ریدایرکت Redirect چیست؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ریدایرکت Redirect چیست؟


ریدایرکت Redirect چیست؟
ریدایرکت مبحثی اساسی در بهینه سازی و مرتبه‌بندی وب سایت‌ها و در معنای جابجایی بازدیدکنندگان یا این که موتورهای کاوش به جای یا این که آدرسی نو میباشد که به صاحبان وبسایت‌ها قابلیت می دهد که قابل انعطاف‌افزارها یا این که یوزرها را به نشانی دلخواه خویش هدایت نمایند. از جانب یوزرها، ریدایرکت هنگامی رخداد میفتد که برگه‌ای معلوم را درخواست می‌نمایند؛ ولی به برگه ای دیگر هدایت می گردند. در اکثر اوقات مواقع، مالک وب سایت ورقه یا این که مطلبی را حذف می‌نماید و یک ریدایرکت ساخت می‌نماید تا یوزرها و موتورهای کاوش را به کاغذ مرتبط یا این که شبیه بفرستد. ریدایرکت حزم بهتری میباشد برای اینکه یوزرها پیام لینک و پیوند شکسته ۴۰۴ را اخذ نکنند. ریدایرکت‌ها نقش مهمی در معاش صاحبان وبسایت‌ها، پیشرفت‌دهندگان و جستجوگرها اجرا می‌نمایند. در حالتی که میخواهید وب سایت خویش را تندرست نگه دارید، بایستی ریدایرکت را مبتنی بر استراتژی از پیش اندیشیده، جاری ساختن دهید. مثلا، در شرایطی‌که یک پست یا این که برگه را حذف میکنید یا این که محتوا را به یک URL نو آموزش سئو مشهد  منتقل می‌نماید، نباید ریدایرکت کردن را فراموش فرمایید.

کلاً ریدایرکت‌ها به سه گروه تقسیم میگردند :
1- ریدایرکت ۳۰۱ که به صورت دایم کاغذ شمارا به نشانی جدیدی منتقل می‌نماید (برای seo سفارش میگردد). در‌این‌حالت‌، دامنه وبسایت خویش را تغییر و تحول می‌دهید. این redirect مهمترین کاری میباشد که می بایست به مراد دوری از خطای ۴۰۴ و… روی وبسایت صورت بپذیرد. در upgrade کردن http به https، از این نوع جابجایی ورقه زیاد استعمال آموزش سئو در مشهد  میگردد.
2- ریدایرکت ۳۰۲ که برای جابجایی موقت شیت میباشد و پس از مدتی می توانید شیت را به نشانی قبلی بازگردانید؛
3- متای رفرش که به مکان آنکه در سطح سرور باشد، در سطح برگه اجرا میشود. این نوع ریدایرکت‌ها معمولا کندتر میباشند و برای seo پیشنهاد نمیشوند. این نوع ریدایرکت‌ها معمولا با شمارش معکوس پنج ثانیه‌ای یار و همدم‌اند یا این که متنی مشابه به «چنانچه تا ۵ ثانیه دیگر هدایت نشدید، اینجا را کلیک فرمائید» اکران میدهند.
اما نوع دیگری ریدایرکت نیز وجود داراست که به ۳۰۷ مشهور میباشد و درواقع به عبارتی ریدایرکت موقت ۳۰۲ در HTTP ورژن 1.1 میباشد.

دو نوع رایج redirect
1- جابجایی مجموع صفحه ها وب سایت به نشانی‌های تازه، مثل تغییر‌و تحول دامنه یا این که تغییر و تحول ساختار لینک و پیوند تک تک لینک و پیوند‌های تارنما؛
2- تغییر تحول نشانی بعضی صفحه های که از روش امر منقطع برای هر شیت جاری ساختن میگردد.
تعدادی پرسش رایج درباره ریدایرکت‌ها :
1. آیا ریدایرکت‌ها برای بهینه سازی مضر میباشند؟
در اکثر اوقات مورد ها جواب بدین پرسش «نه» میباشد؛ البته بستگی به وضعیت دارااست. به کار گیری اشتباه از redirect، موجب بروز اشتباهات متعددی گردد، از کاهش سکو صفحه ها گرفته تا تلف کردن ترافیک. در حالتی که شما در URL صفحه های تغییری ساخت کرده‌اید، ناچارید از redirect برای صفحه ها خویش به کارگیری فرمایید؛ زیرا نمیخواهید تک تک همت‌هایی را که برای جلب مخاطبان به سایتتان کرده‌اید، یکباره از دست برود.

2. چرا می بایست یک URL را ریدایرکت کنم؟
با ریدایرکت کردن یک URL تغییر‌و تحول مسیر داده و هم مخاطبان و هم موتورهای کاوش را به URL تازه می‌فرستید. بعداز هر تغییری که روی تارنما اجرا می‌دهید، مانند حذف یک پست، تغییر و تحول ساختار URL یا این که تغییر و تحول دامنه تارنما، می بایست شیت وب سایت را منتفل نمایید، در حالتی که خیر کاربرها با ارور 404 مواجه می‎شوند. در‌صورتی‌که که تغییرات کوچکی مثل حذف یک نوشته‌علمی سابق ساخت و ساز میکنید، می بایست با ریدایرکت 301، آن را به نوشته‌ی علمی تازه مرتبط هدایت فرمایید یا این که از ریدایرکت 401 استعمال فرمائید تا به کاربرانتان اعلام فرمائید که‌این مقاله را حذف کرده‌اید. سوای داشتن اپلیکیشن، صفحه ها را حذف نکنید و مقاله‌ها را به طور اتفاقی به URL هایی که ربطی به نوشته‌علمی مهم ندارند، هدایت نکنید.
پروژه‌های بزرگتر redirect، به یک استراتژی برای جابجایی URL نیاز داراست. جابجایی از HTTP به HTTPS، تغییر و تحول مسیر URL یا این که جا‌به‌جایی وب سایت به دامنه تازه، از این دست مفاد میباشد.
درین مواقع، بایستی همگی URLهای تارنما خویش را نظارت فرمایید و آنها‌را به نشانی‌های نو خویش در دامنه‌های نو بسپارید. بعداز اینکه تصمیم گرفتید چه‌طور جابجایی URL ها را جاری ساختن دهید، خوب میباشد عملیات جابجایی صفحه ها را آغاز نمائید. به کار گیری از ابزار تغییر و تحول نشانی در کنسول جستجوی گوگل برای اگاهی از تغییرات نشانی در گوگل به کار گیری نمائید.
3. تفاوت ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ چیست؟
ریدایرکت 301 برای تغییر تحول مسیر مستمر به URL نو به شغل می‌رود. با این شغل به یوزرها و موتورهای کاوش اعلام میکنید که‌این URL تغییر‌و تحول مسیر داده و به مقصد تازه منتقل گردیده است. ریدایرکت 301، رایج‌ترین نوع redirect میباشد. بدین ترتیب در صورتی از ریدایرکت 301 به کار گیری میکنید، بایستی مطمئن باشید که هیچوقت قصد ندارید به نشانی گذشته بازگردید. در غیر این شکل، خوب میباشد از redirect 302 به کارگیری نمائید.
ریدایرکت 302 تغییر‌و تحول نشانی URL وب سایت به آدرسی تازه به طور موقت میباشد، براین اساس میتوانید هر مجال که مایل بودید، به نشانی قبلی بازگردید.
نکته‌ای که بیان آن ضروری میباشد، این میباشد که نباید این دو ریدایرکت را به مکان هم به کار گیری فرمائید؛ یعنی برگه‌ای که از ریدایرکت ۳۰۱ استعمال کرده، نمی‌تواند با ریدایرکت ۳۰۲ در دسترس قرار بگیرد.

4. شایسته ترین رویکرد رئیس redirect در وردپرس چیست؟
سیستم‌های رئیس ریدایرکت Yoast برای جابجایی URLبسیار بی آلایش پیاده سازی گردیده‌است. با این ابزار، می توانید:
• یک پست را حذف و به قسمتtrash منتقل نمایید؛
• به محض جابجایی این پست، پیامی به شما اعلام می‌نماید که پست را بهtrash منتقل کرده‌اید؛
• دو آیتم برای گزینش پیش روی شما قرار میگیرد: ریدایرکت بهURL دیگر یا این که درج پیام ۴۱۰که نشانگر محتوای حذف گردیده است. در‌صورتی‌که آیتم اولیه را تعیین فرمایید، یک مودال گشوده می شود و به شما آرم می دهد که کجا می‌توانیدURL تازه را برای این پست خاص وارد فرمائید. بنابراین جابجایی نشانی به راحتی اعمال میشود.
5. در دست گرفتن‌گر ریدایرکت(redirect checker) چیست؟
ابزارهای در دست گرفتن‌کننده ریدایرکت به صاحبان وب سایت‌ها یاری می‌نمایند که URL های هدایت‌گردیده را پژوهش نمایند. این ابزار به شما امداد خواهد کرد تا اشکالات جان دار در زنجیره ریدایرکت‌ها را تحقیق فرمایید و تجارب کاربری را محک بزنید.
در صورتی شیت‌ای را که پیش از این منتقل گردیده بود، حذف نمایید، زنجیره‌ای دیگر به زنجیره ریدایرکت‌ها اضافه کرده‌اید. بدین ترتیب می بایست آن ها را در دست گرفتن نمائید.
ابزارهایی مانند Ahrefs، Sitebulb و Screaming Frogبه شما یاری خواهد کرد تا redirect ها و پیوند‌های سایتتان را رسیدگی نمائید. برای پژوهش‌های خیلی سریع، ابزارهایی مانند Path httpstatus.io مطلوب‌اند و درباره URL های جان دار در وب سایت، داده ها خیر و خوبی به شما می دهند، پلاگین Path Extension که روی گوگل کروم نصب می شود، ابزار قابل قبولی برای این شغل میباشد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.