تحلیل سوات: یک استراتژی

منبع مقالات آموزش سئو در مشهد

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

تحلیل سوات: یک استراتژی


رسیدگی سوات (SWOT Analysis) چیست؟
خب حال که با واژه و کلمه انگلیسی سوات آشنا شدید و فهمیدید که اصلا از کجا آمده، بیایید ببینیم تحقیق SWOT چیست.
نظارت SWOT یکی از تکنیک‌های موثری می‌باشد که امداد می‌کند عوامل درونی و عوامل بیرونی دخیل در یک گزینه را کنار هم بسنجیم و از ارتباط بین آن‌ها به نفع خودمان استفاده کنیم.
در دنیای امروزی،در حالتی‌که دیجیتال مارکتینگ آموزش سئو مشهد بلد نباشید، دوام نمی‌آورید. الان وقت آن می باشد که عمل با ابزارهای بازاریابی دیجیتال را خیال بگیرید تا بتوانید کاربر را از نقطه شروع تا خرید کالا، ملازمت فرمایید. در دورۀ فروش اینترنتی: از میلیون تا میلیارد به صورت کامل و جامع به شما خیال میدهیم که چطور دستیابی وکار خود را در دنیای اینترنت به درآمدزایی برسانید. می‌پرسید چطور؟ مدرس این فرصت در ویدیو تحت بدون نقص براتون همه چیز را توضیح داده:


چک سوات: یک استراتژی
همه ما می­دانیم که برای ایفا هر کاری، نیاز به آموزش سئو در مشهد یک استراتژی داریم. چه در مورد مسائل شخصی و چه در حوزه بیزنس. البته چیزی که اکثری از مردم نمی­دانند این می باشد که به هیچ وجه استراتژی خودش چه بخش‌هایی دارد و به هیچ عنوان چه طور می توانیم از بررسی سوات به عنوان یک استراتژی به کارگیری کنیم.

خیلی ساده بخواهم برای‌تان بیان‌کنم، هر استراتژی دو تیم بزرگی از عوامل را مشتمل بر می­خواهد شد: عامل ها درونی و عامل ها بیرونی. حالا در صورتیکه مقداری دقت کرده باشید، متوجه می­شوید که نقاط قوت و نقاط ضعفی که رسیدگی SWOT به شما نشانه می‌دهد، معمولا عامل ها درونی می باشند درحالی که اوقات و تهدیدها عموما به عنوان کارداران خارجی شناخته می­شوند.

همانطور که پیش از این عرض کردم، یکی بزرگ‌ترین مزایای پژوهش SWOT این است که نه تنها در حوزه کسب و کار، بلکه در زمینه تصمیم‌گیری‌های شخصی نیز می­تواند کمکی بزرگی به شما بکند. دیگر وقت آن است که مقداری درباره ی هر کدام از این مفاد صحبتی بکنیم تا حق نوشته ی علمی بدون نقص ادا شود.

حتما بخوانید: مشتری هدف من که می باشد؟ بازار مقصود دقیقاً کجاست؟
S: نقاط قوت شما چیست؟
برای پیدا کردن جواب این سوال، یکسری سوال کلیدی از خودتان بپرسید. کسب‌ و کار ما چه مزیت‌هایی برای مشتریان دارد؟ ما چه کاری را عالی از دیگر انجام می‌دهیم؟ نظر مردم در باب ویژگی‌های مثبت ما چیست؟ چه فاکتورهایی منجر ارتقاء فروش ما شده؟ امتیاز ما نسبت به سایر رقبا چیست؟ با خودمان یکسری چندیم؟

توجه داشته باشید که وقتی دارید نقاط قوت خودتان را نظارت می‌کنید، بایستی آنها را در مقایسه با رقبای خود در لحاظ بگیرید. مثلا، در‌صورتی‌که کلیه رقبای شما محصولاتی با با کیفیت ارائه می‌دهند، دیگر ایجاد تولیدات با باکیفیت نقطه قوت شما نیست، بلکه یک ضروریت می باشد. بهتر هست برای کشف کردن نقاط قوت خودتان، ببینید که چه عامل یا عواملی شما‌را از دیگر جدا می‌کند و برگ موفق شما در عرصه رقابت می‌باشد.





W: نقاط ضعف شما چیست؟
پس از شناسایی نقاط قوت، نوبت به نقاط ضعف‌تان می رسد. از خودتان بپرسید: ما یحتاج می‌باشد کدام بخش کارمان را عالی کنیم؟ کدام شغل باعث کاهش فروش‌مان شده؟ بهتر است بی‌خیال کدام شغل بشویم؟ مشتریان نقاط ضعف ما‌را در چه چیزی می بینند؟ و یا استحصال‌وکار ما از بیرون چه‌شکلی می باشد؟


دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟
تو بعدازظهر زمان‌های اینترنتی بهترین طرز رو بهت نشون میدیم!
برای مشورت کردن بدون پول، همین الان با ما تماس بگیرید.
استارت می‌کنم021-58438داخلی 1
O: مجال‌های پیش رو را محاسبه نمایید.
به لحاظ من مفیدترین و لذت­بخش ترین بخش پژوهش SWOT همین کشف کردن فرصت‌ها و استعمال از آن‌هاست. شاید بپرسید برای کشف زمان‌ها به چه چیزی نیاز دارید؟ برای جستن مجال‌ها به دو مرحله‌ی قبلی نیاز دارید و علاوه بر آن، می بایست چشم‌ و گوشتان را نسبت به وقایع اطرافتان باز فرمائید و مطلع باشید. فرصت‌هایی که ممکن هست برای شما صورت دهند و استفاده از آنها شما را چند قدم رو به جلو هدایت کنند. چنین فرصت هایی حتی می‌توانند از مال یک اتفاق افتاد ساده باشند.

فرض نمایید شما یک کتاب‌فروشی آنلاین دارید و روز 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی هست. شما برای این روز نرم افزار‌ی خاصی در حیث می‌گیرید یا به‌سادگی از خیرش می‌گذرید؟! شما می‌توانید با استعمال از این رخداد ساده، هم فروش خود را ارتقاء دهید و هم برای برندسازی عملکرد نمایید. می پرسید چطور؟ به سادگی! ارسال مجانی کتاب، برگزاری جشن و پایکوبی امضا، تخفیف‌های مناسب(نه بیش از حد!)، برگزاری مسابقه کتابخوانی، خبر چاپ یک کتاب تازه و خیلی کارهای دیگر یعنی استفاده از مجال!

زمان به ندرت در خانه‌تان را دو بار می‌زند! حتی در دنیای کسب‌و‌فعالیت!
اما موضوعی که بیان کردم فقط یک مثال ساده برای روشن سازی نوشته ی علمی بود، وگرنه فرصت های بسیار زیادی وجود دارا هستند که منتظرند شما شناسایی­شان کرده و از آنان به کار گیری فرمایید. از جمله، تغییرات جدید در سبک زندگی مردم (اینکه مردم بیشتراز پیش به دنیای مجازی روی آورده اند)، یا تغییر و تحول هنجارها و الگوهای اجتماعی (مثل ساخت‌و‌ساز صفحات اینترنتی برای تبریک مناسبت ها یا استعمال از نرم‌افزار ها برای دادوستد ارز گرفته تا پیشنهاد غذا) همگی مصداق هایی از فرصت هایی هستند که می­توانید به بهترین شکل از آنان منفعت منده شوید.

T: تهدید ها را به زمان تبدیل می‌کنیم!
می‌خواهید بدانید تهدیدهای راز نحوه شما چیست؟ این سوال ها را از خودتان بپرسید:

چه موانعی ممکن هست حایلّ منش ما شوند؟ رقبای ما چه‌شغل می‌کنند؟ آیا بدهی پرداخت نشده داریم؟ تغییرات دنیای تکنولوژی، تغییرات سبک زندگی یا حتی تغییر و تحول دولت، بازار ما را انذار می‌کند؟ آیا استانداردها در اکنون تغییر تحول می‌باشند؟ آیا نقطه‌ضعفی داریم که به ما ضربه بزند؟
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.