دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

Cloudflare چیست و روش فعال‌سازی و یادگیری پیکربندی آن


Cloudflare چیست و طریق فعال‌سازی و فراگیری پیکربندی آن
کلودفلر یا این که به انگلیسی Cloudflare یک کمپانی ارائه دهنده سرویس ها کانال تحویل محتوا (CDN) ، دارنده پیکربندی DNS توسعه یافته، نگهداری کننده از حمله ها DDOS و سرویس ها امنیتی است. آن‌ها به انگیزه ارائه SSL بدون پول و ارتقاء سرعت و پیکربندی باصرفه DNS ، و تحویل دادن یک کانال کار کشته و کار کشته مشمول بیشتر از 100 سرور متفاوت در سراسر دنیا آوازه بسیار متعددی در جامعه و صنعت کانال و اینترنت آموزش سئو مشهد  به دست آورده‌اند.

آن ها به وسیله موسسات اسم آشنا و مشهوری مانند گوگل ، مایکروسافت و کوالکام حفاظت میگردند و از مشتریان دارای شهرت آن ها می توانیم به سیسکو ، zendesk ، Digital Ocean و nasdaq آموزش سئو در مشهد  اشاره کنیم.

اما وب سایت‌های والا اهل ایران همچون دیجی جنس و بامیلو هم نیز در مقطعی از مجال از این خدمت CDN قادر به کارگیری می‌کردند، پس مداقه بالای یادگیری و فراگیری فعال سازی CDN رو با این نکته بیشتر متوجه میشیم.

در‌صورتی‌که شما درپی یک رویه آسوده برای بهبود سرعت وب سایت و ارتقاء امنیت وبسایت وردپرسی خویش می‌باشید، وب سایت Cloudflare.com با امکاناتی که به شما ارائه می دهند یکی‌از شایسته ترین گزینش‌های شماست.

بیشتر مشتریان وب سایت Cloudflare از خدمت مجانی این مجموعه به کارگیری می‌نمایند، در خدمت بدون پول این موسسه به شما یک پنل با قابلیت به کارگیری از CDN با پهنای باندی نامحدود، SSL بدون‌پول اما با یکسری امکاناتی محصور داده میگردد.

درین پست فراگیری به کارگیری از سی دی ان cloudflare کارایی گردد به جنبه‌های متعدد این ابزار پرداخته خواهد شد.

نکته: برای به کار گیری از خدمت های مجانی Cloudflare شما بایستی DNS مخصوصی که‌این تارنما برای دامنه شما می‌سازد را روی دامنه خویش تهیه و تنظیم فرمائید و این بدان معناست که شما با به کارگیری از Cloudflare قابلیت داشتن DNS مخصوص با اسم دامنه خویش را ندارید.

فراگیری نصب کلود فلر (Install Cloudflare)
خب به فراگیری نصب cloudflare رسیدیم، در فراگیری راه اندازی کلود فلیر تصور شد‌ه‌است که شما از گذشته یک حساب کاربری در وبسایت Cloudflare تولید نموده اید. در صورتیکه تا به حالا درین تارنما نام نویسی نکردید ، وارد تارنما Cloudflare گردید و نام نویسی فرمائید به دلیل آنکه برای به کارگیری از کلودفلر به طور طبیعی نیاز به نام نویسی میباشد.

مرحله نخستین – افزودن وب سایت در کلودفلر
بریم که یادگرفتن پیکربندی cloudflare رو استارت کنیم. وارد حساب کاربری خویش در تارنما Cloudflare گردید و روی “+ Add Site” کلیک نمائید و معطل بمانید تا برگه افزودن وبسایت گشوده خواهد شد.
در برگه گشوده گردیده نشانی وبسایت وردپرسی و یا این که غیر وردپرسی خویش را وارد نمائید و روی “Add Site” کلیک نمایید. (اعتنا داشته باشید که نیازی به وارد کردن http/https و www. وجود ندارد و برای به کار گیری از کلودفلر cloudflare صرفا نشانی دامنه کافیست).
بعد از تصویب تارنما شما بایستی، پلن آیتم نظرتان را گزینش نمایید، پس به مرحله دوم یعنی تعیین پلن میرویم.

مرحله دوم – گزینش پلن
در مرحله آتی یادگرفتن به کار گیری از CDN تارنما Cloudflare شما بایستی بسته یا این که Plan کلودفلر خویش را تعیین فرمائید که ما در‌این یادگرفتن بسته مجانی را تعیین می کنیم، برای هاست‌های داخلی (هاست جمهوری اسلامی ایران) پلن بدون‌پول پیشنهاد نمی شود.

پس از تعیین بسته متبوع روی Confirm کلیک می‌کنیم . برای اگاهی بیشتر از تجهیزات بسته ها به نصیب Plan تارنما Cloudflare رجوع کنید.

بعداز پذیرش و گزینش پلن، یکسری دقیقه بایستی در انتظار بمانید تا او‌لین پیکربندی مرتبط با سایت شما تحقیق و صورت بپذیرد.
مرحله سوم – تهیه DNS در کلودفلر
در مرحله سوم فراگیری پیکربندی cloudflare به بخش اساسی DNS ها می رویم. کلودفلر برای DNS ها به شما دو سرویس ارائه می‌نماید (On Cloudflare و Off Cloudflare) که او‌لین سرویس استعمال از CDN و تجهیزات امنیتی میباشد و دیگری نیز صرفا متصل کردن یکی‌از رکورد ها از روش کلودفلر به سروری دیگر میباشد و در‌این سرویس هیچ قابلیت CDN و امنیتی به شما وابستگی نمی‌گیرد و شما بی واسطه به سرور مقصد متصل میشوید .

بیشتر یوزرها بسته به نیازشان عملکرد می‌نمایند که هرچیزی که کلود فلر سفارش می‌نماید را در DNS خویش رعایت نمایند .

برای اینکه مطمئن گردید که رکورد DNS شما به کلودفلر متصل میباشد و از سرویس ها CDN و امنیتی آن به کارگیری می‌نماید به ابر جلوی رکورد DNS نگاه فرمایید و مطمئن گردید که نارنجی میباشد و در صورتیکه نارنجی وجود ندارد با یک کلیک رو ابر، آن را به ابر نارنجی رنگ تغییر تحول دهید (این عمل منجر فعال شدن تجهیزات کلود فلر در رکورد DNS شما می‌گردد).

همینطور درصورتی که شما رکوردهای اضافه‌ای مانند رکوردهای MX در دامنه خویش دارید عملکرد فرمایید که آن رکوردها را از Cloudflare جداگانه فرمائید و برای جداسازی می بایست قابلیت و امکان به کار گیری از سرویس ها CDN را در آن رکورد غیرفعال فرمائید (ابر رنگ طوسی به معنای غیرفعال میباشد).

وقتی که کلیه رکورد ها را وارد کردید روی Continue کلیک نمائید . این رکوردها را بعدا نیز می توانید در هرزمان که خواستید تغییر‌و تحول دهید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.