لینک‌ها 4 نوع شدند: Sponsored, Nofollow, Follow و UGC

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

لینک‌ها 4 نوع شدند: Sponsored, Nofollow, Follow و UGC


گوگل دو نوع خصوصیت پیوند (Attribute) نو معرفی کرد. این خبر کوتاه به تنهایی برای کارشناسان seo کافی بود تا دعوا‌ها و پرسش و پاسخ‌های بی‌پایان را استارت نمایند. با این که گوگل میگوید حادثه خاصی نیافتاده میباشد ولی این خبر برای جمع‌ای بهتر و برای خیلی‌ها هم بد میباشد. دو آیتم پیوند فالو و نوفالو تبدیل شد به ۴ آیتم. صفت‌های لینک و پیوند نو یعنی پیوند آموزش سئو مشهد حامی مالی گردیده (sponsored) و پیوند محتوای تولیدی یوزرها (UGC) می‌باشند. در‌این نوشته ی علمی توضیح میدهیم چه اتفاقی در گوگل افتاده میباشد، چه کارهایی می بایست اجرا دهیم و پاسخ سوال ها احتمالی شمارا هم میدهیم؛ ولی پیش از هر چیزی سریع‌خیس برویم رمز اصل مقاله و ببینیم که 4 نوع لینکی که بایستی بشناسیم چه می باشند.

در حال حاضر ما با 4 نوع پیوند راز و عمل داریم!
در شرایطی که موافق باشید، خیلی خلاصه اشکال پیوند‌ها را مرور کنیم و بعد از آن برویم سراغ توضیحات بیشتر.

لینک و پیوند فالو یا این که دوفالو (Dofollow): پیوند‌هایی می باشند که موتور کاوش آن‌ها‌را دنبال می‌نماید و وارد ورقه مقصد میشود.

پیوند نوفالو (Nofollow): لینک و پیوند‌هایی میباشند آموزش سئو در مشهد که موتور کاوش آنان را دنبال نمی‌نماید.

پیوند تولیدشده بوسیله استفاده کننده (UGC): لینک و پیوند‌هایی که بوسیله یوزرها در قسمت نظرها وب سایت یا این که فروم‌ها ساخت و ساز می گردند.

پیوند اسپانسری (Sponsored): لینک و پیوند‌هایی می باشند که در قبال قرار دادن آنان در وب سایت پول اخذ میشود.

لینک و پیوند فالو و نوفالو چیست؟
در صدر زمانی از یک برگه به کاغذ دیگری در اینترنت پیوند داده می شد از ساختار کد ذیل به کار گیری می‌کردند.

Example

درین طریق لینک و پیوند دادن از هیچ صفتی به کار گیری نشده میباشد. یعنی یک پیوند بی آلایش که استفاده کننده را به ورقه دیگری هدایت می‌نماید. بدین نوع پیوند‌ها، پیوند فالو هم می گوییم.

۱۵ سال قبلی گوگل یک صفت پیوند معرفی کرد و اسم آن را نوفالو (nofollow) گذاشت. عامل معرفی آن هم پیوند‌های اسپم در قسمت ایده ها وب سایت‌ها بود. در صورتی‌که یادتان باشد به عبارتی زمان وب لاگ‌نویس‌ها و صاحبان تارنما‌ها در قسمت نظرها تارنما‌ها جملاتی مثل این می‌نوشتند:

"بلاگ خیر و خوبی داری به بلاگ منم رمز بزن"

پیوند بلاگ یا این که تارنما خودشان را هم در همین ایده ها می‌گذاشتند. همین اکنون هم بعضا از یوزرها به طور دستی یا این که بعضا به امداد ربات‌ها همین فعالیت را می‌نمایند. برهان این فعالیت معمولی میباشد؛

لینک و پیوند بیشتر = جایگاه فراتر در نتیجه ها گوگل = ترافیک بیشتر

گوگل که متوجه این سوءاستفاده و خطاها گردیده بود، در سال ۲۰۰۵ صفت نوفالو را معرفی کرد. ساختار پیوند‌های نوفالو این شکلی شد:

Novin

پیوند نوفالو به گویش معمولی یعنی دادن این پیام به ربات‌های خزنده گوگل که‌این پیوند را بدون شوخی نگیر.

خواسته از دورازشوخی نگیر میتواند مفهوم‌های مختلفی داشته باشد:

این لینک و پیوند‌ها را دنبال مکن
این پیوند را کاربرها نهاده‌اند ربطی به ما ندارد
این پیوند را به پیشنهاد مشتری در سایتم گذارده‌ام
مقصود این پیوند قادر است یک تارنما اسپم باشد
نمیخواهم برگه‌ای که لینک و پیوند دادم ارتقاء جایگاه داشته باشد
خلاصه این که پیوند‌هایی که در بهینه سازی اثر متعددی داشتند شدند فالو و آنهایی که اثر خیلی کمتری داشتند شدند نوفالو. به‌این استدلال می گوییم خیلی نادر زیرا بی‌اثر نیستند. تجربیات آرم داده میباشد این نوع لینک و پیوند‌ها هم تا حدودی سبب ارتقا جایگاه میگردند. حتی در حالتی‌که گوگل به لینک و پیوند اعتبار ندهد فکر کنید لینک و پیوند نوفالو در جایی باشد که یوزرها روزمره روی آن کلیک نمایند و در تارنما غرض مطالب را بخوانند یا این که خرید نمایند. این یعنی ارتقاء ترافیک، ارتقاء فرصت ماندگاری و در سود بهبود بهینه سازی.

مثلا لینک و پیوند‌های وب سایت ویکی‌پدیا از نوع نوفالو میباشند ولی اثر آنان میتواند از یک پیوند فالوی ضعیف هم بیشتر باشد.

برای شعور خوب تفاوت این دو پیوند، توصیه می کنم نوشته‌ی علمی تفاوت لینک و پیوند فالو و نوفالو را در بلاگ نوین بخوانید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.