صفحه منقضی گردیده (expired content) چیست؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

صفحه منقضی گردیده (expired content) چیست؟


برگه منقضی گردیده (expired content) چیست؟
کاغذ اکسپایر گردیده شیت ای میباشد که محتوای آن برای برهه زمانی مجال محدودی مرتبط و برای یوزرها اثرگذار می باشد و پس از مدتی تاریخ انقضای آن کل می‌گردد. وب سایت هایی مانند دیوار، شیپور و ترب از این مجموعه سایت ها می‌باشند. وجود صفحه های منقضی گردیده می‌تواند بر کراول کردن ربات های موتور کاوش و بهینه سازی وبسایت شما آموزش سئو مشهد  تاثیرگذار باشد.
نمونه های صفحه های expired گردیده
تارنما هایی که در مورد داد و ستد املاک فعالیت می نمایند مانند دیوار و کلید؛ درین تارنما ها هر ملک یک برگه مستقل داشته و بعداز فروش یا این که اجاره آن ملک، آن شیت منقضی آموزش سئو در مشهد  می شود.
وبسایت هایی که در مورد فروش فرآورده عمل می نمایند مانند آمازون، دیجی جنس و علی پدر: هر کالا کاغذ مستقل خویش را داشته و اگر موجودی این محصول به پایان برسد یا این که به هر دلیلی دیگر در دسترس نباشد، آن ورقه اکسپایر می‌گردد.
وبسایت های خبری: وبسایت های خبری، محتواهایی را منتشر میکنند که تنها برای برهه زمانی مجال کوتاهی بوسیله یوزرها آیتم استعمال قرار می گیرند. اکثر صفحه های دیگر برای یوزرها اثرگذار نیستند و تبدیل به صفحه های expired گردیده میگردند.
تارنما هایی که در موضوع معرفی مشاغل عمل می نمایند: وبسایت هایی مانند جاب اینجا که اطلاع رسانی های شغلی را معرفی میکنند، پس از برهه زمانی فرصت مشخصی این صفحه ها اعتبار خویش را از دست می دهند.
نشانی های pagination: در صورتیکه که تولیدات نشانی های pagination در دسترس نباشند، صفحه ها منقضی گردیده ساخت می‌گردد.
اثر صفحه های expired گردیده در بهینه سازی
بخش اعظمی از مدیران وبسایت ها تنها به این دلیل‌که اعتبار و پیج رنک ورقه منقضی گردیده خویش را نگهداری نمایند، آن کاغذ را نگه می دارا‌هستند البته این عمل اثر منفی روی بهینه سازی وب سایت دارااست چون از سمت یوزرها سیگنال های منفی به گوگل می‌رسد. هنگامی متاع یا این که سرویس ها یک ورقه به هر دلیلی دیگر در دسترس وجود ندارد و آن ورقه کد موقعیت 200 OK را برمی گرداند، یعنی خطای Soft 404 وجود دارااست. خطای Soft 404 یعنی ورقه ای که هیچ محتوای مرتبطی با کوئری مخاطب ندارد و به مکان کد 404 یا این که 410، کد 200 OK را برمیگرداند. بخش اعظمی از مدیران وب سایت ها با تصور بهبود بهینه سازی وب سایت خویش، سیگنال منفی یوزرها را فدای پیج رنک گوگل میکنند البته به دلایل ذیل اثبات می‌کنیم که‌این استراتژی تاثیر تماما مخربی روی بهینه سازی وب سایت داراست:

نرخ تبدیل بسیار اساسی خیس از پیج رنک گوگل میباشد. در واقعیت غرض از طراحی وب سایت فروشگاهی، تبدیل بازدیدکننده به مخاطب و در غایت فروش تولیدها یا این که سرویس ها افست و هیچ مدیریت سایتی تاوقتی‌که به انتظار نرسیده باشد، به پیج رنک بالا یا این که زیر عنایت نمیدهد.
پیج رنک گوگل معیاری وجود ندارد که بتوان به توجه اندازه گیری کرد. هنوز هیچ ابزاری ساخته نشده که اعتبار یک شیت منقضی گردیده را به صحت آرم دهد، چون هر توشه که ربات گوگل وارد کاغذ ای می گردد، مطابق فاکتورهایی که گوگل هیچوقت افشا نمیکند، بها کاغذ را نظارت کرده و بر همین اصل پیج رنک همیشه در اکنون تغییر‌و تحول میباشد.
یکی فاکتورهای اساسی در اندازه گیری پیج رنک، تعداد بک لینک و پیوند های آن کاغذ میباشد در حالی که صفحه ها منقضی گردیده که معمولا شیت جزئیات جنس (PDP) میباشند، به تدریج بک لینک و پیوند های استوار و کیفیت خوب اخذ میکنند، به این ترتیب کاهش پیج رنک صفحه ها منقضی گردیده زمینه به طور کامل طبیعی میباشد.
خطای 404 SOFT چه تاثیری روی تجربیات کاربری داراست؟
ارور Soft 404 اثر مخربی روی تجربیات کاربری و در سود روی بهینه سازی وب سایت شما دارااست. گوگل امروزه خیلی ریلکس با گویش بهینه سازی داخلی (On-page) فهم و شعور میکند و عباراتی مانند "مال در دسترس وجود ندارد" یا این که "هیچ سود ای یافت نشد" را تشخیص می دهد. یوزرها زمانی با همچین صفحاتی رو به رو می گردند، به کاغذ حاصل گوگل برمیگردند، روی یک وب سایت دیگر کلیک کرده و یا این که کوئری خویش را تغییر و تحول می‌دهند. این ایفا یوزرها خیر فقط سبب ارتقاء نرخ بانس ریت میگردد بلکه به وضوح به گوگل سیگنال منفی می دهد که‌این وبسایت برای رفع نیاز استفاده کننده مطلوب وجود ندارد. صفحاتی که خطای Soft 404 دارا‌هستند، معمولا در ابزار گوگل سرچ کنسول آرم داده میشوند.

چه طور صفحه ها اکسپایر گردیده تارنما را تشخیص دهیم؟
تشخیص صفحه ها expired گردیده و تاثیری که بر روی بهینه سازی تارنما می گذارند چندان ریلکس وجود ندارد. به عنوان مثال هنگامی فروشگاهی یک جنس را دیگر نمی فروشد با اینکه مال به صورت موقت از انبار بیرون می گردد، متعدد میباشد. همینطور بایستی بدانید که برای صفحه های تولید ها فصلی که صرفا در طی های محدودی از سال به فروش میرسند چه تکنیکی طراحی نمایید.
سایت هایی که بیش تر از صدها هزار کاغذ دارا هستند بایستی نگران صفحه های منقضی گردیده خویش باشند، چون این عمل منطقی به لحاظ نمی رسد که به طور دستی آحاد صفحه ها و تولیدات منقضی گردیده و سوا انبار را تشخیص اعطا کرد. در اینگونه قوانینی می بایست به پندار راه‌حل منطقی و عملی باشیم که‌این تغییرات را تولید کنیم. هنوز هیچ ابزار seo ساخته نشده که بضاعت تشخیص صفحه ها اکسپایر گردیده را داشته باشد ولی سایت هایی مانند دیوار پارامتری را درون تارنما خویش طراحی میکنند که برای مثال اطلاع رسانی یک ملک پس از 15 روز منقضی میگردد و سپس با اعتنا به سیاست ادمین تارنما، روشی را برای رفع صفحه های منقضی گردیده اعمال می دهند.

چه گونه صفحه های منقضی گردیده را مدیر کنیم؟
ساخت خطای 404
اولی رویه حلی که به ذهن دارای تخصص seo برای خودداری از اکران ورقه منقضی گردیده می‌رسد، این میباشد که شیت اکسپایر گردیده خطای 404 نشانه دهد، البته این خلل نمیتواند راه‌حل قابل قبولی باشد چون وجود تعداد متعددی از صفحه ها 404 آرم دهنده وجود اختلال داخلی در وبسایت میباشد و از طرفی هم صفحاتی که ارور 404 را برمیگردانند معمولا سبب ساز ارتقا نرخ پریدن می‌گردد. غرض ما از seo، با صرفه کردن وب سایت صرفا برای موتور کاوش وجود ندارد بلکه وبسایت می بایست برای یوزرها نیز با صرفه باشد و بازدیدکنندگان را در تارنما نگه دارااست به این ترتیب بایستی به تامل روش حلی به جز خطای 404 برای برطرف کردن ایراد صفحه ها منقضی گردیده باشید.
جابجایی محتوای دیرین به صفحه های بایگانی
فرض فرمایید که شما یک لندینگ پیج با تیتر جدیدترین سبک تلفن همراه آیفون 2020 دارید، درحال حاضر که در سال 2021 ورژن جدیدتری از موبایل آیفون به بازار آمده میباشد، درین حالت یکی شایسته ترین نحوه ها این میباشد که‌این شیت اکسپایر گردیده را به صفحه ها بایگانی خویش اضافه نمائید.
ایجاد کرد صفحه های 404 سفارشی
ایجاد کرد پیج های 404 سفارشی برای صفحه ها منقضی گردیده ایده بسیار خیر میباشد. هنگامی استفاده کننده با شیت منقضی گردیده رو به رو میشود با صفحه ها 404 سفارشی میتوان از بیرون شدن استفاده کننده از وب سایت دوری کرد و در قبال اورا به کاغذ در آغاز یا این که شیت بالقوه ای که که برای وی اثر گذار میباشد هدایت کرد. ولی قبل از اینکه برای آحاد صفحه ها اکسپایر گردیده خویش از صفحه های 404 سفارشی به کارگیری کنیم، آغاز بایستی موارد ذیل را در حیث گرفته و با اعتنا به آنان مبادرت به خرید فرمایید:

آیا این شیت ترافیک ارگانیک و بدون واسطه متعددی داراست؟
چه‌طور می‌توانیم شایسته ترین تجارب کاربری را در‌این شیت بسازیم؟
این برگه منقضی گردیده چه تعداد بک پیوند و پیوند داخلی دارااست؟
آیا این ورقه اکسپایر گردیده محتوای مفیدی برای یوزرها داراست؟
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.