سه شنبه ۲۰ دی ۰۱ ۱۴:۳۹
هر چیزی اصولی داراست و سئو هم از این موضوع استثنا ندارد.
البته اصول seo چیست و چه مواقعی را بایستی در یادگیری سئو در لحاظ داشته باشیم که یک وب سایت صحیح و معالجه داشته باشیم. سایتی که گوگل دوستش داشته باشد.
پیش از اینکه برویم سراغ اصول مبنا ای سئو، اصول فعالیت موتورهای کاوش مانند گوگل را خیال بگیرید.
پژوهش نمائید که گوگل چطور محتواها را کشف مینماید و به آنان جایگاه می دهد.
آحاد اصول بهینه سازی را می شود به طور تحت خلاصه کرد:
محتوا، پیوند و قبلا دو عدد هم مطمئن گردید که موتور کاوش مثل گوگل، می تواند محتوای شمارا ببیند.
با این در حال حاضر اصول دیگری هم وجود دارااست که به طبع می بایست به آنها توجه داشته باشید.
کیورد ریسرچ را نباید فراموش فرمایید
مطلقا پیش از آغاز کار seo، درباره کلمه ها کلیدی که یوزرها شما در مستطیل گوگل وارد مینمایند تحقیق نمائید و کشف نمائید که آن ها چهگونه خواسته خویش را در گوگل کاوش مینمایند.
همچنین همت فرمایید بفهمید که غرض کاربر از جستجوی عبارتی خاص چیست؟ آیا میخواهد یک نوشتهی علمی بلند بخواند یا این که ترجیح می دهد یک ویدئو ببیند.
برای هر واژه کلیدی یک برگه جدا داشته باشید
در seo هیچ چیز اصلی خیس از این وجود ندارد که برای کلمات کلیدی مقصود خویش صفحه های غیروابسته داشته باشید.
پس مطمئن گردید که برای هر گروه کلمه کلیدی یک برگه غیر وابسته داشته باشید طوری که هیچ دو برگه ای در سایتتان نباشد که یک گروه واژه کلیدی را مقصود بگیرند.
برای مثال برای کلمه کلیدی اصول seo و اصول پایه ای بهینه سازی می بایست یک برگه داشته باشیم خیر دو برگه جداگانه.
seo همه چیز وجود ندارد (منابع دیگر ترافیک هم اساسی می باشد)
یکی از اصول seo که به طبع می بایست به آن اعتنا فرمایید این میباشد که شما در وب آمده اید که بیزنس فرمایید.
پس اساسی وجود ندارد از چه طریقی بدین مقصود برسید. سئو تنها یکی طرق افزایش درآمد سایت شماست.
شیوه های دیگری هم وجود دارااست که با آنها فروش سایت خویش را ارتقاء دهید.
مانند تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات همسان، تبلیغات بنری، تبلیعات سوشیال مدیا، شغل در کانالهای اجتماعی و الی نقطه نهایی.
اثر کانالهای اجتماعی بر سئو
هنوز که هنوز می باشد (در طی تایپ کردن این نوشته ی علمی)، بر راز اینکه سیگنالهای کانالهای اجتماعی روی بهینه سازی تاثیرگذار می باشند یا این که نه، فی مابین عموم (بخوانید متخصصین seo) رخداد نظری نیست.
برخی میگویند سیگنالهایی مانند تعداد لایک و کامنت، معیار اشتراک گذاری URLها در آنها به صورت مستقیم روی seo اثر دارا هستند.
بعضا هم میگویند اگر اثر داشته باشند به صورت غیر بی واسطه اثر دارند. اصول محتوا نویسی برای شبکههایعمومی را رعایت فرمایید.
اثر غیر بی واسطه یعنی اینکه به عنوان مثال شغل داشتن در کانالهای اجتماعی روی چشم شدن سایت و در غایت افزایش سرچ مارک یا این که پیوند خریدن به طور طبیعی اثر دارااست.
با وجود این اختلاف، رمز یک چیز توافق وجود دارد. آن هم اینکه طبیعی این میباشد که هر تجارت دورازشوخی ورقهای به اسم خویش در کانالهای اجتماعی دارای شهرت داشته باشد و لااقل در یکی از دوتای آن حضور فعال داشته باشد.
seo یک روزه وجود ندارد و یک شغل وقتگیر زمانه است
در شرایطیکه سایت شما تازه احداث می باشد، نباید انتظار داشته باشید که دو تا سه ماه استارت عمل، ترافیک قابل توجهی روانه وبسایت شما خواهد شد. تغییرات خویش را حیث کنید و حوصله نمایید. seo غوره را حلوا مینماید.
تکنیکال seo را بیاموزید
به طبع نرمافزارای بریزید برای اینکه HTML و کار با فولدرهای داخل هاست مانند htaccess را خاطر بگیرید.
لازم وجود ندارد مسلما بتوانید PHP بنویسید یا این که بتوانید یک پوسته قشنگ پیاده سازی نمایید.
خیال و خاطر بگیرید که برای مثال چطور باید ریدایرکت جاری ساختن داد یااینکه کدام کد مربوط است به جاوا اسکریپت و کدام مربوط است به اسکیما و کدام یک مربوط هست به css.
در صورتیکه بتوانید ریکوئست های سرور را پایین بیاورید یا این که سرعت وبسایت را بالا ببرید چه بهتر البته در صورتیکه بلد نیستید مطلقا کسی را داشته باشید کهاین کار را برای شما جاری ساختن دهد.
اصول سئو در نویسندگی را خیال و خاطر بگیرید
به بهینه سازی داخلی خویش حتما برسید. قطعا بروید مطالعه نمائید که همگی چیز از تگ تایتل تا تگ آلت تصاویر سر جایشان باشد.
مسلما مطمئن گردید که آحاد محتواهای اصلی شما پیوند داخلی دارند. خیال بگیرید که برای تایپ کردن یک محتوای عالی چه مواقعی را می بایست رعایت نمایید.
پیوند بیلدینگ را بیاموزید
از اصول توسعه یافته سئو این است که پیوند بیلدینگ را بلد گردید. بدانید که برای جایگاه دادن به اشکال محتواهای متفاوت چه استراتژی ای بچینید.
بدانید اگر یک وب سایت خبری دارید سئوی آن با یک تارنما فروشگاهی و یک سایت فروشگاهی با سایت فروشگاهی دیگر متعدد هست.
ضابطه ماز در seo یا این که mozlow in seo را ادراک نمایید
در صورتی بخواهیم اصول seo را با جزئیات بیشتری گشوده کنیم می بایست مراجعه کنیم به هرم ماز. هر چند به اعتقاد و باور اینجانب مکان پیوندها در این هرم می بایست زیرخیس باشد.
به این دلیل که بدون لینک می بایست دورانها حوصله نمائید تا گوگل ترافیک قابل توجهی به وب سایت شما ارسال نماید.
دسترسپذیری
اولین و پایه ای ترین اصل از اصول سئو این میباشد که سایت شما قابل دسترسی باشد.
یعنی رباتهای گوگل بتوانند وبسایت شمارا به راحتی بخزند.
پس مطمئن گردید در جاهای پایین بررسی فرمائید که محتواهایی که در سکو فراهم نمودن شما اثر دارند، در دسترس رباتها قرار داراهستند.
فایل ربات
پوشه robots.txt خویش را تفحص نمائید. مطمئن گردید که به وسیله فرمان خاصی اذن دسترسی به ربات گوگل به محتوای متبوع بسته نشده باشد.
عدم فعال بودن گزینه نوایندکس آحاد وبسایت در وردپرس و پرستاشاپ و …
در بعضی سیستمهای مدیر محتوا مانند وردپرس و پرستاشاپ موردای وجود دارااست که بازدارنده از ایندکس شدن تک تک وب سایت توسط گوگل و دیگر موتورهای کاوش میشود. قطعا محاسبه نمائید کهاین مورد فعال نباشد.
نبود فرمان ایکس ربات نوایندکس
به غیر از فولدر ربات روشی وجود داراست که میتوان در زمان اخذ جواب از سرور، به ربات اظهارکرد محتوای متبوع را ایندکس مکن. این عمل از روش امر ذیل ایفا میشود.
header(“X-Robots-Tag: noindex”, true);
مطمئن گردید کهاین دستور برای محتوای متبوع نیست.
ریموال نشدن تمام دامنه
بازرسی نمایید که از روی عمد یا این که سهو درخواست حذف تمام یا این که برگهای از وب سایت به گوگل نداده باشد. میتوانید از نصیب removal سرچ کنسول از این آیتم استحضار پیدا نمایید.
نوایندکس نکردن محتوای اصلی
مسلما تحقیق نمایید که امر نوایندکس در head محتوای شما وجود نداشته باشد. این فعالیت را از روش نگاه کردن به سورس کاغذ ایفا دهید.
محتوای دیدنی و بی نقص
محتوایی که مینویسید حتما با پیش بینی مخاطب باشد. اصول بهینه سازی در نویسندگی همین میباشد و دیگر هیچ چیزی وجود ندارد.
هر وقت محتوا مینویسید به هیچ عنوان تصور کنید که برای موتور کاوش نمینویسید. رعایت اصول seo در ایجاد محتوا را خیال و خاطر بگیرید.
ابدا تصور کنید که موتور جستجویی نیست. محتوای شما مثل فروشنده حاضر در دکان شما هست.
چنانچه فروشنده بد عنق باشد، پاسخ مشتری را صحیح ندهد، کاری نکند که مشتری وقت بیشتری را در فروشگاه شما بگذراند و به سایر افراد بنامد، فروشنده شما به درد نمی خورد.
محتوایی که مینویسید سعی نمایید انشا نباشد. عملکرد فرمایید تصور کنید که کاربر دنبال چیست و پاسخ اورا مهیا کنید.
در حالتی که نمیدانید چه بنویسید یا این که اندیشهمی کنید مخاطب محتوا را نمیخواند، آنوقت انشا بنویسد.
ولی یک انشا با فرمت خوشگل بنویسد. انشایی بنویسید که مدرس انشا نمره 20 به آن بدهد. درباره محتوای عالی بیشتر بخوانید.
seo کیورد
فعلا که محتوا را برای کاربر نوشته اید، برای سرچ انجین هم بهینه سازی فرمائید و به آن کیوردهایتان را اضافه کنید. کیوردهایی که عموم کاوش مینمایند.
تجارب کاربری بهتر
سایت شما (که محتوا هم جز آن هست) باید تجربیات کاربری خوب داشته باشد.
طوری که استفاده کننده نخواهد دکمه بازگشت را زده و سود دیگری را در گوگل ببیند. طوری که کاربر مجدد مارک شمارا سرچ کرده و به سایت شما برگردد.
محتوای قابل اشتراک گذاری
محتوای شما می بایست بایستی طوری باشد که در تارنماهای گوناگون به آن پیوند داده گردد link earning یا این که لااقل طوری وانمود فرمائید که وبسایتهای مختلف به آن لینک و پیوند داده اند link building.
تایتل و یو ار ال و متا توضیحات برای سی تی ار
به جز اینکه تایتل و متای توضیحات را به غرض گوگل باصرفه می کنید، طوری بنویسدشان که کاربر هم بخواهد روی آن کلیک نماید. به این دلیل که شیت ای که سکو گرفته باشد البته کلیک نخورد منفعت ای هم ندارد.
اسکیما مارکاپ و اسنیپتها برای جلب توجه در سرچ
برای اینکه فایده مرتبط با وبسایت شما در صفحه کاوش بهتر چشم گردد و همینطور CTR شما فراتر رود، خوب میباشد که روی اسکیما های مرتبط عمل کنید.
مثلا در صورتی متاع هست کارایی کنید اسکیمای جنس را در وبسایت جایگذاری کرده و داده ها مورد نیاز را در آن بگنجانید.
یا این که اسکیمای FAQ را در صفحات سرویس ها خویش در حیث بگیرید تا بهره شما سهم بیشتری را در ورقه کاوش به خودش تخصیص دهد.
موقتا که با اصول اساسی بهینه سازی آشنا شدید، خوب می باشد بدانید سئوی شما چه دستاوردی برایتان داشته میباشد.
روشها و گونه های اندازه گیری نتیجه ها seo
یکی از دیگر از اصول سئو که می بایست حتما به خیال داشته باشید این میباشد که باید منفعت شغل های سئویی خویش را اندازه بگیرید. شما میتوانید بسته به پروژه، مفاد زیر را اندازه بگیرید.
میزان کلیک و ترافیک کلی وبسایت (یا این که کیورد متبوع)
یکیاز طریقهای اندازه گیری بسط شغل، این میباشد که واحد سنجش کلیک روزمره را در سرچ کنسول پایش کنیم.
میتوانید این فعالیت را برای یک صفحه یا این که یکسری شیت خاص ایفا دهید، یا این که هم آحاد تارنما را در حیث بگیرید.
سکو صفحه یا این که صفحه های متبوع
در شرایطیکه پروژه یا این که وب سایت شما متعلق به یک ورقه یا این که چندین صفحات خاص میباشد، بهتر میباشد سکو صفحه متبوع را پایش کرده و واحد سنجش بسط را بر پایه ی ارتقا یا این که کاهش درجه بسنجید.
اما می توانید اینراه را با شیوه قبل ترکیب نمائید.
یعنی مشاهده کنید برای چه کلماتی کاغذ متبوع درجه بالاتری میگیرد و آیا به صورت کلی ترافیک و واحد سنجش کلیک آن کاغذ برای کل کلمه ها، افزایش پیدا مینماید یا این که نه.
چرا که ممکن است برای واژه مهم که متبوع شماست سکو شیت ارتقا پیدا نکند، اما برای تعداد متعددی واژه و کلمه کلیدی طولانی خیس، ترافیک بگیرد. پس روی هم رفته بسط نتایج گردیده است.
نرخ کلیک
برای بعضا حالات خاص می توانید افزایش نرخ کلیک را هم در حیث بگیرید.
به این دلیلکه گاهی بعضا پروژهها بدین شکل میباشد که استفاده کننده روی مجموع حاصل شیت اولیه کلیک مینماید.
با این موقتا ممکن هست روی یک سود بیشتر از سایر کلیک شود با اینکه نسبتا مرتبه زیر تری داراست.
این اتفاق بدین برهان است که تایتل و متای توضیحات با صرفه تری دارااست و برای استفاده کننده جالب خیس می باشد.
- ۱۶ بازديد
- ۰ نظر