اصطلاحات و کلمه ها رایج در گوگل آنالیتیک

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

اصطلاحات و کلمه ها رایج در گوگل آنالیتیک


اصطلاحات و کلمه ها رایج در گوگل آنالیتیک به تفصیل تحت میباشد:
بعد ها (Dimensions)
آن گاه (یا این که دایمنشن) یکی مختصات و خصوصیت‌های بارز یک اینترنت‌تارنما یا این که برنامۀ گوشی میباشد که قادر است مقادیر مختلفی را بپذیرد. نوع مرورگر، صفحۀ خروج استفاده کننده، صفحه های آیتم بازدید و مجال حضور استفاده کننده در اینترنت‌وبسایت از مثال ابعادی می‌باشند که در گوگل ارزیابی وجود  آموزش سئو مشهد داراست.

متریک‌ها (Metrics)
متریک‌ها در واقعیت مختصات درونی یک دایمنشن می باشند که میتوانند به طور تمام یا این که نرخ اندازه‌گیری شوند. به صورت نمونه تعداد بازدیدها از یک کاغذ یا این که معدل هنگامی که یوزرها در اینترنت‌وبسایت گذرانده‌اند، می‌تواند یک متریک باشد.

عصر‌ها (Sessions)
زمان به زمان هنگامی گفته می‌گردد که استفاده کننده به طور فعال با اینترنت‌وبسایت، برنامۀ تلفن همراه یا این که بقیه رسانه‌ها در امر میباشد. کل داده ها در زمینه‌ی تعاملات استفاده کننده (تعداد صفحاتی بازدیدی، حادثه ها، معیار خرید و …) در طول یک زمان اکانت می شوند. زمان‌ها معمولاً بعداز ۳۰ دقیقه عدم تعامل استفاده کننده با اینترنت‌وب سایت یا این که برنامۀ تلفن همراه بسته می شوند و در شکل برگشت استفاده کننده، یک دورۀ تازه گشوده گردد.

یوزرها (Users)
عده ای که دست کم برای یک عصر (Session) در اینترنت‌تارنما حضور داشته‌اند، جزو یوزرها وبسایت محسوب می گردند.

بازدیدکنندگان (Visitors)
بازدیدکنندگانی که به اینترنت‌وب سایت راز زده‌اند، به دو دستۀ بازدیدکنندگان نو (New Visitor) و بازدیدکنندگان تکراری (Returning Visitors) تقسیم می شوند. بازدیدکنندگان تکراری، کاربرانی اشخاصی می‌باشند که تا قبل از اینً یک زمان را در اینترنت‌وبسایت گذرانده‌اند.

بازدید صفحه ها (Pageviews)
مراد از این عبارت تعداد آحاد دفعاتی میباشد که یک ورقه بوسیله یوزرها مشاهده شد‌ه‌است. قابل ذکر میباشد که بازدیدهای مکرر به وسیله یک مخاطب تکراری نیز درین مقدار اکانت  آموزش سئو در مشهد می‌گردد.

صفحه ها/عصر‌ها (Pages/Sessions)
صفحه های/زمان‌ها به معدل تعداد صفحاتی اطلاق می گردد که در زمان یک زمان چشم می شود. بازدیدهای تکراری از یک ورقه نیز دراین باره اکانت میشوند.

معدل مجالِ عصر (Avg. Session Duration)
معدل وقتی که عصر‌های استفادۀ یوزرها به ارتفاع انجامیده میباشد، را معدل مجالِ زمان می‌گویند.

نرخ پریدن (Bounce Rate)
خواسته از نرخ پریدن یا این که بانس ریت، درصد عده ای میباشد که فقط یک کاغذ از اینترنت‌وبسایت را مشاهده کرده‌اند. (بازدیدی که در آن استفاده کننده به اینترنت‌وب سایت وارداتی البته سوای آنکه هیچ تعاملی با آن داشته باشد، برگه را بسته میباشد) هر چقدر که نرخ پریدن اینترنت‌وب سایت کمتر باشد، به‌این مفهوم میباشد که اینترنت‌وبسایت در نگهداری استفاده کننده برنده‌خیس فعالیت نموده است.

هدف ها (Goals)
می‌قدرت در گوگل آنالیتیک اهدافی را گزینش نمائید. این عمل منجر میشود که ترازو توفیق وب سایت، خوب اندازه‌گیری گردد و متوجه شد که چندین درصد از یوزرها، یک روند معین اصلی را در اینترنت‌وب سایت طی می‌نمایند.

تبدیل‌ها (Conversions)
تبدیل‌ها هنگامی شکل می گیرند که یک استفاده کننده، هدف ها را عملی می‌نماید و در غایت تبدیل به یک مخاطب اثبات یا این که مشتری می ‌گردد. به عنوان مثالً زمانی یک مخاطب در اینترنت‌وبسایت نام نویسی می‌نماید یا این که یک خرید را اجرا می دهد.

کمپین‌ها (Campaigns)
کمپین‌ها این قابلیت را آماده می نمایند که پارامترهای فردی را برای هر شیت‌ای که گرایش دارید اضافه فرمایید تا بتوانید داده ها بیشتری را از یوزرها سایت بدست آورید.

جذب (Acquisition)
مراد از جذب، روشی میباشد که یوزرها سایت را بدست آورده‌اید. به عنوان مثالً ممکن میباشد از روش موتور جستجوی گوگل، جذب استفاده کننده شکل گیرد.

خوی (Behavior)
داده ها رفتاری یوزرها این قابلیت را آماده می نماید که محتوای وبسایت را مبنی بر نیاز آنان تغییر تحول دهید و آن را باصرفه فرمائید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.