یادگرفتن قسمت های متفاوت سرچ کنسول

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

یادگرفتن قسمت های متفاوت سرچ کنسول


یادگرفتن قسمت های متفاوت سرچ کنسول تازه
درین قسمت به معرفی نصیب‌های گوناگون و ابزارهای گوگل سرچ آموزش سئو مشهد  کنسول می پردازیم.

1- نصیب OVERVIEW
بعداز این که نصیب تصویب وب سایت را به اتمام رساندید، مجال نگاه کردن به ابزارهای گوگل سرچ کنسول میباشد. در گوگل سرچ کنسول تازه و در سمت چپ نمایشگر مورد‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد.
نصیب‌هایی همچون overview ، coverage ، Sitemaps ، Mobile Usability و دیگر آیتم‌هایی که به گذر زمان آموزش سئو در مشهد  به آنها می پردازیم.
اولی مورد قسمت Overview میباشد.
در‌این نصیب با قسمت‌های ذیل روبه‌رو خوا هیم شد:
• جعبه Performance
• جعبه Coverage
• جعبه Enhancements
هرکدام از این جعبه‌ها مواقعی را به ما آرم میدهند که در‌این قسمت از فراگیری گوگل سرچ کنسول به آنها می پردازیم.
جعبه Performance
در بخش performance می‌اقتدار اخذ که یک ورقه یا این که یک کیورد خاص به چه دلیلی در گوگل امتیاز آورده میباشد. در ورژن دیرین گوگل سرچ کنسول می‌توانستیم ماکسیموم، یک مقطع ۹۰ روزه را ببینیم، در حالی که در ورژن تازه می‌قدرت تا ۱۶ ماه را درین نصیب دید.
به خیال داشته باشید که‌این داده‌ها از به عبارتی روزی که اکانت خویش را در گوگل سرچ کنسول مبتنی بر با فراگیری سرچ کنسول گوگل ساخت کردید، احتساب خواهند شد.
در صورتی نصیب performance را به طور منظم و روزمره نظارت فرمائید، می توانید صفحاتی که نیاز به دقت یا این که باصرفه‌سازی دارا‌هستند را شناسایی نمایید.
در‌این نصیب فهرستی را مشاهده میکنید که در بالای آن کلمه ها « queries (لغات) «pages (صفحه های)»، « Countries (کشورها) و «devices (دستگاه‌ها)» را مشاهده می کنید. در‌این نصیب از فراگیری گوگل سرچ کنسول، به رسیدگی هر مورد از این لغات میپردازیم:

قسمت Queries

در نصیب عبارت، کیوردها یا این که عباراتی که در گوگل کاوش گردیده‌اند و به تارنما شما ختم گردیده‌اند را مشاهده می کنید. در‌این نصیب سه نصیب وجود دارا‌هستند:
• Query : میتوانید کلمات و واژه و کلمه کلیدی را در اینجا مشاهده کنید. بدین نصیب اعتنا متعددی داشته باشید، چرا‌که میتوانید دریابید چه کلیدواژه‌هایی از وبسایت شما توانسته‌اند استفاده کننده بیشتری را به وب سایت بکشند.
• Clicks : این بخش مشمول اعدادی میباشد که علامت می دهد روی هر عبارت یا این که کیورد که در نصیب query وجود دارااست، یکسری سکو کلیک گردیده تا بازدیدکننده را به تارنما شما هدایت نماید.
• Impression : این بخش مشمول اعدادی میباشد که با قسمت کلیک تفاوت داراست. در نصیب impressions تعداد دفعاتی که تارنما شما با جستجوی هر کدام از این کلمه ها یا این که کیوردها در مرورگر بازدیدکننده و از روش موتور جستجوی گوگل پدیدار گردیده‌است، احتساب می‌گردد. دقت داشته باشید که بازدید کننده در‌صورتی‌که با کلیک وارد وبسایت شما گردد یک کلیک محسوب گردد. در صورتی استفاده کننده از روش یک عبارت/کیورد وارد تارنما گردد، آیتم برگشت را بزند و مجددا از روش به عبارتی عبارت/کیورد وارد وبسایت خواهد شد، گشوده هم یک کلیک محسوب گردد.

• نصیب Pages

درین بخش صفحه ها سایت خویش را مشاهده میکنید و با به کارگیری از این یادگرفتن سرچ کنسول نو، میتوانید دریابید که هر برگه چه ترازو بازدید دارااست یا این که چه صفحاتی از وب سایت شما توانسته کاربر بیشتری را به تارنما بکشاند. این قسمت نیز دربرگیرنده دو بخش میباشد:
• Clicks: تعداد دفعاتی که بازدید کنندگان از روش موتور جستجوی گوگل وبسایت شما‌را یافته‌اند و بر روی پیوند یک شیت خاص کلیک کرده‌اند.
• Impression: تعداد دفعاتی که پیوند ورقه متبوع، در نتیجه ها گوگل پدیدار گردیده‌است، البته لزوما استفاده کننده به روی آن کلیک نکرده میباشد.

برای داده ها بیشتر و فراگیری بدون نقص ابزار pages روی آن کلیک فرمائید.

• نصیب Countries

در‌این جعبه میتوانید دریابید که وبسایت شما بیشتر در چه کشورهایی چشم شد‌ه‌است و بازدیدکنندگان شما از چه کشورهایی وارداتی‌اند. این بخش نیز مشمول آیتم های Clicks و Impressions میباشد که همچون بالا می‌باشند. یعنی که وب سایت شما در حاصل گوگل بازدیدکنندگان هر میهن تعدادی رتبه پدیدار گردیده و چندین رتبه بازدیدکنندگان بر روی آن کلیک کرده‌اند.

• قسمت Devices

این بخش مرتبط با دستگاه‌هایی میباشد که وبسایت شما در نتیجه ها گوگل کاوش گردیده بوسیله آن پدیدار گردیده است. دستگاه‌هایی که عموما در‌این نصیب اکران داده می گردند عبارتند از:
• Desktop- که مشتمل بر لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی و خانگی می گردد.
• Mobile- کلیه دستگاه‌های موبایلی (اندروید، آی وی اس، بلک بری و ...)
• Tablet- کلیه تبلت‌هایی که جانور میباشند (آیپد، اندرویدی و ...)
این بخش نیز مشمول دو نصیب Clicks و Impression میباشد که همچون مورد‌های دیگر میباشد.

در‌این نصیب از یادگرفتن گوگل سرچ کنسول به ۴ قسمت‌ performance می پردازیم که داده های عددی کلی تارنما را به ما علامت می دهند.

Total Clicks:

درین بخش تمام کلیک‌هایی که به ورود به وبسایت شما ختم گردیده‌است نمایان میشود. اعتنا داشته باشید که‌این اعداد کل کلیک‌هایی می باشند که از قسمت‌های device، Countries، pages و queries به تارنما شما وارداتی‌اند.

Total Impressions:

کل دفعاتی که وبسایت شما در نتیجه ها گوگل ظواهر شد‌ه‌است. کلیه کیوردها، لغات و … درین قسمت دربرگیرنده گردیده‌اند.

Average CTR :

CTR یا این که Click Through Rate درصد کسانی را آرم می دهد که از نتیجه ها جستجوی گوگل به وبسایت آمده‌اند. هویدا میباشد که درصد فراتر یعنی اشخاص بیشتر.
اگرچه میتوانید کارهایی را برای ارتقاء CTR اجرا بدهید. به عنوان مثال، میتوانید نصیب meta description هر برگه را ویرایش نمایید تا اعتنا بیشتری را به خویش جلب نماید و استفاده کننده را به وب سایت بکشاند. هنگامی که توضیح تارنما شما نسبت به دیگر حاصل گوگل متمایز باشد، اشخاص عشق بیشتری به کلیک کردن و داخل شدن به وبسایت خواهند داشت.
اعتنا داشته باشید که در صورتیکه در حاصل برگه اولیه گوگل قرار نداشته باشید، نمی‌توانید در ابتدا بردن این عدد اثر چشمگیری بگذارید. برای این مراد می بایست آیتم‌های دیگر را تغییر‌و تحول دهید تا بتوانید رنکینگ بالاتری به دست آورید.

Average Position :

این قسمت علامت می دهد که معدل رنکینگ یک کیورد خاص یا این که یک برگه در دوران تعیین گردیده چه گونه میباشد. ولی که‌این منزلت مدام قابل اتکا وجود ندارد، به این دلیل که هر بازدید کننده حاصل متفاوت و مختلفی را خواهد روئت کرد. طبق گفته گوگل، ربات‌های این شرکت به گذر زمان، شعور بهتری از آنچه که مطلوب هر بازدیدکننده میباشد به دست خواهند آورد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.