URL های کنونیکال (Canonical)

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

URL های کنونیکال (Canonical)


وردپرس شناخته شده ترین سیستم مدیر محتوا در دانا است. با استعمال از این CMS میتوان از یک وب سایت کوچک تا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را ساخت و رئیس کرد. به کارگیری از وردپرس به حدی معمول است که حتی سایت کاخ سفید آمریکا نیز با وردپرس ایجاد شده است. 

آموزش سئو مشهد



بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که وردپرس گزینه نه برای بهینه سازی باشد. یا حداقل، قادر است کاندیدای نه باشد.

وردپرس یک ابزار می‌باشد. همانند هر ابزاری جهت به کارگیری بایستی دانش کار با آن ابزار را بلد باشید. می‌توانم شرط ببندیم که به ازای هر سایت وردپرس باصرفه، هزاران سایت وردپرسی ضعیف از حیث سئو وجود داراست. در بیشتر این موردها هم عیب از ابزار نیست، بلکه شخص استفاده کننده نتوانسته از ابزار به خوبی به کارگیری کند.

به دلیل آنکه فارغ از نصب یکسری پلاگین، تم مناسب، داده های seo و دانش کافی نمی قدرت یک سایت بی نقص از نگاه سئو به وجود آورد.

تفحص وردپرس از جنبه های متعدد
قبل از تحقیق وردپرس در فاکتورهای سئو داخلی، اجازه دهید که نقاط قوت و ضعف این پلتفرم را مرور کنیم.

نقطه قوت
انتخاب فقط یک نقطه قوت سئو برای وردپرس عمل مشقت است، به این دلیل‌که مزیت تبارک وردپرس نسبت به رقبا اینست که عملا قابلیتی به صورت پیش فرض برای سئو ابتدایی وجود ندارد، به این دلیل‌که همه چیز از آغاز بهینه میباشد. البته مطمئنا نیاز به نصب یکی دو افزونه است، البته امکانات پیش فرض وردپرس نیازی به تغییر و تحول ندارند.

در صورتیکه مشکلی هم در seo یک قسمت برایتان به وجود بیاید، افراد زیادی وجود دارا‌هستند که قبلا به آن نقص‌ برخورده و برای حل آن راهکارهایی ارائه کرده اند، به این دلیل که تعداد تارنما های وردپرسی بسیار زیاد هست. براین اساس با یکی‌از دو جستجو معمولی می‌توانید در حداقل زمان به بهترین راه حل دست پیدا فرمایید.

بنابراین نقطه قوت وردپرس در بهینه سازی، در دسترس بودن کلیه اطلاعات و ابزارهای مایحتاج است. با وجود تعداد کاربران بالای این سیستم رئیس محتوا، دغدغه ای برای حل اشتباهات وجود ندارد.

نقطه ضعف
تعیین تم نامناسب می‌تواند منجر به از دست رفتن وب سایت وردپرسی شما خواهد شد.

متاسفانه بخش اعظمی از تم های وردپرس سوای ذهنیت بهینه سازی گسترش پیدا کرده اند. تم هایی که در ظاهر خوب می باشند، شاید در درون ابدا از نظر سئو بهینه نباشند. متاسفانه بعضا تم ها بدجوری شمارا در مخمصه می اندازند و مهاجرت از آنها نیز بسیار دشوار میباشد.

به این ترتیب در گزینش تم با گاز و باصرفه بودن ساختار آن دقت نمایید. وجود تم زیبایی که عملا کمکی به دیده شدن وب سایت شما در نتایج گوگل نکند، سود ای نخواهد داشت.

نقطه تاریک
عملا نقطه ظلمات در گفت و گو seo وردپرس وجود ندارد.

شاید بعضی از افراد معتقد باشند که نیاز به ویژگی های پیش فرض بیشتری در وردپرس احساس می‌گردد. البته با وجود افزونه های بسیار عالی راجع‌به seo، همان خوب که گروه پیشرفت دهنده وردپرس درگیر گسترش هسته اصلی آن باشد.

اصول بهینه سازی داخلی در وردپرس
آیا در وردپرس کنترل خیر بر روی فاکتورهای seo داخلی وجود دارااست؟ بله، با نصب دو سه افزونه می‌توانیم کنترل بی نقص بهینه سازی داخلی را بر عهده بگیریم.

اعتنا داشته باشید که داشتن کنترل بر روی بهینه سازی داخلی به معنای بهینه سازی آن نیست. برای seo داخلی وبسایت نیاز می باشد که استارت دانش نه نسبت بدین فاکتورها داشته باشید.

عنوان بهینه سازی و متا دیسکریپشن
در وردپرس قابل کنترل است؟ بله.

نکته: در مثال های این قسمت از افزونه Yoast seo مستعمل میباشد.

عنوان ورقه همچنان یکی مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی می باشد. یک متا دیسکریپشن توصیفی بهتر هم می‌تواند درصد احتمال کلیک بر روی بهره جستجو را افزایش دهد.

با نصب افزونه Yoast سئو میتوانید عنوان و متا دیسکریپشن را در هر نوشته و صفحه در در دست گرفتن خود داشته باشید. همچنین پیش نمایشی از طریق دیده شدن آن برگه در نتیجه ها جستجو ببینید.



همان گونه که مشاهده می‌کنید، Yoast seo به شما امداد می کند تا فرمت استانداردی را در هر نوشته، برگه و هر نوع پست دیگری پیاده سازی نمائید.
از جمله تصویر پایین طریق پیکربندی Yoast seo در کاغذ گروه بندی را نشانه می‌دهد.
URL برگه
در وردپرس قابل کنترل میباشد؟ بله.

سفارش ما به کارگیری از دو تا سه کلمه و واژه برای نامک (Slug) هر پست میباشد. این نامک عالی است مشمول واژه و کلمه یا عبارات کلیدی باشد. برای جدا کردن کلمه ها هم خوب است از خط تیره به کار گیری فرمائید.

نکته: در صورت تغییر تحول URL باید ریدایرکت 301 از آدرس پیشین به آدرس نو ساخت فرمائید. نسخه premium افزونه Yoast سئو دارای این امکان میباشد، اما برای مدیر خوب ریدایرکت ها سفارش ما استعمال از افزونه Redirection هست.

URL های کنونیکال (Canonical)
در وردپرس قابل در اختیار گرفتن میباشد؟ بله.

در وب سایت های کوچک تر نیازی به نگرانی دراین باره نیست. اما در صورتیکه که تنی چند از صفحات مشابه با لغت ها کلیدی یکسان در وب سایت شما وجود داشته باشد، شاید وقت آن باشد که یک URL کنونیکال برای این صفحات مشابه تهیه کنید. به کار گیری از این قابلیت و امکان از محتوای تکراری هجران می کند.
تنظیمات کنونیکال در تب پیشرفته Yoast seo در هر پستی وجود دارد.
امکان ایندکس شدن صفحه ها
در وردپرس قابل کنترل میباشد؟ بله.

متا تگ robots به گوگل اعلام می کند یک صفحه را ایندکس بکند یا نه.

: از گوگل درخواست می کند تا ورقه را ایندکس کند.
: از گوگل درخواست می کند تا شیت را ایندکس نکند.
نیازی به استعمال از گزینه اولیه نیست، چرا که در صورت عدم وجود و دارا بودن استانداردهای اولیه، گوگل آن شیت را ایندکس خواهد کرد. البته با قرار دادن آن هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

برای نوایندکس کردن ورقه کافیست از تنظیمات Yoast seo در هر پست مقدار “نه” را برای “به موتورهای جستجو اجازه نمایش این نوشته را می دهید؟” تعیین کنید.
همچنین این قابلیت در Yoast سئو وجود دارد که یک نوع پست را به صورت کلی در وبسایت نوایندکس فرمایید. به عنوان در مثال زیر پست تایپ “صفحه های فرود” به صورت گروه جمعی نوایندکس گردیده‌است. برای رسیدن به این تهیه کافیست مسیر زیر را در داشبورد وردپرس طی فرمائید:

seo > ظاهر جستجو > گونه های محتوا
تگ های هدر (تیترها)
در وردپرس قابل در دست گرفتن میباشد؟ بله.
تگ های هدر به گوگل کمک می کنند تا ساختار صفحه ها وب سایت را بهتر شعور کنند.
از جمله تگ h1 باید به عنوان تیتر اولیه ورقه باشد، تگ h2 به عنوان تیتر فرعی و تگ h3 نیز تیر فرعی تر تیر فرعی باشد.

وردپرس از طیف کبیر تگ های هدر از h1 تا h6 را حمایت می کند.

اسکیما (Structured data)
در وردپرس قابل در اختیار گرفتن است؟ بله.

Schema یا Structured data به گوگل یاری می کند تا:

نوع محتوای یک پست را ادراک کند (فرمان پخت، نقد و تحقیق، فرآورده، مقاله آموزشی).
ماهیت وبسایت را فهم کند.
از این داده ها در کنار نتایج جستجو استفاده کند.
با به کار گیری از Yoast seo می‌توانید نوع اسکیمای هر پست را تعیین نمائید.
همچنین این تنظیمات در پایین هر پست هم وجود دارااست.
افزونه Yoast seo دو بلوک Yoast FAQ و Yoast How-to را به ویرایشگر گوتنبرگ اضافه کرده است تا از این اسکیما به راحتی به کارگیری نمایید.
نمونه اسکیمای FAQ با استعمال از گوتنبرگ بدین شکل به چشم می خورد:
بلاک How-to نیز مانند شکل پایین است:
کافیست سوالهای و درپی آن فرآیند فعالیت را ثبت کنید تا اسکیما مارک آپ مناسب به طور اتومات در شیت شما به وجود خواهد آمد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.