مهم ترین عوامل مؤثر در عدم رتبه گیری سایت

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

مهم ترین عوامل مؤثر در عدم رتبه گیری سایت


آیا به در حال حاضر برایتان پیش آمده که بخواهید اعتبار دامنه سایت را به یکی از مشتری هایتان یا یکی‌از همکارهای نو واردتان که هیچ گونه آشنایی گذشته از seo ندارند توضیح بدهید، ولی ندانید که از کجا می بایست آغاز آموزش سئو مشهد فرمائید؟! یا شاید هم به عنوان یک کارشناس سئوی مبتدی و تازه کار مشتاقید با این مضمون‌ اصلی دنیای سئو بیشتر آشنا شوید. در این راهنما با لهجه ساده میبینیم که اعتبار دامنه چیست.
فهرست موزش سئو در مشهد
مراد از اعتبار دامنه چیست؟
اعتبار دامنه (Domain Authority یا به اختصار DA) امتیازی فی مابین 1 تا 100 میباشد که مبتنی بر حالت رتبه بندی وبسایت ها به دامنه هر سایت داده می‌شود. در واقع این عدد به تک تک یک سایت داده می گردد و نه به برخی از صفحه های آن.
این فاکتور بوسیله خود گوگل معرفی نشد! بلکه MOZ به عنوان یکی از مهمترین منابع و ابزارهای بهینه سازی چنین پارامتری را تمجید کرد. البته از آنجایی که DA از همان شروع فاکتور بسیار اثر گذار و گویایی بود، با گاز در میان متخصصین seo ترویج پیدا کرد و به یک فاکتور دوستداشتنی و اساسی برای تفحص میزان اعتبار سایت ها تبدیل شد.
اعتبار دامنه تارنما در واقع میتواند حالت سکو بندی صفحات یک وبسایت را در SERP (برگه نتیجه ها موتورهای جست و جو) پیشبینی کند. طبیعتاً هر چه عدد Domain Authority بالاتر باشد، یعنی میانگین سکو بندی صفحات این سایت وضعیت بهتری دارد.
نکته حائض اهمیت؛ DA یکی‌از مقایسه ای می باشد!
بله، عدد اعتبار دامنه موقعیت رتبه بندی وبسایت را نماد میدهد، اما نه وضعیت مطلق آن را؛ بلکه می‌گوید حالت این وبسایت به نسبت وب سایت های دیگر چگونه هست!
از جمله سایت قدرتمندی مانند Facebook.com را تصور کنید. در صورتی‌که این وبسایت یک میلیارد بک پیوند تازه بگیرد، عدد DA آن بالا رفته و DA سایر وب سایت ها تحت می رود. چون سایت های دیگر به نسبت این وب سایت، توان کمتری پیدا می کنند.
ضمناً می بایست اشاره کنیم که رقابت در اعتبار دامنه های بالا (مثلاً بالاتر از 70) بسیار تنگاتنگ می باشد. به همین خیال و خاطر است که رسیدن از DA 20 به 30 بسیار شل و ول تر از رسیدن از DA 70 به 80 می باشد.
آپ دیت اعتبار دامنه تارنما در سال ۲۰۱۹
اوایل سال 2019 بود که آپ دیت Domain Authority 2.0 توسط MOZ معرفی شد. در این آپ دیت جدید، از الگوریتم یادگیری ماشین قدرتمندتری به کارگیری می‌گردد تا پیشبینی گردد که گوگل چه قدر از این دامنه در نتایج خود به کارگیری می کند.
طبق این آپدیت از جمله در صورتی احتمال این که دامنه A در حاصل گوگل نماد داده خواهد شد بیشتر از احتمال نمایش دامنه B باشد، عدد Domain Authority دامنه A هم بیشتر از دامنه B می‌باشد.
اعتبار دامنه در تارنما های صفر
فرض فرمائید وب سایتی جدید طراحی شده و هیچ کاری هم برای سئو آن اعمال نشده میباشد. در‌این‌صورت اعتبار دامنه این تارنما «۱» خواهد بود. درحال حاضر هر چه فرصت یپیش برود و تکنیک های سئوی بیشتری روی این وب سایت پیاده خواهد شد، این عدد بیشتر و بیشتر می گردد.
طریق محاسبه اعتبار دامنه چیست؟
ابزارهایی مانند MOZ برای احتساب اعتبار دامنه یک وب سایت، همه صفحات آن سایت را که در موتورهای جست و جو ایندکس یا شناسایی شده اند، مطالعه می کند. آن گاه مطابق ده ها دلیل گوناگون، یک کدام از به اعتبار دامنه آن وبسایت می دهد.
التفات اعتبار دامنه و توضیح آن به لهجه معمولی
مسلما شما هم این را میدانید که توضیح دادن سئو و مزایای سئو میتواند عمل خیلی دشواری باشد مخصوصا در‌صورتی‌که بخواهید جوری توضیح بدهید که فرد از شنیدن آن همگی اطلاعات نترسد. کانسپت های زیادی در این فی مابین وجود داراست اما نکته ی مهم این میباشد که شما به طوری این مقوله را به این افراد علل خصوص به مشتریان خود توضیح دهید که آنان متوجه این فرمان اساسی شوند و بدانند چه نوع اقداماتی در این فی مابین قادر است سبب شود تا تجارت آنان رونق گیرد. پیشنهاد ما به شما این میباشد که این مورد را به ساده ترین موقعیت ممکن توضیح دهید چراکه این مورد به اندازه ی کافی برای افراد غیر آشنا با سئو بغرنج خواهد بود.

مهمترین فاکتورهای مرتبه بندی صفحات در کاغذ نتیجه ها جست و جو

فاکتورهای جایگاه بندی به هنگام جستجوی مخاطب
فرض فرمایید کاربری میخواهد در اینترنت سرچ کند. پس یکی موتورهای جست و جو را باز می کند و چیزی را تایپ می کند. آن‌گاه چشم به راه مشاهده نتیجه جست و جو میگردد. اکنون به سود سرچ کاربر فکر کنید. چرا این سود به مخاطب نمایش داده گردیده است؟

ادله این میباشد که فاکتورهای مرتبه بندیِ جست و جو به این فایده رسیده اند که اینها بهترین نتایج جست و جو برای پرسش یا واژه کلیدی ای هستند که استفاده کننده آن را وارد کرده است.

از آنجایی که دامین اتوریتی می خواهد مرتبه بندی کل صفحه های یک وبسایت را تخمین بزند، پس فاکتورهای مرتبه بندی گوگل، همان فاکتورهایی می‌باشند که در محاسبه اعتبار دامنه اهمیت دارا‌هستند.

به‌دنبال مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در اعتبار دامنه را مرور می کنیم.

۱- ارتباط محتوا با ورقه
محتوای باطن صفحه هاِ وبسایت باید با هدفی که از ایجاد کرد آن برگه داشته اید همسو باشد. نوشتن یک تیتر فریبنده برای محتوایی که ارتباطی به آن ندارد کاربران را فراری میدهد. همینطور گوگل هم با الگوریتم های پیشرفته خود این عدم هماهنگی را می‌فهمد و شمارا به جایگاه های رفیعتر خود نخواهد توفیق.

۲- تعداد بک لینک و پیوند ها
درصورتی که بپرسید که مهمترین عامل ارتقاء رتبه بندی صفحه ها و افزایش اعتبار دامنه وب سایت چیست، پاسخ مطلقاً بک پیوند ها هستند. بک لینک ها رأی متکی بودن تارنما های دیگر به شما محسوب میگردند (به خصوص درصورتی که از نوع Follow باشند).

بک لینک و پیوند ها به حدی برای گوگل اساسی هستند که در همان سال های بدور که الگوریتم های آن بسیار محدودتر بودند، الگوریتم Page Rank وجود داشت که میزان اعتبار وبسایت ها را مبنی بر تعداد و کیفیت بک پیوند های آن می سنجید. ولی رفته رفته الگوریتم های دیگر هم به یاری Page Rank آمدند تا روی محتواها و تشخیص طبیعی بودن بک لینک ها هم رسیدگی بیشتری داشته باشند.

کلاً هر چه بک پیوند های بیشتر و کیفیت خوب تری داشته باشید، هم DA سکو بالاتری در حاصل گوگل خواهید داشت و هم DA بالاتری خواهید گرفت.

۳- کیفیت پیوند ها

کیفیت پیوند ها
یادمان باشد که کیفیت از مهم ترین مباحثی می‌باشد که در مقوله بک لینک و پیوند سازی می بایست به آن اعتنا کنیم. کیفیت بک لینک به اندازه ای مهم میباشد که بهتر می باشد به جای تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت، تنها چند بک پیوند کیفیت عالی در هر ماه بگیرید.

از کدام وب سایت ها بهتر است بک لینک بگیریم؟ اولیه از همه وبسایت هایی که خودشان هم بک پیوند های زیادی گرفته اند. پیرو آن نیز می توان خاطرنشان کرد تارنما هایی که اعتبار دامنه بالایی دارا هستند. همینطور به طبعً به سراغ سایت هایی بروید که ارتباط موضوعی با شما دارا‌هستند. این برای گوگل بسیار اصلی هست که لینک و پیوند هایتان از منابع مرتبط دیگر باشد.

اگر می خواهید با بک پیوند ها و نقش آنها در سئوی تارنما ها بیشتر آشنا شوید، می‌توانید خصوصی به راهنمای «نقش بک لینک در seo» بزنید.

مهم ترین عوامل مؤثر در عدم درجه گیری سایت
درصورتی که یک ورقه از سایت مرتبه درستی نگیرد، تنها دو ادله درین فی مابین می تواند سبب این عدم جایگاه گیری خواهد شد:

ورقه هیچ ارتباطی با مورد و محوریتی که از آن انتظار می رود نداشته باشد.
برگه نتوانسته با دریافت بک لینک اعتبار کافی را از تارنما های دیگر به دست آورد.
نام های دیگر اعتبار دامنه در ابزارهای متعدد
همان طور که گفتیم نام Domain Authority ابداع MOZ بود. به همین ادله هم نام واحد و مشترکی برای آن وجود ندارد. مثلا این فاکتور در الکسا با نام «Competitive Power» یا همان اقتدار رقابتی نمایش داده میشود. در SEMrush این پارامتری را با نام امتیاز اعتباری یا «Authority Score» می‌شناسیم.

باید بدانیم که تمامی این ابزارها مشابه یکدیگر می‌باشند و یک فعالیت را اجرا میدهند. البته این که شما کدام یک را برای سنجش وب سایت تعیین می‌کنید به خواست خودتان بستگی داراست.

استیناف اعتبار دامنه سایت خود یا دیگران
شل و ول ترین خط مش درک کردن اعتبار دامنه وب سایت، استفاده از خود ابزار MOZ میباشد. در داشبورد این ابزار و از منوی سمت چپ، مورد «Link Explorer» را گزینش کنید. یا در نصیب «Keyword Explorer» گزینه «SERP Analysis» را انتخاب فرمائید.

درحال حاضر کافی است دامنه مد نظرتان را در نوار جست و جو وارد فرمایید تا عدد DA آن را ببینید.



چه قدر می توان به عدد اعتبار دامنه وب سایت اعتماد کرد؟
شکل دیگر این سؤال اینگونه میباشد: آیا میتوان اعتبار دامنه را بازنویسی کرد؟ بله! عدد دامین اتوریتی میتواند تصنعی باشد. وبسایت هایی میباشند که با برگزاری کمپین های ناگهانی یا دریافت بک لینک و پیوند های تصنعی بیش از حد، در طی کوتاهی به عدد بالایی از اعتبار دامنه می رسند.

پس روش تشخیص حقیقی بودن اعتبار دامنه چیست؟ میتوانید از ابزارهایی مانند «Website seo Cheker» استفاده نمایید. درین ابزار در نصیب «Check History of Domain Authority» میتوانید تاریخچه اعتبار یک دامنه خاص را مطالعه فرمائید.



در حالتی‌که نموداری که نشان داده می شود در یک دوران بسیار کوتاه، پرورش زیاد داشته، احتمالاً بایستی فرض را بر این بگذاریم که اعتبار این دامنه حقیقی نیست. در یک نمودار اعتبار دامنه حقیقی، تغییرات ملایم و آهسته هستند.

دنیای رقابتی بک لینک ها را جدی بگیرید

دنیای رقابتی لینک و پیوند ها را جدی بگیرید
شاید به لحاظ شما هم منصفانه نباشد، چراکه بعضا از وبسایت ها دارای هزاران بک لینک می‌باشند و اعتبار فوق العاده ای دارا هستند و بعضا دیگر تنها تعداد محدودی بک لینک دارا هستند. پس رقابت فی مابین این دو نمی تواند عادلانه باشد. بله صراحت دارد دقیقاً همینطور میباشد.

ولی شما می بایست بدانید که در‌این میدان رزم در کدام گروه میخواهید قرار بگیرید. تیمی که همگی سلاح های جنگی را داراست یا تیمی که صرفا با آب پاش آماده رزم گردیده‌است. مالامال اشکار است که یک تیم سئوی توانا و پیش کسوت در‌این دربین قادر است به شما کمک کند تا در تیم قدرتمند تر قرار گیرید و با بهبود seo سایت خود شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشید.

کاربرد اعتبار دامنه چیست؟
همانگونه که اشاره کردیم، اعتبار دامنه سایت به نوعی حالت سئوی آن وب سایت را روشن می کند. براین اساس از عدد DA می توان فهمید که آیا این وبسایت سئوی نه دارد یا نه.

مثلا فرض فرمائید می‌خواهید به یک تارنما رپورتاژ بدهید. خب می دانیم که خوب میباشد رپورتاژهایمان را به وب سایت هایی بدهیم که سئوی خیر دارا‌هستند. در این حالت زمانی از چنین وب سایت هایی بک لینک و پیوند می گیریم، اعتبار این بک لینک ها هم بیشتر هست. موقتا یک کدام از از روش هایی که می‌توانیم از شرایط درجه بندی تارنما مد نظر آگاه شویم Domain Authority آن میباشد.

ضمن این زمانی میخواهید به تارنما هایی که قبلاً سئو کرده اید در رزومه تان اشاره فرمایید هم میتوانید این عدد را بیاورید. در گزارش هایی نیز که به عنوان متخصص سئو به کارفرمای خود می دهید، میتوانید به رشد عدد DA اشاره نمایید.

تفاوت اعتبار لینک و پیوند ها در وبسایت های متعدد

تفاوت اعتبار پیوند ها در سایت های مختلف
منحنی بالا نشانی از ارتباط اعتبار یک تارنما و واحد سنجش بک لینک و پیوند های موجود در آن سایت می‌باشد. لینک به چنگ آوردن از وبسایت های والا تر میتواند اعتبار بیشتری را به نسبت تارنما های کوچک و وب لاگ ها برایتان به ارمغان آورد.

پس برای شروع دریافت بک پیوند، اولیه با ابزارهای آنالیزی مانند MOZ اعتبار دامنه و دیگر پارامترهای وب سایت های مد نظرتان را بسنجید تا بتوانید در راه درستی از لینک و پیوند سازی قدرم بردارید.

میزان مشقت کلمه کلیدی، فاکتوری کمک کننده برای رسیدن به DA بالا
در صورتیکه در روند رسیدگی کلمه ها کلیدی می خواهید کلماتی را گزینش نمایید که شانس شمارا برای ارتقاء DA بالا ببرند، می بایست رنج عبارات کلیدی را رصد کنید. رنج یا Difficulty کلمه ها کلیدی را می‌توانید در قسمت Keyword Research ابزار MOZ ببینید.

مثلا عدد سختی عبارت «مربیگری بیسبال» ۴۶ میباشد. این در حالی است که عبارت «مربیگری اسکواش» عددی با سختی ۱۸ را به شما نمایش خواهد بخشید. چراکه این ورزش کمتر از بیسبال برای عامه مردم شناخته شده است، پس محتوای کمتری از آن موجود می‌باشد و شما با رقبای کمتری دراین باره به رقابت خواهید پرداخت.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.