سه معیار مهم در کیوورد تارگتینگ

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

سه معیار مهم در کیوورد تارگتینگ


تحلیل و تارگت کلمات کلیدی به کمک ابزارهای سئو
ابزارهای مختلفی برای تفحص و سرچ لغات کلیدی وجود دارده و احتمالا باهاشون فعالیت کرده باشید یا حداقل اسمشون به گوشتون خورده باشه. به عنوان مثال اونها:

آموزش سئو در مشهد



Google planner keyword
Moz
Ahrefs
Semrush
Kwfinder
و…
هرکدوم از این ابزارها مزایایی به همدم دارن که توصیه می‌کنم برای آموزش سئو مشهد یه سکو هم که شده راجع‌به هریک رسیدگی دقیقی داشته باشین تا از آمار و اطلاعاتی که دراختیارتون میزارن، شگفت زده شید. خب من برحسب تجربیات استعمال هم زمان از دو ابزار Semrush،Kwfinder را پیشنهاد میکنم. ولی به کارگیری فقط از سمراش هم میتونه امداد کننده باشه ولی در شرایطی‌که هردوشون را به کار بگیرین، نتیجه ها بهتری عایدتون خواهد شد.

ابزار Kwfinder برای تنظیم لیست کلمه ها کلیدی ارجحیت داره و ابزار semrash جهت ارزیابی رقبا و تارگت صحیح لغات کلیدی مناسبه.بعد از اینکه لیست جامعی از کلمه ها کلیدیتون را توی اکسل وارد کردین، نوبت به فیلتر کردنشون میرسه. درواقع در مرحله بازرسی کلمات کلیدی هرچیزی که در ابزارهای متفاوت پیشنهاد شد یا خود گوگل در بخش پیشنهادات و مشابهاتش گفته بود را لیست می‌کنیم. ولی به احتمال قوی تعداد زیادی از این لغات تکراری هستن که باید حذف بشه. برخی دیگشونم با کمی تفاوت در ظاهر، احتمال اینکه در یک گروه قرار بگیره و یه مفهوم را بده زیاده.

به عنوان مثال توی سرچ لغات “خرید موبایل گوشی” و ” خرید گوشی” منظور یکیه. گوگل هم باتوجه به محتوی صفحه متوجه یکسان بودن معنا این دوعبارت میشه و حاصل یکسانی به هردسته از این کاربران آرم میده. بدین ترتیب این دوعبارت را باید یکی دانست و درهم مخلوط کرد نه اینکه برای هرکدوم یک شیت جدا از هم ساخت!

ولی همیشه هم مسئله به همین روشنی قابل تشخیص نیست و باید باور حاصل کرد. برای این عمل کافیه هر کدوم از این عبارتها را جداگانه سرچ کرد و به ۵ پیوند اولیه حاصل نمایش داده شده اعتنا کرد. در حالتی که حاصل برای هردو یکسان باشه، یعنی این دو عبارت یکی‌از هستن و نباید برای هرمورد شیت ای جداگانه درنظر گرفت. همین مراحل را بایستی تا آخرین واژه لیست ادامه بدیم تا لیست کوتاه تر و غیرتکراری داشته باشیم.

سه معیار مهم در کیوورد تارگتینگ
بعداز فیلتر کلمه ها، نوبت به اضافه کردن سه ستون در مقابل ستون کلمه ها کلیدی میرسه. هرکدام از این ستون ها شامل معیارهای متریک زیر هستن:

حجم جستجوی ماهانه : Search volume

روند جستجوی یک واژه کلیدی در برهه زمانی معین: Trends

معیار مشقت عبارت کلیدی : KD

برای تشخیص دقیق تر و جلوگیری از اتلاف وقت بهتره از ابزارهای سئو مثل سمراش یاری گرفت. ابزارهای آنلاین سئو واحد سنجش سختی کلمات، ترند و حجم جستجو کلمات را به راحتی در مشت شما قرار دادن و فقط کافیه مقدار اون را درمقابل هرکلمه وارد کنین.نکته ای که لازمه حواستون بهش باشه اینه که مقدار سرچ والیوم با نرخ تبدیل مطابقت و همخوانی داشته باشه.خب این یعنی چی؟


یعنی اینکه واژه ای که انتخاب می‌کنی، تنها بالا بودن جستجوی ماهانش اهمیتی نداره! بایستی برات پول ساز هم باشه. حتی دیده شده که سرچ والیوم یه عبارت نادر بوده ولی نرخ تبدیل بالایی داشته. پس حواستون به این قصیه باشه که در تارگت کلمات کلیدی، غرض مهم تارنما را مدتظر قرار به این.

ترند هم که میزان محبوبیت یک عبارت درجستجو است. برای مثال تو فصل تابستون به کار گیری از صندل های راحتی نسبت به بوت، بیشتر سرچ میشه. یا برای مدل های موبایل که هرچند ماه یک بار نسخه جدیدی وارد بازار میشه، مسلما مساله ترند التفات زیادی داره.

در زمینه‌ی مشقت کلمه کلیدی هم می بایست دقت باشید که هرچی یه عبارت مشقت بیشتری داشته باشه، یعنی رقابتی تره و شانس کمتر برای مرتبه به دست آوردن تو اون عبارت دارید، خصوصا اگه اول رویکرد باشید!

الان وقتش رسیده که یه ستون دیگه به اسم قیمت درآمدزایی هم مقابل این کلمه ها اصافه فرمائید، تا بعدا که خواستین وارد مبحث شیرین سئو سایت بشید، از مقصود مهم وب سایت دور نشده باشین و توقع مدیریت اون کسب و کار راهم برآورده کرده باشین. اما پیشنهاد می کنم این کاررا فقط برای لغت ها کلیدی معدل اجرا بدین و بعد از آن که تموم شد، ۳ تا ۵ عبارت را تعیین نمایید و به عنوان کلمات کلیدی وب سایت، سعی در سئوی این لغات داشته باشین. البته این تعداد میتونه بیشترم باشه ولی من نخواستم همین اولیه فعالیت رویایی پندار کنم و حد معمولش را درنظر گرفتم.

خب آنگاه اینکه هرکدوم از این مقادیر را تک به تک برای هر واژه قرار دادید، متناسب با اهداف سازمان، میزان بودجه، قدرت تیم محتوا در تولید محتوای باکیفیت و … دست به انتخاب کلمه ها میزنید .فقط قبلش بهتره یه شناختی هم از صفحه ها وبسایت داشته باشید تا بدونید چه کلماتی را درکجا قرار بدید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.