نقشه وبسایت چیست؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

نقشه وبسایت چیست؟


نقشه وبسایت چیست؟
نقشه وبسایت فایلی میباشد که داده ها دقیقی درخصوص کل صفحه ها وب سایت، ارتباط ها و محتویات آنان (تصاویر، فیلم ها ...) به موتورهای کاوش ارائه میدهد. این به گوگل و بقیه موتورهای کاوش یاری می نماید تا وب سایت را به روشی مدبرانه خیس رسیدگی نمایند. وب سایت مپ یکی‌از فاکتوهای بسیار اساسی seo تکنیکال آموزش سئو مشهد  میباشد.

مجموعاَ، نقشه وب سایت برای کلیه تارنما ها سفارش میشود، البته تارنما های کوچکی که صرفا دربردارنده یکسری شیت می‌باشند می‌توانند فارغ از آن هم شغل نمایند. همگی وب سایت های تعالی بایستی از وبسایت مپ برای بهبود مراحل ربات های گوگل در وب سایت خویش به کار گیری نمایند. نقشه تارنما برای وبسایت هایی که در پیوند سازی داخلی خویش دارنده ضعف می باشند نیز سفارش میشود. چون همان طور که می دانید یکی سرنخ های اصلی گوگل برای جستن محتواهی تازه در وبسایت پیوند های داخلی میباشد. وبسایت هایی که پیوند سازی داخلی ضعیفی دارا‌هستند می بایست مطلقا از نقشه تارنما به کار گیری  آموزش سئو در مشهد نمایند.

پس می قدرت اذعان کرد وب سایت مپ یک نوع نقشه راه و روش میباشد که به خزنده های گوگل امداد می نماید صفحه های اصلی وبسایت شمارا شناسایی نمایند. در ویدئوی تحت با یک نمونه مضمون‌ تارنما مپ را برایتان توضیح داده ایم:
اشکال نقشه وب سایت
نقشه وبسایت HTML

نقشه تارنما XML

نقشه های وب سایت XML خویش به تعدادی مجموعه تقسیم میشوند:

Image Sitemaps
Video Sitemaps
News Sitemaps
Mobile Sitemaps
1) نقشه های وبسایت HTML
نقشه تارنما HTML برای یوزرها میباشد. این نقشه به بازدیدکنندگان یاری می نماید تا به راحتی در وبسایت جنبش نمایند و برگه آیتم نظرش را سریعا پیدا نمایند.

تصویر پایین یک اسکرین شات از نقشه وب سایت HTML میباشد:

این نوع نقشه معمولاً در ذیل شیت اینترنت جای دارد و بها سئویی محدودی دارا هستند.

2) نقشه وب سایت XML
XML داده ها را برای ماشین قابل تلاوت می نماید. نقشه های تارنما XML فهرستی کارآمد از URL های یک وبسایت را به موتورهای کاوش ارائه می‌دهند و برای یوزرها قابل رویت نیستند.

به نوعی، با تولید یک نقشه وب سایت XML، به موتور‌های کاوش میگویید که تارنما شما یکسری برگه داراست. همینطور، هر تغییری که در صفحه ها سایت انجام می‌گردد یا این که هر به‌روزرسانی داخلی که در وب سایت جاری ساختن می شود، از روش این نقشه وبسایت به گوگل استحضار داده میگردد. این شغل سبب ساز میگردد گوگل بتواند محتوای وبسایت را با گاز و سوای هیچ مشکلی رسیدگی و ایندکس نماید و این مورد تأثیر قابل توجهی در بهبود seo وبسایت داراست.

نقشه های XML فولدر های متنی می باشند که با تگ هایی معلوم گردیده اند که گونه های اطلاعات را مشخص و معلوم می نمایند. URL نقشه وبسایت XML معمولاً در ریشه یک دامنه جای‌دارد و به طور ذیل نشان داده می شود:

www.o.com/sitemap.xml

اسکرین شات تحت را در حیث بگیرید.
زمانی که یک ربات از یک وبسایت بازدید می نماید، آغاز به پوشه robots.txt، که فهرستی از راهبرد ها، به عنوان مثال URL هایی میباشد که بایستی تحقیق یا این که نادیده گرفته خواهد شد، دسترسی پیدا می نماید. شما می بایست URL نقشه سایتتان را در باطن این فولدر قرار دهید:
چرا می بایست از نقشه وب سایت به کارگیری کنیم؟
باصرفه‌سازی برای موتورهای کاوش: نقشه وبسایت به موتورهای کاوش مانند گوگل یاری می‌نماید تا ساختار و محتوای وب سایت شما‌را عالی فهمیده و فهرست بندی نماید. با ارائه نقشه تارنما به موتورهای کاوش، احتمالاً صفحه های تارنما شما عالی در نتیجه ها کاوش قرار میگیرند و درجه‌بندی بهتری استحصال می‌نمایند.

رئیس خوب پروژه: با ساخت‌و‌ساز نقشه وب سایت، شما میتوانید به راحتی ساختار کلی تارنما خویش را رئیس فرمایید. نقشه وبسایت به شما قابلیت میدهد به طور سازمان‌یافته، کل صفحه های و نصیب‌های سایت خویش را ببینید و نیازهای پیاده سازی و محتوا را بهبود ببخشید.

مرتبه‌بندی صفحه ها وب سایت: با استعمال از نقشه تارنما میتوانید حق تقدم بندی برای صفحه ها تارنما خویش اجرا نمایید. با گزینش حق تقدم‌ها، میتوانید به صفحه ها مهمتر و محتوای کلیدی سایت خویش اعتنا بیشتری بکنید و آنان‌را برای یوزرها و موتورهای کاوش اساسی‌خیس فرمائید.
التفات نقشه وبسایت در بهینه سازی
نقشه وب سایت (Sitemap) در seo (بهینه سازی) حائز اهمیت بالایی میباشد. seo یعنی بهبود امکان چشم شدن تارنما شما در موتورهای کاوش و ارتقا جایگاه آن در نتیجه ها کاوش. در پی توضیحاتی درباره عنایت نقشه تارنما در seo می‌دهیم:

تهیه کردن مسیرهای دسترسی: نقشه تارنما به موتورهای کاوش امداد می‌نماید تا مسیرهای دسترسی به صفحه ها وب سایت شما‌را بهبود بخشند. این مسیرها می توانند درونی (باطن وب سایت) و یا این که فرنگی (خارج از سایت) باشند. با خریداری نمودن مسیرهای دسترسی به صفحه های متعدد، شانس چشم شدن صفحه های وبسایتتان در حاصل کاوش بیشتر می گردد.

رابطه فی مابین صفحه های: نقشه تارنما قادر است به شما یاری دهد تا رابطه ها داخلی میان صفحه ها وب سایت را بهبود اعطا کرد. این پیوندها میتوانند منجر بالا رفتن قیمت صفحه های کمتر چشم گردیده و ارتقاء درجه آن ها در حاصل کاوش شوند. از این رو، نقشه تارنما بهبود نمره‌دهی صفحه ها وبسایتتان بوسیله موتورهای کاوش را تسهیل می‌نماید.

آگهی درباره تغییرات: در شرایطی‌که شما یک نقشه تارنما عالی و به‌روز داشته باشید، موتورهای کاوش می توانند به‌سرعت تغییرات صفحه های وبسایتتان را تشخیص دهند. این قضیه میتواند وقتی اثرگذار باشد که صفحه های نو ساخت میکنید، صفحه های سابق را حذف می کنید یا این که تغییراتی در ساختار صفحه های اعمال می‌دهید. با ارائه نقشه وبسایت به موتورهای کاوش، آنان به‌سرعت تغییرات را تشخیص داده و صفحه های را آپ دیت می‌نمایند.

با دقت به موردها آورده شده، به کارگیری از نقشه تارنما منظم و به‌روز میتواند به بهبود seo و درجه‌بندی سایت شما یاری دهد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.