هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟


چه‌گونه به ورقه نخستین گوگل برسیم؟
در حالتی که شما هم وبسایت شخصی یا سایت شرکتی دارید و می‌خواهید به صفحه اول گوگل بیایید، بایستی بدانید که طرز سختی در پیش دارید. بی شک این روزها عملکرد همگی کسب‌وکارها و هزینه‌ای که درخصوص seo و تشکیل داد محتوا اجرا می‌دهند این می باشد که خودشان را به شیت نخستین گوگل برسانند. وگرنه کاغذ دوم که صرفا برای نهفته کردن جنازه مناسب هست!

پس اعتنا کنید که نه‌تنها بایستی عمل را به متخصصان بسپارید، بلکه باید صبر کافی هم داشته باشید تا به منفعت برسید. یادتان باشد چنانچه بتوانید بهتر شغل نمائید، شاید دیرتر به برگه نخستین گوگل برسید، ولی حاصل به‌دست آمده به یادماندنی و طولانی مجال خواهد بود.

ولی میتوانید خیلی زود جزو حاصل رفیعتر گوگل باشید، به شرط اینکه بخواهید روی کلمه و واژه «خرید و فروش ارز روی قله دماوند» رتبه بگیرید!

درین نوشته‌ی علمی به شما می گوییم که برای رسیدن به کاغذ اول گوگل بایستی چه کارهایی ایفا دهید و چه مسیری را پشت سر بگذارید. پس در حالتی که میخواهید جزو نتیجه ها بلندتر باشید، این نوشته‌ی‌علمی از را از دست ندهید.

قبل از اینکه وارد دعوا اساسی بشیم, بهتر می باشد مقداری آمار مربوط به سئو و جستجوهای کاربران را استیناف کنیم:

هر روز بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل اجرا میگردد.
بیش تر از 75 درصد از کاربرها صرفا روی نتیجه ها برگه اول گوگل کلیک می‌کنند و به هیچ وجه به صفحه دوم نمی‌پروسه.
بیش تر از 70 درصد کلیک ها تنها روی 5 فایده اولیه ایفا می‌شود.
93 درصد خریدهای اینترنتی با از گوگل و دیگر موتورهای جستجو شروع میشود.
رتبه اول گوگل به تنهایی بیش از 40 درصد کلیک‌ها را دریافت می‌کند.
نگاهی به طور تحت بیندازید تا متوجه شوید کلیک روی نتایج گوگل چطور از سکو اولیه به آن‌گاه کاهش پیدا می‌کند.



رسیدن به ورقه یک گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن، از ایده تا جاری ساختن
این ایام وبسایت یکی از مهمترین میزان دارایی‌های هر دستیابی‌وکاری میباشد و اکثری از شرکت‌ها در فضای وب با هم رقابت می‌کنند. به همین استدلال همگی تلاششان را به کار می گیرند تا بتوانند ترافیک بیشتری را به سمت سایتشان هدایت کنند و فروش بیشتری داشته باشند.

البته رقابتی‌شدن فضای کسب‌وکار سبب شده تا یک کدام از محرمانه حادثه‌ها و رقابت‌های منفی هم شکل بگیرد که می‌توان به دو گزینه پایین اشاره کرد:

اولیه اینکه گوگل باید همیشه الگوریتم‌ها و استانداردهای جایگاه‌بندی خودش را به‌روزرسانی کند تا بتواند بهترین نتایج را به مخاطبان نمایش دهد. این گزینه اساسا خودش بد نیست، ولی ممکن میباشد خیلی سریع جایگاه‌های شما را دستخوش تغییر کند یا دستیابی‌وکارها برای رسیدن به مرتبه‌های بالاتر دست به هر کاری بزنند.
دوم اینکه کاربرها هم در تشخیص منابع موثق و وب سایت‌های خوب که محصولات باکیفیت دارا‌هستند دچار نقص‌ می‌شوند.
با این موقتی به صورت کلی برای اینکه به صفحه اولیه گوگل برسید 2 شیوه اصلی پیش روی شماست:

چنانچه خیلی عجله دارید و دنبال نتیجه ها سریع میباشید، بایستی سراغ تبلیغات کلیکی گوگل یا همان ادوردز بروید.
اما در شرایطی‌که می خواهید حاصل طبیعی از گوگل داشته باشید و یک عمر خیالتان وا رفته باشد که توانسته‌اید بهره با کیفیت و به یاد ماندنی بگیرید، بایستی روی سئو و تولید محتوا عمل کنید.
به دنبال نوشته‌علمی به طور کامل هر دو روش را تفحص می‌کنیم.

رسیدن به کاغذ اول گوگل با تبلیغات کلیکی گوگل ادز (Google Adwords)
مهم‌ترین روشی که شما را سریع جزو رتبه‌های بالای کاغذ اولیه گوگل قرار می‌دهد و دراین مورد مخاطب زیادی هم دارااست، گوگل ادز میباشد. البته یادتان باشد این‌راه برای وب سایت‌هایی مناسب است که قادر است هزینه قابل‌توجهی برای تبلیغات کلیکی بپردازند یا خلی عجله دارا‌هستند که برای بازه زمانی مشخص و معلوم، در بالا نتایج گوگل باشند.

در واقع پرداخت هزینه به گوگل در مقابل کلیک که در اصطلاح دیجیتال مارکتینگ به آن CPC یا Cost Per Click گفته می‌گردد، یک طرز تبلیغاتی متداول میباشد که سال‌هاست جزو مهم‌ترین منابع درآمدی گوگل به شمار می‌رود.

در‌این‌شیوه شما در شبکه تبلیغات گوگل که با اسم ادوردز Adwords شناخته می‌گردد، یک کمپین تبلیغاتی می‌سازید و لغت ها کلیدی‌ای را وارد می‌کنید که میخواهید روی آنان در نتایج جستجو بالاتر باشید.

هنگامی کمپین موردنظرتان را ساختید، می‌توانید معلوم کنید که تبلیغات شما کجا نمایش داده شود. به عنوان مثال:

صرفا در سایت گوگل و زیرمجوعه‌هایش مانند یوتیوب و... .
در تارنما‌ها و اپلیکیشن‌هایی که طرف قرارداد با سیستم تبلیغاتی گوگل میباشند.
بعد از این شغل کمپین شما فعال میشود و با جستجوی عبارات کلیدی مورد نظر، کاربر قادر است سایتتان را بالاتر از دیگر نتایج در ورقه نخستین گوگل ببیند.

برای اینکه عالی متوجه این گزینه شوید می توانید تصویر تحت را ببینید:



در‌این تصویر می‌بیند که روی واژه و کلمه بلیط هواپیما 4 بهره نخستین به صورت تبلیغات کلیکی از تارنما‌های مختلف نمایش داده شدند. سود پنجم اولی سایتی است که به صورت ارگانیک روی این واژه و کلمه جایگاه گرفته‌اند.

همان‌طور که مشخص می باشد در کنار مفاد تبلیغاتی در بالای نتایج دو کلام AD قرار گرفته می باشد که نماد می دهد این لینک‌ها در عوض پرداخت هزینه توانسته‌اند در درجه‌های بالاتر قرار بگیرند.

اما سوال مهم اینجاست که هنگامی می توانیم با پرداخت هزینه به بالاترین مرتبه‌ها برسیم، چرا نباید این عمل را ادامه دهیم؟ چرا باید زمان زیادی را بهینه سازی و بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو کنیم؟

برای رسیدن به جواب این سوال عالی هست شروع به استیناف مزایا و معایب گوگل ادوردز بپردازیم.

مزایای گوگل ادز:
امکان نمایش تارنما فارغ از نیاز به زمان خاص به میلیون‌ها استفاده کننده تلفن همراه و دسکتاپ
قابلیت مقصود قرار دادن کمپین روی لغات کلیدی دلخواه
قابلیت تعیین نوع سایت‌هایی که میخواهیم تبلیغات در آن نمایش داده شود (در شبکه تبلیغاتی گوگل یا خارج از آن)
امکان باصرفه‌سازی کمپین و اصلاح کلمات کلیدی برای کاهش هزینه‌ها
امکان غرض قرار دادن مجدد مخاطب یا تبلیغات ریتارگتینگ وجود دارد که منجر ارتقا فروش میشود.
معایب گوگل ادز:

به دلیل تحریم‌ها قابلیت و امکان فعال کردن کمپین برای دامنه‌های ir وجود ندارد.
با دقت به ارزش ارز، هزینه گوگل ادز برای همه مقرون‌به‌صرفه نیست.
به دلیل تحریم‌ها بسیاری از مورد‌های هدفمندی کمپین برای کشور‌ایران فعال نیست.
هزینه هر کلیک به خصوص روی کلماتی که جستجوی بالایی داشته باشند بسیار زیاد است.
بعد از غیر وابسته‌شدن کمپین دیگر جایگاه‌ شما فی مابین مرتبه‌های رفیعتر نخواهد بود.
با مطالعه این آیتم‌ها به راحتی متوجه می‌شویم که گوگل ادوردز بیشتر برای برندهای گران قدر و شرکت‌هایی مناسب که رقابت شدیدی دارا‌هستند و می‌توانند هزینه آن را بپردازند.

علاوه بر اینکه یادتان باشد در سیستم ادوردز صرفا تا وقتی به گوگل پول بدهید در شیت نخستین هستید و هم زمان با توقف کمپین وبسایت شما از نتیجه ها حذف میشود. همچنین باید بدانید که خرید ادوردز هیچ ربطی به seo و استحصال حاصل طبیعی ندارد.

کسب فایده در صفحه اول گوگل با یاری seo
seo یعنی وب سایت را به صورتی بهینه‌سازی کنیم که در حاصل گوگل جایگاه خیر بگیرد و ترافیک ارگانیک به سمت آن روانه شود. برای اینکه بتوانید در seo وبسایت برنده شوید، بایستی مفاد مختلفی را در نظر بگیرید، اما مهم‌ترین کار داشتن استراتژی میباشد.

فرض نمائید می خواهید روی کلمه و واژه «تور استانبول» فعالیت فرمائید تا به برگه نخستین گوگل برسد.

اولیه با یک جستجوی بی آلایش به رتبه‌های برتر تحت می‌رسید:



همان‌طوری که این تصویر مشاهده می کنید، نتیجه ها رفیعتر مربوط به تارنما‌های بسیار توانا می‌باشد که مجموعه حرفه ای و بودجه‌های آنچنانی برای seo دارا هستند. به همین برهان رقابت با آنان واقعا شغل ساده‌ای نیست، به ویژه که روی کلمات کلیدی با پررقابت و پول‌ساز جایگاه‌های خیر دارا‌هستند.

پس برای رسیدن به کاغذ نخستین گوگل باید چه عمل کنیم؟
برای این فعالیت می‌توانید فرایند پایین را انجام دهید و مطمئن باشید با کمی طاقت و کارایی به موفقیت می سید.

1- تمرکز روی لغت ها کلیدی زمان بر
تا قبل از این اشاره کردیم که بهره دریافت کردن روی کلمات کلیدی کوتاه خیلی دشوار میباشد و وبسایت‌های کودک هم نمی‌توانند خیلی زود روی آنان سکو بگیرند. این سایت‌ها باید برای رقابت به سراغ عبارات کلیدی طولانی بروند که رقابت در آنها کمتر میباشد و وارفته‌تر می‌قدرت سکو گرفت.

کلمه کلیدی کوتاه و پر رقابت: تور استانبول
کلمه کلیدی وقت گیر و نادر رقابت: تور استانبول نوروز 1401
نکته: لغت ها کلیدی اساسی فقط 30 درصد از حجم جستجو را تشکیل میدهند و 70 درصد از کاربران برای رسیدن به منظور‌هایشان، لغت ها کلیدی زمان بر را جستجو می‌کنند. از طرفی کلمات کلیدی وقت گیر کاربران بیشتری را به مشتری تبدیل می‌کند.




تارنما آمازون 57% از فروشش رو وام دار لغت ها کلیدی وقت گیر است

کاربرانی که کلمه ها کلیدی زمانبر را جستجو می‌کنند، دقیقا میدانند چه چیزی میخواهند و در مرحله تعیین می‌باشند. یعنی جستجو می‌کنند تا چیزی که به دنبالش هستند بخرند. البته کاربرانی که عبارات کلیدی مهم و کوتاه را جستجو می‌کنند، هنوز در مرحله دوراندیشی قرار دارا هستند و صرفا در‌پی دستیابی اطلاعت در زمینه‌ی سوالشان میباشند.

پس تمرکز روی کلمات کلیدی وقتگیر‌تر باعث می گردد در بازار نادر‌رقابت‌تری حضور پیدا نمائید و خیلی شل‌تر بتوانید بهره بگیرید.

2- تمرکز روی ساخت محتوای باکیفیت به‌صورت ماهر و مداوم
حتما بارها شنیدید که محتوا فرمانروا است و الان تمامی تارنما‌های گرانقدر به این اطمینان رسیده‌اند که واقعا محتوا شاه است. هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه محتوا به تارنما‌ها اعتبار و رتبه عالی بدهد. ولی که seo هم خیلی اساسی هست تا محتوای شما دیده گردد.

تمرکز روی لغات کلیدی طولانی این مزیت را دارااست که می توانید شل و ول‌تر به منفعت برسید و رقابت کمتری وجود دارد. اما برای کلمه ها کلیدی اصلی می‌توانید برای یک شیت از سایت، یک سری واژه و کلمه کلیدی در حیث بگیرید و همان شیت را روی عبارات متفاوت بالا بیاورید. البته برای کلمه ها کلیدی وقت گیر نمی‌قدرت این عمل را اعمال اعطا کرد.

از جمله وقتی در خصوص «تور استانبول عید باستانی 1401» مطلبی منتشر می‌کنید، معین هست که کلمه و واژه کلیدی و خواسته شما چیست و دیگر نمی‌توانید این صفحه را برای کلمات دیگر هم در نتایج بالا بیاورید.

هنگامی از کلمه ها کلیدی وقتگیر به کارگیری می کنید بایستی معیار ساخت و ساز مطالب وب سایت را هم بالا ببرید. به همین برهان باید برای لغات کلیدی طولانی، صفحه ها مختلفی در وب سایت ساخت نمایید و هر شیت را برای یک واژه و کلمه بهینه‌سازی کنید.

محتوایی که برای تارنما ایجاد می‌کنید باید 2 استاندارد کلی را رعایت کنند:

اولیه میزان ایجاد کرد محتوا: وبسایت‌های حاذق و مرتبه‌دار به طور معدل 16 مقاله در ماه منتشر می‌کنند.
دوم حجم محتوای تولیدی: پیشتر آورده شده بود که طول مطالب وبسایت‌های برتر گوگل بیشتر از 2000 واژه و کلمه است. البته یادتان باشد تعداد لغت ها ابدا فاکتور مرتبه‌بندی گوگل نیست و مطالبی با لغت ها کمتر هم جایگاه‌های خیر می‌گیرند. اما چون مطالب طولانی کامل‌تر و جامع‌تر می باشند می‌توانند درجه‌های بهتری بگیرند.


در این تصویر می‌بینید که هرچه ترازو تکثیر محتوا در سایت بیشتر گردد به همان میزان سرعت و معیار ایندکس شدن صفحه ها وب سایت در گوگل هم بالاتر می‌رود که می تواند یک امتیاز مثب باشد. البته یادتان باشد اسپم کردن و منتشرکردن سریع محتوای بی‌کیفیت نه‌صرفا به شما کمک نمی‌کند، بلکه سبب ساز تشکیل داد صفحه ها زامبی میشود که دارایی خزش شمارا مجموع می‌کنند.

در کنار اینکه تشکیل داد محتوا باید منظم باشد، می بایست به حجم محتوای تولیدی هم اعتنا ویژه‌ای داشته باشید. بدون‌شک هدف از ایجاد کرد محتوا ساخت و انتقال قیمت به استفاده کننده می‌باشد. براین اساس می بایست محتوایی ایجاد کرد کنیم که پاسخگوی سوال و نیاز کاربران باشد.

گوگل هم در سمت مقابل براساس الگوریتم‌هایی که دارد، تارنما‌ها را فیلتر می‌کند و به ترتیب نمایش می‌دهد. طبیعی می باشد که گوگل وب سایت‌هایی را در برگه اول نمایش می دهد که فکر می کند بهترین پاسخ به سوال مخاطب در آن ها وجود دارااست.

در‌این تصویر می بینید که طبق مطالعه‌های اعمال گرفته بیشتر تارنما‌های شیت نخستین روی عبارات کلیدی مختلف، بیش از 2000 کلمه و واژه محتوا دارا‌هستند. البته این آیتم به طور کامل به نیاز و نیت کاربر بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن می‌باشد کاربر شما دنبال یک مال باشد و در منفعت تنها یه توضیح کوتاه برای خرید او کافیست. به همین عامل الگوریتم رنک برین معرفی شد.



موردها اصلی برای رسیدن به کاغذ اولیه گوگل
در کنار محتوا دست اندرکاران دیگری هم در بهینه سازی سایت و حضور در شیت اول اساسی میباشند که درپی به استیناف اجمالی آن‌ها میپردازیم.

تعداد بک لینک و پیوند
در کنار محتوای عالی، هنوز هم بک‌پیوند یکی از مهم ترین فاکتورهای سکو به دست آوردن تارنما‌هاست و نمی‌قدرت تاثیر آن را نادیده گرفت.

در باب بک ‌پیوند می بایست نکات زیر را در نظر بگیرید:

هرگز و هیچ وقت و هیچ وقت پیوند نخرید.
تا حد ممکن بک‌پیوند‌ها از سایت‌های مرتبط و به‌صورت رپورتاژ ایجاد کرد شوند.
پیوند سایدبار تاثیر منفی دارد و بهتر میباشد بک لینک و پیوند در میانه متن به وجود خواهد آمد.
بک‌لینک و پیوند‌ها باید به‌صورت فالو و نوفالو باشند تا برای گوگل طبیعی جلوه کنند.
از سایت‌های اسپم و غیرمرتبط پیوند ساخت نکنید.
در ایجاد کرد لینک و پیوند عجله نکنید و به تعداد بالا لینک و پیوند نسازید.
بک لینک از تارنما خوب و با اعتبار واقعا بالا به اندازه صدها لینک و پیوند ضعیف برای شما تاثیر میگذارد. بد نیست بدانید که در تشکیل داد بک لینک و پیوند هیچوقت کمیت مهم نیست، بلکه این کیفیت پیوند‌های ساخته شده است که روی حاصل وب سایت شما تاثیر می‌گذارد

ریسپانسیو بودن تارنما
همه می دانیم که تعداد کاربران تلفن همراه از دسکتاپ هم پیشی گرفته و فعلا بیشتر افراد کارهایشان را با موبایل تلفن همراه انجام میدهند. گوگل هم به خیر این آیتم را می داند و دقت خاصی به کاربران موبایل دارد. چنانچه وب سایت شما روی موبایل‌های موبایل و تبلت به درستی نمایش داده نشود، نباید توقع داشته باشید به مرتبه‌های عالی گوگل برسید.

پس در شرایطی‌که سایتان را چند سال پیش طراحی کرده‌اید، می بایست به تفکر طراحی دوباره آن به صورت عکس العمل‌گرا Responsive باشید تا بتوانید نیازهای کاربران موبایل را هم برآورده نمایید.

سایتی ریسپانسیو میباشد که روی هر سایز برگه نمایش از گوشی گرفته تا تلویزیون هوشمند به درستی نمایش داده شود.

سرعت وب سایت
گفتیم که گوگل توجه خاصی به کاربران موبایل پیدا کرده است و یک کدام از دست اندرکاران اساسی برای کاربران تلفن همراه این است که وب سایت در سریع‌ترین زمان ممکن باز خواهد شد. این روز ها کاربران به هیچ عنوان صبر ندارند و کافیست وب سایت شما مقداری با ژرف اندیشی بار گذاری خواهد شد، اینجاست که بلافاصله آن را می‌بندند و به سراغ وبسایت هم محلی میروند یا دوباره به گوگل برمی‌گردند! گوگل خیلی از این گزینه خوشش نمی‌آید.

مواردی که در سرعت تارنما تاثیر دارند:

نوع قالب وبسایت و واحد سنجش عکس و گرافیک مصرف شده در آن که سبب کندی می شود.
سیستم رئیس محتوایی که سایت را با آن طراحی کرده‌اید.
نوع برنامه نویسی و معیار به کار گیری از جاوا و CSS در سایت.
هاست و سرویس میزبانی وب سایت که می بایست کیفیت نه داشته باشد (در شرایطی‌که کاربران شما از درون کشور ایران میباشند بهتر هست از هاست داخلی استعمال فرمائید).
اتوریتی دامنه
گوگل زمان‌ها از معیاری به نام پیج رنک برای ستجش اعتبار تارنما‌ها استفاده می‌کرد که این ترازو از 0 تا 10 بود و سایتی که به 10 نزدیک‌تر میشد مشخص بود محبوبیت خاصی برای گوگل دارااست.

ولی نمایش این معیار سبب ساز شد بعضا از مدیران سایت‌ها به پندار سواستفاده از پیج رنک بیفتند و به سراغ فروش پیوند و کارهایی این چنینی بروند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت دیگر از پیج رنک Pagerank نگهبانی نکند.

بعداز این شرکت MOZ تصمیم گرفت معیار جدیدی را با نام اعتبار یا اتوریتی Authority ساخت کند که از 0 تا 100 بود و با تحقیق فاکتورهای مختلفی در تارنما، این امیتاز معلوم میشد. طبیعتا امتیاز هر سایتی به 100 نزدیک‌تر باشد یعنی معتبر میباشد!

اما یادتان باشد قابلیت و امکان تقلب و دستکاری درین میزان MOZ بالاست و گوگل هم آن را به عنوان فاکتور سکو‌بندی در لحاظ نمی‌گیرد. ضمن اینکه برای خرید رپورتاژ هم به اتوریتی دقت نمائید، اما معیار اصلی شما برای تصمیم‌گیری نباشد.

امنیت سایت
گوگل بارها اعلام کرده است که تارنما‌ها می بایست آموزش سئو در مشهد به سمت امنیت بیشتر و استفاده از SSL بروند و حتی‌در نسخه تازه مرورگر کروم وب سایت‌های بدون ssl را به صورت insecure یا غیر ایمن نمایش میدهد تا به نوعی مدیران سایت‌ها را مجبور به به کار گیری از ssl کند.

خرید و فعال‌ساز‌ی این سند هزینه چندانی برای شما ندارد و می توانید آموزش سئو مشهد با نگهبانی هاستینگ تماس بگیرید و این سرویس را برای وب سایت خودتان فعال کنید.

هزینه قرار خریداری نمودن در شیت نخستین گوگل چقدر می باشد؟
بگذارید خیال شمارا شل و ول کنیم: «وارد شدن به شیت اولیه گوگل، به حوصله نیاز دارااست و بها مشخصی ندارد»؛ به این ترتیب حتی درصورتی که به شما پیمان دهند که در عرض یک ساعت سکو سایتتان را افزایش دهند، مطمئن باشید که شیوه مناسبی را گزینش نکرده‌اند.

گوگل موتور جستجوی هوشمندی میباشد که نمی‌توانید با الگوریتم‌ها و بات‌های جستجوگر گوگل، جوک فرمایید. این موسسه در زمان سال چند دفعه الگوریتم‌های سنجش سایت‌ها را تغییر‌و تحول میدهد تا ارتقای سکو وبسایت در گوگل مطابق استعداد وب‌وبسایت صورت بگیرد. موقتا در صورتیکه گوگل شما‌را متخلف و خطاکار شناسایی کند، به کلی شانس خود را برای ارتقای رتبه تارنما در گوگل از دست می‌دهید. پس شکیبا باشید و بدانید که مرتبه اول گوگل با طاقت به دست میاید و تنها با پرداخت پول خیر!

برای رسیدن به کاغذ اولیه گوگل چقدر فرصت مایحتاج است؟
تخمین مجال ما یحتاج برای ارتقای درجه وب سایت به مراد نمایش در شیت اولیه گوگل، متغیر هست. البته برای اینکه خاطر شما وا رفته گردد، خوب می‌باشد بدانید که استحصال این رده، در کمتر از 3 ماه ممکن نیست. می‌توانید در کنار به کار بستن سفارش‌های تخصصی برای ارتقای رتبه وبسایت خودتان، کمپین‌هایی برای افزایش نرخ بازدید از سایتتان اجرا کنید. ولی دنبال به دور زدن گوگل نباشید و درانتظار بمانید تا طبیعتا پرورش نمائید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.