدون اینکه مهارت های ساده و تکنیک seo شما رو در هماهنگی بی نقص برای این پروسه ترکیب کنیم.

به سئو SpyGlass برگردین و برای هر پروژه ای که برای محتوای با بهترین تلاش تولید کردین، به داشبورد Linking Domains رفته و دامنه های پیوند رو کپی یا صادر کنین.



شروع، باید یک لیست ایمیل برای چشم انداز بک لینک خود تهیه و تنظیم کنین. یافتن مخاطبین مناسب، حتی اگه صادقانه در وب سایتی از آنها ذکر شده بشه، عمل مشقت هست.

مطمئناً قصد ندارین تک تک دامنه ها رو با دست پژوهش کنین. وقتی بودجه پاره ای دارین یا یک کمپین کوتاه بازه اعمال می کنین، می تونین با Hunter.io یا با Extension Chrome Extractor Chrome فعالیت کنین.

پلاگین رو نصب کرده، به وبسایت برین (یا لیست دامنه های خود رو ارسال کنین scraper به شما قابلیت و امکان میده تا 1000 URL برای اسکن ایجاد کرد کنین)، تا ابزار آدرس ها رو کشف کنه.

بعد، با استفاده از ارائه دهنده ایمیل منظم خود، پست الکترونیک درخواست بک لینک بنویسین.

می تونین با یاری LinkAssistant روش اطلاع رسانی Skycraper رو پیاده سازی کنین.

ابزار رو راه اندازی کرده، URL تارنما خود رو وارد و پروژه رو ساخت کنین. آنگاه رویAdd link prospect (دکمه + سبز) کلیک کنین. آن‌گاه، دامنه هایی رو که اخیرا از seo SpyGlass کپی کردین، وارد کنین:



در مرحله بعدی، اطلاعات موردنیاز خود رو انتخاب کنین: در مرتبه اول، شما به اطلاعات تماس علاقه مند هستین، اما می تونین اطلاعات سایت، مرجع دامنه و درجه InLink رو نیز درخواست کنین.

دکمه Finish رو بزنین تا نرم افزار به طور خود کار آدرس های نشانی اینترنتی رو در این وب سایت ها با سایر اطلاعات مرتبط پیدا کنه.

به همین سادگی می تونین لیست جستجوی لینک ساخت و ساز کنین. سرانجام، می تونین با مدیران وبلاگ و وبلاگ نویسان تماس بگیرین و از آنان بپرسین آیا می تونن به پست جدید شما لینک بدن.

می تونین ارتباطات خود رو مستقیماً از LinkAssistant دنبال کنین. استارت باید حساب ایمیل خود رو در Preferences> Email management> Emeil client settings (یا تنها با زدن دکمه Settings در پنل بالا) پیکربندی کنین.

هنگامی که حساب شما با LinkAssistant همگام سازی شد، تنها کاری که باید اعمال بدین فشار دادن دکمه Email هست. در ارسال آدرس اینترنتی عجله نکنین و تک تک نکات مورد نیاز رو در ذهن داشته باشین:

با کسانی تماس بگیرین که سایت های آن ها به مقام شما مربوط میشه.
کارایی کنین تماس شما شخصی باشه؛ اگه پیش از اینً ارتباط برقرار کردین، به طبعً آن رو ذکر کنین.
همیشه مؤدب باشین. و زیاد چاپلوسی نکنین، ادب به اندازه کافی زیباست.
آیا برای رونوشت پست الکترونیک خود به ایده هایی نیاز دارین؟ در اینجا یک نمونه ایمیل وجود داره که تماماً در خصوص با لینک Skycraper فعالیت می کنه:

سلام [نام]

نام من [نام شما] می باشد، من X سال در (مسئله تخصص شما) شغل کرده ام و خدمات خود را برای (مخاطبان، جوایز و غیره) تهیه و تنظیم کرده ام. (تأثیرگذار باشین)

من اخیراً در زمینه‌ی [مورد شما] بازرسی کرده ام و این نوشته‌علمی [URL] رو یافته ام. (درخصوص صفحه نوشته ی علمی مثبتی بگین)

مقاله شما و روش ارائه مطالب را دوست دارم.

من متوجه شدم که شما به یک منبع عالی [عنوان Skycraper] پیوند داده اید. اخیراً یک داستان مشابه در وبلاگم ساخت‌و‌ساز کرده ام. نوشته‌ی علمی من گزینه را عمیق تر و با ارقام آپدیت پوشش می دهد. [URL]

(فراخوان برای اقدام)

لطفاً، از کاغذ خود به مقاله من لینک و پیوند دهید، من فکر می کنم این نوشته‌علمی فعلا نسبت به مقاله کهن بسیار بهتر گردیده‌است و برای بازدیدکنندگان شما مفیدتر خواهد بود. (دلیل اینکه آن ها باید به نوشته‌ی علمی شما پیوند بدن رو ذکر کنین)

ممنون بابت زمانی که گذاشتید.

[اسم شما]

می تونین متن خود رو ساخت و ساز کرده و آن رو به عنوان الگوی نشانی اینترنتی در LinkAssistant ذخیره کنین. پست الکترونیک رو وارد کرده و الگو رو انتخاب کنین تا نامه های شخصی شما به مخاطبان تحویل داده بشه.
۰ ۰