دوشنبه ۱۷ بهمن ۰۱ ۱۰:۴۸
غرض این نوشتهیعلمی ساده میباشد، قرار است به شما درک صدق از مداقه ساخت محتوا در بهینه سازی بدهد و نماد دهد که چه کاری میتوانید ایفا دهید تا مطمئن شوید این دو با هم هماهنگ میباشند. آموزش سئو در مشهد
دلایل اهمیت سئو چیست
برای آماده ساختن درجه بهتر و ترافیک جستجوی طبیعی، کوشش متداوم لازم میباشد.
در صورتیکه به دیده شدن، قرار به چنگ آوردن در ورقه اولیه گوگل و ترافیک طبیعی نیاز دارید، باید خود را متعهد به ساخت مداوم محتوا و seo محتوا کنید.
محتوا و seo
در بهترین وضعیت، محتوا مسیری را برای سایت ساخت و ساز میکند که میتواند وب سایت را به صدر جایگاه بندی موتورهای جستجو برساند.
اما چرا گفتم بهترین وضعیت؟ چون در بدترین وضعیت، میتواند موجب جریمههای غیرقابل جبرانی از طرف گوگل گردد.
همان طور که وارد این بحث میشویم، فهم و شعور بهتری از معنای محتوا، بها سئو محتوا و چگونگی تولید محتوای باصرفه شده به دست خواهید آورد که به دیده شدنتان در موتورهای جستجو کمک میکند.
قبل از اینکه تحقیق کنیم التفات محتوا در سئو چیست بیایید با یک تعریف و تمجید شروع کنیم. آموزش سئو مشهد
“محتوا” به چه معناست؟
ارائه یک تعریف و تمجید دقیق برای محتوا که مورد توافق همگی بازاریابان باشد نسبتاًً غیر ممکن خواهد بود.
اما با این حالا لی اودن، مدیر استدلال بازاریابی TopRank، تعاریفی از محتوا را از بازاریابان سراسر عالم عدهآوری کرد که میتواند نقطه استارت نه برای ما باشد.
هایدی کوهن، بازاریاب فعال، محتوا را اینگونه تمجید میکند:
اطلاعاتی مفید و کیفیت بالا که داستانی را به روشای مرتبط با یک قضیه با هدف ساخت تعامل یا یک حس به استفاده کننده منتقل میکند.
محتوا که به صورت زنده یا غیرزنده ارائه می شود، قادر است با استفاده از قالبهای مختلفی به عنوان مثال متن، تصویر، ویدیو، صدا و یا… ارائه شود.
در حالی که توضیحات کوهن درست است، ولی این هم اساسی میباشد که بدانیم تمامی محتواهایی که ما میبینیم همیشه با کیفیت و مفید نیستند.
درواقع محتواهای بد زیادی در اینترنت وجود داراست که هیچ نوع اطلاعات مفید و مرتبطی به خواننده نمیدهند.
درک هالپرن، بنیانگذار Social Triggers، در تعریفی سادهتر البته مشابه، میگوید:
محتوا به هر شکلی (صوتی، متنی، ویدیویی) وجود دارد و به مصرف کنندگانش اطلاعات یا آموزشی را در یک مسئله ارائه میدهد و یا آنان را مشغول میکند.
هالپرن هم داراست محتوایی را تمجید میکند که دستکم برای مخاطبان مورد نظر مرتبط و اثر گذار است.
در صورتی از تعریفوتمجید کردن «کیفیت» محتوا بگذریم، میتوانیم با نگاه کردن به دهها نوع متعدد محتوای دیجیتال، فهم و شعور بهتری از این مسئله داشته باشیم.
در این مرحله، شما باید شعور خیر و خوبی از چیستی محتوا و بعضا از قالبهای مختلفی که میتوان آن را ارائه کرد، داشته باشید.
اما دقیقاً چه ارزشی برای سئو دارااست و چرا اینقدر مهم میباشد که این دو با هم عمل کنند؟
ارزش سئوی محتوا چیست؟
گوگل، سلطان موتورهای جستجو، روزانه بیش از ۶٫۷ میلیارد جستجو را پردازش میکند.
و از آنجایی که ما در زمینهی بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو کلام می کنیم، بهاین مضمون میباشد که مراجعه به گوگل برای پاسخ دادن بدین سؤال اندیشه خیر میباشد.
چنانچه بخواهیم تاریخچه بهینه سازی را بازرسی کنیم، متوجه میشویم که لری پیج و سرگی برین در سال ۱۹۹۸ گوگل را با یک غرض تأسیس کردند:
سازماندهی و قابل دسترس کردن اطلاعات فقیه
آن هدف امروز نیز به همان شکل مانده هست. با این حال، شیوه سازماندهی آن اطلاعات در طی سالها کمی تغییر کرده می باشد.
الگوریتم های گوگل دائماً در عملکرد برای ارائه نتایج موءثر و مرتبط در کسری از ثانیه میباشند.
حاصل اثرگذار و مرتبطی که Google در تلاش میباشد ارائه دهد، همان محتواهایی میباشند که در سرتاسر وب در دسترس می باشد.
این محتواها مطابق مفید بودن و ارتباط آنان با کاربری که جستجو را جاری ساختن میدهد (هدف جستجو) سکو بندی میشوند.
و این بدان معناست که برای اینکه محتوای شما به هیچ عنوانً بها سئو داشته باشد، باید برای جستجوگران موءثر باشد.
چه طور مطمئن شوید که یک محتوا مفید است؟ گوگل در پاسخ دادن به این سؤال نیز به ما امداد میکند.
بهینه سازی نویسی چیست
توصیه آنها این هست که وقتی شروع به تولید محتوا میکنید، مطمئن شوید که موردها پایین رعایت شده باشد:
کارآمد و آموزنده: در شرایطی که سایتی را برای رستوران فعالسازی می کنید، میتوانید مکان ، ساعات شغل، اطلاعات تماس، منو و یک وب لاگ برای به اشتراک گذاشتن رویدادهای آینده داشته باشید.
ارزشمندتر و مفیدتر از وبسایتهای دیگر: در صورتی درباره ی شیوه تربیت فرزند مینویسید، مطمئن شوید که نوشتهیعلمی شما مطالب بیشتری یا نگرش متفاوتی نسبت به مقالات متعدد دیگر راجع به یادگرفتن فرزند به استفاده کننده میدهد.
معتبر: اعتبار سایت خود را با استفاده از تحقیقات اساسی، نقل عهد و پیمانها، پیوندها، تحلیل ها و توصیفات نشان دهید. بیوگرافی نویسنده یا نظرها مشتریان حقیقی و واقعی میتواند به ارتقاء اعتبار و شهرت وب سایت شما کمک کند.
باکیفیت: محتوای سایت شما می بایست منحصر، خاص و کیفیت خوب باشد و نباید بهم ریخته باشد، به خیال داشته باشید که محتوای شما بایستی در جایگاه اول برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان ساختوساز گردد یعنی یک تجارب کاربری خوب، نه اینکه فقط در موتورهای جستجو مرتبه خوبی بگیرید.
جذاب: با افزودن تصاویری از تولیدات، تیم یا خودتان، رنگ و لعاب به سایت خود بدهید! مطمئن شوید حواس بازدیدکنندگان با ایرادات املایی، حقایق خطا یا استایل نادرست پرت نمیشود. تبلیغات بیش از حد نیز میتواند حواس را پرت کند، بازدیدکنندگان را با تعامل از طریق بهروزرسانیهای منظم، کادر نظرات یا ویجتهای شبکههای اجتماعی سرگرم کنید.
هنگامی که این المانها در جای خود قرار بگیرند، پتانسیل قیمت سئو محتوای خود را به حداکثر میرسانید. و درواقع بدون آن ها، محتوای شما ارزش بسیار کمی خواهد داشت.
البته، ساخت محتوای خوب فقط قطعه این پازل نیست. یک جنبه فنی نیز وجود داراست که می بایست از آن با خبر باشید.
که ما بعداً دراین نوشته ی علمی در باب آن حرف خوا هیم کرد.
Maddy Osman یک منبع جامع درباره ی چگونگی نظارت قیمت سئوی یک محتوا درست کرده که بیشتر راجع به این موضوع توضیح میدهد.
موقتی، میقدرت فایده گرفت که ارزش بهینه سازی محتوا به میزان اثر گذار، آموزنده، پر ارزش، معتبر و جالب بودن آن بستگی دارااست.
یادگرفتن سئو محتوا: صفر تا صد
التفات بهینه سازی محتوا
دلیل مهم بودن محتوای باصرفه شده بی آلایش هست، سوای آن در موتورهای جستجو سکوای نخواهید گرفت.
البته، همان طور که پیش از اینً به طور خلاصه به آن اشاره کردیم، مهم است شعور کنیم که عوامل متعددی در اینجا نقش دارا هستند.
از یک طرف، شما تشکیل داد محتوا را دارید.
بهینه سازی محتوا در طی ساخت با اطمینان از اینکه محتوای شما کاربر محور می باشد و از سفارشهای ارائه شده در نصیب قبل تبعیت میکند، جاری ساختن میشود.
اما مخاطب محوری به چه معناست و چه تفاوتی با گونه های دیگر محتوا داراست؟
مخاطب محوری به لهجه ساده بدین معناست که شما بر روی آنچه مخاطبان میخواهند بشنوند بیشتر از آنچه می خواهید درباره آن سخن کنید، تمرکز میکنید.
و آنطور که ما متوجه شدیم، در صورتیکه به دنبال جایگاه گرفتن در موتورهای جستجو میباشید، تولید محتوای موءثر و مرتبط همان کلید برد شماست.
در بخش دیگر seo، نکات seo تکنیکال قرار دارا هستند.
این مشتمل بر عواملی مانند لغت ها کلیدی، عنوان بهینه سازی، متا دسکریپشن و ساختار URL در سئو میباشد.
و این همان چیزی می باشد که پیرو درباره ی چگونگی ایجاد محتوای با صرفه شده در موردش صحبت خواهیم کرد.
به چه شکل یک محتوای مناسب برای seo تولید کنیم؟
هنگام ساخت و ساز محتوای بهینه شده، تعدادی مرحله وجود داراست که باید آنهارا دنبال کنیم.
آنها عبارتند از:
۱. بازرسی کلمات کلیدی انجام دهید و قضیه خود را تعیین نمائید
متوجه شدیم که مقصود اصلی شما بایستی ساختوساز محتوای استفاده کننده پایه باشد، تفحص لغات کلیدی برای باور یافتن از محتوای نتایج از طریق موتورهای جستجو ضروری می باشد.
هنگام تعیین کلمه ها کلیدی و آیتم باید به یکسری نکته اعتنا داشته باشید:
روی عبارات کلیدی تمرکز کنید.
از کلمه ها کلیدی بسیار رقابتی با جستجوهای خیلی زیاد اجتناب فرمائید و روی کلمه ها کلیدی زمانبر تمرکز فرمائید.
از یک ابزار سئو مناسب و قابل اتکا برای تحقیق عبارات کلیدی استفاده کنید.
آیتم محتوا را با واژه و کلمه کلیدی منطبق دهید.
آموزش پژوهش لغات کلیدی
۲. طرح کلی و قالب خود را برای خوانایی عالی بهینه کنید
همانگونه که در حالا ایجاد کرد طرح کلی خود هستید، مطمئن شوید که محتوای اساسی خود را طوری قالب بندی میکنید که به قطعات کوچک تقسیم خواهد شد.
خوانندگان آنلاین، دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند. و در صورتیکه مقاله شما فقط مشمول یک گزاره والا باشد، آن را نخواهند خواند.
بجای آن عالی هست برای مثالهای ۱ تا ۲ جملهای به کارگیری نمائید، حتی درحالتی که به ۳ تا ۴ پاراگراف کوتاهتر هم تبدیل شوند، اشکالی ندارد.
همچنین بایستی مطمئن شوید که هر ۱۵۰ تا ۳۰۰ کلمه یک زیرموضوع و یا محتوای بصری دارد تا تجارب را دیدنیتر کند.
خرید بعدازظهر بهینه سازی
همانطور که از نمودار زیر میبینید، تعامل سایت بر رتبه طبیعی آن تأثیر می گذارد.
و درصورتی که میخواهید تعامل را ارتقاء دهید، خوانایی بسیار مهم میباشد.
نمونهای از محتوا با قالب بندی مناسب
این نمونهای از ورقهای می باشد که برای خوانایی بهتر بهینه گردیدهاست:
همان گونه که میبینید، بیشتر جملات صرفا یک یا دو گزاره هستند.
متن هم می توانید با نوشتن ذیل موضوعات در هر ۱۰۰-۲۰۰ واژه و کلمه جذاب نمایید.
نمونهای از محتوا با قالب بندی ضعیف
اما تصور کنید پستی وجود دارد که خوانندگان را سریع فراری می دهد.
حتی محتوا هم ممکن است خوب باشد، نقص آن جملات و گزارههای بسیار طولانی است.
با قالب بندی بهتر، نویسنده به راحتی می تواند میانگین وقتی که بازدیدکنندگان در وب سایت سپری میکنند را ارتقاء دهد.
یادگرفتن محتوا نویسی وب سایت
۳. به مورد و کلمه کلیدی هدف خود بچسبید
همان طور که استارت به نوشتن محتوای خود میکنید، اهمیت همراهی با زمینه را در لحاظ داشته باشید و کلیدواژهای را که تعیین کردهاید مقصود قرار دهید.
همت نکنید همگی چیز را در یک محتوا بگنجانید و کوشش نکنید ده ها کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.
اعمال این کار نه فقط اتلاف وقت زیادی هست، بلکه شمارا از ساخت و ساز «مفیدترین و مرتبطترین» محتوا در باب موضوع خود باز می دارد.
روی موضوعی که به عنوان موضوع تعیین کردهاید تمرکز فرمائید و مرتبط با آن مورد و واژه کلیدی مربوطش بنویسید.
۴. به بسایتهای معتبر پیوند بدهید
از آنجایی که گوگل مشخص کرده است که اعتبار یک ادله مهم seo می باشد، لینک و پیوند دادن به سایتهای مرتبط، قابل اتکا و معتبر میتواند موجب این خواهد شد که موتورهای جستجو محتوای شمارا معتبر بینند.
پیوند سازی چیست
با این فعلا، مطمئن شوید که کلماتی که برای لینک دادن به کار گیری میکنید در واقع مربوط به سایتی می باشد که کاربر به آن منتقل میشود.
از جمله بدین جمله دقت کنید:
“شما بایستی بدانید که به چه شکل یک عنوان قانع کننده ساختوساز کنید.”
درصورتیکه میخواهید به منبعی لینک و پیوند دهید که به خواننده نشان دهد چگونه عنوانهای قانعکننده ساختوساز کند، می بایست نصیب پررنگ علامت داده شده در پاراگراف پایین را پیوند دهید:
“شما بایستی بدانید که چهطور یک عنوان قانع کننده تولید فرمائید.”
- ۱۸ بازديد
- ۰ نظر