پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

گوگل در واقعیت چه قدر به اسم دامنه ارزش می دهد؟


۱.گوگل حقیقتا چه قدر به اسم دامنه عنایت می دهد؟
گوگل معمولا چیزی را به طور رسمی در مورد فاکتورها و عواملی که مطلقا بر seo وبسایت و رده تارنما‌ها تاثیر می گذارند، اعلام نمی‌نماید. برای seo وب سایت و کارشناسان seo معتبرترین منبع Google Search Essentials (به عبارتی گوگل وبمستر کهن) میباشد. در نصیب دستور کار‌ها یا این که راهنماهای این منبع دراین مورد، اسم دامنه و تطبیق آن با کلمه و واژه کلیدی، چیزی بیان آموزش سئو مشهد  نشده میباشد.

پس، کسی نمی‌تواند بگوید که در شرایطی‌که در دامنه‌ی وبسایتی فروشگاهی کلمه و واژه کلیدی وجود داشته باشد یا این که حتی اسم دامنه دقیقا به عبارتی واژه و کلمه‌ی کلیدی باشد؛ گوگل حتما منزلت بهتری به آن تارنما آموزش سئو در مشهد  می دهد.
۲. چرا در seo سایت فروشگاهی اسم دامنه اساسی گردیده است؟
دیدیم که گوگل دراین مورد مستقیما حرفی نزده و پیشنهاد‌ای نکرده میباشد. ولی برهه زمانی‌هاست که کارشناسان بهینه سازی وبسایت و بعضا تارنما‌های دارای اعتبار در‌این حوزه تجربه و پیشنهاد‌هایی را راجع‌به مداقه تعیین اسم دامنه در بهینه سازی وبسایت فروشگاهی گفته‌اند و نوشته‌اند. ضمن وجود واژه کلیدی در اسم مارک و اسم دامنه، این‌طور پیشنهاد شد‌ه‌است که عالی میباشد

اسم دامنه کوتاه باشد،
از خط تیره در آن به کارگیری نشده باشد،
سهل تلفظ خواهد شد،
از پسوند .com مصرف شود.


پس، درواقع، ظاهرا ملاحظات بهینه سازی بر مارکتینگ و برندینگ حق تقدم دارااست. ولی، تلفظ سهل وآسان و کوتاهی اسم مارک/ دامنه در برندینگ و مارکتینگ هم اصلی میباشد و پیشنهاد گردیده. زیرا اسم‌های کوتاه، متمایز و جالب در خیال یوزرها میمانند و یوزرها به‌راحتی با آن ها رابطه برقرار می‌نمایند.



ولی حق تقدم‌داشتن بهینه سازی بر برندینگ صحیح وجود ندارد. اتفاقا، تماما برعکس میباشد.



۳. چرا دستیابی‌وکارها در گزینش اسم مارک/ اسم دامنه می بایست به برندینگ حق تقدم دهند؟
برای گوگل و براساس راهنماها و شیوه نامه‌های گوگل حقیقتا اصلی وجود ندارد که در اسم دامنه‌ی تارنما فروشگاهی شما خط تیره وجود داشته باشد یا این که خیر. حتی برای گوگل اصلی وجود ندارد که اسم دامنه تارنما شما دقیقا به عبارتی واژه و کلمه کلیدی استحصال‌وکار شما باشد یا این که خیر.

مگر در اسم مارک اسنپ یا این که snapp.ir واژه و کلمه کلیدی ماشین کرایه ای اینترنتی می‌باشد؟ مگر در اسم آمازون یا این که amazon.com کلمه و واژه کلیدی یا این که واژه‌‌های کلیدی شرکت آمازون گنجانده گردیده است؟

گوگل خیلی عالی می داند که همگی‌ی دستیابی‌‌وکارها نمی‌توانند دامنه‌ای را تنظیم نمایند که کلمه و واژه کلیدی یا این که حتی یک واژه و کلمه‌ی مرتبط به استحصال‌وکار ، مثل digikala.com یا این که amanjacademy.com ، مطلقا در آن وجود داشته باشد. پس، این را بدانید که دامنه‌هایی که واژه و کلمه کلیدی تارنما استحصال‌وکار در آن ها است، تأثیر بی واسطه و مثبتی بر seo وبسایت فروشگاهی نمی‌گذارند.



در گزینش اسم مارک/دامنه ملاحظات بلندمدت برندینگ و مارکتینگ و خیر ملاحظات بهینه سازی وب سایت و واژه و کلمه کلیدی را حق تقدم قرار دهید.
هوش تصنعی مولد و افزایش عملکرد موتور جستجوی گوگل
هوش تصنعی و مصنوعی مولد (Generative AI) در موتور جستجوی گوگل کاربردهای کلان‌ای داراست. این تکنولوژی جالب، به گوگل تجهیزات زیادی را می دهد تا تجارب جستجوی یوزرها را بهبود بخشد و به نتیجه ها ظریف‌خیس و مرتبط‌خیس دسترسی پیدا نمایند.



Generative AI چیست؟
هوش تصنعی و مصنوعی مولد فرآیندی میباشد که الگوریتم‌های هوش تصنعی و مصنوعی از داده‌هایی که روی آنان یادگرفتن چشم‌اند، خروجی‌هایی مانند متن، عکس، کلیپ، کد، صدا و… ساخت‌و‌ساز می‌نمایند. مقصود از هوش تصنعی مولد برخلاف بقیه گونه های هوش تصنعی و مصنوعی که ممکن میباشد برای هدف ها دیگری مانند تجزیه و چک داده‌ها مصرف شود، ساخت‌و‌ساز و خلق و خوی محتوا میباشد.

ChatGPT (هوش تصنعی ساخت و ساز محتوای متنی)، Dall-E (هوش تصنعی ساخت‌و‌ساز محتوای تصویری) و Google Bard (جدیدترین هوش تصنعی گوگل برای ساخت اشکال محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و…) به عنوان مثال ابزارهای هوش تصنعی‌اند که به تازگی سروصدای متعددی در دنیای تکنولوژی به پا کرده‌اند و انقلاب بزرگی در ساخت‌و‌ساز اشکال محتوا محسوب میشوند.



هوش تصنعی و مصنوعی مولد به چه شکل فعالیت می‌نماید؟
طریق شغل هوش تصنعی و مصنوعی مولد یا این که Generative AI مشابه به بقیه سبک‌های ماشین لرنینگ و مشتمل بر فرآیند ذیل میباشد:

۱. گردآوری‌آوری داده‌ها: در مرحله نخستین بایستی دسته‌ای از داده‌ها (متون، تصاویر، صداها و …) گردآوری‌آوری خواهد شد. غرض از گردآوری‌آوری وسعت عظیمی از داده فراگیری سبک‌های ماشین لرنینگ میباشد.

۲. ایجاد کرد سبک: آن گاه با به کار گیری از این داده‌ها، یک سبک هوش تصنعی مولد ساخته می گردد.

۳. یادگرفتن سبک: سبک با به کارگیری از داده‌های توده‌آوری‌گردیده فراگیری داده می‌گردد. در‌این مرحله، سبک مبتنی بر الگوها و قواعدی که از داده‌ها حافظه گرفته میباشد، توان پیش‌بینی داده‌های تازه را به دست میاورد.

۴. ساخت و ساز داده‌های تازه: بعد از فراگیری، سبک هوش تصنعی و مصنوعی مولد بضاعت ساخت‌و‌ساز داده‌های تازه را دارااست.

۵. آنالیز سبک: این مرحله از مداقه بالایی شامل است. چرا‌که می بایست معلوم گردد سبک ساخته‌گردیده چقدر ظریف و قابل پشت گرمی میباشد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.