سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

روش بخش بندی محصولات و گروه کالاها در فروشگاه اینترنتی

کیفیت تعیین اسم مطلوب یکی‌از مالامال گرفتاری ترین موردها در قضیه ساخت وب سایت و بهینه سازی میباشد. آموزش سئو در مشهد شما برای گزینش اسم فایل ها و تیم بندی عنصرها و اسم تولید ها بایستی جوانب متعدد را در لحاظ بگیرید. رایاپارس نمونه : آیا تعیین اسم فایل و تولیدها در نمونه تحت صراحت دارد. ahrefs سایتی در موضوع فروش اسباب اداری اسم فایل ای را "صندلی های اداری" گذارده میباشد.

اسم ذیل فایل جانور در آن "صندلی های پشت بلند" میباشد.

اسم یکی تولیدها "صندلی پشت بلند اداری سبک کینگ" میباشد.

نشانی ورقه این مال به‌این شکل میباشد:

https://example.com/kingston-office-chair-high-back/

آیا این طرز اسم گذاری خطا میباشد؟ آیا اسم صندلی و اداری زیاد به عمل رفته میباشد؟ یا این که این ساختار برای وبسایت ساختار قابل قبولی میباشد.

روش های اکثری برای اسم گذاری مفید کالاها و تولیدها و تیم بندی آن ها وجود دارااست. در طرق سنتی نامگذاری فولدر ها و فایل ها، کلمه ها کلیدی در آن ها تکرار می شدند.

اسم گذاری هر گروه بندی و ذیل تیم
اکثری از وبسایت ها از اسم های توصیفی برای اسم فایل ها و همینطور اسم پوشه های خویش به کارگیری می نمایند، اینکار تا زمانیکه در به کار گیری از کلمه ها کلیدی زیاده روی نشده باشد مشکلی ندارد. ولی اجرا آن می تواند بسیار خلل باشد. در حالتی‌که شما از راه‌های طرح ریزی گردیده برای اسم گذاری فولدر ها و فولدرها استعمال نمائید. اجتناب از تکرار لغت ها کلیدی بسیار دشوارتر نیز خواهد بود.

به نمونه قبلی بازگردیم:

صندلی پشت بلند اداری در قسمت صندلی های اداری در قسمت اسباب اداری که در نصیب اثاثیه و اسباب و اثاث وبسایت جای دارد. برای آنکه کل ساختار فوق را بصورت توصیفی ساخت کنیم آدرسی مشابه به نشانی ذیل خوا هیم داشت:

/furniture/office-furniture/office-chairs/high-back-office-chairs/Kingston-high-back-office-chair-black

مشکلی درین نشانی نیست این نشانی به طور کامل توصیفی میباشد و عبارات کلیدی در آن بیش تر از حد به کارگیری نشده میباشد. و ساختار درختی آن به طور کامل منطقی میباشد.

به عنوان مثال در وبسایت Wayfair از ساختار مشابهی مستعمل میباشد و اسم برخی مجموعه بندی ها در ساختار نشانی خلاصه گردیده اند:

https://www.wayfair.com/furniture/pdp/three-posts-wurthing-high-back-executive-chair-trpt3863.html

اسم گذاری پوشه و متاع
برخی تارنما ها فقط از اسم مال در نشانی به کار گیری می نمایند و نشانی پایانی صفحه های آن‌ها چیزی مشابه به‌این نشانی خواهد بود:

/kingston-high-back-office-chair-black

وب سایت Target از ساختار a/p/folder برای قرار دادن همه تولید ها خویش سود کرده میباشد به نمونه تحت نگاه نمائید:

https://www.target.com/p/modern-sleek-adjustable-high-back-office-chair-white-zm-home/-/A-16463457

وبسایت Walmart نیز برای معرفی تولید ها خویش از آدرسی بغرنج به کار گیری نموده است به نشانی ذیل نگاه فرمائید:

https://www.walmart.com/ip/Costway-Black-PU-Leather-High-Back-Office-Chair-New-Task-Ergonomic-Computer-Desk/100369187

پرسش: آیا مخاطب از اسم فرآورده پایانی درین دو نشانی می‌تواند نوع مال را شناسایی نماید؟ قطعاً نه. پس چرا مخاطب می بایست بخواهد متاع 100369187 را ببیند. در حالیکه ابداً نمیداند که‌این فرآورده چیست. دلیلی که‌این وب سایت ها از اینگونه اسم هایی به کار گیری می نمایند این میباشد که آن‌ها اعتقاد و باور دارا هستند که یوزرها هیچ وقت به نشانی وب سایت دقت نمی‌کنند. آن ها عکس محصول ها را چشم کلیک کرده و جنس را مشاهده و خریداری می نمایند. البته بایستی در حیث داشت که تک تک یوزرها از یک شبکه تبلیغاتی وارد وبسایت شما نمیشوند. شما در شبکه‌های‌مردمی و جستجوی گوگل قدرتمند به مخفی کردن ابهام ساختار نشانی وب سایت خویش نیستید و این عدم وضوح در تارنما شما، فقط سردرگمی یوزرها را به ارمغان خواهد آورد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد