خزیدن، رندرینگ و ایندکسینگ

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

خزیدن، رندرینگ و ایندکسینگ


خزیدن، رندرینگ و ایندکسینگ
وقتی که وبسایت خویش را به یک نشانی IP متصل کردید و با به کارگیری از HTML، جاوا اسکریپت و CSS ظواهر وب سایت را پیاده سازی کردید، آن‌گاه چه اتفاقی می افتد؟ برای اعتقاد و باور از اینکه تارنما شما در حاصل ظواهر میشود، بایستی به کارهایی که گوگل هنگام خزیدن، رندر و ایندکسینگ تارنما شما اعمال میدهد، اعتنا آموزش سئو مشهد  فرمائید.

هرچه این روند را خوب فهم نمایید، بیشتر میتوانید استراتژی بهینه سازی تکنیکال خویش را برای رفع نیازهای یوزرها و موتورهای کاوش اصلاح نمایید. هرچه بیشتر نیازهای موتورهای کاوش را برآورده فرمائید، شانس بیشتری برای درجه بندی عالی در نتیجه ها  آموزش سئو در مشهد گوگل خواهید داشت.
خزیدن
وقتی که برگه ای تولید و یا این که آپ تو دیت رسانی میشود، به گوگل نوتیف یا این که هشداری داده نمیشود، بلکه بایستی آنان را در اینترنت پیدا نماید. Googlebot دائماً در اینترنت گردش می نماید و صفحه ها نو را کشف و آن‌ها‌را به مقر داده صفحه ها جانور Google اضافه می نماید. زمانی که Googlebot شیت جدیدی را کشف می نماید، کاغذ را در مرورگر رندر می نماید و آحاد HTML، JavaScript و CSS برگه را بارگیری می نماید. این داده ها در مقر داده موتور کاوش ذخیره می گردد و آنگاه برای درجه بندی شیت استعمال میشود.
نکته قابل توجه: مطمئن گردید که وبسایت شما بازدارنده از خزیدن Googlebot در پوشه های شما نمی‌شود. وبسایت شما در شکل مسدود کردن بات های گوگل در حاصل ظواهر نمی‌شود. همینطور بهتر میباشد دقت داشته باشید که فولدر‌های جاوا اسکریپت که بیشتراز حد غامض می باشند، ممکن میباشد ارائه صحیح محتوای اینترنت شمارا برای Google حدوداً نا ممکن نماید.
ایندکسینگ
ایندکسینگ مانند کشوی آرشیو گوگل میباشد. وقتی که ربات گوگل یک ورقه را می خزد، محتوا آن را ذخیره می نماید و زمانی نمایه سازی به انتها رسید، آن ورقه در نتیجه ها موتور جستجوی مربوطه درجه بندی می گردد. یکی‌از طرق اعتقاد و باور از اینکه گوگل محتوای شمارا به صدق خزیده و آن‌گاه ایندکس نموده است، به کار گیری از ابزار بدون‌پول گوگل به اسم Google Search Console میباشد.
با به کارگیری از این ابزار می‌توانید یک‌سری فعالیت مانند تحقیق بر ایندکس شدن شیت اینترنت جدیدی که ساخت و ساز نموده اید، جاری ساختن دهید. شما همینطور می توانید نقشه‌ تارنما را ارسال فرمائید، که شناسایی و فهرست‌بندی درست محتوای وبسایت را برای Google آسوده‌خیس می‌نماید.
ساختن نقشه وب سایت بسیار اساسی میباشد؛ چون شغل گوگل را بسیار آسوده خیس می نماید. به مکان جستجوی بی انگیزه وبسایت خویش، می‌توانید به گوگل بگویید محتوای اساسی کجاست و هر یکسری وقت یکبار آن را آپدیت میکنید.
تمجید معمولی وب سایت مپ به تفصیل تحت میباشد:
وبسایت مپ یک پوشه به فرمت xml میباشد که همه url های وب سایت در درون آن میباشد.

این فولدر یک راهنما برای موتور جست و جو میباشد که خصوصیت های حق تقدم خزش، واپسین آپ تو دیت، ورژن اساسی url را به خزندهای گوگل معرفی می نماید. وب سایت مپ برای امداد به خزش هر چه درست و سریع خیس صفحه های یک وبسایت میباشد و برای تارنما هایی عنایت بیشتری دارااست که:
دارنده هزاران کاغذ و یک ساختار عمیق میباشد.
اکثر وقت ها صفحه های نو به آن اضافه میشود و یا این که صفحه های آن به روز می‌گردد.
ساختار ضعیف پیوند سازی داخلی دارااست.
با وجود اینکه موتور های جست و جو میتوانند urlهای وبسایت را سوای نیاز به وبسایت مپ پیدا نمایند، البته افزودن آن‌ها در وبسایت مپ آرم میدهد که مداقه بالایی برای آنان قائل میباشید.

موارد ذیل را نیز فراموش نکنید
اعتقاد و باور نتایج نمائید که خصوصیت های اساسی ناوبری شما در بی آلایش ترین کد ممکن (HTML) می‌باشند. چنانچه میخواهید از جاوا اسکریپت بغرنج‌خیس برای ایجاد کرد منوی ناوبری خویش به کارگیری فرمایید، بدانید که Google در فهرست کردن ساختارهای ناوبری بغرنج آنقدر حرفه ای وجود ندارد.
مطمئن گردید که ورژن تلفن همراه و دسکتاپ وب سایت شما یکسان میباشد. داشتن محتوای مختلف در هر یک میتواند گوگل را از ایندکس درست وب سایت شما گشوده دارااست.
گزارش خزیدن (Coverage) در سرچ کنسول گشوده نمایید تا راجع‌به هر سیرتکامل خلل یا این که نادرست در ایندکسینگ وب سایت خویش با خبر گردید.
رندرینگ
رندر وقتی رخداد میفتد که گوگل خزیدن و ایندکس کردن محتوای اینترنت‌تارنما شما‌را در آرشیو خویش به نقطه نهایی برساند. در صورتیکه تمامی چیز عالی پیش برود و محتوای شما در SERP ظواهر گردد، گوگل میخواهد مطمئن گردد که یوزرها محتوای شمارا می بینند و با آن رابطه برقرار می‌نمایند، صحیح همان طور که شما در حیث داشتید.
داده های ساختار یافته (اسکیما)
ساختن داده های ساختاریافته عملی میباشد برای امداد به گوگل برای شعور محتوای وبسایت شما از روش ساخت توضیحات ظریف وبسایت به لهجه (کدی) که گوگل به راحتی می‌تواند آن را بفهمد.
برای مثال، داده‌های ساختاریافته شما ممکن میباشد مشتمل بر تیتر نوشته ی علمی یا این که محتوا، توضیحات و بقیه موادتشکیل دهنده باشد که در یک کد تاسیس شده است. در حالتی‌که میخواهید روش ساخت‌و‌ساز داده‌های ساختاریافته را بیاموزید، یا این که میخواهید مثال‌هایی از آن ها را ساخت‌و‌ساز نمائید، به عنوان مثال‌ها و توضیح عمیق به Codelabs Google رجوع‌کنید.
کدهای اسکیما که در تارنما schema.org یافت می گردند، کدهایی می‌باشند که صفحه های اینترنت را علامت گذاری می نمایند و به موتورهای جست و جو در فهم ساختار یک شیت یاری می نمایند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.