جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

هرآنچه که باید در مورد الگوریتم گوگل پاندا بدانیم


سال‌هاست که کلیه ما حافظه گرفته‌ایم برای خرید، کشف کردن پاسخ سوالهای‌مان، استیناف و رسیدگی و هر چیزی که به ذهن‌مان بیاید، به سراغ وب سایت‌های اینترنتی برویم. گشودن موتورهای کاوش مثل گوگل، معمولاً اولی گام در کشف کردن پاسخ‌های ما می‌باشند و ولی که ما هم عادت کرده‌ایم بدین پاسخ‌ها اتکا کنیم، در حدی که هر که از ما بپرسد که از کجا مطمئن هستیم که فلان میوه دربردارنده بهمان ویتامین میباشد، سرمان را بالا گرفته و میگوییم "در وب خوانده‌ام". البته به حقیقت محتوای آنلاین چقدر قابل باور بوده و راست بودن و اما اصالت این محتوا را چه کسی ضمانت می‌نماید؟

آموزش سئو مشهد



حقیقت این میباشد که در فضای آنلاین تمامی جور محتوا وجود دارااست. هر کسی می تواند داعیه نماید که آنچه می گوید صراحت دارد و کافی میباشد پاراگراف‌ای در وب منتشر گردیده تا ده‌ها توشه در تارنما‌های دیگر نسخه برداری خواهد شد. از کلیه این‌ها که بگذریم، وب سایت‌های متعددی با شیوه‌های کلاه سیاه کارایی می‌نمایند با به کار گیری از محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده به وسیله دیگر افراد، خویش را در صفحه های نتیجه ها کاوش بالا کشیده و از این‌راه به دستیابی منافع بپردازند.

اما که در‌این در میان، موتورهای آموزش سئو در مشهد کاوش مثلا گوگل هم بدون شغل ننشسته‌اند و برای تقابل با این پدیده راهکارهایی دارا‌هستند.

گوگل برای اکران هر چه عالی و مطابقت و همخوانی بیشتر نتیجه ها جستجوها با منظور‌های مخاطبانش، الگوریتم‌های مختلفی را به فعالیت میگیرد که هرکدام از آنها به دلایلی به اسم یک مو جود نامگذاری گردیده‌اند. این الگوریتم‌ها گوگل پاندا، گوگل پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس‌خوار اسم داشته و هر یک نقشی اساسی در وصال بدین غرض دارا‌هستند. درین نوشته قصد داریم شمارا یک کدام از مهم ترین آنان یعنی به عبارتی گوگل پاندا آشنا کنیم. با ما یار و همدم باشید!

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟
پاندا، نام الگوریتمی میباشد که گوگل از آن برای پرهیز از اکران محتوای بی‌چگونگی در حاصل کاوش به کارگیری می‌نماید. ولی این صرفا وظیفه گوگل پاندا وجود ندارد بلکه بالا آوردن وبسایت‌هایی که محتوای باکیفیت و جالب دارا هستند نیز از وظایف دیگر گوگل پاندا میباشد.
گوگل هنگامی قصد به فعال‌سازی گوگل پاندا گرفت که پدیده‌ای به اسم "مزارع محتوا" فضای اینترنت را زیر اثر خویش قرار داده بود و سبب ساز بالا رفتن شکایات مخاطبان و یوزرها اینترنتی گردیده بود.

خواسته از مزرعه محتوا یا این که به عبارتی Content Farm، وب سایت‌ یا این که تارنما‌هایی میباشد که از محتوای بی‌چگونگی و نادر بها در وسعت بسیار بالا، برای پرمحتوا جلوه دادن خویش و چشم شدن در صفحه ها نتیجه ها کاوش به کارگیری می‌نمایند.

به گفته گوگل، ورود الگوریتم پاندا کاسه بازه زمانی تعدادی ماه، روی 12 درصد نتیجه ها جستجوی گوگل اثر بدون واسطه داشت. گوگل پاندا از اولِ شغل خویش در سال 2011، دستخوش تغییرات فراوانی گردیده و بارها به روزرسانی شد‌ه‌است.

الگوریتم پاندا روی چه مواقعی حساس میباشد؟
گوگل پاندا به طور بی واسطه به سراغ وب سایت‌ها یا این که صفحاتی می‌رود که محتوای آنان‌را جالب و کیفیت بالا تشخیص ندهد. بعضا از عواملی را که پاندای گوگل را "عصبانی کرده" و سبب ساز جریمه شدن سایتی می گردند، به‌دنبال آورده‌ایم. به شدت سفارش میکنیم که اعتنا فرمایید اینگونه مواقعی در وبسایت شما وجود نداشته باشند.





محتوای ناچیز: صفحه ها ضعیفی که متن درون آنها بسیار نادر میباشد، بوسیله الگوریتم پاندا بی‌چگونگی دانسته می گردند. اعتنا داشته باشیم که در اینجا مراد از "متن"، متن مربوط به مورد به هم پا منابع و پیوند‌های فرنگی میباشد. مثلا، صفحاتی درون یک تارنما پزشکی را در لحاظ بگیرید که هر مورد با فقط 4 - 5 پاراگراف معمولی تلاش می‌نمایند یک بیماری خاص را با علائم و طریق‌های معالجه آن معرفی نمایند.
محتوای تکراری: محتوای نسخه برداری گردیده، چیزی میباشد که به طور طبیعیً در صفحه های فراوانی در وب چشم می گردد. الگوریتم گوگل پاندا گاهی ممکن میباشد صفحه های متعدد سایت شما که محتوای‌شان خیلی در حدود هم بوده و متن‌های آنان بیش تر از حد با هم نقاط مشترک دارا‌هستند را هم تحت عنوان محتوای تکراری در حیث بگیرد. مثلا، در صورتیکه شرکتی دارید که نوعی سرویس ها ساختمانی را در شهرهای متعدد به مشتریانش ارائه میدهد و چندین شیت منقطع داشته باشید با عنا وین "ما در طهران منزل شمارا رنگ می کنیم"، "ما در شیراز منزل شما‌را رنگ می کنیم"، "ما در تبریز منزل شمارا رنگ میکنیم" و ...، ممکن میباشد به وسیله گوگل پاندا جریمه گردید.
محتوای بی‌چگونگی: صفحه ها یا این که تارنما‌هایی که به مخاطبان خویش داده ها چندانی ارائه نمی‌دهند، از دید الگوریتم پاندا برای مخاطبان خویش ارزشی قائل نیستند و بایستی جریمه شوند.
خلا منابع دارای اعتبار و غیر قابل باور بودن مطالب: محتوای تهیه و تنظیم گردیده بوسیله منابعی که دارای اعتبار یا این که شناخته گردیده نیستند، معمولاً در حیث گوگل هم اعتبار چندانی ندارند. این قضیه درخصوص تارنما‌هایی که از مخاطبان خویش اطلاعاتی مثل ویژگی ها شخصی یا این که داده ها کارت بانکی میگیرند، اصلی‌خیس هم میشود.
مزرعه محتوا (Content Farm): در صدر به مزارع محتوا اشاره کردیم. این مزارع معمولاً دسته‌ای می‌باشند از صفحه ها نادر چگونگی که اکثرا از وب سایت‌های دیگر آمده‌اند. از جمله، سایتی که تعداد بسیار متعددی مولف غیر دارای تخصص استخدام کرده که مطالب کوتاه و معمولی درباره موضوعات بسیار مختلف بنویسند تا بتواند جستجوکنندگان عبارت‌های مختلف به سمت خویش بکشد، یک مزرعه محتوا به حساب می آید. گوگل پاندا از وب سایت‌هایی که هم درباره پزشکی، هم خبرها سلبریتی‌ها و هم اقتصاد مطالب جسته و گریخته دارا هستند چندان خوشش نمی‌آید!
محتوای معدود چگونگی مندرج به وسیله یوزرها (یا این که به عبارتی User Generated Content): از جمله خواهیم توانست به وبلاگی اشاره کنیم که از پست‌های کاربرانش که آکنده‌از داده ها نامعتبر و اشتباه‌های املایی و گرامری میباشند برای لبریز کردن فضای خویش به کار گیری می‌نماید.
وسعت بالای تبلیغات: صفحاتی که بیشتر از محتوای مهم خودشان تبلیغات، بنرها و پاپ‌آپ‌های فراوان را در معرض روئت کرد استفاده کننده میگذارند، از لحاظ الگوریتم پاندا رده معتبری ندارند. این نوع وب سایت‌ها را در سرزمین خودمان هم، مخصوصا فی مابین تارنما‌های دانلود فیلم و موسیقی، زیاد می بینیم.
محتوای نادر چگونگی به هم پا پیوند نرم‌افزار‌های دیگر: تحت عنوان مثالی از این گزینه می‌قدرت به وبسایت‌هایی اشاره نمود که برای تلاوت مطلبی یا این که دانلود یک فولدر، شمارا ناچار می‌نمایند که عضو فلان شبکه تلگرام گردید.
تارنما‌های بلاک گردیده به وسیله یوزرها: وب سایت‌هایی که یوزرها به هر دلیلی در صفحه های نتیجه ها گوگل بلاک می‌نمایند یا این که یا این که از پلاگین‌های گوگل کروم برای این عمل به کار گیری می‌نمایند، به وسیله گوگل پاندا هم جریمه میشوند.
محتوای نامربوط به عبارت کاوش گردیده: تارنما‌هایی که در شیت حاصل کاوش به استفاده کننده "عهد میدهند" داده ها متبوع اورا ارائه نمایند یا این که حداقل پاسخی برای سوال وی داشته باشند، در شکل عدم اجرا این عمل از طرف الگوریتم پاندا جریمه خواهند شد. برای مثال ممکن میباشد یک استفاده کننده در گوگل در پی "فواید نوشیدن دمنوش سبز" باشد و با کلیک کردن روی یک لینک و پیوند، فقط با انبوهی از تبلیغات مواجه خواهد شد که هیچ یک پاسخ پرسش وی نیستند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.