آنالیز رقبا در سئو

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

آنالیز رقبا در سئو


با توسعه تکنولوژی و افزایش شغل در اینترنت، روز آپ تو دیت بر تعداد وبسایت ها افزوده شد؛ در این بین فقط منش رقابت با این وب سایت ها، آنالیز سایت رقیب می باشد. در واقع شما می بایست پیش از هر کاری وبسایت رقیبان قدرتمند خود را پیدا کرده و شیوه تلاش آنها‌را تحقیق نمایید. ولی برای تحلیل رقبا در بهینه سازی باید چه اقداماتی انجام دهید؟ به دنبال به صورت کامل به شما یادگرفتن داده ایم.
چطور تارنما رقیبان را تحلیل کنیم؟
1. شناسایی رقبای اساسی تارنما
فرقی نمی کند که در چه حوزه ای کار می کنید، به هر حال آموزش سئو مشهد در هر موضوع ای سایت های چیره تر و قدیمی تر از شما وجود دارا هستند. شما بایستی پیش از هر کاری سایت هایی که به عنوان رقیب مهم شما شناخته می شوند را شناسایی فرمائید. از جمله در صورتی در حوزه فروش اثاثیه آرایشی فعالیت می‌کنید، ضمن دیجی فرآورده، باید در‌پی رقبای دیگری که صرفا در همین حوزه کار می کنند، باشید.
ولی چطور رقبای اصلی خود را پیدا کنیم؟
پیدا کردن رقبای اساسی سایت ابدا کار سختی نیست؛ خوشبختانه ابزارهای زیادی برای این شغل به صورت بدون پول و یا پولی در اختیار شما قرار داده گردیده است. اما اولین و ساده ترین منش برای پیدا کردن رقبای اصلی وبسایت خود، جستجو لغات کلیدی هدف سایت می باشد. با جستجوی این کلمات، وب سایت هایی را خواهید رویت کرد آموزش سئو در مشهد که بیشترین درجه را با این کلمات داشته و می اقتدار نتیجه گرفت که این وب سایت ها رقبای مهم شما در آن حوزه خواهند بود.
علاوه بر این‌راه‌حل، شما می توانید از وب سایت MOZ نیز یاری بگیرید؛ کافیست واژه کلیدی مرتبط با سایتتان را در این ابزار جستجو فرمایید تا بتوانید لیستی از سایت های فعال در همین مورد را مشاهده کنید.



2. آنالیز سئو سایت رقیب
بعداز آنکه رقبای اصلی خود را شناسایی کردید، باید به بررسی رقبا در سئو بپردازید؛ هدف اصلی شما هم از شناسایی آنها دقیقا این مسئله است که از طریق کوشش آنها الگو بگیرید. برای رسیدگی seo وبسایت رقیب می بایست کلیه صفحه های وبسایت را به صحت تحقیق فرمائید. کلمات کلیدی هر برگه و شیوه به کار بردن آنها‌را نیز مورد رسیدگی قرار بدهید.

تلاش فرمائید در این مرحله به عنوان یک استفاده کننده معمولی در وبسایت شغل نمائید و نقاط ضعف و قوت وب سایت را شناسایی فرمایید. برای مثال در صورتی‌که تارنما رقیب از سرعت بالایی شامل است، عملکرد کنید علت این موضوع را فهمیده و از آن استفاده نمایید.

همچنین شما می توانید اقدام به یافتن کلمه ها کلیدی سایت رقیب فرمائید. به این شیوه که در‌صورتی‌که سایت رقیب با واژه کلیدی خاصی مرتبه داراست، طریق ساخت محتوا، عنوان گذاری، توضیحات متا، تصاویر و ویدیو های درون متن و ... را نیز به دقت تفحص فرمایید. با این کار می‌توانید به نیاز و ذوق وسلیقه کاربر در همان حوزه پی برده و وبسایت قوی تری نسبت به رقیب داشته باشید.

ابزار هایی مانند similarweb، گوگل آنالیتیکس و Screaming frog برای رسیدگی سئو اطلاعات سودمندی به شما خواهند اعطا کرد.

خلال این یکی میزان های موثر در بهینه سازی، سرعت تارنما می‌باشد؛ بنابراین پژوهش سرعت تارنما رقیب را فراموش نکنید. شما برای این فعالیت می‌توانید از تارنما GTMETRIX کمک بگیرید.



3. تحقیق محتوای وبسایت رقیبان
محتوا هر چیزی در سایت اعم از متن، عکس، نمودار، پادکست و… می باشد. در واقع مقصود از مطالعه محتوا وب سایت رقیب، ایده به چنگ آوردن از آنها و تشکیل داد محتوا برای تارنما خودتان هست. شما می‌توانید به صورت دستی آحاد صفحه ها سایت را استیناف کنید. اما این عمل وقت زیادی را از شما میگیرد؛ ما یک رویه ساده تر به شما خاطر میدهیم.

در گوگل نام سایت رقیب را بعد از واژه و کلمه Site سرچ کنید. نتایج جستجو مشتمل بر کلیه صفحات شناخت شده ی وب سایت رقیب می باشد؛ به این ترتیب دیگر نیاز به گشتن جمعاَ صفحه ها وب سایت رقیب نیست؛ شما با تمرکز به عنوان محتوا، کاغذ مورد نظر را انتخاب می کنید.

یکی مهم ترین صفحاتی که باید آن را شروع رسیدگی فرمائید، ورقه اصلی وب سایت هست. شما باید نقاط قوت و ضعف صفحات مهم وبسایت رقیبانتان را ارزیابی کنید. سپس با دقت به آنچه برداشت کردید، برگه اصلی وبسایت خود را طراحی نمایید. یکی از‌از سایر از صفحاتی که بایستی مورد تحقیق قرار بگیرد، آنالیز شیت ی تولیدها است. احتساب شیت ی محصولات میتواند اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار دهد:

چه چیزی باعث ارتقاء رضایت مشتری گردیده است؟
طرز ی تبلیغ و متقاعد سازی رقیب چیست؟
آشنایی با استراتژی های قیمت گذاری رقیب


4. مقایسه تارنما خود و رقبا
بعداز آنکه seo و محتوای سایت رقبا را بازرسی کردید، باید روش عملکرد آن ها را با تارنما خود مقایسه فرمائید. مثلا در شرایطی که وبسایت رقیب در کلمه و واژه ای درجه داشته و شما ندارید، بایستی برای آن برنامه ریزی نمائید. البته باید به این نکته توجه فرمائید که در برخی از کلمات کلیدی رقابت زیادی وجود دارااست و اساسا وب سایت ها نوباوه باید با لغت ها ساده تر و با رقابت کمتری کارشان را شروع کنند.

علاوه بر لغات کلیدی، نحوه لینک و پیوند دهی، تعداد رپورتاژ های تارنما رقبا، نحوه قرار تصاحب کردن المان ها در صفحات مختلف و ... را نیز با تارنما خود مقایسه کرده و در صورت قابلیت و امکان از آن ها ایده بگیرید.



5. انتخاب کلمات کلیدی مقصود و مناسب با سایت
پس از طی کردن پروسه بالا، می بایست لغت ها کلیدی هدف تارنما خود را پیدا کنید. در واقع اقدامات بالا به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با مورد سایت را پیدا نمائید. پیش از اینکه برای ساخت محتوا اقدام فرمائید، می بایست علت قدرت رقبا در آن عبارات را مطالعه نمائید. عوامل زیر در قدرت یک سایت موثر می باشد:

اعتبار دامنه
تعداد بک لینک های وبسایت
شغل در شبکه های اجتماعی
سن دامنه
و...
اکثری از سایت ها صرفا به دلایلی که گفته شد در گوگل منزلت مناسبی داشته و در آن کلمه کلیدی محتوای مفیدی را عرضه نکرده اند. به همین ادله تنها صرف اینکه سایتی با واژه و کلمه کلیدی ای جایگاه دارد، اقدام به الگو برداری از آن نکنید. بدین نکات دقت کرده و آنگاه لغات کلیدی را برای تارنما خود گزینش فرمایید؛ به این دلیل که در بیشتر وقت ها مرتبه خریداری نمودن با برخی از لغت ها کلیدی دشوار بوده و بایستی کلمه و واژه دیگری را گزینش فرمائید.



6. استیناف بک لینک های رقبا
یکی از سخت ترین بخش های سئو، جستن تارنما های معتبر برای فراهم کردن بک پیوند هست. بک لینک و پیوند به سایت شما اعتبار بخشیده و گوگل بها بیشتری به تارنما شما خواهد بخشید. یکی از اهداف مهم نظارت بهینه سازی وب سایت رقیب، جستن بک لینک و پیوند های آنها می باشد. برای اینکه بتوانید یک استراتژی فوق العاده برای دریافت کردن بک لینک و پیوند داشته باشید، باید روش لینک سازی رقبا، انکرتکست هر لینک، موقعیت وب سایت های لینک و پیوند دهنده و ... را تفحص نمایید. برای شناسایی بک لینک های وبسایت رقبا و تهیه لیستی از وب سایت های مناسب برای بک لینک و پیوند، می توانید از ابزارهای مختلفی که به دنبال معرفی می کنیم، استفاده نمائید:

توصیه ما برای به حساب آوردن بک پیوند رقیبتان سه ابزار ذیل می‌باشد:

ابزار وب سایت AHREF
ابزار تارنما ALEXA
ابزار تارنما MOZ


4. چک شبکه های مردمی رقیب
امروزه شبکه‌های‌اجتماعی به عنوان مثال ابزار اساسی برای بیزنس میباشند. شما باید حتما صفحه ی اجتماعی رقیب خود را رصد فرمائید. پیدا کردن صفحه اجتماعی آنها عمل مشقت نیست و اصولا آدرس آن در وب سایتشان قرار گرفته است. اما شما می بایست به صورت هدفمند شبکه های عمومی رقبا را محاسبه فرمایید. شروع به محتوای جانور بپردازید و تفحص نمائید کدام محتوا سبب ساز جذب بیشتر مشتری شد‌ه‌است.

آنگاه به ظاهر و صفحه آرایی پست هایی که در شبکه اجتماعی آن ها وجود دارد، اعتنا فرمایید مطالعه هشتگ های رقیب را فراموش نکنید؛ شما می بایست هشتگ های موءثر را پیدا کنید و از بهترین آن‌ها در شبکه اجتماعی خود استعمال نمایید. حتما نقاط ضعف رقیبانتان را پیدا نمائید واز تکرار نقاط ضعف رقبا در کار خود دوری کنید.



6. تفحص برند رقبا
برند شما ضمن تاثیری که روی بهینه سازی سایتتان داراست، بر روی فروش محصول ها هم اثر گذار هست؛ شما باید حتما برند رقیبتان را بررسی نمائید. برای اینکار می‌توانید از ابزار های شنود شبکه‌های‌اجتماعی به کار گیری کنید. با استفاده از این ابزار، هر فرصت که نام وب سایت رقیب شما در شبکه‌های‌مردمی آورده گردد، شما مطلع می‌شوید. شما با این شغل می‌توانید نظر ها مخاطبان درخصوص رقیب را به دست آورید.

ابزار های شنود شبکه‌های‌عمومی اشکال مختلف دارند. شما با سرچ کردن می‌توانید آن‌ها‌را پیدا فرمایید. وب سایت GOOGLE ALERT نیز به صورت رایگان میتواند به شما دراین باره کمک کند. عملکرد این وب سایت به صورت پایین می‌باشد:

شما نام رقبا را درین سایت ثبت نام می کنید؛ آنگاه هر زمان نام رقبا صدا زده شد، به شما نشانی اینترنتی زده می گردد.f
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.