دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

سئو تکنیکال – سئو آن پیج – سئو آف پیج: بررسی و مقایسه


سئو تکنیکال مهمترین قسمت سئوی سایت به شمار می‌رود و مقصود سئو تکنیکال این هست که صفحه ها وبسایت برای موتورهای جستجوگر قابل شناسایی، خزیدن و ایندکس شدن باشند. در‌این حالت ابتدایی‌ترین پیش‌نیاز سئوی وب سایت امان می‌شود و شانس حصول سکو بیشتر میگردد. سئو تکنیکال یکی از تکه‌های پازل سئوی جامع یک سایت می‌باشد. 

آموزش سئو در مشهد


اکثر وقت ها متخصصین بهینه سازی و صاحبان وبسایت از seo تکنیکال یا بهینه سازی فنی برای بهبود سکو در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند. درین نوشته‌ی‌علمی به تعریف‌و‌تمجید seo تکنیکال خوا هیم پرداخت و پاسخ سوال seo تکنیکال چیست را خوا هیم داد. در ادامه یک بازرسی لیست از نکات مهم در تحقیق seo تکنیکال تارنما را با هم مرور خوا‌هیم کرد. 

آموزش سئو مشهد


بهینه سازی تکنیکال چیست؟
بهینه سازی تکنیکال (Technical سئو) در واقع پروسه بهینه‌سازی یک برگه یا وب سایت هست به گونه ای که ربات موتورهای جستجو گر مانند گوگل بتوانند آن کاغذ را شناسایی، فهم و شعور و ایندکس کنند. هدف اساسی این می باشد که کاغذ مورد نظر بوسیله موتورهای جستجو دیده شود و بتواند مرتبه بگیرد.
شما میتوانید بهترین و مفیدترین محتوا را برای کاربرانتان ایجاد کرد کنید. از آن محتواهایی که اغلب کاربران خوششان خواهد آمد و موجب جلب متکی بودن و افزایش فروش شما خواهد شد. اما در صورتیکه موتورهای جستجو قابلیت دیدن شیت و ایندکس کردن آن را نداشته باشند تک تک وقت، انرژی و سرمایه‌گذاری شما در تشکیل داد محتوا به هدر خواهد رفت. اهمیت seo تکنیکال اینجا مشخص میشود.
seo تکنیکال مربوط به جنبه‌های پشت پرده تارنما میباشد و موتور پرورش سایت در صفحه های جستجو به شمار می‌رود. مواردی مثلا معماری وب سایت، سئو برای تلفن همراه و ریسپانسیو بودن وب سایت و سرعت تارنما از قسمت‌های گوناگون سئو فنی می باشند. سئوی وبسایت از جنبه فنی، غامض‌ترین حوزه از بهینه سازی تارنما برای موتورهای جستجو می‌باشد و دارای اهمیت فراوانی هست.

اولی قدم در سئو تکنیکال بررسی وبسایت و آگاهی از وضعیت فنی تارنما می باشد. در گام دوم، غرض نرم افزار‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف سایت از حیث بهینه سازی تکنیکال است.


سایتت به seo نیاز داره؟
هر سایتی برای رتبه خریداری نمودن، به seo نیاز داره. در شرایطی که تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.
از اینجا استارت کن
میخوام بیشتر خیال بگیرم
سئو تکنیکال – بهینه سازی آن پیج – سئوی آف پیج: رسیدگی و مقایسه
seo جنبه‌های مختلفی دارااست. برخی افراد سئو را به صورت کلی به سه بخش seo تکنیکال، سئو آن پیج (On-page بهینه سازی) و سئو خارجی (Off-Page seo) تقسیم بندی می‌کنند. در نصیب آینده به رسیدگی مضمون‌ و معنی هر کدام از این اصطلاحات در دنیای سئو می‌پردازیم.


– سئوی خارجی (Off-Page بهینه سازی)
سئو خارجی یا سئو آف پیج بیان‌کننده محبوبیت و اعتبار وب سایت شما نزد موتورهای جستجو از طریق کسب رای پشت گرمی از سایر وب سایت‌ها میباشد. وجود لینک و پیوند وبسایت شما در سایر وب سایت‌های مرتبط آرم دهنده اعتبار بیشتر سایت می باشد. به این پیوند‌ها بک لینک می گویند. تعداد و کیفیت لینک‌ها اعتبار ورقه را نزد موتور جستجوی گوگل افزایش میدهد. به تمامی اقداماتی که در راستای تشکیل داد لینک و بهبود اعتبار وب سایت اعمال می‌شود offpage یا سئوی آف پیج می گویند.

– بهینه سازی آن‌ پیج (On-Page seo)
بهینه سازی آن پیج یا seo درون صفحه‌ای (بهینه سازی داخلی) اشاره به محتوای مو جود در تارنما دارد که به موتورهای جستجو به عنوان مثال گوگل می گوید این وبسایت درباره چیست. سئو آن پیج دربرگیرنده متن جایگزین تصاویر (alt text)، پیوند‌های داخلی، تگ‌های H1-H6، عنوان ورقه و متادیسکریپشن، سئو آدرس صفحات و غیره میباشد. در دست گرفتن کامل سئو آن پیج در دست مدیر وبسایت و متخصص seo میباشد.

– بهینه سازی تکنیکال (Technical سئو)
seo تکنیکال را هم می‌توان یک تحت شاخه از بهینه سازی آن پیج در لحاظ گرفت چون همگی چیز در در اختیار گرفتن شماست. تفاوت مهم seo تکنیکال با بهینه سازی آن پیج و سئوی خارجی چالش‌ها و پیچیدگی‌های مو جود در سئو سئو تکنیکال تارنما است.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.