مزایای استفاده از CDN

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

مزایای استفاده از CDN


مزایای استعمال از CDN
بهبود سرعت وبسایت
زمانی مخاطب داده ها موردنیاز خویش را از مجاورت ترین سرور اخذ نماید، برگه با سرعت بسیار بیشتری بار گذاری گردد. از آنجایی که یوزرها معمولا سایتی که سرعت پایینی داشته باشد را نمی توانند تحمل نمایند و خیلی سریع از آن بیرون میشوند، به کار گیری از CDN به صورت غیر بدون واسطه سبب ساز کاهش نرخ پریدن نیز میگردد و دوران وقتی که بازدیدکنندگان در تارنما می گذرانند (Dwell time)  آموزش سئو مشهد را ارتقاء می‌دهد.
اثر مثبت در seo تارنما
سوالی که اکثری از اشخاص مبتدی و تازه کار در بهینه سازی با آن مواجه می‌باشند این میباشد که آیا CDN در بهینه سازی وبسایت اثر مثبتی داراست؟ آری. همانگونه ک در زمینه‌ی پیشین گفتیم، CDN سبب ارتقاء سرعت تارنما می گردد. هنگامی سرعت بارگذاری ورقه بالا باشد، یوزرها دیگر از تارنما بیرون نمی‌شود و بانس ریت کاهش میابد. ارتقا سرعت و کاهش بانس ریت، نقش مهمی در بهینه سازی و ارتقای مرتبه وب سایت آموزش سئو در مشهد  شما خواهد داشت.

نوشته ی علمی مرتبط : طریق های کاهش نرخ پریدن
کاهش مخارج پهنای باند هاست
هزینه مصرف پهنای باند برای هاست، یک کدام از مخارج پیش فرض برای تارنما میباشد. کانال توزیع محتوا از روش کش و بقیه سئو ها تعداد داده هایی که سرور مبدا می بایست به یوزرها ارائه دهد را کاهش می‌دهد، بدین ترتیب به پهنای باند متعددی نیاز نخواهید داشت و در فیض مخارج هاست کاهش پیدا میکند.
تعادل ترافیک ورودی وبسایت
سعی یک تارنما معمولی ممکن میباشد در تاثیر وسعت بالای ترافیک ورودی یا این که اشتباهات دشوار افزاری مختل خواهد شد. CDN ترافیک کلی وب سایت را متعادل میکند تا به تمامی کاربرانی که به محتواها دسترسی دارا‌هستند، شایسته ترین تجارب کاربری را بدهد. فرض فرمایید که مسیر A به B بسیار به هم ریخته باشد؛ در اینگونه قوانینی پلیس روش سفارش میکند که اتومبیل ها از چندین مسیر متعدد به مقصد برسند تا از وسعت ترافیک معدود گردد. یعنی ممکن میباشد که شمارا در جاده ای بفرستند که یکسری دقیقه زمان بر‌خیس میباشد ( در شکل مقیاس‌بندی سرعت وب، درحد میکروثانیه) البته در ترافیک مسیری که معمولاً سریع‌ترین میباشد، گیر نمیکنید. به این ترتیب، قضیه کاهش سرعت وجود ندارد، بلکه در زمینه ی تعادل توشه و به کارگیری بدون نقص از تمامی منابع جان دار میباشد.
ارتقاء امنیت وب سایت
همچون در دست گرفتن ترافیک، CDN ها می‌توانند تهاجم ها DDoS را رئیس نمایند. تهاجم ها DDos حملاتی می‌باشند که عامل ها مخرب نرم‌افزار یا این که سرورهای اساسی شما‌را با تعداد متعددی درخواست زیر اثر قرار می دهند. هنگامی سرور به جهت وسعت بالا، دان می شود، این اختلال میتواند حتی وب سایت را از دسترس یوزرها بیرون نماید. CDN تحت عنوان یک پلتفرم امان و کاهش حمله ها DDOS با سرورهای GSKB و حاشیه ای شغل میکند که توشه را به صورت هم اندازه به صورت کلی گنجایش کانال توزیع میکنند. CDN ها همینطور مدیر مدرک، ساخت و ساز و تمدید خود کار را ارائه می‌دهند.
معایب CDN (سیستم تحویل محتوا)
هزینه بالا
شاید مهم‌ترین عیب CDN هزینه نسبتا بالای آن باشد. آغاز به کار گیری از سرویس ها کانال تحویل محتوا گران میباشد و افزون بر آن قادر است مخارج نهفته متعددی داشته باشند. این هزینه ها مشتمل بر مخارج هر جابجایی داده و گیگابایت میباشد. مخارج بالا ناشی از کانال های فرد ثالث میباشد. راه‌اندازی یک کانال CDN نو نیازمند آن میباشد که شرکتی که سرور ارائه میکند، برای نصب اینگونه کانال ای از یک کمپانی دیگر امداد اخذ نماید. به طبع کلیه وضعیت و قانون ها را با تمرکز استیناف فرمائید.
با دقت به‌این مورد، فعال کردن کانال‌های توزیع محتوا برای کمپانی‌های بزرگی که می توانند از ذمه اینگونه هزینه‌هایی برآیند، آیتم بهتری می باشند. محافظت سرورهای تکراری در سراسر عالم که اثرگذار نیستند نیز غیر عملی میباشد.
عدم دسترسی بی واسطه وبمستران
هر تغییری روی CDN می بایست به وسیله موسسه ها ارائه دهنده CDN صورت پذیرد و وبمستران نسبتاً هیچ در دست گرفتن مستقیمی روی آن ندارند. عدم دسترسی اینترنت مستران می‌تواند در مواقع ضروری سبب ساز ساخت و ساز اختلال خواهد شد.
محدودیت در سیستم مدیر محتوا
از آنجایی که سیستم های مدیر محتوا (CMS) مختلفی وجود داراست و هر شرکتی از CMS خاص خویش استعمال میکند، ممکن میباشد به وسیله CDN مدد نشود.
جای خدمت دهی
ممکن میباشد بیشتر یوزرها وبسایت شما در ناحیه جغرافیایی خاصی باشند و آن سرزمین کانال توزیع محتوا سرور نداشته باشد. دراین‌صورت کارایی تارنما شما بی عامل ذیل می‌آید، از جمله بیشتر بازدیدکنندگان یک وبسایت فارسی لهجه در جمهوری اسلامی ایران می‌باشند البته در شرایطی‌که این وب سایت در کشور‌ایران CDN سرور نداشته باشد، داده ها تارنما فارغ از به کارگیری به هدر می‌روند. بهتر بازرسی نمایید تا بفهمید که سرورهای CDN در کدام کشورها قرار دارا‌هستند و کدام جای ها برای شما مفیدند. نیازی وجود ندارد برای خدمت CDN در کشورهایی پول پرداخت فرمایید که هیچ منفعتی برای شما ندارند و صرفا سعی وبسایت شمارا کاهش می دهند.
محدودیت های ناحیه ای
بعضی از کشورها و سازمان ها IP CDN های دارای شهرت را مسدود کرده اند، در‌این‌حالت‌ اشخاصی که در‌این کشورها معاش میکنند نمیتوانند به وبسایت شما دسترسی داشته باشند، در فیض بخشی از ترافیک تارنما را از دست خواهید اعطا کرد. فراموش نکنید که درصورتی که به طور آفلاین در اکنون بسط می باشید، هم CDN شما شغل نمیکند.
اشتباهات مدد
سرویس ها جانبداری و نقص اشتباهات فنی کانال تحویل محتوا هنگامی وجود دارا هستند که یک فروشنده فرد ثالث مسئول اجرای CDN باشد. با اینکه اشتباهات فنی خیلی نادر در کانال توزیع محتوا به وجود می‌آیند البته نمی اقتدار مطمئن بود که چقدر ارتفاع می‌کشد تا اپراتور اشتباهات فنی را برطرف و از تکرار آن پرهیز نماید.
ریسک های مازاد
CDN ها نیز ممکن میباشد فیل (fail) شوند. چنانچه کانال توزیع محتوای شما از میان برود، بایستی هاست تارنما خویش را عوض فرمایید. همینطور در صورتی‌که خدمت در دسترس باشد، به کارگیری از CDN و برگشت به پوشه های محلی غیر ممکن میباشد. ولی این خطاها بسیار کم می‌باشند البته قبل از فعال کردن کانال تحوdل محتوا می بایست این فرض ها را در حیث بگیرید.
شایسته ترین و سریعترین CDN های فرنگی کدامند؟
1. کلودفلر (Cloudflare)
کلودفلر با داشتن 193 پاپ وبسایت در سراسر عالم یک کدام از شایسته ترین و دوست داستنی ترین CDN های عالم میباشد. این کانال توزیع محتوای آمریکایی را می اقتدار فارغ از بازنویسی کدهای نرم‌افزار نویسی راه‌اندازی کرد. فقط کافیست که سرورهای DNS خویش را آپدیت فرمایید تا از کانال توزیع محتوا کلودفلر استعمال نمایند. cloudflare به صورت اتوماتیک استارت به شغل کرده، محتوا را در کش ذخیره می نماید و از نزدیکترین جای به یوزرها ارائه می‌دهد، ولی این صرفا مزیت به کارگیری از CDN کلودفلر وجود ندارد. بقیه مزایای کانال توزیع محتوای کلودفلر عبارتند از:
غربال کردن ول و مسدود کردن ربات ها
محتواهای اسپم را محصور میکند
شمارا از هکرها در نگهبانی نگه دارااست و حمله ها DDoS را شناسایی و کم کند
کلود فلر با فشرده سازی تصاویر می تواند اندازه فولدر‌های تصویری را تا 35 درصد کاهش دهند و سرعت را بهبود ببخشند.
این کانال توزیع محتوا حمایت پهناور ای از استانداردهایی مانند IPv6، HTTP/2 و SPDY، میکند و برای یاری به شما در بازنویسی ترافیک، و REST API به توسعه و گسترش دهندگان اذن میدهد تا در دست گرفتن جامعی بر آنچه خدمت اجرا میدهد را در چنگ بگیرند.
مطلوب ترین خدمت CDN برای وردپرس
هزینه cloudflare
CDN کلودفلر یک ورژن بدون پول دارااست که بخش اعظمی از مزایای بالا را دارااست ولی درصورتی که قابلیت و امکان های بیشتری مانند فایروال و غیره را می‌خواهید بایستی ورژن مبلغی آن را بخرید که‌این هزینه برای ورژن pro، 20 دلار در ماه به ازای هر دامنه، ورژن بیزینس، 200 دلار در ماه و ورژن پروژه ای به طور توافقی هزینه اخذ می‌شود
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.