دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

الگوریتم MUM گوگل چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟


وقتی که الگوریتم MUM گوگل معرفی شد، کلیه متخصصین seo بدین سود رسیدند که گوگل ساز و عمل خویش را برای کاوش خوب یوزرها در مجموع تغییر و تحول داده میباشد. به گفته گوگل، کلیه می بایست تصور خویش از ربات‌های گوگل و آنچه که برای رساندن استفاده کننده به غرض کاوش اعمال میدهند را تماماً از ذهن خویش تمیز کرده و به بینش جدیدی برسند. موتور جستجوی غول پیکر گوگل، واپسین بروز رسانی خویش را تحت عنوان پاسخی که ما به‌دنبال آن بودیم تا جستجوی اینترنتی را بصری‌خیس و فراگیرتر کنیم، فعال سازی کرد.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد



در حالی که ابتکار‌های گذشته بر اساس یادگیری ماشین (machine learning) بر پایه ی چند سبک فراگیری برای وظایف گوناگون میباشد، غرض در MUM استعمال از فقط یک سبک برای همگی وظایف مرتبط با indexing، بازیابی داده ها و سکو بندی میباشد.

بی آلایش‌سازی سبک‌های یادگیری ماشین (machine learning) مزایای متعددی برای تلاش کاوش داراست، البته پیش از اینکه بتوانید کاملا متوجه گردید که وسیع ترین تغییر تحول با الگوریتم MUM گوگل چه چیزی را آرم می دهد، آغاز می بایست بفهمید که در اینجا با چه چیزی سروکار داریم.

الگوریتم MUM گوگل چیست؟
MUM مخفف Multitask Unified Model میباشد. این یک فناوری نو برای جستجوی گوگل در حیث گرفته گردیده که برای نخسین بار در می 2021 معرفی شد. در فصل‌پاییز سال 1401 که‌این بروز رسانی معرفی شد، اساتید بهینه سازی وب سایت متوجه شدند که گوگل فعلا با هوش تصنعی یا این که شعور و پردازش گویش طبیعی فعالیت می‌نماید و به سوال‌های جستجوی بغرنج با داده‌های چندوجهی جواب میدهد.

MUM یک‌سری زبانه میباشد و داده ها را از فرمت‌های رسانه‌های گوناگون برای جواب به سؤالات پردازش می‌نماید. MUM ضمن متن، تصاویر، کلیپ و فولدر‌های صوتی را نیز شعور می‌نماید و این خویش یک توسعه و گسترش گران قدر در الگوریتم‌های گوگل به حساب میآید.



الگوریتم MUM گوگل چه‌طور شغل می‌نماید؟
در فصل پاییز سال 2021 گوگل الگوریتم MUM گوگل را تحت عنوان الگوریتم تکامل یافته خویش به همگان معرفی کرد. الگوریتمی که به گفته کارشناسان گوگل، 1000 موازی بلندتر و توانا‌خیس از الگوریتم BERT میباشد. هر دو آن ها از فناوری پردازش گویش طبیعی (natural language) فایده می برند ولی مام گوگل بالاتر از آنچه که فکر کنید، ظواهر گردیده‌است.

MUM برای بهبود چگونگی کاوش گوگل مهیا سازی گردیده و از یکسری حرفه‌آوری ساخته شده تا نتایجی که به یوزرها اکران داده می شود، خوب و از دید معنایی قربت متعددی به غرض استفاده کننده از کاوش باشد.

وظایفی که به عهده الگوریتم MUM گوگل میباشد:

الگوریتم MUM می بایست یک فهم صحیح و جامعی از علم عالم داشته‌باشد
این الگوریتم بایستی بتواند همگی 75 لهجه زنده جهان را شعور نماید. لازمه این مسئله، شناخت با لهجه‌ها با سبک زبانی خودشان میباشد
در کنار این مفاد بایستی توانگری بالایی در شعور تصاویر، صداها و کلیپ برای کاوش داشته‌باشد
طبق بیانات گوگل درباره این الگوریتم می‌قدرت مورد ها تحت را استنباط کرد:

غرض گوگل در به کار گیری از این الگوریتم، این میباشد که کاوش به لهجه‌های گوناگون را در سطح فی مابین المللی به یک سطح کیفی مشترک برساند. این یعنی چگونگی نتایجی که به یوزرها در آمریکا ایالات متحده اکران داده میگردد، می‌بایست کیفیت عالی داده اکران داده‌گردیده با یوزرها ما با آی پی اهل ایران، یکی از باشد.
مقصود دیگر گوگل در به کارگیری از الگوریتم مام گوگل، این میباشد که همگی داده‌ها در پوسته‌های متفاوت رسانه را کاملا پژوهش فرمایید و شایسته ترین نتیجه ها را به یوزرها هنگام کاوش اکران دهد. این یعنی غرض گوگل در اکران داده‌ها به مخاطب، روی محتوای متنی تمرکز ندارد، بلکه تلاش دارید در پوسته‌های متفاوت رسانه، یعنی ویدئو، تصویر و… شایسته ترین و کیفیت بالا‌ترین نتیجه ها را اکران دهد.


مقایسه دو الگوریتم BERT و MUM
الگوریتم BERT مخفف عبارت (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) در سال 2019 معرفی شد و تغییرات اصلی در اکران داده‌ها در کاوش یوزرها در گوگل، تشکیل داد. یوزرها بعداز این بروز رسانی حاصل بهتری را در گوگل می‌دیدند و نسبتاًً متوجه این تغییرات گردیده بودند. البته این نقطه پایان روایت خلا. گوگل با رسیدگی‌های که اجرا بخشید متوجه شد که هنوز بایستی موتور کاوش گر خویش را بروزتر نماید. این شد که با معرفی الگوریتم MUM گوگل تغییرات 1000 موازی کارکشته‌خیس و خوب در چگونگی اکران داده‌ها به یوزرها، تشکیل داد.

آیا الگوریتم MUM گوگل یک فاکتور سکو بندی در نتیجه ها گوگل میباشد؟
شاید با اعتنا به اطلاعاتی که تا اینجای شغل درباره الگوریتم مام گوگل اخذ کردید، به فیض برسید که‌این الگوریتم خویش، یک استدلال مرتبه بندی صفحه های در حاصل گوگل میباشد و منجر تغییرات مهم در جایگاه وبسایت‌ها می شود، ولی مشقت بار در اشتباهید. به طبعً این الگوریتم روی جایگاه صفحه ها متعدد وبسایت‌های متفاوت، موءثر میباشد. زیرا بعضا از صفحه ها به غلط در حاصل نخستین گوگل قرار گرفته‌اند و این الگوریتم در راستای اکران لینک و پیوند‌های کیفیت عالی به یوزرها، تارنما‌هایی که به صحت براساس اصول seo وب سایت، سئو نشده‌اند را با افت درجه روبرو می‌نماید.

به گفته گوگل، این الگوریتم فاکتور سکو بندی محسوب نمیشود ولی صاحبان تارنما‌ها می‌بایست مدبرانه‌خیس در دعوا ساخت محتوا برای صفحه ها متفاوت، فعالیت نمایند و در کوشش باشند که با کیفیت‌ترین محتواها را به یوزرها غرض خویش، نشانه دهند.

مام گوگل یک سبک هوش تصنعی گویش میباشد که با حرفه‌آوری‌های گوناگون سعی در این دارااست که داده‌های بهتری را به یوزرها در طول کاوش لغت ها کلیدی گوناگون، علامت دهد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.