سئو دسته ها و برچسب ها در وردپرس

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

سئو دسته ها و برچسب ها در وردپرس

یکی از نامفهوم ترین بخش های سئو وردپرس، روش بهینه سازی گروه ها و برچسب هاست. بخش اعظمی از افراد از نقش این صفحه ها در بهینه سازی مطلع نبوده و برخی با اقدامات اشتباه خود دراین باره، به بهینه سازی تارنما آسیب ارائه میکنند. 

آموزش سئو مشهد


درین پست یاد خواهید گرفت که تفاوت بین دسته و برچسب چیست و در سئو هر کدام از این گونه صفحات باید به چه مواردی دقت داشت.
شیت مجموعه بندی چیست؟
مجموعه ها به شما امکان می دهند تا چند پست را تیم بندی فرمائید. چنین شیت ای مانند شیت وب لاگ شماست، با این تفاوت که صرفا پست های یک گروه معلوم در آن نمایش داده می‌شوند. در هنگام ایجاد کرد یک پست شما گزینه ای مبنی بر انتخاب یک یا تعدادی تیم در دست دارید. در حالی که در بخش صفحه ها وردپرس چنین امکانی وجود ندارد. 

آموزش سئو در مشهد


یک پوسته باصرفه شده وردپرس گروه هر پست را مانند تصویر زیر در بردکرامب نمایش می‌دهد.

صفحه ها دسته های وبسایت ممکن می باشد که دارای سایدباری مشابه با پست ها باشند. این آیتم به پوسته وب سایت شما وابسته می‌باشد، البته در اکثر اوقات مواقع صفحه های پست و مجموعه ها دارای طرح بندی مشابهی می‌باشند. معمولا صفحه دسته دارای عنوان ها پست ها، تصاویرشان و همینطور توضیح کوتاهی از آنهاست. همچنین در انتهای آنها شماره ای برای صفحه بندی تمای پست های یک دسته وجود دارد.

یکی از معماری های عالی در وب سایت اینست که همگی پست های یک مجموعه در یک تیم قرار گرفته و نام دسته در منوی اساسی قرار گیرد. یک وبسایت معمولی غالبا دارای چنین ساختاری می باشد:



سئو صفجه مجموعه ها
از نگاه بهینه سازی صفحه ها دسته ها دارای یک سری موضوع هستند. نقص‌ محتوای تکراری یک کدام از این مفاد است. صفحه دسته ای که دارای توضیحات ابتدایی پست هاست، محتوای مستقلی ندارد، به دلیل آنکه این اطلاعات متعلق به صفحه های پست هاست. این مورد در تارنما های فروشگاهی نیز وجود دارد. درین گونه وب سایت ها غالبا برگه مجموعه بندی دارای لیستی از تولیدات بوده و محتوای اورجینالی معمولا ندارد.

بدین ترتیب استخراج مرتبه در صفحات دسته بندی کار دشواریست. به خیال همین نقص‌ می‌باشد که گوگل در بسیاری از مواقع عشق مند می باشد که به جای ورقه دسته، شیت محصولی از آن گروه را در نتایج جستجو نمایش دهد.

با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه میشوید که در خیلی از مواقع صفحات دسته بندی در نتیجه ها جستجو نمایش داده نمیشوند. تنها در شرایطی گوگل دست به نمایش صفحه ها تیم ها می زند که این صفحه های نسبت به پست ها کیفیت بیشتری داشته و در عین درحال حاضر بیشتر کاربران نیز از جستجوی کلمه کلیدی به‌دنبال شیت مجموعه مورد نظر باشند.

صفحه های گروه بندی در چه زمانی برای بهینه سازی موثر میباشند؟

تیم ها در وب لاگ ها و تارنما های شرکتی اکثر اوقات برای افزایش عملکرد وب سایت و یافتن ساده تر مطالب توسط کاربران به کار گیری میشوند. آنها نسبتاً از حیث سئو عملکرد خاصی ندارند. اما در وبسایت های فروشگاهی، خدماتی یا حتی گردشگری، مجموعه ها نقش مهمی دارا هستند، به دلیل آن که می توانند به عنوان صفحات فرود سایت باشند.

مثالی برایتان مطرح می کنیم. تصور می کنیم که شما وب سایتی دارید که در آن به معرفی “ویلاهای اجاره ای شمال ایران” پرداخته اید. در سایت شما گروه هایی با نام “ویلاهای رامسر”، “ویلاهای بابلسر” و از طرفی دیگر صفحات خود ویلا مانند “ویلای 2000 متری در رامسر” وجود دارند.

وقتی که کاربران به جستجوی “اجاره ویلا در رامسر” می پردازند، شما انتظار دارید که کاربران بر روی ورقه گروه ویلاهای اجاره ای رامسر فرود بیایند، نه اینکه وارد صفحه یکی‌از ویلاهای رامسر شوند. در حالتی که که گوگل در‌این اکران صفحات مجموعه بندی شما را در حاصل جستجو نمایش ندهد، احتمالا گزینه به‌این شکل هست که این موتورجستجو صفحه های ویلاها را صفحه های ارزشمند تری نسبت به گروه ها فکر می کند.

اما چه‌گونه بر این ایراد فائق شویم؟

نحوه هایی وجود دارا هستند که خواهیم توانست به سایت خود کمک کنیم تا گوگل صفحات دسته ها را در نتیجه ها جستجو نمایش دهد. در صدر صفحه یک دسته بایست عنوان و متا دیسکریپشن خیر داشته باشد.



انتخاب عنوان ورقه برای گروه ها همانند دیگر صفحات وبسایت می‌باشد و از همان ضوابط تقلید می کند.

در گام‌بعدی صفحه مجموعه بایستی محتوای اورجینالی داشته باشد. برای حل این ایراد بایستی درحد یک سری گزاره محتوا به این صفحات اضافه نمائید. این محتوا غالبا در بالای ورقه نمایش داده می شود. ولی در حالت کلی بالا یا ذیل بودن آن به تنظیمات پوسته وبسایت وابسته می‌باشد. در صورت انجام صحیح این کارها، برگه مجموعه بندی شما دارای یک عنوان بهینه، متا دیسکریپشن دیدنی و یک تگ هدر H1 خوب خواهد بود.

به دنبال خوب می باشد که صفحه های دوم به بعد از آن یک مجموعه بندی را نوایندکس فرمایید. مثلا در‌صورتی‌که در یک دسته دارای 100 پست بوده و هر کاغذ دسته نهایتا 10 پست را در خود جای دهد، شیت آن گروه به ده صفحه دیگر نیز تقسیم می گردد. بهتر می‌باشد که برای جلوگیری از محتوای تکراری صفحه های دوم به آن‌گاه را نوایندکس نمایید. همگی این اقدامات در جهت بهینه سازی داخلی عالی صفحه دسته ها هست.

به دنبال به مسائل پیشرفته تر سئو مجموعه ها در وردپرس میپردازیم.

فرض می کنیم که شما تمامی این اقدامات را ایفا داده، اما باز هم مشاهده می کنید که گوگل همچنان شیت پست ها را به جای ورقه دسته ها نمایش می‌دهد. بنابراین نیاز است که در چنین شرایطی دست به اقدامات بیشتری بزنیم.

مطمئن شوید که بردکرامب قابل کلیکی در صفحات گروه ها و پست ها وجود داشته و همچنین اسکیما مارک آپ بردکرامب نیز پیکربندی گردیده‌است.در مثال ما بردکرامب برای صفحه یک ویلا به طور پایین خواهد بود:

صفحه اصلی > ویلاهای رامسر > ویلای 2000 متری لب آب

در اینجا ویلاهای رامسر بایستی داری لینکی به ورقه گروه ویلاهای اجاره ای رامسر باشد. در گام بعدی بایست لینک و پیوند هایی داخلی به یار انکر تکست های مناسب برای شیت ویلاهای رامسر ساخت و ساز فرمائید. به عنوان مثال در محتوای شیت “ویلای 200 متری لب آب” می توانید عبارت “ویلای رامسر” را به شیت دسته ویلاهای رامسر لینک دهید.

این لینک های داخلی به گوگل کمک می کند تا متوجه اهمیت بیشتر ورقه دسته خواهد شد. همچنین کاربران نیز میتوانند به طور بهتری در وبسایت گردش کنند.

در انتها محاسبه نمایید که نام مجموعه سهوا در نام یکی از پست ها وجود نداشته باشد. در صورت وجود چنین شرایطی گوگل احتمالا متوجه صفحه مقصود مورد نظر شما نخواهد شد. به عنوان مثال عنوان “ویلای رامسر – ویلای اجاره ای 2000 متری” عنوان مناسبی برای یکی‌از پست ها در تیم ویلای رامسر نخواهد بود.

عنوان ورقه یک پست باید اختصاصا درباره ویژگی های خود ویلا بوده و عبارت مربوط به مجموعه در آن نباشد. همچنین محتوای آن نیز بایستی به جای تکیه بر روی نام شهر بر روی ویژگی های خود ویلا تمرکز داشته باشد. مفاهیم بالا را می قدرت در هر وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی به شغل توفیق. نحوه پایان جز تکنیک های پیشرفته تر بهینه سازی دسته و آرشیو ها به شمار می رود.

برگه برچسب چیست؟
با اضافه کردن هر برچسب در هر پست، شیت ای برای آن ایجاد می گردد. یو آر ال پیشفرض صفحه های برچسب به طور www.yourdomain.com/tag/tag-name می‌باشد.

برچسب همانند مجموعه ها اجازه مجموعه بندی پست ها را میدهد.
کاغذ برچسب معمولا دارای قالب مشابهی با شیت دسته است.
برگه برچسب ها غالبا در منو نمایش داده نمیشوند، مگر اینکه شما به دلیلی آن را در این نصیب قرار دهید.
صفحات برچسب ها نیز دارای نقص‌ مشابهی با صفحه های مجموعه ( نبود محتوای جدا) هستند.
همان بهینه سازی که برای صفحات مجموعه ها در بخش پیشین مطرح شد، برای صفحات برچسب ها نیز قابل اجراست. در اکثر اوقات مفاد صفحات برچسب با غرض بهبود عملکرد سایت و کمک به کاربران ساخت و ساز شده و کارکرد دیگری ندارند. در بخش اعظمی از مورد ها به چشم می خورد که کاربران لغت ها مشابهی با نام مجموعه و نام پست را در برچسب ها به فعالیت می برند که این مورد به هیچ عنوان از نگاه سئو خوب نیست.

حتی ما در چندین وهله مشاهده کرده ایم که به ازای جستجوی نام برند به جای کاغذ اصلی، صفحه برچسب در حاصل جستجو نمایش داده گردیده‌است که این مورد به هیچ عنوان تاثیر خیر در تجربه کاربری ندارد.

راهکارهای سئو ورقه برچسب ها
در بسیاری از سناریوها پیشنهاد میشود که برچسب هایی که شیت فرود محسوب نمی شوند (برنده برچسب ها اینگونه می‌باشند) را جدید ایندکس نمائید. با این شغل موتورهای جستجو این صفحه های را در حاصل جستجو نمایش نمی دهند. این کار موجب صرفه جویی در زمان شما و بهینه تر شدن وب سایتتان میشود.

دقت داشته باشید که پس از نوایندکس کردن برچسب ها، یو آر ال های آنها را از نقشه وبسایت منزه فرمایید. چنانچه به هر دلیلی علاقه مند به ایندکس شدن بعضی از برچسب های وب سایت می‌باشید، از آنها به توجه در صفحات سایت استعمال کرده و در این استعمال زیاده روی نکنید.

اما چه‌گونه صفحات برچسب ها را نوایندکس کنیم؟

نحوه انجام این کار به قالب یا افزونه سئو نصب شده در تارنما وابسته می باشد. در صورتیکه از افزونه Yoast seo استعمال می کنید، بایستی از منوی آن به بخش “ظاهر جستجو” و بعد از آن به تب “طبقه بندی ها” بروید. قسمت برچسب ها را یافته و گزینه “نمایش برچسب‌ها در حاصل جستجو” را به “نه” تغییر دهید.




افزونه سئو Yoast سئو Premium (یواست بهینه سازی)
عده بندی
قسمت گروه و برچسب به صورت پیشفرض در همه سایت های وردپرسی وجود دارند. اکثری از افراد بهینه سازی این بخش ها را نادیده می‌گیرند، اما همانطور که مشاهده کردید، در نظرنگرفتن آن تاثیر منفی بر روی سئو خواهد گذاشت.

قبل از ایفا هر گونه تغییر تحول بر روی تیم ها و برچسب ها به ساختار سایت خود دقت نمائید. اگر صفحه های دسته های تارنما صرفا با هدف هدایت کاربران به بخش های دیگر تارنما ساخت شده اند و قرار نیست که در نتایج جستجو به نمایش در بیایند، بهتر هست که آنان‌را نوایندکس کرده و آدرس آنها‌را از نقشه سایت نیز منزه نمائید. اما در‌صورتی‌که صفحه های مجموعه ها مانند مثال سایت اجاره ویلا برای سئو مهم می باشد، آنان‌را بهینه سازی کرده و سیگنال های مناسبی از آنان به گوگل ارسال کنید.

راجع به صفحات برچسب ها نیز در‌صورتی‌که صرفا به آنان برای نمایش در نتیجه ها جستجو نیاز دارید، ایندکسشان فرمایید، وگرنه نیازی به حضور آنها در ایندکس گوگل نیست. احتمال استخراج رتبه برای شیت برچسب ها بسیار زیر هست، به این ترتیب بهترین راه‌حل در اغالب سناریوها، نوایندکس کردن آنهاست.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.