استراتژی محتوا چه مواردی را شامل می‌شود؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

استراتژی محتوا چه مواردی را شامل می‌شود؟

در صورتی در چندین وقت پیشین عبارت بازاریابی محتوا یا این که ساخت و ساز محتوا به گوش شما نخورده باشد، احتمالاً برای این بوده که در دفتر خویش حضور نداشتید و به تعطیلات رفته بودید. چرا که امروزه دیگر هر تجارت آنلاین (و آفلاینی) درباره بازاریابی محتوا حرف می‌نماید. ولی استراتژی محتوا چطور؟ آیا تا به حال این کلمه و واژه به گوشتان خورده است؟ آیا هیچ ایده‌ای دارید آموزش سئو مشهد که استراتژی محتوا به چه معناست؟

در دنیای بازاریابی اینترنتی، عبارت بازارایابی محتوا با گاز در اکنون تبدیل شدن به یک کدام از لغت ها پر مصرف است. ولی هیچ شکی هم وجود ندارد که بازاریابی محتوا امری بسیار اصلی و ضروری برای هر کسب و کار اینترنتی میباشد و همه اقداماتی که یک تجارت آنلاین درین راستا اجرا می‌دهد تاثیرگذار خواهد بود. البته عبارت استراتژی محتوا نیز به اندازۀ بازاریابی آموزش سئو در مشهد محتوا اصلی میباشد، با اینحال کمتر کسی به آن اشاره می‌نماید.

اکنون ممکن می باشد این پرسش برای شما پیش بیاید که مگر استراتژی محتوا به عبارتی بازاریابی محتوا وجود ندارد؟ پاسخ سریع به پرسش شما این هست: نه! استراتژی محتوا یک عبارت بسیار محصل میباشد و مورد ها بسیار متعددی را مشتمل بر می‌شود. در حالی که بازاریابی محتوا تنها بر روی یک بخش از استراتژی محتوا تاکید دارااست.

درک تفاوت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا و همینطور کیفیت کارکرد این دو در کنار یکدیگر، از بنیادی‌ترین نیازها برای توفیق تجارت آنلاین شماست. پس در این مقاله می خواهیم تفاوت‌های در میان این دو عبارت را کاوش کنیم و در عین اکنون ارتباط دربین آن‌ها‌را توضیح دهیم.

استراتژی محتوا چیست؟


با یک جستجوی بی آلایش در وبسایت ویکیپدیا به تعریفی ساده از استراتژی محتوا می رسیم: «طراحی برنامه، گسترش و مدیر محتوا-چه به طور نوشتار و چه در رسانه‌های دیگر». به عبارت دیگر می‌قدرت اعلام کرد که استفادۀ صحیح از محتوا در بخش‌ها و بعدها متعدد یک کسب و کار را استراتژی محتوا می‌گویند.

استراتژی محتوا اشاره به پروسه ایجاد،‌ ذخیره و توزیع محتوا طبق نرم افزار‌ای سازمان‌یافته، حول محوری مشخص و معلوم و برای مخاطبانی از پیشین رقم خورده میباشد. توفیق این فرآیند باید مجموعاَ چرخۀ قدمت محتوا، بر اساس شاخص‌های روشنِ عددی اندازه‌گیری خواهد شد. استراتژی محتوا شما بایستی هویّت محتوا از حیث ساختار و مدل را مشخص کند و چارچوب‌های محتوا را برای کلیۀ دپارتمان‌های کمپانی گزینش کند.

برای اینکه مضمون‌ استراتژی محتوا را به صدق شعور کنیم، بیایید فرض کنیم که میخواهیم یک منزل بسازیم. برای ساخت منزل، آغاز به طرح و نقشه نیاز داریم. نقشه‌‌های ساختمانی، طرح‌هایی پر جزئیات می باشند که تمام بعدها و زوایای ساخت یک منزل را قبل از آنکه پی‌ریزی و عملیات ساخت و ساز شروع خواهد شد، به ما آرم می‌دهند. این طرح‌ها و نقشه‌ها، اندازه‌های ظریف، جای لوله‌کشی‌ها و سیم‌کشی‌ها، حتی محل ظریف نورگیری اتاق‌ها، در و پنچره‌ها را به ما علامت می‌دهند.

می اقتدار بیان کرد، استراتژی محتوا در واقعیت مساوی همین طرح‌ها و نقشه‌ها در زمینه ایجاد کرد محتوای یک تجارت میباشد و نماد میدهد که به چه شکل بایستی از محتوا چهت نیل به هدف ها تجاری بهره مند شد.

استراتژی محتوا چه مواقعی را شامل می‌گردد؟
یک استراتژی محتوایِ بهتر و ظریف به آحاد سوال های مربوط به به کارگیری از محتوا جواب می دهد. سوالاتی از قبیل:

چرا محتوای فعلی بایستی منتشر گردد؟
با نشر این محتوا به کدام سمت میرویم؟
این محتوا چه وقتی می بایست به مخاطبان نشانه داده گردد؟
مشتریان ما چه اشخاصی می باشند؟
از این محتوا انتظار چه برخورد هایی را داریم؟
پس از تکثیر این محتوا، چه کاری می بایست اجرا دهیم؟
زمانی که شما جواب بعضی از این سوال های را پیدا کردید، زمان آن می باشد که برای سوالات اساسی‌تری نیز جواب بیابید:

مخاطبین شما به چه نوع محتوایی نیاز دارا هستند یا این که چه نوع محتوایی را از شما انتظار دارند؟
چه کسی محتوای شما‌را ساخت و ساز و منتشر می‌نماید؟
هرچند وقت یکبار محتوای تازه ایجاد می شود؟
عکس العمل مخاطبان نسبت به محتوای شما چیست؟
سوال هایی که در‌این نوشته‌علمی فهرست گردیده اند، موردها مهمی می‌باشند که در هنگام تدوین استراتژی محتوا می بایست در لحاظ گرفته شوند. این مراحل مستلزمِ وقت گذاشتن، بازرسی، تامل و اپلیکیشن‌ریزی ظریف هست. با ایجاد یک استراتژی محتوای ظریف و عالی، خواهید دانست که چه طور بایستی از محتوا چهت نیل به هدف ها تجاری خویش به کارگیری فرمایید.

همینطور بسیار مهم میباشد که استراتژی محتوای خویش را در طی‌های وقتی معلوم آپدیت فرمائید. صراحت دارد که تغییر تحول ندادن استراتژی محتوا در وقت شما صرفه‌جویی می‌نماید، البته اینکار در طولانی برهه زمانی تجارت شما‌را به خطر می اندازد. به این دلیل‌که نیازها و منظور‌های مخاطبان شما مرتباً در اینک تغییر میباشد. براین اساس پیشنهاد می‌کنیم هر سال استراتژی محتوای خویش را تغییر دهید و در شکل نیاز حتی محتواهای خویش را نیز بروز فرمایید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.