متا دیسکریپشن را در کجاها می‌ بینیم؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

متا دیسکریپشن را در کجاها می‌ بینیم؟


متا دیسکریپشن را در کجاها می‌ بینیم؟
متا توضیحات را معمولا در ورقه حاصل جستجوی گوگل و هنگام بازنشر لینک و پیوند وبسایت در کانال‌های اجتماعی مانندآموزش سئو مشهد  توییتر و صورت‌بوک می بینیم.

متا تگ توضیحات چه می‌ نماید؟
توضیحات متا یک تگ HTMLاست که در کد کاغذ وارد می گردد. مقصود از این توضیحات ترغیب یوزرها به کلیک کردن بر روی پیوند وب سایت شماست. به ذکر دیگر، توضیحات متا هدفشان بالا بردن نرخ کلیک از سمت موتورهای کاوش گر میباشد. موتورهای کاوشگر بارها اعلام کرده‌اند که توضیحات متا هیچ‌سیرتکامل تاثیری بر درجه تارنما ندارند و از آنان به کار گیری نکنید؛ البته توضیحات متا اثر غیرمستقیمی دارا‌هستند: گوگل با به کار گیری از نرخ کلیک (CTR) وب سایت شما، متوجه واحد سنجش محبوبیت وبسایت شما می‌گردد و موجب ارتقای مرتبه تارنما شما می‌گردد. به آموزش سئو در مشهد  همین برهان، متا توضیحات هنوز عنایت داراست.
خصوصیت‌های متا توضیحات عالی چیست؟
1. تعداد کاراکترها : تعداد کاراکترها در بی نقص و درست علامت داده شدن توضیحات متای وب سایت شما اثر دارااست. معمولا ۱۵۵تا ۱۶۰کاراکتر عدد ایده الی برای متا تگ توضیحات میباشد؛ البته فراموش نکنید که پاراگراف‌بندی درست توضیحات متا مداقه متعددی داراست. خوب میباشد از اعداد و ارقام به کارگیری نکنید و کلمه ها کلیدی را بی‌مقصود در توضیحات متا پی درپی ستون نکنید.
2. محتوای جالب : متا توضیحات اصولا دعوت‌طومار‌ای به تارنما شماست، ولی قرار وجود ندارد با تعریف‌های به دور و دراز، یوزرها را وسوسه فرمایید. مهم ترین و ارزشمندترین سرفصل‌ها را به طور مربوط به به کارگیری از یک سری واژه و کلمه کلیدی اساسی، در متا تگ توضیحات درج فرمائید.
3. گنجاندن آیتم فراخوان : آیتم فراخوان(CALL TO ACTION) یکی‌از ترفندها برای سوق دادن یوزرها به وبسایت میباشد. شما با استعمال از این مورد در توضیحات متا میتوانید بخشی از مقاله را ذکر کرده و یوزرها را به ورود به سایتتان ترغیب نمایید. عباراتی مثل «بیشتر بدانید»، «به طور بدون پول مقاله را اخذ نمائید» و کلمات شبیه، اثر گذار خواهد بود.
4. واژه کلیدی هدفمند : توجه داشته باشید که در حالتی‌که کلمه و واژه کلیدی کاوش گردیده بوسیله یوزرها با بخشی از متن متا تگ توضیحات مطابقت و همخوانی داشته باشد، گوگل میل متعددی به استعمال از آن و پررنگ کردن توضیحات متا در حاصل کاوش داراست. بنابراین نرخ کلیک تارنما خویش را بالا میبیرید.
5. پررنگ‌کردن خصوصیت کالا یا این که سرویس ها : درصورتی که در حوزه تکنولوژی فعالیت میکنید، تاکید و پررنگ‌کردن خصوصیت‌های خاص کالا، بها مطلوب و خصوصیت‌هایی از این دست، ترفند خیر برای ترغیب یوزرها میباشد. عملکرد فرمایید مهمترین و مفیدترین داده ها را در متا تگ توضیحات درج نمایید تا برای کلیک کردن بر روی پیوند وبسایت شما، یوزرها لحظه‌ای تامل نکنند.
6. هم خوانی محتوا : مهمترین خصوصیت متا توضیحات، همخوانی با محتوای شیت میباشد. این قضیه از آن جهت عنایت دارااست که گوگل از بی‌رابطه بودن متا با محتوای وبسایت شما آگاه میشود و در شکل سرپیچی، وبسایت شما‌را پنالتی می‌نماید.
7. منحصربه شخص بودن : برای هر برگه تگ متا توضیحات اختصاصی بنویسید، در غیر این شکل تجارب کاربری تارنما شما در گیر خلل می‌گردد .
8. نسخه برداری نکنید : از درج توضیحات متا به طور اسکن گردیده، دوری کنید و عملکرد فرمائید توضیحات متا را از تازه بنویسید.

چه هنگامی نیازی به تایپ کردن متا تگ توضیحات وجود ندارد؟
منطق حکم کننده بر بهینه سازی به شما حکم می‌نماید که مدام برای صفحه ها تارنما خویش، متا توضیحات‌ بهتر بنویسید؛ ولی مدام نیاز به جاری ساختن این شغل وجود ندارد. چنانچه مطلبی که در یک شیت قرار داده‌اید، تعدادی واژه و کلمه کلیدی را مقصود خویش قرار داده میباشد، خوب میباشد توضیحات متا را ننویسید و این فعالیت را به عهده موتورهای کاوش بگذارید. زیرا هنگامی که اینترنت مسترها در کد شیت لغات کلیدی را مشخص و معلوم می‌نمایند، موتورهای کاوش از سایر لغت ها که لغات کلیدی شبیه را دارا هستند، به کار گیری می‌نمایند تا یوزرها را به وب سایت شما هدایت نمایند. بدین ترتیب ممکن میباشد با دقت بر روی یک واژه و کلمه کلیدی، نصیب بزرگی از یوزرها را از دست بدهید. فراموش نکنید در حالتی که که از تگ توضیحات متا برای برگه خویش به کار گیری نمی کنید، او‌لین گزاره جانور در متن شما، موتورهای کاوش را هدایت می‌نماید.
چرا می بایست از متا تگ توضیحات (متا دیسکریپشن) به کار گیری کنیم؟
با اعلان گوگل مبتنی بر اینکه دیگر مرتبه تارنما‌ها بر پایه ی متای توضیحات تغییر تحول نمی‌نماید، شاید بعضی متخصصان بهینه سازی با خویش بگویند «هنگامی این توضیحات در الگوریتم درجه بندی به حساب آوردن نمی شوند، چرا از آنان به کارگیری کنیم؟» جواب بدین پرسش معمولی میباشد: شما بایستی توضیحات متا را فاکتوری در ارتقاء نرخ تبدیل در لحاظ بگیرید. وب سایت MOZ سه برهان بی آلایش برای به کار گیری از متا تگ توضیحات را اینگونه بیان می‌نماید:
1. عبارات کلیدی در حاصل کاوش پررنگ می گردند: کلمه ها کلیدی مو جود در توضیحات متا، به شما یاری می‌نماید تا به بازدیدکنندگان محتوای کلی شیت را استحضار دهید. لغت ها کلیدی در توضیحات متا بوسیله موتورهای جستجوBold می‌گردد و به ارتقاء نرخ کلیک وب سایت شما امداد می‌نماید.
2. کانال‌های اجتماعی از آن به کارگیری می‌نمایند: وقتی که محتوای شما در کانال‌های اجتماعی مانند جی پلاس، توییتر، چهره‌بوک و… به اشتراک نهاده می شود، توضیحات متا به سایرین یاری می‌نماید که محتوای تارنما شما‌را دریابند. در حالتی‌که که محتوای هدفمندی تنظیم نکرده باشید و شیت متبوع متا توضیحات نداشته باشد، گزاره نخستین متن تحت عنوان متا تگ توضیحات آرم داده می‌گردد. به این ترتیب به تایپ کردن توضیحات متا برای صفحه های خویش، التفات بدهید.
3. از توضیحات متا وب سایت شما در social bookmarking network به کارگیری می گردد: کانال‌های اجتماعی زیادی برای تبادل حیث و علامت‌کردن مطالب اثرگذار وجود دارااست که مطالب اثر گذار و اصلی در ناحیههای مختلف در ان آرم‌گذاری میشوند. از جمله My سئو Community، Digg وBizSUgar از این کانال‌ها می‌باشند. توضیحات متای تارنما در‌این کانال‌ها قابل ادیت کردن میباشد ولی خوب میباشد متا تگ توضیحات را اثر گذار و خلاصه بنویسید تا بدون چاره به ادیت آن نباشید؛ چون طبیعی میباشد که کنترلی بر مطالب بازنشر گردیده از تارنما خویش نداشته باشید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.