شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

با ویژگی های یک تجربه کاربی ایده آل آشنا شوید


پاسخ به‌این سوال شاید در صدر شل نباشد. چون طراحی تجربه کاربری برای هر کالا یا حصول‌و‌عمل بایستی منحصر و با پیش بینی جزئیات مربوط به آن باشد.

اما در جستجوهایی که برای این نوشته‌علمی داشتم به مدل جالبی از پیتر مارویل برخوردم که پیش بینی می‎زنم در نظر گرفتن عناصرشش گانه‎ی آن میتواند برای رسیدن به یک تجربیات کاربری ایده آل کمک کند.

آموزش سئو مشهد



تنها بدین نکته دقت نمائید که در نگاه اول ممکن هست این ویژگی‌ها برای UX نباشد. البته عمیق‌تر که بنگریم، می‌فهمیم که وجود یا عدم وجود هر مورد از این موردها، UX و تجربه کاربری را می‌سازد.


ویژگی اول؛ سودمند باشد
محصولی که در قالب تجربه کاربری ارائه می‎دهید می بایست دقیقاً نیاز مخاطب را رفع کند. بایستی بدانید در شرایطی‌که خلاء مورد نظر مخاطب لبریز نشود، در منفعت انگیزه‌ای برای به کار گیری از کالا یا خدمات شما نخواهد داشت.

ویژگی دوم؛ قابل به کارگیری باشد
سیستمی که محصول یا خدمت در آن ارائه می‎خواهد آموزش سئو در مشهد شد باید تا حد قابلیت و امکان برای استعمال ساده و آسان باشد. سادگی و فهم و شعور راحت کاربر از متاع را باید الگو فعالیت خود قرار دهید.

ویژگی سوم؛ برای استفاده کننده مطلوب باشد
محصول یا خدمت شما باید از لحاظ زیبایی‌شناختی جذاب باشد و در عین حال به آسانی قابل تعبیروتفسیر باشد. طراحی را تا حد قابلیت مینیمال و هدفمند انجام دهید.

قطعا بخوانید: رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم؟ (راهنمای گزینش بهترین وب سایت رپورتاژ آگهی)
ویژگی چهارم؛ قابل جستجو باشد
در این نصیب کاربر بایستی بتواند مال یا خدمات شما شل و ول پیدا کند. این یکی‌از خیلی واضح می باشد؛ چنانچه شما دنبال چیزی بگیردید اما پیدا نکنید، از آن صرف لحاظ می کنید و میروید سراغ مورد‌های آینده! بنابراین اطلاعاتی که در معرض مشاهده کرد کاربر قرار می‌دهید می بایست به چشم بیاید و در عین اکنون مرور آنان سهل باشد. در شرایطی که استفاده کننده مشکلی داشته باشد، باید بتواند خیلی سریع راهکار آن را در کاغذ شما پیدا کند.

ویژگی پنجم؛ دسترسی پذیر باشد
دسترسی‌پذیری در تجارب کاربری فرآورده یا خدمت یعنی طراحی طوری باشد که برای همگی افراد با هر توان قابل به کارگیری باشد. حتی افراد توانیاب که اختلال شنوایی، بینایی، حرکتی یا نقص‌ در یادگیری دارند. به شخصه اعتنا به‌این آیتم را کمتر دیده‌ام، شاید به‌این ادله هست که شرکت‌ها فکر میکنند که با این عمل منابع مالی خود را هدر میدهند چون افراد ناتوان بخش کوچکی از جامعه میباشند. اما به هر درحال حاضر آن‌ها هم بخشی از مخاطبان شما هستند و با در نظر گرفتن این آیتم هم به نوعی مسئولیت اجتماعی خود را ادا کرده‌اید. و مهم‌تر از همه اینکه وقتی در طراحی خود، افراد با قدرت کمتر را هم در حیث می گیرید، برای افراد دیگر هم استفاده‌اش آسانتر می‌شود.

ویژگی ششم؛ قابل اعتماد باشد
رندال تری می‌گوید: «در صورتیکه یکبار من‌را گول بزنی، خجالت بر تو. در شرایطی‌که برای بار دوم من را گول بزنی، شرم بر من».

این جمله دقیقاً مضمون‌ قابل اعتماد بودن را برایتان روشن می‌کند. چنانچه مخاطب بار اولی که از محصول یا خدمات شما به کار گرفت، به شما بی اتکا شد، شانس دوباره به شما نمی‎دهد که باز تجربیات بدی که داشته تکرار شود. چون برای مشتری مورد‌هایی زیادی وجود دارااست که جایگزین شما کند.

پس توجه به این مورد هم تا حد زیادی مهم است. هر مخاطبی انتظار دارد در مواجهه با فرآورده یا خدمات شما تجارب‎ای قابل یقین و سرشار از اعتماد را ادراک کند و خلاصه اینکه در طراحی تجربیات کاربری بایستی بتوانیم پشت گرمی کاربر را برای به کارگیری‎های آینده از محصولمان جلب کنیم.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.