سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟


فرض فرمائید به جاده زده‌اید و به سمت شمال می روید. شنیده‌اید که یک‌سری مکان جالب و طبیعت دیده نشده وجود دارااست که زیبایی‌اش تعجب آور‌ میباشد و دلتان هوس کرده از این چندجا قطعاً دیدن نمائید. آدرسش را بلد نیستید، صرفا می دانید هرمورد در پیچ و تاب جاده‌های فرعی قرار دارا‌هستند و شیوه مشقت در پیش دارید. صرفا یک نقشه می تواند به شما یاری دهد که دست‌کم در بیشه گم نشوید. 

آموزش سئو مشهد



درحال حاضر ربات‌های گوگل بیچاره که وارد وبسایت شما میشوند چه گونه میان صفحه های گوناگون بچرخند و ایندکس نمایند؟ از کجا به کجا بروند؟ چه‌طور صفحه های را بها‌گذاری نمایند؟

پاسخ این سوالهای دو واژه میباشد البته دو واژه و کلمه آخر و عاقبت ساز: وبسایت مپ!

سرانجام ساز میباشد زیرا برای این که صفحه های شما درجه بگیرد نخستین می بایست از پایین دست ربات‌های گوگل رد خواهد شد، براین اساس داشتن وبسایت مپ نصیب مهمی از پروسه سئو تارنما شما به حساب می‌آید و در قسمت سئوی تکنیکال تارنما شما جاری ساختن میگردد.

پس فراهم باشید که قرار میباشد آحاد پستی و بلندی‌های سوژه تارنما مپ را بدانیم!

وبسایت مپ چیست؟
وب سایت مپ در واقع، فایلی میباشد که لیستی از مهم‌ترین محتواهای جان دار در تارنما را در بر دارااست تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس نمایند. همینطور وبسایت مپ به موتورهای کاوش میگویند که کدام محتواها از سایر اساسی‌خیس میباشد.

در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه وب سایت دیگر نیز وجود دارااست که مبنی بر HTML میباشد و در آن لیستی از مهمترین فولدر های مو جود در وب سایت جای دارد. این نوع نقشه وبسایت، بیشتر برای یوزرها آیتم به کار گیری قرار می گیرد تا بتوانند محتوای جان دار در وب سایت را بیابند و از آن استعمال نمایند.

موتورهای کاوش از نقشه وبسایت XML (به عبارتی نوع اولیه) استعمال می‌نمایند تا ساختار تارنما‌ها را خاطر بگیرند. بایستی به خیال و خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحه هایِ وب سایت در وبسایت مپ، ایندکس شدن وب سایت را ضمانت می‌نماید.

این قضیه به‌این مضمون‌ میباشد که در شرایطی که نقشه سایتی از کدهای XML عالی استعمال نماید، نشانی‌های دارای اعتبار و مرتبی را برای کراولرها مهیا نماید و بقیه نیازمندی‌های موتورهای کاوشگر را برآورده سازد، URL‌های مو جود در آن در Crawl‌های آینده گزینه دقت قرار خواهند گرفت. همین دستور شانس چشم شدن صفحه های گوناگون در موتورهای جستجو گر را ارتقاء میدهد.

توصیه!!!

به طبعً به شیت «فراگیری seo» محرمانه بزنید و کارشناس seo گردید. ما گروه مقاله ها بدون پول، یادگرفتن‌های گام به گام و عصر‌های جالب و کاربردی متعددی را فراهم کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد.


دنبال یه فعالیت لبریز درآمد از اینترنتی؟
تو زمان زمان‌های اینترنتی شایسته ترین راه و روش رو بهت نشون میدیم!
برای مشورت کردن مجانی، همین الان با ما تماس حاصل نمایید.
استارت می‌کنم021-58438داخلی 1
آیا شما به یک sitemap نیاز دارید؟
اگرچه وب سایت مپ در هر قوانینی برای سایت اثرگذار خواهد بود، ولی در موقعیت پایین بسیار مفید و کارساز میباشد:

وب سایت تازه با صفحه های جدیدی دارید که هنوز به خیر و خوبی به آنها پیوند داده نشده میباشد (پیوند داخلی و فرنگی). میدانید که ربات‌های گوگل و بقیه crawlهای سطح اینترنت، پیوند‌ها را دنبال می‌نمایند و از ورقه‌ای به ورقه دیگر میروند؛ براین اساس در‌صورتی‌که وب سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن میباشد صفحه های شما‌را پیدا نکنند.
تارنما شما حقیقتاً بلندمرتبه میباشد و ممکن میباشد خزنده‌های Google از خزیدن در بعضی از صفحه ها آپ دیت گردیده شما غافل شوند.
در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خویش به کار گیری می کنید.
محتوای بایگانی شدۀ سایتتان به خیر به صفحه های فعال، لینک و پیوند نشده‌اند.
در‌صورتی‌که تشخیص و شناسایی صفحه های سایتتان بسیار مشقت بار میباشد یا این که دارنده محتوای غیر متنی هنگفت ، مانند نشانه گر می باشند.
می قدرت ذکر کرد وبسایت مپ‌ها، در واقع ابزاری برای غذا دادن و شناساندن وبسایت به موتورهای کاوشگر می باشند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.