خدمات فعلی الکسا چیست؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

خدمات فعلی الکسا چیست؟

سرویس ها فعلی الکسا چیست؟
سرویس ها غیررایگان الکسا مشتمل بر آنالیز بازار، بررسی سایت، نظارت بهینه سازی، بازرسی عبارات کلیدی و مرتبه‌بندی میباشد.
به طبع بخوانید: بیگ دیتا یا این که بزرگ داده چیست و چه کاربردهایی داراست؟
در کنار این یک سری خدمت بدون پول و محصور آموزش سئو مشهد برای جستن تارنما‌های شبیه، مشاهده داده های عددی تخمینی سایت و فهرست سکو‌بندی وب سایت براساس مرزوبوم یا این که تیم‌بندی هم دارااست.

به مکان نوارابزار دیرین الکسا هم هم اکنون پلاگین‌هایی برای مرورگر کروم و فایرفاکس ارائه شد‌ه‌است. این پلاگین‌ با یک کلیک گزارشی دربرگیرنده درجه جهانی و کشوری، تعداد بک‌لینک و پیوند، وبسایت‌های شبیه، سرعت وب سایت، لینکی به بایگانی تارنما و لینکی به محاسبه آماری تارنما اکران می دهد.



مشاجره مهم بر راز الکسا به عبارتی مرتبه‌بندی تارنما‌ها میباشد. از هنگامی که الکسا استارت به درجه‌بندی سایت‌ها کرد، وبمسترها و صاحبان استخراج‌وکارهای اینترنتی از آن تحت عنوان یک شاخص آموزش سئو در مشهد اصلی به کار گیری می‌کردند ولی اکثر اشخاص می‌گفتند -برخی هنوز هم می گویند- این سکو‌بندی صحیح وجود ندارد.

پس نخستین ببینیم داستانش چیست و چرا رتبۀ الکسا کلام و حدیث زیاد داراست.

الکسا چطور وب سایت‌ها را مرتبه‌بندی می‌نماید؟
مرتبه‌بندی تارنما‌ها در الکسا براساس مثال‌‌گیری از ده‌ها میلیون استفاده کننده وب به دست میاید. این مثال‌گیری آماری از فرصت بنیانگذاری الکسا تا الان در اکنون تغییر‌و تحول میباشد.

استدلال این که درباره جایگاه بندی الکسا گفته می شود «به درد نخور» میباشد یا این که «ظریف وجود ندارد» ریشه در عصر‌ای دارااست که تک تک داده‌های الکسا از نوارابزارش به دست می‌آمد. هم اکنون طریق مثال‌گیری آماری الکسا خیلی عوض شده میباشد.

شیوه گردآوری‌آوری داده از نوارابزار یک انواع تعالی داشت. تنها عده ای این تولبار را نصب می‌کردند که خودشان در منطقههایی مثل رئیس وب سایت، دیجیتال مارکتینگ و ... فعال بودند. شاید کاربرانی هم از روی عشق و علاقه به توصیه‌های الکسا یا این که کنجکاوی نصب می‌کردند البته تعدادشان خیلی معدود بود و مردم جامعه عشق و علاقه‌ای به نصب این نوارابزار نداشتند.

در سود مثال آماری الکسا محصور به یک جامعه آماری خرد و خاص بود. نمی شد این داده های عددی را به مردم جامعه سرایت کردن بخشید.



همان گونه که میدانید مثال آماری می بایست نماینده نیکی از جامعه آماری باشد. تنها در‌این‌صورت‌ میباشد که می‌اقتدار نتیجه ها محاسبه را به جامعه آماری سرایت کردن دارااست.

مثل این که لب کنار دریا خلیج عجم با یک قلاب‌ماهی‌گیری تنها ۲ ماهی بگیریم آن‌گاه داعیه کنیم در خلیج عجم تنها دو نوع ماهی وجود دارااست.

به عنوان مثال، در شرایطی‌که در به عبارتی زمان مرتبه وبسایت نوین را در الکسا محاسبه می‌کردیم جایگاه بالاتری (عدد کوچکتر) از حقیقت گزارش میکرد؛ زیرا عمده یوزرها نوین به عبارتی اشخاصی بودند که احتمالاً نوارابزار الکسا را نصب کرده‌اند و نسبت به سایر جامعه بیشتر به وب سایت ما مراجعه می‌نمایند.

الکسا هم بی کار نماند و در سال ۲۰۰۸ برای این اختلال فکرهایی کرد.

الکسا عملکرد کرد مثال آماری خودش را با توده‌آوری داده ها از حدود ۲۵ هزار پلاگین، نوارابزار و افزونه ارتقا دهد.

هم اکنون منابعی از خدمت‌ دهنده‌های فرد ثالث (third-party) هم داده ها خویش را به الکسا میفروشند. خویش الکسا هم ربات‌های قابل انعطاف‌افزاری شبیه گوگل دارااست که فی مابین صفحه ها اینترنت میخزند و پیوند‌ها را پژوهش می‌نمایند.

به علاوه، سایت‌های متعددی اسکریپت الکسا را نصب کرده‌اند که‌این اسکریپت اذن میدهد داده‌هایی به طور کاملً ظریف و بدون واسطه از وب سایت‌ها اخذ و با دیگر داده‌های اخذ گردیده از منابع متعدد درستی‌سنجی گردد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.