بروزرسانی هسته دقیقا چیست؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

بروزرسانی هسته دقیقا چیست؟


بعد از اطلاعیه ای که در یک آگوست 2018 توسط گوگل اعلام شد، بسیاری از کارشناسان سئو سردرگم شده اند. آنان نمی دانند که در کنار تغییر و تحول سکو سایت، چه چیزهای دیگر تغییر و تحول یافته می‌باشد.
اطلاعیه گوگل در این مورد به این شکل بوده است:
“در این هفته ما دست به بروزرسانی عظیم در هسته الگوریتم گوگل زدیم، همچنان که این کار را چند بار در سال اعمال میدهیم.”
ولی واضح بود که اکثر زمان ها کارشناسان سئو از این توضیح راضی نبودند. برای مثال حیث یکی از آنان به این شکل بوده است:

“باز هم بروز رسانی، ما دلمان برای روزهایی که گفته می شد چه چیزی آموزش سئو مشهد تغییر پیدا کرده تنگ شد‌ه‌است. اتفاقات زیادی در یک وبسایت در اینک رخ دادن است و چنین اطلاعیه های گنگی تشخیص اشکالات را مشقت بار می کند و همچنین فرصت زیادی از ما می گیرد.”

بروزرسانی هسته دقیقا چیست؟
در صدر بهتر می‌باشد که این زمینه را برای شما روشن کنیم. گوگل روزانه صدها تغییر در الگوریتم خود می دهد و دستکم یک کدام از آنان والا است. بخش اعظمی از الگوریتم هایی که آنان را با نامشان میشناسیم (مانند پنگوئن، پاندا، کبوتر، فرد و غیره) برای معین کردن نوع تغییر ایفا شده در الگوریتم گوگل به کار میروند.

راجع به الگوریتم پنگوئن آموزش سئو در مشهد مسئله پایین پوشش، اسپم کردن در لینک سازی بود. همچنین الگوریتم کبوتر با سئو محلی درباره ی بود. همه آنها دارای هدفی مشخص بودند.

در‌این موارد گوگل اکثر زمان ها توضیحاتی دراین مورد به ما ارائه می داد و ما می توانستیم با به کار گیری از اطلاعات کسب شده به پژوهش مجدد وبسایت خود پرداخته و درباره ی مسئله گزینه دعوا، تجدید لحاظ کنیم.

البته بروزرسانی هسته چیز دیگریست. تا آنجا که متوجه شده ایم، یک بروز رسانی در هسته مشتمل بر تغییر در خود الگوریتم اساسی است. منظور همان الگوریتمیست که فی مابین 200 تا 500 فاکتور بر روی آن موثرند.

چیزی که به حیث میرسد اینست که در این نوع بروز رسانی ها، گوگل دست به تغییر در مداقه، ترتیب یا وزن این فاکتورها میزند. به همین برهان آن‌ها درین موارد توانمند به توضیحات دقیقی درباره کاهش یا افزایش تاثیر یک کدام از پارامترها نیستند.

تصور کنید که گوگل دست به تغییر ترازو تاثیر 42 پارامتراز 200 پارامتر فرضی خود بزند. مطمئنا رتبه ها دچار تغییر‌و تحول خواهد شد، ولی نمی توان ادله تغییر سکو را به یک پارامتر نسبت داد. کل تغییرات در‌این 42 پارامتر موجب تغییر تحول در رتبه تارنما ها شده اند.

مطمئنا آیتم به همین سادگی نیست، اما چنین ترسیمی میتواند طرز نه برای تصور کردن بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل باشد.

در اینجا مثال فرضی پیچیده تری را بیان می‌کنیم، مثالی که گوگل هیچگاه برایمان نخواهد زد:

“در‌این بروزرسانی ترازو تاثیر لغت ها کلیدی در H1، 2% ارتقاء پیدا کرده، تاثیر HTTPS 18% بیشتر شده و بها وجود کلمات کلیدی در عنوان کاغذ 9% کم شده می باشد.”

برای بسیاری از اشخاصی که به صورت آماتوری در سئو فعالیت می کنند، چنین بیانیه هایی قابل ادراک نیست. به صورت ابتدایی می توان گفت که گوگل واحد سنجش مداقه دست اندرکاران موثر در یک کاغذ را تغییر داده می باشد. به عنوان مثال قیمت پیج رنک را نادر کرده یا درصد التفات فاکتورهای دیگری را دستخوش تغییر کرده هست. چنین مسائلی هیچگاه توسط گوگل فاش نمی شود.

این ساده ترین توضیح برای این گونه بروز رسانی هاست. به طور پیچیده تر می توان ذکر کرد که گوگل دست به آزمایش هایی با استعمال از مدل یادگیری ماشینی خود زده است و متوجه شده که نتایج تازه عکس العمل بهتری نسبت به نتایج پیشین داشته می‌باشد. مهندسین نمی توانند در چنین شرایطی بفهمند که تاثیر چه ارزش هایی کم یا بیشتر گردیده است، به دلیل آنکه نوع یادگیری ماشینی به این گونه می‌باشد.

ما میدانیم که گوگل از سیستم های احتساب نتایج جستجو فایده می برد. بهره این نظارت هاست که مشخص می کند کدام الگوریتم بر دیگری ارجحیت دارد. دقت داشته باشید که این سیستم به تقدم بندی تارنما ها نمی پردازد.

به چه شکل می اقتدار یک وبسایت آسیب دیده از بروزرسانی هسته را ترمیم کرد؟
برخلاف بروز رسانی هایی که دارای نام های معلوم بوده و قسمتی مشخصی را تحت تاثیر قرار می دهند، یک بروزرسانی در هسته احتمالا مجموعه ای از مواردیست که دچار تغییر‌و تحول شده اند.

وب سایت ها به ازای عبارت آیتم جستجو در رقابت با یکدیگر قرار دارند و علت کاهش سکو وبسایت شما در یک کلمه کلیدی به خصوص نمی تواند بدین دلیل باشد که نیروی سومین موجب آن گردیده است.

به صورت معمولی تر گوگل کار کشته به ارائه دستور مشخصی برای وبسایت های مبتلا افت رتبه نیست، چرا‌که این دستور العمل از سایتی به وبسایت دیگر متعدد می‌باشد. علت کاهش جایگاه سایت شما به‌این برهان بوده می باشد که وب سایت های دیگری عملکرد کرده اند تا در فاکتورهای دیگری خوب از شما کار کنند.

آیا کلیه رقبایتان واژه کلیدی را در تگ H1 قرار داده اند؟ در حالتی‌که شما چنین کاری نکرده و مرتبه سایتتان افت کرده است، پس احتمالا این گزینه یکی از فاکتورهای حاذق رتبه بندی می‌باشد و بهتر می‌باشد که شما نیز به انجام چنین کاری اهتمام ورزید.

در حقیقت بروزرسانی های هسته الگوریتم گوگل، موجب جریمه شدن سایتی نمی شود، بلکه دیگر وب سایت ها به خیال و خاطر وجود پارامتر دیگری، جایزه دریافت کرده اند.

تصور کنید که وبسایت شما در دل محتواهای خود دارای انکر تکست زیادی می‌باشد، در حالی که دیگر تارنما ها در زمینه ساختار محتوا شغل بهتری کرده اند. درصورتی که گوگل اثر انکر تکست ها را کاهش داده و بهای بیشتری به ساختار محتوا دهد، در منفعت آن تارنما شما دچار افت مرتبه میشود.

در حقیقت معیار این تغییرات بیشتر از یکی دو مورد می‌باشد و ادغام این تغییرات موجب کاهش یا ارتقاء سکو سایت شما می‌شود. یافتن نقاوط قوت سایت رقبا عمل آسانی نیست و این همان مورد ایست که سئوکارهای حرفه ای را درگیر خود کرده است.

توصیه مهم ما در هنگام غلبه بر بروزرسانی های هسته، دقت به موردها زیر می باشد:

نیت استفاده کننده از جستجو
کیفیت محتوا
ساختار وبسایت
اوامر گوگل
در نهایت در شرایطی‌که حتی به مرتبه یک گوگل نیز دست پیدا کردید، دست از عملکرد بر ندارید، به این دلیل‌که تارنما در جایگاه دوم هیچگاه دست بردار نخواهد بود. شاید درین نوشته‌ی علمی دنبال یک چاره مشخصی بودید، اما واقعیت داستان همین می باشد. هیچ کسی تاکنون نگفته که بهینه سازی، عمل آسانیست.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.