تاثیر بک لینک بر سئو و نحوه دریافت آن

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

تاثیر بک لینک بر سئو و نحوه دریافت آن


آیا همگی بک لینک ها پر ارزش می‌باشند؟
در حالی که بک لینک و پیوند ها روی هم رفته موادسازنده مطلوبی برای سایت شما میباشند، البته تمامی بک لینک و پیوند ها به اندازه بقیه با ارزش نیستند. برخی از آن ها ذاتاً سودمندتر هستند و از بعضا دیگر نیز در صورت قابلیت و امکان بایستی اجتناب خواهد شد. فهم کارداران تأثیرگذار بر قیمت بک لینک و پیوند برای لینک سازی و آنالیز سلامت بک لینک های وبسایت شما بسیار اساسی می‌باشد. 

آموزش سئو مشهد



1. بک لینک و پیوند های فالو در مقابل نوفالو
صاحبان وبسایت ها می‌توانند تعیین کنند که بک پیوند های تشکیل داد شده برای دیگر تارنما ها امکان انتقال اعتبار را داشته باشند یا نه. یک لینک نوفالو (Nofollow)، اعتبار پیش فرض یک لینک را که به طور عامیانه “link juice” نامیده می‌گردد، به دامنه سایت پیوند شده منتقل نمی کند. در مقابل لینک و پیوند فالو (Follow) این فعالیت را ایفا میدهد. در حالی که بک لینک و پیوند های فالو مطلوب تر هستند، بک لینک های جدید فالو از سایت های بسیار معتبر همچنان می توانند برای ارتقای برند شما موثر باشند. 

آموزش سئو در مشهد



(جالب اینجاست که از نگاه سئوی محلی بک پیوند های فالو یا نوفالو از سایت های مرتبط به یک اندازه باارزش میباشند.)

2. اعتبار دامنه
بک لینک و پیوند های به دست آمده از دامنه های معتبر معمولاً بها بیشتری نسبت به بک پیوند از وبسایت های بی کیفیت، نو تاسیس یا اسپم دارند. تا حد امکان باید از ساخت و ساز بک لینک در وب سایت های اسپم اجتناب شود.

3. ارتباط سایت های به هم لینک شده
گوگل به طور کامل می‌تواند فهم کند که وبسایت های به هم لینک و پیوند شده چقدر با یکدیگر مرتبط میباشند. درصورتی که یک وبسایت خدمات seo به فروشگاه کفش کوهنوردی شما لینک دهد، بک‌پیوند مرتبطی محسوب نمی‌شود و احتمالاً به اندازه بک پیوند دریافتی از یک وبلاگ کوهنوردی اعتبار منتقل نمیشود.

4. مکان پیوند
همان گونه که معماری سایت برای گوگل اساسی می‌باشد، جایگاه یک بک لینک و پیوند در برگه نیز دارای اهمیت است. از جمله، بک لینکی که در فوتر یک برگه قرار میگیرد، احتمالا به اندازه بک لینکی که در جمله اولِ یک متن وجود دارد باارزش نباشد.

5. تعداد بک لینک ها
بک لینکی که دربین صدها یا هزاران لینک در یک ورقه فهرست شده است، احتمالاً به اندازه بک لینکی که میان تعداد کمتری لینک قرار گرفته میباشد، نفیس نیست. در صورتی‌که از بحث ارزش بک لینک و پیوند فراتر برویم، کاربر هم به رنج قادر است لینک سایت شما را دربین صدها پیوند پیدا کرده و روی آن کلیک کند. در بهره ارزش چنین بک لینکی بسیار تحت میباشد.

6. انکر تکست
انکر تکست لغات قابل مشاهده ای میباشد که یک پیوند را در درون محتوا نمایش میدهد و اکثر وقت ها نیز زیر آن‌ها خط کشیده شده و رنگی قابل تفکیک از دیگر متن داراست. از جمله در عبارت “تاثیر انکر تکست روی seo“، عبارت “تاثیر انکر تکست روی seo” انکر تکست برای این لینک محسوب می شود. انکر تکستی که بتواند آیتم ورقه لینک شده را خوب نمایش دهد، از لحاظ seo بها بیشتری برای بک لینک ساخت می کند. متن های مختصر، مرتبط و غیر عمومی معمولا ترجیح داده میگردند.

از جمله، لینک دادن به این پست با انکر تکست “تاثیر بک لینک در seo” به لینکی با انکر تکست “اینجا را کلیک نمایید” ترجیح داده میگردد.

تاثیر بک لینک های منفی در seo
در کنار شیوه‌های بسیار نه که برای ساخت بک پیوند و کمک به seo تارنما شما وجود دارند، بک لینک و پیوند‌سازی دارای نصیب ظلمت نیز است که از نظر موتورهای جستجو مشکلاتی برای تارنما شما ایجاد کرد می‌کند و می‌تواند کارایی‌های شمارا به هیچ و پوچ سوق دهد. این استراتژی‌ها عموماً به عنوان طرز‌های «کلاه سیاه» شناخته میگردند و افراد فعال در این نوع استراتژی، قانون ها گوگل را نقض می کنند.

مثلا، خرید بک پیوند به جای دستیابی آن‌ها با تولید محتوا و افزایش اعتبار سایتتان، یکی‌از این استراتژی های کلاه سیاه میباشد. اکثر افرای که به این استراتژی ها کشیده میشوند، غالبا در ادامه خرید یک یا دو بک لینک نیستند، و در نهایت تعداد زیادی از آن ها را یک جا خریداری می کنند. مطمئن باشید که ساخت صدها بک لینک نو، آن هم به طور ناگهانی، سبب ساز تحت پا گذاشتن مقررات گوگل می گردد.

راه‌های دیگری نیز برای ایجاد کرد بک لینک و پیوند با طریق های کلاه سیاه وجود دارااست. برای مثال خرید دامنه‌های مختلف و لینک دادن همه آن ها به یکدیگر به شکلی که در نهایت به وب‌تارنما شما اشاره می‌کنند، یکی‌از‌از سایر از این نوع نحوه هاست. مطمئن باشید هر استراتژی از این دست که به ذهنتان خطور کند، شخص دیگری پیش از این به آن فکر کرده و آن را ایفا کرده است. در سود گوگل از آن با خبر میباشد. گوگل مانند پدر و مادری هست که همه چیز را می بیند و به طور عامیانه حتی پشت سرش هم چشم دارد. شما قرار نیست الگوریتم های گوگل را به بازی بگیرید، براین اساس خوب میباشد به جای هدر دادن وقت و انرژی خود برای استراتژی های کلاه سیاه، به استراتژی های مطمئن پیوند سازی پایبند باشید.

چه‌طور بک لینک و پیوند دریافت کنیم؟
تشکیل داد بک پیوند برای وبسایت شما نیازمند فرصت و سعی بسیار می باشد. در اینجا 7 شیوه ساده معرفی کرده ایم تا با به کار گیری از آن‌ها اقدام به ساخت گونه های بک لینک ها برای سایت خود نمایید.

لینک و پیوند تارنما خود را در پروفایل های رسانه های اجتماعی سایت اضافه کنید.
در گوگل به‌دنبال پستی بگردید که فعلا سکو خیر دارااست و آن گاه آن را بهبود و پیشرفت دهید.
پست‌هایی با که با چرا و چه‌طور استارت می شوند ایجاد فرمایید و بعد اینفوگرافیک و کلیپ به آنها اضافه نمایید. این فرمت ها معمولا بک لینک بیشتری نسبت به پست های استاندارد دریافت می کنند.
راهنماهای جامع بنویسید. این پست های طولانی حاوی یک‌سری هزار کلمه می باشند و هر زاویه ای از مورد را پوشش میدهند.
پست مهمان در وبلاگ ها و سایت های دیگر بنویسید.
با اینفلوئنسرها در حوزه استحصال وکار خود تماس بگیرید و درباره‌ی نوشته‌ی علمی ای در سایت خود با آنان حرف فرمائید. از آن ها درخواست فرمائید که به آن لینک دهند.
با اینفلوئنسرهای فعال در کسب و کار خود رای زنی نمائید و آنگاه یک لینک و پیوند از مصاحبه برای آنان ارسال نمائید، بی‌شک آن‌ها به تارنما شما لینک خواهند اعطا کرد.
شما همچنین میتوانید بک لینک تارنما های رقبا را پژوهش فرمائید. مخصوصا رقبایی که جایگاه خیر در حاصل جستجو دارا هستند.

یک ابزار یافتن بک لینک مانند SEMrush می تواند به شما در‌این شغل کمک کند، بنابراین می توانید به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد کرد بک پیوند، آن دامنه ها را هدف قرار دهید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.