دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ؛ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

یک پرسش: تا الان چند دفعه گردیده برای خرید محصولی به تارنما‌های گوناگون راز زده باشید، ولی در غایت هیچ کدام نظرتان را جلب نکند؟ یا این که چندبار گردیده به وب سایت دیجی جنس یا این که یک فروشگاه آموزش سئو مشهد آنلاین دیگر رفته ولی بعداز تحقیق تولیدها متبوع، از خرید پشیمان گردیده باشید؟
خب در واقع هم ما، هم شما و به هیچ عنوانً تمامی یوزرها سطح اینترنت بارها وارد تارنما‌های فروشگاهی گردیده و فارغ از اینکه خریدی ایفا بدهیم؛ از آن خارج آمده‌ایم. این خوی دائمی مخاطب برای صاحبان استخراج و شغل های اینترنتی یک کابوس میباشد.

آموزش سئو در مشهد


ولی درین در بین، برخی از این مدیران حصول و شغل های اینترنتی، یک عمل داهیانه می‌نمایند؛ ریتارگتینگ! در واقع آنها به یاری کمپین‌های ریمارکتینگ یا این که ریتارگتینگ، مخاطبانی که پیش از اینً قصد خرید مال و... داشته‌اند را مجدد به خرید ترغیب می‌نمایند. البته چطور؟

در‌این نوشته‌علمی تماما به شما توضیح میدهم که بازاریابی دوباره چیست و چطور می توانید به امداد آن فروش وبسایت آنلاین خودتان را ارتقا بدهید.

ریتارگتینگ چیست؟




ریتارگتینگ در لغت در معنای غرض‌گذاری مجدد میباشد. البته در علم ها بازاریابی در معنای پیاده‌سازی نوعی از تبلیغات برای آن تیم از کاربرانی میباشد که تا قبل از اینً به اینترنت‌وب سایت شما راز زده اما خرید نکرده‌اند. در واقع مقصود ریتارگتینگ فروش به مخاطبان پیشین وبسایت میباشد. این هم یکجور غرض‌گیری دوباره میباشد دیگر، خیر؟

بگذارید یک نمونه بزنیم:

به عنوان مثالً امروز شما در نقش یک مشتری در گوگل عبارت «خرید صندلی» را کاوش می کنید؛ در حاصل به سراغ اینترنت‌وب سایت x میروید و تعدادی دقیقه تولیدها گوناگون او‌را تحقیق میکنید. ولی در غایت بیخیال خرید گردیده و از وبسایت بیرون می شوید. یک ماه بعد از آن به وبسایت y که یک تارنما خبری پربیننده میباشد میروید؛ البته به محض ورود میبینید که در کنار شیت، تبلیغ یک سبک صندلی از وبسایت x قرار داده گردیده!

در واقع اینجا یک ریمارکتینگ یا این که بازاریابی دوباره انجام یافته و پروسه آن این چنین بوده: داده ها شما در تارنما فروشگاهی ذخیره گردیده، بعداز اینکه مال را نخریدید، اطلاعاتتان به وبسایت دوم که یک تارنما خبری و تبلیغاتی میباشد، داده گردیده. آنگاه به محض ورودتان به وبسایت دوم، وبسایت شمارا شناخته و کوشش می‌نماید با یک تبلیغ ریتارگتینگ، به خرید به عبارتی جنس ترغیب‌تان نماید.

خب، پیش از اینکه به سراغ کیفیت اجرای ریتارگتینگ و اشکال آن برویم؛ عالی میباشد نخستین به 2 پرسش اصلی پاسخ بدهیم:

چرا ریتارگتینگ التفات دارااست؟
یادم است سال پیش در یک کلاس فراگیری بازاریابی دیجیتال تعدادی ده ساعته کمپانی کرده بودم؛ در به عبارتی یکی‌از دو گردهمایی نخستین بود که یکی‌از کمپانی‌کنندگان با حزن رو به معلم عصر کرد و ذکر کرد:«از بین بازدیدهای سایتم تعداد اشخاص خیلی یه خرده خرید می‌نمایند و این منرا به شدت نگران کرده.»

مدرس از وی پرسید یعنی از هر 100 نفر بازدید‌کننده چه تعداد کالا می خرند؟ خاطرنشان کرد حدود 5 نفر! در پی مدرس با تعجب به وی اظهار‌کرد: «وب سایت شما الان در شایسته ترین حالت ممکن جای دارد زیرا نرخ تبدیل 5 درصد در سطح اینترنت، یک نرخ تبدیل خوب و برای بعضا رویایی میباشد»

آن روز و با اعتنا به اطلاعاتی که معلم به ما اعطا کرد؛ متوجه شدیم نرخ تبدیل اصولی در سطح اینترنت در بین 1 تا 5 درصد میباشد. این یعنی در‌صورتی‌که هزار نفر به وبسایت شما رمز بزنند؛ حدود 950 نفرشان فارغ از خرید از آن بیرون می گردند!

البته ما بایستی بیخیال آن 950 نفر بشویم؟ در وضعیت معمولی پاسخ مثبت میباشد البته هنگامی که پاره ای داهیانه شغل کنیم و بدانیم قیمت هر استفاده کننده چقدر بالاست، مسلما پاسخ منفی میباشد. شما به یاری کمپین‌های متفاوت ریتارگتینگ و ریمارکتینگ می توانید از در بین به عبارتی 950 نفری که قرار نبوده از سایتتان خرید نمایند؛ مشتریان جدیدی به دست بیاورید. خلال این به امداد این طریق بازاریابی دوباره؛ می توانید حتی خریداران پیشین اینترنت‌سایتتان را هم به خرید مجدد فرآورده ترغیب نمایید!

چیزی که در موردش صحبت میزنم، به معنای حقیقی وواقعی یک اعجاز میباشد و این اعجاز میتواند پول متعددی را به سمت تجارت اینترنتی شما روان نماید! خب، الان فرصت آن میباشد که به سراغ اصل زمینه رفته و به صورت بدون شوخی با آن آشنا شویم:


دنبال یه شغل لبریز درآمد از اینترنتی؟
تو عصر زمان‌های اینترنتی شایسته ترین رویه رو بهت نشون میدیم!
برای مشورت بدون‌پول، همین الان با ما تماس حاصل نمایید.
آغاز می‌کنم021-58438داخلی 1
فروش با ریمارکتینگ چطور اعمال میگردد؟
مهم ترین جزء تبلیغات ریتارگتینگ کوکی‌ها می‌باشند. البته کوکی چیست؟

یک‌سری ماه پیش در یک کدام از وب سایت‌های فروشگاهی کشور‌ایران در هم اکنون گشت و گذار بودم که یک مال خاص نظرم را به خودش جلب کرد؛ ردیاب بچه! در واقع این فرآورده یک گردن آویز خرد میباشد که به گردن خردسالان آویخته میشود و پس از پر‌نور شدن، مجموع مسیر طی گردیده بوسیله آنان‌را به تلفن پدر و مادر می‌فرستد. وقتی که ویژگی ها این کالا را خواندم، حافظه "کوکی‌ها" افتادم!

در واقع کوکی یک یا این که چندین تکه کد اپلیکیشن نویسی به لهجه جاوا اسکریپت میباشد که در طی داخل شدن شما به یک وبسایت، در مرورگرتان ذخیره میگردد. درپی این کوکی‌ها داده ها متفاوت مثل مسیری که در وبسایت طی کرده‌اید را در خودشان ذخیره می‌نمایند.

مسلما بخوانید: چرا محتوای وب سایت تان بک پیوند نمی گیرد؟
در واقع به امداد همین کوکی‌ها، وبسایت داده ها شمارا ذخیره می‌نماید؛ متوجه می‌گردد از کدام صفحه های بازدید داشته و به کدام محصول ها عشق و علاقه‌مندید و در غایت این داده ها را در دست سیستم‌های بازاریابی دوباره مثل گوگل قرار میدهد. پس از این سیستم اورده شده به امداد داده ها، در او‌لین برخوردی که با شما دارااست، تلاش می‌نماید با تبلیغات شمارا به مسیر تذکر آن اینترنت‌وبسایت یا این که مال خاصش هدایت نماید. براین اساس فهمیدیم که در ریتارگتینگ همگی چیز به یاری کوکی‌ها ایفا میشود.

ولی یک پرسش: تمامی وبسایت‌ها کوکی‌های خودشان را روی مرورگر مخاطب ذخیره می‌نمایند؟

خیر! در حالتی‌که شما میخواهید اینترنت‌سایتتان از این تکنیک به کار گیری کرده و داده ها استفاده کننده را ذخیره نماید؛ بایستی یک کد ریتارگتینگ از سیستم گزینه نظرتان اخذ کرده و آن را در وبسایت خودتان قرار دهید. براین اساس کد ضمن لود کوکی و اخذ داده ها لازم، آن‌ها‌را به طور اتومات به سیستم متبوع ارسال می‌نماید. ولی این را هم بدانید که شما آزادید کوکی‌ها را در صفحه های آیتم نظرتان و خیر همگی صفحه های بار گذاری نمایید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.