قدیم‌ها جستجو در گوگل به چه شکلی بود؟

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

قدیم‌ها جستجو در گوگل به چه شکلی بود؟


در مقالۀ امروزمان می‌خواهیم مقداری در حین مسافرت کنیم. البته نحوه هجران نمی‌رویم، در‌این سفر به همین 10-12 سال پیش محرمانه می‌زنیم و می بینیم که از آن فرصت تا کنون کاوش با گوگل مبتلا چه تحول‌هایی شد‌ه‌است. بعد با یکی‌از الگوریتم‌های گوگل به اسم مرغ مگس خوار دیدار میکنیم و حسابی با وی آشنا می‌شویم. به‌دنبال جناب مرغ مگس‌خوار همسفر ما گردیده و کلام‌هایی از علاقه‌اش به رفتار یوزرها می‌گوید، نکاتی درباره ی سئو را گوشزد می‌نماید و آیندۀ جستجوها را به ما آرم می دهد. در صورتی آموزش سئو مشهد اهل سفرهای شگفت‌انگیز میباشید و می خواهید داده ها موثر و به‌دردبخوری گیرتان بیاید، کمربندهای ایمنی را سفت ببندید و با ما همپا گردید.

قدیم‌ها کاوش در گوگل به چه شکلی بود؟


فکرمی کنم دست کم یک توشه در معاش‌تان برای شما هم این پیش آمده باشد که عبارتی را در گوگل کاوش کردید و پس از مشاهدۀ شیت حاصل با صورت‌ای پوکر شکل (Poker face) آن را بسته‌اید.

آموزش سئو در مشهد



برای مثالً در گوگل کاوش می‌کردیم یادگرفتن شنا و می‌رسیدیم به صفحه های اسپمی که در ستون اولیه نتیجه ها گوگل جا خوش کرده بودند. به عبارتی صفحاتی که هیچ محتوای به درد بخوری نداشتند و کافی بود دستمان به جایی بخورد تا هزار تا پنجرۀ تبلیغاتی کینه دوزی‌انگیز گشوده خواهد شد. یادتان آمد؟ درحال حاضر شاید بپرسید چه اتفاقی افتاده بود که گوگل این صفحه های را در نتایج نخستین خویش اکران می بخشید؟ آیتم از این قرار بود که‌این وب سایت‌ها با ساختن لینک و پیوند‌های اسپم و ریختن لغات کلیدی به طور فله‌ای در سایتشان، گوگل را فریب می‌دادند و به منزلت‌های بالا نفوذ می‌کردند.

ولی... گوگل هم بیکار ننشست. گوگل با ارائه آپ تو دیت‌ها و الگوریتم‌های جدیدش این تارنما‌ها را جریمه و به گذر زمان زمان از صحنۀ وب محو کرد. پاندای گوگل اولی الگوریتمی بود که به تفحص محتوای صفحه های پرداخت و چگونگی آن‌ها‌را سنجید. همین الان هم در حالتی که سایتی از مطالب کپی استعمال نماید خیلی زود آیتم خشم پاندا قرار می‌گیرد و جریمه می‌گردد. بعداز پاندا، الگوریتم دیگری به اسم پنگوئن به دنیا آمد و وظیفۀ آن نبرد با تارنما‌هایی هست که از بک‌ لینک و پیوند‌ سازی اسپم استفاده می‌نمایند.



خب، عمل ما امروز با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل می باشد، البته در شرایطی‌که دوست دارید با دوستان دیگر، یعنی پاندا و پنگوئن هم آشنا گردید، نوشته‌ی علمی‌های دیگر مارا در بلاگ بخوانید:

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست و چه‌طور به سقوط سکو گوگل باعث می گردد؟
هرآنچه که باید در ارتباط الگوریتم گوگل پاندا بدانیم
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟


به تدریج گوگل به این فایده رسید که خوب میباشد به معنای عبارات و رابطه آنان با هم دقت عمیق‌تری نشان بدهد. چرا؟ زیرا گاهی تولیدکنندگان محتوا برای قرار خریدن در حاصل نخستین گوگل بدون چاره بودند به صورت مکرر از کلمات کلیدی خاصی به کارگیری نمایند. با این فعالیت چگونگی مطالب ذیل می‌آمد و وبسایت‌هایی که محتوای عالی ساخت می‌کردند، نمی‌توانستند عالی چشم شوند. سرانجام...

در 20 آگوست سال 2013 گوگل الگوریتم دیگری را برای بهبود موتور جستجوی خویش و کامل شدن دو الگوریتم قبلی (پاندا و پنگوئن) معرفی کرد که مرغ مگس خوار یا این که Hummingbird اسم گرفت.

برهان اینکه اسم مرغ مگس خوار برای این الگوریتم رقم خورده، \\\"سرعت و اعتنا\\\" آن میباشد. الگوریتم مرغ مگس خوار با تمرکز و سرعت بالایی عبارات را نظارت می‌نماید و هم معنی آنان را تا حد متعددی می‌شناسید. مگس خوار در حالی که مجاورت‌ترین حاصل را به شما علامت میدهد، صفحاتی را هم که بیش از حد از عبارات کلیدی استعمال کرده‌اند و محتوای صحیح و حسابی ندارند جریمه می‌نماید.

در واقع، غرض گوگل از ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار این بود که هم حاصل حقیقی‌خیس و ظریف‌تری را به یوزرها اکران دهد و هم کاری نماید که وبمسترها به تشکیل داد محتوای کیفیت بالا و ارزشمند دقت ویژه‌ای نمایند.



بی زحمت یک کاری فرمائید. همین الان یک تب تازه در مرورگرتان گشوده کنید و عبارت \\\"یادگرفتن شنا\\\" را کاوش نمایید. چه سود‌ای می گیرید؟

اتفاقی که افتاده این میباشد که الان دیگر با جستجوی یادگرفتن شنا در گوگل، به صفحه ها زشتِ اسپم نمی‌رسید، بلکه در به عبارتی نتایج اول لیستی از ویدئوها، تصاویر آموزشی و نشانی جای ‌های گوناگون برای یادگرفتن شنا را ملاحظه کنید؛ و این یعنی چه؟ یعنی گوگل حرف شما را عمیق‌خیس از گذشته می‌فهمد، میداند که به دنبال چه میباشید و صفحاتی را آرم می‌دهد که نیازتان را برطرف نماید.

البته صرفا همین وجود ندارد، به لطف مرغ مگس خوار شما خیلی سریع‌خیس از پیشین به نتیجۀ دلخواهتان میرسید و پیشنهادات دیگری هم اخذ می کنید که به احتمال زیاد ذهن کنجکاوتان از دیدن آنها خوشحال شود. برای مثال تصویر ذیل را ببینید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.