چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مدیریت حجم ترافیک بالا در وب سایت های وردپرسی


مدیر وسعت ترافیک بالا در وب سایت های وردپرسی
اولیه ما یحتاج میباشد که با مضمون‌ و فلسفه اتفاق افتاد پرترافیک آشنا شویم. در صورتی همین الآن با ترافیک بالای مخاطب رو‌به‌رو میباشید، توصیه می کنم این قسمت را نخوانید و از دو عنوان آن‌گاه بی واسطه  آموزش سئو مشهد سراغ راه حل‌ها بروید.

اتفاق افتاد پرترافیک چیست؟

به لهجه معمولی، ترافیک بالای مخاطب در یک اتفاق افتاد بدین معنا میباشد که وب سایت شما در بازه زمانی مجال کوتاهی از جمله یک سری دقیقه یا این که ثانیه، یک سری موازی ترافیک ساده  آموزش سئو در مشهد را تجربیات می‌نماید.

میزان ترافیک براساس میانگین تعداد استفاده کننده هر وبسایت در واحدهای هنگامی خرد (هر کدام دقیقه یا این که ساعت) معقول می‌گردد. به‌ همین استدلال، نمی‌قدرت عدد دقیقی برای اندازه‌گیری آن در لحاظ گرفت. ولی معمولا برای تارنما‌ها با سرور اشتراکی صدها مخاطب ممکن میباشد زیاد باشد یا این که برای وبسایت‌هایی با سرور مخصوص تعدادی هزار استفاده کننده در یک مجال کوتاه.

هم اکنون پرسش این میباشد که چه هنگامی با یک اتفاق افتاد پرترافیک مواجه خوا‌هیم شد؟ درواقع این فعالیت تخصص دیتا آنالیزورها میباشد و آنها هم خیر به‌طور ظریف، بلکه تقریب و پیش بینی گزارشی فراهم می‌نمایند. با این حالا، تنها در یک سری وضعیت ممکن میباشد که سایت شما با وسعت بالایی از استفاده کننده رو‌به‌رو خواهد شد:

شرایط نخستین این میباشد که یک یا این که یک سری نوشته‌ی‌علمی و خبر مرتبط به موضوعی پرطرفدار در هنگامی خاص منتشر خواهد شد. زیرا یوزرها نسبت‌به آن عشق‌مند میباشند برای دیدن آن مطالب به سایت می آیند. اینکه مقاله‌ها و خبرها را با اپلیکیشن‌ریزی گذشته منتشر می کنید یا این که خیر، به خودتان بستگی دارااست.
شرایط دوم پس از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی صورت می دهد. در حالتی‌که کمپینی غالب باشد، در یک برهه زمانی معین تعداد یوزرها تارنما از میانگین قبلی بیشتر شود.
موقعیت سوم گفت و گو هک یا این که حمله به زیرساخت میباشد. در اینگونه موقعیتی شاید هزاران درخواست به‌شکل هم زمان به‌سمت سرور تارنما روانه خواهد شد و همین زمینه منجر افت یا این که جدا سرویس ها‌دهی شود.


چرا وسعت ترافیک بالا برای سایت وردپرسی خطرناک میباشد؟
درواقع مورد بسیار معمولی میباشد. هنگامی وسعت یوزرها روی سروری که برای ۱۰۰۰ نفر در ماه فعال‌سازی گردیده‌است، ناگهان به ۱۰۰۰ نفر در دقیقه رسد به طور کامل طبیعی میباشد که عملکردش در گیر نقص‌ خواهد شد. سیستم برای ادامه عمل، اذن‌ی ورود به اشخاص بیشتر را نمی‌دهد یا این که آن‌هایی را که در تارنما فعال می باشند، خارج می‌نماید.

زمانی می گوییم خطرناک دقیقا دلیلش همین زمینه میباشد: اینگونه اتفاقی نارضایتی استفاده کننده، ناتوانی در شغل وبسایت، افت فروش یا این که شاید توقف کار سایت و… را پیرو خواهد داشت.

چه‌گونه تارنما وردپرسی را برای وسعت ترافیک بالا مهیا کنیم؟
حال که با زیروبم اصطلاح ترافیک بالای مخاطب در وب سایت آشنا شدید، وقت آن میباشد که شیوه های با صرفه‌سازی تارنما وردپرسی برای میزبانی از یوزرها بیشتر را هم بخوانید.



۱. سرور وبسایت را از داده ها فارغ از کاربرد منزه فرمایید
حال وقت منزل‌تکانی میباشد. سراغ مطالب روزنامه یا این که صفحه های مغازه بروید. تصاویر اضافه یا این که پرحجم را یا این که منزه فرمایید یا این که باصرفه‌سازی. کلیپ اضافه و هر محتوایی که وسعت بیش تر از اندازه‌ای از سرور را اشغال کرده باصرفه فرمایید. بالاخره می بایست این منزل مهیا پذیرایی از مهمان‌های متعددی خواهد شد.



۲. طرح‌های مینیمال برای طراحی صفحه سایت خویش گزینش فرمائید
فرقی نمی‌نماید صورت محتوا مینیمال باشد یا این که پوسته وب سایت. عالی میباشد بیشتر از طرح‌های سوای زرق‌و‌برق به کارگیری نمایید. اینکه یک وب سایت فونت‌های خیره کننده‌وغریب داشته باشد، کناره‌کناره‌اش فیچرهای مختلف باشد یا این که تارنما پر‌از تبلیغات کلیکی خواهد شد؛ درصورتی که تعیین هر مورد و همینطور اجرای آنها اصولی نباشد و فیچرها هم کاربردی نباشند، تمامی‌ی آن خصوصیت‌‌ها بیشتر مخرب‌اند تا موءثر و درآمدزا.

به تصاویر ذیل نگاه فرمائید و به آسانی دیزاین homepage اعتنا فرمایید.
۳. از CDN برای پردازش داده ها به کارگیری فرمائید
هم اکنون دیگر فرقی نمی‌نماید که سرور یک وب سایت در چه ناحیه جغرافیایی قرار گرفته میباشد. و یوزرها از هزاران کیلومتر آن‌ طرف‌خیس می خواهند آن وب سایت را مشاهده کنید یا این که صد متر. به کارگیری از CDN این اعتقاد و باور را به شما میدهد که استفاده کننده از هر مسافت جغرافیایی که دارااست، در سریع‌ترین فرصت به محتوای تارنما دسترسی خواهد داشت.

CDN مخفف عبارت Content Delivery Network میباشد. درواقع، این فناوری کانال توزیع محتوا در سراسر عالم را تشکیل میدهد. مسافت هنگامی و مکانی فرستنده و گیرنده‌ی داده ها را نادر می‌نماید و مشابه یک واسطه به رابطه خوب مخاطب با تارنما امداد می‌نماید.

در‌صورتی‌که در سایتی که قرار میباشد اتفاق افتاد پرترافیکی را تجربیات نماید از CDN مطمئن و باثبات به کارگیری نمایید، به طبع سرعت وبسایت بیشتر می شود. در فیض تجربیات‌ استفاده کننده و تعداد یوزرها وب سایت نیز ارتقاء مییابد.



۴. افزونه‌های غیر کاربردی و بیشتر دکوری را حذف فرمایید
یک کدام از خصوصیت‌های وب سایت وردپرسی وجود افزونه‌هایی میباشد که هر یک شغل های تعجب آور‌وغریب جاری ساختن می دهد. یک کدام از مثل محل کار نگارگری هرچه بکشید به وبسایت تبدیل می‌نماید، یکی‌از بهینه سازی را پژوهش می‌نماید، یک کدام از برنامه خردسالان به صفحه های اضافه می‌نماید و… .

سفارش میکنم در صورتی روی داد بزرگی درپیش دارید، افزونه‌های اضافه و غیرکاربردی را حذف فرمائید. هر افزونه بخشی از سرعت وب سایت را میگیرد، فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌نماید و نسبتاً تمامی چیز را به هم می‌ریزد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.