بدترین و وحشتناک ترین روش های سئو کلاه سیاه

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بدترین و وحشتناک ترین روش های سئو کلاه سیاه


استراتژی های سئو برای جایگاه بندی وب سایت بسیار موءثر هستند و در کارهای بازاریابی اینترنتی نیز کاربرد دارا هستند. بسیاری از این تکنیک ها سبب می گردند ارتقا مرتبه وبسایت شما شتاب بیشتری بگیرد و زودتر به موفقیت برسد. اما برخی از افراد میل دارا هستند با به کار گیری از روش های seo کلاه سیاه روند seo موتورهای جستجو را به عنوان یک جنگ آموزش سئو مشهد در لحاظ بگیرند و در بهره برای به زانو در آوردن رقبا دست به هر کاری می زنند، حتی در صورتی‌که از روشهای متقلبانه و سیاه استفاده کنند. البته متخصصین سئو کلاه سفید موتورهای جستجو را به عنوان شرکای خود میبینند که برای کمک به استخراج و کارها و وبسایتهای معتبر در ساخت لینک و هدایت کاربران به وب سایت ها فعال‌سازی شده اند.
در‌این نوشته‌علمی قصد داریم علاوه بر معرفی سئو کلاه سیاه، روشها و تکنیک هایی که شدیدا به وب سایت ضربه می‌زنند را رسیدگی کنیم تا شما با شناخت آنها، هرگز وب سایت خود را به خطر نیندازید و از جریمه گوگل در تامین باشید. بطور کلی، اگر روش ها و تکنیکهای سئو به سه مجموعه تقسیم شوند، می‌توانیم انها را با سه عبارت، کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه کدبندی کنیم. روشهای متقلبانه و غیر قابل قبول برای گوگل، بلک هت یا کلاه سیاه هستند. آموزش سئو در مشهد
سئو کلاه سیاه چیست؟
seo کلاه سیاه (در انگلیسی: Black Hat seo) تکنیک و استراتژی هایی هستند که به زبان معمولی، متقلبانه و کاملا مخرب می‌باشند و اگرچه قابلیت دارد در مقطع زمان کوتاهی هم نتیجه ها مثبتی در رتبه وبسایت داشته باشند، ولی در نهایت سبب به جریمه شدن وبسایت در گوگل می شوند. به عنوان مثال استتار بخشی از محتوای کاغذ یکی انجام کلاه سیاه هست. وقتی واقعه می‌ افتد که یک وبسایت محتوایی را به خزنده موتور جستجوی خاصی نشانه می‌ دهد که با آنچه یک استفاده کننده انسانی می‌بیند گوناگون هست. یعنی دو نسخه متفاوت را به یک کاربر اینترنتی و موتورجستجو آرم میدهد.

در نحوه های کلاه سیاه، فرد به غلط یا به علت عدم درایت کافی یا عمدا قصد دور زدن قوانین گوگل را داراست و بجای اینکه تمرکز بر روی دستیابی رضایت کاربران باشد، فریب موتور جستجو درنظر گرفته می‌گردد که کاملا نادرست است.



راه‌های کلاه سیاه ، تکنیک هایی بر خلاف با قوانین موتورهای جستجو می باشند که با هدف بهبود جایگاه وبسایت انجام می‌شوند. این نحوه ها خیلی وارفته منجر به جریمه تارنما میشوند. به ویژه که در سالهای اخیر با تقویت و بروزرسانی الگوریتم های گوگل، شناسایی این نحوه ها خیلی شل و ول تر از قبل شده و شک نکنید در صورتی هریک از این نحوه هایی که درپی توضیح میدهیم را روی تارنما خود اجرا نمایید در برهه زمانی فرصت کمی جریمه می شوید که قادر است مشمول حذف یک یا یک سری کاغذ و حتی حذف آحاد وب سایت از حاصل باشد.

مخرب ترین روش های سئو کلاه سیاه
تکنیکهای black hat یا seo کلاه سیاه ، به یکسری دسته و معیار تقسیم بندی می گردند. مواردی که مربوط به سئو داخلی می باشند و بعضا از دست اندرکاران offpage seo را هدف قرار می دهند. گوگل نسبت به اقدامات کلاه سیاه بسیار حساس می‌باشد و در صورت مشاهده هریک از این شیوه ها در یک دامنه ، متناسب با سطح تقلب یا خطا وب سایت را جریمه می کند.

نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی و بسیار اصلی : علت جریمه وب سایت توسط گوگل

در نوشته ی علمی علل جریمه سایت بوسیله گوگل تعداد زیادی از فاکتورهای متقلبانه و مضر را توضیح داده ایم. اما تمامی آنها در دسته کلاه سیاه قرار نمی گیرند. تکنیک های سئو کلاه سیاه تاثیر منفی بیشتری روی تارنما دارا‌هستند. پس خیلی دقیق تر این فاکتورها را توضیح خوا هیم بخشید.

با بروزرسانی معیارهای بهینه سازی سایت در گوگل ، اکثری از روش های قدیمی نه تنها کاربردی ندارند بلکه با تاثیر منفی در مجموعه بندی کلاه سیاه ها قرار می گیرند.

در صورتی‌که در پی یک فعالیت تجاری بلند زمانه در اینترنت می‌باشید مسلما از روش های کلاه سیاه خودداری کنید زیرا قابلیت و امکان دارد این طریق های در کوتاه روزگار تاثیر مثبتی روی سئو داشته باشند اما در عرض چندین روز یا تعدادی هفته باعث به حذف کامل وب سایت شما از موتور جستجو میشوند.



بک پیوند نخرید!
بک پیوند ها از یک دامنه و سورس جدا از دامنه شما دریافت میگردند و بک لینک هایی که متناسب با مقررات گوگل نیستند تاثیرات به طور کامل منفی روی seo خواهند داشت.

بسیاری از وبسایت ها برای اینکه بتوانند لحاظ موتورهای جستجو را جلب کنند اقدام به خرید و یا اجاره بکلینک های برهه زمانی دار می کنند. صاحبین این سایت ها خاطر می کنند هرچه بک لینک بیشتری خریداری کنند شانس حصول سکو های خوب در گوگل را ارتقاء داده اند. در صورتی که اینگونه نیست. هر نوع بک پیوند را نخرید! لینک و پیوند های اسپم، بی کیفیت، فیلتر شده و بک لینک و پیوند های هدفمند در رمزه نحوه های کلاه سیاه قرار گرفته اند. در قبلی اینگونه خلا ولی زمانی که گوگل الگوریتم های رسیدگی لینک و پیوند خود را آپدیت کرد در عرض 24 ساعت بسیاری از وبسایت هایی که از این روش کلاه سیاه استفاده کرده بودند را از نتیجه ها حذف کرد.

به شما توصیه می کنیم نوشته ی علمی ضرروی ( نحوه های پیوند سازی صحیح برای بهبود seo وبسایت ) را برای استخراج اطلاعات بیشتر استیناف نمایید.

ثبت پیوند در قسمت نظریات
این شیوه از دو منظر قابل مطالعه هست. اول برای فردی که لینک سایت خود را در نصیب اظهار نظر یک سایت دیگر ثبت می کند و دوم برای وبسایتی که نظرات و لینک های بی ربط را در نصیب دیدگاه ها تایید می نماید.

به این نوع لینک دهی، اسپم گفته می گردد که از روش های اساسی seo کلاه سیاه هست هم برای سایت نخستین و هم تارنما دوم! مخصوصا وقتی که مطالب و عنا وین دو تارنما هیچ ربطی به هم نداشته باشند. گوگل را دستکم نگیرید، این گزینه را به سرعت تشخیص می دهد و جریمه خواهد کرد.

نسخه برداری محتوا یا محتوای تکراری
محتوای تکراری یا duplicate content یکی از دیگر از روش های سئو کلاه سیاه هست که هم با نسخه برداری و سرقت مطالب از یک دامنه دیگر ایجاد کرد می‌گردد و هم با تکرار مطالب در صفحات یک سایت.

حتی در‌حالتی که شما مطلبی را از سایت یا کاغذ ای دیگر بردارید و لغات آن را جابجا فرمایید و یا تغییر‌و تحول دهید باز هم بوسیله موتورهای جستجو قابل شناسایی و در حکم محتوای تکراری می باشد. این طرز به عنوان article spinning شناخته می شود و خود یکی‌از تکنیک های مخرب کلاه سیاه است.

تولید اتوماتیک محتوا
همانطور که می دانید بازاریابی محتوا یک کدام از چیره ترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات هست که تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو نیز داراست اما به شرط اینکه اصولی و درست انجام شود. برای تولید محتوای مناسب بایستی زمان و انرژی مناسبی صرف شود و بسیاری از اشخاصی که در ساخت و ساز محتوا به نقص‌ می‌خورند متاسفانه به سراغ نرم افزارها و روش های ایجاد خودکار محتوا میروند. ساخت اتوماتیک یا content automation یکی شیوه های بهینه سازی کلاه سیاه است که برای موتورهای جستجو تماما قابل تشخیص است و جز محتوای بی کیفیت و سبب به جریمه محسوب می شود.

محتوای مخفی cloaking
ممکن هست متوجه شوید که در تارنما محتوای پنهانی وجود دارد. این وقتی واقعه می افتد که حتی یک پیوند برای بازدیدکننده وب سایت نامرئی باشد، ولی توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد. تا قبل از این بعضا از فونت های خیلی ریز به کارگیری می کردند یا حتی برای فونت و دور نما از یک رنگ به کار گیری می کردند تا لغات دیده نشوند.

محتوای نهفته یا cloaking یکی از طرز های مخرب سئو کلاه سیاه هست که در‌این‌صورت‌ ربات های کاوش گر یک متن را می‌بینند ولی استفاده کننده متن و محتوایی مختلف را مشاهده می کند. در اینکه ربات های کاوشگر تمام ساختار ورقه را بازرسی و ایندکس می کنند شکی نیست و هنگامی که تشخیص دهند محتوایی در برگه به شغل رفته که آن ها می‌بینند ولی از لحاظ کاربران پنهان و مخفی می‌باشد، این فعالیت را تخلف تشخیص میدهند.



حقیرکردن بخشی از محتوا ، قراردادن محتوا با فونت سفید در بگراند سفید و لینک های مخفی غیرقابل مشاهده بوسیله کاربر تمامی از روشهای cloaking محسوب میشوند.

مخفی کردن مشتمل بر فریب دادن نمایه ساز موتور جستجو هست تا تفکر کند چیز دیگری است و در بهره مجبور به ارسال داده های اشتباه به کاربران شود.

ایجاد کرد صفحات doorway
صفحات Doorway صفحاتی در وب می‌باشند که فقط با هدف بهبود ترافیک تارنما ها بصورت هدفمند طراحی و تشکیل شده اند به نحوی که برای کلمات یا کلمات کلیدی خاصی به کاربر ارائه می‌شوند و علاوه بر اینکه جز شیوه های seo کلاه سیاه محسوب می شوند دارای محتوای اسپم و بی ارزش برای کاربران می باشند.

صفحات doorway خلال ایجاد ترافیک مضر برای تارنما، کاربر را از نتیجه جستجو مایوس می کند. از جمله فرض فرمایید شما با لینکی مواجه شده اید یا صفحه ای را جستجو کرده اید که در نتایج با عنوان (خرید کفش زنانه با تخفیف) قابل مشاهده می‌باشد اما زمانی که وارد ورقه می‌شوید با عنوان و محتوایی راجع‌به با کفش مردانه مواجه میشوید، در این صورت شما وب سایت را بلافاصله رخنه‌ می کنید و این موجب افت رنک وبسایت مربوطه می شود.

استفاده از لغت ها کلیدی نامرتبط یک کدام از‌از سایر از ترفندها است، به خصوص هنگامی که با ترفندهای ذکر شده در بالا ترکیب خواهد شد. با استعمال از این لغات کلیدی می‌توانید ترافیک را از یک‌سری منبع به یک تارنما هدایت کنید، حتی بعضا از آن‌ها لینک های باکیفیتی هستند.

اسپم کردن لغت ها کلیدی
افراط در به کار گیری بیش از حد لغت ها کلیدی در متن یکی از از سایر از این روشهاست. این شیوه مشتمل بر تعداد زیادی کلمات کلیدی در محتوا می‌باشد که آن را غیرقابل تلاوت می کند. آیا تا به حال پستی را دیده اید که به طور مکرر تبلیغی را با کلمه ها خاصی نمایش دهد؟ واضح می‌باشد که این وب سایت در کوشش برای بهبود جایگاه است. این یکی اقداماتی است که بخش اعظمی از برای بهبود درجه خود جاری ساختن می دهند.

ممکن می‌باشد مخاطب متوجه نشود که شیت حاوی متن نامرئی، تگ عنوان و متا تگ می باشد، اما مرورگر این عمل را می کند. در‌حالتی که یک پست حاوی یک واژه و کلمه کلیدی به طور مکرر باشد، گوگل می تواند فیلتری را برای کاهش رتبه و یا بدتر از آن، مسدود کردن سایت قرار دهد. استخراج به چگالی کلمه کلیدی ایده آل می تواند بسیار غامض باشد، اما تاسی از یک قانون کلی این فعالیت را سهل وآسان می کند.

طبق آمار بدست آمده از نظارت گران وب سایت ها، بهترین چگالی برای عبارات کلیدی در یک برگه در بین یک تا 2.5 درصد از کل محتواست. استفاده افراطی و بیشتراز حد یکی از طرز های کلاه سیاه است که هرچند در پیشین به کار گیری میشد البته امروزه منسوخ می‌باشد.

سایر شیوه های سئو کلاه سیاه
همچنین صفحات دارای رفتار مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان ها و سایر بدافزارها، مزارع لینک و پیوند، بازنویسی لینک و پیوند، ریدایرکت های غلط، ساخت زیردامنه هایی و بسیاری دیگر از روش ها میباشند که جز کلاه سیاه ها به حساب می آیند.

استفاده از یک شیت فرود بیشتراز حد با صرفه شده نیز یک تکنیک بهینه سازی کلاه سیاه هست. که مشابه داشتن یک شیت فرود قانونی نخواهد بود. دراین باره، از هر روشی برای اصلاح بیش تر از حد یک محتوای با کیفیت و بعد به کارگیری از آن برای هدایت افراد به آن وب سایت استعمال میشود. این به معنای افزودن تمام روش های گذشته در فضای دیجیتال بیان شده می باشد.

چنانچه میخواهید وب سایت خود را توسعه و گسترش دهید، مطمئن شوید که از این موارد اجتناب می کنید، استراتژی های بازاریابی و سئو خود را عاقلانه انتخای فرمایید و به رقابت غیراخلاقی فکر نکنید. کوشش نمایید طرز هایی برای بهبود شرافتمندانه سکو سایت در نتایج ارگانیک گوگل بیابید.

پاسخ سوال های متداول:

بهینه سازی کلاه سیاه چیست؟

کلاه سیاه یا Black Hat تکنیک هایی در بهینه سازی می‌باشند که از متکی به فریب موتور جستجو میباشند و قصد به دور زدن قوانین با مقصود ارتقا سکو سریع در نتایج جستجو را دارند

مخرب ترین روش های کلاه سیاه کدامند؟

اصلی ترین روشهای کلاه سیاه که تاثیر مخربی بر تارنما دارا هستند؛ نسخه برداری محتوا، لینک سازی اسپم، خرید بکلینک، محتوای پنهان، اشباع صفحه ها با کلمه ها کلیدی، ساخت‌و‌ساز اتومات محتوا، صفحات فرود بیشتراز حد با صرفه شده و…

گوگل چه برخوردی با شیوه های کلاه سیاه دارد؟

پاسخ کاملا هویدا می باشد، سایت شمارا جریمه و از نتیجه ها حذف میکند. حتی در صورتی‌که در دوران کوتاهی هم سکو بهتری در نتایج استحصال نمائید، اما خیلی سریع بعداز شناسایی وب سایت شما به عنوان تارنما متقلبی که شیوه های کلاه سیاه را ایفا کرده، جریمه میشود.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.