داده‌ها از کجا و چطور تولید می‌شوند؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

داده‌ها از کجا و چطور تولید می‌شوند؟


داده‌ها از کجا و چطور ساخت و ساز می گردند؟
داده (Data) گروه‌ای از حقایق و آمارها میباشد که برای آنالیز ذخیره می گردد. این تعریف‌و‌تمجید خیلی کلی میباشد.
مسلما بخوانید: اینفوگرافیک: نشانی اینترنتی مارکتینگ را بدون شوخی بگیرید!
در کبیر داده خواسته از داده‌ در هر مرحله آموزش سئو مشهد از عمل متعدد میباشد. داده نپخته داده‌ای میباشد که سوای ترتیب و طبقه‌بندی عده‌آوری گردیده‌اند و در فیض معنا خاصی را ذکر نمی‌نماید. اگر که روی داده نپخته پردازش ایفا دهیم تبدیل به داده ها میگردد که جابجایی دهنده مفهومی می‌باشند.
داده‌ها از صدها منش متعدد ایجاد و ذخیره می گردند. همین یک‌سری دقیقه گذشته که روی لینکی کلیک کردید تا این نوشته‌ی علمی گشوده گردد داده‌هایی از عمل شما در سرورهای گوگل ذخیره شد. داده‌هایی مثل سبک سیستم استدلال، دستگاه تلفن همراه یا این که رایانه شما و محل اتصال شما به وب.
داده‌ها تنها از عمل وب گردآوری نمیشوند. هر منبع دیگری مثل پرسشنامه کاغذی، فیلم دوربین‌های نظارتی شهرها، شرایط تلفن همراه، بلیط اتوبوسی که می خرید، بیمه خودرو و درمانی، داده ها تحصیلی و ... تمامی داده ناپخته می‌باشند.
در غایت تمامی این داده‌ها دیجیتال میگردند تا پروسه آجل صورت بپذیرد.
خب اکنون یکسری کاربرد عملی عظیم‌داده آموزش سئو در مشهد را در دنیای مدرن ببینیم و بعد از آن به سراغ جزئیات آن برویم.
کاربردهای بیگ دیتا؛ از آرزو تا واهمه
کاربردهای بی‌شماری را برای بیگ دیتا می‌اقتدار تصور کرد. در پی با یک‌سری نمونه حقیقی و واقعی به کاربردهای امید بخش بیگ دیتا در حیطههای متعدد و یک مثال به کارگیری ترسناک اشاره می کنیم.
بیگ دیتا در فراگیری
بیگ‌دیتا در هر مرحله از فراگیری یعنی از کودکی تا فراگیری بهتر یا این که هر زمان آموزشی دیگر می تواند کاربرد متنوعی داشته باشد.
مثلا‌؛ می‌قدرت تعیین فن و شغل یابی را برای دانشجو ها آسانتر کرد، به مکان اپلیکیشن‌های همسان آموزشی برای هر دانشجو ترتیب یادگیری دروس متفاوتی با سود‌وری فراتر توصیه بخشید یا این که با شناسایی نقاط ضعف زمان‌‌های آموزشی از انصراف و رد شدن دانشجوها پرهیز کرد.



یک مثال انجام گردیده از این نمونه‌ها تغییر تحول اپ آموزشی در کالج ایالتی جورجیا میباشد. تا چندین سال گذشته معدل دانشجویانی که چیره می‌شدند درین کالج سوا‌التحصیل شوند ۳۲ درصد بود که درصد بسیار پایینی میباشد. این کالج برای جستن نقاط بحران‌برانگیز از داده‌ها به کار گرفت.

آنان با ارزیابی داده‌های دانشجوها کهن و فعلی خویش ۸۰۰ اخلاق مربوط به عدم توفیق در دانشکده را پیدا کردند. یک کدام از علامت‌های عدم توفیق این بود که در شرایطی که دانشجوی حرفه علم ها سیاسی در زمان مقدماتی دانش سیاست نمره C می‌گرفت، احتمال توفیق آن تا ۲۵ درصد معدود می شد.

درحال حاضر هر دانشجویی که در‌این حالت قرار گیرد مشاوری با وی ملاقات می‌نماید و به توفیق وی یاری می‌نماید.

این تنها یکی‌از ۸۰۰ ایراد کشف گردیده بود. مدیران دانش کده برای مطرح ترین معضل‌های دانشجو ها نرم‌افزار‌های زیادی پیاده کردند و در پهنا چندین سال معدل خارج از‌التحصیلی دانشجو ها به ۵۴ درصد رسید!

بیگ دیتا در رسانه و تلویزیون
سریال‌های تلویزیونی که در سال‌های قبل منتشر گردیده‌اند روایت‌هایی به مراتب جالب‌خیس دارا هستند. به علاوه یافت کردن یک سریال که با روحیات و علایق هر شخص مطابقت و همخوانی داشته باشد عمل چندان رنج وجود ندارد.

قطعا بخوانید: به چه شکل بک‌لینک و پیوند‌های وبسایت را نظارت کنیم؟ (معرفی 3 ابزار اساسی)
یک مثال دارای شهرت به کار گیری از بیگ دیتا در سریال‌های تلویزیونی پروژه شرکت نتفلیکس میباشد. این موسسه با یاری بیگ دیتا علایق عموم را شناسایی می‌نماید تا در نوبت نخستین سریال‌های بهتری را به مخاطبان توصیه دهد و بعد از آن از این داده‌ها در تشکیل داد سریال‌های تازه خویش به کار گیری نماید.



حتی به طور همزمان با تشکیل داد و نشر سریال House of Cards از بیگ‌دیتا برای تایپ کردن قصه فصل‌های آتی - به طوری که کاربر بیشتری جذب نماید - به کار گیری کردند.

بیگ دیتا در پزشکی و تندرست
در حوزه تندرست نیز پروژه‌های متعددی با بیگ‌دیتا جاری ساختن شد‌ه‌است. بیشتر این پروژه‌ها با مقصود پالایش داده ها تندرست شهروندان، کسب به دلایل بروز بیماری‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها جاری ساختن گردیده‌است.

کمپانی AlayaCare یک نمونۀ خوب از کاربرد بیگ‌دیتا در حوزۀ پزشکی و سالم میباشد. این نرم افزار که در مسئله حفظ از سالمندان و بیماران در منزل کار می‌نماید، با پایش داده ها مشتریان از راه و روش به دور و تحقیق هوشمند سابقه بیماران، تعداد دفعات مراجعه پزشکان کارشناس به منزل اشخاص را تا ۷۳ درصد کاهش داده میباشد.

یک مثال دیگر که در حالا متداول شدن در کشورهای توسعه یافته میباشد شناسایی فاکتورهای خطرناک در تن اشخاص، قبل از بروز بیماری میباشد.

به عنوان مثال با شناسایی الگوی تغییرات ضربان قلب کسانی که در معرض سکته می‌باشند، می‌اقتدار از سکته قلبی پیشگیری کرد. با وجود ساعت‌های هوشمند که ضربان قلب، فشار خون، ساعت خواب و ... را ضبط می‌نمایند، گردآوری‌آوری داده‌های تندرست ریلکس‌خیس از قبل گردیده است.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.