بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست؟


بازاریابی موتورهای کاوش (SEM) چیست؟
اصطلاح SEM که صورت کوتاه‌گردیده Search engine Marketing میباشد، راهی بسیار اثر گذار برای دستیابی و شغل های خرد به مراد ارتقاء مشتریان، بالابردن درآمد و معدود کردن هزینه‌های جذب مشتری میباشد. SEM در واقع نوعی نحوه برای بالا بردن ترافیک وبسایت آموزش سئو مشهد  میباشد که از روش پرداخت هزینه، ایفا می‌گردد.
SEM چه طور قادر است به بیزنس شما یاری دهد؟
این واژه و کلمه در معنای نوعی خاصی از بازاریابی به وسیله موتورهای کاوش میباشد که از روش پرداخت هزینه جاری ساختن میگردد. یکی‌از شناخته‌گردیده‌ترین اشکال بازاریابی موتورهای کاوش، تبلیغات کلیکی گوگل یا این که AdWords میباشد؛ البته تبلیغ آموزش سئو در مشهد  در موتورهای جستجوی Bing و Yahoo نیز میتواند برای شما اثر گذار باشد.
بازاریابی موتورهای کاوش (SEM) توان موتورهای کاوش گر مانند گوگل را ارتقا میدهد تا به مشتری‌های بالقوه بیزنس شما در شایسته ترین مجال و جای ممکن، دست یابد. به احتمال توانمند، SEM را به اسم‌های مختلفی میشناسید:

PPC
CPC
CPM
CPA
CTR
نحوه های بازاریابی موتورهای کاوش چیست؟
• تبلیغات پرداختی به ازای کلیک یا این که PPC
این نحوه که درواقع pay per click اسم داراست، به ازای کلیک یوزرها برای شما هزینه در بر خواهد داشت. این نحوه از گران‌ترین طرز‌ها در SEM میباشد و هوا داران متعددی داراست. اجرای این نحوه به این شکل میباشد که شما میزان دارایی موردنظر خویش را برای تبلیغ و کلمه و واژه کلیدی مشخص می کنید، آن گاه به ازای بازدیدکنندگان سایتتان از روش کلیک، از اکانت شما پول کسر می‌گردد. به عنوان مثال برای کلمه و واژه سرویس ها خانه، ممکن میباشد هزینه حدود ۲ دلار باشد و شما می بایست میزان دارایی خویش را مطابق این نرخ انتخاب فرمائید.

• تبلیغات پرداختی به ازای هر کلیک CPC
این طریق تشابه بسیار متعددی به PPC داراست و مخفف Cost Per Click میباشد و برای تبلیغات بنری استعمال می گردد. در‌این طریق پرداختی، بابت تعداد کلیک‌های هر بنر، هزینه پرداخت میگردد.

تفاوت CPC و PPC

تمایز قائل شدن دربین این دو طرز بسیار مشقت بار میباشد و اکثر وقت ها یه مکان یکدیگر استعمال می شوند. وقتی که شما قصد فعال سازی یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال را دارید، درصورتی که هزینه را مبنی بر تعداد کلیک روی عبارات کلیدی، بنرها و... پرداخت نمایید، نحوه پرداختی شما PPC خواهد بود؛ ولی در صورتی‌که به تبلیغ‌کنندگان متعدد هزینه‌های مختلفی را بابت کلمه ها کلیدی متعدد پرداخت نمائید، هر کلیک هزینه جدا‌ای دارااست. این طرز CPC اسم داراست. PPC همت پرداخت در کمپین تبلیغاتی میباشد و CPC معیاری برای هزینه هر کلیک در کمپین تبلیغاتی شماست.

• تبلیغات بازاریابی موتورهای کاوش مبتنی بر هر هزار اکران CPM
گاهی میتوانید عدد گران قدر‌تری را تحت عنوان مقصود خویش در حیث بگیرید، از جمله هزار کلیک برای یک بنر را به صاحبان تارنما‌های تبلیغی، توصیه بدهید. در این حالت، شما نحوه Coset Per Thousand را از دربین شیوه‌های SEM برای تبلیغات به کارگیری کرده‌اید. مثال پر استفاده این نحوه را مسلما در تبلیغات کانال‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و تلگرام چشم‌اید. برای مثال شما میتوانید ویدیوی خویش را در یک کدام از اکانت‌های کاربری پرمخاطب اینستاگرام قرار دهید یا این که از اینفلوئنسرها بخواهید برای شما تبلیغ نمایند و بابت هر هزار بازدید، هزینه را به آن ها پرداخت نمائید.

• تبلیغات بازاریابی موتورهای کاوش به نحوه CPA
فکر کنید شما صاحب و مالک یک نرم افزار میباشید و می خواهید حدود ۳۰۰۰ مشتری داشته باشید. میتوانید مطابق تعداد نصب، تفاهم نامه خویش را تنظیم کنید. یعنی هر تعداد نصب، برای شما هزینه‌ای در بر خواهد داشت. بدین نحوه Cash Per Action میگویند که یک واحد سنجش تبلیغتی مبنی بر کوشش میباشد. این نحوه نسبتاً سوای ریسک میباشد و موجب رجوع سرمایه شما می شود.

• بازاریابی موتورهای کاوش به طریق CTR
در‌این نحوه، تعداد یوزرها بازدیدکننده وبسایت بر تعداد کلیک‌های یک اطلاع رسانی تقسیم میشود و بابت هر کلیک، پولی پرداخت می گردد. این طرز پر کاربرد میباشد و ترازو توفیق کمپین‌های تبلیغی را نشانه می‌دهد. برای مثال در‌صورتی‌که یک ویدیوی تبلیغی ۱۰۰ توشه چشم گردد و یک نفر روی آن کلیک نماید، نرخ کلیک یک درصد بوده میباشد. در واقع هر توشه که ویدیوی شما چشم گردد، Impression ویدئوی شما بیشتر می‌گردد البته نرخ کلیک با Impression تفاوت داراست.
مزیت به کارگیری از طریق‌های SEM برای بازاریابی :
1. هزینه معدود و بازدهی زیاد دارااست
2. مشتری در کمترین فرصت ممکن می تواند مال متبوع خویش را پیدا نماید
3. موجب اسم‌شناخت مارک (Brand awarness) شما در فضای مجازی میشود
4. نوعی بازاریابی دربین‌المللی میباشد و به‌روز میباشد
5. به نسبت seo زودتر سود میدهد و مورد نیاز وجود ندارد چند ماه شکیبایی فرمائید
6. برای دستیابی‌وکارهای جدید فعال سازی گردیده مطمئن‌ترین راه و روش هزینه تبلیغات میباشد
معایب به کارگیری از طریق‌های SEM برای بازاریابی :
1. ممکن میباشد بازدید شمارا بالا چیره شود ولی پیشنهاد‌ها یا این که خرید از سایتتان را زیاد نکند
2. در صورتی تارنما شما فراهم ارائه داده ها کافی و به‌دردبخور به بازدیدکنندگان نباشد، مشتری‌های متعددی را از دست می‌دهید
3. اثربخشی SEM کوتاه‌دوران میباشد و یک رویه وقت گیر‌دوران وجود ندارد
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.