تاثیر ساب دامین ها در سئو

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تاثیر ساب دامین ها در سئو


در‌این نوشته‌ی علمی معنی ساب دامین subdomain و تاثیر آن در بهینه سازی را توضیح می دهیم. احتمالا تا به اینک در جستجو های آنلاین و بازدید از صفحات متفاوت ، ساب دامنه های مختلفی را مشاهده کرده اید. ولی آیا می دانید چرا شرکت ها از ساب دامین ( تحت دامنه ) به کار گیری می کنند چه مزایایی را برای تارنما به هم پا داراست؟ 

آموزش سئو مشهد


یک ساب دامنه ، زیرشاخه ای از دامنه اساسی محسوب می شود که یک کلمه و واژه یا عبارت پیش از نام دامنه قید می‌شود و آدرس آن مثلا به این صورت نوشته می‌شود: subdomain.yourdomain.com
ساب دامین را می توان به عنوان یک وبسایت اختصاصی به کاربران معرفی کرد که میتواند سعی و اهداف متفاوتی نسبت به دامنه های اصلی داشته باشد. معمولا باتوجه به سرویس هاستینگی که خریداری کرده اید می توانید کاملا بدون‌پول ساب دامین های متعددی بسازید.
مقصود ما بیشتر بیان اهمیت ساب دامین ها در پیشرفت در عملکرد سایت و ارتقای بهینه سازی و در سود دستیابی جایگاه خوب به ازای تعداد زیادی از لغات کلیدی مرتبط در گوگل میباشد. 

آموزش سئو در مشهد


کاربرد های ساب دامین
در حقیقت یک ساب دامنه بخشی از یک وب سایت میباشد که توسط موتورهای جستجو به عنوان یک آدرس مستقل شناخته میگردد و حتی در تحقیق و تجزیه رسیدگی وب سایت نیز به صورت جداازهم رنک بندی میگردند. از subdomains می توان برای گسترش سایت و حتی برای تقویت بهینه سازی به کار گرفت.
برخی اوقات شما نمی خواهید صفحه ها خاصی از سایت ( مثل دکان ، انجمن یا وب لاگ ) با بقیه صفحات در یک فهرست بندی یا کتگوری قرار بگیرند. بهترین خط مش برای این عمل به کارگیری از ساب دامنه هاست.
میزبانی وب لاگ
بعضی از موسسات به دلایلی مثل ایجاد طراحی متعدد با قالب اصلی وبسایت و یا تمایز در بین مطالب وبلاگ با محتوای اصلی ، علاقه دارند بلاگ خود را غیر وابسته از صفحه ها مهم نمایش دهند.

در هر صورت در حالتی که تارنما شما دارای یک وب لاگ حجیم و با مطالب زیاد میباشد خوب هست از ساب دامین استعمال نمایید تا نظم و یکپارچگی بهتری داشته باشد.

بعضا میبینیم که خیلی از وبسایت ها از ساب دامنه ها به عنوان آدرس انجمن یا هواخواهی نیز استفاده کرده اند که نوع طراحی متفاوتی داراست

تشکیل داد فروشگاه آنلاین با ساب دامنه
معمولا وب سایت های شرکتی که یک فروشگاه آنلاین کوچک نیز دارند میتوانند از قابلیت و امکان ساب دامنه برای طراحی فروشگاه اینترنتی به کارگیری کنند. به دلیل اینکه نوع طراحی قالب و سئو فروشگاه های اینترنتی با تارنما های معمولی تفاوت های مهم دارد این کار بسیار موءثر و کارساز می‌باشد و می‌تواند قسمت فروشگاهی وبسایت را از صفحه ها دیگر غیر وابسته نماید.

تفکیک مناطق و موقیعت های مختلف
اکثری از شرکت ها و حتی برند های معتبر به خواسته تفکیک خدمات و تولید ها و مشتریان براساس موقعیت جغرافیایی و بخشها محل اقامت ، از پایین دامنه ها استعمال می کنند. برای مثال فرض فرمایید دامنه ای با آدرس example.com باشد و شرکت برای مشتریان تهران این ساب دامین را ارائه داده : Tehran.example.com و برای مشتریان شیراز این آدرس: shiraz.example.com

تیم بندی تولید ها
قابلیت و امکان دارد که تولید ها جانور در فروشگاه اینترنتی شما از گروه های گوناگون و با تعداد و فراوانی بالایی باشند. برای همین می توانید آنان را از طریق ساب دامین ها تیم بندی فرمایید و تولیدها مرتبط را در دسته یک پایین دامنه قرار دهید. یا در‌صورتی‌که خدمات متفاوتی را ارائه می دهید ، برای هر نوع از خدمات یک شاخه مخصوص ایجاد کرد فرمایید.

ساخت نسخه موبایل
بخش اعظمی از طراحان وب سایت از ساب دامین برای ساخت و ساز نسخه موبایل تارنما استعمال می کنند. معمولا آدرس این نوع دامنه ها بصورت m.example.com مشخص میگردد. اما پیشنهاد ما این می‌باشد که قالب های ریسپانسیو را برای سایت خود گزینش نمائید که امکان سازگاری با نسخه های موبایل را نیز داشته باشند. هرچند که مستقل کردن آدرس صفحات تلفن همراه با ساب دامنه ها نیز در حالتی‌که با رعایت اصول بهینه سازی باشد ضرری ندارد.

تاثیر ساب دامین ها در seo
طبق گفته مت کاتس یکی از مدیران گوگل ، ساب دامین ها به عنوان سایت هایی مجزا از دامنه اساسی برای موتور جستجوی گوگل محسوب میگردند. این بدان معناست که می‌توانید برای هر مورد از تحت دامنه های گزینه استعمال ، طراحی و اعتبار اختصاصی به فردی ساخت و ساز فرمایید. ساب دامنه ها با استناد به موارد پایین در سئو تاثیر می گذارند.

چگونه ساب دامین در سئو تاثیر مثبت داراست
ثبت کلیدواژه در url ساب دامین
بعضی اوقات قابلیت به کار گیری از لغات کلیدی خاصی را در URL های صفحه های وجود ندارد ولی ، با subdomains خیلی شل تر می‌توانید این عمل را انجام دهید ، مخصوصا برای عبارات طولانی و یا کلماتی که رقابت شدیدی در گوگل دارند. در عین فعلا هنگامی که شما یک زیردامنه را به یک عبارت کلیدی اختصاص دهید شانس رقابت را برای تصاحب رده های بالاتر در موتور جستجو افزایش داده اید.

بهبود تجربه کاربری با ساب دامنه
در صورتی سایتی حجیم و پر‌از محتوا دارید ، مخصوصا هنگامی که کل مطالب در یک حوزه نیست ، تجربه کاربری پایینی برای سایت خود ساخت‌و‌ساز کرده اید. یکی از فاکتورهای اصلی از نگاه گوگل ، رضایت کاربران و مجال حضور آنها روی وبسایت می‌باشد و در صورتی که مسیریابی و یافتن صفحه های برای استفاده کننده دشوار باشد این امتیاز ذیل خواهد آمد و تاثیر منفی دارد. ولی به کار گیری از ساب دامین امکان مجموعه بندی مطالب و صفحه ها را آماده می کند و منجر بهبود تجارب کاربری میگردد

ارتقاء اتوریتی دامنه
اگرچه ساب دامنه ها منقطع از تارنما به شمار میروند اما افزایش اتوریتی آن‌ها میتواند در ابتدا بردن اتوریتی تمام دامنه موءثر باشد. به این دلیل‌که در هر ساب دامنه به یک کلیدواژه ، محصول و یا خدماتی خاص پرداخته میشود و هم راستایی مطالب موجب تقویت توان آن می‌گردد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.