هدف از ایندکس تارنما چیست؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

هدف از ایندکس تارنما چیست؟


مراد از ایندکس تارنما چیست؟
بعداز کشف یک شیت، گوگل تلاش میکند که محتوای کاغذ را ادراک نماید. این مراحل ایندکس کردن وبسایت یا این که indexing نامیده می‌شود. گوگل محتوای برگه را تجزیه و آنالیز می نماید، تصاویر و ویدیوهای درون شیت را فهرست بندی می نماید تا بیشتر محتوای شیت را شعور نماید. این داده ها در فهرست گوگل که یک مقر داده کلان میباشد آموزش سئو مشهد  ذخیره میگردد.


انگیزه سرعت ذیل ایندکس وبسایت چیست؟
ممکن میباشد پس از مدتی از احداث سایت خویش متوجه گردید که محتواهای جدیدی که منتشر میکنید، خیلی دیر ایندکس می‌شوند. این حادثه ممکن میباشد به جهت به روز الگوریتم های گوگل باشد البته در اکثر مواقع، خطاها فنی و seo تکنیکال سبب کندی ایندکس وبسایت میشوند، دلایل کندی سرعت ایندکس تارنما آموزش سئو در مشهد  عبارتند از :

تارنما شما به اندازه کافی اعتبار ندارد
این آیتم برای وبسایت های نو به طور کامل معمولی میباشد. زمانی یک وبسایت بک لینک و پیوند های کیفیت بالا یه خرده داشته باشد، گوگل به‌این سود می رسد که آن وبسایت التفات چندانی ندارد و به همین برهان خیلی سریع آن را ایندکس نمیکند.

سرور وب سایت شما بسیار نماید میباشد
یکی‌از دلایل اساسی تحت بودن سرعت ایندکسینگ وبسایت این میباشد که خویش تارنما در واقعیت نماید میباشد. در صورتیکه تارنما شما در پاسخگویی به درخواست ها نماید باشد، یا این که هنگام آپلود پوشه ها از منابع بزرگی استعمال می کنید، گوگل ممکن میباشد عمدا نرخ دارایی خزش تارنما یا این که crawl budget شما‌را کم کند تا از شکستن همگی چیز پرهیز نماید. دراین‌صورت، شما احتمالاً در امر سرعت تارنما خطاها بزرگتری دارید.
خطاهای متعددی در وب سایت شما وجود داراست
در حالتی‌که در تارنما خویش خطاهای متعددی دارید، گوگل نیز به آرامی استارت به خزیدن می نماید. برای بالا بردن سرعت ایندکس وب سایت، این اشتباهات را برطرف نمائید. صفحاتی که نیاز به ریدایرکت دارااست را با ریدایرکت 301 به صفحه های تازه هدایت نمائید.

در صورتی‌که نمی دانید این مشکلات را از کجا پیدا فرمایید، وارد گوگل سرچ کنسول گردید. اما ابزار screaming frog هم برای جستن خطاها فنی بسیار اثر گذار میباشد. برای خودداری از ایندکس آهسته تارنما، اصلی میباشد که مرتباً به خطاهای تارنما خویش نگاه کرده و آن ها را برطرف نمایید.

وبسایت شما URL های متعددی داراست
تارنما های فروشگاهی معمولا صفحه ها متعددی دارا هستند. خزنده گوگل این صفحه های را کراول میکند ولی هرگز کافی نخواهد بود. با ابزار Screaming frog میتوانید تک تک URL های وب سایت را شناسایی کرده و اشتباهات فنی آنها‌را نظارت فرمائید.


شیوه های بالا بردن سرعت ایندکس سایت

fetch کردن نشانی شیت در گوگل سرچ کنسول
بالا بردن سرعت ایندکس یک شیت در گوگل چندان هم شغل مشقت وجود ندارد. کافیست به حساب گوگل سرچ کنسول خویش رجوع کنید و در نوار URL INSPECTION، نشانی ورقه خویش را وارد نمایید. دراین‌صورت شما از گوگل درخواست می کنید که شیت متبوع را ایندکس نماید. در این حالت ربات گوگل، این ورقه را در حق تقدم قرار می دهد.


نقشه تارنما (وبسایت مپ)
ساخت وب سایت مپ یکی بی آلایش ترین و سریع ترین شیوه های بالا بردن سرعت ایندکس وبسایت میباشد. وب سایت مپ حق تقدم URL های وب سایت شمارا مشخص و معلوم میکند و به گوگل اگاهی می دهد که‌این URL ها وجود دارا‌هستند. در‌صورتی‌که از وردپرس به کار گیری می‌کنید، به صورت اتومات هر URL جدیدی که ساخت‌و‌ساز گردد در وبسایت مپ وارد میگردد البته چنانچه از CMS منحصر به فرد به کارگیری می‌کنید، عالی میباشد که هر یکسری وقت یکبار نقشه وب سایت XML بسازید.
پیوند گذاری در وب سایت های ترافیک بالا
یک کدام از شایسته ترین طرز های بالا بردن سرعت ایندکس صفحه های این میباشد که تعداد پیوند هایی را که به کاغذ مهم شما یا این که کاغذ ای که می‌خواهید ایندکس خواهد شد، ارتقاء دهید. تعداد لینک و پیوند های ورودی و پیج رنک دامنه، مستقیماً هم روی تعداد آحاد صفحه های ایندکس گردیده وبسایت و هم بر سرعت ایندکس تأثیر میگذارد.

در سود با اضافه کردن پیوند هایی از تارنما های پربیننده می‌توانید سرعت ایندکس را ارتقا دهید. عامل این فرمان این میباشد که هرچه محتوای شما بک لینک و پیوند های بیشتری داشته باشد، احتمال ایندکس شدن آن نیز بیشتر میباشد، براین اساس در حالتی که با اختلال سرعت ایندکس وبسایت رو به رو می‌باشید، به طبع محتوای خویش را در یکسری وب لاگ، فروم ها و حتی شبکه‌های‌اجتماعی به اشتراک بگذارید.

لینک و پیوند سازی داخلی
هنگامی شیت نو می سازید، بایستی مطمئن گردید که با صفحه ها اصلی وبسایت رابطه داشته باشد، این صفحه های اساسی می‌تواند ورقه اساسی وب سایت، ورقه مقاله ها و غیره باشد. یعنی شما می بایست در صفحه های اصلی به صفحه ها تازه وب سایت پیوند دهید تا وبسایت شما کاغذ یتیم نداشته باشد.


محتواهای سابق را آپ دیت فرمایید
اینکه در مقاله‌ها خویش صرفا به صفحه های اصلی لینک و پیوند بدهیم، کفاف نمی دهد. این اشتباهی میباشد که اکثر متخصصان seo ایفا می دهند، آنان فراموش میکنند که از مقاله ها دیرین به محتواهای نو هم لینک و پیوند بدهند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.