دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

لینک سازی داخلی به مهم‌ترین مطالب در صفحه اصلی


لینک‌های داخلی تارنما رو ‌می‌شه با درهای یک ساختمون بزرگ و آکنده‌از اتاق تشبیه کرد. وجه شباهت «پیوند» و «در» اینه که هر دو، شیوه های ارتباطی به قسمت‌های متعدد می باشند. لینک‌های داخلی کارشون اینه آموزش سئو در مشهد که طریق ارتباطی فی مابین صفحات متفاوت وب سایت درست کنند و درهای ساختمون کارشون اینه که طرق ارتباطی میان اتاق‌ها درست کنند.
همونطور که برای طراحی اصولی یه ساختمون، نیاز به نقشه و نرم‌افزار و تخصص هست، پیوند سازی داخلی صحیح هم نیاز به یادگیری نکاتی داره که مورد مهم همین مقاله ست. در‌این نوشته‌ی‌علمی تلاش می‌کنم مهم ترین نکاتی که نتایج دانش‌اندوزی و تجربه ما از پروژه‌های گوناگون میباشد رو در چنگ شما عزیزان قرار بدم تا در سایتتون استعمال نمایید. همچنین اشتباهات رایج در آموزش سئو مشهد نحوه ایجاد کرد لینک داخلی رو خدمتتون می‌گم تا رسیدگی نمایید و از جاری ساختن چنین اشتباهاتی پرهیز کنید.
لینک و پیوند سازی داخلی برای وردپرس یا وب سایت منحصر به فرد؟
فرقی نداره وب سایت شما وردپرسی می‌باشد یا اختصاصی. آموزش تشکیل داد پیوند داخلی برای وردپرس و همینطور برای همگی نوع سایت منحصر به فرد و غیر منحصربه‌فرد توی این نوشته‌ی‌علمی وجود داره.
نظر ها کاربران:
مطلقا نظر ها کاربران رو رسیدگی فرمائید. بیش از ۲۰۰ حیث و سوال متعدد در انتهای این نوشته‌ی‌علمی ثبت شده که می‌تونه برای یادگیری تکنیک های لینک و پیوند سازی داخلی حرفه‌ای به شدت آموزنده باشه.
سرفصل‌های پست [مخفی کردن]
1 فرق لینک داخلی (Internal Link) و لینک خارجی (Backlink)
2 اهمیت لینک و پیوند سازی داخلی برای seo
2.1 تاثیر تعداد نوشته‌ی علمی در پیوند سازی داخلی برای سئو
2.2 لینک و پیوند سازی داخلی به مهم ترین مطالب در شیت اصلی
2.3 لینک سازی متنی
2.4 ایجاد کرد لینک داخلی در وب سایت به تعداد مناسب
2.5 ارتقاء اعتبار با بهترین طریق لینک سازی داخلی
2.6 به اشتراک گذاری اعتبار صفحه ها به وسیله تشکیل داد لینک و پیوند داخلی
2.7 ارزش افزوده پیوند داخلی با لینک سازی داخلی حرفه‌ای
2.8 تشکیل داد پیوند داخلی اصولی برای ساخت چرخه طبیعی در تارنما
2.9 متن صحیح اَنکر برای لینک سازی داخلی (Anchor Text)
2.10 مداقه رنگ لینک در ایجاد کرد لینک داخلی
3 سوالات متداول در شیوه لنیک سازی داخلی وب سایت (اساسی)
4 عده‌بندی فراگیری لینک و پیوند سازی داخلی در تارنما
فرق لینک داخلی (Internal Link) و لینک و پیوند خارجی (Backlink)
در ابتدا لازمه تفاوت لینک داخلی و خارجی رو بدونیم. این مقدمه برای دوستانی است که مبتدی و تازه کار می باشند و اگه شما فرقشون رو می‌دونید، برید سراغ تیتر بعدی.
البته خیلی خلاصه و ساده بگیم؛ زمانی ما از یک صفحه سایتمون (از جمله mizfa.com/article) به ورقه دیگه‌ای باز هم در سایت خودمون (به عنوان مثال mizfa.com/product) پیوند بدیم، در اینجا یک پیوند داخلی (Internal link) ساختیم. ولی اگه یه سایت دیگه (مثلا mizfa.ir)، وبسایت ما (mizfa.com) رو لینک و پیوند کنه، بدین نوع لینک‌ها اصولا بک پیوند (Backlink) یا همون لینک خارجی می‌گن.
هر دو نوع لینک و پیوند مداقه زیادی در بهینه سازی دارا هستند؛ البته رعایت اصول لینک سازی داخلی در بهینه سازی مقدم بر بک لینک فراهم کردن از سایت‌های دیگه ست (تحت توضیح می‌دم چرا). تمرکز ما در‌این نوشته‌ی‌علمی هم طبعاً روی آموزش لینک و پیوند سازی داخلی می باشد.
مداقه پیوند سازی داخلی برای بهینه سازی
بهینه سازی لینک و پیوند های داخلی به بازدیدکنندگان امداد می‌کنه تا شانس بازدید از سایر صفحات تارنما شما رو به خواسته رفع نیازهای خودشون داشته باشند. به عبارتی سبب ساز می‌شه کاربران زمان بیشتری رو در سایتتون صرف کنند. در بهره بیشتر با برند مجموعه‌تون و همچنین تولیدات و خدماتتون آشنا می‌شن که می‌تونه به مرور منجر ارتقاء فروش بشه.
یه مداقه دیگه پیوند سازی داخلی اینه که به پیکربندی وب لاگ شما امداد می‌کنه تا محتواهایی که نوشتید از دید ساختاری، منسجم و پیوسته باشن. این انسجام و پیوستگی به کاربران امداد می‌کنه تا تجربه بهتری داشته باشند و مشخص‌تر بتونند نیازشون رو برطرف کنند. همچنین، شما از این‌راه محتواهای مرتبطی که دارید رو هم پروموت می کنید.

دیگر مداقه یادگیری پیوند سازی داخلی صحیح اینه که می‌تونه به چگونگی جنبش ربات گوگل در صفحه های تارنما شما امداد کنه. ربات گوگل هنگام خزش (Crawling) صفحه، از طریق لینک و پیوند‌ها وارد صفحات آینده می‌شه. اگه اصول پیوند سازی داخلی رو رعایت فرمائید و لینک سازی منطقی و قدرتمند‌ای داشته باشید، ربات گوگل بیشتر و سریع‌تر صفحه های شما رو می‌بینه و اگه مثلا محتوای ورقه‌ای رو به‌روزرسانی کرده باشید، گوگل سریع‌تر متوجه تغییراتش می‌شه و ایندکس می‌کنه. پس به طور خلاصه، لینک داخلی منجر بهبود ایندکس شدن آدرس‌های وب‌وبسایت شما در نتیجه ها می‌شه.

از طرفی، یکی از مهم‌ترین سنجش‌های تعامل کاربران “نرخ پرش یا Bounce rate” می باشد. هر چقدر شما بانس ریت کمتری داشته باشید، یعنی هر چقدر درصد کاربرانی که تنها یه برگه از وب سایت شما رو مشاهده می‌کنن و آنگاه به هر دلیلی خارج می‌شن کمتر باشه، نسبتاً میشه منفعت گرفت که لینک سازی داخلی نه دارید. آیا با میزان اساسی بانس ریت آشنایی دارید؟ نوشته‌علمی بانس ریت چیست ما رو به طبع استیناف نمایید.

فعلا که با تاثیر پیوند سازی داخلی بر سئو آشنا شدیم، وهله بدین می‌رسه که ترفندهای پیوند سازی داخلی رو بدونیم تا بتونیم پیوند‌های تندرست، اثر گذار و کار کشته بسازیم. پیرو به آموزش ۱۰ مورد از موثرترین راهکارها دراین مورد می پردازیم. با رعایت این قواعد، به مرور بهینه سازی داخلی و تجارب کاربری سایت شما بهبود پیدا می‌کنه.

تاثیر تعداد نوشته ی علمی در لینک و پیوند سازی داخلی برای سئو


یک کدام از مهم ترین جنبه‌ها در ساخت پیوند های داخلی و تدوین یک استراتژی مناسب، در نوبت اولیه داشتن مطالب با کیفیت و متفاوت می باشد. خیلی از کارشناسان سئو این آیتم رو یکی مهم‌ترین اصول پیوند داخلی در seo می‌دونند که خیلی ساده به شما امکان تشکیل داد پیوند‌های بیشتر رو می‌ده.
قبل از اینکه شما برقرار کردن ارتباط در میان مقاله ها رو شروع نمائید، به مشخص کردن یک استراتژی محتوایی قادر احتیاج دارید. این استراتژی می‌تونه در بهبود کیفیت پیوند‌های داخلی هم به‌کار برده بشه.
موقتا استراتژی در ساخت‌و‌ساز محتوا و مطالب یعنی چی؟ یعنی داشتن یک اپ هدفمند، قوی و منظم برای تشکیل داد محتوا و اینکه بدونید هفته آنگاه و ماه بعد، چه محتوایی قراره تشکیل داد بشه، قراره چه نوع استعمال‌ای بشه، بوسیله چه کسی ساخت و ساز میشه و چه هنگامی برای انتشارش مناسبه.

لینک و پیوند سازی داخلی به مهمترین مطالب در شیت اصلی


لینک دادن به مهمترین و دوست داستنی‌ترین مطالب در شیت مهم، یک مزیت برای نگه‌داشتن بازدیدکننده و بهینه سازی وب سایت هست که تاثیر مستقیمی در بهبود نرخ دفع کاربری داره. یه برهان خیلی اصلی تو ترافیک وبسایت شما، بازدید از شیت اساسی تارنما می‌باشد. با داشتن لینک و پیوند‌های مناسب در برگه اساسی یا صفحات لندینگ پیج، می‌تونید مخاطب رو تشویق به مفتوح کردن اون پیوند نمائید.
این صفحه ها دوست داستنی و پر بازدید رو میشه با ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا حتی سرچ کنسول معلوم کرد. صفحاتی که بیشترین بازدید و وقت گیر‌ترین مجال فرصت معدل رو دارا‌هستند، بهترین گزینش برای لینک سازی داخلی می‌باشند و اکثر اوقات، قابلیت و امکان تشکیل داد لینک و پیوند به طور اصولی و کاربرپسند رو دارا‌هستند.

لینک سازی متنی


موقتا و از نگاه ربات گوگل، پیوند‌هایی که درون متن وجود دارا‌هستند نسبت به لینک و پیوند‌هایی که به‌تنهایی (سوا متن پاراگراف) قرار دارا‌هستند، بها و مداقه بیشتری دارا‌هستند. یعنی تو تصویر بالا، پیوند‌های شماره 1 و 2 که باطن پاراگراف میباشند، قیمت سئویی بیشتری نسبت به لینک و پیوند شماره 3 دارند. چرا؟
به خیال اینکه این پیوند‌ها به وسیله محتوای متنی احاطه‌ شده‌اند. نمونه این نوع لینک‌ها رو می‌تونید توی همین مقاله ملاحظه کنید. این موضوع به موتورهای جستجو مثل گوگل کمک می‌کنه تا متن پیشین و بعداز پیوند رو به‌ عنوان معیاری برای مرتبط بودن لینک و پیوند به اون متن در لحاظ بگیرند. همچنین میشه گونه های کلمه ها کلیدی (کوتاه، زمانبر، برند و…) رو به این شکل درون متن ها پیوند‌دار کرد؛ البته به طور اصولی، نه به طور اسپم.
با این ترفند، به کارگیری از عبارات کلیدی به لینک های داخلی امداد می‌کنه تا توی ذهن بازدیدکننده خوب جا بگیره. گوگل این متن‌ها رو برای کاهش تعداد لینک و پیوند‌های اسپم در نمایش جستجوها ردیابی می‌کنه.
براین اساس اگه شما می‌خواید امتیاز نه در حاصل موتورهای جستجو بگیرید، بایستی به اصول لینک و پیوند سازی داخلی در بهینه سازی مطالب سایتتون دقت ویژه داشته باشید و لینک و پیوند‌های ساخت شده در پست‌های شما می بایست مرتبط با گزینه و به طور اصولی در متن‌ها درج بشه.
البته منظورم این نیست که از لینک‌های در بین جمله‌ها به کار گیری نکنیم. اتفاقا برعکس، به کار گیری از این نوع لینک و پیوند داخلی توصیه میشه. به دلیل آنکه چنین موضوعاتی اگه جذاب باشند، دقت کاربر رو جلب می‌کنند و سبب ساز میشن مخاطب بیشتر در وبسایت ما بمونه و به‌طور کلی اثر مثبتی دارا‌هستند. صرفا نکته‌ای که درباره این پیوند‌ها وجود داره و مورد مشاجره ما میباشد، اینه که بها بهینه سازی این نوع لینک و پیوند‌ها نسبت به پیوند‌های داخل متنی کمتره.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.