معنا E-A-T یا این که الگوریتم E-A-T

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

معنا E-A-T یا این که الگوریتم E-A-T


معنا E-A-T یا این که الگوریتم E-A-T
به عبارتی‌طور که در صدر اشاره شد٬ این معنا کوتاه‌ گردیده‌ی ۳ واژه و کلمه‌‌ی بسیار اصلی برای گوگل میباشد که در زمینه ی هر یک می‌گردد یک عالم سخن زد. ولی پیش از یک جهان سخن‌زدن در ارتباط آن ۳ کلمه و واژه٬ بایستی توضیح کوتاهی درخصوص صفحه ها یا این که موضوعات (YMYL (Your Money or Your Life بدهیم زیرا این صفحه ها به مورد مشاجره آموزش سئو مشهد  ما مربوط‌ اند.

آری٬ صحیح خواندید که YMYL نامی میباشد که گوگل برای برخی صفحه های و موضوعات در یک اینترنت‌وب سایت درنظر گرفته. بدانید و مطلع باشید که YMYL یک الگوریتم وجود ندارد. پس چیزی به‌ اسم الگوریتم YMYL یا این که الگوریتم E-A-T نیست. کسامی که از الگوریتم E-A-T سخن می زنند یا این که راهنمای گوگل را نخواندند یا این که خواندند و صحیح  آموزش سئو در مشهد نفهمیدند.

اگرشمادرصفحه‌ای از اینترنت‌سایتتان در باب موضوعی اطلاعاتی نوشته‌اید که میدانید یوزرها برپایه‌ی آن داده ها تصمیم میگیرند و کاری اعمال می دهند و آن تصمیم یا این که کار بر تندرست جسم و روح ٬ اموال و میزان دارایی‌ها یا این که امنیت‌ خودشان یا این که گروهی از اشخاص دیگر اثر خواهد گذاشت٬گوگل این شیت را YMYL می‌بیند.

مجدد نگاهی به نمونه‌هایی که‌این نوشته را با آن آغاز کردیم بیندازید. دو نمونه اولیه (تداخل دارویی و خرید رمزارز) مثال‌هایی از صفحه ها و موضوعات YMYL می باشند. در راهنمای گوگل هم نمونه‌هایی برای YMYL آمده میباشد: موضوعات خبری و روز عالم٬ موضوعات حقوقی٬ قانون ها و ضوابط دولتی و مالی و مالیاتی٬ موضوعات مروبط به تناسب‌اندام و تغذیه. اما گوگل در آن راهنما ۲ نکته‌ی بسیار اساسی راجع‌به این موضوعات و صفحاتی از اینترنت‌تارنما که بدین موضوعات تخصیص یافته میباشد گفته: اولاً٬ موضوعات YMYL حصری نیستند و مصادیق مختلف و زیادی دارا‌هستند که در هر کدام می بایست غیروابسته راجع‌به آنان تصمیم گرفت. دوماً٬

we have very high page quality rating standards for YMYL pages because low quality YMYL pages could potentially negatively impact a person’s happiness, health, financial stability , or safety

ما استانداردهای بسیار بالایی برای محاسبه صفحه های YMYL داریم. زیرا صفحه های YMYL بی‌چگونگی ممکن میباشد تاثیرات منفی بر شعف٬ تندرست٬ امنیت مالی و جانی افراد داشته باشند.



حال پیش گویی بزنید که آن استانداردهای بالا یعنی کدام استانداردها؟ آری٬ صحیح در نظر گرفتن زدید. مضمون‌ E-A-T بخشی از به عبارتی استانداردهای بالا می‌باشند. یعنی آن صفحه ها و محتوایشان می بایست و بایستی و بایستی ۳ خصوصیت داشته باشند: هر کس محتوای آن صفحه ها را می‌نویسد می بایست در آن مسئله دارای تخصص باشد و آن محتوا بایستی اطلاعاتی دارای اعتبار و قابل‌یقین را دراختیار استفاده کننده بگذارد.

اما گوگل نمی‌گوید تنها صفحه ها YMYL می بایست آن ۳ خصوصیت را رعایت نمایند و داشته باشند. معنی E-A-T و داشتن آن ۳ خصوصیت برای بررسی تک تک صفحه های و اینترنت‌تارنما‌هایی که مقصود مشخصی را دنبال و داده ها مشخصی را برای استفاده کننده مهیا می‌نمایند -باتوجه به مسئله شیت٬ محتوا و ناحیهی عمل اینترنت‌وب سایت- درنظرگرفته می شود.

در شرایطی‌که صفحه ها YMYL حد بالایی از آن ۳ خصوصیت را به گوگل آرم ندهند٬ جریمه میشوند. پیش‌فرض گوگل برای آن صفحه ها وجود‌داشتن آن ۳ خصوصیت در بالاترین حد ممکن میباشد. تفاوت در اینجاست که ممکن میباشد مشقت بار‌گیری در خصوص بقیه صفحه ها و وب سایت‌ها تا بدین حد زیاد نباشد. تفاوت دیگری هم وجود داراست: معنا و مقدار تخصص٬ قابل‌ اعتقاد‌ بودن و اعتبار ما یحتاج در موضوعات YMYL و بقیه موضوعات.

Expertise یا این که تخصص
تخصص یا این که Expertise مستقیما به فرد مولف‌ی محتوا‌ی اساسی یک ورقه برمی‌خواهد شد. دراینجا تخصص یعنی هر کس محتوایی را نوشته بایستی در زمینه آن محتوا کارشناس و متخصص باشد. به عنوان مثال٬ تالیف کننده‌ی محتوای شیت‌ای که در امر تداخل دارویی دو قرص میباشد می بایست دکتر٬ پرستار یا این که داروساز باشد. در‌صورتی‌که محتوایی رژیم غذایی خاصی را برای نوپا‌ها پیشنهاد می‌نماید٬ مولف‌ی آن می بایست دکتر معالج یا این که دارای تخصص تغذیه باشد.

توجه فرمائید که دراینجا مراد گوگل از کارشناس و دارای تخصص کسی میباشد که گواهی دانشگاهی و یا این که گواهی علمی معتبری دارااست. اما این هم ممکن میباشد که تالیف کننده‌ی محتوای اساسی٬ برای مثال در کاغذ‌ی تداخل دارویی٬ خودش پزشک معالج نباشد؛ البته آن محتوا را یک دکتر معالج یا این که تیمی از متخصصان پذیرش کرده باشند.

نمونه‌هایی که زدیم همگی از صفحه ها YMYL بود. در زمینه‌ی بقیه موضوعات تکلیف چیست و گوگل چه میگوید؟ هر که در مورد انگیزه زردشدن نوک بامبو‌ها مقاله نوشته و پیشنهاد‌ای کرده هم بایستی مهندس کشاورزی باشد و فوق لیسانس درین فن از دانش کده‌های رفیعتر جهان داشته باشد؟ اینجاست که گوگل در بین معنا و مقدار تخصص برای تایپ کردن موضوعات YMYL و دیگر موضوعات تفاوت قائل میگردد:

الگوریتم E-A-T, بهینه سازی E-A-T, E-A-T چیست, E-A-T گوگل

پس درصورتی که هر که عشق و علاقه‌مند به گل‌وگیاه و باغبانی میباشد یا این که گل‌فروشی دارااست محتوایی راجع به انگیزه رنگ زرد‌شدن برگ‌های بامبو بنویسد و پند‌هایی بکند برای معالجه‌کردن بامبوهای زردشده٬ ازنظر گوگل این محتوا خصوصیت تخصص را دارااست و جریمه‌شدنی هم وجود ندارد. نو گوگل برای این نوع از تخصص هم یک اسمی نهاده: «تخصص ساده یا این که everyday expertise».



Authoritativeness یا این که قابل‌اعتمادبودن
این خصوصیت دیگر مختص مولف‌ی محتوا وجود ندارد. تالیف کننده٬ محتوا و اینترنت‌وب سایت هر سه می بایست قابل‌اتکا باشند. البته این قابل‌اعتمادبودن برای هر یک یعنی چه؟ مولف‌ای قابل‌پشت گرمی میباشد که علاوه‌بر تخصص٬ غیروابسته میباشد. محتوای قابل‌اتکا داده ها صحیح و به‌روز به شما می دهد. و وبسایت قابل‌اتکا تارنما خوش‌اسم و مشهوری در منطقهی کاری خودش میباشد.

بگذارید مثالی بزنم تا این خصوصیت (قابل‌اعتمادبودن) برایتان پر‌نور‌خیس خواهد شد. در شرایطی که کسی (اشخاص معمولی٬ پزشکان٬ خبرنگاران٬ سیاست‌مداران و…) سوالی در خصوص کووید ۱۹ داشته باشد٬ به کدام اینترنت‌وب سایت نخستین از همگی مراجعه می‌نماید؟ اینترنت‌وبسایت سازمان بهداشت جهانی و یا این که اینترنت‌وبسایت قانونی وزارت بهداشت کشورش. چرا؟
زیرا این دو اینترنت‌تارنما قابل‌اتکا می‌باشند برای همگی. کلیه از سراسر عالم٬ چه دارای تخصص و چه اشخاص معمولی٬ میدانند نویسندگان محتواها دارای تخصص‌اند و مستقلانه و ظریف نظراتشان را منعکس می‌نمایند. محتواها ظریف و به‌روز و صحیح‌اند و اینترنت‌تارنما‌ها برای سازمانی دارای اعتبار٬ مرجع و شناخته‌‌گردیده در حیطهی بهداشت و تندرست میباشد که داده ها خطا منتشر نمی کنند.

هنگامی اینترنت‌سایتی در ناحیهای معلوم برای شما قابل‌اتکا میباشد٬ شما نخستین از همگی به‌سراغ آن می روید و غالبا جوابتان را از به عبارتی میگیرید و دیگر کاری به سخن سایر‌ی اینترنت‌وبسایت‌ها ندارید. در بقیه موضوعات (که YMYL نیستند) هم اوضاع و احوال به همین صورت میباشد.

شما هم مطلقا اینترنت‌سایتی را می شناسید که در‌صورتی‌که سوالی در منطقهی گل و گیاه و بامبو داشته باشید٬ اولیه از همگی به آن رجوع و برگشت می کنید. اینترنت‌سایتی که در توان و اندازه‌ی خودش (برای مثال منتشرکردن داده ها در خصوص حفظ بامبوها) قابل‌ اتکا میباشد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.