دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

بهینه سازی جاوااسکریپت (JavaScript بهینه سازی) چیست؟


بهینه سازی جاوااسکریپت (JavaScript بهینه سازی) چیست؟
At its core, JavaScript سئو is basically the practice of making sure that content on a page (executed via JS) is being correctly rendered, indexed and ultimately ranked in search results by search engines.

درواقع، بهینه سازی جاوااسکریپت کارهایی میباشد که اجرا می گردد تا از صحیح ترجمه و پردازش‌شدن کدها، ایندکس‌شدن و درنهایت جایگاه‌دریافت کردن محتوای یک ورقه (که با جاوااسکریپت جاری ساختن میگردد) در موتورهای کاوش اعتقادوباور آموزش سئو مشهد  نتایج خواهد شد.



ترجمه‌، پردازش و اکران کدها (Rendering) دو نوع داراست: Server-side rendering and Client-side rendering. این دو نوع هر مورد مزایا و معایب و تاثیرات خاص خودشان را دارا هستند. اولیه ssr (که نوع دیرین‌خیس میباشد) را تعریف‌و‌تمجید و آن گاه با csr (که سیاق امروزی‌خیس برای rendering میباشد) مقایسه آموزش سئو در مشهد  میکنیم.



SSR or Servers-Side Rendering چیست؟
اصولا و معمولا همگی‌ی داده ها وب سایت در مقر‌داده‌ی سرور ذخیره میشود. زمانی کاغذ‌ای از وب سایت مراد میشود (استفاده کننده یا این که بات موتور کاوش)، آغاز سرور html را طوری که مرورگر بتواند بخواند و پردازش نماید می‌فرستد و سپس CSS و JS را . درنهایت شیت با مجموع محتوا و استایلش اکران داده می گردد.

این مراحل صحیح برعکس چیزی میباشد که در csr حادثه می‌ افتد. در csr پردازش آحاد کدها در مرورگر و از روش فریمورک‌های جاوااسکریپت (مثل Vue.js) اعمال می‌گردد. یعنی سرور وب سایت کاری جاری ساختن نمی‌دهد. کلیه‌ی عمل را مرورگرهای اینجانب و شما اجرا می دهند فارغ از نیاز به کدها.

SSR vs. CSR از نظر موتورهای کاوش و seo تارنما
خب چرا اینکه اولیه پوشه html وب سایت خوانده و پردازش گردد اصلی میباشد؟ چه ربطی به seo و موتورهای کاوش دارااست؟ موتورهای کاوش با ایندکس‌کردن صفحاتی که با فریمورک‌های js تشکیل‌شده‌اند نقص‌ دارا‌هستند. زمانی موتور کاوش میخواهد کاغذ‌ای را که با فریمورک‌ تشکیل‌شده و مرورگر آن را پردازش کرده ببیند و ایندکس نماید، درواقع چیزی نمی‌بیند جز کاغذ‌ای خالی! زیرا کدی نیست که بات‌ها بتوانند بخوانندش. این یعنی خبری از سئوشدن وجود ندارد.

ولی صرفا گوگل راهی برای رفع این ایراد ابتکار کرده: Two-wave Indexing System (سیستم ایندکس‌کردن دومرحله‌ای). یعنی اولیه بات‌های گوگل میایند و کدهای HTML & CSS تارنما را استحصال می‌نمایند. اما آن را ایندکس نمیکنند. تارنما در صف می ماند تا گوگل بتواند جاوااسکریپت آن وب سایت را نیز بخواند و آن‌گاه آن را ایندکس نماید (مرحله‌ی دوم). این مرحله‌ی دوم ممکن میباشد تا هفته‌ها ارتفاع بکشد. این یعنی تا هفته‌ها وب سایت شما در نتیجه ها سرچ گوگل وجود نخواهد داشت.

پس اینجاست که ssr برای بهینه سازی اصلی و موثر می گردد: موتورهای کاوش برای ایندکس‌کردن کدهای وب سایت را می خواهند، یعنی به عبارتی فولدر html که در ssr اولیه به مرورگر رسول میگردد. گوگل آن را ایندکس می‌نماید و کاری هم با JS ندارد. نو مخاطب هم سوای هیچ مشکلی کاغذ را با آحاد محتوایش می‌بیند.



مزایا و معایب ssr در seo تارنما



مزایای SSR برای بهینه سازی وبسایت
مزیت والا این مشی برای seo وبسایت مشخص و معلوم شد. البته این اسلوب مزایای دیگری هم دارااست:



From a search engine perspective, server-side rendering is the second-best option for rendering JS. The biggest benefit is the rate at which pages can be rendered. The faster search engines can “view’ your pages, the faster it can move on to the next page and improve your crawl budget. Not only does your crawl budget improve, but your user experience also increases.

برای موتورهای کاوش ssr دومی آیتم‌ی قابل‌قبول برای پردازش و اکران JS میباشد. مهمترین مزیت این میباشد که سرعت ایندکس‌کردن صفحه های بالا می‌رود. هرچه موتور کاوش سریع‌خیس بتواند شیت‌ای را ببیند،‌ سریع‌خیس میتواند تک تک صفحه های وب سایت شمارا ایندکس نماید. همین خیر‌فقط ایندکس‌شدن وب سایت شما‌را عالی می‌نماید، تجارب کاربری وبسایت شما‌را هم ارتقاء میبخشد.



Speed: با اس اس آر، زیرا گوگل به‌راحتی به کدهای html دسترسی داراست ایندکس‌کردن را به‌سرعت ایفا میدهد. از طرف دیگر این یعنی در وقتی کوتاه وب سایت شما در نتیجه ها سرچ ظواهر میگردد و می تواند جایگاه بگیرد.
UX: تجارب کاربری برای سئوی تارنما هم اساسی میباشد و به یکی‌از استانداردهای موتورهای کاوش تبدیل گردیده. ssr مجال کمتری برای لود شیت می خواهد و تاحدی کوشش و کارآیی ورقه را ارتقاء میدهد. همین یعنی مخاطب بدون چاره وجود ندارد معطل بنشیند تا آحاد شیت بارگذاری گردد.
Core Web Vitals (CWV): دسته معیارهای دیگری که در seo تارنما می بایست رعایت شوند. ssr برای ارتقای این معیارها نیز موثر میباشد.
Optimization for Social Media: با این اسلوب تنها به باصرفه‌شدن وب سایت برای موتورهای کاوش یاری نمی شود، بلکه تارنما برای کانال‌های اجتماعی نیز با صرفه میگردد. یعنی درصورتی که کسی لینکی را در فیسبوک به اشتراک بگذارد، پیش‌نمایشی از آن شیت هم یاور با آن بار گذاری میگردد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.