الگوریتم کافئین

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

الگوریتم کافئین


الگوریتم کافئین
الگوریتم کافئین (Caffeine Algorithm) یکی الگوریتم‌های اصلی گوگل میباشد که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. غرض اساسی این الگوریتم ارتقا سرعت و به‌روزرسانی جستجوهای گوگل بوده میباشد. الگوریتم کافئین با صرفه‌سازی‌های فنی و زیرساختی قدرتمندی را در گوگل ساخت‌و‌ساز کرده تا صفحه ها نو و نو را به سرعت در نتیجه ها کاوش آرم دهد و قابلیت و امکان رویت حاصل به‌روزشده بوسیله یوزرها  آموزش سئو مشهد را آماده نماید.

با استعمال از الگوریتم کافئین، گوگل توانمند به ایندکس سریع و پیوسته حاصل کاوش گردیده و صفحه ها نو و محتوای به‌روز در پهنا یک سری ثانیه در نتیجه ها کاوش قرار می گیرند. این الگوریتم به یوزرها اذن می دهد تا از واپسین داده ها و محتواهای به‌روز گردیده بهره مند شوند.

الگوریتم الگوریتم گوشی گدون (Mobilegeddon)
الگوریتم گوشی گدون (Mobilegeddon Algorithm) در سال ۲۰۱۵ با مقصود افزایش تجربیات کاربری در دستگاه‌های گوشی معرفی شد. با این الگوریتم، گوگل نتیجه ها بهتری را برای کاربرانی که از دستگاه‌های تلفن همراه به کارگیری می‌نمایند اکران می دهد و ترجیح میدهد اینترنت‌وبسایت‌هایی که پیاده سازی باصرفه برای گوشی دارا‌هستند را در جایگاه‌بندی بالاتری قرار  آموزش سئو در مشهد دهد.

الگوریتم گوشی گدون در تشخیص صفحه های اینترنت‌تارنما‌هایی که برای دستگاه‌های گوشی با صرفه نشده‌اند و تجارب کاربری ضعیفی را در گوشی ساخت‌و‌ساز می‌نمایند، اثرگذار میباشد. اینترنت‌تارنما‌هایی که برای گوشی باصرفه نشده‌اند و با مشکلاتی مانند به‌هم‌ریختگی متن، جایگیری نامناسب مورد‌ها، سرعت لود نماید و چینش نامناسب مواجه می باشند، قابلیت دارااست در جایگاه‌بندی گوگل زیر تأثیر قرار گیرند و در حاصل جستجوی گوشی تحت‌خیس اکران داده شوند.

الگوریتم برت گوگل
الگوریتم BERT یک کدام از الگوریتم‌های توسعه یافته گوگل میباشد که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. مقصود اساسی این الگوریتم بهبود فهم و تعبیر و تفسیر ظریف‌خیس گویش طبیعی بوسیله موتور کاوش بوده میباشد. برت از سبک‌های مبنی بر کانال‌های ترانسفورمر به کارگیری می‌نماید که قابلیت و امکان محاسبه و ادراک جمله‌ها و متن ها را با دقت به مضمون‌ عبارات و ارتباط در بین آنها بهبود می بخشد.

با اجرای الگوریتم BERT، گوگل می‌تواند شایسته ترین جواب‌ها و نتیجه ها را برای کوئری‌های غامض و متنوع‌خیس در حاصل کاوش علامت دهد. این الگوریتم به تفاوت‌های معنایی عبارات، ساختار جمله ها و ادراک نقش و رابطه کلمه ها در گزاره دقت می‌نماید تا حاصل کاوش را خوب بازگو نماید.
الگوریتم Mobile First Index
الگوریتم Mobile First Index یکی مهم ترین الگوریتم های گوگل میباشد که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. این الگوریتم منجر شد که گوگل آغاز ورژن گوشی اینترنت‌وب سایت‌ها را پژوهش و ایندکس نماید و بر پایه ی آن حاصل کاوش را اکران میدهد. این فرمان نماد میدهد که تجربیات کاربری گوشی اکنون از عنایت بالایی برخوردار‌است و اینترنت‌وب سایت‌ها بایستی بهبودهای موردنیاز را در موضوع پیاده سازی ریسپانسیو، سرعت لود، باصرفه‌سازی محتوا و تجربیات کاربری گوشی جاری ساختن دهند تا در درجه‌بندی گوگل خوب فعالیت نمایند.

الگوریتم MUM
الگوریتم MUM یا این که "Multi-task Unified Model" یکی‌از جدیدترین و توسعه یافته‌ترین الگوریتم های سئو میباشد که در سال 2021 معرفی شد. این الگوریتم با به کارگیری از یادگیری عمیق و هوش تصنعی، به‌خواسته بهبود توجه و سرعت جستجوها و پاسخگویی به سؤالات یوزرها پیشرفت داده گردیده است.

الگوریتم MUM میتواند تنی چند از بحران‌هایی را که تا به امروز در جستجوی داده ها و پاسخگویی به سؤالات وجود داشتند، مانند درک و پردازش لهجه طبیعی غامض‌خیس، ترجمه چندزبانه ظریف‌خیس و ادراک محتوای تصویر و کلیپ را رئیس نماید. این الگوریتم به یوزرها اذن میدهد تا سؤالات خویش را به‌شکل طبیعی‌خیس و شبیه با گفتار انسانی مطرح نمایند و در عین حالا جواب‌های ظریف‌خیس و جامع‌تری اخذ نمایند.

الگوریتم E-A-T
الگوریتم E-A-T یا این که "Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness" یکی الگوریتم‌های گوگل میباشد که بر اثر کارداران تخصص، اعتبار و متکی بودن بر روی سکو‌بندی وب سایت‌ها تمرکز داراست. این الگوریتم مشمول معیارهایی میباشد که گوگل به‌مراد محاسبه درستی و دارای اعتبار بودن محتوای وبسایت‌ها در حیث می گیرد. برای بهبود سکو‌بندی تارنما درین الگوریتم، اصلی میباشد تا محتوا به‌شکل صحیح و ظریف، به وسیله نویسندگانی با تخصص و اعتبار در حوزه مربوطه ارائه خواهد شد و به منابع قابل اتکا پیوند داده خواهد شد.

الگوریتم تازگی محتوا (Freshness)
الگوریتم Freshness یکی الگوریتم‌های گوگل میباشد که برای تشخیص و جایگاه‌بندی محتواها مبتنی بر تازگی و نو بودن آن ها به کار گیری می‌گردد. این الگوریتم بضاعت و توان تشخیص و محاسبه تاریخچه‌ی محتوا را داراست و محتواهایی که به‌تازگی منتشر گردیده و داده ها نو و مفیدی ارائه میدهند را فراتر در نتیجه ها کاوش قرار میدهد.
الگوریتم های تازه گوگل در بهینه سازی
در‌این قسمت به بعضا از جدیدترین الگوریتم های گوگل اشاره می کنیم.

بروزرسانی پیوند اسپم (link spam)
الگوریتم لینک و پیوند اسپم برای پیکار با تارنما‌هایی که از طریق‌های کلاه سیاه و متقلبانه برای پیوند‌سازی و استحصال مرتبه استعمال می‌نمایند، پیاده سازی شد‌ه‌است. گوگل، لینک و پیوند‌ها را یک کدام از عامل ها اساسی سکو‌بندی میداند، ولی می خواهد اعتقادوباور نتیجه ها نماید که‌این لینک و پیوند‌ها به‌طور طبیعی و ارگانیک به‌دست‌آمده باشند و از طریق‌های اسپم استعمال نشود.

غرض اساسی الگوریتم لینک و پیوند اسپم، شناسایی و کاهش بها پیوند‌هایی میباشد که به‌تیتر اسپم در لحاظ گرفته می شوند، مانند لینک و پیوند‌هایی که از روش مزرعه پیوند یا این که تبادل لینک و پیوند بیش‌ازحد به‌دست آمده‌اند. وب سایت‌هایی که درین شیوه‌ها کمپانی می‌نمایند، در معرض خطر جریمه گوگل قرار میگیرند و ممکن میباشد باعث به کاهش شایان توجه درجه آن ها گردد.

بروزرسانی محتوای موءثر (helpful content)
به‌روزرسانی الگوریتم محتوای اثر گذار، آپدیتی میباشد که بوسیله گوگل در آگوست ۲۰۲۲ ارائه شد‌ه‌است. این به‌روزرسانی قصد داراست تا اینترنت‌تارنما‌هایی که محتوای کیفیت خوب و موثر ساخت و ساز می‌نمایند را آیتم تشویق قرار دهد. این آپ دیت، چگونگی نوشتاری، توجه داده ها و مرتبط بودن محتوا با پرسش استفاده کننده و تعامل استفاده کننده با محتوا را رسیدگی می‌نماید.

اینترنت‌وب سایت‌هایی که محتوای مطلوب و سکو اولیه داشته باشند، احتمالاً در حاصل جستجوی گوگل عالی مرتبه‌بندی میشوند و برعکس، اینترنت‌وب سایت‌هایی که محتوای غیرمفید ممکن میباشد به وسیله گوگل مجازات شوند و سکو آنها در نتیجه ها کاوش ذیل‌خیس بیاید. با ساخت و ساز محتوایی که پر‌نور و مختصر میباشد، از داده ها ظریف و به‌روز به کارگیری می‌نماید، مربوط به پرسش مخاطب میباشد و مخاطب را تشویق به تعامل می‌نماید، می توانید به امداد این الگوریتم سکو بهتری استخراج فرمائید.

February 2023 Product Reviews Update
به‌روزرسانی الگوریتم پروداکت ریویوو در فوریه ۲۰۲۳، با غرض اعتنا به انتقاد و نظارت تولیدات در اینترنت‌تارنما‌ها منتشر شد. طبق این به‌روزرسانی، اینترنت‌وب سایت‌هایی که نقد ها و تحقیق‌های ظریف و کیفیت بالا درباره تولیدات ارائه می دهند رده بهتری در نتیجه ها مربوط به آن کالا استخراج می‌نمایند. این الگوریتم به عواملی مانند چگونگی و توجه انتقادات، اصالت محتوا، ارائه داده ها جامع و موءثر و عیب گیری و ایده ها درج شده به وسیله یوزرها، اعتنا می‌نماید.

این به‌روزرسانی قصد داراست تا یوزرها را در جستن انتقادات و تحقیق‌های مفیدتر در امر تولید ها یاری دهد و اینترنت‌تارنما‌هایی که انتقادات و رسیدگی‌های بی‌چگونگی یا این که نسخه برداری گردیده دارا‌هستند، در سکو‌های تحت‌خیس قرار دهد.

Page Experience Update
به‌روزرسانی تجربیات کاربری کاغذ (Page Experience)، واپسین الگوریتم گوگل میباشد که در ماه مه ۲۰۲۱ با مقصود بهبود تجربیات کاربری اینترنت‌تارنما‌ها معرفی شد. به‌روزرسانی تجربیات کاربری کاغذ به عواملی مانند سرعت لود شیت، ریسپانسیو بودن تارنما، امنیت و کارایی روی دستگاه‌های متعدد دقت می‌نماید. طبق این الگوریتم اینترنت‌تارنما‌هایی که تجربیات کاربری مطلوبی دارا‌هستند، می توانند در نتیجه ها جستجوی گوگل چیره‌خیس کار نمایند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.